Hejsa!
Den tidligere IT chef, oprettede selv AD strukturen og nu hvor han er væk, så vil jeg gerne prøve på, at lave lidt mere orden i tingene..
Jeg har derfor mere eller mindre ansvaret og derved frit leje til at, at designe vores AD struktur.
Strukturen ser således ud:
https://imgur.com[...]
Jeg har selv oprettet OU'en som hedder Arbejdspladser og undergrupperne for, at skabe overblik, give et bedre flow og gøre det meget lettere at lave Group Policies hertil.
Med det sagt,
her er min problemstilling:
En afdelingschef kom og spurgte mig om jeg ikke kunne lave sådan så, hans medarbejdere automatisk fik tildelt de korrekte printere / genveje osv. når de skifter computer- i HANS afdeling.
Min løsning ville være, at gøre som jeg har gjort med Logistics OU'en.. Placere brugernes computer deri for så at oprette en Group Policy (Computer Conf) til at klare dette.
Mit
irritations problem er:
Forestil jer, I har flere afdelinger med medarbejdere i.. F.eks. 10 afdelinger med +10 brugere i hver, hvor hver afdeling har bestemte setups - så som printere.
Vil den letteste løsning derved være at lave en 1:1 løsning? Forstået sådan, med 10 afdelinger, så laves der også 10 tilsvarende OUs til dette formål? Er det den korrekte måde at gøre tingene på
in real life ?
I større virksomheder, hvis man lavede det sådan, afhængig af virksomhedens størrelse, så må ens AD struktur og størrelse være.. KÆMPE??? Sidder selv i en lille virksomhed (+200 medarbejdere) hvorpå min løsning jeg nævnte foroven er ganske enkelt og lige til. Men er det den rette måde at gribe sådan noget an på? Vil gerne lære den korrekte måde, at gøre tingene på, hvis I forstår :)
På forhånd tak!
--