Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Post Danmarks solide omdelingAf Ultrabruger mrsebbe | 19-11-2015 10:53 | 3670 visninger | 40 svar, hop til seneste
Ja post dk dejlige omdeling er da ikke til at hade, her kommer en lille opsummering på mit længe ventet grafikkort der har været en tur rundt i landet.
Jeg bestilte et grafikkort i mandags (kl 08.00)fra komplett, ikke noget nævneværdigt at sige om dem eller servicen af bestillingen. (1-3 dages levering)
Jeg tænkte måske at jeg ville være heldig at modtage det onsdag, da jeg bor i odense C. Men her er oversigt over transporten:
1 step: afsendt fra lager i Hvidovre d 17. (senest)
2 step: ankommet til Taulov pakkecentral kl 00.10 d 18/11
3 step: modtaget i Risskov sorteringscentral kl 07.00 d. 18/11
4 step: fejlsorteret i Risskov sorteringscentral kl 07.00 d. 18/11
5 step: forsendelsen forsinket en dag kl. 08.00 d. 18/11
6 step: tilbage på Taulov pakkecentral kl 19.00 d. 18/11
Her kunne man så forvente at den blev sendt til odense C pakkesortering, men nej det lidt for nemt er det ikke?
7 step: modtaget på Brøndby pakkecentral kl 00.00 d 19/11
måske her kunne man så også tænke ka vi sende den til odense c pakkecenter ?
8 step: modtaget Taulov pakkecentral kl. 04.00 d.19/11
her stopper galskaben så indtil videre da dette er den seneste opdatering fra post dk side!
Gad vide hvor det ender næste gang :s
har i haft ligende episoder og måske noget erfaring som i kan dele ?
--
POST DK ER LORT FORTIDEN ^^
Bare spørg galahat ! -- :) YORO de skal satme oppe sig lidt hvis de ikke vil have en katastrofal december måned med kolosalt tryk på! -- Tjek Min stream:www.twitch.tv[...] Jeg er rigtig ked af det på dine veje, men må indrømme at jeg sgu grinte lidt.
Men det viser bare endnu en gang at når man får post med pest danmark leger man med skæbnen. -- Halvgammel, men helt gnaven. Bare lige for at lave lidt balance, så har jeg aldrig problemer med Post Danmark.
Udover dovne omdelere der ikke gider levere pakker, men bare smider en pakkeslip i postkassen.
Men har brugt Pakkeboks i nogle år efterhånden, så er ude over det problem :) -- Don't feed the trolls. skal faktisk lige siges at jeg har arbejdet ved Post Danmark som pakkeomdeler men det var kun til erhvervskunder. Så er lidt overrasket over denne lille rejse. Kan ikke lade vær med at tænke på om det evt kunne være en tvetydig mærkning af destinations adressen siden den kan flyve sådan rundt omkring, eller er det bare dovne folk der ikke kigger ordentligt efter. Jeg ved at der hvor jeg arbejdede blev pakkerne sorteret af mennesker, så ingen decideret maskinefejl var mulig ;) -- Tjek Min stream:www.twitch.tv[...] #0 Hopper på præcis samme vogn som #4. Fandeme irriterende at betale for omdeling, uden det bliver gjort ordentligt. -- Sidst redigeret 19-11-2015 11:05 #6 Brok,Brok og atter brok. Mennesker fejler, find dig en robot, så kan du jo smides ud, når du ikke klarer dig op imod maskinen. -- Post DK burde dø.
De sidste 4 gange jeg har fået omdelt pakker, kører de ikke ud med dem men sender en sedel om, at jeg selv skal hente den på postbutikken "Da du ikke var hjemme". Min kone er på barsel. Jo vi var hjemme, og jo vores ringeklokke fungerer udmærket og kan høres i hele huset!
Når jeg så kommer til postbutikken, så har jeg nu 3 gange fået at vide at "Vi har så mange pakker, så vi kan ikke finde din. Du kan komme igen i morgen!"
Hvad er det lige, jeg betaler for? Udbringningen sker ikke, og jeg skal så selv 1-2 gange ud og køre bil for selv at hente min pakke.
Og nej - det får man jo ikke nedslag i prisen for. Har jeg underfrankeret et brev for 1 kr, så bliver jeg bonnet. Leverer de ikke pakken ud, så får jeg lige akkurat en bar røv at trutte i.
Post DK burde dø!
Det seneste, der er sket for Post DK er, at de har sat brev-portoen op til 19 kr. Det er så lige 90% stigning i pris, og samtidig har de fået lusket igennem, at andre operatører skal betale til Post DK når DE leverer breve ud til DERES kunder.
Så er det jo nemt at score penge, når man ikke har erstatningsansvar for manglende service, og man kan tillade sig at afkræve penge af konkurrenterne.
Sygt firma! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #7
Det har ikke noget med fejl at gøre, det er sket gentagende gange for mig hvor jeg har set post bilen ankomme, med pakker i bilen, hvor han bare går ind og ligger en note om at de har forsøgt at levere pakken og kører igen.
Yderligere kan man oftest først hente den dagen efter efterfølgende.
Som jeg også sagde i #4, har jeg ikke problemer med Post Danmark, udover overstående problem med omdelerne som jeg så ikke har mere da jeg bruger Pakkeboks. -- Don't feed the trolls. --
Sidst redigeret 19-11-2015 11:23 #7 Det er jo nok netop maskinel fejlaflæsning, der er årsagen til, at pakken er røget forkert et antal gange. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #7 Brok? Hvem har ikke lyst til at brokke sig, når man gang på gang ikke får hvad man betaler for?
Når man er hjemme hele dagen og Post Danmark vælger gentagende gange at smide en seddel i postkassen, fremfor at ringe på døren og aflevere pakken. -- Jeg gætter på at der er en adresse fejl, muligvis mere end 1 label på pakken, altså en genbrugt papkasse, hvor man ikke har pillet den gamle label af, det sker rigtigt ofte i det firma jeg arbejder i (ikke postdk) -- I don't like small cars or real big women,
but somehow I always find myself in 'em
Jeg er holdt op med at vælge PostDK hvis jeg har muligheden.
Men når det er sagt, så en fejlsortering sker da med mellemrum, det er ikke fordi at din pakke bliver 14 dage forsinket eller helt er forsvundet, det er da menneskeligt at fejl. -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af NSA. Det er da altid noget at post dk ikke har stjålet din pakke, det sker også.
Sidst afleverede jeg et k70 keyboard afleverede på posthuset i valby, det er der ingen der har set siden. Skulle have været retur til komplett.dk. heldigvis havde jeg min dokumentation i orden så post danmark måtte erkende at pakken var forsvundet i deres varetægt.
I mit tilfælde har jeg mistet et brev og to pakker ved at aflevere dem til post danmark. Begge pakker har de erstattet, men ikke brevet.
Jeg stoler på ingen måde på post danmark. Udover at de mister/stjæler pakkerne så har jeg også oplevet alt det sædvanlige sløseri med sløve omdelere der ikke gider gå på trapper og bare smider en seddel i postkassen og hvad de ellers kan finde på.
#7 det er jo ikke bare fejl vi snakker om her, mine pakker er da med garanti ikke bare forsvundet ud i den blå luft. -- Kick Their Ass Steal Their Gas --
Sidst redigeret 19-11-2015 12:51 #13
det absolut menneskeligt at fejle, spørgsmålet er bare hvor grænsen pr antal fejl er?
det er jo ikke en enkelt hændelse. Den blev sendt til århus og derefter tilbage til taulov, første fejl og derefter burde der jo så ikke ske mere men kig så efter hvordan fejl tromlen fortsætter -- Tjek Min stream:www.twitch.tv[...] #15 Den har fejlagtigt været en tur i Risskov, hvor den så korrekt vender om med retning imod fyn igen.
Edit : Så ikke Brønby, men kan være den generelt sendes tilbage til første sorterings-central. Eller noget helt andet, enig, det er tydligt at der er noget tracking fejl på den pakke. -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af NSA. --
Sidst redigeret 19-11-2015 12:58 Jeg kan godt lide postdanmark, har aldrig haft problemer med deres levering. -- #17 bare rolig det skal nok komme :) -- Kick Their Ass Steal Their Gas Ville bare lige tilføje denne til debatten. Magen til inkompetent forrentningsevne skal man man satme lede længe efter. Med mindre man selvfølgelig vender blikket mod vores alles elskede DSB.
http://finans.dk[...] -- no shit. Har da også et lille "rant" i ærmet hvad angår post.dk.
Har 3 gange i år forsøgt forsendelse uden T&T/forsikring på, alle 3 gange er forsendelsen forsvundet sporløst *thumps up!*
"Komisk" nok sker dette ikke når der er T&T/forsikring på forsendelsen, se evt. dette som en notits om hvordan og hvorledes man bruger post.dk :)
#19
WHAT?!...
Giver jo ingen mening det der... -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. #20
Netop, det giver absolut ingen mening. Faktisk ikke engang tæt på. -- no shit. #20
Utroligt...
Jeg kan så tilføje at deres pakker altså også forsvinder selvom der er T&T på. 2 gange i mit tilfælde som skrevet i #14 -- Kick Their Ass Steal Their Gas --
Sidst redigeret 19-11-2015 14:51 #19 #20
Det er sådan, vi ruller i Danmark. Vi sælger store x-statsmastodonter til kapitalfonde eller andre virksomheder og holder bagefter hånden over dem.
Eksempelvis DONG, hvor staten sælger en stor luns og garanterer, at hvis aktierne falder, så dækker staten for tabet. Så det er rent win/win for Goldman Sachs.
Post Nord har købt sig ind i Post Danmark og vupti finder politikerne på en løsning, hvor enten Post DK bringer breve ud til 19 kr stykket ELLER de andre bringer dem ud og betaler "erstatning" til Post DK. Ergo: Det kan ikke gå galt.
Og hvem betaler i begge tilfælde: Skatteyderne eller kunderne (same same).
Gad vide, om politikerne bare at svært korrupte i det her land? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #1 helt enig.. Ved ikke hvad det er der går galt for dem.. -- Happy wife, Happy life! Tidligere i år da jeg samlede ny comp blev delene bestilt fra 2 shops, den ene med GLS og den anden med PostDUM, den første sending var fremme 1-2 dage efter- og den anden var næsten en hel uge om at nå frem... gæt selv hvem den sløve var.
Bestilte så noget til køkkenet i går og pakken lå klar til afhentning på den lokale Shell tank i dag, og igen, GLS ftw... Jeg boykotter PostDUM så meget som overhovedet muligt nu. -- MSI Mpower Z97 | i5 4690k | Asus 280x | Kingston Beast 16GB 2400Mhz | Corsair HX750 | Crucial MX100 512GB | FD Define R5 | FD Kelvin S36 | WD 1.5TB #25 fuldstændig enig, fatter heller ikke man bliver ved med at bruge dem når de gang på gang, ødelægger det for dem selv. Ikke nok med det så er deres kundeservice, eller mangled på samme, komplet ubrugelig. De kan absolut intet hjælpe med, andet end at oplyse hvad jeg i forvejen kan se på t&t nummeret, måske med enkelte detaljer undtaget. -- Happy wife, Happy life! PostDK er dejlig, ingen problemer for mit vedkommende. Pakkeboksen er er genialt system, da jeg som de fleste andre har arbejde og ikke kan være hjemme hele dagen. Jeg har én gang haft problem med PostDK, og det skyldtes at webshoppen havde fucket op i pakkelablen.
Jeg har til gengæld haft problemer med GLS, både med deres udbringningssystem og inkompetente afhentningsbutikker, så PostDK er altid 1. prioritet hos mig. -- Postdanmark vil sejle rundt indtil den dag de indser at de ikke kan løse deres problemer ved konstant at sætte priserne op.
Hver gang priserne stiger så mister de yderligere kunder.
Jeg sender ALDRIG breve og kan virkelig ikke huske hvornår det sidst skete.
Pakker bliver ligeledes sendt via andre aktører og igen fordi Postdanmark er alt for dyre. -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM **********OPDATERING***********
efter at den har ligget ved taulov hele dagen idag, har de her til aften sendt den til Brøndby Pakkesortering igen -_- -- Slesk af Natur, Venlig af tvang. Jeg talte med postdk omkring ikke afleveret pakker som var på bilen den dag som de skulle ud. Der var en forklaring at der ikke var mere tid på ruten til at aflevere så pakkerne røg med retur til omdeling næste dag. Så er det en fejl, eller var der bare ikke overarbejde, og burde der være det, fordi Jensen vil have sin pakke samme dag? Der er sløve postbud/pakkebud som bevidst ikke afleverer og så er der altså andre grunde. Sjovt i tråden er at der er nogle sorte får host postdk, som ikke gider jobbet og så er der dem som har gjort det i årtier uden problemer på ruten.
At postdanmark ikke opdager fejlen i tide, handler mest om de mennesker som blindt ser på men intet rapporterer om postbudet og ruten der er problemer med.
Jeg kender da flere som har rapporteret lign. problemer og postbuddet forsvandt fra ruten og fejl blev rettet og procedure ændret.
GLS har jeg kun dårlige erfaringer med og butikker som heller ikke vil betjene GLS pakkeshop. Så mon ikke det er smagssager afhængig af byerne og de bude som har andre hensigter med pakkerne end at aflevere dem eller omdele dem til tiden. -- #30
ja det er op til pakkebudet at vurdere hvor mange pakker han kan dele ud indenfor hans arbejdstid, De pakker han ikke kan nå, tager han med tilbage hvor de enten kommer med aftenholdet (de kører fra 15-21, men er ikke et lige så stort hold som dagsholdet) eller som du siger så kommer de med næste dag -- Slesk af Natur, Venlig af tvang. Apropos denne tråd, har min pakke nu overnattet 2 nætter på Post Danmarks pakkecenter i Brøndby.. Sørgeligt. -- #23
"Post Nord har købt sig ind i Post Danmark" det passer nu ikke helt. Det danske og svenske postvæsen, har slået sig sammen, og hedder nu Post Nord. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det nye fede med Post Danmark er flex levering. Det har man åbenbart automatisk, hvis man har terrasse, altan, kælderdør, garage, legehus, pavilion... Og så videre.
Det er sindssygt irriterende. Så har man lige bestilt en bærbar. Checker tracking. Den er "udleveret til afsender". Ingen underskrift, for den er udleveret til "modtager flex". Modtagerflex hvad fanden er det?
Nåh, det er det man siger, når man har en totalt gennemblødt bærbar der har stået ud i regnvejr et døgn før man har opdaget den var der.
Jamen du kan da bare checke om den står et sted udenfor...
Ja det kan jeg, men posten kan også aflevere pakken på fucking posthuset når jeg ikke er hjemme og ikke har tilmeldt mig modtagerflex.
Man skal også lige at checke hos overboen, i vaskerummet og oppe i røven af naboens kat. Der er ingen grænser for hvor pakkerne bliver afleveret.
Nu skal det ikke være udelukkende post danmark hate. De skal spare MANGE penge den næste tid, og det kan godt give vrede medarbejdere. Det forstår jeg, men come on, det går ud over andre mennesker, der ikke har nogen som helst indvirkning om et postbud står uden arbejde pga besparelser i den nærmeste fremtid. -- Nu uden signatur :O #34 - hvis du ikke selv har meldt dig til modtagerflex, så kan postdanmark ikke bare stille din pakke et tilfældigt sted/tilmelde dig modtagerflex..
Man skal selv melde sig til og man skal selv vælge hvor pakkerne kan stilles (og så bliver de stillet der hver gang)
Havde det været mig, der havde fået leveret en pakke som modtagerflex, uden jeg havde meldt mig til - så havde jeg nægtet at jeg havde modtaget min pakke - og så er det postdanmarks ansvar at bevise at man er tilmeldt modtagerflex og/eller at pakken er afleveret.. -- På intet tidspunkt kommer jeg med min personlige holdning til pistacienødder uden skal.. #35 - Det ved jeg. Jeg har aldrig været tilhænger af modtagerflex. Det er en alt for risikabel løsning på alt for mange punkter.
Jeg har haft MANGE adresser. Jeg er pt. flyttet 24 gange, hvoraf 19 gange er efter jeg er flyttet hjemmefra. Jeg har boet i små og store lejligheder, huse, campingvogn, kælder, loft, garage, you name it. Mange adresser og mange pakker. Ofte har jeg modtaget som "modtagerflex" og jeg kunne aldrig finde på at tilmelde mig det heller.
Spørg hvem som helst der arbejder i kundeservice for et firma der sender pakker ud. Så har det med garanti hørt det mange gange før og det giver problemer. Helt vildt besværligt.
Hørte det også ofte fra kundeservice da jeg arbejdede hos Komplett, når ting kom ødelagte retur, fordi det var afleveret som modtagerflex uden kunden vidste det. Det er et kæmpe problem!
Omdeleren er ligeglad. De hører sikkert ikke beskeden, når den ikke kommer længere end postens kundeservice medarbejdere, som opretter en reklamation. Så står afsenderen med lorten. Har kunden fået pakken? Kommer der penge tilbage fra posten? Skal man sende kunden en ny, og så bare håbe på man får erstatning fra posten på et tidspunkt. Det er tidskrævende og dyrt at gå i retten. Det kan man ikke bare...
Så ja, det er postens ansvar, når pakken er forsikret og så videre. Men det giver så meget besvær man slet ikke fatter det. Både for afsender og modtager.
De pakker jeg har modtaget som modtagerflex, som er i god behold, har jeg naturligvis beholdt, og kontaktet posten for at understrege jeg ikke er tilmeldt modtagerflex. Men de kontakter jo ikke postbuddet på den rute og siger "du må sgu ikke aflevere med modtagerflex til ToFFo, han er syg i hovedet og bliver helt vildt sur og alt muligt". Det kommer ikke længere end deres kundeservice, som nok bare trækker på skulderen og tager det næste vrede opkald. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 20-11-2015 21:28 #34/#36 Det er da en gang vrøvl uden at du ved noget om det.
Som #35 siger, du får intet på flex uden at du har bestilt servicen og har sat klistermærke op som postdk benytter sig af. Har du afmeldt men ikke fjernet mærkat som du normalt sætter op, så er problemet dit og ikke postbud som ikke checker om det nu er korrekt. Modsat har du modtager flex men intet mærke sat op, så leverer de ikke på modtager flex uden du vælger det hos pakke-afsender, hvor du accepter flex og skriver hvor pakken skal stilles.
Betvivler man postdk og modtagerflex, så er der kun en som fejler hvis pakker kommer med flex som man ikke har bestilt, det er kunden/modtager.
Det skal vel også siges at NÅR de nu leverer på flex, så lægges der også en seddel i postkassen hvor modtagerflex nævnes at du har accepteret at pakke lægges på position X.
Den er sgu svær at komme uden om, uden at kunden ikke er den egentlige årsag.
Har du ingen modtager flex, og ingen seddel i postkasse, så er det stadig kun dig som fejler i forløbet, for det er STADIG dig som skal klage over postbud som leverer på en ordning du ikke har aktiveret for alle pakker. -- Sidst redigeret 20-11-2015 21:53 #37 - Nej, det er ikke vrøvl. Det er dig der vrøvler og antager noget ud af det blå. Du har ikke arbejdet i faget, du har ikke været ude for andet, ergo er din verden uden problemet, men det betyder ikke at det ikke eksisterer.
Det er jo som at sige, at den lokale Netto ikke sælger sprut til mindreårige, og det må så betyde, at INGEN andre Netto i hele danmark gør det. De SKAL checke ID ved ALLE. Men gør de det? Næppe.
Hvis det ikke skete, hvorfor skulle folk så ringe til kundeservice og spørge hvor deres pakke er. De bliver lige forbavsede HVER gang når man fortæller dem, at pakken er afleveret med modtagerflex ifølge track & trace informationerne.
"Hvad er modtagerflex? Jeg har ikke tilmeldt mig noget modtagerflex" siger de.
"Har du en garage/carport, et legehus, pavilion eller kældertrappe, bør du kigge der. Spørg evt. naboen om de har modtaget pakken i dit fravær" siger man så.
"Den stod i (indsæt et af ovenstående), tak for hjælpen" bliver der så afsluttet med.
Dette er henvendelser der kommer et par gange om måneden. Så det er ikke super ofte. Men det er stadig det levende bevis på at det altså sker, ved folk der ikke har aktivt tilmeldt sig modtagerflex.
Hvordan er det min fejl, hvis posten ikke passer sit arbejde? Hvis posten spiller basketball med min bærbare computer og afleverer en ramponeret bærbar computer der lugter af tis, er det så modtagerens skyld? Har et par kammerater der arbejder hos posten. De kan også berette om hvordan pakkerne behandles i det daglige. Ikke så meget af mennesker, men ofte af maskiner, da de ikke ligefrem triller af samlebånd. De falder af.
Det, at jeg har erfaring med faget og har taget imod kundernes uforståenhed, og kender folk der arbejder hos Århus Pakkedistribution der bekræfter hvad jeg siger, fortæller lidt om hvor jeg har min viden fra. Hvor har du din viden fra? Du trækker jo bare dine antagelser ud af den blå luft. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 20-11-2015 23:17 #38 Total tåreperser, mon ikke du skulle brokke dig lidt på nationen, for jeg læser kun BS og dårlige forklaringer fra en kunde som føler sig snydt. Det vil aldrig være muligt at forklare dårlige kunder at virkeligheden er nogen gange lidt anderledes end den de ser og mener den ser ud. Altså folk laver spin på postdk's bekostning, her er du på det stadie, sørgeligt.
Det er totalt urelevant om jeg arbejder/har arbejdet eller har erfaring med dine problemer, for det hjælper dig ikke. -- Sidst redigeret 20-11-2015 23:53 #39 - Du læser tydeligvis ikke mine indlæg. Eller også ignorerer du bare det væsentlige. Jeg skriver jo netop det ikke kun er mig der har det problem, og jeg ved fra arbejdsmæssig erfaring, at der er flere der har netop dette problem.
Du lukker skyklapperne ned og siger "det kan ikke lade sig gøre, og du er bare en sur kunde" men det betyder ikke problemet ikke eksisterer.
Det er bestemt ikke irrelevant, om du har arbejdserfaring fra et område, hvor man får henvendelser fra folk, der har netop det problem jeg beskriver. Det er lige omvendt. Det er meget relevant, for så ville du vide, at det er et problem der eksisterer. Jeg bestiller altid til døgnboks når det er muligt. Hvis ikke, så bestiller jeg uden omdeling, for netop at undgå det sker. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 21-11-2015 00:07
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|