Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Udfald i Internet

Af Bruger Aspirant Intettalent | 28-03-2020 11:32 | 1237 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej alle sammen! Jeg har store udfald i mit internet. Og ofte ryger jeg af mit wifi. Med kabel fungere det fint. Jeg har fået et modem af udbyderen, og det er sat op for mig. Og det er 2 uger siden. Og jeg har kun haft problemer. Jeg kører med en 100/20. Når jeg kører en hastigheds test, så er den nogen gange på 15/20, og jeg er 2 meter for modem. Nu har jeg snakket med support/kundeservice, og de vil gerne afhjælpe på mit problem. De tager 375 for at få en teknikker ud. Er det overhovedet rimeligt at jeg skal betale for en teknikker?? Hvad mener i? Og hvor meget vil i finde jeg i, når det kommer til internet. Det skal siges, at jeg ikke har problemer når jeg er andre steder.
--
Talentløs.

--
Sidst redigeret 28-03-2020 11:33
#1
Martin.v.r
Monster Nørd
28-03-2020 12:53

Rapporter til Admin
har waoo,betaler ikke for en teknikker,ved ders fejl Der får man altid lidt mere en man betaler for
--
Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme 4x4GB ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 28-03-2020 12:54
#2
HvidtfeldtD
Maxi Supporter
28-03-2020 12:59

Rapporter til Admin
Så det er din router/wifi der er problemet? :)
--
#3
Intettalent
Bruger Aspirant
28-03-2020 13:08

Rapporter til Admin
Men så kan det vel ikke være rigtigt at jeg skal betale for at en teknikker kommer hjem til mig, når det jo trods alt er dem som har sat modemmet op. Og ja, det virkede da de kørte. Men det har så ikke virket siden. Så skal jeg vel også betale for nyt modem. Når jeg kobler på andre steder i verdenen, så fungerer det helt uden problemer.
--
Talentløs.
#4
Gæsten
Gæst
28-03-2020 14:41

Rapporter til Admin
Der er ingen grund til at få en tekniker ud, hvis din kablede forbindelse kører fint. Han vil blot måle det samme og konstatere at der ikke er noget galt, måske hvis du er heldig har han udstyr med til at måle wi-fi. Jeg kender ikke til nogen udbydere som "garanterer" godt wi-fi. Hvis du står tæt på modemmet (og generelt er tæt på modemmet når du bruger det) og alligevel får dårlig hastighed, så er du ude i en 5ghz løsning. De fleste nye fiberbokse har et seperat netværk til dette, men fx. ved Stofa skal man selv tvinge 5ghz på eller spørge supporten om de vil gøre det for dig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
HvidtfeldtD
Maxi Supporter
28-03-2020 15:45

Rapporter til Admin
Præcis, hvis forbindelsen der er kablet direkte fra deres boks er god, så er det dit eget udstyr der er bøvl med. Jeg ville bikse lidt med det selv. Du har et modem fra dem, men har du ikke noget udstyr selv, feks en router?
--
#6
Intettalent
Bruger Aspirant
28-03-2020 17:40

Rapporter til Admin
#5 "det dit eget udstyr der er bøvl med" Hvilket udstyr mener du? Umildbart vil jeg mene at lortet skal virke. Og at det skal virke med det de har sat op. Ellers ville det jo ikke give mening at have en teknikker ude for at sætte det op.
--
Talentløs.
--
Sidst redigeret 28-03-2020 17:43
#7
Jacob [5260 Od.S]
Junior Nørd
28-03-2020 17:51

Rapporter til Admin
Du skriver, at nogen gange er den 15/20, hvad er den de andre gange?
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#8
Ð Xargo
Monster Supporter
28-03-2020 17:57

Rapporter til Admin
#7 100/20 er et kvalificeret bud. OP, køb en bedre router og smid deres lort væk.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro.
#9
Intettalent
Bruger Aspirant
28-03-2020 18:01

Rapporter til Admin
#8 Det har jeg desværre aldrig været oppe på. Har den højeste måling på omkring 45/20 Det er iøvrigt en 5gHz forbindelse.
--
Talentløs.
#10
Jacob [5260 Od.S]
Junior Nørd
28-03-2020 18:26

Rapporter til Admin
#8 Det var også lidt det jeg var til og så mener jeg ikke der er et problem. Nogen gange for mit vedkommende er et par gange om ugen. #9 Med modem mener du router eller bruger du din egen router på deres modem? Jeg går ud fra at de 2 meter du tester over er så du er i samme rum som modem/router, dvs der er ikke en væg i mellem. Ring til udbyder og hør om det kan være rigtigt at du ikke kan få den oplyste hastighed. Fortæl support at det er sat op af en tekniker og det vel derfor ikke kan være rimeligt at du skal betale for at de skal rette deres egne fejl. Hvis du bruger din egen router, så start med at prøve en anden - egen router er ikke udbyders problem.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#11
vest-aalb-dk
Mega Nørd
28-03-2020 18:49

Rapporter til Admin
#0 100/20mbit er vel kun garanteret igennem kabel, når man bruger wifi er der alt muligt støj der går ind og forstyrrer signalet, har du tjekket at der ikke sidder 10 andre på samme wifi kanal som dig?
--
!AMD HAS RYZEN
#12
Dragonheart
Guru
28-03-2020 22:39

Rapporter til Admin
Hvad er det for udstyr du får de hastigheder på (dine egne enheder) ? Hvis der er meget forstyrrelse på 5 GHz båndet, så kan du ikke forvente høje hastigheder. Aternativt kan du manuelt sætte 5 GHz op med manuel valg af kanel, kanalbredde mm. og se om det hjælper.
--
#13
Sven Bent
Giga Nørd
28-03-2020 22:45

Rapporter til Admin
Det er rimeligt at betale for en teknikker HVIS det er dit eget ansvars omraade som fejlen er paa. Wifi vil aldrig vare garanter pga lokal forhold kan have stor inflydelse paa signalet Har du proevet at skifte kanal ? hvis du er 2 meter vaek saa brug dog et kabel
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#14
Intettalent
Bruger Aspirant
29-03-2020 09:08

Rapporter til Admin
#13 "hvis du er 2 meter vaek saa brug dog et kabel" Aha. Det havde jeg forhelved også gjort, hvis det var der computeren skulle placeres. Skal jeg også monterer lan kabel i telefonen? Hvad med de andre computere, Svend!?
--
Talentløs.
--
Sidst redigeret 29-03-2020 09:12
#15
Pico
Super Nørd
29-03-2020 09:57

Rapporter til Admin
Hvis din router står på gulvet, under i eller bag et møbel, så få den højere op. En router bør altid være højt og centralt placeret i forhold til de enheder der skal fange signalet.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#16
Intettalent
Bruger Aspirant
29-03-2020 10:21

Rapporter til Admin
#15 Jeg satte min egen router op, med kabel fra modem til router, nu virker det! Den er på 60/20 nu. De sidste 40 jeg mangler, det er vel fordi det er trådløst? Synes nu bare det er underligt når man får info om at man ikke skal have andet, kun deres modem.
--
Talentløs.
--
Sidst redigeret 29-03-2020 10:21
#17
in4it
Ny på siden
29-03-2020 15:59

Rapporter til Admin
Jeg ville personligt ikke finde mig i ret meget. Når man vil bruge computeren, indebærer det ofte at man skal bruge internettet. Derfor ville jeg udskifte udbyder hvis de ikke kan levere noget tilfredsstillende.
--

Opret svar til indlægget: Udfald i Internet

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE