Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp med RMA sag

Af Bruger Aspirant isak2205 | 06-12-2016 14:39 | 1201 visninger | 7 svar, hop til seneste
Hej Det står sådan til at jeg har købt en Macbook brugt. Den har en lille raslelyd inden i skærmen alla den her https://www.youtube.com[...] Jeg har læst lidt om problemet og det er åbenbart noget der er sket for mange macbooks - da det skulle være en fabriksfejl. Jeg har så stratet en rma sag hos leasey. De har fået den undersøgt på deres værksted. Deres værksted har så lige skrevet til mig at apple har afvist reklamationen da de der er et slag på rammen "det er et lille hak ind i kanten". Hvad synes i jeg skal gøre, prøve at presse på at få dem til at dække fejlen. Bare leve med lyden, eller få refunderet mine penge af sælger og sende den tilbage til ham? Computeren virker btw. fint og jeg har fået den enormt billigt. Det sidste alternativ er at sælge den igen og bruge de ekstra penge på en maskine der er 100% i orden. Det skal siges at det er en 13" macbook pro 2015 model med 256gb ssd. Det skal siges at jeg har fået den enormt billigt. Et andet spørgsmål jeg har er at, jeg snakkede med leasey inden jeg afleverede den og de sagde til mig i telefonen at jeg ikke skulle betale noget for at få den tjekket, men værkstedet har skrevet til mig at jeg skal betale et gebyr for at få den udleveret. Skal jeg bare "hvis jeg ikke vil kæmpe for at få min reklamation igennem" ringe til leasey og bede dem om at betale gebyret (350 kr.). På forhånd tak for hjælpen :)
--
#1
Azakiel
Skribent
06-12-2016 14:45

Rapporter til Admin
Har de sendt noget billeddokumentation for skaden, og kan de konkret sige at det lille slag har en afgørende betydning for problemet som du oplever? Og Leasey har haft ret i at det ikke koster noget at få den tjekket, men ved selvforskyldte skader som de vurdere her vil der altid være et gebyr, og det tror jeg næppe du får dækket.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#2
Tyller
Guru
06-12-2016 14:47

Rapporter til Admin
Hvis du har fået den "enormt billigt" - hvor tit ryster du så din Macbook?
--
#3
CJacobi
Gigabruger
06-12-2016 14:51

Rapporter til Admin
Du kan da i hvert fald ikke få pengene tilbage fra sælger, du har jo købt den som beset.
--
#4
the688
Guru
06-12-2016 14:52

Rapporter til Admin
Det er Apple. Glem det. De vil ikke reparere noget, hvis de kan finde den mindste undskyldning. Og du kan ikke gøre noget. Jeg sidder og håndterer IT for et firma, og vi har jævnligt telefoner til rep. Af mærkelige årsager er cirka 90% af vores reparationer på Apple-telefoner. Hver. Eneste. Gang får vi en mail tilbage med at Apple har afvist reparationen. Sidst var det en iPhone med et defekt batteri (den afladede vildt hurtigt). Apple afviser at udskifte batteriet fordi der er "en lille flænge i det ene hjørne af skærmen". Jeg benægter ikke at Apple laver nogle fede produkter, men deres forretningsmetoder er noget som selv mafiaen må være misundelige på. Vi skal så give små 3000 for en "ombytningstelefon" endnu engang, og imens beholder de den gamle telefon, bruger den til reservedele, og sælger den til den næste idiot for 3000 kroner.
--
"ORK SATME!"
#5
isak2205
Bruger Aspirant
06-12-2016 16:16

Rapporter til Admin
#1 nej det har de ikke, skriver til dem og beder om det med det samme. Det var netop det jeg spurgte dem om, altså om jeg selv skulle betale for det i det scenarie hvor jeg ikke får medhold i min reklamation. 2# Det har jeg nemlig.. Så måske skal jeg bare lære at leve med det. 3# Det har jeg ikke, har en aftale om at hvis de finder noget glat med computeren så kan handlen gå tilbage. 4# Okay så tror jeg måske bare jeg giver op på at få den lavet, den virker trods alt fint nok.
--
Sidst redigeret 06-12-2016 16:17
#6
isak2205
Bruger Aspirant
06-12-2016 18:10

Rapporter til Admin
leasy har btw. lige sagt at de gerne vil dække undersøgelsens omkostninger, så jeg tror bare jeg må leve med lyde. Sælger giver ikke den store respons når man skriver til ham...
--
#7
EQuiNoX
Nørd
06-12-2016 20:56

Rapporter til Admin
#4 Lige nøjagtigt den afvisning med flænge i skærmen kan jeg sangtens forstå. For det gør alle andre også, og det er tilladt. For de kan ikke afmontere, og så genmontere samme skærm igen, så nu skal apple pludselig også til at betale for en ny skærm, som kunden selv har ødelagt.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.

Opret svar til indlægget: Hjælp med RMA sag

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning