Din skærms hz * 2 +1.
--
Don't feed the trolls.
150 virker lavt, men det afhænger i høj grad af hvad du kører med af opløsning (er det 3440x1440)?
Jeg smider 285 afsted med en 6700K og 1070 på en 1920x1080 opløsning (Nogle settings på High og nogle på Low).
Nu er CS CPU heavy men jeg mistænker din opløsning for at være synderen.
Enig med #1, hav en buffer på det dobbelte af skærmen.
--
Venlig hilsen Nismon
--
Sidst redigeret 29-06-2017 14:08
3# Hvad havde du da regnet med i den opløsning?.........
--
Optimal FPS i CS er så højt som du kan få den op.
150 fps ved den opløsning og medium grafik virker okay for det HW.
De nævner ikke hvilken FPS deres recommended setup kører med, så det er nærmest umuligt at sammenligne. Nu er CS et specielt tilfælde hvad angår FPS, men tror stadig sider som denne bruger 30/60 fps gennemsnit som udgangspunkt, hvilket du jo ligger væsentlig over, så deres påstand i den sammenhæng holder stik.
--
#3
Ved det ikke, har aldrig gået så meget op i hvad dem der spiller CS:GO har af hardware og i hvilken opløsning de spiller.
Da jeg har set/læst meget om CS:GO og læst at min pc langt overgår recommended specs så valgte jeg at købe spillet da jeg manglede lidt nye fps spil (sammen med overwatch og wolfenstein the new order).
--
Sidst redigeret 29-06-2017 14:35
Det er din cpu som du ikke sku ha sparet på ;) den 7400 er lidt død.
Det er for sent nu ja, men jeg er ret overbevist om det er den som gør din fps ikke er højere :) Det så dumt og spare et par hundrede bobs, når det er cpu'en vi snakker om.
Mindes også cs go godt kan lide cpu, og knap så meget gpu ;)
--
Som andre siger, jo højere du kan få din FPS jo bedre :)
Jeg kører selv CS:GO på en Core 2 Quad Q8200 CPU, med et Radeon HD 6670 grafikkort, og jeg får i gennemsnit mellem 60 og 120 fps alt efter hvor meget der foregår.
Det er med alt på low, i 1080p, i 720p er min fps omkring 60 til 135 :)
Tror ikke det er nogen fordel at spille CS:GO i så høj en opløsning, det mere optimale ville være en 1080p@144hz skærm :)
En ny skærm er selvfølgelig også en ekstra udgift, såå..
--
150 fps er dog længe fint hvis det er lidt casual spil. Der er intet der holder én tilbage fra at nå toppen af almindelig matchmaking i CS med det setup. Har en del kammerater der spiller på dårligere systemer med 60 hz skærme osv, der ligger fint oppe i toppen af ranklisten.
Hvis du vil have højere FPS, så vil jeg nok foreslå at sætte opløsningen og indstillinger lidt ned, men ville personligt kun gøre det hvis der kommer mange FPS drops.
Synes ikke du skal bekymre dig så meget omkring FPS, medmindre du begynder at begive dig ud over CS egen matchmaking system.
--
Køre med kun 60fps i wolfenstein the new order fordi jeg ikke kan finde ud af at få lavet de modifikationer som gir mig over 60fps og til tider køre det ikke optimalt efter en video sekvens hvor fps er 30 og spillet starter igen med 60fps, need for speed hot persuit er også locked til 60fps men køre væsentligt bedre trods kun 60 fps.
Dirt 3 skal jeg nedgradere for at fps passer med max 100fps med grafikken på max (på nær aa da mx gir sort,grøn skærm).
Tænker 200 fps eller mere burde være muligt uden at jeg skal køre med væsentlig lavere opløsning.
--
#7
kan se du ikke har fulgt med min i min lille nedgradering.
Jeg havde en defekt cpu og kunne ikke i power/elgiganten få en ryzen 5 1400+billig B350 bundkort, der hvor jeg købte min i5 7400 havde de ikke en 7500 på lager selv om det stod på deres side.
Kunne ikke finde nogen brugte omkring der hvor jeg bor og kunne ikke vente til om mandagen med at få en hurtigere cpu end en i5 7400, da jeg ikke har noget andet jeg kunne bruge i mellemtiden.
--
Har spillet lidt mere casual og for fra ca 130 fps og helt op til 225-230 fps som det højeste (før spillet starter)
Nogen gange i et spilt sekundt kan den gå ned på 60-100 fps men ligger for det meste i området 130-160.
Cpuen er ikke den hurtigste men er ekstremt køling og selv med 100% siger min beskedne hyper 412s cpukøler med en nf-p12pwm ingen ting, ligger stabilt på omkring de 775-800 omd, har dog ingen spil hvor jeg bruger cpuen 100%.
Overrasker mig hvor god cpuen er, men nå man ikke forventer noget af en i5 7400 kan den godt overraske i ydelsen når den gør det godt i spil og ikke bliver varm.
--
6# Nu har recommended specs aldrig hentydet til man spiller i 4K opløsning.
--
Din fps er rimelig forventet i den opløsning med de specs. Når du ser folk der høster 300-500 fps, er det som regel i lavere opløsninger (oftest 4:3).
--
* ITX of Doom *
Node 304, i7 4770k @ 4.2 GHz, Z97I-Plus
GTX 1070, 16 GB Ram, 240+256GB SSD
Cooler Master V550 + Hyper 212 Evo
Helt seriøst. Hvad betyder det om man har 150 eller 300fps hvis man bare er en hyggespiller ?
--
I7 7700k ~ Gainward GTX 1080 Phoenix ~ ASUS 27" PG278QR 165HZ
#15
Ikke noget når man hyggespiller. Men han spurgte om optimale FPS.
--
Don't feed the trolls.
Bryder lige ind. Hvorfor er det det er godt at have FPS der er højere end skærmens Hz?
--
Jeg ligger fast på 130000FSP ,, det er helt crazy.
--
#17 det er ikke så meget at have højere end skærmens hz, det er mere at have et system der har 144Hz som minimum fps f.eks. Så kommer man lidt uden om de værste drops
--
/Niels
jeg har erfaringer med at oc intel cpuer over 4.2 ghz gør en fantastisk forskel i lign. tilfælde.
du kan jo prøve med frontsidebus clock. dog ikke noget jeg vil gøre, men når man ikke har en unlock cpu skal man nok være kreativ.
byggede et g3258 setup til min kammerats søn i vinters. og har ikke engang oc'ede men den kører 300+ i 1080p med en gtx 680 gpu. just sayin.
--
I got munsoned. - Roy Munson
https://pbs.twimg.com[...]
--
Sidst redigeret 29-06-2017 17:54
#20
Går nok, kan bare sænke grafikken lidt eller ændre på oplysningen, kan ikke ændre på front side bussen da jeg har et alm B250 bundkort.
--
Her er lidt info, både til OP og #17.
#17
Din skærm viser det frame der ligger klart på det tidspunkt, skærmen spørger efter det. Hvis din fps i spillet er 60, på en 100 hz skærm, vil den være nød til at vælge et frame der måske ikke er det nyeste, og derved kan du misse en spiller osv.
#OP
Jeg bruger en 1440p 144hz skærm, alle settings er low undtagen effects (effects er skudhuller osv). Jeg bruger 1440p inde i spillet også, magter ikke de sorte bars. Så spiller med fuld opløsning.
Derved rammer jeg begrænsningen på 300 fps I csgo, og er næsten altid sikker på at min skærm viser det mest aktuelle billede. Hvilket betyder at et peek fra en spiller, kan ses på min, men måske ikke på din fordi din skærm venter på et nyt frame.
Selvfølgelig med spil hvor milisekunder ikke er lige så vigtig, f.eks league of legends. Vil du godt kunne spille med 100~ fps. Bare altid over din skærms refresh rate.
Mere info på frames:
https://www.youtube.com[...]
--
Brug for hosting af spil servere, hjemmesider, teamspeak og meget mere? Besøg os på http://billing.serenityservers.net[...] hvis du kan see tearing:
med fast sync. saa meget som muligt.
Uden fast sync. hvad din skaerm har a hz med enten vsync eller anden sync form slaaet til
hvis du ikke kan see tearing:
saa meget som muligt med vsync off
#17
lavere intput lag fra renderings delen.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #22
Jeg er klar over du er inde paa lidt af det rigtige men, men det er en smule forkert
din skaerm speorge kontant efter data. det er derfor at vi kan faa tearing. dvs det er intants der sker og saaa vides billedry paa skaermen. det er i mens hele billede bliver viste fra top til bund at skaermne hiver data over.
det er irrelevant om du spiller 60fps eller 100fps paa en 60 hz skaerm eller 100hz skaerm.
den vil altid hive det nyeste billede over det ligger i front framebufferen..
men ved 60fps tager det ca 16.6ms at lave en frame o back buffern hvor ved 100fps tager det kun 10ms. dvs fra start til slut over redenrings tiden er der altsa et nedfald paa 6ms. hvorhar billeder hurtigere kan komme over i front buffreent og blive vist. irrelevant for skaermnens hastighed.
om det sker med det samme eller ej er harefter saa afhagnets af vores sync metode.
hvis du kore uden vsync kan et billed skiftet fra bakc buffer til front buffer med det samme.
hvis du koere med vsync venter dette skift indtil skaermen er faeridg med at tegne et billed dvs hver Hz antal gange i sekundet. ved 60hz er det altsaa hvert 16.6ms ved 100hz er det hvert 10ms
hvis du brugre gsync elelr freeesync her er det ikke laenger et fast interval. men skaermn ska sloeve sig ned til et langsomt gfxkort. det kan have nogle fordele. men er en anden forklaring.
Fast sync kan skifte med det samme pga den har en skjult 3 buffer som den simulre at skaermne er klar til og saa kan GPU'en arbejde videre. og nar skammern saa er klar saa far dne billede i den skjulte extra buffer.. det er derfor man kan have hoejre FPS en hz med fast nsync uden tearing.
En lille side bemarking er at dette ikke sker ved at kopiere dta fra bakc buffer til front bufferen. men istedet saa valeger man for at spae den data overforsle at skifte funktione paa de to buffers.
dvs back buffer ssom har det nyeste faedige billed blive til frotn buffer som skaermn laeser fra. og front bufferen som foer havde de nyeste (men ikke laenger) bliver lavet til backbuffer hvorfra GPU'en kan render det naeste billed"
saa altsa : inge ndata kopiere blot etn skiftin mellem de to buffer ogsaa kaldet et bufferswap.
p.s.
Den youtube fremvsning e basret paa marketings BS og ikke teknisk viden.
noget af det han siger er heller ikke helt korrekt.
et god tommelfinger regle er at vist folk taler om sync uden at tale om framebuffers. saa har de ikke helt forstand paa hvad sync er. framebuffers er en essentiel part af sync.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 29-06-2017 20:08