Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Diablo 4Af Monsterbruger JonasM | 01-11-2019 19:43 | 5430 visninger | 72 svar, hop til seneste
Ikke den største overraskelse.. men endelig er det officielt! :)
Jeg er spændt på on de laver skills, som diablo 2 eller 3.. Håber at det mest bliver som 2, så man ikke bare kan skifte til "flavour of the month" build uden at lægge lidt arbejde i det. --
Sidst redigeret 01-11-2019 19:43
Den cinematic var super cool!
gameplay traileren synes jeg dog afslører der mangler lidt finpudsning. en del af de animationer var en anelse clunky. men sådan er det jo! i det mindste har de vist gameplay :)
Har ventet på det siden 2015 ! Synes D3 var lidt... "meh" :( -- Håber satme også skills bliver med d2 end 3.. Det ser spændende ud indtil videre.. Men meget lidt at basere det på.. Men verden ser fed ud umiddelbart.. -- i5-2500K @4.9Ghz, Antec Kühler 920, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, Asus 1070 Strix , Corsair TX V2 750W, Crucial m4 128GB Det kan næsten kun blive godt. Det ser ihvertfald ud som om at de har taget et skridt tilbage mod D2 gameplay og grafik :) -- Jeg er bare lidt bekymret over de ikke har sagt noget om skill tree systemet. Om det er der eller ej. Hvis de sagde, at der bliver et skill tree system, som du ikke bare kan lave om som det lortesystem de havde i D3 med meget få skills, og runes der giver illusion om flere skills. Hvis de havde nævnt noget om at der kom skill tree som du kun kan ændre på i nye characters, så tror jeg ærlig talt at folk var gået apeshit. Vi ser heller ikke i videoen, om det stadig er lidt ligesom D3, med weapon damage der bestemmer spell damage. -- - Kemal Kinali
twitch.tv/KKINALI_TV Er jeg den eneste, der slet ikke var imponeret? Mit indtryk var, at det virkeligt bare er gammel vin på nye flasker og lidt bedre grafik (og ikke ret meget bedre). -- Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering. Uhh der kommer skill tree -- SKILLTREE, RUNEWORDS og TALENT TREE!! :D
Sådan!
Spørgsmålet er så hvor let, hvis det bliver muligt, at respec.. Håber at det bliver dyrt, hvis det bliver muligt -- Sidst redigeret 01-11-2019 20:59 #5 Det er begrænset hvad de kan ændre uden at komme væk fra det mange gerne vil have.. Et rigtig godt isometric action RPG. -- Super skuffende efter min mening :( -- #0 Ja, deres cinematic team fejler ihvertfald ikke noget.
Dog var gameplay ikke vildt imponerende.
Men det early to tell. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. Kunne godt blive farligt godt! -- Det lyder da fedt. Shared world, world boss etc. Jeg glæder mig. -- #14 Ja og det lyder også som om at man kommer til at kunne trade igen -- Det ligner Diablo 2 lagt ovenpå Diablo 3 med Wolcen grafik. -- - Indsæt signatur - #16
Det er vel hvad folket gerne vil have og har skreget på i mange år efterhånden? -- #14 Lige præcis, jeg glæder mig helt vildt.
Så må vi bare håbe de ikke skal bruge 3½ år fra annonceringen til spillet udkommer - ligesom ved Diablo III... -- Anything that can go wrong, will go wrong! #17 - I guess... Jeg ved ikke rigtig hvad jeg er. Jeg er ikke skuffet, men jeg er heller ikke forventningsfuld. Jeg havde faktisk håbet på en Diablo 2 Remaster. Det spil fungerer på så mange niveauer, som Diablo 4 slet ikke kan følge med på synes jeg.
Jeg er bekymret for hvordan Diablo 4 bliver. Hvad de har tænkt sig at gøre for at gøre det profitabelt. De skal ikke gøre det for noobs. Men samtidig skal det gøres simpelt nok til alle kan samle det op. Det er nær umuligt at please fans og nybegyndere samtidig. Vi må vente og se.
Det føles som om det er vildt rushed, fordi Immortal blev fucking skudt i sænk sidste år. Så for at vinde folk tilbage efter den gigantiske fiasko, har de lyn-udviklet D4... Jeg venter gerne 5 år bare spillet er godt derefter! -- - Indsæt signatur - #19 Jeg tror du har ret i at de har arbejdet hurtigt for at have noget at vise i år, men som de sagde så kommer spillet hverken "soon" eller "Blizzard soon", så jeg forventer tidligst spillet i 2021 og at de laver et kvalitets spil.
Jeg håber stadig på at vi får Diablo 2 remastered mens vi venter på IV. -- Sidst redigeret 02-11-2019 12:25 Det bliver så episk! I guder jeg glæder mig :D -- Man kan åbenbart respec skill tree som man vil.
Hvis det bliver sådan, så gider jeg ikke engang prøve det. Var i forvejen ikke vildt imponeret af andet end cinematic. -- - Kemal Kinali
twitch.tv/KKINALI_TV #23 Så forventer du noget andet af Diablo end hvad det reelt er.. -- i7-7700k 5ghz, Rog Strix 270F Gaming, Rog Strix 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo, Acer Predator Z1 32" 165hz G-Sync 1440p Curved #23 Som jeg har forstået det er skilltree låst, men du kan lave ændringer i talent tree -- Sidst redigeret 03-11-2019 14:23 Endelig det D3 vi fortjener... -- Google er din ven
Jeg er overbevist om at vi får nemt ved at lave vores skille trees om
Der skal jo være en masse endgame content, så det nytter ikke noget at man skal starte forfra, hver gang de laver en opdatering.
Derudover håber jeg, at de laver monk igen, da de har været min suveræne favorit class i D3. Også over de gamle classes fra D2. --
Knowlegde is power and power currupts
Study hard - Be EVIL ! HOLD KÆFT HVOR VAR JEG HYPED!
Har glædet mig så længe og håbet på de ville announcere Diablo 4!
Jeg har selvfølgelig et kæmpe håb om, at det bare lever op til alle forventninger og bliver det fedeste spil nogensinde, så må vi se hvor mange punkter det ender med at skuffe på, når det engang bliver launched!
Mega fed cinematic, den vidner helt sikkert om, at de har hørt folk vil have det mere voksent og dystert, fremfor børnevenligt.
Mht. gameplay, så synes jeg det så okay ud - grafikken og stilen så rigtig fint ud.
Det bliver så spændende at se hvordan alle mechanics virker, altså abilities, spells, talents osv.
Min opfattelse er, at vi får et skill tree, altså hvor du vælger mellem dine skills, ligesom i D3 og kan ændre disse, som man har lyst, ligesom du jo også kunne i D2 - du kunne bruge alle dine spells. Udover det lader det jo så til vi også får at talent tree, hvor vi igen kan placere talent points, ligesom fra D2 - hvorvidt disse er permanente eller kan respecces, det må tiden jo så vise.
På en måde er det super fedt, hvis de er permanente, på den måde er det også fedt, hvis man kan repsec det - det må bare ikke være nemt eller gratis.
Jeg er så glad for, at de introducere Druiden igen! Jeg havde længe håbet på den ville komme som expansions karakter i D3, men det blev så ikke tilfældet.
Runer, trading og open world bliver da super fedt! -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #29: Var.. du ER!!
.. ledte spændt over dit indlæg, hvad du ikke synes var godt men nææ nej.. du er hyped! ;)
Er også selv hyped selvom jeg dog synes det ligner lidt for meget PoE.. Bryder mig ikke om PoE, grafisk meeen der er lang vej endnu. Det bliver Blizzard kvalitet, så har vel intet at frygte som sådan. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #30 Jeg ER nok stadig hyped ja, men ikke så meget som jeg VAR! I Fredags da det poppede op på skærmen fra live streamen fra Blizzcon måtte jeg decideret op og stå foran fjernsynet, og efter det blev bekræftet hoppede jeg næsten rundt :D -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p Jeg VAR hyped. Men efter at have set gameplay igennem, og set panels, er jeg faktisk lidt skuffet. Det bekymrer mig altid når de siger at de laver spillet til PC og KONSOL samtidig.
Jeg er bange for det fact at de udvikler til konsol sideløbende med PC går hårdt ud over gameplay. Plus hvis de laver cross platform så kommer PC spillerne nok til at føle spillet kører utroligt langsomt, i forhold til hvad man er vant til fra Diablo spillene. Man kan bare ikke være ligeså hurtig på konsol.
Derudover er jeg temmelig skuffet over deres manglende opfindsomhed. I det panel, hvor de præsenterer runer, har runerne præcis samme ikoner og samme navn som i D2. Skill tree er mere eller mindre det samme, skill navne er også et stykke hen ad vejen de samme.
Endda de 3 classes de har offentliggjort indtil videre er de samme som i D2! Det føles bare som en stor remake.
Jeg ved godt det er i et meget tidligt stadie, men jeg synes gameplay så meget langsomt ud i forhold til hvad jeg er vant til. I D2 skulle man fandme være hurtig på tasterne, når man tæskede igennem en cow level, med en NovaSorc. Teleport-Static field-Nova og det skulle bare ske i en helvedes fart for at være effektiv. Der var også en stor tilfredsstillelse ved at spille Javazon hvor man bare hakkede kæmpe packs af køer ned med sine ethereal Titans Revenge.
Jeg har virkelig store forventninger til D4. Men det jeg har set indtil videre skuffer mig. I forhold til hvor meget tid der har været til at gruble over indholdet, synes jeg der er rigtig meget genbrug. Items er det samme som i D3. Hvid, blå, gul, orange, anient, Mythic (Primal). Jeg håber virkelig Mythic items IKKE er ligeså røvsyge som primal ancients. Altså legendary+1+1.
Igen, spillet er i et meget tidligt stadie, og jeg håber de bare har genbrugt en hel masse for at kunne lave en spilbar demo til Blizzcon.
Jeg håber primært på 2 ting. Hurtigere gameplay, og at der bliver udviklet forskelligt til hhv. PC og konsol. Der skal ikke tages hensyn til konsolspillerne hvis det går ud over den endelige PC version!!
Med det stadie D4 er på allerede, gætter jeg på en Q1 2021 release. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 04-11-2019 09:11 #32: PRÆCIS.
Udover min frygt for PoE stilen, så ligner det mere og mere at spillet bliver udvilket til consol og derefter PC..
For fanden hvor jeg dog hader de pis konsoller, når producenten ikke bare kan fokusere på 1 platform........
suk!
Prøv og se gameplay videos igennem igen:
https://www.youtube.com[...]
.. alt skriger bare på konsol port.
suk :'( -- #32 - Gameplay skal være hurtigt og krævende for at brilliere, enig! Der skal være udfordring i at være god.
Er dog dybt uenig i, at D2 cowruns krævede noget, det var så piece of cake og kedeligt, hvis man ser det i nutidens perspektiv, det var okay dengang, fordi det var hvad man havde, men der var jo reelt ingen udfordring i det.
På punktet omkring udfordring synes jeg systemet i D3 har været meget bedre, her kan du tale om udfordring og faktisk skulle være god til Diablo, for at være vild.
Det gameplay de viser fra demoen, der spiller de på level 20 chars ikk? Hvis der er ligeså stor forskel på gameplay fra level 20 til max level som i D3 f.eks., så er jeg ikke urolig. -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #34 - Enig, det var ikke svært at gennemføre et cowrun.
Men! Det var svært at gennemføre et cowrun hurtigt nok til at jeg var tilfreds med min xp/hour. Da de nerfede cowruns og det blev til Baal runs i stedet, var min novasorc også temmelig useless. Hvilket er en god ting! For så skulle hele mit build laves totalt om og jeg måtte lave en ny karakter, fordi jeg ikke bare kunne skifte skills som jeg ville.
Man skulle tænke sig om inden man brugte sine skillpoints. Ofte måtte man gemme på dem gennem mange levels, fordi de skulle bruges i forskellige højere level skills. Jeg synes det er mega nederen, at man bare kan rode rundt med skills fuldstændig som man ønsker. Lav i det mindste en form for quest man skal gennemføre, for at gøre sig fortjent til en respec.
Og så kom D2 version 1.10 hvor skill synergy blev en ting. Og så skulle alle classes igen laves helt om. Altså der hvor visse skills pludselig gav en bonus til andre skills, alt efter hvor høj level de var. Det åbnede op for tonsvis af builds. I D3 er det kun set items der er værd at samle på for det meste. Legendary items er som oftest temmelig useless. Det er meget få man faktisk bruger. 3 i cube, våben, quiver måske, og så set items for resten.
Vejen til level 99 var helvedes lang. Det var fryd at nå level 99. Jeg havde en level 99 i hver class og det tog umådeligt lang tid at nå med barb/necro/assa/druid omg.
Vejen til lvl 70 er åndssvagt kort i D3. Det er så ligegyldigt hurtigt at nå at det slet ikke er en udfordring. Ikke engang på Hardcore. Og efter det, så er det bare et uendeligt langt grind for at få marginalt bedre udstyr.
For at være vild i Diablo 3, skal man:
Køre det korrekte build - Fordi 1 build og 1 class vil altid være "det bedste".
Være heldig at det rift layout du får er godt.
Være heldig at den rift guardian du møder er en af de lette.
Være heldig at ramme de rigtige pylons på de rigtige tidspunkter.
Have rigtig rigtig meget tid til overs til at grinde det samme lort hver eneste dag i timevis. Eller bare botte, som alle på toppen af leaderboards gør i vildskab.
Jeg håber de tænker sig grundigt om i D4 med endgame. Det ærger mig at der er så få viable builds. Jojo man kan da spille hvad man vil, men det er virkelig nederen at spille en class og/eller et build som man ved er super skod, bare fordi det er sjovere end det der er godt. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 04-11-2019 10:54 #35
WTF... Hvem syntes rent faktisk det var sjovt, at sætte sig ned og lave 10.000 baalruns eller hvor meget der nu skulle til for at blive 99? Det kræver en helt speciel (læs autistisk) personlighed.
Alle bottede de sidste 10 levels.
D2 var verdens værste grindfest på godt og ondt. Der var ikke en skid endgame content, hvis man sammenligner med hvad der findes i moderne spil. Det var bare uendelige baalruns, og måske pindle hvis man virkelig kedede sig. Økonomien var styret totalt af botters, og folk der så købte ting af botterne på d2jsp.
Karakteropbygningen var dog klart bedre end d3.
PoE smadrer både d2 og d3 i begge aspekter. -- Sidst redigeret 04-11-2019 11:07 Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, men er det virkelig Tyrael der dør i den cinematic?
Jeg troede han var udødelig?! o.O -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #36 - Det var ikke fordi det var sjovt. Det var fordi der var en ære i at have lvl 99 karakterer. Især på hardcore. Præcis på samme måde som der er en ære i at være på leaderboards i D3. Det er jo det, det hele handler om. At komme på leaderboards.
Det kræver held og tid at komme på leaderboards. Jo mere tid man bruger, jo større chance for at nå til tops. Man skal bare grinde fuldstændig hjernedødt hver eneste dag, i mange mange timer, for at få høj nok paragon level, til at kunne klare de højeste GR. Og så skal man også have det rigtige gear. Så man grinder som en sindssyg for at få de bedste versioner af gear man allerede har.
Allerede fra starten springer man fra level 1-70 på ingen tid, og så kommer man ind i evigheds-level systemet. Man ved også hvilke items man skal have. Når man så har dem, så skal man bare finde de samme items igen 1000 gange, fordi de skal være helt perfekt rolled. Jeg synes man når endgame alt for hurtigt, og det endgame er ikke bedre end det Diablo 2 havde synes jeg. I diablo 2 var der da i det mindste en level cap og der var en begrænsning for hvor vild man kan blive. Der er ingen begrænsning i Diablo 3, og dermed ingen slutning. Man kan blive ved med at farme paragon XP for evigt og der er ikke et mål at nå. Det savner jeg lidt.
#37 - Tyrael valgte at blive dødelig i Diablo 3. Han er uenig med himlens idé om at menneskene selv må ligge og rode med deres problemer, og river sine vinger af, for at joine menneskene som dødelig. I act 1 er det ham der er "the fallen star" som ligger i cathedral og venter på at blive samlet op.
Jeg tror ikke det er ham der dør. Det skulle undre mig at han er blevet en total tøsedreng, og bliver brugt som en form for slave, til at oversætte for de der grave-robbers. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 04-11-2019 11:24 #38
Ah ja, det er sgu da rigtigt. Det er der han er i slogeskamp mod Imperius eller hvad han hedder? Og så ender han med at miste sine blå vinger, og falder til jorden som en komet?
Men ja det virker også underligt, hvis han er blevet sådan en komplet tøsedreng, der lader sig kommandere med på den måde. Og samtidig må Tyrael da være for klog, til at blive narret af ham med klappen for øjet, som vel er ham der lokker dem ind i den grotte, hvor ham med klappen for øjet pludselig vender tilbage, som den vampyr der summoner Lilith? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er jo nød til at være en eller anden form for evigheds grind tilgængelig, for dem der virkelig gider/vil det - hvad end det er via. perfekte items eller paragon, så synes jeg egentlig det er fint nok, at det er tilgængeligt.
Normalvis spiller jeg selv D3 i en season engang i mellem, også stopper jeg typisk når jeg har augment på de fleste af mine items, det plejer at passe med det er der jeg går død i det.
Det ville være fedt, hvis man lavede systemet med skill points og skill synergy fra D2, især hvis det ikke er muligt at respec, også kombinerede det med de forskellige udfordringer der er i D3, altså via. Torments og Greater rifts osv.
Baal runs, Kindle runs, Cow runs osv - det hele var jo piece of cake i D2.. Når du kørte Baal runs på Hell, som var det mest effektive at farme for xp, hver gang han spawnede en wave af mobs, som foregik ved han kastede sådan en slags kugle så vidt jeg husker, når den så ramte jorden, så spawnede mobsne. Med en god group, stod man bare præcis der hvor kuglen landede, og fra mobs spawnede til de var døde gik der max 2 sekunder.
Efter de 5 waves eller hvor meget det var, var nakket - så var det ned til Baal. Hvis du havde en computer der loadede bare lidt langsommere end de andre, så nåede du ikke engang at se Baal - så nemt var det..
Så jeg håber virkelig, at de bringer gode udfordringer, både under leveling processen, endgame og når du er højt geared osv.
-- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #40 - Helt enig, jeg mangler noget godt endgame. Det endgame der er i D3 er ligeså ligegyldigt som D2. Men jeg ville helst at jeg kunne ramme et loft. Et sted hvor den ene karakter bare ikke KAN blive vildere. Ellers føler jeg aldrig der er en grund til at spille en anden karakter. I D2 kunne man ramme et loft, hvor man bare umuligt kunne blive vildere. Og i så fald meget marginalt vildere, kun vha. bedre items. Hvorimod i D3 kan man blive vildere for evigt, ved at stige i paragon level. Items kan også gøre en marginalt vildere, men en højere paragon gør det lettere at klare de højeste greater rifts. Og for hvad... For at komme på leaderboards som en potensforlænger.
For mig var der en ære i at få alle classes i lvl 99 og maxe dem ud. En af hver. I D3 kan man få alle classes i lvl 70 på en time. Men kun 1 af dem er "den bedste class" i den specifikke season.
Jeg mangler at man promoverer build-diversity og class-diversity. Hvor forskellige classes supplerer hinanden bedre.
De sidste 2 seasons har jeg spillet på PTR inden season start. Simpelthen fordi jeg når at gå død i det meget hurtigere. Den ekstra XP og den ekstra magicfind gør, at jeg lynhurtigt kan blive maxed out, så der kun er hjernedød grind tilbage. Så allerede efter 2 dage har jeg fået nok af en season som kommer til at vare i 3 måneder. Der var ikke andet end Whirlwind barbs i PTR fordi de var så fucking vilde, og lette at spille. Man rev GR100 over med hovedet under armen, efter bare et par timers spilletid.
GR runs er utroligt kedelige og for at være mest muligt effektiv i GR pushing, gider man ikke engang klare en GR hvis ikke den har præcis det layout man gerne vil have.
Åbn GR, se rift layout, er det ikke det man vil have, leave game, new GR, check layout, repeat. Det er satme basic. Og paragon levels er så ligegyldige, hvorimod man i D2 i det mindste får skillpoints der er noget værd. Paragon levels giver en minimal fordel i forhold til skillpoints. Især efter 800 hvor det hele bare går til Str og Vit og der ikke er andre valgmuligheder. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 04-11-2019 12:08 #8 Diablo skal ikke være et action RPG.
Diablo er hack'n slash og må for guds skyld aldrig blive et action RPG -- #42 - Hele Diablo serien har alle dage været aRPG.
God of War eksempelvis, er hack and slash. Diablo, PoE, Wolcen, GrimDawn osv. er Action RPG. Kan nok strække den til at kalde Diablo begge dele faktisk.
Sådan som jeg opfatter det:
Hack and slash - Smadder uden fokus på historie
Action RPG - Smadder med mere fokus på historie. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 04-11-2019 12:25 #43 - Sacred - også et eksempel på Hack and Slash,, -- i7-7700k 5ghz, Rog Strix 270F Gaming, Rog Strix 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo, Acer Predator Z1 32" 165hz G-Sync 1440p Curved #41 - Forstår ikke helt noget af det du skriver? Du skriver det er irriterende, at man kan få en char i level 70 osv. på 1 time, alligevel spiller du på PTR, hvor det bare går endnu hurtigere :D?
Vi er nok enige i, at de skal trække selve leveling delen ud, så man ikke kan klare den så hurtigt.
Det med det er muligt at grind uendeligt og få en fordel, det er jeg lidt ligeglad med, hvis folk vil spille så mange timer på et endless grind, for at pushe til top10 på leaderboards, så gør de bare det - jeg gider ikke.
På samme måde har jeg det også sådan omkring "flavor of the month" classes, at det gider jeg ikke.
Jeg vælger typisk en karakter jeg har lyst til at spille, oftest er det den det er længst siden jeg har spillet, med undtagelse af hvis der bare er en karakter jeg ikke gider. Så spiller jeg den, og vælger mit build delvist ud fra hvad der er kompetitivt, men også udfra hvad jeg synes er sjovt.
I D2 f.eks. havde du ikke et leaderboard, som du har det i D3, hvor man kan pushe GRs og se hvem der er stærkest i end-game, derfor var der nok en større variation i hvad folk spillede, fordi alle chars var alligevel gode og hurtige nok til at ødelægge alt på Hell i et splitsekund. I PVP kom det mere an på hvor god man var til at spille sin karakter - alle classes blev jo 1-shottet hvis man blev fanget i et forkert moment, som jeg husker det.
Så perfektionistisk og kompetitiv som verden er i dag i 2019, så tror jeg ikke man får stoppet folk fra at vælge flavor of the month classes og udelukkende spille dem, fordi de skal på potensforlængerboards. -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p Mht. RPG osv., så har jeg her i weekenden købt Grim Dawn og er begyndt at spille det.
Spillet som sådan synes jeg er udmærket, der er gode måder man kan bygge sin karakter op osv., men jeg synes virkelig der mangler historie her?
Der er ikke sådan en main story, som man følger, som der er f.eks. er i Diablo? Ellers har jeg ikke fanget den i hvert fald. Der virker bare til der sådan en stor bunke random quests, som du henter lidt ad gangen inde i byen, også går du bare ud og klarer dem, også repeat.
Der synes jeg da, at historien i både D2 og D3 gør, at man føler lidt mere motivation for at fortsætte. -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p Fantastisk announcement trailer, synes jeg... Lidt mere af det samme? Ja, måske. Men for os, der godt kan lide Diablo, er det jo helt fint... -- Mvh. elalso #45 - Det hele går hurtigere på PTR = Det hele er hurtigere overstået :D
Jeg er kørt død i Diablo. Men når de laver noget spændende i en season, skal jeg da lige prøve den season. Det gør jeg så på PTR, hvor jeg hurtigt når max level, hurtigt får det gear jeg skal bruge for at pushe høj GR, og dermed hurtigt kører død i den season. Jeg VED jeg hurtigt kører død i en season. Det er sket mange gange efterhånden. Har ikke haft det sjovt i en season siden season 6, eller hvornår det nu var Uliana Monk var god. Var det ikke der omkring? Det build bliver aldrig kedeligt at smadre med. KABOOOOM BUILD! Du ved, Seven-sided-strike applies (and detonates) exploding palm. Store mobs eksploderede og ligene blev bare slynget ud over det hele. Det var awesome.
Nå men jeg spiller altså PTR for at komme i "mål" hurtigere, fordi Diablo 3 keder mig, men jeg skal jo lige smage på hvad den nye season byder på :P
Der var skam også leaderboards i D2. Her kaldte man det bare ladder i stedet for season. Og dem der var højest level, lå højest på det scoreboard for den ladder-rotation. Her handlede det ikke om at komme højest op i GR, men hurtigst til level 99. For at være effektiv kræver det man farmer en del efter items, eller trader. Jeg kunne bruge dage, hvis ikke uger, bare på trading. For at se, hvor langt opad jeg kan trade mig. Hvis jeg har nogle pretty crappy items, som jeg gerne vil have noget godt ud af, kunne jeg bruge dagevis på at trade mig opad.
I D3 starter man bare i adventure mode, så man ikke er tvunget til at gennemføre story igen. Der er ingen quests der har betydning for dit build overhovedet. Hvorimod i D2 var der quests du skulle (burde) klare, for at få eksempelvis permanent allresist bonus, skill points m.v.
#47 - Preach! -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 04-11-2019 15:23 Jeg er spændt på at se hvordan historien bliver i Diablo 4, især omkring Lilith - bliver hun blot en ny evil figure, eller skal hun fungere som en ny Diablo?
I cinematics traileren ser hun jo ret "Diabloficeret" ud, med horn, den røde farve osv., men det virker bare forkert?
Mit eget bud er, at Lilith må være blevet frigjort da the worldstone blev smadret, og hun bliver så summoned, som vi ser det i traileren, og skal være en ny skurk i de første faser af spillet.
Hvad hendes rolle så bliver, er svær at forudse, for egentlig ville hun jo tilbage før hun blev banished til the void af Inarius, redde the nephalems - så vi skal vel ikke battle hende, med mindre hun nu vil os det ondt? Kan selvfølgelig være hun vil udrydde alle humans, fordi de er powerless udgaver af nephalems, og vi som nephalem så selvfølgelig er nød til at stoppe hende..
Samtidig, så må der være en anden figur, som bliver den nye Diablo. Alle 7 evils blev vel frigjort da the black soulstone blev smadret, da vi nakkede Malthael tilbage i D3RoS? -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #49 - Synes bare du modsiger dig selv, når du brokker dig over det er for nemt og går for hurtigt, men du så samtidig selv faktisk spiller mest PTR, fordi det skal gå endnu hurtigere :D?
Jeg synes tit jeg oplever det samme når folk taler om WoW.. Der er så mange der brokker sig over at wow er alt for nemt, børnevenligt og ikke kræver noget - ligesom det gjorde førhen. Samtidig sidder folk så og brokker sig over, at de skal grind f.eks. AP, rep eller andet?
Så må man fandme bestemme sig :D
I D2 blev man jo også bare boosted af en ven, når man skulle have en ny alt, så det tog jo ingen tid at ramme level 70-75 stykker. Dengang gad man jo heller ikke level op fra bunden, når man først havde gjort det 4-5 gange eller noget. Så om man blev boosted i D2, eller i D3, eller man bare rusher igennem adventure mode - det vælger man jo selv.
Jeg er klar over der var leaderboards i D2, jeg havde selv 2 level 99 HARDCORE chars, så jeg har skam spillet D2 ;-) Det jeg dog siger er, at det fungerede jo anderledes, der var jo ikke f.eks. uendelige leaderboards, som der er i princippet er i D3 i dag. Og fordi disse nuværende leaderboards næsten er uendelige, så er folk mere tilbøjelige til at vælge flavor of the month class, for at kunne nå højest op i GR. Tilbage i D2 tiderne kunne du jo få alle chars op på leaderboards og blive level 99, måske ikke lige hurtigt, men loftet var så lavt, at alle chars kunne nå derop.
Jeg håber, ligesom du, at de introducere flere quests osv., som giver en f.eks. skill points, all resist osv., som vi havde det i D2 - det havde en vis charme :) -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #51 - Jeg oplever bare at D2 holder mig interesseret meget længere tid, fordi tingene ikke var skåret ud i pap og gjort så børnevenlige.
I D2 havde man nærmest en karakter til hver enkelt opgave. Boost, magic find, fast clears og sådan. I D3 er det bare en karakter og 1 build to rule them all. Der er 1 build der bare er bedre end alle de andre. Der er ingen ære i det mere føler jeg. Jeg boostede også selv på hardcore og var med i klanen PKK-HC (Player Killer Killers - Hardcore). For her kunne komme en ondsindet person ind i et game, gå i hostile og så bare løbe rundt og førsøge at nakke random folk. Vi kunne så hidkaldes, joine, og tage kampen op med den playerkiller. Det var fandme spændende som hardcore karakter. Så kræver det man har vildt gear, og man er forberedt på at miste det.
At finde unique items i D2 var noget helt andet. Der blev man sgu glad hver gang man fandt noget brugbart. Også selvom det ikke var til ens egen class. For så kunne det bruges til trading, som jo var et spil for sig selv.
Seasons i D3 forsøger at give et frisk pust, men jeg synes de inkluderer mindre og mindre opfindsomhed. Ingen nye items, minimale ændringer i eksisterende items og skills. Og en eller anden underlig feature, hvor det føles som om de bare har rystet det ud af ærmet, fordi de skal jo finde på noget. Dobbelt op på treasure goblins. Boring. Stå i en cirkel og gør lidt mere damage. Boring. For man skal bare grinde GR alligevel.
Og så kan man kun være 4 i et team. Jeg fik næsten en hjerneblødning da jeg så det. Men det skal jo helst ikke være for overvældende for konsol-spillerne.
Der er rigtig mange ændringer der skal laves til Diablo 4. Men sådan som det ser ud nu, får vi det også. Meget er jo direkte genbrug fra Diablo 2 og man skulle tro at de først havde lavet et D2 remake, som de valgte at kalde D4 fordi det alligevel blev "for pænt". Læg mærke til runerne i deres Q&A har samme navn og ikon som i D2 :P -- - Indsæt signatur - Hvis det er bedre end Diablo 3, der er der jeg kommer ud anyways.. Jeg spiller altid wiz, ellers mangler der som regel noget range, når man vælger class' hist og her. -- |vision midi, sf450 gold, I5-4590, shadow rock lp, 2x4 gb 1600 mhz hyperx, rtx 2070 super, 512 gb plextor ssd, x34, razer chroma/sphex| --
Sidst redigeret 05-11-2019 07:12 #40
Ah ja, husker godt vores L'easy computer da jeg gamede D2. Når bosser døde frøs hele skærmen i nogle gange op til 10 sekunder (især den første gang på dagen). Tit var det hele bare væk når den virkede igen, andre gange var det som at se spillet køre med x5 hastighed i et par sekunder for at "indhente", hvor der røg loot ud over det hele (af en eller anden grund var items ikke altid blevet lootet, måske de andre også frøs?)
Det var sq en herlig PC. Den var så out-of-date med drivere, at man tit og ofte kunne se andre spillere gennem væggene i CS 1.6, hvis de stod op ad dem. -- Gigabyte Z77X-D3H
i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i
8GB Corsair Vengeance
Asus RX580 4GB Ingen ved det, men hvornår gætter i på, at spillet launcher?
Hvis man kigger tilbage på D3, så kørte Blizzard open beta tilbage i August/September 2011, og spillet blev launched 15 Maj 2012, altså knap et år efter beta.
Blizzard havde jo allerede en demo klar, som var den folk til Blizzcon fik lov at spille, så kan vi mon forvente noget ala. det fra D3 tiden, med et års tid fra nu ca.?
Har hørt folk snakke/estimere omkring 3-4 fra nu, derfor jeg spørg lidt nysgerrigt til hvad andre herinde tænker - jeg synes nemlig det lyder helt vildt, hvis det skulle tage så lang tid fra nu. -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #55 De sagde at det hverken blev "Soon" eller "Blizzard soon", så mit gæt er allertidligst 2021.
I forhold til skilltree/talent tree diskussionen, så håber jeg meget på at man ikke bare kan switche mellem builds, som man har lyst. Dvs. man enten skal starte en ny character forfra eller lave en timesink quest, så man skal lægge noget arbejde i at ens character pludselig kan noget helt andet. Der er efter min mening et RPG element i at man ikke bare kan skifte. Man kan heller ikke bare skifte fra at være smed til at være læge IRL.
Jeg håber også på at max level bliver 99 og at det virkelig tager lang tid. -- 56# Blizzard soon er somregl omkring 1,5 år.. Så tror vi er henne i 2022 før vi ser noget. -- 55# Blizz har i Rhykkers stream sagt at det vi ser, der er ALT hvad de har.. Så tror ikke de på under 1 år kan færdig gøre resten af spillet. -- Det er en super svær balance for Blizzard. Der er en masse ældre diablo 1 og især diablo 2 spillere som hadede diablo 3. Der er så også spillere, som måske kun kortvarigt, eller slet ikke har prøvet diablo 2 og som er vilde med diablo 3.
For mit vedkommende var diablo 3 en kæmpe fiasko. Tegnene kom allerede da de nerfede sværhedsgraden tidligt fordi spillet var for svært. Deres måde at komme tredjepartssider til livs på var at fjerne trading helt, hvilket for mit vedkommende ødelagde spillet. Deres fokus på casual spillere er / var alt for stort. Der skal være content og items der ikke er mulige for alle at få. Lidt ligesom PoE, det ikke alle de har dræbt Uber elder, shaper etc - og det er også fint nok. Der skal være noget som tiltrækker de mere hardcore spillere, og det er blandt andet content, trading, races, og items som er svære at få fat i , en målsætning for spillere at få fat i, f.eks som headhunter i poe.
Jeg er allerede super nervøs for Diablo 4 - allerede det er super early.
Items er håbløse so far. Den måde de fungere på, og deres stats. Der skal være spell damage, physical etc. Det skal ikke bare være "attack" og statsticks. Hvis items bliver som i Diablo 3, ja så bliver spillet en fiasko i mine øjne. De bliver nødt til at gøre langt flere items viable, og builds. Som I diablo 2 og PoE.
Worldevents... World of Diablo.. Måske det kan fungere, men jeg magter ikke at stå i en rundkreds rundt om en stor dude og spamme de samme spells, PLEASE ikke kig for meget mod WoW. Det er 2 forskellge spil, og et forskelligt publikum.
Det værste jeg har set so far, er deres tankegang i forhold til trading. På stream snakkede om restrictions. Eksempelvis, materials etc er tradeable, nogle uniques er, og andre er ikke. Det stinker allerede. Et spil som Diablo 2 og POE skal have trading, og egen økonomi. Hvis trading bliver restricted i høj grad... Øv man!
Det er så svært for Blizzard at ramme alle. I min verden, burde de lave SSF (hvilket de sagde på stream ikke kommer) til dem som ikke er vilde med trading, også booste drop %.
Jeg ved ikke. Jeg elskede diablo 1 og især 2. Jeg kan næsten ikke forestille mig at Diablo 4 bliver en kæmpe succes (i mine øjne). Casual, trading, world events, items, cooldowns på spells etc. Der er allerede mange elementer jeg ikke er fan af - men hvem ved!
Jeg ville have elsket de havde lavet Diablo 2 remastered på den engine de har i diablo 4 - kæft et spil. :D --
--
Sidst redigeret 06-11-2019 14:44 #59 Enig i mange af de ting du skriver, men tror du ikke, at du ville savne udfordring i en D2 remastered? Det er noget af det eneste jeg synes er bedre ved D3 end D2, at der er udfordring i endgame.
I D2, når du havde din hammerdin, med alt det fedeste gear, så slagtede du jo alt med 1-shot. Så det eneste du egentlig kunne lave, var at teleport rundt og 1-shot hammer mobs, for at farme endnu mere gear, selvom du allerede havde det bedste. -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #60
Hmm. Både og. Men jeg har ikke rigtigt spillet hverken diablo 2 eller poe for udfordringens skyld. Jeg har primært spillet dem fordi jeg elsker at "braindead grinde", trade og i poe crafting.
Jeg syntes ikke der er "god" udfordring i Diablo 3 - længere. Jeg kan huske ved release, hvor svært det var især når man ramte act2, og jeg kan huske jeg dræbte Diablo rigtig tidligt, fordi jeg fik et waypoint til Diablo også var det bare at forsætte en masse gange til han døde. Det var sjovt, men det var også målet om at slagte Diablo sindsygt tidligt.
Men Greater rifts, udfordring. Jeg syntes ikke det er lavet særligt godt - leaderboards er fedt, men der er for mange ting der afgør dit run. Layout, boss, mobs, pylons - og det er bare ikke et fedt, at reloade og reloade for at ramme den rigtige instance, for at kunne pushe højt på leaderboard. Du er nødsaget til at (hvis du vil helt frem) at finde de "perfekte" primal ancients, så i realiteten kan du finde tonsvis af loot - men aldrig lige præcis finde den rette %. Det er / var en træls følelse at smide sindsygt godt loot væk, fordi man har et item der 1% bedre, men hvor der er vildt mange der kunne bruge det item. Så igen.. vender jeg tilbage til trading, trading er for mig ALTAFGØRENDE sammen med hvordan de laver items. Jeg er næsten ikke i tvivl om at jeg syntes godt om combat og det visuelle, men for mig - så er det mere SELVE gameplayet og hvordan de vælger at håndtere items / trading der kommer til at afgøre det.
Det som Blizzard altid siger i forbindelse med trading er, at de vil have folk spiller spillet og dræber mobs, og ikke spiller trading spillet. Men hvorfor ikke give mulighed for dem, som elsker det aspekt? Det handler jo primært om balance. Det vil altid være mest profitabelt og trade, men i PoE er det også super profitabelt at spille spillet, så de har da ramt en form for balance.
Det fede ved fx. PoE er du kan have forskellige strategier. Braindead farme low tier maps med høj quantity %, farme bosser, farme enchants, osv osv. Der er så mange muligheder. Det gør også, at de mere casual sagtens kan spille spillet, og nå langt - men der er så udfordringer fx Uber Elder, Uber Atziri hvor jeg tror det er størstedelen som aldrig har slået dem ihjel.
Men jeg håber Diablo 4 rammer den lige i røven. De har ressourcerne, men det er SÅ svær en balance at ramme de mere "hardcore og casual spillerne. Jeg kender mange der ikke kan lide PoE, fordi det er så kompliceret, og virkelig ikke begynder venligt. Du kan ikke bare sætte dig ned og spille, fordi du skal forstå hvordan spells virker, og når du åbner skill træet for første gang - så er det jo virkelig kompliceret at forstå i begyndelsen. Der tror jeg Blizzard kan gøre en KÆMPE forskel, at de kan gøre spillet nemt og "ligetil" de første mange levels, også jo højere op du kommer, jo mere kompliceret og sværre bliver content. Så de rammer, både casual og de mere hardcore.
--
Jeg har aldrig spillet Diablo serien for at blive udfordret, selvfølgelig er det fedt første gang jeg dræbte endboss på max difficulty, men det er meget mere vigtigt for mig, at blive underholdt. Jeg blev meget underholdt i Diablo 2 ved at genstarte mange gange for at prøve et andet build eller lave 1000 Meph runs og lave statistik på drops.
Jeg håber at crafting kommer til at fylde lidt for jeg bliver ikke underholdt at at stå i byen og crafte og reroll stats.. -- Har lige læst det skulle være blevet leaked, at de sidste to classes vi får ved launch er Amazon og Paladin. Altså de samme 5 som ved D2 launch, undtagen man skifter necromancer ud med druid, som først kom i D2 LOD expansionen.
Årsagen til man skifter de to, skulle være at Necromancer er blevet tilføjet i D3 som den sidste, hvorimod druiden ikke har været tilgængelig siden D2. -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #63 - Haha det var også det jeg gættede på. D4 læner sig så meget op af et D2 remake at det gør ondt. Skill tree er det samme, skill synergy er det samme, classes er de samme.
Hell, selv Runes hedder det samme. Og de har endda samme ikoner. Bevares det er stadig i et tidligt stadie, men for fanden, de kunne ikke have givet dem andre navne? Men igen, hvis vi er i den samme "verden" som D2 så dropper monstrene vel også det samme gamle lort de altid har gjort :D -- - Indsæt signatur - #64 - Hvis man laver et D4 og et D2 remake i samme spil, så tilfredsstiller man vel alle fans samtidig :D? -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #64 hvis det bliver lige så epic som rigtig d2 så er alt godt -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. JEG tror at spillet for release forår 2022. Hvis de har planer om at udgive det til Ps4 og x-box one så kan jeg IKKE se at det skal kunne strække sig længere frem i tiden. Så kunne de ligeså godt release det til Ps5 med det samme og det gør de jo ikke, indtil nu.
Eneste grund til at de releaser det til Ps4 og IKKE ps5 til at starte med kunne være at de allerede har koden til Ps4 i Diablo 3 og dermed ikke skal lægge tid i det. Jeg synes at meget at det vi så på cinematic traileren og gameplay fra blizzcon ligner rigtig meget Daiblo 3's gameplay stil med lidt ekstra features includeret.
Som MANGEÅRIG Diablo spiller, især Diablo 2 ligger jeg vægt på trading delen og crafting delen, ligesom de har i PoE nu. Hvis spillet IKKE fik en trading del ville spillet allerede være dødt for mig inden release.
Jeg spørger bare, HVORFOR OVERHOVEDET lave et arpg (mmorpg) UDEN trading, det er vel som at skyde sig selv i foden.
Det er vel det samme som at spille et battle royal spil uden våben. Hvor lang tid er det sjovt :-) -- If you havent googled it you made the mother of all fuckups Jeg savner også at trade items for items eller andet.
Altså aktivt at skulle sælge/bytte.
Ikke bare sætte noget på AH eller automatisk få class items som drops. -- Skide flot cinematic og er stor fan af alt den kunst de viste frem.
Det er dog ret bekymrende at det ligner de har hentet en masse systemer fra Diablo 3 med sig, blandt andet items der er det største røde flag, men også sådan noget som lange cooldowns på dine skills og det meget lille max level. Desuden synes jeg heller ikke at tilfældige World Events er noget der passer godt ind i et spil som Diablo, specielt ikke den kæmpe store dæmon de havde i demoen.
Så de har en masse arbejde foran sig hvis de gerne vil lave noget der måler sig med Diablo 2 og må indrømme jeg ikke har så meget tillid til Blizzard mere. Dog har de selv spurgt for feedback i denne omgang, så det kunne jo være der er et univers hvor det lykkedes dem. -- Spændende om der kommer nyt om D4 her 1.11.2020 på årsdagen for offentliggørelsen
-- #70 - Sandsynligvis ikke. De laver deres quarterly updates som udmeldt. Og så kommer der sikkert en masse nyt på Blizzcon online. Eller hvad det hedder. Inklusiv, forhåbentlig, Diablo Reborn/resurrected. -- - Indsæt signatur - #71 ja tror heller ikke vi høre ret meget vild før februar til blizzcon online desværre -- #72 der kommer jo q4 update (blog) med fokus på items, men de er sparsomme med information når man bare vil vide alt :) --
Opret svar til indlægget: Diablo 4
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|