A.I og spil produktionAf Juniorbruger jimzey | 18-11-2024 15:45 | 783 visninger | 16 svar, hop til seneste
Hej tror i at A.I kommer til at fremstille spil og animation ude i nærmeste fremtid i stedet for mennesker? --
Selv? Nej.
Som en integreret del af udviklingen? Sker allerede. -- "ORK SATME!" Ubislop er allerede blevet taget i og bruge AI til det nye AC og den har lavet så mange fejl at de skal bruge mere tid på at rette dem end hvis det var mennesker der have lavet spillet fra starten -- Define 7 XL / Prime TX750 / X570S Carbon / 5900x / Phantom Spirit 120 EVO / 32 GB 3600 MHz / RX 6800 Pulse / WD SN850x --
Sidst redigeret 18-11-2024 17:19 "AI" er et buzzword ligesom "bro".
Det er ikke kunstig intelligens ligesom det heller ikke er din bror.
Nej.. -- although the world may be round, we still trapped in the square Nu skal vi lige definer AI.. Der findes ikke AI pt, alt er jo bare en database den såkaldte AI kan hente information fra.
Se alle de fxxx up billeder "ai" genere... 6 fingere på folk, 4 arme osv... man skulle tror at de var længere. -- Jo mere AI der kommer, jo mindre vil jeg se/bruge det -- #5
Tror du skal regne med at samtlige spil der bliver udgivet i de her år har haft AI involveret i processen i en eller anden form. Og det kommer til at gælde alle digitale medier. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
De kommer helt sikkert til at hjælpe, for det gør de allerede. Jeg bruger AI som værktøj hver eneste dag i mit arbejde. Det er et værktøj i min værktøjskasse. Det kan ikke løse opgaven alene, og jeg tror aldrig helt det kommer til det 100%, men vi vil nærme os at en større og større del af design, animation, lyd osv. vil blive løst af AI fremfor mennesker. -- Off Topic,Sjovt ,som jeg ser det ,er alle de udviklere der er på IA med til at gøre dem selv overflødige. -- #8
Så har du ikke forstået hvordan AI fungerer endnu. En AI kan ikke overtage mit arbejde, og det kommer den heller ikke til næste år, eller året efter. Den er et vigtigt værktøj, men den er langt fra fejl fri, og den forstår ikke meningen bag det den koder overhovedet. Den kan knap nok håndtere kontekst på tværs af et enkelt projekt. Men den er fin til simpel kodning, eller repetitive opslag, omend selv her skal man nogengange være nøje granskende med hvad den rent faktisk producerer. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
mobs/monstre/npc har længe været styret af en form for a.i, så man kan argumentere at a.i har lavet animationer i spil i lang tid.
i takt med vores spils npcer er blevet bedre, så er a.i også blevet bedre, så tror betydningen/implementeringen af a.i i spil bliver større og større.
jeg synes dog personligt at det er til vores fordel for vi får lidt bedre spiloplevelser ved interaktionen med npc/a.i i spillene. feks. de gode og unikke interaktioner med npcer i rdr2 og forbedringer af simulation feks. spil som cities som får flere og flere aspekter
men nej jeg tror ikke du kan sætte et program til at udvikle, teste, udbedre og udgive et spil, men ikke til at vide, så nok ikke for nu
edit. kan ikke stave -- Sidst redigeret 19-11-2024 11:19 Jeg har ikke læst alle svar, men.. At A.I. skal bruges til at skabe spillene, giver jeg ikke så meget for. Det åbner op for et mylder af mere eller mindre stupide spil, der alle vil være en afledning af tidligere spil.
Omvend, så synes jeg, at hvis A.I. kan bruges til at genere "personificeret" indhold i et spil, så kunne det være virkeligt spændende. Det kunne eksempelvis være, at landskaber, urbane områder, farvelægning, NPC'er, dialog i rollespil mv., tilpasser sig spillerens valg, og fornyer sig på en måde, så man aldrig møder det samme to gange. På den måde vil et spil kunne forny sig selv, så det har en langt højere værdi for spilleren. Problemet er så, at det for udgiveren kun vil give mening, hvis der var tale om et spil på abonnement, som man aldrig kommer til at "eje".
Og forresten så husk: https://www.hardwareonline.dk[...] -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO chat bots er generelt virkelig gode til at struktuere kode f.eks.
giv den en metode du har skrevet og bed den tilføje bedre struktur og kommentar. så skal du bare se :-)
jeg beder alle vores junior udviklere om at bruge den til at komme med forslag men ikke at kopier fra den direkte selvfølgelig. (så skal jeg ikke bruge tid på det). -- #11 Modsat kan man sige, at alle de mennesker der sidder derude med fantatiske idéer som ikke kan kode, designe eller animere - eller kun kan 1 af delene, nu har muligheden for at udtrykke deres idéer og kreativitet og skabe et spil, som aldrig nogensinde ville være blevet skabt uden.
En dygtig programmør kan få AI til at generere flotte assets, textures osv., som han ellers ikke havde evnerne, talentet eller motivationen for at lære at lave.
Samme kan på sigt siges til film. Forestil dig en amatør filmskaber der har en fantastisk idé til en science fiction film, men ikke har et tocifret millionbeløb til at hyre 3d og animations folk til at få det til at blive virkelighed, den amatør vil på sigt faktisk kunne føre sin idé ud i livet med værktøjer der sammenlagt måske koster 100$ i måneden.
Men ja, for hver af sådanne typer er der 100 desperate get-rich-quick typer der smider alt muligt lort ud på nettet, det har du da ret i. -- På den ene side er jeg glad for at kunstig intelligens er så primitiv og på den anden side kan jeg godt se mulighederne indenfor fremtidig kunstig intelligens.
Min STØRSTE anke imod kunstig intelligens i en mere og mere sofistikeret form er: Hjernen/intelligens er hvad der har gjort at vi mennesker har kunnet nå hvor vi er nu, og overlevet så at sige.
Det vil sige at den intelligens menneskeheden besidder nu, forsøges at overgås(ligesom alle andre former for maskiner og robotter al udvikling er jo dybest set et forsøg på at erstatte/overgå mennesker) og det kan HELT sikkert betyde enden på rigtigt meget.
At en masse computere og software kan "regne" en masse maskinkode ud osv er ikke hvad der skræmmer mig. Heldigvis er den nuværende intelligens ret dum og fyldt med tonsvis af fejl.
Jeg har grebet mig selv mange gange i spil i at tænke: Gid denne her NPC var rigtig intelligent eller rigtig levende så at sige. Det er vel samme drøm mennesket har haft siden verdensrummet blev "opdaget" nemlig jagten på andet liv og andet intelligens på samme niveau som os mennesker eller endnu klogere.
Hvis man er vokset op i 80´erne kan man få rigtigt mange svar på hvad der er drivkraften i AI og alt der hører med.
Skakbots feks er nu klogere end feks Magnus Carlsen og har været det i nogle år.
Men intelligens som vi besidder dvs menneskehjernen er lidt mere kompleks(heldigvis) . Men lur mig om ikke ALLE Sci-Fi forudsigelser bliver opfyldt før eller siden, ift udvikling af alt mennesket er og står for og kan. --
Et sjovt forsøg kunne være at skabe en KI, som fik lov til at vedligeholde sin egen kode, og så se hvor det ender henne... -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO Jeg tror den kommer til at blive i stand til det, ja. Men der kommer nok til at gå lidt tid endnu :)
Spørgsmålet er om vi virkelig kan skabe en ægte AI for hvis vi ikke kan det så bruger spillende nok til at være meget "ens" --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|