Det kan der kun gættes på indtil videre, men sikkert et Geforce 12 med 1024mb RAM... :-)
--
Nyt forum oppe.....Brugere søges :-)
http://www.bloms.dk[...]
Ja, jeg har hørt det skulle kræve en del.
--
AMD XP3400, 1GB-Ram, R420 el. NV40 chipset. !!!.
How should we know ? spillet er ikke færdigt og meget kan ændre sig.
--
AOpen AK77-400GN|AMD XP2400+|1024MB Performance PC3200 Ram|PowerColor Radeon9800Pro 256MB DDR-II|SB Audigy LS|WinXP Pro+SP1|
Doom 3... Kræver?
- Tålmodighed.
"kræver" er jo bare minimums-specs. Mon ikke det kan køre mere eller mindre okay i 640x480 i 16bit farver uden skygger og uden lyd på en 1ghz... De laver jo ikke et spil som KRÆVER at man har en Beowolf Cluster stående i skabet, og en 8gbit netforbindelse... jo, hvis du vil have alt eye-candy'et med, kræver det jo nok fuldt DX9-grafikkort, og ellers en orn'lig mofo af en CPU med god ram-bandwidth...
--
P4 2.6C @ 3.55 Ghz, Dual Corsair TwinX PC4000, Asus P4C800-D, Alpha 8942+19db Papst, Radeon 9800 Pro, 21" Philips. Custom Dark|Box Paintjob.
#4 man kan aldrig vide :) ej de laver det som alle andre spil... ellers ville de jo ikke kunne sælge ret mange eksemplare
--
Det køre fint her, i 1204*768 32bit :-)
--
Abit Nf7-S/ Barton 2500+@2433mhz Power Color 9800 256ddr2/ 2*Barracuda 80 GB/ 2*256 Kingston Hyperx 3500 DDR/ Aqua Vandkøling/Chieftech FullTower/ Samsung 959NF/ Steel 4S/ Logtech Mx 700
I 2001 hvor det var forudsagt at Doom 3 skulle komme var GeForce 3 creme-de-la-creme til spillet. I 2002 var det GeForce4Ti4600. I 2003 var det Radeon9700Pro. I 2004 er det nVidia NV40 - ser i hvor det bærer henad ? ;-)
--
AOpen AK77-400GN|AMD XP2400+|1024MB Performance PC3200 Ram|PowerColor Radeon9800Pro 256MB DDR-II|SB Audigy LS|WinXP Pro+SP1|
Nu kan man jo være heldig at spilles afvikles ok, netop da 250'000 polygons figurerne bliver belagt med shaders og så reduceres polygon tallet ned til 1400polygoner pr. figur med stadig ser figuren yderst detaljeret ud. Faktisk består figurerne af færre polygoner end figurerne i Soldier og Fortune 2 som var op til 2500 polygoner.
--
AOpen AK77-400GN|AMD XP2400+|1024MB Performance PC3200 Ram|PowerColor Radeon9800Pro 256MB DDR-II|SB Audigy LS|WinXP Pro+SP1|
Jeg ville gette på at minimum kravet ville vere
1.2Ghz
256Mb DDR Ram
GeForce3 TI 128mb Ram
Optimalt
1.8Ghz
512MB DDR Ram
GeForce4 Ti 4600 128mb Ram
well thats my guess :)
--
We Are Gonna Need A Bigger Boat...
#9 - dit gæt burde vel indeholde et DX9-grafikkort? - og jeg tror faktisk ikke at en 1.8 P4 vil kunne trække det i max opløsning...
--
P4 2.6C @ 3.55 Ghz, Dual Corsair TwinX PC4000, Asus P4C800-D, Alpha 8942+19db Papst, Radeon 9800 Pro, 21" Philips. Custom Dark|Box Paintjob.
#10 ja du har måske ræt, 2.4Ghz burde gøre det,så et geForceFx 5600 til optimal kørelse:)
--
We Are Gonna Need A Bigger Boat...
# 10, optimalt?? nej vel. selv far cry kan højst trækkes ved 1024, 8** ved normal settings ved dit bud.
--
Mo money Mo bitches
Vi må se hvor meget det bliver. Tak for jeres "gæt".
--
heh. Carmack's minimums krav:
1ghz CPU
256mb ram
Geforce 1/Radeon (1)
Hvorfor skulle minimumskravende være højere? Jeg vil vædde med at de bliver mindre i D3 end HL2. Valve er totalt talentløse OGSÅ på det område. Nej det er ikke et oplæg til flames. Ignorer det hvis du finder det anstødende. De fleste skulle gerne vide hvad jeg mener.
Men de ovenstående specs er de officielle minimumskrav.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #9: Det er nok ikke helt ved siden af. Når man tænker på at Doom3 foregår indendørs og figurerne er på hver 1400polygoner og område detaljerne i rumme udgør ca 200'000 så burde en 1.8-2.0Ghz være fin. Dog tror jeg mere på at det er GFX der skal trække læsset nemlig da omgivelserne består af mange PS 2.0 shader enheder som skal kompensere for de lave polygontal men stadig fremstå som yderst detaljeret. Jeg tror et en fin afvikling af spillet kan foretage på denne PC. Et DX9 kort er bedst i dette spil.
1024x768 32bit uden FSAA og AF..
AMD XP2000+ / Pentium 4 2.0Ghz
512MB Ram
Radeon9600XT 128mb
--
AOpen AK77-400GN|AMD XP2400+|1024MB Performance PC3200 Ram|PowerColor Radeon9800Pro 256MB DDR-II|SB Audigy LS|WinXP Pro+SP1|
Man kan håbe på at Aquanox 1 fænomenet også gælder i Doom3. Aquanox er/var jo DX8 optimeret til GF3/R8500 dvs. at spillet på en 600Mhz P3, 256mb ram, GF3 leverede flere FPS end et system med 1.2Ghz AMD T-Bird,256mb ram og Geforce 2 Pro ! - det er jo værd at have i tankerne !.
--
AOpen AK77-400GN|AMD XP2400+|1024MB Performance PC3200 Ram|PowerColor Radeon9800Pro 256MB DDR-II|SB Audigy LS|WinXP Pro+SP1|
->#16:
Nu skrives Doom3 jo i OpenGL.
Derudover er der ingen grund til at komme med så sindsyge bud som nogle kommer med, men i stedet lytte på Carmack. Den mand er virkelig god til at optimere spillene, og derfor vil vi se relativt lave systemkrav, netop pga han er helveds dygtig.
--
"Forstyr ikke mine cirkler" -Arkimedes
samme motor som q3a... så en XP2500 eller P4 2,4 + 512 DDR ram + min. 9600 burde være fint!
--
//msn
[email protected] ->#18:
Nej, det er en helt ny grafik motor hr Carmack har skrevet i forbindelse med Doom3.
--
"Forstyr ikke mine cirkler" -Arkimedes
#18 D3 motoren har INTET at gøre med Q3A motoren! O_o
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #9 Såvidt jeg har forstået er det et OpenGL spil.
Hovedparten af spillet er vist også DX.8.1 style med _ekstremt_ heftigt brug af bump mappede overflader og lyssætning + enormt polygonantal.
--
Kalkuner kan drukne i regnvejr, hvis de kigger op når det regner
Trækker mit forestående indlæg tilbage - har kigget på forældet info...
--
Kalkuner kan drukne i regnvejr, hvis de kigger op når det regner
Har prøvet alpha versionen, mit sys kører med en gennemsnitsframe på ca. 20 Fps og det lagger sQ lidt.
--
EP-8RDA+ | 2500+@2800+ (AQZEA)| 2*256 Mb HypX [PC3500] | 280 Gb | 9500 Pro | Maze4 | EVO240 | 2*240 Papst | TI Resuovir | Ehim 1048 |
#23
En alpha siger ikke ret meget om performance for det endelige spil.
Men ok 20 fps med dit sys er ikke meget
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #24
Nej.. Men det lugter lidt af spillet, og ja 20 Fps kan man sQ nok ikke leve med hvis man skal have det fulde ud af spillet, men det ser galt ud.
--
EP-8RDA+ | 2500+@2800+ (AQZEA)| 2*256 Mb HypX [PC3500] | 280 Gb | 9500 Pro | Maze4 | EVO240 | 2*240 Papst | TI Resuovir | Ehim 1048 |
#4 the688 - LOL good one, toldmodighed. Ja det er nok det største krav, specielt hvis ens comp er langsom...
#7 Gripen90 - Doom III var ikke et 2001 spil. Hans game engine var ikke engang færdig dengang. Mange af designerne arbejde desuden på mods og spil bygget over Q3 enginen dengang. Det er også begrænset hvor meget det høje antal polygonerne forøger CPU kravene, som ikke burde være særlig høje. AI'n er klart den værste skurk når det kommer til CPU krav - som du selv skriver er det grafikkortet der kommer til at skulle trække hele læsset.
"omgivelserne består af mange PS 2.0 shader enheder"
- Det er OpenGL, og derfor er der tale om ARB extensions.
Jeg glæder mig sygt meget til at se hvor meget han får udnyttet NV35/R350's features, de har jo været så glade for at tippe anmelderne om at netop deres lille bitte ændringer ville være kanon til netop Doom III. Jeg har hørt Tim Sweeney og de andre hoveder udtale sig om dem, men ikke JC :(
--
Så Spank Da De Bannere, Jeg Ved Du Ka Lide Det ;-)
->#25:
Ja, det kan godt være at grafikken lignede, men det siger absolut intet om performancen, så det er dumt at begynde at drage konklussioner eller bare komme med spådomme ud fra en leaked alfa version, som faktisk også er ulovlig at være indehaver af.
--
"Forstyr ikke mine cirkler" -Arkimedes
->#22:
Carmack har altid svoret til OpenGL, altså ihvertfald de sidste mange år, så det må havde været forkert info du havde kigget på.
Da Doom3 enginen siden start har været lavet i OpenGL.
--
"Forstyr ikke mine cirkler" -Arkimedes
#16 det er jo klart at GF3 trækker flere fps end GF2 !!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #28 Ja det vidste jeg godt :) men min tilbagetrækning var mere møntet på det med at HL ville bruge relativt simple shadermodeller. (8.1style)
--
Kalkuner kan drukne i regnvejr, hvis de kigger op når det regner
#27
Hmmm.... Så må i jo side og lege gætteleg endnu ;)
--
EP-8RDA+ | 2500+@2800+ (AQZEA)| 2*256 Mb HypX [PC3500] | 280 Gb | 9500 Pro | Maze4 | EVO240 | 2*240 Papst | TI Resuovir | Ehim 1048 |
#29: Det er da absolut ikke klart. De fleste ville da mene at 1.2Ghz,256mb ram og GF2Pro er en bedre config end end P3-600mhz 256mb ram og GF3. Som regel er rå CPU kraft det der fører spillene frem. Men har viser Aquanox nemlig at det er komplet ligeglad med CPU'en, der er GFX det kommer an på !.
--
AOpen AK77-400GN|AMD XP2400+|1024MB Performance PC3200 Ram|PowerColor Radeon9800Pro 256MB DDR-II|SB Audigy LS|WinXP Pro+SP1|
...kræver alder over 16 år...man skal vise ID for at købe i butikken.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ->#31:
Spil bliver jo altid optimeret voldsomt siden en Alfa version, det gælder for alle spil.
--
"Forstyr ikke mine cirkler" -Arkimedes
jeg kan da sige alle der tror at 1,8ghz er nok. NOT! an trække doom 3 beta med 60fps ingen monster og så snart der kommer monster 30-40 fps. og det er i 800x600
--
[P4 [email protected]][Abit IC7-G][Sapphire Radeon 9800 XT 256mb] [Kingston HyperX Pc3500 2x512mb] [Maxtor 40gb 7200rpms] [Western Digital 250gb 7200rpms fluid] JA, beta #35!
--
AMD Barton 2500+.Asus A7N8X E-Deluxe.512 RAM Kingston HyperX PC 3500.120 GB HD,Asus Geforce4 TI4600 128 MB.silent boost.Tt ThermalCase MidiTower.Steel Pad 4S,MS intelli optical mouse.2M/bit.
->#35:
Der er tale om en alpha leak, altså en ulovlig version. Som overhovedet ikke er optimeret.
--
"Forstyr ikke mine cirkler" -Arkimedes
#37 nej forkert, den var den version som de havde med til E3. så jeg tror nok det en optimeret. mindre de er så dumme at tage noget med som ikke er optimeret.. og doom 3 kræver mega maskine.
--
[P4 [email protected]][Abit IC7-G][Sapphire Radeon 9800 XT 256mb] [Kingston HyperX Pc3500 2x512mb] [Maxtor 40gb 7200rpms] [Western Digital 250gb 7200rpms fluid] Nu får vi at se how much I'tl eat, men jeg tror at HL2 kommer til at kræve mere
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Den beta demo der ligger her ved mig kræver ikke mere end min vens
XP 2400+
Radeon 9200
512 mb ram
noget harddisk
og zlf strøm
--
"Jeg forbeholder mig ret til til tryk fejl"©
"Hvis hjernen ikke kan, kan en hammer" B4Me™
http://b4me.frac.dk[...] Nix hl2 kræver mindre en doom 3. jeg kan trække hl2 i 1152 x 864 uden problems 60fps
--
[P4 [email protected]][Abit IC7-G][Sapphire Radeon 9800 XT 256mb] [Kingston HyperX Pc3500 2x512mb] [Maxtor 40gb 7200rpms] [Western Digital 250gb 7200rpms fluid] #41: Hvorfor hænge sige i Beta/Alpha versioner ? de er jo IKKE det endelige produkt og kan overhovedet ikke side stilles med det kommende færdige produkt.
Det er jo ren og skær spekulation.
--
AOpen AK77-400GN|AMD XP2400+|1024MB Performance PC3200 Ram|PowerColor Radeon9800Pro 256MB DDR-II|SB Audigy LS|WinXP Pro+SP1|
ja, jeg er også lige glad, hvis mit system ikke kan kører dem. køber jeg bare noget bedre hardware.. har altid omkring 20k til nyt hardware.. såå..
--
[P4 [email protected]][Abit IC7-G][Sapphire Radeon 9800 XT 256mb] [Kingston HyperX Pc3500 2x512mb] [Maxtor 40gb 7200rpms] [Western Digital 250gb 7200rpms fluid] Geforce 12 med 1024mb RAM eller et ATI Radeon 9800PRO med 128 MB Ram
--
Den snart lykkelige ejer af et Abit IC7 med Intel Pentium 4 - 2,8Ghz, og 1024 MB Kingston PC 3200 DDR med mit gode gamle ATI Radeon 9200SE
Du skal MINDST have en PC til MINDST 10000Millioner.. Hvor mange Doom III tror du så de for solgt?
--
AMD/2500+(2402Mhz)|Abit NF7-S
|2x256 OcZ/3200/4.5ns/11-3-2-2|R9800Pro|
19" LG F900P 1600x1200@85Hz|Antec TP 550W
|3DMark01 14683@18862 3DMark03 5639@6189|
Det er altid en god ide at købe hardware efter at et længe ventet spil er udkommet og aldrig købe inde på baggrund af gisnede hardware krav.
--
What we do in life, echoes in eternity | Find Hol.dk rangliste under min bruger
Problemet er bare at folk nok vil hygge sig med spillet på release dato'en, hvor det er så flot som muligt;)
--
Jeg regner med at købe en helt ny pc for at kunne køre HL2 og D3...
--
AMD Athlon XP 2600+, 512 DDR 3200 RAM, GeForce 4 TI 4200 128 DDR RAM, 240 GB HDD, brænder og cd-drev.. det hele på et ASUS A7N8X Deluxe.. :-)
Får 2 MBit indenfor 3 uger.! :)
Hvis du har en 2ghz med et 9600pro kan du køre de 2 spil...
Hvis du OC'er dem så kan du sikkert køre det endnu bedre ;o)
Og DX9.1 skulle forbedre ydelsen ca 10-15% i spil...
Så det går nok.... Man behøver ikk det SINDSYGESTE system...
--
#49 nu er der ikke så meget ved DirectX 9.1 da disse ati kort som er her nu ikke understøtter det. og de nye kort kommer heller ikke til det.
--
[P4 [email protected]][Abit IC7-G][Sapphire Radeon 9800 XT 256mb] [Kingston HyperX Pc3500 2x512mb] [Maxtor 40gb 7200rpms] [Western Digital 250gb 7200rpms fluid] r9600xt 128mb
p4nw 2,4ghz
512mb ram
--
Vi må hævne, vi blev til! Og vi hævner, hvor vi vil!
Jeg mener at have læst at JC har udtalt at selve spillet kun basalt er fuldt DX7, men bruger DX8/DX9 grafikkortenes shadere til at kunne lave skygger og så videre i 1 pass i stedet for på DX7 hardware 3-4 passes.
--
... Her skulle min signatur være, men da jeg er ved at tage patent på stavefejl har jeg i denne omgang droppet den ...
#49 Minimini
"Og DX9.1 skulle forbedre ydelsen ca 10-15% i spil... "
En opdatering af DirectX (som der egentlig heller ikke er tale om for shader model v3.0) giver ikke en pind bedre ydelse. P/V shader v2.0 vil stadig afvikles på nøjagtig samme måde. Desuden vil der stortset ikke være et eneste spil der benytter shader model v3.0 - jeg kender kun 2 syntetiske benchmark programmer og et par demor som gør pt. Og ja som sagt en del gange før i den her tråd, det er IKKE et Direct3D spil.
Det suverænt bedste råd ang. opgradering og nye spil er egentlig at ignorer spil fuldstændig, og opgraderer efter hvad man har pt. og pris/ydelsen ved en opgradering. Du gør kun dig selv en bjørnetjeneste ved at vente unødigt eller købe for tidligt så at sige.
--
Så Spank Da De Bannere, Jeg Ved Du Ka Lide Det ;-)