Har de sendt noget billeddokumentation for skaden, og kan de konkret sige at det lille slag har en afgørende betydning for problemet som du oplever?
Og Leasey har haft ret i at det ikke koster noget at få den tjekket, men ved selvforskyldte skader som de vurdere her vil der altid være et gebyr, og det tror jeg næppe du får dækket.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Hvis du har fået den "enormt billigt" - hvor tit ryster du så din Macbook?
--
Du kan da i hvert fald ikke få pengene tilbage fra sælger, du har jo købt den som beset.
--
Det er Apple. Glem det.
De vil ikke reparere noget, hvis de kan finde den mindste undskyldning. Og du kan ikke gøre noget.
Jeg sidder og håndterer IT for et firma, og vi har jævnligt telefoner til rep. Af mærkelige årsager er cirka 90% af vores reparationer på Apple-telefoner.
Hver. Eneste. Gang får vi en mail tilbage med at Apple har afvist reparationen. Sidst var det en iPhone med et defekt batteri (den afladede vildt hurtigt). Apple afviser at udskifte batteriet fordi der er "en lille flænge i det ene hjørne af skærmen".
Jeg benægter ikke at Apple laver nogle fede produkter, men deres forretningsmetoder er noget som selv mafiaen må være misundelige på.
Vi skal så give små 3000 for en "ombytningstelefon" endnu engang, og imens beholder de den gamle telefon, bruger den til reservedele, og sælger den til den næste idiot for 3000 kroner.
--
"ORK SATME!"
#1 nej det har de ikke, skriver til dem og beder om det med det samme. Det var netop det jeg spurgte dem om, altså om jeg selv skulle betale for det i det scenarie hvor jeg ikke får medhold i min reklamation.
2# Det har jeg nemlig.. Så måske skal jeg bare lære at leve med det.
3# Det har jeg ikke, har en aftale om at hvis de finder noget glat med computeren så kan handlen gå tilbage.
4# Okay så tror jeg måske bare jeg giver op på at få den lavet, den virker trods alt fint nok.
--
Sidst redigeret 06-12-2016 16:17
leasy har btw. lige sagt at de gerne vil dække undersøgelsens omkostninger, så jeg tror bare jeg må leve med lyde. Sælger giver ikke den store respons når man skriver til ham...
--
#4 Lige nøjagtigt den afvisning med flænge i skærmen kan jeg sangtens forstå. For det gør alle andre også, og det er tilladt. For de kan ikke afmontere, og så genmontere samme skærm igen, så nu skal apple pludselig også til at betale for en ny skærm, som kunden selv har ødelagt.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.