Hvis nu du får den til at generere filen til at gemme, tager processen så lige så lang tid? Altså, jeg tænker om det er selve filgenereringen der tager lang tid og ikke mailen? Du kan prøve at sige Gem Som i stedet for at sende og så se om det stadigvæk tager lang tid. Såfremt det gør, så er det nok AX.
Såfremt det ikke gør, så er der lidt mere at overvejse, som fx: Er denne bruger på en separat forbindelse sammenlignet med de andre, som evt. kunne have en dårligere forbindelse til jeres exchange? Hvor stor er filen som vedhæftes? Er det en PDF? Bruger I en særlig PDF-printer?
--
Sidst redigeret 13-03-2018 08:21
#1 tak for din hjælp.
Jeg har testet med alt fra en tom .txt fil til et kæmpe excel ark.
Jeg har prøvet helt uden AX, med samme resultat, så den er lidt udelukket.
AX generer også fakturaen til gem instant.
Hvis jeg trykker "Ny mail" og "vedhæft fil" så kommer den instant i outlook, det er kun hvis et andet program eller løsning skal generere mailen.
Det er samme resultat om jeg har outlook åben i forvejen.
EDIT: Ja vi bruger pdf printer, men det er samme resultat, hvis vi bare prøver et txt fil eller beder pdf printeren at gemme til lokal lokation.
--
Waaaat
--
Sidst redigeret 13-03-2018 08:24
Kan se mit edit ikke gav mening..
Hvis jeg vælger i PDF printeren, at den skal gemme filen lokal, kommer det med det samme uden ventetid :)
Det er kun, når outlook skal starte en ny mail - via et andet program.
--
Waaaat
#2 Spændende, det lyder besynderligt. Hvilken version af Outlook bruger I?
--
#4 Outlook 2016 på en Windows 7 Pro.
--
Waaaat
#5 Har du prøvet at deaktivere alle tilføjelsesprogrammer? (Mine lader til at køre i /safe også) Og beklager, missede at du havde skrevet Office 2016 i dit topic.
--
Sidst redigeret 13-03-2018 08:31
#6 - De er alle slået fra, havde faktisk glemt at aktivere dem igen :D så det var et dejligt forslag..
Men desværre stadig samme problem.
--
Waaaat
#7 Tjae, jeg kan ikke rigtig komme på andet, du har jo prøvet det meste.
Hvad med CMD "sc stop webclient" og så restart Outlook, det var lige det eneste jeg kunne søge mig frem til der ikke var afprøvet allerede, men det er et skud i tågen.
--
#8 Hehe, det er faktisk prøvet.. servicen var dog ikke aktiveret fra start. Jeg har dog prøvet at starte den osv. uden forskel
--
Waaaat
#9 Det er i orden :) Det kan være der er nogle mere kyndige sjæle der kan give dig nogle flere bud, jeg har desværre aldrig oplevet det som værende en generel ting med vedhæftning, men problemer når vi genererede bl.a. PDF til Outlook i Dynamics.
Håber du får det løst, er ked af jeg ikke kunne være til hjælp :)
--
#10 Jeg takker for dit forsøg, må også indrømme den er ret ny :)
Nu har jeg siddet med dine klienter i et par år :D
Som sagt, 1000 tak for hjælpen.
--
Waaaat
Hej Elfmatw,
Jeg tog til sidst en lidt dramatisk beslutning og afinstallerede office igen, men installerede så Outlook 2013 i stedet for 2016..
"Hvad har du gjort ved min maskine? det virker jo nu" var det første jeg blev mødt af :D
Så det er lidt underligt.
Men 1000 tak for forsøget :)
--
Waaaat
Mystisk, jeg bruger selv Outlook 2013 faktisk og vi kører Outlook 2016 på vores klient PC'er, så det er nok ren dovenskab jeg aldrig har fået opdateret mig selv, fordi alt funker som det er nu.
Men ikke desto mindre er det løst, så er det nok den type fejl man lader hvile i fred.
Fortsat god dag og tak for opdateringen - jeg vil huske den hvis jeg støder ind i lign. :)
--