Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
CSGO - 150 vs 300 FPSAf Gæst WhyMan | 10-05-2017 00:16 | 2461 visninger | 27 svar, hop til seneste
Hej Hol.
Jeg spiller utroligt meget CSGO.
Og det fik mig til at tænke over noget jeg synes er meget underligt.
Jeg kan tydeligt mærke forskel i spiller om jeg kører 150 eller 300 fps.
Men min skærm er en 144hz 1ms, så hvordan kan det være jeg kan mærke forskel i spillet.
Når min skærm kun kan vise 144hz?
Jeg kan simpelthen ikke forstå det!
Er der nogen herinde der kan svare mig på det? --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Det er faldet i FPS du kan mærke, og nok ikke fordi det er pokkers meget mindre flydende.
Sætter du limit på 150FPS og spiller i nogle minutter, så vil du næppe mærke at det lagger, men det er klart at et fald fra 300 -> 150 vil kunne mærkes mens det "står på". -- CPU:i7-6700k GFX: R9 FuryX
HDD MAIN: 2xSamsung 950Pro 512GB (Raid0)
Storage: 24x4TB + 24x3TB (4xRaid6)
Controller: 3x9240-8i - 3xm1015 #1
fishie
nope. der er nada forskel. du er sku meget forkert i at tro det. og selvom du siger du kan mærke forskel kan du ikke..
-- #2
"60 fps er optimalt i alle fps." - simonlvschal -- Dit svar er i denne video - > youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0
-- memmidmne du har udfoert en ABX test og endt med en fornuftig lav P vaerdi er det stor sandsynligt at du blot har en placebo effekt.
#4
I have no proff its not just placebo..
Det burde det havde stoppet. at andet er tekniske spekulation der intet beviser om hans paastand om at see forskel.
man maa spoerge sig slev at hvis han bruger saa mget tid paa det. hvorfor har han ha siikke starter med at eliminere placebo effekten ?
alt denne slags elendingg tekniek/vidneskabs undersogelse er grund til at nette et fyldt med forketre informationer og folk er ikke forstaar simple analyse metoder.
det er ogsaa tydelig at han ikke helt forstaar hvordan gsync og vsync videre og at han slet ikke kommer ind pa tripplebufferings metoder eller tearing
Han har dog ret at gsync of freesync er til naar folk har lav FPS i dette tilfaelde hjalper teknologien dog paa et nedsaette input lag vs almindelig vsync.
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury --
Sidst redigeret 10-05-2017 05:24 jo højere fps jo mere Smooth. så jo højere fps jo bedre :)
hvis folk siger andet så se 3klickphillips video om det - den som #4 har linket -- +31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere) --
Sidst redigeret 10-05-2017 08:03 #5 - Nej hvordan vil du også bevise noget, som intet måleudstyr kan påvise? Forklaring på hvordan hans skærm og grafikkort arbejder sammen er der, og derpå forklaringen hvorfor han kan mærke
forskellen.
Nogen kan mærke forskel, andre kan ikke. -- Selvom du låser fps til 150 kører det stadig ikke ordentligt. Men jeg forstår så heller ikke hvordan folk kan spile battlefield og Dying light med under 100 fps, det chopper jo rundt. -- #7
Tror vist jeg allerede skrev det i #5 men ellers lad mig gentage det.
Den metode der bruges til at maale om en person virkelig opfatter noget eller ej og udelukker placebo effekt kan udfores med en ABX test. Denne metode bruges i stor still til af bla lydkomprimering.
https://en.wikipedia.org[...]
Hvis du har andre spoergsmall omkring hvordan man tester ting korrekt spoerger du bare.
Derudover er hans forklaring mangelfuldt da den ikke viser hele input lag puljen og samt han ikke helt forstaar hvordan gsync virker. til netop at nedsaette input lag. (ud over dens kontrol signals input foregelse).
ej helelr forstar hans er sync ikek er noget de sker i et instant men over tid hvilke. hviletk igen er dne typisk fejl for folk der ikek arbejder med tekniske/videnskabligt ting at glemme.
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #7
P.S. hvis du tror ting virker som han har opsaet det ren teknisk. saa endelig sig til saa forklare jeg gerne hvordan tingene virker korrekt. men det tager en del tekst at forklare. saa har ikke per default skrevet det.
men hvis en person ikke kan gennemgaa ms for ms hvordan bufferswap og sync virker. og hvordan de to ting forholder sig til hinanden. Kan personene ikke udtale sig om sync.
Mange folk finder blot nogle ting der ser ud til at passe sammen tal maesigt uden at forstaa hvordan de tal rent faktist virker og ikke kan saettes sammen bare fordi de ser paent ud.
Og hvis en person der saa laeser/ser dette og heller ikke ved det er ukorrekt ser det ogsaa ordnelgit ud for dem og de gaar videre med den forkerte opfattelse og spreder denne
f.eks folk der har udtalt sig at med en 60hz skaerm er det nok med en 16ms respons time da en cyklys er paa 16.6ms. Selvom det er horribelt forkert pga manglende forstaar for hvad der reelt set sker ms for ms.. Men tallene passer paent sammen. -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury --
Sidst redigeret 10-05-2017 17:31 #9 Desværre forstår jeg kun halvdelen af dine sætninger.
Du bliver ved at ævle om Gsync, Vsync og FreeSync. Det er fuldstændig irrelevant for en der spiller CSGO med +150 fps. Det er slet ikke en del af emnet, for han bruger ikke funktionen.
Der er lavet utallige ABX tests med både 60hz vs 120hz ... 60fps vs 100 fps osv osv osv....
Og som jeg skrev...
Nogen kan mærke forskel, andre kan ikke.
Nogen kan se forskel, andre kan ikke.
Til OP.
Ja der er mærkbar forskel fra 150 fps mod 300 fps, uanset om du spiller på en 60hz eller 144hz skærm. UDEN PLACEBO.
Hvis du trækker den længere ud, vil der selvfølgelig komme et 'sweetspot' hvor du til sidst ikke vil mærke den helt store forskel længere. -- #11
Men kan vi nu blive enige om at det kan bevises om man kan se forskel. Og at han ikke gjorde dette
Samt at hans forklaringerer teknisk forkert?
Det var de to ting du tog op med mig I debatten. Og sjovt nok nu taler udenom. -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury --
Sidst redigeret 10-05-2017 21:12 #12 Du mener simpelthen ABX test er et måleudstyr til at påvise videnskabeligt resultat? Nej det kan ikke bevises blot, fordi en hånd fuld mennesker kan se eller mærke forskellen. Der er også folk som IKKE kan se eller mærke forskel på 150 fps eller 300 fps - præcist som der er folk der ikke kan høre forskel på en mp3 fil og en flac fil. Så du kan jo ikke bevise det? Hvis alle i din ABX test eller .. største delen kunne se, høre, mærke, føle whatever forskel - så kan du snakke om, at det var brugbart til et bevis.
Jeg er fuldstændig ligeglad med den tekniske forklaring ikke er 100% korrekt. Hvis du mener det er vigtigt for OP, at vide den tekniske forklaring, så skriv den til ham. Han spurgte om det kunne være rigtigt, at han kunne mærke forskel, og det korte svar er JA. Det kan sagtens passe, fordi det er der rigtig mange der kan mærke eller se. Og den video jeg sendte, forklarede på et ganske brugbart begynder niveau hvorfor han kunne mærke den forskel. Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om Input lag, Gsync, tekniske forklaring eller noget som helst. For slet ikke at tale om Gsync, Vsync, FastSync, FreeSync og alt det andet ubrugelig lort ikke kan bruges til CSGO, fordi du lige netop får input lag af alle de teknologier, og CSGO er ikke lavet for at se flot ud med 30 eller 60 fps. -- 60hz monitor, vsync til. Konstant 60fps det kører helt smooth. Kan ikke se forskel når jeg slår vsync fra og har 200fps udover screentearing. -- Vsync giver input lag. -- #!5
Ikke hvis du har fps nok til at holde HZ i FPS.
yderligere input lag introducere kun naar du FPS dropper pga duoble buffering.
Jvilket loese med triple buffering (Herunder fast sync) eller variable HZ sasom gsync og freesync
Det er dog klart at 60FPS giver et hoejere input lag end 150FPS som igen er hoejere end 300FPS.
men det er pga FPS i sig selv og ikke pga vsync
#13
Jeg har aldrig sagt maaleudstyr.
ABX er en test metode til at teste om en PERSON opfatter noget eller ej og som udelukker placebo effekter.
Der er blev vedlagt et link til at du kan laese om hvad ABX er det er en god ide at laese paa det inden du taler op om noget du ikke ved hvad er.
ABX vil vise om en person rent faktisk opfatter forskellen pa 150fps eller 300fps. eller 60fp.
og er en god ide at udfoere hvis man skal paastaa man kan. I stedet for at paastta ting uden at have noge til at understoette ens paastand, isaer nar man ligger det ud paa nettet som informations kilde til andre.
og ja ABX test er et yderste videnskabeligt vaerktoej og bruges i rigtige meget forskning i forskellige videnskabelige felter.
At der er nogle mennesker der kan oplever forskel eller ikke, aendre ikke paa at det kan testes for den paagivne person. Hvilket var hvad du sagde man ikke kunne goere.
Lad nu vare at vare saa rasmus modsat pga det du sagde var forkert og blev bevist forkert.
Tag det som en mulighed at laere om korrekt test metoder i stedet.
laes evt paa hvad ABX er og du vil indse at vi kan teste meget omkring menneskers opfattelse direkte paa personene og udelukke placebo. -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury --
Sidst redigeret 11-05-2017 04:52 Sikkert teoretisk korrekt, men i samtlige spil jeg har forsøgt med vsync er der tydelig input lag, også selv om min PC trækker CSGO med 200-300 fps i gennemsnit.
Der er sikkert også en grund til at nærmest ALLE slår vsync fra fordi det er noget møg at spille med. Men det kan da godt være det er fordi de ikke har læst din teoretiske forklaring. ;) -- #16 Jeg giver op, du er spild af tid.
Leg med dine teorier. Vi sætter alle sammen vores fps på 60 med Vsync og spiller Silver 3
Hyg dig, god dag :D -- #16
youtube.com/watch?v=L07t_mY2LEU
Synes lige du skulle have den, nu hvor jeg tager så frygtelig fejl.
Jeg er skredet. -- Jo flere fps man har ,jo mindre frame timing har man, mindre frame timing = mindre input lag, DSV mere smooth game bedre bevægelse med mus osv osv. Ret simpelt. Med mindre man self lever under en sten -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #19 #20
Så i vil mene, at selv om jeres skærme ikke kan vise de ekstra billeder, så bliver det alligevel mere smooth, og imput lag nedsættes, på trods af, at frametime på skærmen, altså det man ser, ikke er ændret, hm...... -- #22
Jamen det giver jo god mening, og det er så flot at i kan forklare det så godt, med gode argumenter der understøtter jeres påstande, og nogle fine links, med folk der rigtig går i dybden, og ikke bare snakker om hvad de selv føler.
Men fakta er, at for at noget skal køre mere smooth, skal du have vist flere billeder i sekundet, og du får bare ikke flere af, at du køre 300 fps.
Jeg kunne gå med til det med imput lag, hvis man snakker respons tid på skærmen, men har man en skærm med respons tid på 5ms, så ville alt over 200 fps, stadig ingen mening give, og tror sku de fleste sidder ved sådan en skærm.
Men alt andet vil jeg kalde placebo. -- Jeg vil kalde det du er blind hvis du ikke kan se forskellen. -- Sidst redigeret 11-05-2017 21:55 #24
Ja, og du mener sikkert også at jorden er flad, men det gør det ikke mere rigtigt, bare fordi det er sådan du er overbevist om at det er ;) -- Sidst redigeret 11-05-2017 23:53 Tror du det er for sjov, at der ikke er en eneste der spiller med Vsync, Tripple Buffering, 60Hz Skærm på det professionelle plan i CS? Overwatch? Battlefield?
Så kan du kalde det placebo alt det du overhovedet orker. Der er også masser af folk der kan se forskel? -- #26
Det er jo nok fordi de ikke sidder med en kedelig 60 hz skærm, med en håbløs responstid.
Og fordi mange der gamer, faktisk ikke ved ret meget om, hvordan en computer virker.
som jeg også skriver, kunne jeg gå med til at det havde betydning for imput lag, når responstid var på max 2ms, at jeg så selv ikke lægger mærke til det, kan enten være at jeg ikke er så Übermensch som jer andre, eller også får jeg bare ikke stå dreng, af at se +200 fps. -- Sidst redigeret 12-05-2017 00:23
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|