Har du kigget på
supersampling vs aa
?
--
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
#1 nej det må jeg indrømme at jeg ikke har. Regnede med at nogen herinde kunne kaste lys over det
--
Department of Physics and Astronomy
Aarhus University - Denmark
Kan se at jeg har beskrevet mit spørgsmål forkert. Jeg taler ikke om Supersampling SSAA, som er en Anti Analysing. Men derimod om Dynamic Super Resolution "DSR". Min fejl
--
Department of Physics and Astronomy
Aarhus University - Denmark
Supersampling i mere teknisk forstand er jo stort set synonymt med antialiasing (mere analytisk aa er ret sjældent og ikke så generelt anvendeligt).
Men det man forstår ved supersampling her (som hverken på applikationsniveau eller driver forced er noget nyt), er at man supersampler alt på hele skærmen (svarende til at rendere i høj opløsning og nedskalere), hvor andre teknikker som multisampling kun laver det ekstra arbejde hvor man synes det er relevant (polygonkanter etc).
Så det er en meget tung måde at få aa på, men kan også give bedre resultater end et tilsvarende antal med en mere selektiv metode, da man også gør det hvor det er "næsten irrelevant".
#5: DSR er stadig bare ren nedskalering fra en kunstig høj opløsning, dvs med regulært grid osv, hvilket ikke er så optimalt. Og kræver stadig en del spil specifikke driver hacks, da der kan være ting der ønskes renderet i en bestemt pixelstørrelse, og det kan jo blive lidt småt i dobbelt opløsning..
--