Uden at huske i detaljer:
WC3 er 3d, og du kan vel ændre i perspektivet hivs du vil vise det?!
Diable2, Starcraft, WC2 etc er blot fastlåst isometrisk perspektiv - det er 2d spil hvor man blot ikke ser det lige oppefra.
WOW er så det første 3D hvor du har vinklen nede, og ser tingene mere ala et First Person Shooter.
--
WC3, Starcraft og Diablo 2 er 2D og dermed ikke 3D.
http://darkarmani.net[...]
WoW er 3D, da det ses i en tredimensionel-vinkel:
http://www.infoceptor.com[...]
Den danske Wikipedia skriver om 3D-computerspil:
"Indenfor computerspil, er 3-D-spil betegnelsen for spil, der viser handlingen i tre dimensioner, altså hele vejen rundt om spilleren. Dette skal ses i modsætning til 2-D-spil, hvor handlingen (eller f.eks. fjender) kun kan dukke op (eller foregå) til højre eller venstre for spilleren eller spilfiguren.
3-D-spil bør altså give en mere indlevende oplevelse end 2-D-spil."
Den engelske Wikipedia går mere i dybden med det:
http://en.wikipedia.org[...]
--
Admin på: http://Clan.Hol.dk[...] #3 du har lige fanget dig selv i in egen fælde.
du siger i starten at wc3 ikke er 3d men senere siger du selv "Dette skal ses i modsætning til 2-D-spil, hvor handlingen (eller f.eks. fjender) kun kan dukke op (eller foregå) til højre eller venstre for spilleren eller spilfiguren."
dvs at wc3, diablo2, starcraft er 3d fordi at fjenderne kan komme fra alle 360 gr.
ved ik hvlt hvad jeg skal tro på...!
--
#4 så vidt jeg husker fra wc3 kommer de da fra siden alle sammen, rigtigt nok du kigger ned men du ser ikke med spilerens øjne som i fps spil. Og man ser ikke WC3 som man gør WOW.
--
Der tages forbehold for firnurlige tastefejl og til tider komiske sætninger.
MSN= Multi Spyware Network
Ses til showoff 5. Oktober
Warcraft3 er i hvert fald også 3D. Hvordan man vælger at spille det er så en anden ting.
Men der er mulighed for at zoome, så man får 3D oversigt over det hele, og kan i princippet også spille sådan.
Jeg mener desuden ikke at nogle spilleproducenter kan bestemme hvornår noget er 3D og hvornår det ikke er. Den "3" demension har været i spillene længe, og er også i mange af de gamle spil ala starcraft osv. Hvordan spillet så behandles rent teknisk er så en anden sag.
Men mener det er for simplet blot at stille nogle tekniske regler om, som så beslutter hvornår noget er 3D, og hvornår det ikke er.
--
---[PWS]Zack Gem---
Overclocking er en sport! Ikke en nødvendighed...
www.HardwareOnline.dk[...] moderator
#4
Nu er det ikke noget jeg siger, men Wikipedia der har skrevet det. Starcraft og Diablo 2 er 2D, men WC3 er på nippet til at være 3D, da du kan se tingene fra flere vinkler (mener jeg):
http://www.dnainternet.fi[...]
Jeg tror Wikipedia tænker på spil som Worms, hvor fjenderne kommer fra højre og venstre:
http://www.dosgamesarchive.com[...]
Men 2D kan også ses fra toppen af (Diablo 2), men du kan ikke se tingene fra alle vinkeler som i 3D-spil.
--
Admin på: http://Clan.Hol.dk[...] Oehm..
Jeg er ikke helt med i hvad i diskuterer her, for vi ved vel allesammen godt at hvis noget koeres i en 3d-engine, saa er det i 3d? :)
Kamera perspektiv har reelt set ikke noget at goere med om det er 3d eller ej..
diablo2 og starcraft er ren 2d, blot i et isometrisk perspektiv..
#0
For lige at svare hurtigt, Warcraft 3 koerer ogsaa i en 3d engine, ligesom WoW, dog er gameplayet klart anderledes, og du har ret i at WoW er et rollespil, hvor WC3 er et RTS ( real time strategy ) .. :)
--
I win?
#8 - Ja, korrekt og HL2 er også 3D.
3D(3 dimensionel) bliver brugt næsten alle vegne idag. Jeg vil nok mene at hvis spillet er bygget op omkring polygoner, giver det spillet større dybde. Derved for du en x,y og z akse, d.v.s. 3 dimensioner... altså 3D :)
Lemmings (elsker det spil :)) er 2D. Men der er der grafikken der snyder din hjerne til at tro der er dybde. På samme måde du sætter en tæppe-tisser 10cm fra kameraet, og stiller en person 100m derfra, vil hunden se større ud. Man kan faktisk have temmelig meget sjov med det. Men Lemmings er et nyt billede (eller samme) der bliver hentet for hver gang, der skal ske en ændring.
I 3D, kan man beholde det samme billede konstant og vælge at bevæge den rundt.
Den 3D engine der så bliver snakket om, fortælle så det 3D element hvor den skal gøre det mere lyst, pga lyst og hvor den skal lave det mørkere, pga skygge.
Men det er absolut min overbevisning. Så kan i så rette mig hvis jeg tager fejl, eller om det er noget tæppe-tisser høm høm jeg spytter ud... ;)
--
Made by - TecWizz
---------------------
A8N32-SLI Deluxe <> AMD Athlon64 FX-60 <> CNPS9500 LED <> 2x1Gb 2-3-2-5 <> XFX G7950GX2 XXX <> SM 244T <> Pc-777b
#8 og #9 lyder meget fornuftigt... jeg har ikke flere spørgsmål....
--