Nu når det er en android har du prøvet at høre TDC/YouSee om de kan sende dig en APN el. maile dig de indstillinger de gerne vil ha du skal bruge og se om det ændre noget?
Nu er det en del år siden jeg har haft android sidst hvor jeg rodede med APN'er på TDC's netværk det var da jeg var software beta tester for Oppo I DK sammen med et par andre hvor jeg fandt ud af på 4G/LTE nettet var der nogle indstilinger for APN som ikke var korrekt og efter de blev tilpasset virket det hele perfekt.
Har en S23 med Android 13 / OneUI 5.1 i dag og det spiller uden problemer venter på OneUI 6 og Android 14.
--
Sidst redigeret 05-10-2023 12:44
Har du bemærket om du oplevede det samme igår eller idag? :)
TDC lavede nogle ændringer på deres netværk for at løse udfald mm. på deres mobilnet natten mellem tirsdag og onsdag i denne uge :)
Hvilken Pixel telefon har du?
--
Pixel 7 pro. Samme problem er konstateret på 6 og 7 også
Har ikke haft længerevarende udgående opkald i går eller i dag, får det lige testet af.
--
ASRock X670E Steel Legend - AMD Ryzen 7800X3D - 64 GB DDR5 RAM - RX7900XTX - Corsair RM850e V2 - Lian Li PC-A70B - NZXT Kraken 240 - Gigabyte 34"+27"
#1
Det er kun Pixel der har problemet. Det er ikke en opsætning på telefonen.
--
ASRock X670E Steel Legend - AMD Ryzen 7800X3D - 64 GB DDR5 RAM - RX7900XTX - Corsair RM850e V2 - Lian Li PC-A70B - NZXT Kraken 240 - Gigabyte 34"+27"
Har en Pixel 7 Pro på TDC netværk uden problemer.
Min Pixel 5 var en anden sag, da den officielt ikke blev solgt i DK var det nemt for TDC blot at bruge det som undskyldning for alt. Lykkest APN opsætning der fik 5G til at virke, det var dog på bekostning af MMS. VoLTE/VoWIFI kom aldrig til at virke.
--
#2
Har lige prøvet igen, efter 29 minutter og 50 sek. afbrød den (Som forventet).
#5
Så du kan godt ringe op tale uafbrudt over 30 minutter? Hvis du modtager kaldet gælder det ikke.
Der er mere info om problemet her:
https://www.reddit.com[...]
The SIP session refresh timer gets rid of these stuck calls because if the other side (my Google Pixel 7 Pro phone) does not reply in time (the SIP expiry timer is set by the SBC at the call start), the SBC assumes their is nobody on the other side and tears down the call. Even though you are in the middle of the call talking to someone.
--
ASRock X670E Steel Legend - AMD Ryzen 7800X3D - 64 GB DDR5 RAM - RX7900XTX - Corsair RM850e V2 - Lian Li PC-A70B - NZXT Kraken 240 - Gigabyte 34"+27" #6 Ja, ingen problemer i det år jeg har haft Pixel 7 Pro. Abonnementet via Eesy.
Kan desværre ikke huske hvad den tidligere udbyder af abonnement hed, var gammelt arbejde der havde et af TDC's lavpris erhverv teleselskaber. Det blev kortvarigt brugt i samme telefon, tidligere i Pixel 5.
--
Ingen problemer på Telmore netværk med pixel 7 pro
--
life just suckz
Ingen problemer med en 7a på TDC net.
Mener ikke engang jeg kørte en opsætning men det husker jeg ikke.
--
Strix B650-A WIFI + P500 DRGB + RM1000e
Asus TUF 7900 XTX OC+ 7800x3D
2x16GB FURY Beast RGB 6000MHz
#7,8,9
Sikker på i har aktiveret vowifi og volte, og opkald gennemføres på den måde ?
--
ASRock X670E Steel Legend - AMD Ryzen 7800X3D - 64 GB DDR5 RAM - RX7900XTX - Corsair RM850e V2 - Lian Li PC-A70B - NZXT Kraken 240 - Gigabyte 34"+27"
Det er ikke alle opkald fra Pixel det sker. Jeg har en mistanke om at det er en specifik firmware det er begyndt på. Hvilken kører I med som ikke oplever problemer, og hvad med dig Stoffer?
--
Mit er slået til, dog er mobilnettet foretrukket så vowifi bruges ikke.
Volte er aktiv.
Må indrømme det er sjældent jeg snakker over 29min men de få gange jeg har har der ikke været afbrud.
--
Strix B650-A WIFI + P500 DRGB + RM1000e
Asus TUF 7900 XTX OC+ 7800x3D
2x16GB FURY Beast RGB 6000MHz
September opdateringen, var også galt før
Har lige prøvet at deaktivere vowifi og volte, der afbrydes opkaldet ikke efter de 30 min.
Så det er tydeligvis SIP refresh der ikke virker. Pixel sender nok en refresh pakke der ikke er formateret korrekt i forhold til TDC's Ericsson udstyr
--
ASRock X670E Steel Legend - AMD Ryzen 7800X3D - 64 GB DDR5 RAM - RX7900XTX - Corsair RM850e V2 - Lian Li PC-A70B - NZXT Kraken 240 - Gigabyte 34"+27"
Det er yderst sjældent at jeg snakker så længe. Men har ikke oplevet at blive afbrudt.
Men jeg snakkede med min far i 35min igår uden at blive afbrudt.
Telefonen var på 5g. Wificall deaktiveret. VoLTE aktivt og jeg lavede opkaldet. Jeg har Telmore og en Pixel 7.
--
Har opdateret til Android 14, desværre ingen ændring. Det var med vowifi deaktiveret, så kaldet var volte.
--
ASRock X670E Steel Legend - AMD Ryzen 7800X3D - 64 GB DDR5 RAM - RX7900XTX - Corsair RM850e V2 - Lian Li PC-A70B - NZXT Kraken 240 - Gigabyte 34"+27"
#14 - tak for opdateringen. Der var i foråret udfordringer med at Pixel telefoner ikke havde opkalds tone, den dut tone som man venter på indtil opkaldet bliver besvaret. Det blev også løst ved at deaktivere VoLTE og Wificall.
--
jeg har ikke oplevet problemer med kald over 30 min fra min Pixel7 på TDC's netværk
--
#17
Ja, der er ingen toner ved volte, stadigvæk - det overlever jeg nok.
Kan også sagtens ringe over 30 minutter, hvis jeg deaktivere volte og viwifi, men jeg er ikke sikker på man så får en HD samtale. I virkeligeheden er det jo ikke en løsning, at deaktivere volte/volte.
--
ASRock X670E Steel Legend - AMD Ryzen 7800X3D - 64 GB DDR5 RAM - RX7900XTX - Corsair RM850e V2 - Lian Li PC-A70B - NZXT Kraken 240 - Gigabyte 34"+27"
Jeg har haft en kunde med netop dette problem da Pixel 7 Pro udkom, vi løste det ved at bare deaktivere VoLTE på telefonen. Jeg har selv en 7 Pro, og jeg deaktiverer altid VoLTE som det første på en ny telefon, så jeg har ikke oplevet problemet.
--
#20
VoLTE skulle jo give bedre dækning og samtale kvalitet, hvorfor så slå det fra?
Vi bliver nødt til at fejlmelde det til TDC, så de i samarbejde med Ericsson kan få dette problem løst.
--
ASRock X670E Steel Legend - AMD Ryzen 7800X3D - 64 GB DDR5 RAM - RX7900XTX - Corsair RM850e V2 - Lian Li PC-A70B - NZXT Kraken 240 - Gigabyte 34"+27"
#21 VoLTE kan give så mange problemer med opkald. Flere af mine kunder har fået deres problemer løst ved at deaktivere VoLTE. Men ja, det bør nok hellere meldes til udbyderen.
--
#22 problemet med at deaktivere VoLTE er at på TDC's net, hvor de har lukket 3G nettet, at du laver fallback til 2G/EDGE, hvilket giver en anden lydkvalitet, og hvis du skal bruge data mens du har et kald igang, er det stort set umuligt. Men godt at vide at deaktivere VoLTE kan løse det.
--
#23 hmm, du siger noget. Jeg har netop haft det problem med at bruge data under opkald, og jeg må nok have aktiveret VoLTE og 5g igen for at forsøge på løse problemet. Jeg har set åbenbart slået til, men har stadig ikke haft problemer med opkald. Ved ikke om det er fordi jeg har Telmore.
--
Det er også galt på Telmore, har testet med flere sim kort. Husk at kontrollere at det er et hd opkald der foretages ved test. Kan se i opkaldsloggen.
--
ASRock X670E Steel Legend - AMD Ryzen 7800X3D - 64 GB DDR5 RAM - RX7900XTX - Corsair RM850e V2 - Lian Li PC-A70B - NZXT Kraken 240 - Gigabyte 34"+27"