Vil mene, at det er udlejer der står med hovedpinen, hvis der står i din lejekontrakt at der er etableret internet (fiber), så er det en "mangel" ift. det aftalte i lejekontrakten. Derfor bør du gå til udlejer og så må de tage aktion på det.
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | Asus Dual Rtx 4060 8 GB | 16 GB 3600 MHz DDR4 | Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Artic Freezer 36
Spørg projektlederen hvad det betyder , det han har skrevet.
Tag billleder af det hele og send det i en åben mail til alle sammen, kundesupport, ved TDC, fastspeed og til projektlederen og til alle andre emails du kan finde. Så når den ene har svaret sender du det til alle igen, så de kan se hvad hinanden svarer, så kan de kaste mudder på hinanden. Imens uploader du billeder og tekster på deres facebook sider, så kan de internt kaste mere mudder til de løser problemet.
Skriv at målet er at du gerne vil af med nogle penge, så fastspeed kan få penge, så fastspeed kan betale TDC for at leje deres kabler. Så kan det ende med 3 glade individer i sidste ende.
--
Jeg har haft lignende problem i mit gamle hus.
Da jeg flyttede ind i mit tidligere hus, skulle der ifg. TDC være klar til internet via YouSee (COAX). De sendte mig et modem som jeg bare skulle tilslutte og det tænkte jeg var en smal sag. Men jeg kunne ikke finde ud af hvor stik/boks var. Fandt det aldrig.
Efter mange, mange opkald til TDC/Yousee sendte de en tekniker ud, som var på min regning hvis de fandt boksen. Han ledte og ledte overalt og det endte med han måtte ringe til TDC/Yousee som han skændtes højlydt med. Det var meget underholdende.
"Hør nu efter for fanden jeg er ligeglad med hvad der står i dit system! Jeg står på lokationen og kigger i vejboksen. Der er ikke trukket et kabel til husstanden!!" - De skændes lidt videre og det ender med teknikeren smider røret på, hopper ind i sin varevogn og begynder at trække et kabel fra boksen til mit hus. Jeg lader ham bare gøre hans ting, så han trækker kabel, borer hul ind til stuen, monterer boks på den anden side, tester signalet, bekræfter det virker og kører så igen.
Så stod jeg der, i november måned. Endelig internet! Men kablet der var trukket tværs over haven ind til huset... Ja det skulle jeg sgu selv grave ned... Oh well, så måtte jeg jo i gang med en skovl.
Det er vildt nok at de ikke engang stoler på deres egne udkørende teknikere. "der står i mit system at det er som det skal være" og så er man bare fucked.
Så mit råd til dig må være, bestil en tekniker for egen regning, som kan komme ud og se, at der mangler noget. Så slipper du forhåbentlig for regningen. Men selv hvis du får en regning, så er det en engangsbetaling der bare skal overstås så du kan få internet. Så kan du tage kampen bagefter.
--
Handels stats: B/W liste score: +45/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 29/06-2024
Som TOffo er inde på
Bestil en tekniker til udbedring fra TDC For "egen regning". Når han kommer og ser at der tydeligvis er fejl i TDC's system slipper du får regningen.
Men står der i din lejekontrakt at der er internet så er det udlejer der skal håndtere alt dette.
Nægter udlejer må du fortælle dem at det er kontraktbrud når der ikke er internet.
--
Jeg ved ikke helt hvorfor du som kunde hos Fastspeed er blevet blandet ind i at skulle snakke direkte med TDC, de har jo intet forhold til dig eller sagen som sådan.
Der en rimelig simpel løsning på problemet og det er Fastspeed der skal sætte det her i gang fordi du er jo kunde hos dem.
Du tager nogen billeder af din løse fiber og sender ind til Fastspeed, forklarer at der er sgu ikke meget Gør-det-Selv løsning over det her og beder dem om at sende en tekniker ud der kan lave en Godt-i-Gang installation som de burde have gjort fra starten.
Så kan du sende evt. regning for tekniker til udlejeren
--
I vores sommerhus er der forberedt til fiber.
Der kommer et orange rør ind i huset og jeg gætter på dette er et rør som de trækker selve fiberen i.
Hvilket også passer med at der mangler noget.
På vores hjemmeadresse er der også fiber, det ender i en boks som ser således ud:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com[...]
Det skulle være klar til brug.
Send billeder af din "installation" til de forskellige firmaer, så de kan se billederne, som siger mere end 1000 ord.
I sidste ende må det være din udlejers hovedpine, vil jeg mene. Selvom du står med aben :-(
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. EF nummeret er et installations / abonnements nummer. Det betyder at der ligger en aktiv linie på adressen. Denne linie skal blot fejlmeldes og så kommer der en TDC tekniker ud på adressen.
Dette skal sandsynligvis fejlmeldes ved Fastspeed. TDC har ikke et ansvar over for dig, de har et ansvar over for fastspeed, men hvis ikke fastspeed kan finde ud af at fejlmelde eller booke en TDC tekniker, ja, så er det måske årsagen til de er en billig leverandør.
--
ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 32GB 3200 - Gigabyte 4070ti Gaming - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic - Corsair H150i Elite
det hænger hos Tdc, eftersom at kabelet ikke er tilsluttet en udgang.
men blot gjort klart.
--
Uanset hvem der har lavet "fejlen" - så er det vel udlejers ansvar at få det fikset, overfor lejer.
Hvis vandhanen ikke er tilkoblet, er det jo heller ikke lejer som skal ringe rundt til forskellige VVS'ere og høre om det er dem der har glemt det.
Jeg har meget svært ved at se at det ikke er udlejer der skal tage sig af det her. Hvis de så opdager at noget mangler at blive gjort, i det hus de lejer ud, så må de jo selv tage kontakt til hvem fa'en de vil have til at fikse det.
..det er vel en af de store fordele ved at leje. Man står ikke selv med problemerne hvis noget ikke virker.
--
"ORK SATME!"
#9 problemet er bare han siger "ja, jeg kigger på det". 3 uger senere, "nåja, jeg får lige kigget på det", 2 uger senere "nå ja, jeg får lige ringet til dem på mandag".
Men hvad står der i lejekontrakten.. Alt andet er jo ligegyldigt, så vi afveneter opdatering i endeløs spænding, ala sara og monopolet.
--