Ville nok forelægge dem min dokumentation på en pæn måde og gøre dem opmærksom på at du ingen bukkede pins havde og derfor må det være sket under deres håndtering.
Se hvordan de tager den derfra, og hvis de hårdnakket bliver ved, så skriv på en pæn måde at så vil du lade forbrugerstyrelsen afgøre sagen, det får de fleste virksomheder til at makke ret, hvis de altså mener og tror de kan slippe udenom en udgift fordi de har haft en klovn til at håndtere det man har sendt ind.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Lige præcist den der er svær...
En del af mig, ville holde dokumentationen hemmelig, dog insistere på, at der intet var galt, og så tage den i Forbrugerstyrelsen, da det er en klassiker at få afvist på (læs vi bøjer et ben, påstår at det er kunden og så er problemet løst)...
En anden del af mig, ville forklare dem sagen med dok, og så sende sagen ind til FS alligevel...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Jeg ville gøre dem opmærksom på min egen dokumentation og så tage den i forbrugerrådet
--
Kører med AdBlock, støtter ingen reklamer!! Ej heller når man går tiggergang
Spørgsmålet er hvorfor det er muligt for virksomheden at bruge undskyldningen med at CPU pin er bukket, da billedet som de har taget af det ødelagte bundkort højst sandsynligt er blevet taget imens det var dem som havde bundkortet I hånden, og ikke forbrugeren.
Som jeg ser det så er det kun bevis materiale nok til at dokumentere at bundkortet er gået I stykker imens virksomheden har haft taget det I brug.
Hvis forbrugeren så samtidig kan bevise at bundkortet var intakt før han sendte det afsted til virksomheden, så tegner det ligesom et billede af at bundkortet først gik I stykker da firmaet stod med det I hånden.
Hvis firmaet så stadigvæk postår at bundkortet var ødelagt da de modtog det, og forbrugeren samtidig kan bevise at bundkortet var intakt før det blev sendt afsted, så må man gå ud fra at det er en tredjepart som post danmark som er skyldig I det ødelagte bundkort, men jeg kan bare ikke se hvad post danmark skulle få ud af at bukke cpu pins I et bundkort, så jeg ville nok gætte på at firmaet lyver.
--
Jeg ville tage personer seriøst hvis de ventede med at vise let tilgængelig dokumentation til der blev en sag ud af det hos f.eks. forbrugerstyrelsen. Spild af alles tid.
--
http://chipsguiden.dk[...]
Konsoller købes! Undtaget Xbox/Xbox 360/NES/SNES/N64/Gamecube/Sega Master System II/Sega Mega Drive/Dreamcast/PS1/PS2 Lig præcis, jeg tager selv en dags dato avis ved siden af med så meget materiel som muligt inden jeg sender af sted, de er nogle svin og svindler rundt omkring i landet, og pga de har teenager til udføre arbejde for dem(billig slam arbejdskraft) Så bliver det, desværre alt for ofte lavet sådan nogen fejl fra deres amatør medarbejdere.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#4 Hvordan forestiller du dig en virksomhed skal kunne bevise at en vare er skadet af forbrugeren i tilfælde af at varen sendes ind til dem. Hvis det ikke er gyldigt bevis at de tager et billede af skaden efter de har fået det i hånden ?
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
0# huskede du at montere plastik coveret over cpu soklen før du sendte det ind ?
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Sender man ikke altid sin CPU monteret i bundkortet, for at beskytte den bedst muligt?
--
"Nu med 20% mere Satan!"
Der mangler selvfølgelig et "ikke" i #5. Jeg ville
ikke tage personen seriøst... :)
--
http://chipsguiden.dk[...]
Konsoller købes! Undtaget Xbox/Xbox 360/NES/SNES/N64/Gamecube/Sega Master System II/Sega Mega Drive/Dreamcast/PS1/PS2 #8 Ja det havde jeg og jeg har et billede hvor den sidder på.
Så jeg sidder er ret pissed, ikke fordi det er sket, men fordi man er nød til at tage billeder for at undgå det.
De var vældige hurtigere med mails frem og tilbage indtil de fik mit billede retur, så total stilhed.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
Det er sgu utroligt at så mange hardwareforhandlere bruger denne undskyldning hver gang for at slippe for deres ansvar. Har godt nok efterhånden set det alt for mange gange, så man burde som forbruger måske lave en skrivelse til forbrugerombudsmanden om det kan være rigtigt?
--
Puls er en bonus!
#10 Godt så, jeg blev også lige rørende uenig i din sætning der men lod være med at kommentere ;). Men med et "ikke" giver du mere mening nu, hehe.
#11 Fail... Altså at de er hurtige lige indtil de modtager dit billede! Kan selvfølgelig være en god grund, men man tænker jo lidt og bliver mistænksom ;)
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!) #11 - Det er jo også grotesk de forsøger på at tørre den af på dig, men ja det virker meget mistænkeligt hvor stille de bliver efter de modtager dokumentation , så kan de lige pludselig ikke spise den af på dig længere.
Jeg ville nok tage personligt kontakt til dem i dag og hører dem efter hvor mit nye bundkort blev af ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er desværre ikke noget nyt at de prøver at tørre den af på forbrugeren.
Held og lykke - Håber du vinder sagen.
--
#12
Nu bliver hw jo dækket af producenten når der kommer en reklamation in hos forhandleren.
Så der er ikke rigtig noget motiv for forhandleren til at fabrikere bøjede pins hvis de ikke er der.
Ikke andet end jeres paranoia.
Givet denne sag lyder meget speget
opdatering: så lige han havde svaret på det med skjoldet.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#16 Og du tror ikke selv at forhandleren kan finde på det bare for at spare papirarbejdet og tiden der skal bruges på det? Hvis de måske kan slippe afsted med dette en 2-3000 gange om året så er det sku mange penge sparet!!!
--
Mit setup; i7 3770 - 16Gb Kingston Blu HyperX - Asus GTX670 DC2 2gb - 500W Seasonic S12 - 120Gb SSD Intel 520
Køb AMD så slipper man for bukkede pins på mobo B-)
--
Ironi forekommer aldrig!
#16 Butikken kan jo tjene en del penge, først for et undersøgelses gebyr samt en ny vare og fragten.
Jeg har fået vare retur med ingen fejl fundet og jeg skal betale for deres tid, men den vare jeg fik retur var ikke den vare jeg havde sendt ind.
#17 Butikkens navn er ikke vigtig lige nu.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#20 ok det lyder godt nok skummelt.
Jeg syntes det er rigtig fedt at du har din dokumentation i orden, bare kør på med sagen.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Er det mm vision, for det problem har jeg haft med dem, ville benytte min returret
--
#20 Til den kan man så kun sige /facepalm
Meget skummel opførsel af den butik der.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ikke vigtigt? #20 det navn vil jeg godt have, jeg skal fandeme ikke handle sådan et rådden sted. Der er nok rotter i vores kloak system.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
siger det samme som #24 - det vil jeg helst ikke ud i
--
Skriv en mail hvis jeg ikke svare i en tråd tak.
#24/25 Nu skal sagen for lov til at få en ende.
Update, de har taget et nyt billede fra samme vinkel som mit, og siger de ikke kan se fejlen på billedet. Det kan nu ellers sagtens.
Jeg tog en del billeder fra forskellige vinkler og nu har de fået et nyt billede som de så sikkert vil prøve at bortforklare.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#26 Tungt... Hvad er prisen på det mb siden de går så langt? Hvis jeg må spørge :)
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!) #16
Mig bekendt er der andre regler på B2B området. Vi, forbruger, er vist væsentligt bedre stillet end B2B...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #27 Under en tusse.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
Utroligt de vil lave så meget ballade ud at et bundkort til under en tusse, de er vidst ikke interesseret i at beholde deres kunder.
Alle andre butikker jeg kender havde byttet det bundkort pr kulance.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ku godt tænke mig vide hvor det er, for ikke et sted jeg ønsker bruge mine penge:)
--
jep jep
lyder som om det er nogle småpsykopatiske folk som sidder bag den virksomhed (såfremt din historie er sand), ville være godt hvis firmaet blev nævnt når sagen engang er afsluttet, bare så os andre ikke havner I samme situation.
--
#0 Kender det alt for godt. Har selv prøvet det.
Lorte proshop.dk - handler der aldrig igen.
--
Intel i5-2500K @4.1GHz
Gigabyte GA-Z68XP-UD4
MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI
G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
Nu ved jeg godt du ikke har selv har nævnt hvilken butik det er, men jeg har prøvet PRÆCIST det samme hvor jeg RMA'ede mit Maximus V gene.
Forskellen var bare at jeg ingen billede havde af mobo'et før afsendelse (så lærte man det).
Jeg fik bundkortet sendt tilbage og ganske rigtig, som på deres billede, 2 bukkede pins.
Det var hos ProShop og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke selv har bukket disse pins.. men ak hvad kunne jeg gøre.
Hvis det er Proshop så ser det ud til at der er et eller andet lusket ved det her.
Min tråd vedr. bukkedde pins.
http://www.hardwareonline.dk[...]
--
Lian Li PC-A04 | Asus Maximus V Gene | i5 3570k | MSI GeForce GTX 770 2GB | Seasonic G550 | 128 GB Crucial M4 | 8 GB Kingston DDR3 Nyt update.
De mener at det må være beskyttelseskappen der har lavet fejlen.
3 billeder måtte jeg sende, før de ikke længere tørrede den af på skæv kamera vinkel og slørret billede.
Nu vil de se om distributøren tager den med producenten.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#7 Nu er det sådan at det er firmaet der skal bevise at det er forbrugeren der har lavet en fejl ikke omvendt.
--
#36
Ja, vel at mærke indenfor de første 6 måneder, herefter er det forbrugerens ansvar at bevise fejlen.
#35
Du kan jo fint gøre dem opmærksom på, at det ikke kan være dit problem hvem der tager den på sin kappe. De må punge ud med et nyt eller pengene retur, og så selv slås med hvem der skal betale efterfølgende. De kan jo tydeligvis se, at du har dit på det rene, siden de nu bare prøver at sende den videre til en helt 3. part
--
#37 Du har ret, syntes bare have læst et sted at den lov var blevet ændret for omkring 6 måneder siden.
--
#38
I så fald er det gået min næse forbi :)
--
#35 - Det undrer mig ikke hvis det er proshop. For det er jo hørt utallige gange før, og jeg har selv været i samme båd. Dog uden billed dokumentation fra min side, da en mobil med kamera ikke var hvermands eje dengang, og jeg ikke havde digitalkamera.
Anyway... Du har dit på det tørre. Du har din dokumentation i orden, og det har de forstået nu. Du har ikke gjort noget forkert og har lært, at hvis man sender til proshop, skal man have dokumentationen i orden, i unødvendig høj grad.
Det er dig der skal bevise, at produktet ikke har lidt fysisk overlast før du sendte det til forhandleren. De kan dog stadig nå at prøve at tørre den af på posten. Men i og med der ikke er blevet reklameret over forsendelsen, og den er blevet godkendt og modtaget, er den potte ude.
#16 - Hvad motiv har forhandleren ved at bukke pins? Tjo, der er flere. Det kan være en fjumret medarbejder, der har 10 tommelfingre og har fumlet med processoren eller skjoldet. Det kan være de ikke gider bruge tid på produktet. Det kan være de ikke får dækket fragt i den aftale de har med producenten. Det kan være der er andre omstændigheder der gør, at det ikke giver pote at returnere til producenten. Det kan være cashback i form af rabat, ved ikke at sende til producent. Ligesom Logitech gør. Logitech har ikke en decideret RMA afdeling. De sender bare nyt ud. Så giver de deres partnere (forhandlerne) en rabat ved køb hos dem, i forhold til mængden der købes. Så jo færre defekte produkter forhandleren får, jo mere får forhandleren ud af den rabat der gives. Men det kan vi jo kun gisne om, med de informationer vi har fået.
#35 - Fedt du har fået noget der ligner medhold i din klage. Håber det går den rigtige vej, og du ikke skal til at trække den gennem forbrugerstyrelsen. Det tager krig og evighed.
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis.
https://www.facebook.com[...]