Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Bøvl med Fastspeed

Af Ny på siden Ibuprofen | 29-02-2024 16:48 | 1631 visninger | 8 svar, hop til seneste
Har noget bøvl med Fastspeed fiber. Lang historie kort, så skulle der kommer en tekniker ud og skifte min fiberboks (havde allerede fået den nye router) Da tekniker kommer virker mit net allerede, og tænker ikke der er nogen grund til at skifte noget der virker, hvilket teknikeren er enig i, man han skulle lige vende det med sin chef, 5 min. senere bliver vi enig om ikke at skifte boksen. To dage senere får jeg så en mail, at jeg vil blive opkrævet 699 kr. fordi jeg har NÆGTET teknikeren i at skifte boksen. Ringer til kundeservice og brokker mig, men hun kan selvfølge ikke gøre noget. Nu har jeg så fået en ny mail, hvor de skriver, at det slet ikke er deres fiber jeg er tilsluttet, men nogen må ved en fejl har tilsluttet noget fiber ved mig BULLSHIT. Så nu ville jeg hører om det er muligt at se hvor mit fiber kommer fra? på https://www.whatismyisp.com[...] kan jeg se Hostname på min IP address er "xxxxxxxxxx.xxxxxx.xxxx.fastspeed.dk" (ved ikke hvor hemmelig den skal holdes, derfor x) Men hvor meget kan jeg regne med det så er fra Fastspeed jeg får fiber. Bare så jeg kan bruge det mod dem når jeg henvender mig til deres kundeservice igen Ibu
--
#1
Axlon
Bruger Aspirant
29-02-2024 16:58

Rapporter til Admin
Det er nok ikke Fastspeeds fiber, men det er forbindelsen du har. De lejer sig blot ind på fiberen.
--
#2
Pico
Maxi Nørd
29-02-2024 17:20

Rapporter til Admin
Selvfølgelig er du tilsluttet Fastspeed hvis du får en IP derfra. Hvis de mener du ikke er tilsluttet noget hos dem, hvorfor så sende en tekniker ud til dig? Jeg havde helt sikkert ikke betalt den regning. Drop dem og tag en anden udbyder - dårligere start kan man vel næppe få.
--
Ryzen 7 7800X3D|Noctua NH-D15|ASUS B650E-E|32GB G.Skill 6000mhz|4070TI OC ASUS TUF|850W NZXT
#3
Ibuprofen
Ny på siden
29-02-2024 17:25

Rapporter til Admin
Tak Pico Det var nemlig også det jeg tænkte. Men de prøver at fedte den af på mig, men sådan spiller mit klaver ikke :)
--
#4
MisterNiceHands
Mega Nørd
29-02-2024 17:31

Rapporter til Admin
Bed om at få på skrift at du ikke er kunde hos dem, og når så regningen kommer, så counter du den lige med at du ikke har tænkt dig at betale, da du har sort på hvidt at du ikke er kunder der :D
--
Signatur (Valgfri)
#5
Jacob [5260 Od.S]
Semi Nørd
29-02-2024 17:31

Rapporter til Admin
Ring og snak med en anden supporter og forlang de tager fat i teknikeren og høre historien fra ham. Nogle gange så skal man lige have fat i den rigtige person. Personligt har jeg været ude for, først at være heldig efter 6 opkald til 6 forskellige supportere.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#6
Majken101
Ny på siden
13-03-2024 12:13

Rapporter til Admin
Det der helt sikkert er sket, er at der har siddet en anden boks fra en andet fiberselskab, end det selskab du har fået fiber igennem (via fastspeed). Fiber-markedet fungerer på den måde, at internetudbyderne lejer sig ind på adresser hos fibernetudbyderne. Så FastSpeed har måske lejet sig ind hos TDC.NET og Fibia nettet. Nogle gange er der dog overlap, og én adresse kan godt være tilsluttet flere netværk, og for så at gøre det endnu mere indviklet, så kan en udbyder som fastspeed have købt sig ind hos begge netværk og dermed kan de tilbyde fiber via to netværk på din adresse. Hvis du giver mig den vej du bor på, kan jeg hurtigt afklare det for dig. Alternativt kan du selv søge på https://musimi.dk[...] hvor du kan se hvilket netværk der findes på din adresse. Tror faktisk også du kan søge direkte hos FastSpeed og de vil f.eks. vise dig to fiberløsninger, til sammen pris og hasighed, men på forskellige netværk. Så teknikeren er kommet ud og kan se, at du jo fint tilsluttet fiber via TDC.net hos fastspeed, men i virkeligheden har du valgt en løsning via fibia net eller nogle andre, og derfor går der ged i den hos FastSpeed. Det er selvfølgelig ikke dit problem - ihvertfald ikke noget du skal betale for.
--
#7
Perfod
Nørd Aspirant
13-03-2024 18:00

Rapporter til Admin
Du ved vel hvor din regning kommer fra , nu skal du ikke gøre det mere besværligt end det er
--
#8
RoadRunnah
Maxi Supporter
13-03-2024 19:19

Rapporter til Admin
Hvorfor dælen har du bestilt tekniker, hvis boksen allerede virkede?
--

Opret svar til indlægget: Bøvl med Fastspeed

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning