Problemet med AOE3 er, at det mest af alt tyder på at der er gjort meget ud af eye candy, og ikke det vilde ud af selve spillet.
Empire Earth har altid været langt foran de fleste RTS spil når det kommer til det stategiske element. Bare antallet af enheder, og hvor godt de er afbalanceret i forhold til hinanden er helt enormt.
Med udviklingen af Empire Earth 2 ser det ud til at der er lagt vægt på gameplayet i stedet for at lægge meget vægt på grafikken. Den er selvfølgelig bedre end den var i 1'eren (der var grafikken grim, men det er også et gammelt spil nu). Der er gjort meget ud af ens citizen management. Noget af det værste med RTS spil, lige siden harvestere blev opfundet i Dune 2, er at de er ufatteligt dumme. Med EE2 regner jeg med at det ændrer sig.
Der er også kommet bedre strategiske muligheder med en battle planner. Det vil gøre det lettere at koordinere samlede angreb i multiplayer spil.
De siger at de har taget alle de ting fra Empire Earth, som folk godt kunne lide, og forbedret dem. Men ikke ændret på det overordnede gameplay. Det fåes nemlig ikke meget bedre.
Alt i alt forventer jeg rigtig meget af det nye Empire Earth.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.