Skriv gerne til mig når du får noget op at køre.
Jeg er bare betalende deltager, kan ikke hjælpe med andet :)
--
#1 Jeg er stadig i det meget tidlige stadie. så mangler det hele, men der skal nok blive reklameret på divs forum/facebook når der bliver lavet noget.
--
Altså du skal have noget godt net, fibernet selvfølgelig.
--
Jeg vil anbefale at du tager kontakt til diverse firmaer som komplett.dk, sharkgaming og andre. De er ofte glade for at være i rampelyset og vil sikkert gerne puste lidt liv i dit event.
Det skal selvfølgelig gøres når du har udarbejdet dig en "Drejebog" for eventet, så du har styr på alt det praktiske og kan fremlægge det konkret for dem.
Mht. evt. turneringer så kan du f.eks. tage kontakt til RIOT games og gøre som ovenstående, desuden tage kontakt til
www.gaming.dk[...] for at promovere og gøre opmærksom på dit event.
Det var enkelte tips som gerne skulle sætte dig godt på vej ;)
--
#3 ja det havde jeg også i tankerne. men hvad kunne være minimum? hvis man regner med 200-300 mennesker.
--
at nå på i den skala, kræver en del års arbejde.
hvis jeg var dig. ville jeg starte i de små events først.
og se om det overhovedet tiltrækker folk i norden.
Find et lokale og en god internet forbindelse.
køb lidt slik og sodavand, du kan sælge til eventet. og så ellers bare se om du sådan set bliver overbooket.
--
You can just, you can just hang outside in the sun all day tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters.
#6 jeg regner heller ikke med at det lige bliver i første Kvartal næste år ;) men ellers tak :)
--
#6 der er lige pt. en hunger efter disse lan events og med den rigtige reklame og opmærksomhed kan der lynhurtigt blive booket op. Desuden hvis #0 finder en god lokation ifht. transport så ligger det op til et formodentligt talstærk fremmøde.
--
#8 Jeg regner med det bliver i Hillerød. S-tog og gode busser
--
Et af mine problemer er at: jeg ved ikke lige hvordan det skal forgå med maden. er der nogle der har nogle gode råd omkring dette?
--
fryse pizza :) nem at lave :)
--
You can just, you can just hang outside in the sun all day tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters.
#10
Til de lans jeg har været til, har du selv skulle gå ud og finde noget.
(Dog har det altid været indenfor 500-700m, hvilket går hurtigt når du er i godt selskab) ;)
Ellers er der jo just-eat. :)
--
PC Specs er under profilen. :)
#10-11 til et så stort event vil frysepizza ikke være nok, du skal nok have fat i et lokalt cafeteria der evt. kan stå for mad fredag, lørdag, og evt søndag.
Ordentlig buffet med er virkeligt at foretrække (med madbilletter) når man skal spille i så lang tid.
--
Start med væsentligt færre deltagere... 200 er mange deltagere at starte op med. Prøv hellere med max 100 deltagere, det vil være lidt nemmere at håndtere...
Der er så mange ting der skal gå op i en højere enhed, bla. crew medlemmer til at håndtere forskellige opgaver.
Men held og lykke med det, og velkommen til branchen :)
--
Intel I7 3770K 3.5ghz, 16GB-DDR3 1600Mhz 9-9-9-24-2,
Asus GeForce GTX680 TOP, Samsung 830 256GB SSD, ASUS P8Z77-V Pro
#14 bRi har du arrangeret Lan før? så jeg kan måske læne mig lidt op af dig, med nogle spørgsmål
--
Det jeg især også mangler er en der kan løse Grafiske del (Hjemmeside, reklamer og logoer osv.) skal jeg gå professionelt til det? eller skal jeg søge på divs. forum om en der vil være med i at arrangere i lanet og være en del af Crew.
--
Hej Diageo.
Jeg ligger lidt inde med samme ide, måske vi lige skulle slå hovederne sammen ?
Evt. har jeg ansøgt dig på skype, ellers må du lige skrive hvordan vi kan komme i kontakt i chatform eller telefon.
--
Vi har tidligere holdt lans på lolland, jeg var ikke en del af at planlægge det, men jeg var en del af crew i det omfang, at jeg var den bedste til counter strike (hovedspillet) dernede, så jeg spillede for dem hvert år så de selv vandt hovedpræmien (lusket, I know :D). Jeg hjalp til med oprydning og madlavning, og vi havde mad hver aften der var hjemmelavet. Jeg vil tro der var fra 50-120 deltagere per event, og jeg er ret sikker på, at deltagerne var glade for at kunne købe hjemmelavet mad til eventet.
Jeg har også været deltager til en del LANs rundt omkring, for en del år siden efterhånden. Jeg tror generelt set alle folk er startet i det små og så har bygget det op gradvist. Jeg er også sikker på, at der er mange der har brændt nallerne ved at arrangere noget stort, og så ikke få nok tilmeldinger når det endelig kom til stykket. Jeg mener også at huske noget om folk der arrangerede et stort netværk, og så ikke kunne levere lokation og netværk da det endelig blev tid.
Jeg synes faktisk det lyder rigtigt spændende, og jeg håber helt sikkert det er noget du går videre med.
--
.
Smid en mail hvis det ender med at blive realiseret. Jeg er kok og bor i lyngby
--
#19 super det vil jeg gøre :)
--
lol damn.. det lan jeg plejer komme til har 100 personer og det kræver altså en hel del.. fra mange personer at få op og køre ordentligt.. så tror du skal passe på at tage munden for fuld ;)
--
jeg er ik så dum som jeg ser ud !!!
I7 - 3820 - 16gb 16xx mhz ram
x79 sabertooth - gtx 580 3gb
#0 du kan fange mig på min mail i profilen...
--
Intel I7 3770K 3.5ghz, 16GB-DDR3 1600Mhz 9-9-9-24-2,
Asus GeForce GTX680 TOP, Samsung 830 256GB SSD, ASUS P8Z77-V Pro
Hej Diageo
Jeg arrangere selv LAN (sammen med nogle andre selvfølgelig) og vil klar anbefale du starter på max 100 deltagere. Jeg har samme baggrund og står selv for netværket til vores LAN (RetroLAN.dk) Derud over sørger jeg for lokaler, internet og tilladelser til forskellige ting. Vi havde 176 deltagere sidste gang og var 10 i crew. Det er meget passende antal og til 100 deltagere var vi 5-6 i crew.
Du kan bare add lardyk på Skype hvis du har spørgsmål, men husk dette:
Vær ude i god tid - både sponsorere, internet og lokaler (+borde og stole)
Tag det seriøst og spørg dig selv om det var noget du gad deltage i.
Smid mange timer efter det i starten da en god start er afgørende for om det bliver en succes.
Lav en plan på forhånd om det er en engangs event eller om det er noget der skal gentages og hvor ofte.
Er det for at tjene penge du gør det eller for erfaringen eller for noget helt andet. Det skal du også gøre op med dig selv. Er det for pengene så find på noget andet er mit råd. Vores er non-profit og vi tjener intet på det.
Vær sikker på der er strøm nok og minimum 100/100 internet. Brug shaping ellers ødelægger steam det for dig.
Andre spørgsmål så bare ring eller skriv.
--
Det kommer også til at koste nogle knaster at starte op. Nogle skal jo betale det.
Det bedste er vidst som regel at oprette en forening, i det man så også kan få noget tilskud fra kommunen an på hvor mange medlemmer man har.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #24
Og hvem tror du der skal betale? Gæsterne :)
--
#25 Typisk får du ikke dækket alle omkostninger på første LAN alene, et netværk til 200? mennesker koster sikkert alene hvad man kan regne med at få i indtægter.
--
.
#26
Det handler blot om hvor heldig/god man er til sponsorater. Hvis du rammer rigtigt, får du sponsoreret al dit netværksudstyr. Måske kommunen har lokaler man kan bruge, og tilmed en netværksforbindelse dertil der kan trække det.
Det kan nok godt lade sig gøre :)
--
Jeg kan også hjælpe til med mad - har grundforløb som kok og tror godt #19 kan bruge hjælp :)
ellers vil jeg gerne hjælpe med andet hvis jeg kan self :)
--
(\__/)
(O.o )
(>
Først og fremmest skal du gøre dig tanker om, hvad for en type af LAN, du ønsker at stable på benene.
Er det et hygge-lan eller mere konkurrencepræget? En blanding af begge? Det afhænger meget af, hvilken type af spillere, du kommer til at tiltrække - og hvis det ikke er helt på plads, så kan du forvirre din målgruppe.
Selvfølgelig vil du have nogle turneringer, men på hvor højt plan? Skal det være så "alle kan være med", eller vil du tiltrække nogle af de lidt bedre hold i Danmark?
Mht. mad, så kan du lave nogle lokale aftaler med pizzariaer, grillbarer eller endda et cateringfirma. Pizzariaerne kan give rabat, men cateringfirmaet skal sædvanligvis have lovning på X antal solgte kuverter - så der kan du sælge to typer billetter, den ene med mad, den anden uden.
Etc. etc. :-)
--