Det tror jeg sku ikke de må.
Du har jo samme vilkår indtil den dag du ikke betaler eller ikke er kunde hos dem længere
og du skal ihvertfald ikke opstå som værende i Norge
--
#1 Det tænkte jeg nemlig heller ikke man må, jeg har jo betalt for måneden samt også næste som jeg dog ikke får brugt.
Teknikeren sagde jeg var smidt på en server igennem noget der hedder nix.no som de tit bruger til kunder de ikke kunne få til og blive (Måske for og sige fuck you? idk) Nettet er virkelig ubrugeligt lige nu, det hvad det er men Norske YouTube reklamer det træls.
--
Er godt nok glad for jeg aldrig valgte Fastspeed i tidernes morgen. Har nærmest kun hørt negative ting om dem.
Din egen konklusion lyder rigtig. De har valgt at smide dig på NIX i Norge for at spare omkostninger. Jeg kender ikke fastspeeds kontrakt og hvad man accepterer i deres betingelser, men det er godt nok langt ude.
Hvorfor har du opsagt? Skal du flytte eller har du allerede nu udbyder i tankerne?
--
Jeg tror næsten ikke på at det kan være rigtigt at de gør det, for det er hamrende ulovligt hvis de gør det. Det går imod den aftale de har om at der skal leveres en service, de må ikke forringe vilkårene selvom man er opsagt, derudover går det imod EU netneutrality. Prøv at send en e-mail til deres support, og se om du kan få det på skrift.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg skiftede fra Fastspeed til Hiper i Januar og der havde jeg ikke den oplevelse.
Det spillede fint frem til cutover dato.
--
De skal være levere et brugbart produkt indtil den dag din betaling stopper hos dem ?
Man kan sige du Giver dem fingeren ved at opsige og de giver en igen, Det er bare måden de gør det på jeg ikke kan lide såfremt det er sandt.
--
Jeg bruger også Fastspeed, og jeg får også Norske reklamer, jeg har dog ikke opsagt mit internet,
troede det var min enhed der fuckede op ?
--
Jeg har fået dette svar fra fastspeed, måske dette også kan løse dit problem #0 ?
Vi er opmærksomme på problemet og flere udbydere oplever det samme på googles hjemmeside. Man kan rette det selv ved at skrive ind til google. Du skal bare finde din ip, som du kan finde ved at gå ind på whatismyip.com, du må også gerne skrive tilbage til mig hvad din ip er. Min netværks afdeling vil gerne have nogle eksempler på kunder hvor dette er sket.
Man kan selv rapportere det ind til google:
https://support.google.com[...] er lidt mere detaljeret om
problemet:
https://support.google.com[...]
--
#9
Han skriver dog at han har talt med Fastspeed per telefon, hvor han fik at vide at han var flyttet til nix.no.
Jeres problemer er muligvis forskellige? Man kan vel finde ud af det med en tracert eller som du skriver whatsmyip.com
--
#6 Hvad snakker du om? Kan virksomheden tillade sig at fucke med en kunde, bare fordi de har lavet en almindelig opsigelse? Det har jeg aldrig nogensinde hørt om før. Hvor har du oplevet det?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har nu snakket med Fastspeed i dag som sendte mig videre til TDC, alt hvad tidligere sælger sagde var korrekt min forbindelse er sat til nix.no da Fastspeed kun kan have aktive kunder på lokal servere så snart man opsiger mister de åbenbart muligheden (Det deres aftale med TDC) tdc manden kunne dog mod et gebyr på 99kr smide mig på serveren samt 500kr for og få en tekniker ud med ny router (Erhvervs udstyr) jeg takkede pænt nej og fik Norlys til og overtage selvom jeg har betalt for Fastspeed og de skulle gå igennem næste Mandag.
Fastspeed har åbenbart begrænset antal personer de kan have på hovedserveren derfor nogen også kan ryge på norsk server selvom de ikke burde (De printere kunder der har højt forbrug)
--
Hvis det er rigtigt, så er det sgu en pænt rystende business practice.
Man må gå ud fra at de har deres på det rene i kontrakten, men stadig, at straffe folk på den måde, det er altså ikke okay.
Indtil dagen for der hvor man overgår til den nye udbyder, så har man vel stadig betalt for sin forbindelse.
Den eneste situation jeg kan se hvor sådan noget vil være okay, det vil være hvis sin tidligere udbyder, pro bono, holder fonbindelsen i live indtil den nye udbyder overtager, et handoff, over et par dage.
--
Hvad har vi lært?
Man skal holde sig fra Fastspeed.
--
#12, det er nok for at spare penge. Du får hvad du betaler for. Jeg fandt selv ud af det, da Fastspeed opsagde min forbindelse og smed mig ud på røv og albuer. Jeg brugte forbindelsen for meget :P
Jeg har nu ved Norlys, hvor jeg har det doobelte forbrug og ikke haft nogen problemer overhovedet. Kan ikke anbefale Fastspeed ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #15 Jeg ville aldrig betale samme beløb for et dårligere produkt, når jeg har haft et bedre produkt.
Hvis jeg var OP så vil jeg bede om at få min penge tilbage, og så kan de lukke deres lorte forbindelse prompte.
LOL fordi fanboys i tråden siger "Han er et svin fordi han har opsagt sit højhellige Fastspeed internet, så må de gerne straffe den røvbanan"
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #12 - Det er da rystende dårlig behandling af kunder.
Ved du hvem der ejer de kabler, som Fastspeed leverer internet til dig på?
Kan du lokkes til at gå på
https://browserleaks.com[...] og fortælle hvilket netværk du er på og Net Range (står lidt nede på siden), så vi har en idé om hvilken ipadresse du ligger på? Info til at diagnostiserer, hvad der er sket med din forbindelse.
Hvis det er proceduren hos Fastspeed, at man sparker kunder der forlader dem i ryggen, så er man da sikker på de ikke vender tilbage. Synes jeg umiddelbart lyder mærkeligt...
--