Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
DBA – uforsvarlig indpakningAf Ultrabruger akrobet | 20-06-2017 20:20 | 4655 visninger | 46 svar, hop til seneste
Hej, vil bare lige høre jeres take/synspunkter om den følgende situation.
Jeg har i sidste uge købt 10 stk 1 TB WD (ca 6 år gamle) enterprise harddiske på DBA. Pakken ankom i meget dårligt tilstand som kan også ses på billedet.
http://imgur.com[...]
8 ud af de 10 diske er defekt (spinner ikke op eller bad sectors).
Diskene var pakket ind i et tyndt lag flexibel pap med lidt bobleplast og tape rundomkring on et stykke papir mellem diskene. Pakken har tydelivis fået et slag under leveringen (Coolrunner), fordi flere af diskene har et skadet kant.
Sælgeren nægter at svare på mine beskeder. Hvad kan man gøre i denne situation? --
Sidst redigeret 20-06-2017 20:20
Hvis reglerne er som hos Postnord, så er det afsender der skal søge erstatning hos selskabet da det er ham som har "handlet" med dem, men har du skrevet under på at det er modtaget i fin stand kan det blive op ad bakke uanset... Du kan prøve at ringe til deres kundeservice og høre hvad du skal stille op.. Læs evt. deres handelsbetingelser her: https://coolrunner.dk[...]
Uanset hvad, så sørg for at sende dem en mail med billeder af pakken og beskriv hvad du oplever af problemer, og gør dette så hurtigt som det overhovedet er muligt, gerne indenfor 24 timer efter modtagelse, men du skriver ikke hvornår de er modtaget.
Om de så vurderer at fejlen skyldes ringe indpakning eller en fejl fra deres side må være op til dem :)
I bagkundskabens ulideligt klare lys burde du nok enten have nægtet modtagelse på forsendelsen pga. den åbenlyse skade, eller modtaget dem "under protest" dvs. at du tager forbehold for eventuelle skader/fejl pga. den tydelige skade på indpakningen.
-- Søger flere DDR4 ram til projektet(se profil) --
Sidst redigeret 20-06-2017 20:27 Sælgeren nægter at svare på mine beskeder. Hvad kan man gøre i denne situation?
Umiddelbart ikke noget - eller jo, du kan trække sælger i retten med krav om tilbagebetaling. Men dette kan næppe betale sig.
Jeg synes dog også at emballagen ser utilstrækkelig ud!
Læren bør vare, at du fremover aftaler med sælger hvilken emballage der skal bruges, inden vare(erne) afsendes.
-- Slettet jfr GDPR Jeg har hentet pakken allerede lørdag d. 17, jeg har bare håbet jeg kan få fat i sælgeren indtil nu..
Jeg synes desværre Coolrunner er dækket med nedenstående:
"7.3. Jf. pkt. 1.1 og pkt. 1.2. er Coolrunner ikke ansvarlig for bortkomst, beskadigelse eller forsinkelse af gods, som skyldes fejl, handlinger som undladelser, fra Kundens side. Fejl fra Kundens side vil f.eks. omfatte ukorrekt deklaration af last, forkert eller utilstrækkelig emballage"
"8.1. Forsendelser skal kunne stables og kunne tåle, tryk stød og rystelser. Emballagen skal være egnet og holdbar til transport...." -- Ok, som det ses på billedet, så er det ringe pakket ind.
Omvendt, så ringe som det er pakket ind, så burde emballagen være gået fuldstændigt i smadder, for at otte af diskene er defekte. ( selvom at jeg godt kan se det ser ud til at nogle af dem har fået nogle knubs ) .
Men andre ord, nogle af dem må i mine øjne have været defekte før afsendelse ! ? -- Everything is awesome ! #4 det kan jeg selvfølgelig ikke udelukke, men heller ikke bevise. Nogle af diskene har tydeligvis fået en mekanisk skade da de klikker og vibrerer ret voldsomt når jeg prøvede at starte dem op..
Sjovt nok, påstår han at han allerede har solgt 500 stykker og jeg er den første der klager. lol.
Hvis det er rigtigt er der så måske nogen herinde der har handlet med ham?? (en Mikkel N. fra Helsingør)
Ser ud til at jeg bliver nødt til at indrømme som #2 anbefaler, at jeg har handlet med en idiot som tager 0 ansvar for sine handler og jeg skal lade være med at købe ting på dba med forsendelse... -- #5 Meld ham til skat, hvis han har solgt mere end 500 stk på man vel antage at han har en forretning, eller bør have. / Bør betale skat af overskud. -- Sidst redigeret 20-06-2017 20:47 Er det privat eller virksomhed du har købt af, jeg synes ikke rigtig jeg fangende den i tråden? -- Jeg har handlet med ham som en privat person selvom, jeg kan se at der er et firma registreret i hans navn, med branchekode "Detailhandel med hobbyartikler, musikinstrumenter, sportsudstyr, legetøj, cykler via internet". -- Bagklog kan man altid være, og nu kommer lidt af den slags herfra.
Jeg havde snuppet et billeder (eller et par stykker) ved afhentning, men nægtet at afhente forsendelsen grundet indpakningens stand og sendt billede samt gjort sælger opmærksom på at modtagelse af pakken er nægtet grundet dens stand og at du dertil selvfølgelig forventer at købsbeløbet tilbagebetales.
Herefter ville pakken jo så blive smidt tilbage til sælger som så må hive fat i bolddrengene der har stået for fragten og få sig en erstatning, for han ville jo tilbagebetale hele beløbet til dig da han blev gjort opmærksom på at forsendelsen er nægtet modtaget og dermed slet ikke har været i dine hænder.
Udfra hvordan sælger så har været mht. manglende kommunikation efter du har modtaget dit køb ville episoden dog højst sandsynligt ikke gå af den oven skrevne vej.
I sidste ende er der dog ingen tvivl om at de skulle være bedre pakket ind, dette ville jeg prøve om ikke sælger også kan se skulle være gjort og om ikke, som et minimum, at der kan slås halv skade på handlen. -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. #0: Prøv at snakke med DBA først, det kan jo være de kan hjælpe dig på en eller anden måde. -- #9 Jeg har tænkt på at afvise pakken ved modtagelse, derfor tog jeg også billedet.
Men som du også siger, var udfaldet højst sandsynligt være at jeg havde 0 harddiske og heller ikke fået pengene tilbage før sælger havde fået erstatning fra Coolrunner. Som han ville nok ikke få pga. "utilstrækkelig emballage".
Og sælgeren ser heller ikke ud til at være med til et kompromi om at dække mindst halvdelen af beløbet..
#10 Jeg kan prøve at kontakte DBA, i det mindste bør de give ham en advarsel om at det ikke er en OK opførsel, og i tilfældet af flere sådanne tilbagemeldinger bør han nok blive blokket fra DBA i min optik, men det komme nok ikke til at ske.. -- #5
Glas er ret skroebeligt. det kan sagntes gaa i stykker selvom pakken ikke ser vaere ud
Det boer altid vare et lagt stoedsikring imellem de individuelle HDD'er for at stoed ikke kan forplante sig -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #12
Giver sgu da ingen mening det du siger til #5. Tror du ikke du mente #4 ? -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Som gammel postmand har jeg jo set 1000 vis af smadrede pakker og ødelagt indhold. Jeg vil også mene, at nogle af diskene om ikke alle - har været defekte fra før afsendelsen, men selvf. kun et gæt.
#13 - Rigtigt Sven Bent - giv bare ham #12 tørt på haha.. -- #12/13: Vist en der har glemt at logge ud og ind igen :D -- PC1= Ci7 5820K|ZOTAC GTX 1080Ti SLi|MSI X99S|32GB 2666MHz|Tt 1500w]
PC2= Ci7 5820K|EVGA GTX 1080 SC SLi|MSI X99S|32GB 2666MHz|Fractal 1000w] 6 år er gammelt for en HD, selvom det er et godt mærke. At sælger ikke svare virker dog til, at han kan være synderen (går ud fra du mindst har givet ham 24 timer til at svare). Prøv som #6 skriver, eller gør ham opmærksom på din intention. -- Dårlig indpakning det kan du ikke gi postnord skylden for.
Sælger er en mega klaphat, 10 harddiske vejer altså ret meget, så kan han ikke ofre en papkasse er det bare ris til egen røv.
At harddiskene ikke virker er ikke indpakningen skyld, en harddisk er MEGA hårdfør, så de har helt sikkert været i stykker ved afsendelse.
Kort sagt Postnord er ikke skyld i noget som helst, det hele ligger på sælgeren. -- Hej Roland. - Jeg er sælgeren du så fint skriver om her ( tak fordi du var så flink at sende mig et link her til )
til at starte med JA jeg har valgt at ignorere dig efter 10-15 beskeder for jeg gider simpelthen ikke høre på folk der prøver at snyde, lad mig endelig forklare så alle andre kan undgå at handle med dig i fremtiden,
alle diske er pakket ind med bobleplast i mellem alle diske, efter dette er der kommet bobleplast rundt om hele pakken og derefter bølgepap hvilket er RIGELIG til at beskytte alle diskene, udover det har jeg testet hver og en disk inden de er bliver sendt og ALLE diske har haft status "god" i crystaldisk som de er testet i
som du selv nævner så har jeg solgt omkring 500 diske og du er den første der skriver, det i sig selv er der ikke noget galt i hvis det var en enkelt disk men 8?
udover det så kan jeg se du har afhentet diskende kl 10:35 og allerede klokken 11:03 modtager jeg den første sms fra dig hvor du skriver alle diske er testet og 3 af diskene ikke virker det ville altså sige på 27 minutter er du kommet hjem pakket alle diske ud tændt din pc samt testet hver disk, ( behøver jeg sige det er tæt på umuligt? )
jeg beder dig aligevel at hente crystaldisk og teste dem og skriver samtidig jeg har solgt 500 diske og du den første så det syns jeg er mærkeligt, til det svare du
" De fleste af dem kan ikke engang starte op, giver bare en klikkende lyd. hvis de bliver godkendt af osen kan de ikke formateres eller kan ikke skrives på. selvom crystaldisk siger ok""
nu skal jeg lige være med du har lige sagt til mig alle diskende er testet med fejl på men nu skriver du de fleste ikke engang kan starte op ? det her skriver jeg også til dig.
her er det tydeligt du bliver fornærmet og beder efter min email og sender mig et billed af en disk hvor crystaldisk siger caution efter fulgt af denne tekst
"
Hej Nu har jeg gennemtestet alle diske igen. 6 ud af 10 diske er defekt.
Her er status på hver, efter serie nr:
WD-WMATV4514262 - CDM: Caution; HD Tune error scan: Fail; (screeshots attached)
WD-WCAW32554240 - CDM: Caution; HD Tune error scan: Fail; (screenshots attached)
WD-WCAW32553022 - starts, then stops, clicking - mechanical failure;
WD-WMATV4524648 - cannot start, buzzing - mechanical failure;
WD-WMAW31173454 - cannot start, clicking - mechanical failure;
WD-WMATV8318706 - cannot start, clicking, loud vibration - mechanical failure;
WD-WMATV8355400 - OK
WD-WCAW31417119 - OK
WD-WMATV4419137 - OK
WD-WMATV4431479 - OK
"
så nu er det altså 6 diske der er defekte mod de 3 til at starte med ( 3 diske til som du altså allerede har testet og godkendt )
HER FRA vælger jeg at ignorere dig
en halv time senere skriver du retur på mail " 3 af de 6 defekte diske har synligt mekanisk skade. "
dette svare jeg ikke på hvilket resultere i du nu skriver "Korrektion. 7 ud af 10 er defekt."
dette vælger jeg heller ikke at svare på da jeg for længst allerede er 100% sikker på du prøver at score et par billige diske, hvilket bliver bekræftet da jeg modtager din sms
" jeg vil lige tilføje at det ville være fair hvis vi, som et minimum kunne slå halv skade på handlen. du må jo også selv indrømme at den emballage du har brugt var ikke egnet til computerdele og især ikke harddiske. så hvis du synes det giver mening vil jeg meget gerne se halvdelen af beløbet på de 8 defekte diske (560 kr.) tilbagebetalt til min mobilepay konto vh. roland beta"
Så nu er det altså ligepludseligt 8 diske der er defekte det ville sige at på den korte tid er yderligere 5 diske du allerede har testet gået i stykker.
alt dette her sammenholdt med du er den ENESTE der har klaget over defekte diske samt jeg personligt har testet alle diske, er rigeligt til at uden tøven ville beskylde dig for at prøve at snyde mig og DERFOR gider jeg faktisk overhovedt ikke spilde min tid på at besvare dig
jeg ville dog godt takke dig for at sende mig linket til dette topic, ved ikke om det er endnu et dårligt forsøg på at skræmme mig til at returnere dig penge ?, never the less så er jeg glad for det, for nu har jeg muligheden for at advare alle andre mod at handle med dig.
Mvh.
Mikkel N.
Ps. til de intrasseret så er alle diske enterprise diske der stammer fra et datacenter der er blivet skiftet diske i, derfor den "store" mængde diske -- Sidst redigeret 22-06-2017 02:29 #20 Hvor er det ærgerligt at du skriver her - alle havde ellers lige taget høtyvene frem :-) -- Ja kunne jeg godt høre på det hele :-) meen tænker folk nok godt kan se fornuften i det jeg skriver :o -- Hej Mikkel
Endelig kan vi få en diskussion kørende. Det var faktisk også formålet med denne tråd, da som du også selv siger, har valgt har ignorere mine beskeder uden god grund.
Men lad mig svare på dine punkter.
1. Jeg har taget endnu et billede af hvordan diskene lå ind i det yderlige emballage. Som du selv siger var bobleplast og bølgepap. Til 10 (!) harddiske som vejer 6,5kg.. Måske synes du at det var ”RIGELIG” men realiteten var at pakkerne bliver smidt rundt under selve transporten, og billederne er jo bevis på at pakken ankom i meget dårlig stand og 4 diske havde et beskadiget kant.
2. Især når du har solgt så mange diske bør du vide bedre hvordan de skal pakkes ind. Jeg siger ikke at alle 8 diske blev ødelagt under transporten. Jeg forklarer lige om lidt også, hvorfor en ”god” crystal disk status ikke altid betyder disken er fejlfri.
3. Jeg har hentet pakken 10:28 og jeg bor 2 min fra pakkeshoppen.
Jeg har en USB enclosure som jeg afprøvede diskene i og man kan godt teste 10 diske under 30 minutter. Det tager ikke langt tid at konstatere at f.eks. Den disk der vises på videoen er død.
https://www.dropbox.com[...]
https://www.dropbox.com[...]
4. Måske har jeg ikke formuleret mig fuldstændigt korrekt på dansk (mit modersmål er ikke dansk), men jeg synes alligevel det giver mening jeg skrev bagefter i min mail.
2 af diskene har en ”Caution” status i CDM. 4 af diskene kan ikke engang starte op (som kan ses i videoen ovenpå) – dem har jeg heller ikke CDM screenshots til.
3 af diskene viste sig at være OK, til at starte med.
1 disk virkede ikke første gang jeg har prøvet den, men startede op anden gang.
Derfor har 4 diske OK status i min mail.
5. ”så nu er det altså 6 diske der er defekte mod de 3 til at starte med ( 3 diske til som du altså allerede har testet og godkendt )” – det forstår jeg ikke, jeg skrev i min første SMS at ”Kun 3 af de 10 diske virker”. Jeg sagde aldrig at der kun er 3 defekte diske.
6. en halv time senere skriver du retur på mail " 3 af de 6 defekte diske har synligt mekanisk skade. " dette svare jeg ikke på hvilket resultere i du nu skriver "Korrektion. 7 ud af 10 er defekt."
a. Hvorfor svarede du ikke?
b. Ja, jeg startede at teste køre HD Tune surface scan på de 4 diske som så OK ud i starten. Og så fandt HD Tune yderlige 2 diske med bad sectors (dsv. 8 defekte diske i alt nu), hvorefter disken har også ændret sit SMART status og Crystal disk viste så ”Caution”
7. dette vælger jeg heller ikke at svare på da jeg for længst allerede er 100% sikker på du prøver at score et par billige diske, hvilket bliver bekræftet da jeg modtager din sms
a. Så du mener når du vælger ikke at svare, har du ret? eller hvordan fungerer det i din verden? :D
8. Ideen ved at prøve at aftale halv skade på handler kommer fra #9, som lød fornuftig derfor har jeg forslået det til dig. Kan være at mere end 2 diske virkede hos dig...
9. alt dette her sammenholdt med du er den ENESTE der har klaget over –
a. Har du bevis på alt du snakker om? Fordi jeg har. Billeder, crystal screenshots, video, etc. Hvilken slags dokumentation har du? Kan du sende de 10 crystal disk screenshots fra dine tests?
Det er ikke for at skræmme dig, det er for at dele min erfaring med folk, at man skal faktisk helst skal undgå at købe skrøbelig ting via DBA, da åbenbart ikke alle kan finde ud af at pakke dem fornuftigt ind.
Det skræmmende er at du stadig nægter at indrømme at det tynde papiremballage var ikke tilstrækkeligt og prøver at sviner mig til, når jeg kan dokumentere alt det jeg skriver...
Som du kan se på min profil, jeg har været medlem her på siden i godt stykke tid, og hvis man prøver at snyde folk herinde går der ikke langt før man mister alt sin troværdighed. -- Sidst redigeret 22-06-2017 13:35 af Fjummer #20
Fin væg af tekst, men som OP selv nævner - CDI på diskene? Eller kan du ikke give dette da der ikke er belæg i din ellers så pæne væg af tekst? -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. Fine argumenter fra begge sider, men det hele ender vel ved at man tydeligt kan se skaden på pakken ved afhentning, hvor vidt dette er mangelfuld indpakning eller for dårlig håndtering, er vel en diskussion mellem sælger og transportfirma?
Hvis jeg var køber, eller sælger for den sags skyld, ville jeg lade handlen gå tilbage, og så må sælger tage kampen med transportøren. -- I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440 --
Sidst redigeret 22-06-2017 11:58 #24 Det betyder jo ingenting - alle data kan jo manipuleres a dem begge. Den eneste mulighed er at blive enige - en tråd på HOL giver kun os nysgerrige noget at læse og meningsdannerne noget at skrive. -- Burde i ikke i stedet for gå sammen om det her og så kontakte virksomheden der har stået for transporten af pakkerne? det virker som det eneste der kan give pote lige nu. -- #25
Sådan som det er gået indtil videre, tvivler jeg på sælger har snerten af interesse for at handlen går tilbage.
#26
CDI fra sælgers side vil jo fjerne al' tvivl omkring handlen, og så kan sælger og køber gå videre med sagen til fragtfirmaet der har brugt pakken til boldspilleri.
Jeg forbliver dog skeptisk overfor sælger indtil han faktisk kommer med konkrete beviser på at have rent mel i posen, jeg tvivler dog samtidigt på at dette sker. -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. --
Sidst redigeret 22-06-2017 13:19 #0 Småsagsproces-sager virker temmelig billige og nemme at eksekvere. Gebyret er tilsyneladende omkring 500kr og den tabende part står til dække sagsomkostninger op til 10.000kr.
Jeg vil naturligvis anbefale dig at søge noget (gratis) retshjælp inden du opretter en sag.
Det virker i øvrigt som om man med fordel kunne søge erstatning hos fragtføre, omend hvis det er som følge af manglende indpakning dækker de ikke.
http://www.domstol.dk[...] -- I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread. --
Sidst redigeret 22-06-2017 13:30 #28
Tror skam heller ikke sælger her vil lade handlen gå tilbage, det var blot min personlige holdning til hvordan man burde håndtere det.
Hvor vidt de var defekte inden, er efter min mening irrelevant, da det er tydeligt at pakken har taget skade under fragt. Og et eventuelt krav her vil være mellem sælger og transportfirma, og det er ikke på sin plads at den økonomiske risiko skal ligge ved køber.
Det er sælger som skal levere en vare til køber, hvor vidt han sender med PostDK, Bring, GLS, DAO osv. eller selv kører ud med den, så er den vel solgt med forsendelse. Så medmindre det er køber som har bestilt transporten eller det er aftalt at forsendelse er for købers ansvar, synes jeg det er en ret simpel sag.
Edit: Lige en lille tilføjelse, skulle kravet blive afvist af transportfirmaet på baggrund af at modtager har kvitteret for pakken, hvilket jeg faktisk antager de vil gøre, så kan man argumentere for at køber bør hæfte for det. -- I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440 --
Sidst redigeret 22-06-2017 13:44 #30
jeg synes køber står dårligt. nu han har modtaget pakken. han har skrevet under på den er modtaget uden skader.. (plejer man når man afhenter. kender dog ikke coolrunner).
-- Som #31 skriver, så tror jeg at Coolrunner bliver mere end besværlige at have med at gøre - hvis køber har kvitteret for modtagelse af pakken, så har han også accepteret de skader pakken har.
Hvis de skulle have haft en chance, skulle han have ladet pakken ligge hos Coolrunner - eller have spurgt ind til at måtte åbne pakken på afhentnings-stedet, og bekræftet fysiske skader på nogle af diskene, og så have sagt at han ikke accepterer modtagelsen.
Man er altid forpligtet til at undersøge en modtaget pakke, førend man kvitterer.
For køber havde det dog nok løst meget lidt da han har forudbetalt sælger, så sælger ville sikkert bare ignorere ham ligegyldigt hvad da det er privat handel, og så havde køber stået uden diske overhovedet, og med et tabt beløb, og han eneste muligheder er det danske retssystem, og orker man det for 1200,- ? -- #31 & #32
Var også det jeg tilføjede :)
Edit: Lige en lille tilføjelse, skulle kravet blive afvist af transportfirmaet på baggrund af at modtager har kvitteret for pakken, hvilket jeg faktisk antager de vil gøre, så kan man argumentere for at køber bør hæfte for det.
#32
Selvfølgelig skulle køber have afvist pakken, hvis du modtager en pakke som er istykker er det eneste løsning. Mig bekendt kan man ved DAO, Coolrunner osv. ikke modtage en pakke med forbehold, så når du kvitterer er den modtaget.
Og et eller andet sted er det vel forkert at antage, og agere ud fra at sælger er en nar?
Hvis han ikke havde kvitteret havde køber ihvertfald stået betydeligt bedre lige nu. -- I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440 --
Sidst redigeret 22-06-2017 15:06 Jeg havde med 110% sikkerhed nægtet at modtage sådan en pakke som tydeligvis har fået tæv af transportfirmaet. Men køber har dokumentation på at pakken var beskadiget da han kvitterede for den..
Mikkel du kan ikke skrive dig ud af, at pakken havde mange skader ved ankomsten. Det er givetvis ikke din fejl, men så må du som sælger tage den med fragtfirmaet. Det er dit ansvar at pakken kommer forsvarligt frem til køber.
Hvis jeg var sælger lod jeg handlen gå tilbage - eller gav et forholdsmæssigt stort afslag i prisen.
Hvis jeg var køber og ikke kunne finde en løsning med sælger kunne jeg af principsag godt tage en småsag i retten.. Beviserne er overvældende og sælger får en noget lang næse af at skulle betale sagsomkostninger mv.
-- #33 Jeg ville heller ikke "modtage den med forbehold", jeg ville ved afhentningsskranken, hvor jeg går ud fra at der står en fysisk person, spørge om jeg lige måtte have lov at tjekke om indholdet er smadret, når nu pakken ser ud som den gør - det burde man kunne få lov til.
Hvis de så havde sagt "Nej, du må kvittere for pakken først", så havde jeg bare sagt "...jamen, skal vi så ikke bare sige at det bliver et NEJ TAK HERFRA?..." og så være smuttet igen.
Så ja, han havde stået en hel del bedre hvis han IKKE havde kvitteret - som jeg skriver er kvittereringen en erklæring om, at pakken er modtaget uden forbehold overhovedet. -- #35
Jeg havde også bare afvist den.
Var jeg sælger her, ville jeg dog forsøge at kontakt transportøren med billedet fra udleveringen som dokumentation. Men med tanke på køber selv har kvitteret, så hænger den sådan set i sidste ende på ham. Havde overset i starten at der var kvitteret uden forbehold.
-- I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440 Hvorfor købe 6 år gamle diske til at starte med, du har da ingen ide om hvilken stand de er i til at starte med.
-- Take everything you like seriously, except yourselves. Hmm - som skrevet i #14 - har jeg meget tjeck på - hvorledes pakker bør pakkes ind - for - at kunne modstå den faktiske pakketortur cirkus, der stadigvæk er kørende indenfor post nord - som førhen post danmark !..
#20 - Kære Mikkel :)
Når du skriver dette:
alle diske er pakket ind med bobleplast i mellem alle diske, efter dette er der kommet bobleplast rundt om hele pakken og derefter bølgepap
hvilket er RIGELIG til at beskytte alle diskene
Dette er desværre ikke korrekt, da ALLE pakker ALTID bør ha` et HÅRDT yderlag og så et blødere/absorberende lag ind mod varen i midten, da andre hårde pakker hurtigt kan støde hjørner/vægt presset af øvrig vægt via andre pakker gennem både bølgepap og bobleplastik!!!
Billederne er desværre ikke bevis for noget, da du jo i teorien kunne ha` taget dem, efter du selv havde revet lidt op i "bevisførelsen".. Siger bestemt ikke, at du har gjort dette, men nogle ville helt sikkert kunne ha` gjort det :)
Til dem der gerne vil ha` tingene hele frem til modtagerne!..
Anskaf en STOR papkasse..
Smid et stykke tyndt træ/andet på de 2 største sider, og fyld op med flamigodyr/kugler - så kan du med ro i sjælen efterfølgende kræve erstatning fra postnord/andre! Tag selvf. billeder - indtil "systemet" selv orienterer alle vi brugere om, den faktisk bedste forsendelsesmåde - i detaljer, så vi ikke står med svaret: Den var ikke ordentligt emballeret! - truttelut
Kim -- Så blev Mikkel stille igen...
Nå anyways, håber dem der har læst tråden i det mindste fået en gratis lektie. Jeg skal nok tage regningen :) -- Jeg ville overveje en retssag, hvis han ikke vil lave en 50/50 løsning. Chancen for at du ville vinde den er da overvejende stor, ville jeg mene, og så får han sig en lærestreg på 10k i udgifter. -- Make it idiot proof and someone will make a better idiot --
Sidst redigeret 24-06-2017 21:03 Kære Mikkel aka sælger
Du er ude på meget dybt vand, jeg vil helt klart anbefale dig at lade handelen gå tilbage så de diske kan ryge i den rette affaldsspand.
Medmindre at sælger har haft fået skriftelig lov (med serienummer) til at at tage 10 affaldsdiske så er der her tale om tyveri fra din arbejdsplads(datacenter) og mere alvorligt er at de forretningsdata´er der er ligger på diskene er som standard fortrolige.
Såfremt at datacenteret er et hostingcenter for andre kunder, så har du videre solgt kundernes data uden accept fra din arbejdsplads og dennes kunder.
Det kan fint tænkes at en af sælgers kollegaer har destrueret diskene ved at være voldelige ved diskene for netop at sikre data´ernes fortrollighed.
Alt om forsendelses problemerne forholder jeg mig ikke til. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det bliver bedre og bedre.
Med mindre at #44 er en trold, så er det en der har haft adgang til data på diskene.
Og tlibage til de skader der var på dem til at begynde med i forhold til indpakningen, så tror jeg stadigt ikke at de skader kan være sket uden at det hele var røget fra hinanden.
Men den er stadigt svær.
Jeg hælder mod at køber har ret, og håber at "Mikkel" har en ret god forklaring til sin "arbejdsplads". -- Everything is awesome ! #44
tillykke havde enlig ikke tænkt mig at svare i denne tråd mere men du er da godt nok lige en tand for morsomt til at lade være med din dommedags mentalitet ;)!
Jeg er ejer af datacenteret, ja jeg har givet mig selv lov til at tage diskende;),,,, ja diskende er korrekt slettet,
hvis du læser min tidligere post står der tydelig alle diske er blivet testet, så dit ordforråd " affaldsdiske" er noget misvisende:)
ha en forrygende god dag og prøv engang at tage din sølvpapirs hat af og gå ud at se verden uden for, vi er faktisk meget hyggelige ;) -- #30
det er ganske korrekt at krav om erstatning gaar mellme afsender og forsender, men modtager har altsaa en forplgitelse her til at goere indsigelse ved mdotagelse nar det se saa daarlgit ud.
modtager har i grunde godt og grundig fejlet i det hand modtage pakken og accepteret dens stand paa trods af det var tydelige at pakken ikke var i en ok stande.
modtager kan ikke bare lade sine fejl i at opretholde sit ansvare gaa tilbage til saelger.
Modtager skulle have naegtet modtagelse pga skader paa pakken.
Derudover siger modtager i OP at der kun var et stykek papire imellme disken og senere viser at der rent fkatis kvare 2 lag bobblewrap ligesaag. hvilket er vaesenlgit mer eend blot et stykek papir og i sig slev er nok som beskyttelse imellem diskene.
jeg tror reelt set mikkel har sendt gode dikse i en tisltrakkelig indpakning men leverings firmaet har fejlet ders opgave og har haft droppet pakken en eller flere gange.
hvad vi ikke ved:
Vi ved ikke om mikkel har sendt gode eller daarlige diske.
vi kan ikke helt bedomme indpaknigns stand paa det tidspunkt
hvad vi ved:
Vi ved at modtager IKKE gjorde det korrekt og gjorde indsigelse ved modtagels
Saa den eneste person vi ved fra eget udsang gjorde noget forkert er modtager. resten er blot gaetterier.
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Man kommer ikke udenom at diskene var elendigt pakket ind, så det ligger helt klart hos afsenderen. -- Make it idiot proof and someone will make a better idiot #49 Mangler du ikke et TL;DR i dit indlæg :-) -- #49
Det goer jeg i utroligt mange indlaeg :D -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|