Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Dårlig oplevelse med ProShop kunde"service&#0...

Af Ny på siden Bohme | 26-06-2013 12:02 | 9314 visninger | 150 svar, hop til seneste
Jeg er normalt ikke en brokr*v, der skynder mig at skrive på diverse fora, hvis jeg er utilfreds med noget, men i denne sag føler jeg mig så skidt behandlet at jeg ser mig nødsaget til at ytre mig. Jeg købte i januar måned et bluetooth headset LG HBM-520 (http://www.lg.com[...] Efter få ugers brug knækkede den tynde plastik pind, der "hænges bag øret". Jeg kontaktede ProShop og de bad mig oprette en RMA og indsende produktet. Jeg spurgte til om jeg kunne aflevere produktet ved ProShop forhandler i Viborg, da min arbejdsplads ligger nær denne. Svaret var, at det burde ikke give problemer. Da jeg forsøgte at aflevere produktet ved skranken i ProShop forhandler Viborg blev jeg afvist, da ekspedienten fortalte, at produktet KUN kunne afleveres ved forhandleren i Højbjerg eller sendes med posten dertil. Jeg forklarede, at jeg har fået andet af vide, men hun var ikke til at stikke i og afviste mig. Jeg fik oprettet en RMA sag og afleveret det i Højbjerg og så tog farcen for alvor fart. Et par uger senere modtog jeg en mail fra ProShop citat "Der er fundet fysisk overlast på headsettet, da headsettet er udgået, så tilbyder LG af ombyttet til en LG HBM-710 i stedet for 500,- inch moms, hvordan skal vi forsætte ?" Jeg var lidt undrende over denne konklusion, at headsettet skulle have lidt fysisk overlast. Der var tale om et tyndt stykke plastik, der var knækket ved almindelig brug ... og jeg forstod ikke rigtig deres "tilbud" Det skal nævnes, at det oprindelige headset kostede 229,- og en hurtig google søgning viste, at det tilbudte headset også var udgået, men havde kostet 229,- Jeg kunne ikke se, hvordan ProShop endte med de 500,- i merpris og spurgte til dette. Nu fik tonen i kunde"service" en helt anden lyd og jeg blev mødt af en særdeles ubehagelig medarbejder, der beskyldte mig for at svindle og manipulere med priserne. Citat medarbejder "kunne jo ikke lade sig vejlede af en google søgning!". Jeg prøvede at forklare, at jeg blot ønskede mit headset tilbage og ikke ville købe et nyt headset mod en merpris på 500,-. Medarbejderen forklarede nu, at de 500,- kom af prisen på det nye headset + serviceværksteds regning af 250,- + 19,- i fragt tilbage til mig. Jeg tabte underkæben og spurgte om de virkelig tog 250,- for at konstatere, at en plastikpind var knækket og endda mente, at porto skulle betales af mig? Jeg fik svaret, citat "du har bare at betale, ellers vil det få alvorlige konsekvenser for mig! Jeg bryder mig generelt ikke om at blive truet og jeg valgte her at afslutte "samtalen" med medarbejderen, da han tydeligvis havde en dårlig dag og havde brug for frisk luft. Jeg ringede igen dagen efter og fik desværre samme medarbejder i røret igen. Han var bestemt ikke mindre sur og gentog, at jeg bare havde at betale for deres "ydelser". Jeg afsluttede samtalen med beskeden om at jeg havde følt mig rigtig skidt behandlet, men fik svaret, at sådan var det bare når jeg prøvede at snyde. Jeg modtog i sidste uge mit defekte headset og tilbage står jeg altså med en regning på 269,-, et defekt headset og en særdeles dårlig oplevelse med ProShop ApS. Jeg håber at dette var et engangstilfælde, men jeg vil da bestemt undgå at handle i forretningen fremover og vil bestemt ikke anbefale andre at handle der. Hvad mener I om dette forløb? Jeg kunne have valgte den mere krigeriske fremtoning, men min fornemmelse var, at den pågældende medarbejder kun benyttede sig af den reptile del af hjernen og på ingen måde var inden for pædagogisk rækkevidde eller mulighed for at tale fornuftigt med.
--
#1
Stroyer
Giga Nørd
26-06-2013 12:05

Rapporter til Admin
0# Min erfaring = Typisk Proshop! Jeg går i en stor bue uden om deres forretning. Hellere betale en lille smule mere og så vide at shit er i orden hvis der sker et eller andet. Komplett FTW!!! /mvh
--
IDGAF!
#2
Activity
Super Supporter
26-06-2013 12:09

Rapporter til Admin
Der er vel både gode og dårlige oplevelser med de forskellige forretninger. Jeg har nu haft mest succe med komplett, lækker service og flinke folk over mail. Men mon ikke også der er succe ved proshop et sted? ;)
--
AMD system inside...
#3
Tyller
Guru
26-06-2013 12:11

Rapporter til Admin
Kender ikke Proshop, har aldrig handlet med dem, men der er intet nyt i at butikker kræver gebyr for at fejlsøge indleverede produkter Proshop skriver i deres betingelser: Tilbagesendelse af varer, som ikke indeholder fejl Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Proshop ApS, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr. Proshop ApS forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Testgebyret er DKK 250,00 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA-skema (reklamationsskema), kan Proshop ApS ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage. De har så vurderet at headsettet ikke går i stykker ved almindelig brug, derfor skal du betale gebyret
--
Slagtersvend med hul i røven og hjertefejl
#4
GhostHuntr
Giga Supporter
26-06-2013 12:12

Rapporter til Admin
Havde faktisk lidt det samme problem med Proshop, da den lille plastikstang der holder ørekoppen fast på mit G35 headset. De påstod hårdnakket at den kun kunne knække ved misbrug. Men piben fik en anden lyd da jeg ringede til Logitech i DK som bare bad ham om at stikke piben ind og få ombyttet det headset med det samme
--
Puls er en bonus!
#5
Bohme
Ny på siden
26-06-2013 12:12

Rapporter til Admin
#2 Det er der helt sikkert. Det var første gang, jeg har haft behov for at gøre brug af ProShops kunde"service" og håber da bestemt ikke det er standarden.
--
#6
Kemce
Semi Supporter
26-06-2013 12:12

Rapporter til Admin
Der handler jeg aldrig mere igen , vidste ikke at det var sådan ..
--
I move when my heart say move Fierce like a lion ..
#7
Charly
Junior Supporter
26-06-2013 12:13

Rapporter til Admin
Du skal da under ingen omstændigheder betale regningen på 269 kr. Skriv en mail til dem og sig, at du gør indsigelse mod regningen. Så kan de ikke sende dig rykkere, inkasso eller registrere dig i RKI, men må tage sagen i retten. Her tror jeg bestemt ikke de har en chance.
--
Prodigy - 4670K, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb. http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her
#8
Pingi
Ny på siden
26-06-2013 12:16

Rapporter til Admin
#9
Benjiii
Semi Nørd
26-06-2013 12:21

Rapporter til Admin
køb hos komplett havde en skærm med pixel fejl som der ikke bliver dækket normalt men kunne åbenbart sende den fordi der ikke var gået 45 dage og fejlen kom først efter 30-40 dage så det er jo lækekrt de har lige sendt en helt ny skærm :)
--
(\__/) (O.o ) (>
#10
Jackiethechan
Elitebruger
26-06-2013 12:21

Rapporter til Admin
#0 Hvis headsettet reelt er knækket ved brug, så er det tvivlsomt at det ligefrem har været en fabriksfejl. Du skriver at "du ikke rigtig forstod deres tilbud" - Betød det, at du indvilgede i, at det skulle undersøges nærmere for fejl? For så forstår jeg din yderligere regning fra serviceværksted. hvis du ikke har indvilget, i at det skal undersøges nærmere, så betaler du bare de 19 kr. det har kostet i porto, og så kan ProShop intet gøre med resten af beløbet. Du skal dog være 100% sikker på at samtalen ikke er gået sådan her: "Vi kan tilbyde et nyt headset af xx eller sende det på værksted?" hvis du er i tvivl, så skal du nok overveje at betale det fulde beløb. Hvis det drejer sig om et ødelagt headset, så er det jo ikke ProShop's fejl det i første omgang er gået i stykker, men nærmere fordi det er et skodheadset fra LG :) Giv det lige et par overvejelser hvordan sagsforløbet har været, fordi de må under ingen omstændigheder charge dig for værksted på en RMA-sag medmindre du selv har indvilget i det skulle på værksted.
--
#11
Fjummer
HOL Moderator
26-06-2013 12:22

Rapporter til Admin
Jeg kan ikke se problemet andet end tonen. Du sender noget ind som viser sig ikke at være en reklamations sag. Dette vil butikken naturligvis havde penge for da de har brugt tid og energi på din sag. Dette er helt i tråd med lovgivningen. Hvordan skulle de ellers takle det?
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#12
Kenz_aps
Monster Supporter
26-06-2013 12:22

Rapporter til Admin
#7 Proshop har deres betingelser på plads, og har handlet derefter. Det eneste han vil opnå med indsigelse, vil være pålagt 3x100 kroner, før den overgår til inkasso. Hertil kommer inkassoomkostninger, som målt fra beløbets størrelse vil ligge i omkring 4-650,-, der dækker over gebyr/salær. Hertil kommer den løbende rente. Kravet kan altså blive langt over 1000,- for et tip, som mildest talt er tåbeligt. Der er ingen tvivl om, at proshop har haft en dialog med køber, der er under alt kritik, men ikke desto mindre, så sidder de med den lange ende.
--
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least.
#13
snedker2
Elitebruger
26-06-2013 12:23

Rapporter til Admin
Det kan vel næppe kaldes fejlsøgning... Da fejlen jo var åbenlys og ikke kræver nærmere inspektion..... Det er nok samme medarbejder jeg havde kontakt med da det hed SHG.... Der sendte jeg et defekt bundkort ind..... Det blev returneret til og med på opkrævning og med tekst : afprøvet og ingen fejl fundet..... Jeg monterede det igen .... Men det virkede stadig ikke.... Købte et identisk bundkort i odense og så kørte skidtet igen.... De regnede garateret med at da der var tale om et bundkort til under 1500 så gad man ikke køre en sag på det..... Skodforretning
--
I7 980X,SabertoohtX58,PNYFX3800,240GBVertex2, 120 Gb vertex3,12GBram,QnapTs459Pro+, Ts859Pro+, AvidMediaComposer6.03, Adobe CS 5,5
#14
snedker2
Elitebruger
26-06-2013 12:27

Rapporter til Admin
#10 Købeloven er ganske klar på det punkt.... Forretningen bærer det fulde ansvar for produktet overfor kunden.... Så det er proshop der skal slås med LG hvis der er tale om en fejlbehæftet vare.... Så er den ikke længere
--
I7 980X,SabertoohtX58,PNYFX3800,240GBVertex2, 120 Gb vertex3,12GBram,QnapTs459Pro+, Ts859Pro+, AvidMediaComposer6.03, Adobe CS 5,5
#15
Lobber333
Guru
26-06-2013 12:28

Rapporter til Admin
Proshop har Danmarks ringeste support, så mange som får den samme besked som dig, jeg har selv haft en rep engang efter flere opkald og flere gange smækkede de bare rørert på men kontaktede forbrugerrådet, og så fik piben også en anden lyd! Gør det nu ikke nemt for dem og kør den så langt du kan så de får enu en lære streg og får fyret de idioter de har i deres support.
--
Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
#16
Charly
Junior Supporter
26-06-2013 12:32

Rapporter til Admin
#12 Tror ikke helt du er inde i reglerne. Hvis han gør indsigelse, så kan han ikke pålægges gebyrer, inkasso eller RKI. Indsigelsen betyder, at han ikke er enig i det skyldige beløb, og så er firmaet nødt til at tage sagen i retten. Derudover er det ikke nok at skrive på hjemmesiden, at der er et gebyr - det skal 0# acceptere inden han sender det ind. Læs evt. http://www.forbrug.dk[...] hvor der bl.a. står: Det er ikke nok, at der står på sælgerens hjemmeside, at han forbeholder sig ret til at opkræve et gebyr. Ud fra 0#´s udlægning er sagen altså soleklar, og han skal aldrig i livet betale den regning.
--
Prodigy - 4670K, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb. http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her
#17
Chaosbird
Superbruger
26-06-2013 13:03

Rapporter til Admin
Jeg er helt klar på, at din sag er trist, det lyder godt nok øv! Især fordi jeg altid selv har haft og hørt om gode oplevelser med dem. Men, du skriver at du citere dem, bl.a. med "du har bare at betale, ellers vil det få alvorlige konsekvenser for mig!" - Vil det så sige, at medarbejderen har fortalt dig, at det vil få konsekvenser for dem selv, eller? Og her: "...så tilbyder LG af ombyttet til en LG HBM-710 i stedet for 500,- inch moms, hvordan skal vi forsætte ?" - Her tilbyder de dig et nyt headset i stedet for at give dig 500 kr., sådan skriver du det i hvert fald... 500 kr. er vel ok? Altså du skriver, at du citere, så går ud fra, at det er sådan sætningerne præcist har set ud. Ellers må du da gerne rette mig hvis jeg har misforstået :) Har selv haft problemer med et par hdd fra dem, men synes nu deres flt support var hurtig, nem og hjælpsom. At jeg så ikke gad gøre mere ud af det fordi det galt 2x 64 GB Demo varer til meget billige penge, er en anden sag ;)
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!)
#18
Amended
Juniorbruger
26-06-2013 13:05

Rapporter til Admin
#0 ProShop er det eneste firma i Danmark som jeg STÆRKT kan anbefale dig at holde dig fra. Jeg har aldrig oplevet magen til dårlig service. - helt forfærdeligt sted, jeg forstår ikke hvor de får kunder fra. Jeg mener det - gå efter ALT andet end ProShop.
--
#19
pengemaskinen
Elite Supporter
26-06-2013 13:07

Rapporter til Admin
Damn.. Har lige sendt mit bundkort derind.. Håber da jeg får et nyt efter det i skriver..
--
I7 4770K - 690 GTX - 16Gb Ram 2000Mhz - Sniper M5 - Swiftech H220 - Corsair 350D - 1000Watt SilverStone - Samsung Pro 840
#20
EXIA
Ultra Supporter
26-06-2013 13:14

Rapporter til Admin
#16: Nu kan jeg ikke huske det, men jeg mener, at de betingelser giver du også accept på når du opretter en RMA sag.
--
[Asus P9X79 Pro|Core i7 3930K|GTX 670 2GB 3-way-SLi|16GB 1600MHz CL8|Intel 330 SSD OS drive|CM690 nV.Ed.|Tt 1500w|27" PB278Q 2560x1440]
#21
Ikox
Supporter
26-06-2013 13:15

Rapporter til Admin
Hvis dit headset var under 6 mdr gammelt, så skal ProShop lige tænke på 1 ting og have den i baghovedet, den såkaldte formodningsregel, byrden ligger hos dem i at bevise plastikket ikke evt. var dårligt fra fabrikken, hvis noget ikke kan holde til og blive brugt uden og blive knækket burde det jo aldrig være sendt på markedet. Hiv dem i forbrugernævnet hvis dit headset var under 6 mdr gammelt da du startede sagen, har aldrig handlet med ProShop da det er de samme mennesker som var ved SHG , og de har netop også prøvet på og spise mig af med en masse forskellige undskyldninger om hvorfor de ikke skal erstatte noget som tydeligvis havde en fejl fra fabrikken, mage til idioter skal man lede længe efter.
--
Before you embark on a journey of revenge, dig two graves. - Confucius
#22
Charly
Junior Supporter
26-06-2013 13:17

Rapporter til Admin
#20 Hvis 0# aktivt har accepteret gebyret, så er det selvfølgelig ikke til at komme uden om :) Dog har Proshop bevisbyrden, da fejlen er opstået inden 6 måneder. Så de skal bevise, at 0# har ødelagt det, og at det ikke var en defekt ved headsettet.
--
Prodigy - 4670K, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb. http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her
#23
Martin_Nohr
Monsterbruger
26-06-2013 13:29

Rapporter til Admin
Har du overvejet at fremsende link til denne tråd til proshop? Kunne godt tænke mig deres version af sagen.
--
Intel Core I5-2500K 4,8ghz | Corsair H60 | Gigabyte Nvidia GTX 690 | 2 x 4 GB 1600 Mhz | 1000W Cooler Master | ASUS P8Z68-V/GEN3 |
#24
AliasGus
Semibruger
26-06-2013 13:33

Rapporter til Admin
Ville da til hver en tid starte med at kontakte producenten og høre hvordan RMA'en skal foregå. De har trods alt den største interesse i at beholde dig som kunde, samt at deres budgetter, sat af til at forbedre kundeoplevelsen er langt større. Ydermere kan jeg ikke se hvordan Proshop, eller andre butikker for den sags skyld, kan foretage en kvalificeret test af fejlen? (!!!). De kan da på ingen måde vurdere om dit LG headset er knækket ved overbelastning?? Det kan kun LG selv. De skal vel bare sende produktet videre til producentens værksted, hvor de så kan foretage en kvalificeret test. Butikken er bare mellemleddet. Ring til LG og hør dem ad. Men de 269,- må du hellere æde, da man sætter flueben, og dermed accepterer, deres købsbetingelser (inkl RMA) før køb ved Proshop desværre.
--
i5-3570K - Vengeance 16gb CL8 - ASUS Maximus V GENE - 2x ASUS GTX660TiTOP SLI - Corsair AX760i - 2xForce series GT60gb RAID0 - Fractal Design Arc Mini
#25
Martin.v.r
Ultra Supporter
26-06-2013 13:36

Rapporter til Admin
de har bytte 2 cpuer for mig i år+ et bundkort,sidste år gik alt også igemmen,som jeg havde fejl på.men mine vare var også hele.
--
OVERCLOCK Det er lige mig
#26
Ikox
Supporter
26-06-2013 13:41

Rapporter til Admin
#25 - Hvis du handler meget hos dem er du jo også en af dem hvor de ombytter pr "kulance" for netop og bibeholde det gode kundeforhold , behandler de dig ikke ordenligt skrider du jo også, sikkert ikke penge de har lyst til og meste, har handlet jævnt meget hos compumail til gengæld selv og der ombytter de mine vare pr kulance hvergang.
--
Before you embark on a journey of revenge, dig two graves. - Confucius
#27
Mikael Kolding
Gæst
26-06-2013 14:04

Rapporter til Admin
Hej alle, vi tager disse klage sager meget alvorligt, og vi sætter stor pris på alt feedback, både positivt og negativt. I denne sag har vi fejlet med hensyn til informationen i Viborg butikken, det er muligt at aflevere RMA sager i Viborg. Den pågældende medarbejder står normalt ikke i butikken, derfor har hun desværre ikke været klar over dette, det er meget uheldigt. Omkring gebyret på 250,-, vores RMA afdeling har faste regler, og bliver der vurderet at et produkt har lidt overlast og ikke er dækket af reklamationsretten, bliver der faktureret et gebyr. Vedr. kommunikationen mellem os og ALLE kunder, så skal vi snakke og skrive pænt til alle, hvis der er nogen som følger at dette ikke er tilfældet, vil vi gerne høre om det, enten kan man skrive til support afdelingen, eller også gerne direkte til mig, min mail er [email protected], ALLE sager tages meget alvorlige. Mvh Mikael Kolding Marketing manager
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
GhostHuntr
Giga Supporter
26-06-2013 14:24

Rapporter til Admin
#27 Så du vil påstå at et stykke plastic som er nødvendigt ikke kan ødelægges ved normalt brug?
--
Puls er en bonus!
#29
Mikael Kolding
Gæst
26-06-2013 14:39

Rapporter til Admin
#28 I alle RMA sager bliver der fortaget en vurdering, enten af vores egen værksted, eller som i dette tilfælde et eksternt værksted. I denne sag har vores eksterne værksted vurderet at der har været fysisk overlast. Mvh Mikael Kolding Proshop
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Wook
Junior Supporter
26-06-2013 15:01

Rapporter til Admin
Synes også lige folk skal have i mente selv om OP har skrevet en meget beskrivende problem stilling fra hans side. Så er der ikke blevet fremvist billeder med de pågældende skader af produktet, så hvem der bærer skylden for om det er forbrugeren eller producent ansvaret ligger hos. Er ikke noget man kan forholde sig til herinde. Men at deres kundesupport og ansatte i butikken ikke har har styr på etik eller butikkens måde at fremføre ordenligt kundetilfredshed er jo bare til grin. "Den pågældende medarbejder står normalt ikke i butikken, derfor har hun desværre ikke været klar over dette, det er meget uheldigt." Synes det ekstremt dårlige leder egenskaber at have at ligge skylden ned på medarbejder niveau og så bare prøve at spise folk af med den. Men alle har jo hver deres måde at føre virksomhed på.
--
#31
MJH
Gæst
26-06-2013 15:08

Rapporter til Admin
#29 Det er absolut ikke betryggende, at læse den pågældende behandling af #0, lige efter man har bestilt en bærbar hos jer til 10.500,- kr. I er heldige I heller ikke tager jeres telefon, fordi min første indskyldelse var at ringe til jer og afbestille. Det overvejer jeg fortsat kraftigt En bekymret ProShop kunde :-(
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#32
Zmos
Monsterbruger
26-06-2013 15:34

Rapporter til Admin
Afbestil fra proshop, det er noget bras og ikke værd at købe fra, hold jer væk fra det fiks faks, at selv en proshop manager skriver her inde og ikke giver medhold for at undgå dårlig omtale.. er utroligt. Det var dråben proshop farvel.
--
Only the sith thinks in absolutes.
#33
Downstream
Ultrabruger
26-06-2013 15:35

Rapporter til Admin
man får hvad man betaler for. proshop har sendt den til 3. parts tekniker der ingen interesse har i at komme med ukorrekte oplysninger, og har vurderet det har lidt overlast og kan derfor sende dig en regning for forløbet, medmindre det er inden for 6 måneder, af afhentnings datoen (ved køb online) så må man jo vurdere om man gider reklamere over sådan noget skrammel til 250kr. medmindre man er 100% sikker på det ikke er foresaget udefra, en knækket plastik bøjle det er der sku lave chancer for reklamationen dækker, så skal de have en garanti fra LG. medarbejderen kunne dog godt snakke pænere til dig, men spørgsmålet er om du selv har lagt op til det? EDIT: derudover synes jeg det er en sjov trend der er herinde på HoL, i gør ALT for at finde det billigste sted, om det så er 5 kr billigere! men hvis forhandlerne bare forholder sig til reklamationsretten så giver de bare uuuh så dårlig service. ikke at jeg har erfaring med proshop men jeg synes der er så sindsyg mange tråde omkring det herinde.
--
#34
Zmos
Monsterbruger
26-06-2013 15:42

Rapporter til Admin
#33 sjovt nok mange tråde fordi det er et problem med proshop :)? see the pattern?
--
Only the sith thinks in absolutes.
#35
Downstream
Ultrabruger
26-06-2013 15:49

Rapporter til Admin
#34 jeg synes det er generelt herinde at folk forventer gratis fragt og service omkostninger hos samtidig de mindste og billigste firma'er (hvad regner i selv med) som sagt kender ikke proshop, og det er da også ondsvagt de gider gøre så meget ud af det på en vare til under 500kr. anyway mit EDIT var OT og har ikke meget at gøre med pågældende sag
--
#36
Bastian
Gæst
26-06-2013 15:52

Rapporter til Admin
Jeg har handlet laptop og flere dekstop komputere i dele hos proshop. Laptoppen var defekt og måtte returneres over 2 omgange, begge gange blev der skiftet dele, i anden omgang blev skiftet bundkort og fejlen forsvandt. laptoppen var en demo model og fik alligevel god service efter reklamationsrettens regler. Jeg kan ikke tilslutte mig denne mudderkastning.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#37
Lobber333
Guru
26-06-2013 16:20

Rapporter til Admin
#36 Sjovt nok du er en ny bruger :D Men vi er mange her inde som handler for 30000kr hardware om året og kunne aldrig finde på at smide penge efter noget som koster over 300-400kr hos proshop, da jeg som MANGE andre har oplevet så utrolig flabet kundeservice og manglende evne til at behandle deres kunder fornuftigt, så mine penge går andens sted altid og vil blive ved med dette.
--
Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
#38
Jackiethechan
Elitebruger
26-06-2013 16:48

Rapporter til Admin
#14 jeg skrev intet om ansvar. Jeg har fuldstændig styr på kø beloven ;-) Hvad angår #0's problemstilling, så gentager jeg hvordan sagsgangen har været. Har du indvilget i at headsettet blev undersøgt nærmere...?
--
#39
PeterAA
Giga Nørd
26-06-2013 18:18

Rapporter til Admin
Det var dog ufattelig at der igen kommer en tråd om dårlig service hos Prishop. Mon de har nogen anelse om hvad denne dårlig om tale igen og igen koster dem. #0; anmeld din oplevelse på Trustpilot, det har de respekt for. Tror aldrig jeg lægger en krone hos dem igen.
--
Pt. ingen maskine.
#40
lizzy
Monsterbruger
26-06-2013 18:21

Rapporter til Admin
Jeg kan nu heller ikke tilslutte mig den kritik der kommer, og jeg har stort set købt alt mit seneste hardware hos proshop ( ca. 9k i år til dato).. Men igen, man kan være uheldig, og det har jeg ikke været (endnu). Jeg er enig med PeterAA. Trustpilot er vejen frem. Brok på et forum kommer man ikke langt med :-) Jeg håber for dig at det løser sig det hele.
--
D:
#41
pengemaskinen
Elite Supporter
26-06-2013 18:47

Rapporter til Admin
Fik returret, + up til Proshop :)
--
I7 4770K - 690 GTX - 16Gb Ram 2000Mhz - Sniper M5 - Swiftech H220 - Corsair 350D - 1000Watt SilverStone - Samsung Pro 840
#42
Lobber333
Guru
26-06-2013 18:47

Rapporter til Admin
#40 Så ved du altså ikke at trustpilot er et rent profit firma, hvor de firmaer som er oprettet der inde kan/kunne betale sig fra dårlige oplæg så i min verden er den side da totalt værdi løs og ville da langt heller betro mig hvad folk som her herinde som handler langt mere om året end 10k.
--
Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
#43
Coff
Ultrabruger
26-06-2013 19:01

Rapporter til Admin
#0 må vi se billeder af dit headsæt?
--
#44
Chaosbird
Superbruger
27-06-2013 10:12

Rapporter til Admin
#43 Tror jeg ikke du skal regne med. Brugeren virker meget useriøs omkring det hele og citere forkert, går jeg ud fra? Siden hans citering giver udtryk for at han blev tilbudt 500 kr. og at medarbejderen åbenbart har skrevet det ville gå ud over dem selv..? Jeg har heller ingen dårlige erfaringer med Proshop, det er dog kun ud fra personlig erfaring og dem jeg kender, så der kan self være andre med andet at sige til det, sådan er det jo. Jeg giver dog ikke meget for udokumenterede beretninger hvor der mere eller mindre bliver løget. - Men held og lykke med det da, virker surt hvis du skal til at slippe så meget for så lille en ting :)
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!)
#45
McFrede
Super Supporter
27-06-2013 12:17

Rapporter til Admin
Er det sådan en tingest der er røget? http://www.ebay.com[...] Jeg havde nok bare bestilt en håndfuld hjem fra eBay hvis jeg var så glad for mit headset, men jeg medgiver at det lugter lidt af skidt attitude fra supporten.
--
Små hjerner, små fornøjelser.
#46
Gøgl3r
Ny på siden
27-06-2013 12:20

Rapporter til Admin
Nu tør jeg ikke sende min PSU ind, da jeg ikke er 100% der er noget galt. Vil ikke stå med en efterregning på 250-500 kr. :s Er det virkelig hvad jeg kan forvente?
--
#47
Kammerfruen
Ultrabruger
27-06-2013 12:37

Rapporter til Admin
#46 Selvfølgelig er det hvad du kan forvente. Hvis du sender noget ind til dem, og der ikke er noget i vejen, så har de brugt tid og kræfter på dig, og de arbejder naturligvis ikke gratis.
--
#48
Bohme
Ny på siden
27-06-2013 12:47

Rapporter til Admin
Jeg indvilgede ikke i, at headsettet blev undersøgt nærmere, det blev gjort på ProShops initiativ uden at spørge mig. Det er ganske sandt, at der i reglerne står, at de tager 250,- pr. påbegyndt time for at undersøge et produkt for fejl og det har accepteret ved købet. Til de, der mener regningen er min egen skyld synes jeg I skal læse indlægget igen, da indlægget er skrevet på baggrund af en dårlig oplevelse og ikke kun om regningen. #44 At kalde mig useriøs kan jeg ikke se meningen med. Jeg fortæller blot om en oplevelse som kunde, det er alt. Jeg har ikke citeret forkert og din fejltolkning af citatet bekræfter kun, hvorfor jeg selv måtte spørge kundeservice, hvad de præcis mente. Det skulle ifølge medarbejderen forstås som, at de tilbød mig et andet headset MOD en merpris på 500,- dvs jeg skulle lægge 500,- yderligere og ville så få et andet headset til en værdig af 229,- Ang "mig" i andet citat er der heller ikke fejl i. Han sagde "dig" første gang og "mig" anden gang, hvor han mente at han selv ville få problemer.
--
#49
Chaosbird
Superbruger
27-06-2013 12:48

Rapporter til Admin
#46 Sådan er det alle stedet (i hvert fald efter loven og alle de steder jeg kender). Man kan ikke sende noget ind og forvente at få det tjekket gratis :). Self hvis de finder en fejl der er på garantien, så skal man self ikke betale det klart! Men de kører jo ud over det ikke gratis tjek for gud og hver mand ;)
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!)
#50
Froziph
Supporter
27-06-2013 12:49

Rapporter til Admin
Har en helt ny bærbar inde hos dem lige nu, modtog den med rimelig meget bleeding på skærmen, skrev frem og tilbage med kundeservice (som indtil videre har virket venlig). Nu må vi se hvordan resten af forløbet går. Det jeg læser her er dog ikke betrykkende.
--
Intel Core I7-3770K | GTX680 4GB | 4x4 GB Corsair XMS3 1600 Mhz | 1000W Corsair | 120GB SSD | 3TB 7200RPM | ASUS P8Z77-V PRO |
#51
Charly
Junior Supporter
27-06-2013 12:50

Rapporter til Admin
#48 Da du oprettede din RMA på hjemmesiden, stod der da at der kunne komme et undersøgelsesgebyr på, hvis ikke fejlen var dækket af garantien? For hvis det bare står på hjemmesiden, så er det ikke nok. Du skal aktivt acceptere det, og de skal kunne bevise, at du har har accepteret det.
--
Prodigy - 4670K, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb. http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her
#52
Coff
Ultrabruger
27-06-2013 12:51

Rapporter til Admin
#0 er det med vilje at du ikke svarer på mit indlæg omkring billeder? Det virker dybt useriøst at du brokker dig uden egentlige beviser.
--
#53
Chaosbird
Superbruger
27-06-2013 12:52

Rapporter til Admin
#48 Jamen så har du min dybeste undskyldning!! Jeg indrømmer ærligt, at jeg troede du bare tog den på hukommelsen :/. Hvis de virkelig har skrevet sådan til dig, så fatter jeg selv minus, virker ikke som ordenlig dansk, ikke forståeligt i hvert fald... Undskylder mange gange, troede seriøst ikke at et firma ville svare på den måde :) I følge medarbejderen vil de jo give dig 500 kr. eller nyt headset, og ellers giver det DEM problemer. Magen til uforståelig sætning de er kommet frem til altså ;)
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!)
#54
_eRaser
Junior Supporter
27-06-2013 12:52

Rapporter til Admin
Jeg syntes det ville være mere spændende, at høre hvordan ProShop(eller det værksted der udførte inspektionen), kom frem til at det var knækket/udelagt pga. fysisk overlast. Jeg sidder med en følelse af, at ethvert andet sted, havde de bare sagt OK, vi sender en ny. Der er trods alt tale om et produkt der kun koster 250kr.
--
#55
Chaosbird
Superbruger
27-06-2013 13:02

Rapporter til Admin
#54 Som lidt ekstra, positiv input fra en anden side, så bestilte jeg her for et par uger siden et kabel hos www.av-cables.dk.[...] Jeg modtager det dagen efter, konstatere, at de har sendt et forkert kabel? Skriver samme dag til en af deres medarbejdere i deres live chat, hvor han giver mig medhold, fortæller at de straks sender et nyt, og at jeg i samme omgang bare kan beholde det første! Det rigtige kabel havde jeg modtaget dagen efter vores chat. Bum, det er sku service! Ingen ko på isen der :) (og det var endda det billigste sted jeg kunne finde det kabel!)
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!)
#56
_eRaser
Junior Supporter
27-06-2013 13:08

Rapporter til Admin
#55 Nemlig. Jeg købte en mus ved Komplett til 200kr, efter nogle uger gik den i stykker og de sendte mig bare en ny, uden at jeg skulle til at sende den første retur.
--
#57
Chaosbird
Superbruger
27-06-2013 13:13

Rapporter til Admin
#56 Porto frem og tilbage samt at de modtager noget der muligvis er 100% defekt gør nok, at de vurdere, at det ikke kan betale sig :). I mit tilfælde var kablet skam fint nok, var bare det forkerte! Men sådan et kabel koster dem nok ikke mange kr. Og så score de lige + point de to steder samtidig jo! Og god omtale til omkredsen ;)
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!)
#58
EQuiNoX
Elite Supporter
27-06-2013 13:15

Rapporter til Admin
#55 ganske god service, nu er indtjeningen på kabler også ret god. fx usb kablel salgspris 100-150 kr indkøbspris 10-15kr begge priser inklusiv moms
--
¨~NoX~¨
#59
Chaosbird
Superbruger
27-06-2013 13:29

Rapporter til Admin
#58 Ja præcis, her var det endda kun 16 kr. for kablet, men synes stadig, at deres service var hurtig og god, og generelt synes jeg godt om av-cables! :)
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!)
#60
meatspin
Junior Supporter
27-06-2013 14:24

Rapporter til Admin
#0 jeg har handlet med proshop mange gange, deres salgskontor er nogle flinke mennesker som vil gøre meget for at hjælpe folk, men dem som står for RMA er de største narrøve på denne jord, så sløve og dovne mennesker skal man lede længe efter.. har ofte været inde på deres hovedkontor i Århus hvor deres større RMA afdeling er, folk står i kø der hver morgen og blive nægtet hjælp osv. men ja, de oplyser heller noget og prisen for at kører en RMA :) det skal man selv finde.. generelt dårlig RMA service, ellers er proshop sgu gode nok :) men okay, du kan også være heldig og få en god kunde medarbejder i RMA afdeling og en god it medarbejder til at ordne din RMA.. men det er jo bare et spørgsmål om held :)
--
asus x79, gtx 680, i7 3820, 8gb kingston 1866mhz,NZXT GUARDIAN 921 RB, 800W gamer coirsair.
#61
abgersaurus
Gigabruger
27-06-2013 14:44

Rapporter til Admin
#46 jeg sendte mit bundkort ind til proshop pga RMA og satte et hak ved at jeg ville have penge tilbage i stedet for at proshop skulle finde et lig. produkt og her i dag fik jeg fuld pris tilbage (2755,-) jeg har aldrig haft problemer med proshop "so far" jeg har handlet ved dem i lang til og har altid synes at de har haft fin support og ingen problemer dog har de "downgraded" om man så må sige, de har fjernet live support og man for ikke sendt klistermærker med forsendelses oplysninger mere, dem skal man selv printe ud, men i bund og grund har jeg været en tilfreds kunde med alle mine køb (2 bærbare, 3 bundkort, 3 CPU'er, 2 PSU'er og meget mere)
--
#62
abgersaurus
Gigabruger
27-06-2013 14:49

Rapporter til Admin
#61 #46 hov jeg glemte lige at nævne at mit produkt ikke var komplet der manglede nogle dele men det var ikke noget problem
--
#63
Bohme
Ny på siden
27-06-2013 17:55

Rapporter til Admin
#52 Jeg har haft lang arbejdsskift og faktisk ikke været hjemme siden jeg skrev indlægget, men du har ret, et billede siger mere end 1000 ord og jeg kunne måske have sparet noget skriveri ved at vedlægge et billede. Der er tidligere i tråden linket til eBay, hvor den plastikstang, der var knækket kan ses. I mit første indlæg har jeg linket til selve headsettet. Den knækkede plastikstang er det eneste, der er anderledes i forhold til de billeder. Hvid du virkelig ønsker det, kan jeg godt tage et billede og lægge op i morgen tidlig når jeg har fri.
--
#64
M.Mikkel
Nørd Aspirant
27-06-2013 22:17

Rapporter til Admin
#63 Næste gang du køber noget så køb noget ordenligt og ikke noget billigt skidt. Man får hvad man betaler for. Nb kan virkeligt ikke se hvad Proshop har gjort forkert. Noget andet hvis jeg køber noget billigt skidt som dig Gad jeg virkeligt ikke bruge en masse tid på Reklamation. Næ lige ned i skrallespanden. Og så måske købe noget bedre
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
#65
Randomswag
Super Supporter
27-06-2013 22:23

Rapporter til Admin
Vil starte med at sige at jeg ingen indlæg har læst, jeg vil blot fortælle min oplevelse med Proshop. Jeg har købt mange ting ved Proshop, de har altid ordenlig indpakning og i det hele taget synes jeg at de passer godt på deres varer. Jeg har købt tastatur, mus, headset og mobil derinde. Der er ingen problemer med noget af det. Jeg har en gang oplevet et problem med Proshop, og det er med min nye Asus K56CB. Den blev for varm, så jeg valgte at kontakte Proshop og jeg fik fat i en virkelig hjælpsom mand som fortalte mig alt om hvad jeg burde gøre. Han sagde at hvis jeg ville have den repareret hurtigt skulle jeg kontakte Asus. Derfor valgte jeg så at kontakte Asus og der mødte jeg dog en dårlig kundeservice, men det ødelægger ikke den gode som jeg havde med Proshop. Jeg har nu sendt den til Asus og jeg venter på at få den tilbage. :-)
--
Sick edits: http://www.youtube.com[...]
#66
Charly
Junior Supporter
28-06-2013 06:29

Rapporter til Admin
#64 Tjo men nu bør Proshop-kundeservice jo tale pænt uanset hvad man har købt, billigt eller dyrt. Men du synes jo at det var rigtigt af dem at svine #0 til :) Han fik hvad han betalte for, nemlig et headset. Det gik så i stykker, så det skal der så findes en løsning på.
--
Prodigy - 4670K, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb. http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her
#67
NKjaer
Junior Nørd
28-06-2013 06:54

Rapporter til Admin
#65 Det var dejligt for dig. Men i og med du ikke har haft en RMA hos dem er din post lidt ligegyldig. Dertil så hoppede du virkelig på at du selv skulle køre RMA med Asus, og ikke igennem Proshop? Nu kan de fraskrive alt hvad der hedder lange ventetider, osv..
--
Intel i5 4670K,Evga GTX 780, Asrock Z87-ITX,Fractal Design Node 304, Samsung 840 250gb, Phanteks PH-TC12DX, Silverstone 650w Gold
#69
Lehani
Ultra Supporter
28-06-2013 07:55

Rapporter til Admin
dog vil jeg sige at proshop har for rygte at levere en dårlig kundeservice hvis de selv skal betale for det.. jeg er dog efter mange år begyndt så småt at handle der igen. jeg købte bundkort og CPU den hos midt data 14 dage før proshop overtog firmaet. jeg havde nu en fejl på mit bundkort og fik afvide at de ikke tog sig af garanti sager fra midt data af da de 2 firmaer ikke hørte sammen :S enten kunne jeg købe nyt eller sende det med en rep. på cirka 5-8 uger og så betale værksteds prisen. så endte med jeg selv måtte købe nyt bundkort. min oplevelse kort fortalt. og det var tilbage i starten af 2011.
--
ASUS P8Z77-i/WD - Intel i7 3770k - Gigabyte 670 OC Version - Corsair Platinium DDR3 16 GB 1866Mhz RAM - Fractel Design Node 304
#70
Slettetbruger5612
Guru
28-06-2013 09:12

Rapporter til Admin
#69 Hvorfor sendte du det ikke blot til producenten?
--
#71
cJoey
Elitebruger
28-06-2013 09:59

Rapporter til Admin
#69 Én ting er at brokke sig over et firma, men at være sur over at køberen af et konkursbo ikke vil stå for din reklamation er da vist et emne vi har været igennem flere gange og der ER altså ikke noget at komme efter.
--
#72
SørenK1337
Ny på siden
28-06-2013 10:04

Rapporter til Admin
Har haft ingen problemer med Proshop, alle de RMA sager jeg har haft inde er gået igennem smertefrit, og da jeg anmod om penge tilbage isteden for ny varer, fik jeg da også det.
--
#73
Kenz_aps
Monster Supporter
29-06-2013 14:40

Rapporter til Admin
Jeg har lagt mange tusinde kroner hos Proshop igennem tiden, og jeg kan ikke genkende kritikken. Jeg har kun positivt at sige om den virksomhed. De leverer konkurrencedygtige priser med fri fragt, og så har de behandlet en enkelt RMA-sag til UG. Måden der er handlet på overfor OP er ganske vidst under alt kritik, samt jer andre, der har haft en uheldig oplevelse, men jeg synes det er dybt pinligt og stærkt kritisabelt, at der skal startes en folkelig hetz herinde, hvorpå i skræmmer potentielle kunder væk fra deres virksomhed, fordi nogle medarbejdere har tacklet en situation dårligt. Tænk over det - en medarbejder har sågar været herinde og beklaget situationen. Herfra må man så være menneske nok til at sige "OK", vi begår alle fejl. Jeg har også oplevet Komplett lave fejl, og DataEngros, Fcomputer, Cinemagic, you name it. Men derfor behøver jeg ikke afvikle mit problem på et forum og få en hetz op og stå. Det er der simpelthen ingen mennesker, der er tjent med.
--
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least.
#74
palle
Gæst
29-06-2013 15:30

Rapporter til Admin
#73 Sommetider er det den eneste løsning. Ligesom der først sker noget, når pressen tager fat i det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#75
Mikael Kolding
Gæst
29-06-2013 16:47

Rapporter til Admin
Hej igen. Vi beder denne sides moderator, om at lukke denne tråd. Vi har sagt, hvad der er at sige i denne sag. Det er ikke vores skyld, men skylden ligger derimod hos Bohme, som selvforskyldt har ødelagt sit headset. Bohme har fået sendt en regning på 250 kroner (reparations-gebyr) og er blevet tilbudt at få et nyt for i alt 500 kroner. Da der ikke er mere at komme efter, beder vi folk om at stoppe med at skrive i denne tråd Mvh Mikael Kolding Proshop
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#76
Anders
Gæst
29-06-2013 17:04

Rapporter til Admin
ProShop medarbejder, fordi at i kan finde ud af at skrive regninger, giver det ikke nødvendigvis jer ret.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#77
Charly
Junior Supporter
29-06-2013 17:25

Rapporter til Admin
#75 Ah jamen så er det jo bevist. Og det er selvfølgelig ikke relevant, hvis jeres medarbejder har talt, som Bohme påstår. Men det er da fint, at i bekender kulør - det er altid rart at vide, hvilke butikker man med fordel kan gå udenom :)
--
Prodigy - 4670K, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb. http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her
#78
NKjaer
Junior Nørd
29-06-2013 17:28

Rapporter til Admin
#75 Nu er det ikke sådan at HOL bliver dikteret af hvad Proshop har at sige, og hvad de ikke har at sige.
--
Intel i5 4670K,Evga GTX 780, Asrock Z87-ITX,Fractal Design Node 304, Samsung 840 250gb, Phanteks PH-TC12DX, Silverstone 650w Gold
#79
Charly
Junior Supporter
29-06-2013 17:32

Rapporter til Admin
#78 Lækkert! Ellers ender det som på amino.dk, hvor man ikke må skrive noget negativt om nogen ved navns nævnelse. Uha nej, nogen kunne jo blive trådt over tæerne :)
--
Prodigy - 4670K, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb. http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her
#80
MeSleepy
Ultra Supporter
29-06-2013 17:55

Rapporter til Admin
#75 Nu er der jo mange andre som har noget at sige om proshop, så der er da absolut ingen grund til at lukke denne tråd.
--
#81
brugernavnet
Mega Supporter
29-06-2013 18:51

Rapporter til Admin
75# vi må snakke lige så tosset vi vil omkring jeres firma på dette forum, så du kan godt glemme alt om at bede en admin lukke tråden kun pga. I ikke tåler dårlig omtaler. Hvordan fanden er det i kører jeres forretning?.
--
X79-UD5 - i7 3820 - 32GB RAM - GTX 690 - Vertex 4 240GB RAID0 - 3x2 TB WD - GX750 Watt - Corsair 800D - Costum vandkøling
#82
Activity
Super Supporter
29-06-2013 19:55

Rapporter til Admin
1. Det dårlig stil at i vælger at kommunikere herinde, det burde kunne gøres mere prof. 2. Dette er et forum hvor folk kan ytre deres meninger om forskellige firmaer, og der vil altid være pros and cons. 3. #0 har haft en dårlig oplevelse, fint, andre har ikke fint. Det må folk selv danne sig et billede af. Lige denne type hvor noget er knækket af er jo røv svært at bevise det modsatte, så kan forstå begge partner, måske lortet var købt for billigt, men ingen ret til erstatning. 4. Sidst jeg handlede der var ved shg.dk i de gamle dage. Har intet imod proshop, men at Marketing manager vælger at komme ind i sådan en tråd/forum er så useriøst, at jeg fravælger proshop, det virkelig lavt og endda få en til at lukke denne tråd... Det en ommer. ;) God weekend.
--
FX-6300 @ 4.4Ghz / Asus M5A99FX Pro 2.0 / 8GB Corsair 1866 @ 2059 / Gigabyte GTX760 W3X @ 1170/1800 / Kingston 128Gb SSD / XFX 750w PSU.
#83
Downstream
Monsterbruger
29-06-2013 20:02

Rapporter til Admin
lol jeg kan heller ikke lige fatte at proshop nu beder admin om at lukke denne tråd det skal i sgu ikke bestemme proshop! jeg arbejder selv i firma der sælger elektronik, men holder dette og mit arbejde fuldstændig splittet og kunne aldrig finde på at ytre mig på vejne af jobbet herinde, det er jeg heller ikke berettiget til. #82 #81 #80 #79 #78 #77 +1
--
#84
Charly
Junior Supporter
29-06-2013 20:10

Rapporter til Admin
De kunne have vundet så meget goodwill ved at udvise god kundeservice og være lidt ydmyg herinde. God kundeservice handler ikke om kun at give kunde det, han har krav på, men at gå skridtet længere og kigge på, hvad den enkelte kunde vil sætte pris på. Hvis nu Proshop havde udvist forståelse for #0 herinde og offentligt beklaget, hvis tingene nu skulle forholde sig, som #0 påstår og måske ovenikøbet brugt de satans 300 kr. og sendt ham et nyt headset, så ville I have vist et af Danmark mest brugte hardwareforums, at I sætter pris på vores køb i jeres forretning. Nu opnår I en helt modsatrettet negativ effekt - det havde kostet jer sølle 300 kr. for en totalt omvendt og positiv omtale herinde. I finder ikke en større del af jeres målgruppe samlet på ét sted i Danmark. Godt klaret :)
--
Prodigy - 4670K, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb. http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her
#85
Downstream
Monsterbruger
29-06-2013 20:13

Rapporter til Admin
#84 so true, man skal være ydmyg overfor sine kunder, også selvom de ikke altid har helt ret, ellers kunne de også bare lade som ingen ting herinde det ville også havde skadet dem meget mindre end det nu har gjordt.. face palm....
--
#86
lol
Gæst
29-06-2013 20:23

Rapporter til Admin
#84 Helt enig!! proshop skulle da se det her som en mega chance, jeg vil væde med at hele hol brugere for over 100k på hardware om måneden til sammen, hvis proshop var lidt kloge ville de gøre lidt reklame, og så for 300 kr.. der er nu over 2 tusind der har fået et dårligt indtryk af proshop.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#87
Intak
Maxibruger
29-06-2013 20:33

Rapporter til Admin
Helt enig med #84 Proshop får ihvertfald ikke goodwill hos mig ved at svare herinde som de gør - især ikke som i #75
--
Macbook Air 13", 27" Thunderbolt Display & selvbygge pc.
#88
cJoey
Elitebruger
29-06-2013 20:44

Rapporter til Admin
Det er simpelthen torskedumt at skrive sådan noget på et åbent forum. Det bringer minder om dengang hvor Poul Thyregod dummede sig på newz.dk ved at insinuere at en kunde løj og det så derefter viste sig at man havde flere falske vare på lageret. Man skulle tro at de kunne lære af tidligere fejl. http://newz.dk[...]
--
#89
Activity
Super Supporter
29-06-2013 22:45

Rapporter til Admin
#84 Som jeg skriver i #82 så vil jeg give dig ret i meget af det du skriver. Man kan altid sige det ville have været nemmere at betale de sølle 300 kr og så kunne disse #89 indlæg være om noget positivt. Men set fra deres side, så kan #0 jo faktisk have ydet "vold" og selv forskyldt skaden og dermed skal det ikke gøres til en klage-maskine at bare opret en tråd så skal du nok få det som du vil. For har en først gjort det så kommer der flere. Os derfor det er helt tåbeligt marketing manden vælger at kommenter herinde. Man kunne have ydet en service og sagt vi deler lortet og giver der lidt rabat på en ny, kunden skal også have en forståelse for at ordsproget om "at kunden altid har ret" ikke altid passer, men de har taklet dette helt forkert som du selv skriver og der kunne være kommet så meget goodwill efter dem. Jeg ser lidt mere objektiv her og holder ikke med nogen. ;) udover det jeg skriver i #82 hehe.
--
FX-6300 @ 4.4Ghz / Asus M5A99FX Pro 2.0 / 8GB Corsair 1866 @ 2059 / Gigabyte GTX760 W3X @ 1170/1800 / Kingston 128Gb SSD / XFX 750w PSU.
#90
illuzioN
Nørd
29-06-2013 23:13

Rapporter til Admin
Af og til kan man føle med de virksomheder der har urimelige ods mod umodne mennesker, der intet bedre har at tage sig til, end at tale med store ord og tomme løfter. Størstedelen vil tillige købe der igen hvis de er billigst og dermed se stort på deres ny satte principper. Det er i det hele taget sjovt at se HOL-bruger tage parti for en sag, der endnu ikke er tilstrækkeligt indsigt i. To parter stejler over for hinanden, men alligevel tillægges købers udsagn over sælgers. Hvad handler det om? Måske det er bedre at støtte køber for at presse en omstødt vurdering ned over sælger fordi køber har skrevet et langt klageindlæg, skønt der ikke er belæg for at køber har ret i denne sag? Jeg synes det er helt fair at der kommer begge sider af samme sag og der bedes om at lukke for topicet. De efterfølgende umodne indlæg afspejler netop pointen herfor ;)
--
3GHz i3 540, Asrock p55 extreme, HD5750, 4GB DDR3, 64GB SSD Vertex, 12TB WD Green Power @ Highpoint 8p 2680 controller, Samsung 22' 2232BW
#91
Ikox
Supporter
29-06-2013 23:18

Rapporter til Admin
Hvis det er under 6 måneder siden han købte det headset, så virker princippet med kunden har altid ret ganske fint da formodningsreglen gælder der, og at proshop er for sølle til bare og sende ham et nyt, kommer ikke bag på mig, akkurart samme behandling jeg fik af dem efter en cpu gik i stykker 3 måneder efter købet, fik en melding tilbage om den må ha monteret forkert, så sidder jeg lidt og tænker, wtf ? , hvordan kører min cpu fint i 3 mdr men så beslutter sig for og stå af fra den ene dag til den anden, uden og ha været OC'd. Trak dem da også i forbrugerklagenævnet og vandt min sag. Kunne aldrig drømme om og handle ved dem mere, men har så altid været skeptisk af og handle med dem da de jo som sagt overtog shg som havde ligeså elendig service.
--
Before you embark on a journey of revenge, dig two graves. - Confucius
#92
Activity
Super Supporter
29-06-2013 23:24

Rapporter til Admin
#91 Ikke hvis det er knækket, der kan man ikke formode at det har været der fra starten af købet. ;) hehe #90 Der skal være plads til at ytre sig sin mening om virksomheder, men korrekt det skal ikke handle om en bestemt sag som jeg os skriver i #82. Men muligheden skal være der.
--
FX-6300 @ 4.4Ghz / Asus M5A99FX Pro 2.0 / 8GB Corsair 1866 @ 2059 / Gigabyte GTX760 W3X @ 1170/1800 / Kingston 128Gb SSD / XFX 750w PSU.
#93
SteffE
Elite Supporter
29-06-2013 23:27

Rapporter til Admin
#92 Formodningsreglen gælder vel også dårlig produktion? Plastikken kan jo være dårlig ;)
--
#94
palle
Gæst
29-06-2013 23:30

Rapporter til Admin
Og så er der det der med returvarer, som sælges videre. Man ved aldrig, hvad det har været udsat for.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#95
benjamin7
Maxibruger
29-06-2013 23:54

Rapporter til Admin
Har aldrig haft nogen problemer med dem, de har altid været flinke. Til og med fået den hjælp jeg skulle bruge når jeg har manglet.. Ved personlig ikke selv hvad jeg ville gøre... det er et headset til 230.-, ville sgu nok have tænkt at man får hvad man betaler for.. :S
--
#96
Harrimark
Elitebruger
30-06-2013 00:03

Rapporter til Admin
#82 Enig.. Dette er et frit forum og tråde bør ikke lukkes, bare fordi en leverandør føler sig trykket. Dernæst er det uacceptabelt at udtale sig om en pågældende sag på et forum. Det må tages i ene rum, eller meldes ud som en generel holdning.
--
Reference salgstråde: http://www.hardwareonline.dk[...] http://www.hardwareonline.dk[...]
#97
Coff
Ultrabruger
30-06-2013 00:39

Rapporter til Admin
#96 så køber må godt brokke sig og videregive info men sælger må ikke? Jeg venter stadigvæk på billeder som indikerer at #0 har ret. Indtil nu så har jeg kun hørt en masse tomme ord. Nettet er fuld af svindlere både købere og som sælgere så derfor synes jeg det er fint med begge sider af sagen. Lad os nu antage at jeg køber en cpu blæser hos firma A. Jeg monterer den forkert og ødelægger motoren. Jeg brokker mig nu til firmaet som beder sende den ind til rep. De finder ud af motoren er brændt af og derfor sender de mig en regning på arbejdesløn. Vil du så mene at det er rimeligt at jeg, bare fordi jeg brokker mig på internettet, får en ny blæser og at de selv må æde arbejdsløn regningen?
--
#98
andmm
Super Supporter
30-06-2013 00:47

Rapporter til Admin
#56 Mit Sapphire HD6950 fra Komplett gik i stykker (mistede usystematisk signalet). Det var købt for 1 år og 11 måneder siden og alligevel fik jeg den orginale købspris på 1719 kr retur:) Brugt havde det måske indbragt 500 kr hvis det var fejlfrit.
--
#99
Mikael Kolding
Gæst
30-06-2013 00:55

Rapporter til Admin
Vi har valgt at sende Bohme et nyt headset kvit og frit, trods fejlen er selvforskyldt. Vi håber og regner med at der stoppes med mudderkastningen og at tråden lukkes. Mvh Mikael Kolding Proshop
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#100
MrAwesome
Mega Supporter
30-06-2013 01:10

Rapporter til Admin
#99 Så der er nu kunden skyld at et produkt ikke kan opfylde de 2 års reklametionsret ? Hvor henne er beviserne for at det er selv forskyldt? Kunden kan jo opkræve beviser for jeres konstatering....
--
Kig forbi min webshop. Her sælges tilbehør i form af Covers til mobiler m.m LINK: http://www.MGCovers.dk[...]
#101
And.-
Mega Supporter
30-06-2013 01:21

Rapporter til Admin
#75 Og der dumpede du så lige i PR eksamen.. Hold da fest, hvis der var mange tvivlere før, har de da valgt side nu.. Tror du virkelig du kan diktere reglerne på hele nettet. EDIT.. Kan nu se de har valgt at sende et nyt headset.. Men.. Still.. Not a classy move
--
#102
palle
Gæst
30-06-2013 01:21

Rapporter til Admin
Det virker suspekt det her
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#103
Activity
Super Supporter
30-06-2013 02:34

Rapporter til Admin
#99 Fint i vælger kl 00:55 at sende ham et nyt. ;) godt for #0. Men hvem der end havde ret i sidste ende, så ændre det stadig ikke at der bestemt ikke er blevet tænkt sig om, inden man skriver på et frit forum og underligt I "gir" jer til sidst, det ren ekstra bladet det her klasse. ;) hehe. Godnat.
--
FX-6300 @ 4.4Ghz / Asus M5A99FX Pro 2.0 / 8GB Corsair 1866 @ 2059 / Gigabyte GTX760 W3X @ 1170/1800 / Kingston 128Gb SSD / XFX 750w PSU.
#104
Slettetbruger5612
Guru
30-06-2013 06:34

Rapporter til Admin
Hold kæft hvor er det godt nok årets sjoveste tråd. Det er fint nok han får et nyt headet nu, men hvad med værksteds regning? Og hvad med at tage en smule ansvar fremfor at afslutte sagen som en en vred hustru "jeg har ret!!!" Tror faktisk at sagen er kommet så langt ud, at i havde vundet mere ved at holde fast i ikke at give ham noget, det sidste stunt her, lugter af eftergivelse for gruppepres / bestikkelse for stilhed. En ting ligger helt fast, tvivler på den her tråd bliver glemt forløbig. Og Det har været en dyr fornøjelse for jer.
--
#105
cJoey
Elitebruger
30-06-2013 10:03

Rapporter til Admin
Lad os nu lige se hvem der er hvem i denne tråd. Proshop har jo ikke oprettet en konto, så alle kan skrive som Mikael Kolding. Men sikke en gang omtale de får :-)
--
#106
NKjaer
Junior Nørd
30-06-2013 10:11

Rapporter til Admin
#105 Enig. Lad os lige tage det med et gran salt. Hvis ham Mikael reelt er fra Proshop, så skal #0 melde ud. Enhver kunne melde sig på banen for at troll, som gæste bruger.
--
Intel i5 4670K,Evga GTX 780, Asrock Z87-ITX,Fractal Design Node 304, Samsung 840 250gb, Phanteks PH-TC12DX, Silverstone 650w Gold
#107
vest-aalb-dk
Semi Nørd
30-06-2013 10:38

Rapporter til Admin
Hvem køber også sådan et billigt headset, eller sælger det for den sags skyld!
--
Ironi forekommer aldrig! Ps bruger min mobil til ca 80% af mine svar osv herinde, så hvis jeg skriver noget usammenhængende er det derfor!
#108
Activity
Super Supporter
30-06-2013 10:53

Rapporter til Admin
#105 Enig, dårlig omtale er bedre end ingenting. ;) hehe og hvem er hvem, ja altid spændende..
--
FX-6300 @ 4.4Ghz / Asus M5A99FX Pro 2.0 / 8GB Corsair 1866 @ 2059 / Gigabyte GTX760 W3X @ 1170/1800 / Kingston 128Gb SSD / XFX 750w PSU.
#109
PunaniPounder
Elitebruger
01-07-2013 22:58

Rapporter til Admin
#107 Troll or just retarded?
--
Puff, puff, pass!
#110
Solnaes
Supporter Aspirant
01-07-2013 23:03

Rapporter til Admin
Pyhh.. Den her tråd er røget ind under "Foretrukne tråde" som en reminder om ikke at handle hos ProShop.
--
Macbook Pro 2012 - i5 2,5 GHz - 4 GB RAM - 500 GB HDD 5400RPM
#111
vest-aalb-dk
Semi Nørd
01-07-2013 23:20

Rapporter til Admin
#109 virgin much ?
--
Ironi forekommer aldrig! Ps bruger min mobil til ca 80% af mine svar osv herinde, så hvis jeg skriver noget usammenhængende er det derfor!
#112
Downstream
Monsterbruger
01-07-2013 23:39

Rapporter til Admin
#111 noob much? set fra et erhvervs synspunkt er der sindsyg mange penge i alt det billige lort, hvorfor tror du det altid er det billige lort de reklamere med i tv? fordi det er det folk går ud og køber
--
#113
ToFFo
Guru
01-07-2013 23:41

Rapporter til Admin
Trådstarter: Proshop har snydt mig! Jeg har ikke ødelagt mit headset. Proshop: Joo du har! Trådstarter: NEJ! Proshop: Jo! Fat det! Og her er en regning på 250kr. For det er hvad det koster, at åbne en pakke, kigge på et headset, skrive en mail, og sende det igen. Minimum! Du får det billigt! Trådstarter: Jeg har ikke ødelagt mit headset. Proshop: Jo du har! Og nu vil vi have tråden slettet, fordi folk ikke må vide at vi har behandlet dig sådan her. Slet tråden, eller jeg sladrer til de voksne! ... Proshop: Okay okay.... Her. Her er et nyt headset. Du har stadig selv smadret det. Det er din skyld alt sammen. Du får et nyt headset så. Men du kan glemme alt om at få godtgørelse for fragten ind til os. Vi ved godt det er os der skal betale fragten, når din reklamation bliver godkendt. Men det må du selv ligge og rode med. Sikke en omgang...
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#114
Hans
Gæst
01-07-2013 23:49

Rapporter til Admin
Det er da ærgeligt at Proshop giver sig og erstatter et knækket headset - det koster penge den slags som ellers kunne være gået til billigere produkter (principelt set). "Ups jeg knækkede mit grafikkort over da jeg tabte det fra 5. sal - plastikken må være af dårlig kvalitet - hvis jeg brokker mig på et offentligt forum kan det måske være jeg kan få pengene igen". En knækket vare er normalt ikke indenfor reklamationsretten da det helt og holdent er kundens fejl. Ligesom hvis jeg tyrede en kaffekop ind i fjernsynet og glasset knækkede - guess what - garantien dækker sq ikke. Jeg er temmelig ligeglad med Proshop og trådstarter, men hold da op hvor folk antager meget når de tror Proshop skulle have gjort noget forkert. Forventer i at pengene gror på træerne og ting kan frit erstattes selvom man fysisk har knækket dem?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#115
ReneSDK
HOL Moderator
01-07-2013 23:51

Rapporter til Admin
... og denne tråd er så et eksempel på hvorfor det kan være en utrolig dårlig ide at firmaer behandler kundesager direkte på fora på nettet. Det kan let falde ud til firmaets fordel, men det kan så sandelig også hurtigt ende lige modsat.
--
FFHAU!
#116
Hans
Gæst
01-07-2013 23:53

Rapporter til Admin
#115 Helt enig - havde tænkt det samme undervejs i tråden. Flere andre gange har man set reaktioner som "fedt at firma xx deltager her". Her endte det så komplet modsat.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#117
Langi
Elite Supporter
02-07-2013 00:29

Rapporter til Admin
#113 +1, er alt jeg kan sige. #115, med henblik på "post" såsom dem i #113, har i overvejet at indføre en thumbs up knap? og evt. en thumbs down til post som #109? :)
--
~Gigabyte GA-P55A-UD3|Intel [email protected] ghz|4x2GB@1600mhz|Antec H2O 620|Sapphire Radeon HD7850 OC|WD Black 500GB|CM GX 650W|Corsair Carbide 500R~
#118
ReneSDK
HOL Moderator
02-07-2013 00:31

Rapporter til Admin
#117 Nej, det kommer aldrig. Det er ikke Facebook det her.
--
FFHAU!
#119
Langi
Elite Supporter
02-07-2013 01:04

Rapporter til Admin
#119, var nu mere youtube jeg var blevet inspireret af, bl.a. også det efter et vidst antal "thumbs down" bliver "dumme" kommentarer skjult. Men bare helt i orden, var kun et forslag :)
--
~Gigabyte GA-P55A-UD3|Intel [email protected] ghz|4x2GB@1600mhz|Antec H2O 620|Sapphire Radeon HD7850 OC|WD Black 500GB|CM GX 650W|Corsair Carbide 500R~
#120
yez
Monsterbruger
02-07-2013 02:06

Rapporter til Admin
#115 Er vi overhovedet sikker på at det rent faktisk er en medarbejder fra Proshop som skriver de indlæg. Man kunne jo sagtens forestille sig en troll havde set lidt sjovt i at underskrive med Mikael Kolding. Grunden til jeg spørger dig er fordi du vel kan IP tracke brugeren og se om det rent faktisk er skrevet fra en af virksomhedens computere.
--
yez..
#121
Shtennek
Mega Nørd
02-07-2013 02:45

Rapporter til Admin
ProShop i en nøddeskal :( Bestilte vare derinde for knapt 7k, for 2-3 år tilbage - 3 ud af 4 vare var demovarer (de havde været pakket op, plastikken var taget af og der var tydelige fingeraftryk). Skriver ind til dem og brokker mig, da jeg ikke synes, at det er iorden at sælge demovare til fuld pris (og dette er faktisk også i strid med loven). Jeg blev afspist med, at det var hvad man måtte forvente, når der var noget der hed 14 dages fuld returret. Så jeg sendte hele lortet tilbage, krævede pengene igen (You know - 14 dages fuld returret), og købte tingene et andet sted. Siden da har jeg aldrig handlet ved "Pro"Shop - og kommer heller aldrig til det igen.
--
HWUnboxing: www.youtube.com[...] og https://www.facebook.com[...]
#122
wazer^
Mega Supporter
02-07-2013 02:50

Rapporter til Admin
Nu er det ikke for at lyde smart, men den gamle og jeg har handlet for over 200k de sidste 10 år med shg/proshop vi har aldrig haft problemer med dem og der har været en del ting som ikke har været i orden eller gået i stykker, vi har altid fået nyt produkt med det samme eller pengene tilbage samme dag som vi stod deroppe ALTID, om det er fordi vi køber ofte hos dem som private skal jeg ikke kunne sige. Mine kammerater er der også en del der handler hos pr0shop, har aldrig hørt en klage fra dem om shg/pr0shop. Nej jeg arbejder ikke hos pr0shop eller relationer til dem.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt } +n+(?_?)+n+
#123
Martin.v.r
Monster Supporter
02-07-2013 03:34

Rapporter til Admin
FUCK ET HEATSET TIL 250,- VILLE ALDRIG SELV BRUGE TID PÅ EN RMA,FOR SÅ FÅ PENGE. Så de tager 250,- i timen helt ok ? 60% i skat / løn også vider,så er der sku ikke mange penge i overskud.
--
OVERCLOCK Det er lige mig
#124
Ikox
Supporter
02-07-2013 03:45

Rapporter til Admin
Venter stadig på svar fra #0 om han har fået korrespondance fra proshop om han får et nyt headset af dem eller om det hele er noget humbug. #122 - 200k på 10år i hardware ? , det er nyt hardware for 10.000 om året pr person, har du virkelig brug for alt det hardware til og aimbotte i battlefield ? ;) Så jo lidt dum smart har du altid været :-) , hils din onkel den emsige kælling ;)
--
Before you embark on a journey of revenge, dig two graves. - Confucius
#125
Fidusen
Junior Supporter
02-07-2013 07:25

Rapporter til Admin
#121 Så du vil have ret til at levere tingene tilbage inden 14 dage, men vil samtidig ikke acceptere, at andre har haft det før dig. Så skal butikkerne altså bare tage tabet hver gang nogen køber noget forkert? Gad vide, hvorfor det er dyrere at handle hw i Danmark end andre steder... Hmm...
--
reaperkill70, Davir, Ilwaz
#126
ReneSDK
HOL Moderator
02-07-2013 07:29

Rapporter til Admin
#120 Ja, der er skrevet fra Proshop/shg registreret IP i #27. Indlæg #75 og #99 er dog skrevet fra en anden forbindelse og dermed et andet IP segment, som falder sammen med en fast brugers IP (vil dog ikke nævne brugernavne). I det hele taget kan eller vil vi hverken af- eller bekræfte autenticiteten af indlæggene i #75 og #99 i denne tråd, da det ikke er vores job. Nu har jeg bare nævnt hvad vi ved et hurtigt kig på IP adresser kan konkludere.
--
FFHAU!
--
Sidst redigeret
#127
NKjaer
Junior Nørd
02-07-2013 08:07

Rapporter til Admin
#125 Så længe loven er sådan er det hans fulde ret. Det er direkte ulovligt at sende åbne vare ud til kunderne, som et nyt produkt.
--
Intel i5 4670K,Evga GTX 780, Asrock Z87-ITX,Fractal Design Node 304, Samsung 840 250gb, Phanteks PH-TC12DX, Silverstone 650w Gold
#128
Fidusen
Junior Supporter
02-07-2013 09:18

Rapporter til Admin
#127 Kravet for, at man må returnere noget, er, at varen skal være i væsentlig samme stand, som man modtog det. Så er varen vel stadig "ny"? En jakke i en butik er vel også ny, selvom en anden har prøvet den på, skulle jeg da mene.
--
reaperkill70, Davir, Ilwaz
#129
ToFFo
Guru
02-07-2013 09:43

Rapporter til Admin
#128 - Jakken kommer ikke i forseglet emballage, så man kan faktisk ikke vide med sikkerhed om den er ny. Hvis man bestiller fx på nettet, har man ingen chance for at vide den slags. Men med produkter der kommer i forseglet emballage, skal forseglingen naturligvis være ubrudt for at man kan betragte produktet som nyt med sikkerhed. Når man så har returneret noget, som man har brugt, skal det sælges med et afslag i prisen, eller også skal man gøre udtrykkeligt opmærksom på, at produktet har været taget i brug.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#130
Lobber333
Guru
02-07-2013 09:52

Rapporter til Admin
Det skider Proshop jo på det ved alle da! ved ikke hvor meget jeg ahr modtaget hvor man tydlig kan se det ikke er 100% nyt, men jeg er så den type det gør mig intet bare lortet virker.! Men ja det er sku svinder fra deres side af de ikke oplyser køberen om det!
--
Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
#131
Danamian
Maxi Supporter
02-07-2013 09:53

Rapporter til Admin
Har aldrig haft problemer med proshop, min ssd blev opbyttet på under 1 minut, lol. Proshop er søde i den her case, og hvis OP ikke havde købt sådan noget billigt kina pis så havde sagen nok set anderledes ud. Proshop har vurderet at det er selvforskyldt. Og så blev du sur og lavede en tråd på HOL hvor alle børnene gik igang med mudderkast på hinanden. tl;dr køb nu bare noget ordenligt udstyr i stedet for at få det der billige shit
--
#132
cJoey
Elitebruger
02-07-2013 09:56

Rapporter til Admin
#127 Det er du nok lige nødt til at finde en kilde på.
--
#133
DonBonzini
Semibruger
02-07-2013 10:10

Rapporter til Admin
#129+130 Forkert "Som udgangspunkt må du forvente, at varen skal returneres i en stand, så den kan sælges igen som ny" Link: http://www.forbrug.dk[...]
--
#134
DonBonzini
Semibruger
02-07-2013 10:21

Rapporter til Admin
Som jeg lige husker det så gælder de 14 dages retur ret fordi køber ikke har mulighed for at prøve varen ind køb. Derfor er det vel ret og rimeligt at køber kan retunere fx en bluse som var den forkerte størrelse og så få pengene tilbage eller i den rigtige størrelse. Men det er vel ikke rimeligt at sælger så skal give afslag når den retunerede bluse skal sælges igen? I en tøjbutik sælges de bluser som hænger i butikken jo heller ikke som brugt, bare fordi 10 andre har prøvet den! Så det er helt normal praksis og i tråd med reglerne, men det er da klart hvis den varer man modtager viser tegn på at have været brugt så det er gået udover produktets holdbarhed eller kvalitet, så må det ikke sælges som nyt, fingeraftryk kommer vel ikke i denne kategori? db
--
#135
Fidusen
Junior Supporter
02-07-2013 10:23

Rapporter til Admin
#129 Hvis det stod til mig, så kunne man slet ikke returnere en vare, som man havde brudt en forsegling på. Forseglingen er jo der netop for at garantere køberen, at varen ikke har været brugt eller pillet med (eksempelvis erstattet af en billig kopi). Kundens krav på at prøve en vare er vel (imo) berettiget i og med at kunden skal kunne sikre sig, at man har fået den rigtige vare. Derudover skal kunden kunne vurdere, om varen er god nok. Eksempelvis ved at prøve jakken, eller trykke på knapperne, eller andre ting, som man ikke kan se eller føle via internethandel. Men hvis kunden bryder en forsegling, så er produktet ikke længere nyt, synes jeg (everyone loves the smell of a new CPU), og derfor burde varen ikke kunne returneres til fuld pris. Jeg synes ikke, at en netbutik skal betale for, at jeg "ikke lige synes den CPU er så hurtigt, som jeg havde forventet". Ved at se på CPUen og forseglingen ved jeg, at det er den rigtige vare osv. Hvis CPUen er defekt eller en billig kopi, så har jeg da et gyldigt krav, men hvis klagen er at den ikke lige var så hurtigt som jeg havde håbet, så burde jeg nok have undersøgt varen bedre på nettet først. Men det er jo så bare min mening ;)
--
reaperkill70, Davir, Ilwaz
#136
ToFFo
Guru
02-07-2013 10:47

Rapporter til Admin
#131 - Det er sgu da proshop der sælger det billige kina pis. Så må de sgu da forvente, at lortet kan gå i stykker. #133 - Så den KAN sælges som ny. Det betyder ikke at den MÅ/SKAL sælges som ny. Du må lige fortolke teksten også :) Du kan jo ikke sælge noget som nyt, hvis det er brugt. Det giver sgu da sig selv. #134 - Du kan ikke sammenligne tøj og grafikkort. Det er 2 helt forskellige ting. Tingene er ikke så firkantede. Tøj kan passe eller ikke passe. Det er svært at vurdere. Det er jo ikke fordi du skal gå rundt med en grafikkort hat eller en skudsikker vest af processorer. #135 - Enig. Det er surt at være forhandler af hardware i danmark. Danskerne er, sammen med det norske folk, nogle sure mennesker når det kommer til det med købeloven. De kræver og kræver og brokker sig altid. Svenskerne er langt mere large og venlige med den slags. Som svenskerne selv siger: Danskere og nordmænd elsker at hustle. Men svenskere er venlige og deprimerede. Og det er en repræsentant for Acer jeg snakkede med, som er svensker. Og venlig. Og deprimeret :D
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#137
ToFFo
Guru
02-07-2013 10:53

Rapporter til Admin
Tilføjelse til svar til #133. Du kan jo ikke sælge noget som nyt, hvis det er brugt. Det giver sgu da sig selv. Og her kommer det selvfølgelig an på hvilken type der er tale om. Tag produkter der skal behandle fødevarer. Dem kan du jo ikke bruge, pakke ned og sælge som nye. En ting er at der er sliddele. En anden ting er, at der er en hygiejnerisiko, med mindre sælger har en form for afspritnings-kammer for at gøre produktet fuldstændig sterilt. Det er HOL.dk. ALT skal pensles ud til ukendelighed, så folk ikke tager tingene så bogstaveligt. Det der med at læse mellem linjerne er der sgu ingen der gider xD
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#138
DonBonzini
Semibruger
02-07-2013 11:03

Rapporter til Admin
#136 Jamen, du kan jo også lade være med at fortolke og dreje ting så de passer ind i din pointe. En varer som er blevet retuneret og er i væsentlig samme stand kan sælges som ny. Så kan vi diskutere om det er rimeligt udfra et moralsk synspunkt..... Som #135 skriver er det vel også rimeligt at man ikke får nyprisen tilbage hvis man retunerer noget hvor man har brudt emballagen? Du kan jo ikke sælge noget som nyt, hvis det er brugt. Det giver sgu da sig selv. Så mit eksempel med en bluse som 10 personer har prøvet i en butik kan heller ikke sælges som ny? db
--
#139
BlindMF
Bruger Aspirant
02-07-2013 11:05

Rapporter til Admin
#136 Kom gerne med noget dokumentation på at man ikke må sælge sådan en vare som ny. Du skriver at man skal fortolke teksten, men her tror jeg altså du fejlfortolker den, det giver ingen mening at forbrug.dk skriver: Handel på nettet Når du handler på nettet, kan du først se og prøve varen, efter du har købt den. Hvis du vil fortryde dit køb, skal varen ifølge forbrugeraftaleloven leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog. Sælgeren kan derfor ikke forlange, at du skal lade være med at pakke varen ud og afprøve den, hvis det er åbenbart, at afprøvningen ikke forringer varens værdi. Du kan fx prøve en bluse, en telefon, et kamera eller en computer, men ikke tage varerne i egentlig brug. Det er en forudsætning for at bevare fortrydelsesretten, at varen nemt kan bringes i orden, så den kan sælges igen som ny. Læg især mærke til de sidste par linier.
--
I don't like small cars or real big women, but somehow I always find myself in 'em
#140
DonBonzini
Semibruger
02-07-2013 11:06

Rapporter til Admin
Tag produkter der skal behandle fødevarer. Dem kan du jo ikke bruge, pakke ned og sælge som nye. Enig, men så vil jeg også vurdere at produktet ikke er i væsentlig samme stand, grundet hygiejnerisikoen som du selv skriver. db
--
#141
ToFFo
Guru
02-07-2013 11:18

Rapporter til Admin
#138 - Du skal selvfølgelig have det fulde beløb tilbage, såfremt en vare overholder reglerne for brug af fortrydelsesretten. Det er klart. Jeg har aldrig sagt andet. Du vil blive overrasket over, hvor elendige folk er til at passe på ting, som de MÅSKE ikke gider have alligevel. Og alligevel får de hver en krone tilbage, for deres totalt gaffa voldtagede produkter/emballage. Simpelthen for at undgå yderligere besvær. #139 - Købeloven er fuld af fortolknings problemer. Ment på den måde, at de skriver noget, som man selv kan fortolke. Hvad er rimelig tid? Der er så mange gråzoner, det er helt sindssygt. Væsentlig samme stand. Rimelig tid? Hvad er det?? Det kan man ikke definere, fordi det står i købeloven på den måde. Så hvis du mener at 4 uger er rimelig tid, men sælger mener 5 uger er rimelig tid. Hvem har så ret? Hvis du mener at fedtede fingre og pubeshår i tastaturet er VÆSENTLIG samme stand, men sælger er uenig. Hvem har så ret? Dette var selvfølgelig et ekstremt tilfælde. Men du ved hvad jeg mener. Jeg har aldrig sagt at man kan forlange noget overfor kunden i forhold til hvad der er nyt og hvad der ikke er. Jeg snakker fra en sælgers synspunkt. Kunden får sine penge tilbage til fulde. Og sælger behøver da ikke sælge varen med tab. Der skal bare oplyses om, at varen er en demovare. Men den bliver solgt med samme vilkår. Altså fortrydelsesret og reklamationsret til fulde. Nogle ting kan sælges som nye. Det er klart. Andre ting kan ikke. Og jeg vil ikke være tilfreds, som kunde, hvis jeg bestiller et grafikkort til 8.000kr som har været brugt. Eller en bærbar computer med fedtede fingre på, som skal være "ny". Og hvad med ting der indeholder sliddele? Som for eksempel en projektor. En pære i en projektor, har en ret begrænset levetid og hvis den kører i døgndrift i, lad os sige 10 dage, så er dens levetid forringet. Synes du så man kan sælge den som ny? Nej selvfølgelig ikke. Så kan man sælge den til samme pris, men man SKAL gøre opmærksom på den har været brugt. #140 - Sandt som det er sagt. Men problemet er, at kunden ikke har en jordisk chance for, om en blender kan blende, som kunden forventer. Derfor kan du ikke vide om produktet lever op til dine forventninger, uden at udsætte den for en hygiejnerisiko, så at sige. Så her har vi endnu en gråzone. Revurder købeloven, kære politikere....
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#142
DonBonzini
Semibruger
02-07-2013 11:36

Rapporter til Admin
#141 En pære i en projektor, har en ret begrænset levetid og hvis den kører i døgndrift i, lad os sige 10 dage, så er dens levetid forringet Enig, men så er den jo heller ikke blot prøvet men så er den taget i brug, hvorfor den ikke kan retuneres. Er godt klar over at det er forbundet med problemer for sælger at bevise dette. Du skal selvfølgelig have det fulde beløb tilbage, såfremt en vare overholder reglerne for brug af fortrydelsesretten. Det er klart. Jeg har aldrig sagt andet JEg ved godt at du ikke har sagt det, det var sagt udfra at hvis sælger ikke kan sælge et retuneret produkt til fuld pris, så er det vel heller ikke rimeligt at køber får fuld pris tilbage ved en retunering, da produktets værdi er faldet. Nogle ting kan sælges som nye. Det er klart. Andre ting kan ikke. Og jeg vil ikke være tilfreds, som kunde, hvis jeg bestiller et grafikkort til 8.000kr som har været brugt. Eller en bærbar computer med fedtede fingre på, som skal være "ny". Jf. #139, så kan er "ny" i købelovens betydning ikke nødvendigvis spritny fra fabrikken, ny er en vurderings sag (som du også skriver) og heldigvis kan forbruger retunere produktet og få den fulde pris igen og så bestille et andet sted og håber at varen er mere nyt:-) Til sidst, så tror jeg faktisk vi er nogenlunde enige:-) For naturligvis skal køber ikke sidde med et produkt som tydeligt er brugt med pubeshår og cola. db
--
#143
BlindMF
Bruger Aspirant
02-07-2013 11:57

Rapporter til Admin
#141 Der skal altså ikke oplyses at varen er en demovare, det er den nemlig ikke hvis købeloven er overholdt. Derfor den passus om at "varen kan sælges som ny igen" Dit eksempel med projektoren viser det vel egentlig meget godt, at køre i døgndrift med den i 10 dage vil være at tage den i brug, derom er der vel ingen tvivl? Sælger vil derfor med købeloven i hånden kunne nægte at tage den tilbage, og hvis det kom til en sag ved forbrugerstyrelsen, ville køber tabe, hvis ellers beviser og så videre er i orden.
--
I don't like small cars or real big women, but somehow I always find myself in 'em
#144
ToFFo
Guru
02-07-2013 12:07

Rapporter til Admin
#142 - Ja det har du måske ret i at vi er :) #143 - Eksemplet med projektoren er realistisk. Det sker. Hele tiden. Du har 14 dage fra afhentningsdagen til at finde ud af, om produktet lever op til dine forventninger. Ja faktisk har komplett hele 45 dage. Og du kan tro det bliver udnyttet til fulde. Hvis du bruger 10 dage på det er det din sag. Sælger kan ikke afvise din retursag bare fordi den er brugt 10 dage. Så står man med en ny vurderingssag. Som er fuldstændig umulig at vinde, hvis det ryger i forbrugerrådet. Du skal forvente, at forbrugerrådet altid tager kundens side. Derfor er sælgere ofte meget påpasselige med at tage den ud i de ekstremer, med mindre deres beviser er fuldstændig klokkeklare. Men nu snakker vi jo om noget helt andet end det tråden handler om. For en diskussion om hvordan købeloven fungerer, og hvordan forbrugerstyrelsen tager side med diverse parter, opret en tråd om det. For det er et meget interessant emne :)
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#145
Sandie Rivers
Ultrabruger
02-07-2013 12:40

Rapporter til Admin
#84 det kan ikke siges bedre!
--
ASUS P8Z77-V LX|i7 3770K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Gainward GeForce GTX Titan 6GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
#146
Charly
Junior Supporter
02-07-2013 12:43

Rapporter til Admin
#144 Derfor er sælgere ofte meget påpasselige med at tage den ud i de ekstremer, med mindre deres beviser er fuldstændig klokkeklare. Og sådan skal det også være - tvivlen skal altid komme kunden til gode.
--
Prodigy - 4670K, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb. http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her
#147
Sandie Rivers
Ultrabruger
02-07-2013 12:44

Rapporter til Admin
Og en lille hurtig google søgning viser at Mikael Kolding har svaret på tråde i andre forummer. http://forum.recordere.dk[...]
--
ASUS P8Z77-V LX|i7 3770K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Gainward GeForce GTX Titan 6GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
#148
Sandie Rivers
Ultrabruger
03-07-2013 10:23

Rapporter til Admin
146# nemlig!
--
ASUS P8Z77-V LX|i7 3770K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Gainward GeForce GTX Titan 6GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
#149
Tyller
Guru
03-07-2013 10:41

Rapporter til Admin
#alle Utroligt i gider tærske langhalm på denne tråd http://ordnet.dk[...] Hvis trådstarter er utilfreds med svaret fra Proshop må han jo tage den op i forbrugerrådet, eller også sluge kamelen og komme videre
--
2860 Seacastle, Lambrecht(a)youseepost.dk
#150
Store Klaus
Gæst
03-07-2013 10:45

Rapporter til Admin
[BLUE]Spam[/BLUE] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
--
Sidst redigeret af |Smash|
#151
Tyller
Guru
03-07-2013 10:53

Rapporter til Admin
[BLUE]Det er fint du RTA'er #150, men du skal dælme ikke opføre dig som en ligeså stor tåbe. RTA og ignorer. Lad være med at svare igen.[/BLUE]
--
2860 Seacastle, Lambrecht(a)youseepost.dk
--
Sidst redigeret af |Smash|

Opret svar til indlægget: Dårlig oplevelse med ProShop kunde"service&#0...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning