Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Proshop - Varen har været åbnet?Af Semi Supporter hashishh | 09-07-2020 12:26 | 4287 visninger | 38 svar, hop til seneste
Jeg har modtaget 2 pakker fra proshop. Begge pakker havde dog tydelig spor af og have været ude hos en anden kunde først. Jeg ringer så til proshop, og brokker mig lidt, fordi jeg ikke ønsker og købe noget som har været hos en anden kunde allerede. Men de mener det bare er sådan tingene er, og der intet mærkeligt er i det.
Kan det virkelig passe?
Personligt ville jeg ønske de oplyste at det var en demo vare, eller en vare som allerede havde været åbnet af andre før mig. Men dette står ingen steder når man bestiller varene. --
De burde oplyse, at der er tale om en demo-vare.
Under alle omstændigheder kan du blot fortryde dit køb indenfor de 14 dage (indenfor de almindeligt gældende regler).
Jeg har dog kun gode erfaringer med proshop også i forhold til at returnere osv.
/Mikkel -- Mikkel Elgaard. KBH. Send mig en privat besked for nærmere kontaktdata. Har jeg ikke oplevet og jeg handler meget hos proshop -- #0
Det er sådan det er. Der er ingen garanti for at få en ny uåbnet vare.
#1
Og når du benytter dig af returret, hvad tror du så der sker med varen? Den bliver solgt til en anden kunde som ny. -- Don't feed the trolls. Hej
Da Proshop.dk har 14 dages fuld returret, kan man som forbruger modtage et produkt som har været udpakket.
Hvis der er tydelige brugsspor, såsom ridser, fedtfingre og lignende, så hører vi meget gerne fra dig igen. Da der så er tale om en fejl og vi så kan ombytte varen til ny eller give pengene retur.
Jeg må afvise at der er tale om en demo-vare som #1 skriver, der vil tydeligt stå på varen, ved køb, hvis det er en demo vare.
#0>
Du må gerne sende mig en mail på [email protected] "Att. Søren", henvis til dit ordre nummer samt vedhæft billede af brugstegnene, så ser jeg på sagen og vender retur til dig.
Mvh
Søren
Proshop.dk -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er sjovt... Mange folk herinde (mis)-bruger ofte deres returret, og returnerer en vare bare fordi de lige fik en anden fiks idé, eller måske fordi de har bestilt hos flere forhandlere, og så bare beholder den vare der nåede først frem.
Og de samme folk bliver så ofte både overraskede og lettere fornærmede, når de modtager en vare der har været pakket op før, af en anden kunde.... Go figure. -- Whatever #3
Det sker forhåbentligt ikke med elektriske tandbørster :D
#4
Den ene vare jeg modtog var defekt, og er sendt retur til jer. Det skulle der gerne være styr på.
Jeg blev bare skuffet over og modtage 2 produkter, købt som helt nye uden nogle anmærkninger på jeres side, som allerede har været åbnet af andre. Og ville så høre om andre herinde havde oplevet det samme, og om dette var normalt.
#5 Proshop kan jo tjekke hvor mange gange jeg har sendt en vare retur. Ifølge min beregning, så skulle dette være første gang :) Og jeg har handlet hos dem igennem 5-10 år! -- Sidst redigeret 09-07-2020 13:06 #5
Lige præcis, folk er mega dobbelt moralske hvad det her angår :) Vil gerne have returret UDEN det koster et afslag ved at sende retur, men modtager man noget som har været ude ved anden (som har sendt det retur) så brokker man sig.
Det er til at brække sig over IMO, hvem tror i der skal betale for gratis returret? Det er da allesammen og en selv! Butikkerne kan da ikke ivertilfalde :) Så ville der ikke være nogle steder at handle tilbage.
HVIS varen var brugt (og proshop havde krævet afslag, så var den nok sat som demo varer) --
Jeg har haft returneret et par skærme til Proshop, mest af alt fordi jeg ikke kunne vende mig til Ultrawide, og da jeg så skulle ned i størrelse igen, så var 24,5" bare for småt.
Normalt benytter jeg mig ikke af fortrydelsesretten, og hvis jeg gør, så er det efter meget få dage, og bliver pakket pænt ned igen.
Så jeg vil gerne sige tak til Proshop for at være gode til at tage varer retur! -- Signatur (Valgfri) #6
Det er normalt at hygiejneprodukter ikke har returret hvis plomben er brudt. -- Don't feed the trolls. Hvis jeg modtager en vare, som jeg har betalt fuld pris for og varen har været åben af en anden kunde, benytter jeg returretten og sender varen tilbage, da jeg ikke anser produktet for at være ny mere.
Jeg vil ikke betale fuld pris for en vare, som ikke ny. -- #10: Sådan har jeg det også lidt - Jeg kunne så aldrig nogensinde finde på at sende en åbnet/brugt vare retur. Jeg har aldrig sendt en vare retur, med mindre det var en RMA sag.
Men jeg nå jo anerkende at når jeg har retten til at sende en vare retur, så må jeg også kunne leve med at modtage en vare der har været returneret af en anden kunde. -- Whatever #0 du skriver:
"Begge pakker havde dog tydelig spor af og have været ude hos en anden kunde først. "
- Hvad var disse spor?
/Mikkel -- Mikkel Elgaard. KBH. Send mig en privat besked for nærmere kontaktdata. Har de fuldstændig ligesom #10 køber jeg en vare som ny så forventer jeg også den er 100% ny med "plombering" ville aldrig betale fuld pris for noget der har været åbnet, -- #13
Ærgerligt, det er sådan det fungere. Du kan ikke vide om den vare du har købt, har været pakket op eller ej. Nogen gange kan man se det, det fleste gange vil du ikke opdage det.
Sådan er det med returret. -- Don't feed the trolls. #3
NEJ
https://www.proshop.dk[...]
Tekst under GIGABYTE *DEMO* X570 AORUS MASTER Bundkort - AMD X570 - AMD AM4 socket - DDR4 RAM - ATX
Denne demovare er enten returneret til os pga. gældende fortrydelsesret, har ødelagt original emballage eller har været repareret. Det er os ikke muligt at uddybe nærmere, hvilken af disse scenarier der er gældende for den enkelte vare. Varen er testet og fungerer, men original emballage og tilbehør, der ikke har betydning for varens funktion, kan mangle. Evt. batteri, oplader eller strømkabel, for at kunne bruge varen efter oprindelig hensigt, vil medfølge såfremt dette er indeholdt i modellen. Ved køb af demovarer, der i produkttitlen, og/eller varespecifikationen, indeholder medfølgende spil, vil disse spil ikke være omfattet af definitionen ”tilbehør, som har betydning for funktionen”, der beskrives ovenfor, hvorfor også disse kan mangle. Der er samme reklamations- og fortrydelsesret på demovarer som ved køb af nye varer. Det er ikke muligt at bestille flere end det antal vi har på lager. -- #15
Læs hvad der står: "Denne demovare er enten returneret til os pga. gældende fortrydelsesret, har ødelagt original emballage eller har været repareret."
Det er højst sandsynligt fordi at emballagen har været ødelagt i sådan en stand at det har forringet varens værdi. Eller der har manglet ting i æsken ved retur.
Butikken har også lov til at give mindre penge tilbage hvis varens værdi er forringet, hvilket sikkert har været tilfældet her. -- Don't feed the trolls. --
Sidst redigeret 09-07-2020 14:43 ja, en returneret vare sælges som demo vare, ikke som ny
Det er højst sandsynligt fordi at emballagen har været ødelagt i sådan en stand at det har forringet varens værdi. Eller der har manglet ting i æsken ved retur. -- #17
De sælges ikke nødvendigvis som demo varer, nej.
Hvis emballage og vare ikke fejler noget, bliver det solgt som nyt.
Skal naturligvis ikke gøre mig klog på Proshop's interne politiker, om de sælger alle returvarer som demo varer, men hvis de gør, er det absolut ikke normalt. Og ej heller et lovmæssigt krav. -- Don't feed the trolls. #6 & #9
Har oplevet mange steder varer købt online og i fysisk ebutikker uden nogen form for plombering, eltandbørster, barbermaskiner, trimmere. Du har ingen mulighed for at vide om de har været brugt af andre. Medmindr edu køber produkter som kun kan åbnes ved destruktivt at skære emballagen op.
Bustikkerne skider højt of lot på eventuel risiko. HAr endda set i elgiganten en brugt eltandbørste - åbnet emballage mm solgt dsom demovare med sådan en mærket udenpå "test ok". Dog skriver skousen vidst at de specifikt ikke tager nogle bestemte ting retur (hygiejneprodukter) netop fordi det er så meget nemmere end at rode med en plombering der alligevel kan brydes uden det kan ses.
#OP
Du har krav på en fabriksny vare medmindre andet er beskrevet. Da emballagens 100% beskaffenhed ikek er et krav ifm med reklamation - er den heller ikke ifm med køb. Men er indholdet beskadiget eller brugt. Så er det en ommer for Proshop - medmindre det er solgt som brugt vare (demo vare osv) -- #14: Når man køber en NY vare, så skal man også MODTAGE en ny vare. Det er sådan, det fungerer. Ellers må man jo desværre bare gøre brug af fortrydelsesretten, for når man punger ud i dyre domme for et splinternyt produkt, jamen så skal man selvfølgelig også få et splinternyt produkt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Returretten er jo en del af loven. Så om man synes om den som forbruger eller virksomhed er jo underordnet.
Loven skal jo efterleves.
/Mikkel -- Mikkel Elgaard. KBH. Send mig en privat besked for nærmere kontaktdata. #20
Varen er stadig ny. Sådan er loven nu engang skruet sammen.
Man må gerne pakke ting ud og prøve dem, for derefter at sende dem retur. Såfremt der ikke er nogen skader, eller synlige brugsmønstre, må butikken sælge den som ny.
Såfremt man beskader emballagen, kan man risikere at man får fratrækket en vurderet værdi i prisen. -- Don't feed the trolls. --
Sidst redigeret 09-07-2020 15:14 #12 Sporene var bare at plomberingen havde været brudt på begge pakker. Syntes bare det var noget af et tilfælde jeg modtog 2 pakker, hvor plomberingen på begge var brudt :)
Lidt uheldigt den ene vare er defekt, men det kan jo også ske med helt nye produkter hvor plomberingen ikke har været brudt.
Jeg blev bare lidt skuffet :) -- #4 til Søren:
Hvordan skelner i mellem om en retur vare skal sælges som demo eller som "ny", har i en tjekliste eller er det case by case?
PS fedt at i deltager i sådan nogle indlæg som denne, har jeg aldrig det Elgiganten gøre.. plejer at handle hos jer, men nu har jeg endnu mere lyst til at gøre det igen når i sådan et aktive i vores communities :-) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #24>
Hej Peter
Vi laver en individuel vurdering case by case.
Hvis alle originalt medfølgende dele er tilbageleveret og varen er uden brugstegn, skader mv.
Bliver varen solgt som ny.
Jeg kan læse at #0 har modtaget en vare hvor plomberingen er brudt, i disse cases bliver varen solgt som ny.
En brudt plombering alene, er ikke nok til at betegne det som demo vare, og i lovens forstand er det heller ikke betegnet som en brugt vare, som skal sælges dersom.
Det er vigtigt at understrege at alle produkter vi får retur på fortrydelsesret, bliver kontrolleret og der tages en individuel vurdering. Hygiejneprodukter såsom eltandbørste, der har været taget i brug, tages ikke retur på fortrydelsesret og sælges ikke igen.
Jeg håber det svarer på spørgsmålene :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg er personligt ligeglad hvis en pakke har været åbnet osv, hvad skal en virksomhed gøre med alle de pakker de får retur fordi folk konstant ombestemmer sig osv, når jeg er nede i en tømmerhandel eller andet kan jeg sagtens finde på at tage det stykke værktøj eller den pakke søm hvor der er tydeligt brud på emballagen.
Det er sgu noget pjat det der med preopened forskrækkelse, folk tror jo at varen har pest eller noget, men naturligvis hvis varen bærer tydeligt præg af at være slidt ville jeg nok tage en snak med butikken, har da oplevet at få et grafikkort og en skærm med bla. fedtede fingre på, men virker varen som den skal er det jo ligegyldigt. -- !AMD HAS RYZEN
Ja varen kan og må sagtens havde været ude ved en anden kunde. Loven siger at du skal kunne returnere den, så må man også forvente at risikere at købe returnerende vare. Den debat har været oppe mange gange inde på flatpanels. Folk sviner butikker som Bilka til fordi de ikke tillader at man returnere et tv efter man har prøvet det. Men samtidig så kræver de at man kun får udleveret et sprit nyt et. Her tales om fysiske butikker ikke internet.
Så forventer man at kunne returnere et produkt man har leget med og ikke gad alligevel, så må man forvente at få udleveret det samme. Overvej lige hvor mange penge butikkerne mister hvis de skal trække penge fra alle returnerende vare som de sælger igen. Så tror jeg hurtigt man skal forvente at de nægter retur eller skruer priserne op for at kompensere for tabet. Hvis produktet ellers er i perfekt stand, så kan jeg ikke problemet. -- i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | NZXT H210. For en del år siden, var der hyl og skrig grundet så meget hw ikke ku` sendes retur af forskellige årsager. Et kompromìs var derfor, at man godtog langt flere returvarer, ifald de selvf. var som nye - bortset fra den åbnede emballage. Shoppen ku` vel i teorien "snyde" og udskifte plomberingen i en del tilfælde, men så alligevel hellere sende varerne ud igen, så folk ku` se, at den havde været åbnet, da ærlighed jo som bekendt varer længst! :)
Ingen kan vel være i tvivl om, at det føles som noget øv, at få en ny/åbnet vare ind ad døren, men husk at langt de fleste kan få købt en vare, de alligevel fortryder efter, at de har haft den ude af pakken evt. isat eller bare var forkert i forhold til forventet ydelse/udseende/størrelse etc. hvorfor man må være glad for muligheden for returnering.
Selv har jeg før modtaget åbnet vare fra Proshop. Et MB hvor bla. usb pins var slemt bøjede, men da jeg havde en hastesamling, tog jeg chancen, og rettede dem selv op - heldigvis så skidtet virkede.
For nyligt har jeg så købt/modtaget Ram fra samme, hvor emballagen var brudt. Først fik den lige et par "fyord" men så måtte jeg lige huske mig selv på ovenstående plus/ifald osv. (men stadigvæk lidt øv)
Alternativet ville jo ellers være, at div. shops fordelte deres varer i A og B varer, hvor folk der absolut kun ville modtage uåbnede varer, kunne smide X antal kroner ekstra, hvilket ville give større administrative/sorteringsmæssige udfordringer, der ikke i sidste ende ville være godt for kunderne/os, da jo flere "hurtler" mellem A og B jo flere ting kan give problemer/udgifter/ventetider/irritationer - hvilket igen er med til, bla. at holde trådene spændte/livlige på div. fora hehe.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... Har flere gange modtaget "ikke-demo" varer fra Proshop, hvor plomberingen har været brudt, og der har aldrig været problemer. Har altid følt det var en spritny vare jeg fik, og ved at Proshop også altid har været behjælpelige i tilfælde af en returnering eller andre problemer.
Kan virkelig ikke se problemet i det? -- Problemet er, at vi taler om følelser, og følelser kan ikke forsvinde umiddelbart uanset regler/politik eller for den sags skyld penge.
Vil man ha` nyt, er man derfor nødt til, at betale mere for at være sikker på, at det er det. F.eks. ved, at købe varerne i en fysisk butik, hvilket som regel vil være dyrere, samt også ændrer nogle handelsvilkår fremfor handel over nettet.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... Seriøst? - hvis jeg kan se en vare har været åbnet, så kommer det helt an på hvilken vare der er tale om!
Hvis den vare jeg modtager kan overclockes(RAM, CPU, GFX ect.) ..og den har været åbnet = retur! - jeg vil ikke tage nogen chancer der!
Skærme vil jeg måske lige undersøge nærmere, da mange bare returner, istedet for at starte en besværlig RMA-sag(ved Pixelfejl eller uens backligth/glow ect.) ...så det ville jeg undersøge meget hurtigt efter modtagelsen, hvis den havde været åbnet før!
Hvis vi taler om alm. dele, der der ellers fungerer fint ..så beholder jeg da varen og er tilfreds med min nye opgradering ...selvom den så har været åbnet før!
-- #31 Du tager da netop ingen chancer da du altid har to års reklamationsret? Så forstår stadig ikke problemet? -- #32 præcis. -- !AMD HAS RYZEN
Køber gerne demovarer og går ikke amok over åbnede nye varer.
Hvis varen ikke lever op til mine forventninger eller fx mangler indhold i kassen, så hiver jeg fat i supporten med mit issue og foreslår selv kulance. Det er ikke en god løsning for nogen at sende retur, bestille ny, QC returneret vare, indlagre, osv. Så napper jeg hellere et nedslag i pris og beholder den brugte vare!
Forleden købte jeg en demo mus hos ProShop. Den var dog både uden emballage og slidt så printet var halvt væk, der har et hår i klemme i den, 2 klistermærker (nok fra værkstedet) samt manglede USB extender (g613). Skrev til dem og fik et afslag på 100kr - fint for begge parter! --
0#
Det skete også for mig med en "Ny CPU" - Jeg brokkede mig også meget over det til Proshop men de ville ikke engang sende en returlabel.
Fandt så CPU'en billigere og ubrugt et andet sted - Det kunne betale for fragten og en bajer for mit besvær.
Dér blev jeg satme også sur - men det var som at slå i en pude.
Bestil nogle nye stumper igen magen til - send lortet du modtog først retur når du har modtaget de andre vare og konstateret at de ikke også har været åbnet - forsæt med at bestille stumper indtil du får det du gerne vil have og send så hele lortet retur i en stor kasse så du spare på returfragten.
Det er i hvert fald min måde at gøre tingene på - nogle gange - alt efter hvilken vare, kan jeg faktisk godt finde på at bestille dobbelt med det samme, på 2 forskellige ordre og hvis den ene så har være åbnet så henter jeg den anden hvis ikke nægter jeg blot modtagelse. -- IDGAF! #32/33 - Jeg forstår godt #31. For det første dækker reklamationsretten ikke ved backlight bleed så det skal man have undersøgt inden man tager skærmen i brug. For det andet, hvis en vare har været overclocket, selvom det måske er usandsynligt, så forkorter det jo levetiden i en eller anden udstrækning. Man kan ikke nødvendigvis se på varen hvordan den har det indeni. Ligesom når man køber en brugt bil, så har man ingen chance for at se om koblingen er blevet fuldstændig voldtaget af bilens tidligere ejer, eller om der har været hældt kaffe i sikringsboksen og den så eksploderer efter et år.
Hvis jeg køber en ny bil, så forventer jeg også der står 0km på triptælleren. Der må godt være et par km, da den sikkert kvalitetstestes, men ikke mere end det. Når man køber en så dyr vare, skal sælgeren sgu ikke komme til mig og sige "ja der var godt nok en anden kunde der lige var ude og fyre den af. Der blev lavet hjulspin og håndbremsevendinger, men den blev kun prøvet i 2 minutter!".
For mig kommer det an på hvilken type vare der er tale om. Hvis det er et tastatur, synes jeg ikke det er særlig lækkert at vide, at nogen, måske, lige har kørt klunkerne hen over, så der måske lige gemmer sig et par pubes mellem tasterne, der først kommer op til overfladen efter et par uger. Men hvis det er et kabinet, er jeg lidt mere ligeglad. Så for mig afhænger det af situationen. Men som udgangspunkt forventer jeg nyt er nyt og plomberet. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 09-07-2020 18:28 Jeg har netop slettet samt efterfølgende overført bestilling af HW for ca. 2700kr fra et andet handelssted til ProShop, da de et par gange, har ydet over (normal forventet evne) i forhold til, hvad jeg ku`forvente/frygte af evt. fremtidige problemstillinger fra første part. Dette er selvf. en helt personlig indstilling firmaerne imellem, og er ikke noget, man kan skille parterne fra hinanden på..
#36 - Hvis du finder en ny bil med 0 km. på speedometeret skal du vist være heldig, da de i så fald - for din skyld - har kørt do.- tilbage til 0.. De bliver overordnet kørt med transport til salgsstedet, hvor de så skal frem og tilbage mellem div. serviceafdelinger - enten i samme bygning eller tæt på, samt evt, lige testes, hvis de har mislyde ved kørslen/andet. Så fra 10 - 30km. er ikke unormalt for en ny bil :) Det vigtigste er så nok, at man ved hvorfor, den har kørt div. km.
Sådan var det, da jeg blev uddannet ved Volvo, og de nye biler kom ind - indsmurt i feronat - en slags textyl - der først skulle af, samt efterfølgende poleringer prøvekørsler etc. således salgsfirmaet havde sit på det tørre overfor både leverandører samt kunder. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #37 - Den bil jeg har nu havde også km på tælleren. Tror der var omkring 10km på tælleren. Som jeg også forventede var normalt, da der jo er kørsel for kvalitetstest, ind og ud af fabrik, ind og ud af undervognsbehandlings-sted og sådan. Men jeg var selv til stede da den blev leveret, så jeg også selv kunne "pakke den ud" hvilket var ret fedt. Du ved den følelse man får, når man laver en god "peel" hvor man trækker dækkende plastic af. Oh yeah.
Men det er rart at vide, at der ikke lige har været et par stykker ude og prøve den for sjov og spas, fordi jeg ikke kunne hente den da den blev leveret. -- - Indsæt signatur -
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|