Er det privat eller erhverv?
Er det købt hos en forhandler eller direkte ved Dell?
Garanti og reklamationsret er ikke det samme.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
Jeg vil mene at alm. reklamationsret på to år vil gælde for den ombyttede bærbar, men hvis du har tilkøbt en ekstra/forlænget garanti, så bliver denne ikke forlænget. Så skal du købe en ny til den nye bærbar...
--
Mvh
Fc Junkies
MM Vision X6580 - Gamer bærbar
--
Sidst redigeret 31-01-2017 14:52
Det du snakker om er Premium Support, hvor første år er inkluderet i prisen på XPS produkterne. Hvis du får et nyt produkt, hvorfor mener du så at du har ret til fornyelse af en betalingsservice?
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#1
Det er erhverv og købt via føniks computer.
#2
Tænker bare at det er en ny maskine som sagtens kunne komme fejlbehæftet.
#3
Se ovenstående svar. Jeg har kun denne 1års garanti. Ingen reklamationsret.
Forstår bare ikke en garanti kan overføres til en helt ny maskine som muligvis fejler om 3mdr. Lige nu har jeg mindre end 1 måned at teste den på og håbe på at alle fejl opdages.
--
#4
Erhverv er nogle HELT andre vilkår end privat.
Du har fx ikke de 2 års reklamationsret.
Og det ene års pro-support/garanti er en EKSTRA ydelse Dell leverer.
Derfor bliver den ikke bare forlænget.
Man har 1 års garanti/reklamationsret ved erhvervskøb.
--
http://hamdentykke.dk[...] #4 Okay. Så går vi til næste punkt. Du vil gerne spare penge ved at købe erhverv, men forventer at have forbruger rettigheder? Er det korrekt forstået?
Du har adgang til en købsaftale mellem Dell og dig. Deri står der garanteret at du ikke har ret til fornyet garanti ved ombytning. De kan jo svinge sværde som de vil, når du ikke er beskyttet af den mægtige forbruger-rustning.
TL;DR: Hvis du ikke vil hugges midt over af Dell må du betale for en rustning af metal frem for at håbe på at lændeklædet er beskyttelse nok.
(Jeg har lige set Vikings, hvorfor du får klamme eksempler).
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
Hvis du får produktet ombyttet på garantien via dell = garantien forsætter.
Hvis du får produktet ombyttet via reklamation (via forhandler) = ny reklamation (og muligvis ny garanti)
Der kan dog være andre regler på erhverv.
--