Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Bred nedrakning af TDC

Af Junior Nørd johans.m | 29-11-2004 13:52 | 2074 visninger | 37 svar, hop til seneste
Så har selveste Politiken sandelig bragt en kort, ubeskåret artikel om endnu en TDC-historie. En af mine venner har sørme oplevet noget lignende - og han er IKKE den eneste. http://politiken.dk[...]
--
#1
|-Bizkit-|
Supporter
29-11-2004 14:05

Rapporter til Admin
Hehe.
--
Cracker: En der bryder systemerne. Hacker: En der har sindsygt meget forstand på hvordan tingene hænger sammen.(..:: Bl4cK$Kn1gH7::..)
#2
DKWolf
Monster Supporter
29-11-2004 14:33

Rapporter til Admin
noget siger mig at det måske ikke kun er TDC der har lavet noget galt der jo. CC "bestiller" tid hos TDC hvor de skal ud og flytte kunden over. Har dog set at det nogle gange ikke bliver fulgt men så kan CC følge op på det hele og bare sige det, istedet for at fylde en kunde med fremmedord. Der er jo tre sider til sådan en sag, og sjovt nok hører man jo altid kun den ene eller to af dem. Sidste mand "får" ikke lov til at sige noget. Lidt dårlig måde at skrive en artikel i en avis på, men det er jo efterhånden blevet normalt.
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
#3
-=]CarlsberG[=-
Super Supporter
29-11-2004 14:43

Rapporter til Admin
Satans.. Og så lige her nu hvor man skal til at skifte til CC fra TDC... Håber ikke de fusker mig :P
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af -=]CarlsberG[=-
#4
DKWolf
Monster Supporter
29-11-2004 14:48

Rapporter til Admin
#0 tjaa jeg har nu taget CC i at lave ged i min vens linie 3 gange før de gjorde det rigtige. Så tjaa ingen er fejlfrie.
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
#5
Niken
Semi Supporter
29-11-2004 14:59

Rapporter til Admin
Tror på at fibernet udbydere er det eneste rigtige. har det ikke selv.. endnu! Skal lige have overtalt bestyrelsen i beboerforeningen til at sige det er en god ide. Og så er det sku slut prut med sådan noget klamhuggeri som TDC er udbyder for!!
--
Prescott 3.4Ghz | 1024MB GeIL Golden Dragon | R-9800XT 256MB DDR | WD 74GB 10K rpm | Barracuda 80GB SATA | 120GB Ekstern Maxtor | XPPro SP2 | 17" LG Flatron L1730S | http://www.3esser.dk[...]
#6
Zimes
Semi Nørd
29-11-2004 15:01

Rapporter til Admin
Vi havde også problemer da vi skulle have skiftet 2 mobiltelefonnumre fra TDC til en anden udbyder. Det tog næsten et halvt år at få det igennem, og undervejs påstod TDC hårdnakket først, at de to telefonnumre ikke eksisterede, og dernæst at det ikke var vores. Nå! siger man bare. Og her har vi gået og betalt telefonregninger i 7 år for 2 numre der ikke er vores? På et eller andet tidspunkt får vi så en ny "behandler" fra den anden udbyder på sagen, og han hidser sig op og fører sig frem, og det lykkes ham altså så at få TDC til at frigive numrene. Fandeme utroligt...
--
Fjols... (6F)
#7
Lars Vadstrup Hansen
Gæst
29-11-2004 15:07

Rapporter til Admin
Jeg tror liiiige jeg overvejer endnu en gang før jeg skifter udbyder.... ------------ Venlig hilsen Lars http://www.batteribyen.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Fnugi2003
Juniorbruger
29-11-2004 15:26

Rapporter til Admin
overvejer også cc frem for tdc men måske skulle man oveveje det lidt mere men at man kan få 2mb i stedet for 1mb til samme pris lyder jo godt men venter lidt
--
Hej
#9
ReGa!n
Junior Supporter
29-11-2004 15:51

Rapporter til Admin
Havde også det problem da jeg skulle have CC i huset. 3 uger, næsten 4, gik der før den skide TDC mand kom. Okey, han kom satte lortet op, og gik. Weee tænkte jeg så, nu har jeg CC. Men næææ nej, ikke i nu. Ring til CC og klag, de sagde de ville sende en ny TDC mand ud for at kikke på det. Det gik en uge med det. Men lorted virked fandme stadig ikke!! Så finde jeg CC nummer frem igen, de siger denne gang, at de ville sende en TDC OG en CC mand ud, for at kikke på ledningerne fra centralen til huset. Så viste det sig fandme bare at de skulle skifte et skide kort ud ved centralen! >:(
--
Bite my shiney metal ass! Wuuzzaaa (Bad Boys 2 :) Altec Lansing 621 Styre! http://fleischerlarsen.homepage.dk[...]
#10
Kenneth Koustrup
Juniorbruger
06-12-2004 08:34

Rapporter til Admin
#9 Hvornår er det forgået?? Vidste ikke at CC havde tekniker der tog med ud til knd.
--
#11
Morten Davidsen
Gæst
06-12-2004 13:25

Rapporter til Admin
#10 Det er kun i værste tilfælde - hvor CC har haft en TDC-tekniker ude før som ingen fejl fandt .. Så bliver en CC og TDC tekniker nødt til at gå hånd i hånd og tjekke udstyret - både på TDC's side og CC's side .. og så finde frem til fejlen ;-) /MD
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Yomellamo
Elitebruger
06-12-2004 14:11

Rapporter til Admin
Min erfaring med skifte fra tdc, er at de gør ALT for et gøre livet surt for dig... Siden da har jeg ikke haft nogen respekt for tdc, og får det aldrig igen. Deres eneste mission er at tjene penge (forståeligt), og så er de ligeglade hvordan (ikke forståeligt)... Artiklen fra Politiken beskriver situationen klart og tydeligt, synes jeg...
--
Asus P4C800-E, P4 [email protected], Corsair PC3500@225 MHz 2-3-3-5, Sapphire Radeon 9800 Pro m. Arctic Cooling, 2x120 Gb Seagate SATA Raid0
#13
zea
Elitebruger
06-12-2004 14:13

Rapporter til Admin
Arrggghh Hvis jeg bliver udsat for det i morgen hvor mit CC skulle kommet til at virke bliver jeg fanme gal, mit TDC er opsagt fra i dag og CC oprettet fra i morgen. Hvis det ikke virker i morgen klokken 16 kan de være sikre på at de har mig i røret.
--
http://www.studiedata.dk[...] <-- det eneste sted man skal købe sit gear.
#14
Turbo_crash
Mega Nørd
06-12-2004 14:21

Rapporter til Admin
Det er på TIDE at nogen gør noget ved TDC og deres chikane af andre både firmaer og kunder, og det er bla. derfor jeg for LANG tid siden sprang fra TDC og kunne ikke på nogen måde finde på at bruge dem igen. Lidt ligesom Arla og Carlsberg, hvorfor tror de at bare fordi de er store at de så kan trække ting ned over hovedet på forbrugeren og lade dem betale gildet så de kan beholde deres føreposition på markedet, eks. ved at bruge anden embalage eller blokere for andre på værtshuse ved at "låne" dem ølanlæg mod at de så ikke har andre mærker øl.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#15
DEVIL_DK
Junior Nørd
06-12-2004 14:26

Rapporter til Admin
CC bedre end TDC ja og en lada er bedre end en mercedes s klasse :)
--
|Abit IC7-MAX3|Intel P4E 32000*|GF6800GT| |Corsair 1GB PC4000 DDR XMS Dual|Pioneer DVR 107D|
#16
Sup3rm@n
Monster Supporter
06-12-2004 14:55

Rapporter til Admin
Både CC og TDC har dårlige sider, jeg har selv haft tdc i snart 6 år og total downtime har være ca 15 min
--
----------------------- Hvor i allesammen grimme eller noget! ;) -----------------------
#17
Turbo_crash
Mega Nørd
06-12-2004 15:02

Rapporter til Admin
Vi snakker selt ikke "downtime" eller noget det ligner, men simpelthen måden man behandler kunder og andre firmaer på, og der score TDC bunden af anstændighed, og så vil jeg sådan set skide på hvor meget oppetid de har, om så den var 100%
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#18
Boogie BeaR
Megabruger
06-12-2004 15:24

Rapporter til Admin
Hey All Tja..... Hvad ang. linie fejl fra dvs. ISP" cc,tiscali mm. " ,hvor internet ikke virker.Så give de fleste tdc skylden,men af de 100 vis af linier jeg har målt ,er det et få tal som er nede pga tdc. men mange kunder spises let af med at det er tdc´s skyld.
--
P4 [email protected] ram,9800pro.xp mm.tdc ansat
#19
Turbo_crash
Mega Nørd
06-12-2004 15:27

Rapporter til Admin
18# nå TDC ansat hvar !! Det er slet ikke det, det er måden de blokere for at kunder skifter og skal have hjælp på. Det er ikke "hvem får skylden" den kender vi, den er TDC ene og alene ansvarlig for, det er deres linjer og ikke andres, og derfor helt og alene deres ansvar.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#20
Slettetbruger2119
Ultra Supporter
06-12-2004 15:29

Rapporter til Admin
da jeg skiftede fra TDC til CC var der også en masse problemer fra TDC side.. først får jeg et brev om den og den dag kommer TDC og jeg skal være hjemme.. ellers får jeg en regning..s å jeg tager fri for arbejde og ventet.. de dukker ALDRIG op.. ringer til TDC og de siger det ikke er deres problem.. så ringer jeg til CC og får afvide at desvære har TDC med at glemme de ting, de skal lave for andre en dem selv, men jeg vil få dobbelt dl hastighed i 3mdr som et plaster.. der kommer så et brev med en ny dato fra tdc.. jeg tager fri og venter hjemme.. INGEN fra TDC kommer.. jeg ringer og normalt er jeg en stille person, skal virkelig meget til får jeg råber eller noget som helt.. men denne opringing til TDC var ikke fyldt af flinke ord.. de fik den vildeste sviner, samt afvide hvis de ikke overholde denne aftale vil jeg PERSONLIGt lave en politi anmeldelse! der gik 2 timer så kom TDC og gik ned og drejede om på nøglen.. de var her 20 minuter.. var det så svært tdc? skal fanme aldrig støtte deres lorte butik! aldrig nogen sinde mere!
--
#21
Krede
Ultra Supporter
06-12-2004 15:38

Rapporter til Admin
Jeg synes det er lidt urimeligt at der bliver rakket ned på TDC hele tiden... For som DKWolf rigtigt nok siger.. ALLE kan lave fejl.. Jeg kan da sige at de få gange jeg har haft problemer med TDC, der ringede jeg til dem og de ordnede det så hurtigt de kunne..
--
http://www.lurmig.dk[...]
#22
DKWolf
Monster Supporter
06-12-2004 16:17

Rapporter til Admin
#21 hehe ja - med den mængde af porteringer der laves så skal der ske fejl. Nu vil utilfredse kunder også råbe meget højrere end tilfredse :) Desuden den dag hvor folk lærer at TDC ikke bare er TDC, går verden under. Ingen på kundeservice på 80 80 80 10 eller Fejlservice på 80 80 80 47 + ADSL support på 80 80 80 17 har noget som helst med ens portering at gøre og kan ikke gøre noget som helst.... Det klares alene af TDC Brancesalg som er dem CC "bestiller" teknikere hos.
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
#23
Rasmus
Gæst
06-12-2004 16:23

Rapporter til Admin
#0 & 2 Det er ikke en artikel, men et personligt indlæg. Det er en subjektiv beskrivelse af skribentens oplevelser, havde det været en artikel, vill der være en undersøgelse af hvor udbredt problemet er, samt udtalelser fra alle tre kilder.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
phg
Ultrabruger
06-12-2004 16:38

Rapporter til Admin
hvis i er utilfredse med tdc,kan i sku da bare skifte udbyder,det kan sku da ikke være så svært og lad så være med at beskylde tdc for bagefter at det er dem der sidder på kobberet(linierne)det har de gjordt i mange år tdc eller jysk telefon og hvad de hed dengang var faktisk statsejet så lad være med at give tdc hele skylden for alle de elendigheder i har oplevet men det er jo den danske mentalitet når noget er stort så får danskerne ondt i røven man må nok sige janteloven trives.
--
#25
DKWolf
Monster Supporter
07-12-2004 17:14

Rapporter til Admin
hehe syntes lige at denne lille tråd skal have en god slutning http://tvpe.dk[...] <- ups hva Politikken ;)
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
#26
GrillRotten
Gæst
07-12-2004 17:18

Rapporter til Admin
# 25 Ja, sådan går det jo når man udtaler sig om noget man ikke fatter en brik af ... Hentyder naturligvis til journalisten ... Eller mange andre folk rundt omkring der bare bitcher løs uden at have forstand eller baggrundsviden om det de snakker om. Disse folk burde bare holde kæft istedet for ... ;) *G*
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
zea
Elitebruger
07-12-2004 17:21

Rapporter til Admin
Wuhuu, lige en update, jeg har fået mit i dag
--
http://www.studiedata.dk[...] <-- det eneste sted man skal købe sit gear.
#28
Hest|
Maxi Nørd
07-12-2004 17:25

Rapporter til Admin
#25 Kan godt li den ene sætning "Vore teknikkere udfører i gennemsnit 80.000 fejretninger og installationer om måneden" Ja 70.000 fejlretninger og 10.000 installationer :)
--
Jeg elsker hø..! Jeg må ikke selv bestemme min signatur Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP
#29
BearBjexDK
Junior Supporter
07-12-2004 17:42

Rapporter til Admin
# 9 Mener også det tager en 4-6 uger for at oprette ADSL hos tdc, og den ene gang jeg har haft en fejl som jeg gerne ville have en teknikker ud og kigge på, så ville der vidst også gå en uge. Men hvorfor skulle TDC sætte deres teknikkere af til en cybercity kunde, hvis de helst vil have deres egne kunder får bedst service? God service får jo kunder, men hvorfor skulle de så give bedre service til andre selvskaber end dem selv? Det er lige som med 3. Hvis i så kontant om 3 så er der en der ringer ind til 3 og sprøger om hvorfor han ikke kunne får forbindelse fra hans 3 tlf? De skylder med det samme skylden på tdc, (igen får tdc skylden) Men så siger kunden; Jeg var på 3's netværk. Så endnu et eksempel på at tdc for skylden for noget som ikke er deres fejl.
--
Der tages forbehold for udsolgte trykfejl.
#30
Turbo_crash
Mega Nørd
07-12-2004 17:43

Rapporter til Admin
En ting ændre det ikke generelt, at TDC er nogen lusede funskere når det gælder, og det er sandt at de fortæller folk at de burde skifte til TDC når de er ude og lave installationer rundt omkring, de har også været hos mig to gange. At de så lige i det eks. i Politikken var uden skyld, gør dem ikke uskyldige i andre sager.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#31
Tomcat
Supporter
07-12-2004 17:44

Rapporter til Admin
#24 Nu synes jeg ikke det lige er janteloven der trives her, det er jo indlysende, at når der er en stor udbyder som sidder på markedet, så eksistere den frie konkurrence ligesom ikke. Jeg ved godt at TDC har lagt størstedelen af kobberet, i tidernes morgen, men det retfærdiggør ligesom ikke at priser tilsvarende, skal være skyhøje i forhold til vores nordiske brødres lande. Derfor mener jeg at hvis man kan finde et alternativ, som gør at markedskræfterne bliver mere lige, foretrækker jeg da dem til hver en tid. TDC's butik skal i mine øjne, have noget seriøs konkurrence, så jeg hilser da alle tiltag fra elselskaberne, et stort velkommen. Dansk Bredbånd er lige blevet inviteret ind i vores ejerforening, og det kalder jeg rigtig bredbånd, det har TDC stadig ikke forstået, de bruger bare ordet i flæng.
--
#32
phg
Ultrabruger
07-12-2004 22:58

Rapporter til Admin
#31 igen en der skal sammenligne med vore nordiske brødre prøv du så lige at sammenligne vore nordiske brødre i hvor stor dækningsgrad de har på bredbånd kan ikke lige huske de eksagte tal men for sveriges vedkommende er der en dækningsgrad på mellem 50-60% af landet og jeg kan ikke forstille mig det er bedre med norge,hvorimod danmark har en dækninggrad på over 95%. det koster ikke småpenge når teleforliget på byder tdc at grave kabler ned ude i hver en lille flække af danmark,har du tænkt på at det kan være derfor at priserne er højere herhjemme det er typisk jer der bor inde i byerne hvor centralen ligger lige om hjørnet at brokke jer over at tdc er bare ihh og åhhh så dyre så skift udbyder for sat..
--
#33
Krede
Ultra Supporter
07-12-2004 23:14

Rapporter til Admin
#25: Nice one.. Så kan Politiken lære det :) Men når journalisten vidste det i forvejen, så er det skandaløst at skrive det... Selvom han er talentløs og ikke magter at lave noget ordentligt, giver det ham sq ikke ret til bevidst at lyve om TDC!
--
http://www.lurmig.dk[...]
#34
Eminence
Elitebruger
07-12-2004 23:19

Rapporter til Admin
godt jeg ikk har adsl. ;D (hos tdc eller cybercity)
--
Joe's Crematarium, you kill 'em, we grill 'em.
#35
Amplificator
Semi Supporter
07-12-2004 23:30

Rapporter til Admin
#24 "hvis i er utilfredse med tdc,kan i sku da bare skifte udbyder,det kan sku da ikke være så svært" -. det er jo tilsyneladende det som det er, for Tdc vil jo ikke give slip på kunderne. "og lad så være med at beskylde tdc for bagefter at det er dem der sidder på kobberet(linierne)det har de gjordt i mange år" - og markedet blevet bedre af det? Næppe..
--
God is an imaginary friend for grown ups. - Even a clock that is broken and doesn't run, is right twice a day.
#36
Tomcat
Supporter
07-12-2004 23:32

Rapporter til Admin
Nu var det også mere Janteloven jeg bød op til, prisen kan der jo ikke rykkes ved så længe TDC ikke har nogen alvorlig konkurrent. Mht. udbyder tror du så med min udtalelse, at jeg kunne finde på at støtte TDC?? Tja jeg spørger siden det ikke er feset ind i hovedet på dig endnu. Jeg smed min sidste kr. i det forstokkede selskab, for mere end 2 år siden. Selvfølgelig dækker TDC det meste af DK, de var jo som du selv sagde statsejet engang, og det bære det stadig præg af. Det er bare ikke faldet dem ind at monopol status er ved at rinde ud, og de stille og roligt bliver overhalet indenom. Den eneste grund til at de overlever endnu 20 år, er da fordi der sidder nogle gamle mennesker, det ikke er gået op for endnu. Men fred være nu med det, der er heldigvis for mig og mange andre i det ganske land, andre alternativer på vej. Over and out.
--
#37
theory
Monster Supporter
08-12-2004 00:29

Rapporter til Admin
Hvis vi tilgengæld snakker optider, så er TDC simpelthen CC langt overlegen. Jeg har haft TDC i omkring 2½ år nu, og linien har ikke været nede en eneste gang. Kender mange venner der har CC, og de oplever jævnligt downtider. Eneste jeg savner hos TDC, er, at de som CC og Tele2 laver fordoblinger af nethastigheden hos exsisterende brugere, gratis ;)
--
Anatidaephobia: The fear that somehow, somewhere, a duck is watching you

Opret svar til indlægget: Bred nedrakning af TDC

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning