Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Nordic IT Hillerød ugyldige købsbetingelser?Af Semi Supporter Christian88 | 02-05-2013 16:15 | 18239 visninger | 185 svar, hop til seneste
http://www.nordicithillerod.dk[...]
BEMÆRK: NORDIC IT HILLERØD REFUNDRE IKKE PENGE EFTER FORTRYDELSE, VI UDSTEDER TILGODEBEVIS.
VAREN KAN OMBYTTES SÅFREMT DEN FREMTRÆDER I ORIGINAL EMBALLAGE OG UBRUGT.
DISSE REGLER GÆLDER OGSÅ VED ONLINE KØB.
I følge forbug.dk skal det fulde beløb refunderes ved e-handler, så er deres betingelser ikke i strid med loven?
http://www.forbrug.dk[...] --
Så vidt jeg ved er der 14 dages fuld fortrydelsesret ved køb på nettet, så jo, jeg ville sige det ikke lyder til at være helt i overensstemmelse med de gældende regler. Ved dog ikke om tilgodebevis er godt nok, men tror det ikke, tror der skal penge tilbage hvis man ønsker det. -- Du har ALTID 14 dages returret ved fjernhandel, dvs online eller over telefonen.
Dette gælder også hvis du henter varen selv, bare bestillingen er foregået online fx. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #3, det sidste du siger der er så forkert, hvis du bestiller online, men betaler købet i butikken, gælder det som et butikskøb da du derved har haft chancen for at besigtige varen før køb.
#0, jo er imod reglerne, og hvis jeg var dig ville jeg nok sende forbrugerrådet eller forbrugersstyrelsen en besked om de måske lige skulle snakke lidt med firmaet. -- I reject to your reality and substitute my own #2 Jeg er også i tvivl om et tilgodebevis er godt nok. Der står jo at pengene skal refunderes, og ved det forstår jeg at beløbet skal være frit til rådighed til køberen, der derved gør tilgodebeviser ugyldige.
Jeg bør også nævne at butiksejeren mener ikke at jeg er berettiget til at få beløbet refunderet, og kun et tilgodebevis, da det var en tilbudsvare/spotvare, og ikke en 'normalvare'. Jeg tror ikke på at man gør forskel på tilbudsvarer og normalevarer i dette omfang. -- det kan nok tilføjes det er derfor de ikke er e-mærket da de ikke ville leve op til de krav e-mærket stiller til forhandlere, så ville personligt holde mig langt væk fra dem, virker meget uprofessionelt. -- I reject to your reality and substitute my own #4 Det handler om hvordan handlen er indgået. Gør du det online/tlf så gælder returretten uanset hvordan varen bliver afhentet og betalt. -- Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. #4
"da du derved har haft chancen for at besigtige varen før køb."
What? Så du siger jeg må åbne en vare (bryde emballagen) henne i butikken, for at besigtige den? -- [ GA-MA790XT-UD4P • Phenom II X4 955 • 4GB XMS 3 DHX • HD7870 XT • OCZ Solid 3 120GB ] #7, hmm okay, mener jeg læste det igennem forbrugerrådet på et tidspunkt, men kan selvfølgelig godt være jeg tager fejl. -- I reject to your reality and substitute my own #0
Jeg er ikke ekspert på området, men så længe et firma ikke er omfattet af e-mærket, så kan firmaet vel selv bestemme om det vil udstede tilgodebevis eller give pengene retur.
Samme princip gør sig vel gældende for demovarer/lager tilbud.
For at sælge til tilbudsprisen ligger firmaet en betingelse om at pengene ikke refunderes tilbage, og købet kan ikke fortrydes.
Alt i alt er det vel optil firmaet selv sålænge det ikke er e-mærket ? -- Okay, har kigget lidt omkring, var mig der have fået rodet noget sammen, var nogle butikker der ville køre med de retningslinjer, men i følge loven er rigtig nok at hvis købsaftalen er indgået gennemtelefon eller online er det fjernsalg, lige meget om du henter i butik eller ej.
Skal være den første til at indrømme når jeg tager fejl. -- I reject to your reality and substitute my own #10 Den havde jeg ikke lige overvejet, jeg antager blot at e-mærket er en type certifikat for at hjælpe forbrugere, og det ikke faktorer ind i et firmas vilkår. -- http://www.forbrug.dk[...]
følgende er klippet ud fra ovenstående link:
"Pengene retur
Når du benytter fortrydelsesretten, skal du have dine penge retur. Du skal have hele beløbet tilbage, som du har indbetalt. Sælgeren må altså ikke fratrække et beløb for fx at sende varen til dig, og sælger skal straks betale pengene tilbage, dog inden for en frist på 30 dage."
ergo: udsteder de et tilgodebevis kan du køre en sag imod dem via forbrugerklage nævnet.
Dit store problem er, at butikken ikke i retslig forstand skal følge den "dom" forbrugerklagenævnet.
DE kan altså nægte at udbetale pengene ... Eneste måde du kan få penge ud er ved, at starte et civilt søgsmål på baggrund af forbrugerklage nævnets dom.
kræver bare tid og penge "up-front" også håbe på butikken dømmes til, at betale sagsomkostningerne ... -- #10, I det her tilfælde er den regel vi snakker om ikke noget e-mærket har vedtaget, men noget der står i den danske lovgivning. Grunden til jeg nævner e-mærket er egentlig bare at du kun kan blive e-mærket hvis du overholder den danske lovgivning. -- I reject to your reality and substitute my own De priser de har, er så gode at de ikke kan tjene på det, medmindre der er noget skidt bag dem på en eller anden måde.
Og da de har CVR nummer, skal de også indbetale en del af hvad de får til SKAT, og så kan det da slet ikke løbe rundt.
Jeg ville ikke turde handle der, ihvertfald! -- [ GA-MA790XT-UD4P • Phenom II X4 955 • 4GB XMS 3 DHX • HD7870 XT • OCZ Solid 3 120GB ] #10 Det har du en smule misforstået. Alle virksomheder er underlagt markedsføringslovgivningen, og derfor også de gængse handelsvilkår. E-certifikat og disse betingelser er to vidt forskellige ting. -- The richest man is not he who has the most, but he who needs the least. #10 & #13
Det kunne måske være en ide at sætte sig lidt ind i dansk lovgivning hvis man vil lege advokat?
Forbrugeraftaleloven:
https://www.retsinformation.dk[...]
Af særlig interesse for denne diskussion er naturligvis § 21 stk. 3:
"Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende ikke har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, skal tilbagebetaling ske snarest muligt og senest 30 dage efter, at den erhvervsdrivende har modtaget varen og haft lejlighed til at undersøge den."
Hvis der er nogen der får et kick ud af at lege politimand kan de jo passende kontakte forbrugerombudsmanden. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #13 er skarp i dag! :) -- - Dont hate the player, hate the game!
"Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience." #15 ser nu ikke nogen vildt gode priser på den side -- ¨~NoX~¨ #19
De har helt nye Lenovo Thinkpad T430 til 5000 kr, og så endda med HD+ skærm! De koster ihvertfald 12000kr fra ny.. -- [ GA-MA790XT-UD4P • Phenom II X4 955 • 4GB XMS 3 DHX • HD7870 XT • OCZ Solid 3 120GB ] 20# den havde jeg ikke lige set. de har den heller ikkelager ført. ret sikker på det er en prisfejl -- ¨~NoX~¨ Det trækker desværre lidt ud, og de vil tilsyneladende ikke give mig pengene tilbage. Er der andre der har lige så kedelige oplevelser med dette firma? Jeg mistænker nu at jeg aldrig modtager varen jeg har betalt for, og at firmaet er på randen til at begære konkurs, og deres intentioner er at svindle mig og mange andre kunder for deres penge inden de drejer nøglen om.
Jeg har lovet mig selv at give dem en deadline til i morgen aften, da de har udtrykt at bærbaren muligvis først kunne blive sendt i dag, mandag, men jeg har endnu ikke fået en bekræftelsesmail om at varen er blevet sendt. -- Siden du ikke har modtaget varen (eller har jeg misset det?), kan du lave charge back på betalingen igennem dit pengeinstitut. Hvis du har afvist varen og sendt den retur er det lidt mere problematisk, men du har ikke modtaget den ydelse, du har bestilt. -- mITX - Core i5 3350P, 2x4 GB, 7950 Windforce, Samsung 840 Pro 256 GB
ATX - Core i7 920, 3x2 GB, 5870 Vapor-X, Samsung 830 128 GB #14 + #16
Tak for info :)
#17
Der er skam ingen der lejer advokat her, men tak for info. -- Har du betalt med dankort så tal med din bank asap og sig du mistænker dem for at tage røven på dig -- >>> 2 års reklamationsret #22 tag fat i en advokat, du har 14 dages returret fra du henter varen/får den udleveret. og det betyder fuldt beløb tilbage også selvom det er et køtilbud eller whatever.
derudover henvender du dig før de har sendt den så enhver tvivl om betaling af fragt må også ligge på forhandleren.
ang. det her med hvornår et online køb er ugyldigt er lige så snart du henvender dig i butik for at hente varen, fordi der havde du chancen for at snakke med en sælger og/eller læse på pakken selv, derfor svare det til at du bare tager den fra hylden som en normal forretning.
dog vil jeg gøre opmærksom på at alle butikker der reklamere med 14dages returret er bundet til at yde den, men det er dem selv der bestemmer om de vil yde den og hvilke vare, ellers er køb bindene fra du betaler i kassen medmindre sælger har solgt dig noget det ikke kan leve op til (hvis i har snakket om den skal kunne noget specielt)
Good Luck -- #26 Jeg har virkelig ikke lyst til at skulle sagsøge dem hvis det kommer dertil, da det jo både koster tid og penge. Jeg er nu blevet fortalt at bærbaren bliver sendt senere på ugen, men jeg frygter bare at firmaets forsøger at trække tiden ud så at jeg kommer til at stå for at skulle dokumentere at jeg har igangsat ønske om returret. Er jeg bare ved at blive for paranoid? Jeg synes efterhånden at jeg kan forvente det værste fra et firma der anbefaler at jeg går rettens vej, fremfor at de giver mig pengene tilbage.
I morgen opretter jeg en sag hos Paypal om at få pengene tilbage med de emails jeg har for at hjælpe mig med at få medhold. Er der nogen der ved hvordan ens bank kan hjælpe i denne situation når transaktionen har forgået gennem Paypal? -- Lyder som nogle svindlere - ALLE der driver webshop ved at der er 14 dages fuld returret - det er simpelthen webshops 101.
Hvad siger de til at du nævner reglerne fra forbrug.dk for dem? -- i7 920 4.1Ghz, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb.
http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her Nu har jeg oprettet en sag hos Paypal om situationen og delt vores samtaler med dem. Jeg vil anbefale enhver der overvejer at handle der at spørge ind til deres handelsbetingelser og gøre dem opmærksom på at deres særregel er imod loven.
Jeg deler måske vores samtaler offentligt senere, men ikke nu hvis Nordic IT Hillerød er villige til at efterkomme mit krav om at få mine penge retur, no strings attached. -- #26 Det er så helt forkert hvad du siger mht. onlinekøb og afhentning i butik, for det er faktisk som andre også siger bestillingsmetoden der bestemmer om det er fjernkøb eller ej. Så hvis man bestiller varen på nettet, og henter den i butikken, så gælder reglen for fjernkøb. -- Puls er en bonus! De kan ikke fraskrive sig købelovens regler. Så enkelt er det.
Du har ret til at prøve en vare, for at se, om den lever op til dine forventninger. Med mindre det er en sliddel, eller noget med hygiejne og sådan noget.
Og ISÆR med hardware har du ret til at prøve det, da du jo ikke aner hvordan det yder i netop DIN maskine. -- Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! Har de trukket pengene før de sendte varen? Det er ikke lovligt. -- Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK! Nej han har bare været en skovl og betale med paypal :-)
Men så igen hvis de ikke kan levere et gyldigt tracking number til paypal, så får han pengene igen, men uanset hvad ville jeg kontakte min bank kl 10 sharp idag når de åbner og så få lavet en indsigelse, de nægter jo tydeligvis og annullere mandens ordre , tager hans penge og ikke levere dem tilbage, så hiv fat i banken og få lavet en indsigelse over dine penge, så går der mindre end 1 uge før du har dem igen på din konto, husk og print alt email kontakt ud du har haft med selskabet når du går ned til din bank. -- Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius #0
Jeg fandt dette:
Pengene igen
Hvis købet hæves, så du får dine penge igen, har du normalt krav på at få det beløb, du i sin tid betalte for varen. Det gælder også selvom varen i mellemtiden er faldet eller steget i pris, eller varen er udgået, og en tilsvarende vare i dag er dyrere.
Du har ikke pligt til at tage imod et tilgodebevis, eller til at købe andre varer for pengene.
kilde: http://www.statensnet.dk[...]
Jeg har ikke læst det hele, så måske er det taget ud af sammenhæng, det må du lige selv læse. Du må også lige selv vurdere kilden, jeg ved ikke hvad statensnet er?
Håber det kan hjælpe:-)
db -- paypal giver også pengene tilbage, såfrem han ikke har sendt varen. ring ind og klag -- Jeg er blevet truet med at blive slæbt i fogedretten og RKI hvis jeg gennemføre en tilbagebetaling gennem Paypal. Mon ikke jeg også skal tage et smut forbi politistationen i morgen når jeg tager i banken for at oprette en indsigelse?
Jeg overvejer også om jeg bør få en snak med en advokat omkring situationen. -- #36 De lyder virkelig useriøse! Hvis varen ikke er afsendt, så har du ret til at annullere den. Hvis ikke de vil det, så skriv en mail til dem, hvori du beder dem annullere varen og gør dem opmærksom på, at du samtidig foretager en tilbageførsel af beløbet.
Hvis du så en dag alligevel skulle modtage din bærbare, så afviser du at modtage den ved postbudet. Så bliver den sendt retur og du har dermed ikke modtaget den og kan altså ikke hæfte for den.
Fogedretten kan ikke blandes ind i det, da du ikke skylder dem nogle penge. Reglerne er jo klare ved onlinehandel, og du har fortrudt dit køb inden produktet overhovedet var afsendt :)
Drop politistationen - de kan ikke hjælpe dig, når der ikke er overtrådt nogle offentligt påtalte lovbestemmelser.
Advokat kan du nu godt, men vent til du reelt får en indkaldelse til fogedretten. Gå i hvert fald efter gratis rådgivning til at starte med :) -- i7 920 4.1Ghz, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb.
http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her #36 Nej stop nu.
Glem ALT om den handlen og skynd dig at få paypal til at annullere handlen. De kan ikke gøre en fløjtende fis.
Du skulle bare have gjort det for flere dage siden, fatter ganske enkelt ikke hvorfor du har trukket det sådan. For hver dag der går, står du ringere og ringere.
Edit: PRÆCIS hvad #37 skrev. -- Giv mig dit hardware, og jeg løber med det! #38 Jeg har også oprettet en sag hos Paypal, venter på at jeg kan eskalere sagen til dem direkte, da Nordic IT Hillerød nok ikke vil besvare min klage. -- #39 - og så gå i banken også og lav en indsigelse og medtag kommunikationen mellem dig og nordic it , så tænker din bankdame / bankmand sikkert nok også de er nogle fjolser og starter proceduren med det samme -- Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius Du skal "eskalere" med det samme, da du har prøvet at finde en løsning med forhandleren og så har han et vis antal dage til at bevise at han har sendt varen og da han ikke har gjort dette, så vinder du højst sandsynligt afgørelsen og paypal giver dig pengene retur.
Du skal ikke efterkomme dem fordi de truer dig, faktisk burde du fremover være kold og kynisk overfor dem. -- Lugter lidt af en sag for vagthundende på ekstrabladet og trustpilot. -- Jeg blev ringet op for få minutter siden og tilbudt et ultimatum: At de sender bærbaren plus en SSD vel som en slags undskyldning i dag, eller de tilbagebetaler pengene på Paypal og sender mig et girokort på 13000 kroner. Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt og mindede ham om at jeg ikke ville betale et girokort på baggrund af hans ulovlige handlinger og afpres. Så undskyldte han sig IGEN med at det var en tilbudsvare, og han derfor ikke havde pligt til at refundere beløbet. Han sagde så at han ikke havde tid eller mulighed for at forsvare hans påstand eller bestride artiklen jeg delte tidligere. Og at der selvfølgelig var 70 andre i køen foran mig, men at han ville sende bærbaren og SSDen som en venlig gestus.
Jeg valgte at tage imod bærbaren og SSDen, (Jeg ved ikke hvilken type eller størrelse det er, men det er ikke vigtigt for mig) og jeg har nu et track n trace nummer og en bekræftelsesmail om at varen er på mig.
Stoler jeg på at det sker? Tja, måske har han indset at jeg har tilstrækkeligt belæg for at gøre hans liv mere besværligt. Heldigvis kan jeg falde tilbage på banken hvis firmaet virkelig er så desperat efter at ødelægge deres ry. -- Jeg må indrømme efter hele denne spegede sag, at jeg ikke ville købe noget som helst ved det firma. Føj en service (eller mangel på samme) :( -- Puls er en bonus! Good luck, glæder mig til at høre om du får det bestilte:-)
.......Eller en mursten! -- #43 Giro på 13000?
Gav du ikke kun 4500 for computeren?
Lyder VIRKELIG underligt -- Måske du skal åbne den mens postbudet står på din trappe eller nede på posthuset og så nægte at modtage den hvis der ikke er det lovede i!
db -- #43 Fin løsning for dig, hvis de holder hvad de lover. Jeg ville dog ikke turde handle med dem, de er jo rene svindlere. Og hvis der nu skulle blive noget med computeren, så skal du igen tilbage og kræve noget af firmaet - og med deres opførsel, så ville jeg ikke tro på jeg fik den bedste service :)
Men held og lykke med det, og tak for advarslen! Vil da henvise til denne tråd, hver gang nogle spørger til et eller andet produkt fra nordicithillerød -- i7 920 4.1Ghz, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb.
http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her #0 Har sendt dig en mail :) -- #43 - Hva har du gang i ? , er du virkelig så naiv og blåøjet, ligefør jeg vil sige du er dummere end en dør , hvorfor forsætter du med og handle med det firma, første gang der sker noget med den bærbar eller du skal ha lavet det mindste service på den, hvad tror du så der sker ?
Og et track and trace nummer kan sq nemt være falsk, for du vil intet se før engang i aften om der er noget, og sender de dig så rent faktisk noget, eller han får dig til nu her i dag med det samme og lukke din dispute inde på paypal, så er du fucked og du vil ikke kunne starte en sag om det samme, så er sidste udvej din bank, men paypal vil så gå hen og kræve pengene af dig i den sidste ende, udelukke dig som kunde / true dig med kreditor / evt. følge op på truslen med kreditor hvis beløbet er stort nok. -- Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius #50 Service forgår direkte hos Lenovo.
Jeg er klar over at det er en risiko for mig at acceptere hans vilkår og at lukke sagen hos Paypal. Men i sidste ende skal bærbaren sendes hvis sagen bliver så umulig at jeg ikke kan få mine penge tilbage, så jeg deler ikke din pessimisme.
Bliver det nødvendigt går jeg senere til politiet og anmelder firmaet for tyveri hvis bærbaren aldrig ankommer.
Og hold da lige op med de personlige angreb. Det er trods alt meget svært at beskytte sig imod reelle, grænseløse svindlere. -- Jeg er enig med Ikox, mit skøn er at forhandleren måske har læst med i tråden og forstået at han ikke kan vinde tvisten hos paypal, når han ikke engang har sendt varen afsted.
Derfor prøver han at skynde sig at få sendt pakken afsted og jeg tvivler stærkt på at han vil hjælpe dig hvis varen bliver defekt.
Vi lever i et demokratisk land med personlig ansvar for vores handlinger,
så hvis forhandleren ender med at tage røven på dig, så får du ikke meget sympati fra mig, da du nu er bekendt med at forhandleren ikke følger købelovens regler.
-- #51 - Han kan selv vælge om han vil gør brug af sin reklamationsret og sende det til forhandler, som så sender det til service.
Eller han sender det til service udenom forhandleren. -- Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Game giveaways, steam keys og andre sjove ting! #52 jeg tvivler stærkt på at han vil hjælpe dig hvis varen bliver defekt.
Jeg skal ikke bruge hans hjælp, og bærbaren sælger jeg videre.
Vi lever i et demokratisk land med personlig ansvar for vores handlinger,
Enig, men det gør sig nok ikke gældende for firmaet, kan jeg forstå på dig.
så hvis forhandleren ender med at tage røven på dig, så får du ikke meget sympati fra mig, da du nu er bekendt med at forhandleren ikke følger købelovens regler.
Så er det da meget heldigt at du ikke er dommer, når du mener at folk der bryder loven har lov til det, hvis de er tilstrækkeligt skruppelløse.
Hvis du ikke vil tilbyde mig sympati, så behøver du bare at lade være med at besøge og skrive i tråden. Der er sikkert mange andre end dig der er fløjtende ligeglade med min situation. -- Jeg undrer mig over hvorfor du er så blank og gang på gang direkte ignorer de advarsler du har fået fra folk herinde og stadigvæk forsætter dit køb, er du så desperart at du er total blind overfor det den sælger pranger dig på ? -- Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius #55 Hold nu med de personlige angreb for helvede, hvad skal det til for? Hvad får du ud af at sidde og kalde mig dum?
Jeg har forklaret hvorfor jeg har valgt at gøre sådan som jeg gør tidligere i tråden, jeg har stadig banken og loven at falde tilbage på, men jeg vil hellere bare tage imod bærbaren og få den solgt privat end at skulle bøvle med at finde en advokat til at rådgive mig om hvordan jeg afviser et girokort, hvilke følger det har for mig at jeg evt bliver tilmeldt RKI og en sandsynligvis længere juridisk process hvor jeg skal spilde endnu mere tid og kræfter på at få min ret.
Og ja, jeg er klar over at det er en mulighed for at jeg aldrig ser en bærbar, og måske er jeg for naiv, men den telefoniske kontakt jeg har haft med forhandlere har både beroliget og bekymret mig, men disse hændelser kan jeg ikke rigtig sætte ned på skrift og forklare detaljeret. -- Så du sælger bare sådan et problem videre...? Sikke en guttermand du er -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #56 De kan ikke registrere dig i RKI, hvis du ikke vedkender dig det skyldige beløb, FYI -- i7 920 4.1Ghz, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb.
http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her #57 Det gør jeg jo ikke, forstå nu at man registrere sin Thinkpad hos Lenovo og får support og reparationer direkte hos dem. -- Så vi må ikke være kritiske over hovedet hvad du mener ellers fortolker du det som et personligt angreb?
Jeg skriver min mening, hvis du ikke kan lide det, er jeg sku ligeglad med og selvfølgelig kan jeg besøge denne tråd.
"Der er sikkert mange andre end dig der er fløjtende ligeglade med min situation".
Ja det beskriver meget godt, hvad der sker oppe i dit hoved, du har fuldstændigt ret.
Ja nogle af os er ligeglade med din situation og derfor foreslog jeg, at du skulle eskalerer din sag.
Formålet med min sidste tråd var at du skulle genoverveje om du virkelig vil gennemfører handlen og jeg sagde jo også at det selvfølgelig er dit eget valg, men så skal du også accepterer konsekvenserne og det fik dig til at se rødt på mig. -- #60 Jeg var da også glad for at du forslog at jeg eskalerede sagen, men det hjælper da ingen at du så sviner mig til når jeg ikke vælger at gøre det. Du kan da sagtens formulere at du synes at det var et dårligt valg uden at sige jeg er dum. Du er jo bare uhøflig mod mig, så hvorfor er du overrasket over at jeg gør opmærksom på at du ikke behøver at skrive flere indlæg når du kun har til måls at gøre mig vred? -- Nordic IT Hillerød .....bare navnet for det til at lyde useriøst.
Kig på trustpilot det er underligt at mange af dem der har anmeldt køb kun har lavet anmeldelse af Nordic IT Hillerød og ingen andre.
Det lugter langt væk af fusk og lusk. -- BOOOM http://www.youtube.com[...] Hvad jeg har hørt og set af folk der har handlet der, kan jeg kun genkende fusk og svindel. En kammerat skulle have ny skærm på sin mobil, og betalte 2500 for en ny skærm, men havde allerede en flænge da han fik den udleveret. Det mente ejeren var helt normalt. Meget useriøst firma. De har en fysisk butik i hillerød, ved frederiksborg slot -- Jeg kan ikke læse mig til i tråden #52 at der står de ting som du nævner, at jeg sviner dig til eller kalder dig dum.
Jeg holder jo med dig i hele den tråd, dog slutter jeg af med stokken frem for guleroden, men budskabet er det samme.
Jeg vil ikke stresse dig yderligere, du har nok hovedpine med den forhandler.
Jeg plejer at sige at når man så endelig har besluttet sig, så skal man ikke tøve eller se sig tilbage.
held og lykke :)
-- #43
Hvorfor stoler du på et telefonopkald?
Du har vist dig fra din grådige side..
Bare fordi du får smidt en SSD oveni, så har du helt glemt de trusler mv. du har fået smidt i hovedet.
Kan sagtens føle nogle af de andre som mister sympati for dig.
Den her tråd minder mig om ham der gutten der valgte at handle med brugeren VoV til trods for at være gjort opmærksom på fra stort set samtlige brugere herinde, at han ville blive svindlet . -- Nu kan jeg ikke undgå at se at i er flere som snakker om problemer med fremtidige garantiproblemer af hans produkt. Som han selv skriver, har en Lenovo Thinkpad altid et unikt nummer på bunden af den. Dette nummer oplyser man til Lenovo når man ringer til dem, hvis man har problemer med sin maskine.
Altså giver han ikke problemet videre, hvis han vælger at sælge sin vare til en anden.
Bum! -- [ GA-MA790XT-UD4P • Phenom II X4 955 • 4GB XMS 3 DHX • HD7870 XT • OCZ Solid 3 120GB ] #47 Du får selvfølgelig kun lov at åbne kassen efter kvittering og så skal posten ikke tage pakken retur - så er det din egen hovedpine.
#50 +1 -- Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK! #65 Det kunne vel ikke også have noget at gøre med at jeg er så pisse satans ræd for at han beholder pengene og røvrender mig langt i helvede, at jeg takker ja til at få bærbaren sendt samme dag, selvom jeg måske burde have tænkt det igennem? Jeg har hele forløbet igennem accepteret i vores mails og telefonopkald at hvis han sender bærbaren når han lover det, så vil jeg droppe sagen. Gu var det beroligende og måske naivt af mig at acceptere hans nye forslag, men jeg er også bakket op i et hjørne hvor jeg handler betydeligt mere emotionelt end rationelt når mange tusinde af mine kroner bliver holdt gidsel. SSDen er en glædelig bonus hvis den da ankommer, ja, men det er for fanden da svært for mig at holde hovedet koldt hele vejen i dette forløb hvis jeg virkelig er ude og køre med den mest grænseløse svindler af en butikschef, jeg er trods alt en person der har solgt og købt mange ting privat, så jeg finder det utroligt svært at skærme mig 100% imod mennesker hvis mål er at få mine penge uanset hvad.
Det er fandme træls at jeg er gået hen og blevet the bad guy i denne tråd. Og jeg synes det er pisse tarveligt af jer der nærmest håner mig og ønsker at jeg bliver taberen i denne situation, når jeg har handlet åbent og været ærlig i hele forløbet. Tænk hvis det skete for jer, ville I så også værdsætte kommentarer fra folk der gentog "Så kan du lære det!" istedet for at holde det for sig selv? -- Kunne du ikke aftale at du selv henter den i butikken i dag?
Tag et par kammerater med, så det ikke ender som en scene i Pulp Fiction nede i deres kælder:-) -- #68 Hey, jeg ville bare lige sige jeg håber din bærbar og ssd kommer snarest. :o) Fortsat god uge, med sol og glæde. -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|. #68 Undskyld men du er helt galt afmarcheret hvis du tror du var bakket op i et hjørne. Det var du ikke men du er sku godt på vej.
Jeg er nu heller ikke meget for de angreb der har været mod dig i tråden, men du er sku selv ude om det. Du kunne næsten ikke have gjort noget dummere.
Det er altså utroligt at du ikke har hørt efter, du skulle have skrevet til dem at du ville annullere ordren, derefter kontakt paypal. Også er den ikke videre. De kan INTET gøre.
Det er jo kun fordi vi synes det er ærgeligt du bliver snydt så vandet driver, det ønsker man jo ikke for nogen.
Edit: Staveplade -- Giv mig dit hardware, og jeg løber med det! #68
Holder sku 100% med dig i denne situation, der er ikke så meget der, men som du selv pointere har du ikke handlet rationelt og du har ikke taget rådene til dig af de andre brugere :-/ . -- #72 du har ikke taget rådene til dig af de andre brugere :-/
Har du kun læst en tredjedel af tråden efter at du melder sådan noget vås ud?
#71 Tak igen for at pointere at jeg har begået en fejl. Jeg er glad for at du bruger din tid på at gentage hvad flere har sagt, og ikke forsøger at give råd eller handler imod parten i min sag der faktisk begår en forbrydelse. Det må være vigtigt for dig at bruge din tid på at ynke og tale ned til andre. -- #73 Hvis du stadig forventer råd er du da dummere end politiet tillader. Du har jo ikke fået andet og alle har rådet dig til at stoppe købet, men aligevel går du stik imod hvad alle siger og begår dig på en mildest talt naiv måde.
Du må da kunne se logikken?
Det er ikke at du har begået en fejl jeg hæfter mig ved og derfor kalder dig dum ,det er at du BLIVER VED. Hvis du ikke kan se logikken er det måske meget godt hvis du lærer det på den hårde måde. -- Giv mig dit hardware, og jeg løber med det! Jeg tror Christian at måske er du lidt ekstra sensitiv
anlagt fra naturen af, da du tager vores kommentar alt for negativt. Man kan godt sige noget på en lidt hård måde, uden man prøver at håne eller hader personen.
Men sket er sket, så jeg synes du/vi skal se fremad og håbe at det hele slutter godt. -- Så funker track n trace nummeret, nu bliver det spændende at se hvad der sker når pakken skal videre fra Taulov. -- Jeg håber da du får det du har betalt for + den ssd , men jeg står stadigvæk ved det jeg har skrevet.
Worst case scenario , bærbaren er ikke den som du har bestilt, det er den bærbar men det er en refurbished / demo model / brugt som er blevet returnet , hvis den kommer med windows præ-installeret så er dette ikke blevet gjort og der er efterladt noget snask derpå fra tidligere bruger.
Deres trustpilot vurdering stinker også langt væk af fusk, allesammen kun folk med 1 anmeldelse... -- Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius En bærbar kan godt have haft Windows pre-installeret inden den er pakket ud, for det havde min. -- Puls er en bonus! Hvordan var den så? med SSD og uåbnet:P? -- #77 Jeg har sendt trustpilot en anmeldelse om fup. Så må vi se, hvor seriøst Trustpilot i virkeligheden er. -- Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :) hvad så ente det lyketelig ? -- #80 Har du købt noget ved dem? Eller har du beviser på fup? -- #82 Prøv at se deres anmeldelser. 80% af dem hedder noget meget udenlandsk, og de har kun lavet en eneste anmeldelse, og det er af Nordic IT. Og de giver sjovt nok alle sammen 5 ud af 5 stjerner.
Jeg kan jo ikke bevise, det er fup, men jeg har anmeldt dem til Trustpilot. De har sikkert deres metoder til at vurdere, om der er hold i sagen.
Det er i øvrigt ikke købsbetinget at anmelde dem for fusk til Trustpilot. -- Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :) #83 Tilføjelse:
Prøv at se på datoerne, hvornår de er blevet anmeldt!
Der er 83 anmeldelser, hvoraf 6 af dem er helt nye, og sure anmeldelser.
De 77 andre er blevet oprettet på følgende datoer:
8 af dem er lavet 5. januar
16 af dem er lavet 21. november
13 af dem er lavet 20. november
8 af dem er lavet 8-9 juni.
Er det ikke totalt usandsynligt, at ud af 77 anmeldelser, så er 45 af dem lavet på 4 datoer? Hvad er chancen lige for det, hvis det er 77 reelle brugere, der har anmeldt dem de sidste 16 måneder? -- Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :) Øv, for en træls situation - jeg håber sgu for dig, at bærbaren er som lovet! -- Multiplication? no way, José! #84 Det lugter meget. Har du sendt det med ind til din anmeldelse til trustpilot?
#0 Har du lyst til at give en update? Fik du bærbaren, ssd'en (og hvad for en ssd) og er alt som det skal være nu? -- /Edit.
#fidusen, nu sad jeg og scollede lidt af dem igennem, nogen af anmelderne den 5 januar, har jo flere anmeldelser bag sig, nogen har valgt ikke at opgive hvor de kommer fra og andre(mange) har tastet Hillerød. Nu gider jeg ikke scolle listen i bunden og tjekke alt efter, men ved nærmere eftertanke , så synes jeg det lugter mere af de har lavet en eller andet "Anmeld os på trustpilot og få et gavekort/rabatkode/et knus" kampagne. -- Det lugter langt væk af fusk en af de ansatte [BLUE]Irrelevant[/BLUE] har venner/følgere som sjovt nok hedder det samme som nogle af dem der har anmeldt virksomheden på Trustpilot.
Har anmeldt den første anmeldelse den 21 november 2012 andre burde gøre det sammen. -- BOOOM http://www.youtube.com[...] --
shit du bliver taget så hårdt at du ikke selv aner det /;
men krydser fingre for at du klarer fri sag og får de lovet varer -- >>> 2 års reklamationsret Hvad siger det ikke om Trustpilot's seriøsitet at de sletter en anmeldelse der beskriver Nordic IT Hillerøds omgåelse af den danske købelov (??) -- [Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB] #87 Det er selvfølgelig også en mulighed. Men stadig så er det underligt, at 60% af anmeldelserne er lavet på kun 4 datoer. Hvis de har haft en kampagne, så skulle man tro, at der i en periode på nogle uger var mange anmeldelser. Det er ikke ret sandsynligt, at 16 folk stormer direkte hjem og skriver en anmeldelse med det samme.
Og hvis butikken har betalt folk med t-shirts eller whatever, så er det også snyd med systemet, ville jeg mene ;)
I øvrigt er der sket to nye ting:
1: Alle negative anmeldelser er blevet fjernet/skjult af Nordic IT
2: Deres "alle elsker os på Trustpilot"-skilt på Nordic ITs hjemmeside er pludselig forsvundet.
Hvor er det dog klamt at prøve at begrave negative anmeldelser på den måde.
Snyd og bedrag! -- Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :) De har også brillieret med at lave en "kampagne" på facebook ved at de ville give en krone til velgørenhed for hver like, for så ugen efter at lave en opdatering om, at det var en fake-opdatering. Jeg har ingen tiltro ti at det var en fake, men slet og ret bare ekstremt ringe moral.
Der er bare rigtig mange indikationer på, at det ikke er et sted, der er helt fint i kanten. -- kan man ikke anmelde dem til et eller andet? -- Gief update.... *krydser fingrer* -- #96 Hov, glemte at deaktivere den. Nej, jeg fik ikke det der var lovet. Ønsker ikke at diskutere det lige nu. -- #97 - Du har stadigvæk chancen hos din bank for og lave en indsigelse og få alle dine penge igen, du har retten på din side, gør det inden det er for sent og så handel med et respektabelt firma istedet for :-)
Good luck ! -- Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius #96
hvad var der så galt? :) -- #97 Håber du i det mindste vil dele din erfaring med resten af hol, så sagen her kan få en afslutning. Tror vi allesammen nu godt ved, at de er et utroværdigt firma, men det er rart med en afslutning, så vi kan henvise til denne tråd, næste gang nogen spørger til nordic hillerød it -- i7 920 4.1Ghz, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb.
http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her #0 du SKAL lave en indsigelse mod de skiderikker. Send pakken retur og lav en indsigelse. Og herudover så kan du lige ringe til forbrugerstyrelsen. Tjek http://www.forbrug.dk[...] ud.
Jeg bliver seriøst irriteret over at sådanne virksomheder for lov til at køre videre, når de bryder dansk købelov. De skal bare NED med nakken og helst med kæmpe underskud så de ikke gør det igen. -- 3960x @ 4,4 GHz|Gigabyte X79 UD3|HD 7970|16 GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120 GB|750 GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+ Jeg kan sige så meget at Paypal har været lydhør for en ny indsigelse, og at jeg har andre kontakter i gang. Andet ønsker jeg ikke at sige nu, da sagen muligvis kan eskalere afhængigt af Nordic IT Hillerød's handlinger. -- #104 Det kan ikke skade din sag juridisk at redegøre for hændelsesforløbet her. Tror der er mange mennesker, der gerne vil høre, hvad det endte med. Og det ville være rart at vide, hvad det er for nogle mennesker, der driver den biks :)
Held og lykke! -- i7 920 4.1Ghz, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb.
http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her #105 Der er nok tilstrækkeligt information i denne tråd til at afværge folk fra at handle hos dem, men når sagen bliver konkluderet og jeg er ude af farezonen, så skriver jeg et laaaangt indlæg med relevant dokumentation der bekræfter alt jeg har indvilliget både her i tråden og hos andre kontakter.
Jeg kan sige så meget at sikkert på baggrund at de mange klager de har fået, har de fjernet delen jeg citerede i indlæg #0. -- #106 Ja den er væk, men der står stadig, at de kun yder tilgodebevis. Prøver selv at skrive lidt med dem, men de virker ikke rigtigt interesserede... -- i7 920 4.1Ghz, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb.
http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her Til orientering har jeg har en længere samtale med Nordic IT Hillerød i dag på Facebook ( https://www.facebook.com[...] ) og det er endt med at de nu har ændret deres betingelser på hjemmesiden. Om trådstarter kan bruge det i sin nuværende sag ved jeg ikke, men det var da altid noget. -- i7 920 4.1Ghz, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb.
http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her #108
Haha,det er satme sjovt at se, de nu har fået rettet det. :-) -- #108 Det er fandeme bekymrende at de ved så lidt om dansk lovgivning. De skal en tur til forbrugerstyrrelsen. -- I5-2500K 4.5 GHz, 8GB DDR3 1600 MHz,MSI 660ti SLI, Seasonic SS-1000XP Platinum 1000W, MSI Z77A-GD65,Samsung SSD 840 250gb,Noctua NH-D14. Nordic It Hillerød
Nej dette passer ikke.
I følge købeloven, har du 14 dages fortrydelsesret.
(Hvis pakkens plombering ikke er brudt)
Nordic It Hillerød
Hvor står dette? Kan du sende et link?
En plombering betyder: køber du en ny vare der er forseglet med en indpakning fra fabrikken, og du så pakker varen ud og bruger den i 13 dage, dette tillader vi ikke.
Pakken skal sendes retur i samme originale indpakning.
Chokerende at vi i 2013 forsat har butikker der er så ligeglade med den danske købelov. -- Har brugt ca. 40 min. på den her tråd, lortefirma, undskyld sproget! Svindlere, de skal bare ud. -- Kan ikke beslutte mig for om CSGO eller CSS er sjovest!
Gå i profil for specs Hvis der er andre der læser denne tråd der har haft ligeledes dårlige erfaringer med Nordic IT Hillerød må I gerne kontakte mig på min email i min profil. -- Beklager det sene bump, men jeg har nu lagt en anmeldelse op på Trustpilot, som Nordic IT har forsøgt forgæves at blokere to gange. http://www.trustpilot.dk[...]
I er velkomne til at rose eller kritisere, men I vil dog gøre både jeg og fremtidige Nordic IT kunder en tjeneste ved at skrive om jeres egne erfaringer, hvis I også ligeledes har haft en dårlig oplevelse hos dem. -- Computerplanet ved køb i butik refunder here ikke pengene som bekrevet i #0
Men det gør b.la 4sound (man må prøve produktet der hjemme dog ikke software), fona,bilka, elgiganten (der må man også afprøv produktet der hjemme)
Det er en god service at tilbyde sådan nogen,god vedledning kan gør at man ikke købe nogen der skal returneres.
computercity vil dog have ca 5% tilbage, så der for man ca 95kr for noget der har kostet 100kr såfrem det skal byttes til pengene -- På det link du har skrevet står der da:
" Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages.
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderer vi det fulde beløb tilbage på din konto, inden for fortrydelsesperioden som er 14 dage."
hvad er det jeg ikke forstår her? -- Intel Core i5-2500 4x3.30GHz (Turbo 3.70GHz) / Nvidia GeForce GTX570 1280MB /Kingston HyperX 4GB DDR3-1600 RAM. 117# Hvor skulle vi vide fra hvad du ikke forstår? -- #118 haha funny guy!
Men det giver mening nu fandt svaret i #108, de har ændret deres købsbetingelser efter tråden er oprettet! så giver det mening. -- Intel Core i5-2500 4x3.30GHz (Turbo 3.70GHz) / Nvidia GeForce GTX570 1280MB /Kingston HyperX 4GB DDR3-1600 RAM. 119# Ja, tråden er efterhånden en ældre sag, og mit indtryk er at Nordic IT ændrer på deres hjemmeside så tingene lige passer ind ;-)
...jeg tror det er en "går den så går den"-virksomhed. -- Der er dælme os kommet mange 1 stjernede anmeldelser derinde nu. -- Undskyld ordet, men hold kæft de er arrogante med mange af de svar, de svarer hos trustpilot :D -- Ja, du er ikke den eneste med den mening. :-) -- Jeg havde en lang debat med dem på deres facebook, der endte med at de til sidst ændrede deres betingelser. De virkede ikke synderligt kompetente... -- Prodigy - 4670K, 780 3x Windforce, Samsung 840 240Gb.
http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her #alle beklager at jeg lige liver op i den her igen, men FUCK hvor er de grove i tonen over for deres kunder? De skræmmer jo nye kunder væk?
Kundeanmeldelse på TrustPilot:
Dårligt produkt!
Jeg købte en skærm til en Iphone 4, det var dog en B-klasse, men alligevel mener jeg ikke at det burde være rigtigt at skærmen overhovedet ikke passer ned i en telefon.
Fik dog skiftet det med nød og næppe ved at klippe nogle af stængerne af. Virkelig dårligt produkt.
Svar fra butikken:
Kære Emrah
Hvis du har fået et dårligt produkt, hvorfor har du så ikke kontaktet vores Kundeservice, og muligvis få det ombyttet.
Hvis du mener det er et dårligt produkt, så skulle du måske ringe til fabrikken, vi producere ikke skærme i baglokalet.
Vi har aldrig oplevet at vi skulle klippe i skærmen, kan du sende et billede af skærmen og pasformen?
Hvis du mener at B kvalitet er for dårligt, hvorfor bestiller du så ikke en original skærm.
Og jeg må indrømme at man nok skal ringe til kundeservice, men det virker ikke til man kan komme igennem/at de vil hjælpe hvis det endelig var. Det kan man jo tydeligvis se på deres indlæg/svar.
Og hvilken SERIØS virksomhed lader en anden instans - Paypal - afgøre hvorvidt kunden skal have pengene igen eller ej? Jeg vidste ikke Paypal arbejdede efter dansk købelov ? :) -- 3960x @ 4,4 GHz|Gigabyte X79 UD3|HD 7970|16 GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120 GB|750 GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+ Så anmeldte de min anmeldelse igen, igen, igen. Jeg bliver helt nysgerrig i at høre hvordan de retfærdiggøre deres misbrug af systemet overfor Trustpilot. -- #125 wtf:
Hej Birgittte
Tak for din anmeldelse.
Vi er kede du har kørt den lange vej, det vil vi ikke mene er vores skyld, du har jo mulighed for at sende den ind til os.
Når det drejer sig om vandskader, så kan vi ikke garantere at den bliver som ny igen, dette får du også af vide.
Under en vandskade , går det oftest udover batteri, ladestik og skærm.
Det kan virke i 3 min eller 3 år, dette garantere vi ikke.
DET FIK DU OGSÅ AF VIDE.
Vi er kede af du har spildt dine penge.
mage til "service" skal man lede længe efter. -- *(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips. Hold kæft hvor er Trustpilot.dk det mest uprofessionelle og jammerlige sted på nettet nogensinde!
Jeg har skrevet en klage over Nordic IT til Trustpilot for 3 måneder siden nu. Det er tydeligt for enhver (der enten ikke er komplet idiot, eller dybt korrupt) at Nordic IT har snydt med deres anmeldeser: Alle negative bliver fjernet og så har de en stor stak top-karakterer fra en masse suspekte personer. F.eks. er det på samme dag oprettet 27 anmeldelser til top-karakter. De har svaret, at de umuligt kan vurdere, om der er tale om snyd. Der har ikke været en eneste anmeldelse af dem i 3 måneder og pludselig er der 27 på EN dag. Det er jo 100% sandsynligt.
Herefter er alle negative anmeldelser igen blevet fjernet (gad vide hvad Nordic IT har betalt Trustpilot for det?), og igen har de 7,7 ud af 10 i score også selvom der på et tidspunkt har været over 60% anmeldelser til 1 stjerne.
Jeg ved ikke, hvad der er mest snyd: Nordic Fucking IT eller "Trust"pilot.
Bræk! -- #128 - jeg er helt enig, men så er det godt der er uafhængige sider som denne hvor man kan skrive om sine oplevelser.
Og den måde de svarer deres kunder på er da lettere uprofessionel, men dem om det. -- Keep the dream alive: Hit the snooze button. - Dream on... Nordic IT forsøger nu at begrave dårlige anmeldelser med gode, så hvis I vil gøre jer selv og potentielle Nordic IT kunder en tjeneste, så gå ind og "synes godt om".
http://www.trustpilot.dk[...] -- Det virker lidt underligt at alle de negative vurderinger ligger langt nede. -- #130 Er nu gjort -- Samsung Chronos 7 Min 14-årige søn forudbetalte en PC for sine konfirmationspenge i begyndelsen af juni 2013, og blev lovet ca. 3 dages leveringstid. Efter 3 måneder har han stadig intet modtaget, og vi har nu krævet pengene tilbage.
Undervejs er han utallige gange blevet stillet PCen i udsigt "i næste uge". Det har endda været påstået at den var "samlet færdig og testet, og skal blot køres fra værkstedet og ned i butikken".
Adskillige gange er jeg blevet lovet en opringning med status, men ikke en eneste gang er jeg blevet ringet op. I den forgangne uge har jeg fået at vide af en medarbejder i butikken, at de slet ikke har delene til den bestilte PC.
Da jeg bad om en status på ordren fik jeg oplyst, at Nordic IT selv havde valgt at annulleret den, uden at returnere forudbetalingen eller give os besked om det!
Uhæderligt, uprofessionelt og rigtig usmageligt at man ikke føler ansvar overfor en 14-årig der har haft flere tusinde kroner ude at svømme i over 3 måneder! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #134 politi andmeld dem for svindel -- Alle kommentarer ytret på denne side er min egen holdning
¨~NoX~¨ #134 og skriv historien på trustpilot.dk -- #136 Det har personen allerede gjort. Den er bare blevet rapporteret, som alle de andre anmeldelser, hos dem som er negative. :D -- #137 Trustpilot.dk er vanvittigt korrupt. -- #138 Ja der er sgu godt nok noget der tyder på det. -- Company which is not paying Supplier the liabilities!!!
Be carefull with this company!!! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Netop derfor man køber fra firmaer man kender. -- . spred rygtet på fb så ikke flere handler der. -- >>> 2 års reklamationsret Ved godt at jeg poster lidt sent i denne tråd, men kan se at Nordic IT Hillerød nu er lukket ned. Han svindlede et hav af kunder.
Ejeren bag Nordic IT Hillerød er Halil Kacar, og han har nu åbenbart startet endnu en virksomhed hvor han igen svindler folk. Den hedder telestore.dk, ADVAR FOLK OM DETTE SÅ DE IKKE HANDLER DER!! Han er en svindler, og har læst flere steder på nettet om tidligere virksomheder hvor han også har meldt det konkurs. Han har også påkørt en politibetjent som han har fået dom for, og han skal ikke slippe afsted med at blive ved med at svindle folk!!!!
Lars
Advar folk mod TELESTORE.DK -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #20 så opret en tråd med advarsel mod det nye firma, henvis til denne tråd og skrive deres navn i overskriften. Når folk så googler det vil overskriften i din tråd komme op på Google søgningen. -- "Erverhspartner"
LOL -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Haha, og de gør det samme på Trustpilot.Dk.. Anmelder alle de dårlige anmeldelser. -- Nordic IT Hillerød eksistere ikke længere, men det gør et nyt firma med samme adresse: http://www.trustpilot.com[...]
Ejeren er ifølge en bruger blevet dømt i civilretten, men har erklæret sig insolvent. Dog har han åbenbart alligevel ressourcer til at starte et nyt firma. -- #148 hvis man kigger folks med 2 eller flere anmeldelser igennem, så er der sjovt nok det mønster at der først er anmeldelse på nordic it.. senere på telestore... ahem. -- Antec 300|i5 2500K 4.2GHz|2x4 Kingston HyperX Ram|Gigabyte Z77x-DH3 |powercolor 7970 3gb.|x25-M 120gb SSD|Corsair TX750W| #149 Jeg har brokket mig gentagne gange til trustpilot.dk
De får penge af svindleren for at slette anmeldelser af idioten, så det gør de bare.
Bravo! -- #150
Trustpilot er lige til at lukke op og skide i. -- Ja, det er sjovt at 90% af alle anmeldere kun har angivet en enkelt anmeldelse.
Forbandede svindlere. -- Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem. #152 Det endnu sjovere er, at Nordic IT Hillerøds anmeldelser bestod af 87 anmeldelser, hvoraf 50 af dem var lavet fra en lørdag kl 13 til søndag kl 09. Alle sammen af folk, der giver topkarakter, og alle sammen af folk, der kun har givet 1 anmeldelse.
Det skrev jeg til trustpilot.dk. De syntes bare, at det måtte være en tilfældighed.
De er enten svært korrupte, eller idioter på et helt andet plan end alm. idioter. -- #153
Det er desværre nok det første, da det jo er nemme penge. -- Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem. Jeg vil anbefale jer der er blevet svindlet.
Kig på deres Facebook profil, https://www.facebook.com[...]
Kontakt alle dem der har skrevet en besked om svindel på deres væg
Rot jer sammen og kontakt forbrugerombudsmanden og BT.
Send en mail til Telestore om at i har anmeldt det og at i ikke svarer på flere mails eller opkald fra dem og at er overgået til "de højere magter".
Så tror jeg idioten kommer på bedre tanker... HVis det var mig ville jeg ikke tøve, havde kontaktet forbrugermanden for læææææænge siden.
Bliver han ved med at oprette og gå konkurs kan de sætte en stopper for ham.. de kan nemlig gøre det MEGET surt for ham så han ikke kan oprette flere viksomheder og krejle folk.
Sikke en jubelspasserafenandenverden.. damn jeg hader svindlere. -- http://www.hardwareonline.dk[...]
+4/-0 MrtinL89 (#539, #621, #659, #1063) Han er åbenbart meget dygtig. Han har over 400 Galaxy S3 og S4 liggende efter opdaterings problemet. Haha det er vist en stor fed løgn. -- Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem. Telestore skriver de har 2 afdelinger. Nogen der har styr på om en af dem måske er placeret i et nordsjællandsk butikscenter? -- Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU! Det er lidt sjovt, hvordan Trustpilot har skjult min anmeldelse af det nye firma, og istedet for at opsøge dialog med mig, har de sent en default email, hvori de søger faktura og bevis af handel med firmaet, uden selvfølgelig at komme ind på, at firmaerne har samme ejer og adresse, som man må forvente at de tager stilling til, og ikke tillader firmaer at misbruge deres system på den måde.
Nu har jeg svaret, at min oprindelige anmeldelse af Nordic IT Hillerød må anses som værende gyldig for det nye firma, men det ville ikke undre mig, om de blot henviser til deres brugervilkår, og igen afslår min anmeldelse grundet manglende handel med det nye firma. -- #157 Ser ikke ud til det i følge deres adresser -- Puls er en bonus! Andre der har fået en mail fra Telestore?
#157
Telestore.dk
Slangerupgade 2
3400 Hillerød
Telestore.dk
Nørregade 2
3300 Frederiksværk
Telestore.dk
(Åbner snart)
3000 Helsingør -- Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem. #161
De skriver bare at de fornemmer at jeg er meget sur på dem og om vi ikke kan finde en løsning på det. -- Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem. #161 Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem, men er det på baggrund af denne tråd, eller noget andet? Hvis man må spørge... -- Arma 2: CO GIVEAWAY (DayZ Mod): http://www.youtube.com[...] Har ikke kommenteret på denne virksomhed andre steder end i denne tråd. -- Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem. Lidt mere: http://advarselomsvindlere.blogspot.dk[...]
Del disse informationer med alle, så vi kan få stoppet ham!
Han har sjovt nok også fået 15.000+ likes på et par få dage, han er godt nok dygtig :-)
Har mistet alt respekt for Trustpilot, som tydeligvis er ligeglad med at han sletter alle negative anmeldelser.. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0 Får vi snart afvide om det var en mursten han sendt dig?
Har lige læste hele tråden igennem og er noget skuffet over ikke at få slutningen. Uanset hvad, så føler jeg sgu med dig og alle andre som Halil Kacar tager ved røven.
Ufatteligt han får lov at fortsætte og skræmmende hvordan penge styre trustpilot. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #166 Husk for guds skyld troværdige kilder på dine påstande - ellers ender du selv med et erstatningskrav for injurier... -- Sandbox-kanal på Youtube med DayZ og RUST mv: http://www.youtube.com[...] Denne tråd er gammel men Halil Kacar er stadig i gang med at snyde folk. Jeg kender en som har fået ødelagt en bærbar hos ham og en som han skylder penge. Ingen af dem har fået deres penge selvom han er dømt til at betale istedet har han truer han folk at holde mund.
Jeg forstår ikke han kan slippe af med det. Han henviser til en Henrik i kundeservice som ikke arbejder der og en til en økonomiansvarlig som heller ikke arbejder der men bare er billeder taget fra andre hjemmesider. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #171, Hvis han virkelig truer folk, så sig til dine bekendte at de fortsat skal blive ved med at anmelde ham.
Hvis anmeldelserne bliver ved med at hope sig op, bliver de nød til at tage sagen mere seriøs.
Eventuelt prøv at få ham ind under SKAT's radar for svindel også som #169 anslår.
Ved en henvendelse, må SKAT selv vælge om de vil kigge nærmere på ham. -- Custom hvidt SG09 build med vandkøling;
http://goo.gl[...]
Sponsoreret af Coolgamers;
http://coolgamers.dk[...] Glem alt om TrustPilot - det er også det rene fup. Og manden (Halil Kacar) er STORSVINDLER - jeg gentager STORSVINDLER!!!! Hold jer langt væk fra hans butikker. Han skylder penge alle steder! Ikke nok med det, så er hans firma (CVR 33031343) registreret som et enkeltmandsvirksomhed med 1 ansat !!!??? Hvordan kan det lade sig gøre når man har flere butikker i nordsjælland. Alene i Telestore i Hillerød på Slangerupgade 2, er der 3 der arbejder i butikken (jeg har selv været der flere gange)? Han er nu også ved at starte et pizzeria i Ny Hammersholt i den nedlagte butik "Balsgrotten" og på hans facebook-profil ( https://www.facebook.com[...] står der at han er Co-pilot i Turkish Airlines! - Tror du selv på det? Næh du, han er taxachauffør (har været, indtil han påkørte en politibetjent i Hillerød) Han påstod at politimanden selv sprang op på køleren da han prøvede at standse ham for en forseelse... og sådan kan vi blive ved og ved og ved. SÅ TAG JER I AGT FOR HAM! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Blot til info så er manden fortsat ufortrydent.
Senest hos dronedele.dk som efter sigende skulle være hans påfund men hvor "ejeren" vidst ham smidt ham på porten -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #175 Skræmmende. Tak for info, og skriv gerne igen, hvis du opdager hvad manden forsøger at lave! -- Taget fra FB gruppen Multirotor Danmark.
"Halil Kacar - Jeg har nu forsøgt at kontakte dig pr. telefon, sms og via FB Messenger.
Den handel vi lavede før du tog på ferie d. 30 Juni, vil jeg gerne have at du afslutter. Enten at jeg får mine 5800kr eller min DJI Mavic som lovet.
Vi skriver nu d. 19 Juli, og trods dialog i privatchat, formår du ikke at holde din del af aftalen.
Vi havde endda en snak omkring den hetz der havde været mod din person. Denne synes nu at skinne igennem.
Som tidligere nævnt, har du overskredet nogle grænser og brudt min tillid.
Kan det virkelig passe at jeg skal politianmelde dig for tyveri?" -- 176# Hvordan endte historien så? -- #178 Jeg indledte en dialog med PayPal, der var meget forstående overfor min situation. Jeg arrangerede med dem, at de ville annullere transaktionen, hvis jeg sendte bærbaren tilbage til Nordic IT Hillerød og gav PayPal track n trace nr som bevis. Så alt i alt endte det mig ikke at koste andet end at skulle sende pakken tilbage, men den usikkerhed og frustration som forløbet skabte var langt værre. Bare tanken om at mine penge muligvis var væk nagede mig hele tiden i en periode der varede flere uger. Det var en opslidende oplevelse, som jeg ikke ønsker at nogen andre skal igennem. Desværre ser det jo ud til, at manden bag Nordic IT Hillerød fortsætter at svindle uden forbehold. Jeg tror snart ikke at der er nogen værre følelse, end at opleve at nogen misbruger den tillid, som man giver dem. Jeg kan godt se at jeg var ret naiv, når jeg læser tilbage i tråden her og de mails, som jeg udvekslede med Nordic IT Hillerød, men jeg har altid haft det ret nemt ved at stole på folk. Desværre gør det mig og mange andre nemme mål for de her type svindlere. -- #178 Det har han linket til her http://www.trustpilot.dk[...]
Du skal lede lidt efter hans historie, men den er der... -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK Han snød mig for 10499 kr på dronedele.dk. Fuck en bums. -- Han har tilsyneladdende nu været ude og lease sig en Mercedes for pengene.
https://www.facebook.com[...]
Jeg tror ikke leasing selskabet har brugt tid på af checke hans baggrund. De er nok hans næste offer i rækken. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #181 Hvordan betalte du for varen? -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs Hvis jeg kigger lidt på de biler som er, og en af dem som siger han er chef, så er det vel hans fætter eller anden ven som ejer leasing selskabet, -- #184 - MasterCard. Har stadig min indsigelse igang :( Det ser ud til de allerede har åbnet en ny butik (dronemarkedet.dk), så anbefaler alle til at undgå at handle her!!! --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|