Jeg er i den situation at jeg har brug for lidt Office hjælp.
Jeg har et ark, lad os bare sige det er et excel-ark, med en masse rå taldata.
Jeg har så samtidig et word-dokument, hvor der er en opstilling til disse tal.
Er det på nogen måde muligt at "linke" tallene til deres placering i word-dokumentet, så overførslen automatisk bliver klaret?
Jeg har selv fundet noget der fungerer med "Paste Special" og har så lavet et Paste Link, da det er den enkelte celle der skal overføres. Men er i tvivl om det er den bedste løsning idet jeg er gået i stå i næste skridt af processen. Source-filen, altså excelarket, er forskelligt hver gang det skal bruges, så mit paste link kommer til at have en forkert sti.
Grundlæggende kan det vel beskrives som at jeg har et skabelon (Word-dokumentet), til denne skabelon hører et excel-ark med rå tal i nogle forud definerede kategorier. Hver gang jeg får en omgang nye tal skal disse automatisk overføres til word-dokumentet i de kategorier de nu er "linked" op til.
For at komplicere det yderligere er "rå tals arket" IKKE det samme hver gang, men det vil have de samme kategorier - bare ikke den samme sti.
Spørgsmålet er om det jeg leder efter er noget database-agtigt eller om det kan lade sige gøre på denne måde?
--