Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Træt af forhandlere og leveringsterminAf Bruger Aspirant CrixD | 19-07-2016 08:48 | 1900 visninger | 28 svar, hop til seneste
Nok lidt af en rant fra min side, men er jeg den eneste der er dødtræt af den passive og lidt små ligeglad behandling fra diverse internet forhandlere i Danmark?
Mit issue er at jeg tilbage d. 20/6 bestilte et EVGA GTX 1080 SC kort fra en forhandler, hvor at jeg d.d. ikke har modtaget det endnu.
Jeg er naturligvis klar over at der er et kæmpe pres og vakuum på det marked, da der er ekstremt høj efterspørgelse, samt at der er en del rygter om at TSMC ikke kan få ordentlige yields i øjeblikket, hvilket absolut ikke gør situationen bedre - Så derfor er det lidt ventet at jeg ikke har fået mit kort endnu. Dog er mit problem mere med de danske forhandlere - Jeg har ikke mindre end fået ændret min termin hele 6 gange denne måned, hvor at jeg kan på gang har spurgt om det er en realistisk dato, hvorefter jeg får at vide at: "Det kan vi ikke love, da det ikke er blevet bekræftet".
"Det kan vi ikke love, da det ikke er blevet bekræftet".
Den sætning har jeg hørt alt for mange gange nu, og hver evig eneste gang bliver jeg mere uforstående overfor den. Hvorfor love en dato som ikke er blevet bekræftet - og så mange gange?
Jeg sidder tilfældigvis som både indkøber og sælger i en større virksomhed og jeg kan da love for at vi ville bløde kunder, hvis vi tog den strategi i brug, samt at vi aldrig selv ville acceptere den behandling, da forretning 101 ikke bygger på hvis'er, men'er og måske'er - Men derimod hårde fakta.
Mange vil jo nok stoppe mig nu og sige: "Jamen, så afbestil ordren og tag dine penge et andet sted hen!"
Det kunne jeg godt, men det ændre ikke problematikken, da det ikke er selve varen dette emne handler om, men mere princippet og behandlingen af ens kundebase.
Det kræver ikke det store arbejde at få samlet de ordre der døjer med leverings problemer og få meldt ud til kunderne at man arbejder på en løsning, samt at man lige ud af posen fortæller ærligt hvordan landet står. Det kan godt være der er nogen der afbestiller på det grundlag, men man er også garanteret at de kunder der får denne information, bliver tilfredse og ønsker at handle hos en igen.
Pessimisten i mig siger at hele den her sag skyldes fordi forhandleren forsøger at holde på kunderne, så de ikke mister deres penge - Men det er godt nok at skyde sig i foden. Som tingene er nu, så vil folk da bare blive ekstra trælse over at blive ført bag lyset, hvorefter de finder en anden forhandler en anden god gang, da de ikke kan stole på den pågældende forhandler.
Med hvad er jeres mening her på HOL? Er jeg totalt umulig, eller har jeg fat i noget? --
Du er totalt umulig :)
De kan ikke levere noget de ikke har, og de kan ikke give en leveringsdato hvis de ikke får nogen af deres leverandør.
Du vidste det da du bestilte, det siger du selv til at at starte med.
Det er langt bedre end hvis de blev ved med at sige en dato de ikke kunne holde, ligesom visse butikker gør.
Hvorfor synes du at man bliver ført bag lyset? Butikken har gjort opmærksom på at der er ukendt leveringstid. -- Don't feed the trolls. --
Sidst redigeret 19-07-2016 09:21 Du skriver ikke om du har fået en ændret dato fordi du har spurgt igen og igen eller om der blot automatisk er udsendt en ny dato når den forrige viste sig ikke at holde.
Mit bedste gæt er, at butikken gør sit bedste i en vanskelig situation, som sikkert er mindst lige så træls for dem som den er for dig. Det er tænkeligt, at de fortæller dig præcist lige så meget som de selv ved.
Ja, jeg vil også anbefale, at du afbestiller ordren og venter til der falder mere ro over leveringssituationen på det givne produkt, hvis du ikke har tålmodigheden til at vente et ukendt tidsrum på en vare, der ikke var på lager på bestillingstidspunktet.
Nej, jeg tror ikke flertallet vil skifte forhandler pga en enkelt tvivlsom oplevelse såfremt der er en vis forståelse for, at problemet har skyldtes forhold, der lå udenfor forhandlerens kontrol.
Hvis man afskriver en forhandler hver gang der er det mindste knas i processen kan man hurtigt løbe tør for forhandlere. Dette gælder også fysiske butikker.
Hvis du ønsker generel information om situationen for et bestemt produkt så spørg på forhandlerens Facebook-side. Mit gæt er dog, at du vil få det samme svar i et offentligt forum som du ville have fået privat. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #1 Jeg tror du har misforstået mig. Jeg skriver netop at jeg godt ved og er accepterende overfor leverings problemet - Mit issue er hvordan det netop bliver håndteret.
#2 At gøre sit bedste er ikke at hive en fiktiv dato ud af ingenting, som vel og mærke IKKE er blevet bekræftet. At gøre sit bedste er at fortælle lige ud af posen; "Realistisk er vi ude i en termin der hedder medio august", i stedet for drypvis at komme med måske'er der er baseret på rygter og jungletromme.
Jeg tror generelt at indlægget er misforstået, da der ikke er tale om min utilfredshed af en leveringstermin, men mere af servicegraden og hvordan man vælger at informere sine kunder. -- Kan godt følge #0... Hvis man ikke kender leveringstiden, så lad være med at anføre nogle da det er totalt misvisende selv når der er tale om at det ikke er bekræftet.. Men jeg tror også de gør det for at holde på kunden, for hvis deres "forventede" leveringstid er lavere end andres "forventede" leveringstid så bliver kunden nok der..
Vil også mener der burde være mere gennemsigtighed med deres leveringstider. Enten ukendt eller en data man kan forholde sig til. -- #3
Jeg er ikke helt med på hvordan du mener "håndteret" så.
De holder dig løbende opdateret med de informationer de selv har. -- Don't feed the trolls. --
Sidst redigeret 19-07-2016 09:41 Jeg er enig med #0 kender forhandleren ikke leveringstiden bør de skrive "leveringsdato: ukendt" indtil de har fået en konkret leveringsdato. Det er møghamrende irriterende som kunde at de skriver:
Leveringsdato 1 juli for derefter at skrive
Leveringsdato 7 juli for derefter at skrive
Leveringsdato 14 juli osv.
-- #6
Hvis det er tilfældet, så er det mig der ikke har fået min morgenkaffe og har misforstået.
Det skal de naturligvis ikke gøre, da jeg tvivler på at det er noget de har fået af leverandøren.
Det er kun for at holde på kunden. -- Don't feed the trolls. #5
Ja og nej, forstået på den måde at man som forhandler er kritisk over de informationer de selv modtager og finder ud af om det er noget der enten er: A. Realistisk og bekræftet dato der kan meldes ud til kunderne, eller B. Et ca. gæt der er ubekræftet og ofte baseret på rygter som ikke bør meldes ud til kunderne, da det som regel ikke holder stik og sætter forhandlerne i den situation, hvor de har lovet noget de ikke kan holde.
#7 - Det er præcis det jeg mener, ja! :) -- Sidst redigeret 19-07-2016 09:46 #4>>Jeg synes du forventer for meget service af en netbutik. Du har handlet i Aldi og forventer service som i Magasin. Du skal tænke på at når net butikkerne sælger dig et grafikkort så tjener de ikke ret meget på det, derfor er stortset alle processer automatiserede. Så der er stor sandsynlighed for at det ikke er menneskehænder der er inde og sætte datoen men et computerprogram der har fået nye informationer fra leverandøren. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #0 "Mange vil jo nok stoppe mig nu og sige: "Jamen, så afbestil ordren og tag dine penge et andet sted hen!""
Ja - stop dit klynkeri og vent med at bestille til det kommer på lager. Forhandlerne har ingen chance når distributørerne ikke kan give en bekræftet dato. Hvis de ikke kender datoen, hvorfor så sige medio august, det er jo lige så random som at sige i næste uge?
Hvis de ikke anførte en leveringsdato ville du jo straks vælge en anden forhandler der så ud til at kunne levere tidligere.
-- Jeg forstår ikke hvad det er du ville foretrække at firmaerne gjorde?
De får sikkert en forventet leveringstid fra deres leverandør (som de sikkert ringer til 10 gange om dagen for at høre hvornår deres "#¤#¤! grafikkort kommer, fordi deres kunder venter og venter) - og i stedet for bare at æde informationen fra importøren/producenten råt, så giver de dig oplysningen videre, og gør opmærksom på at den ikke er "bekræftet" - og dermed ikke er et udtryk for at varen er produceret, pakket, sendt og på vej i lastbilen.
Jeg forstår ikke hvordan du kan være så frustreret over processen. Du er indkøber? Du vælger forhåbentlig ikke at købe en råvare eller et produkt som din virksomhed SKAL bruge "just in time" hos en forhandler som helt åbenlyst siger at de ikke ved hvornår varen kommer? Så sørger du vel for at indkøbe et andet produkt som *kan* leveres indenfor din tidsfrist? Og hvis det produkt ikke lever op til dine krav (..du vil ikke købe et gammelt kort som allerede er på markedet, men vil have det nye) - så må du da "justere produktionen" (lade være med at sælge dit gamle kort før det nye kommer).
Du kan ikke ændre på virkeligheden - der er ikke kort nok i Danmark, eller på markedet generelt - og så er det eneste ansvarlige at gøre som "indkøber" vel at ændre på sine forventninger.
Du har altid valget mellem at gå ind i en butik og tage et kort på hylden, eller at bestille det, så DU får dit kort før det kommer på hylden, og kommer forrest i køen.
Du ved godt alt det folk skriver til dig. Jeg kan bare ikke se hvad der kunne forbedre din situation. Du lader dine forventninger skrue helt vildt op, selvom du godt ved at det er urealistisk. -- "ORK SATME!" #8
Tror ikke at deres leverandør giver dem en bekræftet dato, de giver nok en forventet dato.
Så hvis de sender den videre til kunden, så ja, så giver de utilfredse kunder da de ikke kan garantere den dato.
De skal ikke informere kunden om termin før den er "bekræftet". Intet er naturligvis garanteret her i livet, men en "forventet" dato på en produkt der bliver revet væk som de kommer, er langt fra en bekræftet dato.
Så skal de bare tie stille, i stedet for at vildlede kunden.
I dette tilfælde, giver jeg dig helt ret, det er ikke god behandling af kunderne og er KUN et forsøg på at holde kunden.
Det har dog den modsatte effekt, som med dig slev her, da det bare er irreterende. -- Don't feed the trolls. #11
Det der er problemet er at jeg tvivler på at deres leverandør giver dem andet end et "måske", hvis de overhovedet giver noget.
Mange har automatiserede systemer der giver en dato baseret på tidligere leveringer, så de reelt aldrig har fået noget fra leverandøren, men er et skøn fra systemet. -- Don't feed the trolls. Forhandleren er i den samme situation som dig for fanden!!
Forhandler får dato af leverandør som får dato af producent.
Producent udskyder - Leverandør udskyder - Forhandler udskyder - Du bliver pigesur. For det, at de PRØVER at give dig en dato, er du ikke tilfreds med. Du er garanteret heller ikke tilfreds, hvis datoen bliver sat så langt ud i fremtiden, at produktet helt sikkert er på lager inden da.
Det forventes på lager d. 17 juni 2019 kl. 12.00. Det vil du så sige er for lang tid. Så duer den løsning heller ikke... Man kan ikke gøre alle glade. Og hvis man sætter leveringstiden for langt ud... Ja så får man ingen kunder, fordi den anden butik forventer det tidligere. Også selvom det ikke holder.
Tag dig sammen mand. -- Nu uden signatur :O #9 De kan stadig sætte det op så hvis den dato de får fra systemet hos leverandøren ikke kan godkendes af leverandør, at så bliver det angivet som ukendt...
Netop fordi det er automatiseret er der ingen undskyldning for at sjuske da det hele kan sættes meget nemt op...
Hvis leverandør smider dato'er til forhandler de ikke kan bekræfte så kan en note følge med..
I den teknologiske verden vi lever i burde det ikke være en ned gradering af service vi burde se men en opgradering og netop derfor burde man kunne forvente dette..
Vi skal udvikle os, ikke tilbage sætte os via teknologi. Så at det er automatiseret ser jeg kun som årsag til hvorfor det burde kunne lade sig gøre og ikke hvorfor de ikke gør det. -- #15>>Du og jeg ved jo ikke hvordan det praktiske eksempel her fungerer. Butikken kan jo være blevet lovet 100 kort 1/7 og #0 er 98 på listen ergo burde han være med på den. Så kommer der kun 20 men de er lovet 80 og igen er han med osv.
Men naturligvis er det irriterende, men man kan ikke forvente premium service hos den billigste leverandør. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #16
Jeg kan godt se det fra din synsvinkel, men samtidigt er jeg dog uforstående overfor hvorfor forhandleren så ikke melder det rent ud i stedet for at være passive og bare smide en ny dato på? Hvorfor ikke krybe til korset og melde ud af situationen er således?
For at understrege igen - Jeg har intet imod at vente, dog har jeg noget imod at blive lovet en dato som ikke er blevet overholdt hele 6 gange, hvorefter jeg har fået en ny fiktiv dato, samt nul info om hvorfor og hvordan.
Ydermere, så har jeg ikke købt hos en eller anden budget forhandler, eller valgt det billigste kort - Men vi har nok forskellige definitnationer af billig forhandler? Jeg menes nemlig ikke jeg har nævnt noget navn på den forhandler jeg bruger. -- #16 billig leverandør eller ej, med den teknologi vi har i dag, burde dette ikke være et problem og mener derfor stadig godt at man kunne forvente det. At de så ikke ønsker at leve op til det er en helt anden sag men det er bestemt ikke fordi det kræver særligt meget af deres nuværende system.
Hvis vi begynder at forvente dårligere service fordi man tager mennesker ud og erstatter med teknologi, så vil jeg mene at det går den forkerte vej og at man vælger at bruge det forkert.
Kun fantasi sætter grænser med hensyn til automatisering og teknologiske forbedringere.
Måske er problemet at de rent faktisk stadig har folk til at sidde og gøre det i hånden. -- Jeg forstår ikke folks frustration. Hvis der ikke er produceret nok kort, kan de ikke leveres til alle. Så må man vente. Uanset om man køber dyrt eller billigt. Hvis produktet ikke findes, så kan det ikke leveres. Det kan da ikke være så svært at forstå.
Man kan ikke forvente at butikkerne skriver fiktive datoer på, bare for at skrive noget. Der bliver skrevet den dato, der er blevet lovet af leverandøren, som leverandøren er blevet lovet af producenten.
Jeg forstår godt det er svært at vide hvordan tingene fungerer, når man bare er forbruger. Der stikker meget meget mere under end forbrugerne tror. Hvorfor dit og hvorfor dat. Det frustrerer mig grænseløst, når forbrugere bare smider sig på gulvet og vræler. Det kommer man ingen vegne med.
En typisk samtale mellem forbruger og forhandler. Gæt selv hvem der er hvem...
Hvorfor kan i ikke sætte en præcis dato på?
Fordi leverandøren ikke har fået en dato af producenten.
Hvorfor har de ikke det? Det er for dårligt!!
Det er fordi producenten ikke kan følge med efterspørgslen.
Jamen så må i da kunne få produkterne et andet sted fra!!
Nej, hvis produkterne ikke er produceret, kan de ikke leveres til leverandør og dernæst forhandler.
Alle de andre forhandlere siger produktet er på lager X dato! Hvorfor skriver i ikke det!?
Fordi det ikke den dato vi har fået fra leverandøren.
Kan i så ikke bare bruge den samme leverandør som forhandler X?
Vi ved ikke hvilken leverandør forhandler X bruger og vi kender ikke deres prisaftaler.
Det er fandme for dårligt, i ved heller ikke en skid!!!
Og senere viser det sig selvfølgelig at de andre forhandlere udskyder deres dato, af netop samme årsag. Men kunden føler sig jo ikke dum. Kunden føler sig snydt, forurettet og svinet til. Fuldstændig uden årsag. Men sådan er kunder i dag.
#18 - Det lyder til du ved præcis hvordan tingene skal håndteres. Bare moderne teknologi. Det løser alle problemer. Jamen din plan er jo klar og din forretning har sit grundlag. Kom ud og lav noget moderne teknologi og hjælp os allesammen med mere nøjagtige leveringstider! Fuck naturkatastrofer, massefyringer, strejker og selvmord på Foxconn.
Man bliver nødt til at gøre tingene manuelt endnu, når det kommer til disse sager. Der er ikke andet for. Det er svært at integrere sit eget system med leverandørens system så de kan snakke sammen. Ind imellem må leverandøren faktisk kontakte forhandleren og undskylde at leveringen er udsat igen. Tror du forhandleren himler op og råber og skriger som en kunde? Nej... Forhandleren ved godt der ikke er noget at gøre, og modtager herefter en fucking shitstorm fra sure slutkunder. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 19-07-2016 10:30 #19 Du har totalt misforstået indlægget og problematikken.
Det handler ikke om kortet - Ærligt, for min skyld kunne kortets leveringstid blive rykket til december - For det er ikke hvad indlægget handler om.
Indlægget handler om hvorfor at forhandleren vælger at give en ubekræftet dato, der hele tiden ikke kan holdes og blive rykket, i stedet for at melde ud og sige med det samme at man ikke kan love nogen dato, da der er for meget pres på markedet og derved ikke kan få bekræftet en dato fra leverandøren - Det er faktisk ikke sværere end det.
Havde man meldt sådan ud, så havde det selvfølgelig været ærgerligt, men det havde samtidigt også været reelt og ærligt, i stedet for at rykke datoer 6 gange, fordi man ønsker at folk skal købe hos en.
Det er lige meget om det er hardware, bil eller båd du køber - Som kunde forventer du naturligvis en reel og ærlig leveringsdato - Det er sgu da noget helt basalt i selve købet at denne foreligger. -- #20 Når du skriver "i stedet for at rykke datoer 6 gange, fordi man ønsker at folk skal købe hos en", så tror jeg du oversér een ting: Forhandlerne har ingen problemer med at komme af med disse kort og det gør derfor hverken fra eller til om de forsøger at "holde" på en kunde ved at stikke en fiktiv dato. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #20 - Jeg har forstået dit indlæg. Du er utilfreds med måden hvorpå forhandlere melder deres leveringstid ud. Der var et langt indlæg her, men jeg har indset at jeg ikke kommer videre. Jeg har prøvet at forklare sammenhængen, men det lader ikke til at komme igennem.
Det er umuligt at love leveringstider, så det bedste man kan gøre er, at holde kunden informeret, og give den information videre, der er blevet givet, i stedet for at lege gætteleg. Forhandlerne trækker jo ikke datoer ud af røven. Det er den dato de får derfra hvor de køber produkterne. De kan jo ikke gøre mere. Og når kunden ikke er tilfreds med den information.... Ja så eksploderer det. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 19-07-2016 11:16 #19 Nu vi er på emnet moderne teknologi. Jeg synes der burde udvikles et program der spærrer for muligheden for at oprette et svar, hvis ikke det første indlæg er gennemlæst 3 gange. Det ville afhjælpe problemet med folk der svarer på noget helt andet, fordi de ikke lige læste hvad det handlede om men i stedet så muligheden for at øge sit antal af svar...
#0 Det var et irritationsmoment dengang jeg bestilte varer ofte. Jeg styrede som regel uden om de butikker der stort set aldrig var leveringsdygtige, for at undgå en træls situation som den du er havnet i. -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|. Jeg tror godt man kan forvente, at når forhandleren fortæller at en dato ikke er bekræftet, er det fordi produktet ikke er pakket og klar til forsendelse.
Datoen kommer altså fra leverandøren, der har "booket" deres forsendelser, udfra en forventet leverance fra producenten.
Selv når varen er bekræftet. (Pakket og klar til afhentning af fragt-firma), kan producenten aldrig give andet end en forventet dato.
En dato kan altså i princippet ikke være 100% bekræftet, før varen ligger på lageret. -- http://hamdentykke.dk[...] #24 - Og selv her, kan man ikke garantere datoen. Det er dog meget sandsynligt tingene kommer til tiden, når de er klar til at blive afsendt. Men man ved aldrig hvad der sker.
Tag Bring for eksempel. Deres chauffører er gode til at få stjålet hele fragtbiler. Det fatter man ikke. Men det sker. Det sker sikkert også for andre fragtfirmaer. Og så er leveringstiden fucked igen. Til stor gene for kunden. -- Nu uden signatur :O #25
Den bekræftede dato, var selvfølgelig datoen for, hvornår forhandleren har dem på hylden og kan sende varen.
Ikke hvornår den er hos kunden. -- http://hamdentykke.dk[...] #26 - Ah sorry, jeg troede du mente hos leverandøren til forhandleren. Selvom det kan være det samme. Shit can and will happen. -- Nu uden signatur :O Kan godt forstå dine frustrationer. Har bestilt hos komplett for en måned siden. Datoen er nu i dag blevet flyttet for 5 gang. :-P til D. 30. (MSI X 1080).
Der er ikke andet end at vente med toldmodighed.
Men man skal se lidt igennem fingrene med den dato de skriver, for der kunne ligeså godt stå ukendt dato. Det nok bare en dato komplett håber på at få dem inden. Der kunne ligeså godt stå D. 15/9. Men Det sælger bare ikke :-P --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|