Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Netbutik med troværdig leveringstid?Af Ultrabruger Lonestar | 04-12-2014 07:58 | 3621 visninger | 31 svar, hop til seneste
Hey HOL
Jeg har bestilt nogle varer ved ComputerSalg.dk i mandags. Jeg valgte ComputerSalg fordi de skiltede med "Varen ligger på fjernlager. 2-3 dages levering". I min naivitet troede jeg, at når de skriver "på fjernlager", at de så rent faktisk havde tingene på lager et sted.
Der skete bare det, at onsdag efter lukketid får jeg en mail om, at varerne er forsinkede og først kommer på mandag (7 dages levering). Jeg skal bruge tingene i weekenden, men det kan jeg godt glemme nu, da jeg ikke får dem i tide. Og *BONUS* da ComputerSalg har ventet til onsdag aften med at skrive til mig, at varerne på magisk vis ikke er på lager længere, så kan jeg ikke nå at bestille dem et andet sted.
Mine spørgsmål er derfor:
- Hvilke netbutikker holder hvad de lover, så man rent faktisk får tingene leveret til den lovede tid?
- Er det mig, der forstår ordet "fjernlager" forkert? Betyder det i virkeligheden "Vi forsøger at skaffe dem, men aner intet om leveringstiden", eller er det kun ComputerSalgs definition af ordet? Andre netbutikker skriver "Ikke på lager, men nok omkring 3 dages levering", hvilket er fair nok.
- Skal jeg bare opgive danske netbutikker og bruge Komplett?
Jeg er godt nok ked af at bruge Komplett i stedet for at støtte danske butikker! Men jeg gider simpelthen ikke blive løjet lige i fjæset om, at de har tingene på lager for at score ordren, og så venter de til aller sidste øjeblik med at fortælle mig, at varerne er forsvundet fra lageret (eller whatever).
ComputerSalg lover mig nu levering på mandag, da "varen ligger på fjernlager" stadig... hvilket jeg har lige præcist NUL tillid til. --
Så vidt jeg ved, så er "på fjernlager" bare noget de skriver, hvis det er på lager hos deres leverandører. -- Slettet jfr GDPR Det kan gå galt alle steder. "Fjernlager" betyder jo at varen ligger hos en leverandør. Det er meget svært for en butik at garantere, at der ikke er nogen hos en leverandør som nosser i det, eller de har sygdom, eller deres transport-udbyder pludselig "glemmer at hente" eller deres lastbil punkterer.
Det er klart, bruger du en anerkendt stor butik, er chancen for at supply-chain'en er rimeligt stram, meget større - men der kan ske uheld og fejl alle steder.
Sådan er det. Internethandel har mange "led". Selv den bedste og dyreste butik kan ikke gøre noget ved at Storebæltsbroen bliver spærret på grund af blæst. Hvis man vil have sine varer *nu* - så går man i en butik. Ellers accepterer man risikoen ved fjernhandel - som man som regel "kompenseres" for, ved at priserne ved nethandel ofte er lavere.
Jeg har aldrig handlet hos ComputerSalg, men jeg er ret sikker på, (efter omkring 20 år i international logistik) at din kontakt hos firmaet sidder og rykker for en status fra deres leverandør - og giver dig præcis de oplysninger han får. Men han kan jo ikke andet, end at stole på de oplysninger HAN får.
Butikkerne er herre over deres egne varer, på deres egne lagre - og selv her kan "broen være oppe" eller nogen kan falde og brække benet.
Det er pisseærgerligt - men man er nødt til at lave et reality-check. Fejlen sker ALLE steder. Spørgsmålet (for mig, som kunde) er hvordan det bliver håndteret. Bliver man ordentligt informeret - eller måske tilbudt en anden vare som erstatning, eller hvad nu. Alle folk laver fejl - på job og hjemme. Forskellen er hvordan de håndterer dem. -- "ORK SATME!" Jeg har så haft den modsatte oplevelse hos ComputerSalg.dk, hvor jeg fik pakken 3 dage tidligere end udregnet :D -- MSI Z97M GAMING
Intel Core i7-4790K (Corsair H75)
Kingston 8GB DDR3
Sapphire HD6970 #1 #2
Det er lidt speget at tænke på leverandørens lager som en del af sit eget lager, eller i hvert fald påstå overfor kunden, at den er på et "fjernlager". Det indikerer, at man har en form for kontrol med varen via et lagerstyringssystem.
Hvis man ikke har en vare på eget lager, eller ikke kan reservere en vare fra et eksternt lager, så har man reelt ingen kontrol med den vare. Man ved jo faktisk ikke engang, om den findes.
Så er det noget uheldigt at love en leveringsdato og påstå at varen er lagerført, når man intet ved om, hvornår (eller om overhovedet) varen kommer til eget lager.
Jeg er ikke sur over ikke at have fået varen, fordi fejl sker jo. Jeg er sur over, at leverandøren har lovet mig noget, som delvist er usandt (vi har varen på lager) og har forværret situationen ved at vente med at give mig besked til så sent, at jeg ikke kan bestille varen andetsteds.
Angående:
Sådan er det. Internethandel har mange "led". Selv den bedste og dyreste butik kan ikke gøre noget ved at Storebæltsbroen bliver spærret på grund af blæst. Hvis man vil have sine varer *nu* - så går man i en butik. Ellers accepterer man risikoen ved fjernhandel - som man som regel "kompenseres" for, ved at priserne ved nethandel ofte er lavere.
Hvis Storebæltsbroen er lukket, så giver det som regel kun en forsinkelse på 1 dag max. Den risiko må man altid medregne ved leverance af varer. Men i det her tilfælde går det først op for leverandøren efter 3 arbejdsdage (bestilte mandag morgen), at de ikke har varen på lager og ikke aner, om den kommer på lager. Der er altså en stor forskel på, hvad man har lovet, og hvad man (måske) leverer.
Jeg mener, at det er lidt at vende den på hovedet at sige, at "kunden må acceptere at der ved internethandel er en indbygget risiko for, at man ikke får varen". Jeg mener i stedet, at butikkerne må revidere, hvad de lover kunden.
Havde ComputerSalg skrevet "Vi har ikke varen på lager, men bestiller den straks. Typisk 2-3 dages leveringstid. Hvis ikke varen er på vej til vores lager dagen efter bestilling, så giver vi med det samme besked.", så ville det være helt fair.
Men det kan ikke være tilfældet, at jeg som kunde må acceptere, at når det er nethandel, så kan man ikke stole på, hvad man får lovet. Jo, der er en øget risiko involveret bl.a. mht. transporten, men det er en forventet risiko. Det er ikke en forventet risiko, at "vi har den på lager" betyder "vi forsøger at skaffe én på et tidspunkt".
De andre risikofaktorer, du nævner the688 angående sygdom/brækket ben i personalet osv, det plejer kun at give en enkelt dags forsinkelse eller de bør indkalde ekstra hjælp. Det kan håndteres. Men at gå fra 3 til 7 dages levering med stadig ingen garanti for, at jeg får varen, det kan ikke regnes under "hændelige uheld i produktionen" imo.
Og jeg vil MEGET gerne have købt varerne i en butik, hvis jeg kunne finde en butik, der solgte dem.
Jeg havde 3 valgmuligheder, da jeg bestilte:
1: Købe ved ComputerSalg, der lovede 3 dages levering fra "fjernlager"
2: Købe fra ProShop som siger "ingen på lager, vi bestiller, nok 3 dages levering"
3: Komplett: "Vi har over 100 på lager. Det tager 3 dage maks"
Jeg valgte ComputerSalg. Næste gang kan jeg ikke se andet, end at jeg skal vælge Komplett... Desværre! -- Heh.
Jeg havde ikke helt forstået at dit issue primært var med visse butikkers informationsniveau, og ikke så meget med at der kunne ske ting, som gav forsinkelser.
Jeg er 100% enig i at ComputerSalg i så fald burde have oplyst præcis som ProShop gør. Hvis de *lover* 3 dages leveringstid, specifikt, så skal de selvfølgelig have en eller sikkerhed for at de også kan levere på 3 dage. Jeg havde antaget at der måske stod "forventet leveringstid" - og ikke en konkret "3 dage!".
..og så havde jeg ikke set det var dig der havde lavet tråden. Så jeg havde nok ikke antaget "det er en eller anden der ikke har læst hvad der står på sitet, og nu tuder helt vildt over at hans lorte-gamer-mus ikke er kommet til tiden". Sowwy, for helvede! :) -- "ORK SATME!" #5 +1
.og så havde jeg ikke set det var dig der havde lavet tråden. Så jeg havde nok ikke antaget "det er en eller anden der ikke har læst hvad der står på sitet, og nu tuder helt vildt over at hans lorte-gamer-mus ikke er kommet til tiden". Sowwy, for helvede! :)
- Tudetråd var også mit første indtryk her
-- har lige bestilt 2 bundkort fra computersalg som var på lager (fjernlager).Det tog 3 dage så var de hos pakkestationen. Den slags forsinkelse kan ske ved alle online butikker. Det værst syns jeg er pixmania, der tager det 3 dage før det bliver send af sted. -- Forstår sku ikke folk.
De vil ha varen super billigt
Og stadig super service.
Og så går de helt i selvsving.
Når det går for lang tid med levering.
Hvis det haster
Så støt en Dansk butik -- Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
ejer ikke en win eller Android(kommer aldrig til det) #6
Kunne du ikke prøve at svare på de spørgsmål, jeg stiller? Så ville du nok finde ud af, at tråden ikke er en tudetråd, men jeg forsøger at løse problemet konstruktivt.
#8
De vil ha varen super billigt
Nej, jeg købte det sted, der kunne garantere levering og gik ikke efter prisen. Og jeg kan ikke finde produktet i en fysisk butik indenfor 100 km.
Og stadig super service.
Jeg forventer, at de ikke lover mere, end de kan stå inde for.
Og så går de helt i selvsving.
Nej, jeg stiller nogle konkrete konstruktive spørgsmål, der kunne afhjælpe problemet.
Når det går for lang tid med levering.
Hvis det haster
Så støt en Dansk butik
Jeg skriver netop, at jeg helst støtter danske butikker!
Jeg brokker mig ikke over for lang levering, men at jeg er blevet lovet noget, som leverandøren ikke kan garantere alligevel under rimelige betingelser.
Forstår sku ikke folk.
Jeg forstår heller ikke, at folk braser ind i tråde, som de ikke gider bruge tid på at læse, og kommer med en lang smøre baseret på fordomme og antagelser uden at forholde sig konstruktivt eller intelligent til emnet.
Du har ikke læst en skid af, hvad jeg har skrevet, har du? -- Kunne du ikke prøve at ringe til Komplett for at høre, om de kan afsende i dag (ved godt, at der står max 3 dage på deres side). Men det kan jo være, at du er heldig. -- Se mine salgstråde her: http://www.hardwareonline.dk[...] #9
hvor står der at de LOVER at sende det inden for den dato? -- Asus maximus 6 hero // Intel 4770K // Nvidia 780 // TridentX 8GB 2400MHZ// System 840 PRO 128 Plextor // Spil PX-256M2P 256GB Varen kan også sendes direkte fra "Fjernlager". Det er ikke unormalt, både ved salg til private og til erhverv. -- Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU! #10 God ide!
#11 Du har helt ret, de LOVER som sådan ikke en leveringsdato.
Problemet består i, at hvis jeg har brug for en dims så hurtigt som muligt, så vælger jeg det sted, der kan sende den hurtigst muligt, uanset om jeg kommer til at betale ekstra for dimsen. I det her tilfælde har jeg købt tingene ved en butik, som i dette tilfælde er dyrere end de andre for netop at få den leveret hurtigt.
Når nu butikken så ikke kan levere, så synes jeg, at jeg har gjort en ringere handel, end jeg havde forventet. Jeg kunne jo have sparet penge OG tid ved at købe ved Komplett. (Jeg bruger ikke ordet snydt, men lidt vildledt føler jeg mig).
Hvis det er i orden for en butik at give en "forventet leveringsdato: 3 dage", og så i virkeligheden ikke have nogen ide om, hvornår dimsen kan sendes, så kunne ALLE butikker jo bare skrive 2-3 dage. De butikker der så rent faktisk HAR den på lager, har jo så ingen chance for at nå ud til mig med budskabet.
Man kan godt sige, at de ikke LOVER at sende den, men hvis de bruger ordet "forventet leveringstid" om en leveringstid, de ikke aner noget om, så er det vildledende i min terminologi.
#12 Det er helt fint for mig. Hvis de kan garantere, at den ligger på lager (ved reservation på lager), så må den gerne komme fra fjernlager. Bare jeg får den til tiden ;) (med betingelser for hændelige fejl osv). -- Jeg har desværre også ganske forfærdelig oplevelser med ComputerSalg.dk! Jeg bestiller hardwarde for små 5k en lørdag aften, med den forhåbning at deres 2-3 dages levering passede. Det skulle vise sig at være et helt andet tilfælde! Jeg fik konstant rykket min leveringsdato, da de havde rykket den med 9 arbejdsdage, valgte jeg at annullere min ordre og bestille det hele ved ProShop.dk som leverede det dagen efter! Jeg "turde" ganske enkelt ikke at vente længere, da jeg dagligt fik mails om at én af mine varer var forsinket. Jeg var i kontakt med deres support flere gange, som hvergang blot sagde at den formentlig kom den dato der stod. Få timer efter at supporten havde sagt at den formentligt kom på den planlagte dato, så blev leveringen rykket endnu en dag :( De var ca. 100 kr. billigere en ProShop.dk, men også 100 kr. mere forfærdelig. Så det er sidste gang jeg handler der. -- Tilføjelse:
Hvis butikken vil køre den hårde linje, og kun holde sig til reglerne og ikke være "rimelige", f.eks. ved at sige "Jamen vi LOVEDE dig jo ikke levering, det var en FORVENTET dato", så er det fint med mig.
Jeg kunne så også bare følge reglerne og være ligeglad med rimelighed. Næste gang jeg bestiller noget, så kunne jeg bestille dimsen ved 3 forskellige butikker samtidigt og vente på at den første sender varen afsted og annullerer de 2 andre.
Det er ikke særligt flinkt af mig, og det giver butikkerne en masse rod og mas. Jeg ser det dog bare som en konsekvens af deres ageren. Hvis ikke jeg kan stole på leveringsdatoerne og har brug for dimsen i tide, så har jeg enten muligheden at handle ved Komplett, eller lave det skod-nummer med at bestille flere forskellige steder. -- #14 den type oplevelser kan du finde ved alle online shops.
Det vil gå galt nogle gange, såen er det bare.
Deres 2-3 dages leveringstid holder nok på 99% af alle deres ordre. Men der vil altid være den 1% hvor tingene går galt.
#13
"Man kan godt sige, at de ikke LOVER at sende den, men hvis de bruger ordet "forventet leveringstid" om en leveringstid, de ikke aner noget om, så er det vildledende i min terminologi."
Og i langt de fleste tilfælde der passer den forventede leveringstid. Men nogle gange går "forventede" ting galt.
Derfor man bruger ordet "forventet". -- Framed by Thomas Photography - @framedbythomas
http://framedbythomas.com[...]
tdmweb - Din hjemmeside starter her!
http://tdmweb.dk[...] #16
Deres 2-3 dages leveringstid holder nok på 99% af alle deres ordre. Men der vil altid være den 1% hvor tingene går galt.
Hvis man ser på strømmen af varer totalt, så har du ret i, at det er rimeligt at skrive, at man forventer 2-3 dages levering fra lager, da det som regel er tilfældet. De 1% er så undtagelser.
Men ville det ikke være mere rimeligt at skrive "0 på lager. Levering direkte fra leverandør, typisk 3 dage.", når man ser på den enkelte forsendelse isoleret?
Sagen er jo, at det viser sig, at varen slet ikke er på lager, hverken ved butikken eller ved leverandøren (fjernlageret).
Det er dét punkt, jeg mener, der er urimeligt: At skrive, at noget ligger klar på lager, når man reelt ikke ved det.
Havde butikken skrevet "0 på lager, bestilles ved leverandør, 2-3 dage" præcist som ProShop gør det, så havde jeg nok bestilt ved ProShop, som i øvrigt er billigere.
Jeg bryder mig ikke om, at butikken forsøger at snuppe ordrer fra andre butikker (og til en højere pris) ved at skrive, at produktet er på (fjern)lager, når det ikke er sandt. -- #0
"Men jeg gider simpelthen ikke blive løjet lige i fjæset om, at de har tingene på lager for at score ordren"
Det har de jo sådan set heller ikke gjort, da du selv nævner at varen var på fjernlager, der som nævnt af andre kan betyde mange ting. "Force majeure" er nøgleordet.
"fjernlager": http://www.ordbogen.com[...]
Hvis du er utilfreds med definitionen af dette ord så er det nok en anden instans du skal brokke dig til.
#9
"men jeg forsøger at løse problemet konstruktivt."
Nej du gør ej. Det er en ren og skær tudetråd selv om du påstår at du løser det.. "konstruktivt". Du er gået i diva-tilstand og er på vippen til at "opgive danske netbutikker" og forventer at der aldrig nogensinde sker den mindste form for fejl.
"Nej, jeg stiller nogle konkrete konstruktive spørgsmål, der kunne afhjælpe problemet."
Igen, nej. Du burde jo vide at fejl kan ske alle steder. Det er altså ikke noget som ComputerSalg lige har opfundet specielt til dig. Alligevel opfører du dig på den her måde og vil have en "definitiv liste" over alle butikker som aldrig nogensinde laver fejl. Jamen held og lykke med at finde sådan en. Hvis det her er noget så laver så kæmpe stor en sag ud af, så ville jeg ikke være den person du tog kontakt til når der rent faktisk var et reelt problem.
Det er håbløs piveri fra din side.
Ja, det er træls ikke at få leveret sine ting inden for den dato man forventer, men sådan er det jo fra tid til anden.
Det er trods alt en forventet leveringsdato, hvorfor butikken ikke skal stille nogen garanti for dig om at prompte komme med en offentlig undskyldning på landsdækkende TV hvis du føler dig truffet.
Som #16 nævner så falder du ganske simpelt inden for den "fejlmargin" der er når man siger "forventet leveringstid".
Som der også er nævnt kunne du jo selv være lidt hurtig og få fjernet den problematiske varelinje fra din ordre og så få det afsendt som er på lager, og så bestille den manglende vare et sted som påstår at de kan levere den hurtigst muligt.
#15
Men ved at gøre dette, så er du jo skyld i at andre muligvis får samme oplevelse som dig og ikke kan få de varer de gerne vil have.
Stram nu lige hjelmen en tak mere.
#17
Jo, det er muligt. Men nu er der jo så sket en fejl som betyder at lagerstanden ikke har været ordenligt opdateret, hvorfor de ikke har kunne skrive den besked.
Én fejl kommer sjældent alene når man er vant til at systemet virker korrekt, hvorfor du også først har måtte vente til onsdag med at blive oplyst om det.
Alt kan ikke virke 100% hver gang, så tag nu lige en slapper.
"..at butikken forsøger at snuppe ordrer fra andre butikker (og til en højere pris) ved at skrive, at produktet er på (fjern)lager, når det ikke er sandt"
Det er jo noget af en påstand du kommer med der. Har du beviser for at de systematisk snyder både deres kunder men også resten af branchen? I det tilfælde er jeg sikker på at de andre butikker er meget interesseret i at kende til dette. Men mon ikke det bare er mere brok.
Lad mig gætte, du var også pænt fornærmet over ikke at have fået den jubilæumsvase der var så meget ballade over for ikke så længe siden?
Mage til narsisstisk selvberettigelse skal man sgu lede længe efter.. men god underholdning er det ihvertfald :)
Har du flere anekdoter du kan berettige om? -- #18
Det har de jo sådan set heller ikke gjort, da du selv nævner at varen var på fjernlager, der som nævnt af andre kan betyde mange ting. "Force majeure" er nøgleordet.
Hvis du nu gad læse tråden, så ville du opdage, at varen netop IKKE var på lager, ej heller på "fjernlager".
"Force majeure" dækker over hændelige fejl og driftsforstyrrelser, man ikke selv er herre over og ikke selv har en rimelig chance for at kunne estimere hvornår sker. F.eks. stormvejr, vulkanudbrud, nedbrud i tognet, strømafbrydelser osv.
Det kan ikke bruges i den her sammenhæng, da fejlen ikke består i, at et uheld er sket, men i, at butikken har angivet en leveringsdato, som de ikke er i stand til selv at beregne. Man kan ikke bare angive en "forventet leveringsdato" som er trukket ud af den blå luft, og så påråbe sig "force majeure" i de tilfælde, hvor det ikke holder.
Kunne du ikke for morskabens skyld lige specificere, hvilken "større magt" du synes, der er i spild i dette tilfælde? (når nu du bruger så fine ord, du ikke selv forstår).
"fjernlager": http://www.ordbogen.com[...]
Hvis du er utilfreds med definitionen af dette ord så er det nok en anden instans du skal brokke dig til.
Tak for et defekt link. Godt detektivarbejde der!
Tror du seriøst, at det er etymologien her der driller mig? Eller prøver du bare at spille smart?
Ok, jeg tager lige een mere:
Som der også er nævnt kunne du jo selv være lidt hurtig og få fjernet den problematiske varelinje fra din ordre og så få det afsendt som er på lager, og så bestille den manglende vare et sted som påstår at de kan levere den hurtigst muligt.
Du har overhovedet ikke læst mit indlæg har du?
Du har på ingen måde gidet sætte dig ind i sagen?
Sagen er jo netop, at fordi de venter så længe med at give mig feedback om den manglende levering, så kan jeg IKKE nå at bestille tingene et andet sted.
Og (for at skære det ud i pap for dig) JEG HAR JO NETOP ALLEREDE BESTILT VAREN DET STED, DER LOVEDE KORTEST MULIGE LEVERINGSDATO.. HVAD HJÆLPER DET AT GØRE DEN SAMME FEJL EN GANG TIL? HVAD SKAL JEG GØRE FOR AT KUNNE HAVE NOGEN FORM FOR TILLID TIL LEVERINGSDATOER, NÅR BUTIKKERNE SELV KAN ANGIVE HVAD SOM HELST?
Det er DET, der er pointen i denne diskussion (som du ikke gider sætte dig ind i).
Hold kæft hvor er det irriterende, at der kommer tosser som Amplificator ind i ens tråd og bitcher over alt muligt og samtidig ikke har gidet læse bare det mindste af tråden! :-( -- "Der skete bare det, at onsdag efter lukketid får jeg en mail om, at varerne er forsinkede og først kommer på mandag (7 dages levering)."
#19
De skrive at varen er forsinket, ikke at den ikke er på lager.
Så synes du skulle tage dig en tudekiks og lave med at sådan nogle ting sker. -- Kan vi ikke blive enige om at råben og skrigen (caps og bold) hører til i børnehaven, og at vi derfor undlader dette fremover? Du virker jo næsten helt manisk.
Hvis du nu gad læse tråden, så ville du opdage, at varen netop IKKE var på lager, ej heller på "fjernlager".
Force majeure delen kommer i spil hvor de skriver den er på fjernlager, hvorfor det muligvis er deres leverandør som allerede nævnt i tråden. Hvis leverandøren har haft en fejl og vidergivet ukorrekte oplysninger til ComputerSalg, så er dette naturligvis ikke noget de kan vide på forhånd, hvorfor dine beskyldninger om at de snyder både kunder og resten af branchen er ret malplaceret. Det virker som et desperat argument at bruge.
ComputerSalgs forventet leveringstid er naturligvis baseret på de oplysninger som deres leverandør giver, og i langt de fleste tilfælde er disse korrekte.
Hvis du vil have en fyr til personligt at inspicere alle varenumre manuelt for altid at sørge for korrekt lagerførsel (selv her kan der naturligvis opstå fejl), så skal du nok se dig om efter en anden butik fordi så bliver det hurtigt en dyr affære.
Tror du seriøst, at det er etymologien her der driller mig?
Ja jeg gør. I bl.a. #4 udviser du en forkert forståelse for hvad der ligger i ordet "fjernlager".
Derfor er jeg så venlig at give dig et link til hvad ordet betyder. Det er en gratis service fra mig til dig, så du er ganske velkommen.
JEG HAR JO NETOP ALLEREDE BESTILT VAREN DET STED, DER LOVEDE KORTEST MULIGE LEVERINGSDATO
Var vi ikke blevet enige om at de ikke har lovet noget som helst, men angiver en forventet leveringstid?
I #4 skriver du at de muligheder du havde da du bestilte, var en butik som angav at have dem på fjernlager og en butik som angav at have dem på lager. Alligevel vælger du at bestille det sted hvor varen er på fjernlager og der derfor nemmere kan opstå uforudsete problemer som nævnt øverst i dette indlæg.
Havde du bestilt et sted hvor varen blev angivet som værende på lager og klar til afsendelse, så ville du sandsyneligvis ikke have haft nogle problemer. At du så undskylder det med at ville støtte en dansk butik er jo ikke andres fejl end din egen.
Og for at fortsætte din stil; Så synes jeg også at det er irriterende at der kommer tosser som Lonestar og opretter broktråde lige så snart der sker noget som ikke falder i god jord med ham, på trods af at han havde muligheden for at bestille et sted hvor varen var angivet som værende på lager.
#4
Jeg er ikke sur over ikke at have fået varen
Jo du er. Hvad formål skulle der ellers være med denne tråd?
I #9 siger du at du forsøger at løse problemet "konstruktivt", men hvordan er de "yderst kritiske" spørgsmål du stiller i #0 på nogen som helst måde konstruktive?
Hvordan løser det dit problem at få svar på hvilke netbutikker som "aldrig laver fejl" (hint: de findes ikke) og om du skal "opgive danske netbutikker"?
Du føler dig truffet og forsøger at få opmærksomhed; at oprette en broktråd på et forum er næppe konstruktivt.
Hvis du mente det seriøst ville du gå andre veje, og der vil du nok også hurtigt blive afvist. -- Generelt er proshop og komplett gode til at levere til tiden. Men har oplevet fejl ved dem begge. Ingen garantier her.
Ved computersalg og BJ-trading har jeg oftere oplevet senere leverings tidpunkter end først opgjort. -- 4770K @ 4.2 ghz | 16 gb 1866 mhz | Asus DC2 780 |Gigabyte Z97-M | Noctua U12-S | Aerocool Dead Silence| 628 GB SSD |Seasonic Fanless 520W | #9 Det åbenlyse er vist påpeget at flere andre nu. Spørgsmål kan ikke besværet når målet lyder mest af tuderi over forventninger som ikke opfyldes.
Jeg gav kun #5 ret, da jeg også godt kunne se begge vinkler men din indpakningen giver mest et andet sørgeligere indtryk.
Du kan ikke forvente de kender grossisters præcise informationer, det er lidt af en overdrivelse at tude over, når der er så mange involveret som kan forhale levering.
PostDK har været mange dage om BlackFriday leveringer her uden omdeling, skal jeg tude her? -- Komplett afsendte forresten heller ikke mit kabinet i går som forventet.
Jeg tror jeg opretter en tråd, inviterer pressen her hjem og så ruller "leveringsgate". -- #21
Dine personlige svinere såsom:
Mage til narsisstisk selvberettigelse skal man sgu lede længe efter..
og
Du virker jo næsten helt manisk.
er utilstedelige og jeg rapporterer dine indlæg til admin.
Hertil trækker diskussionen ned på børnehaveniveau, eksempelvis:
Ja jeg gør. I bl.a. #4 udviser du en forkert forståelse for hvad der ligger i ordet "fjernlager".
Derfor er jeg så venlig at give dig et link til hvad ordet betyder. Det er en gratis service fra mig til dig, så du er ganske velkommen.
Nej, jeg ved godt, hvad et fjernlager er. Jeg kritiserer, at butikken påstår, at varen er på lager, hvilket den ikke var. Ikke at de bruger et fjernlager. Det er det springende punkt, du konsekvent nægter at forstå. Du kører derfor diskussionen over på, om jeg forstår ordet "fjernlager". Det er simpelthen trættende at diskutere på den måde.
Hertil er det trættende med den der arrogante, bedrevidende, nedladende tone, og så et link til en ordbog... og så skriver jeg til dig, at du i det mindste kan linke korrekt, så dine links ikke er broke (det virker så inkompetent at spille smart og så ikke kunne finde ud af at linke). Men det ignorerer du også.
Det var super sjovt i folkeskolen at sige "Lol skal jeg slå det op for dig i en ordbog?". Det var så omkring 25 år siden, jeg argumenterede på den måde.
Jeg har tilføjet dig til min ignoreliste, så jeg ser fremover ikke dine indlæg. Det er spild af tid at læse dem. -- #20 De skrev, at den var på lager, da jeg bestilte ("på fjernlager"). Nu er den så forsinket mindst 4 dage uden garanti for, at den så bliver sendt i morgen.
Først skrev de at det ville tage 1 arbejdsdag at plukke den fra fjernlageret og få den sendt. Nu tager det så 5 arbejdsdage. Hvad kan være årsagen til, at en leverance går fra 1 dag til 5 udover at den er i restordre fra en anden grossist (altså ikke på lager som først lovet)?
#22 Jeg er også tilbøjelig til at bruge ProShop igen. Jeg har ikke haft mange fejl derfra. Begge gange jeg har brugt ComputerSalg er det gået galt, desværre.
#23 Som jeg har forsøgt at skrive et par gange, så forventer jeg bestemt ikke, at der ikke opstår fejl. Jeg synes bare, det er mere ærligt at skrive "Vi har den ikke på lager, men forsøger at skaffe den snarest" i stil med ProShop, frem for at påstå, at varen ligger på et fjernlager og den kan sendes snarest... hvorefter datoen bliver udskudt indtil videre 4 dage, fordi varerne så alligevel ikke var på lager.
Jeg synes seriøst ikke, at jeg tuder, men forsøger at få et svar på, hvordan jeg som kunde bedst muligt sikrer mig, at jeg kan få noget leveret hurtigt. Jeg betalte ekstra ved ComputerSalg fordi de lovede, at den var på lager, frem for andre butikker, der skrev, at de ikke havde den på lager. Det er da noget irriterende.
Jeg har så i denne tråd lært, at "på fjernlager" betyder "vi har den måske ikke lige pt.". Det lader til, at folk på hol.dk synes, at det er fint nok. -- Enig med OP.
Man SKAL kunne regne med de leveringstider butikkerne annoncerer med.
Uden at vide det med sikkerhed ,er jeg temmelig overbevist om at enkelte netbutikker bevidst bruger ordet fjernlager for at signalere at levering ikke tager lang tid.
Leveringstid er i høj grad et konkurrenceparameter for netbutikkerne, og er for mig ofte afgørende for mit valg af butik.
Dårlig stil af Computersalg at påstå noget er på "fjernlager", når de på ingen måde har kontrollen over det.
At enkelte brugere synes det er ok, synes jeg er vildt ærgerligt, og kan være med til at netbutikkerne i fremtiden bare bliver mere og mere kreative med deres formuleringer.
-- #13
og du har taget højte for der lige har været black fridag og postdanmark har været ude og sige de ikke kan/kunne følge med alle de pakker de har fået i gennem? :) -- Asus maximus 6 hero // Intel 4770K // Nvidia 780 // TridentX 8GB 2400MHZ// System 840 PRO 128 Plextor // Spil PX-256M2P 256GB #27 Enig. Der må gerne ske fejl, men det er imo uærligt at få det til at se ud, som om tingene ligger på lager og er klar til forsendelse. Det var netop derfor, jeg valgte den pågældende butik og ikke de andre (billigere) steder.
#28 I butikkens system står, at den er under ekspedition. Normalt får man en mail, når varen er pakket i et bur klar til forsendelse. Så jeg tror, at lige netop denne gang kan vi ikke skyde skylden på posten ;) -- #25
Du skal være velkommen til at rapportere alle de indlæg du vil; det ændrer stadig ikke på trådens natur.
Det viser trods alt er du er ude og plukke efter argumenter, så fortsæt bare.
Nej, jeg ved godt, hvad et fjernlager er. Jeg kritiserer, at butikken påstår, at varen er på lager, hvilket den ikke var.
Jamen så viser du jo bare at du stadig ikke har forstået hvad et fjernlager er. Butikken har aldrig påstået at varen er på lager.
Det vil jo også sige, at det du kalder at "trække det ned på børnehaveniveau" alligevel ikke ikke helt passer, da du trods alt stadig ikke er helt klar over hvad forskellen er mellem "på lager" og "på fjernlager".
Det er det springende punkt, du konsekvent nægter at forstå. Du kører derfor diskussionen over på, om jeg forstår ordet "fjernlager".
Når vi lige ovenfor har slået faset, endnu en gang, at du ikke forstår forskellen mellem lager og fjernlager, er det så ikke lidt uheldigt at du tildeler det argument så meget vægt?
Et "springende punkt" baseret på noget som du jo ikke forstår hvad er.. javel ja.
Desuden fungerer mit link ganske udemærket; se følgende billede:
https://imgur.com[...]
Linket parses altså korrekt; måske du har en lidt uheldig opsætning af din browser?
Men hey, hvis du er så langt ude og række efter argumenter at du ligefrem vælger links, så er der vist ikke så meget mere at komme efter.
Det var super sjovt i folkeskolen at sige "Lol skal jeg slå det op for dig i en ordbog?".
Når du op til flere gange udviser en grundlæggende forkert forståelse af forskellen mellem "lager" og "fjernlager", så synes jeg det er på pas med et link fra en acceptabel kilde som forklarer dig hvad "fjernlager" betyder. At du så efterfølgende bagefter stadig har forståelsesproblemer gør jo ikke din sag bedre.
Det var så omkring 25 år siden, jeg argumenterede på den måde.
Okay, fint.
#26
De skrev, at den var på lager, da jeg bestilte ("på fjernlager")
Nej, de skrev ikke den var på "lager", men "fjernlager" som du selv nævner i parentes. Lad nu venligst være med at forveksle de to ting da de er forskellige. Jeg vil gerne referere dig til mit tidligere link igen.
Jeg betalte ekstra ved ComputerSalg fordi de lovede, at den var på lager
Nej, de lovede ikke den var på lager. Stop det nu. Har du vanskeligheder med at forstå simple ting, eller hvad?
#28
Nej, det har han naturligvis ikke. Han fik bare ikke sin levering prompte, og så skal der naturligvis oprettes en tråd med lidt brok, fordi det ændrer jo alt.
Jeg nævnte force majeure i mit indlæg i #18. Det var han naturligvis heller ikke modtagelig overfor. Det er bare endnu et bevis på at han ikke ønsker noget konstruktivt i denne tråd. Hans formål er at brokke sig og intet andet.
#29
men det er imo uærligt at få det til at se ud, som om tingene ligger på lager og er klar til forsendelse
Det har de jo heller ikke gjort. De nævner specifikt at varen er på fjernlager. Hvis du ønskede at bestille et sted hvor varen stod som værende på lager kunne du havde bestilt den hos Komplett. -- #29
hvordan kommer det fra fjernlager til computersalg?
det er helt umuligt det er post danmark?
eller for den sags skyld en anden fragt firma som har haft mere at lave pga black fridag :) -- Asus maximus 6 hero // Intel 4770K // Nvidia 780 // TridentX 8GB 2400MHZ// System 840 PRO 128 Plextor // Spil PX-256M2P 256GB
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|