# Jeg havde forlangt at snakke med bestyren af den pågældende butik. Der er da ikke andet for end at hun skal have en helt ny pc efter min mening. Alt andet er dårlig kundeservice.
--
Tja... der er vel ikke noget i vejen for, at de sender den ind til reparation, selvom det kan virke som dårlig kundeservice. En ny computer er jo heller ikke en garanti for, at der ikke er en lignende fejl!
--
I5-2500K @ 4.5Ghz | Asus P8Z68 | 2 x MSI GTX 660 TwinFrozr 2GB | 16GB Corsair DDR3 1600 MHz | Seasonic SS-860XP PSU | XSPC RX240 Cooling kit |
Tja, det var bestyreren hun snakkede med (den ældre herre), og han kunne ikke se noget problem. Men EC så med det samme at den var defekt. Hun bad om en ny computer, men blev nægtet det i fona. Hun har også ringet til HP om sagen, og de vil heller ikke hjælpe, da de åbentbart ikke har nogen DOA aftale med Fona.
Og hun er ret så trist over at have haft en computer i én dag og den derefter skal til reparation.
--
#3 Jamen, så er der kun forbrugerklagenævnet tilbage. Kan ikke huske den eksakte pris for at indsende en klage, men mener det er omkring en hund.
--
Der er vel også den mulighed, at hun kan tage en voksen mand med ind? En, der kan stå på sin ret, og tale med store bogstaver?
Min erfaring er, at når jeg stiller mig på bagbenene, og nægter at anerkende sælgers dårlige undskyldninger, så får jeg 9/10 gange det jeg egentlig vil have. Det er mest bare et spørgsmål om at man ved man har ret, og er i stand til at virke seriøs nok. Uden at virke truende selvfølgelig - man skal ikke true, eller være voldsom i sin fremfærd.
--
Hvis den gik i stykker inden for de 14 dage burde du godt kunne forlange en ny. ellers er det nok bare reperation. men taabeligt at de ikke ville give en ny altsaa
--
SAGER NP9170 17.3''
i7-3610QM Ivy Bridge 2.3-3.3Ghz, AMD Radeon HD 7970M, 8GB - DDR3 1600MHz. Intel 520 Series Solid State Drive.
jeg ville nok ha krævet min ret og fået en ny bærbar når det er noget hun kan se med det samme når hun har fået den med hjem, og den chef der prøver bare og undgå sit ansvar, en anden mulighed er og gå direkte til kup! på ekstrabladet , så skal hun nok få en ny med det samme og en undskyldning og højst sandsynligvis en gratis taske ;)
--
Asus Rampage IV Formula,Intel 3930K, 16Gb Corsair Dominator-GT 2133Mhz,Asus GTX680 DirectCUII, Samsung 830 128Gb,Kingston HyperX 480Gb
#0
Når varens emballage er brudt, er de 14 dages fuld returret også brudt. Derfra har du ½ års garanti, hvor bevisbyrden ligger hos sælger, mht. at modbevise at de har solgt dig en defekt vare. Når en vare er taget i brug, har butikken ret til at udbedre en skade, i en periode på max 3 uger. Hvis reparationen tager mere end 3 uger, skal de enten bytte til nyt, eller give dig pengene tilbage.
Derudover yder nogle butikker ekstra service på dette område. Et eksempel på dette er, at føtex bytter defekte varer til nye varer indenfor 30 dage, hvis man køber en defekt vare. Dette gør kvickly eksempelvis ikke.
Jeg har været ude for samme problem med en ps3, der gik i stykker 5 dage efter jeg købte den i kvickly.
--
^ #8
Nu er problemet jo at skaermen lyder til at vaere DOA. Kan ikke se hvorfor man skal indvillige sig i at vente 3uger paa at faa maskinen retur naar det er FONA som har solgt en defekt vare.
--
SAGER NP9170 17.3''
i7-3610QM Ivy Bridge 2.3-3.3Ghz, AMD Radeon HD 7970M, 8GB - DDR3 1600MHz. Intel 520 Series Solid State Drive.
Hvad med at prøve en anden Fona? Kan jo være, at chefen i netop den Fona er mindre intelligent.. Tror nu du får den byttet, hvis du tager i en anden Fona.
Hilsen
Gerner
--
GTX570|2500k 4,5Ghz|Gigabyte GA-Z68XP-UD3|CXV2 600w|Corsair 1600Mhz 4x4Gb|Corsair 500R
#8 lad være med at gøre dig klog på ting du tror du ved noget om. Returret er kun en service i fysiske butikker. Garanti eksistere kun i specielle aftaler, formodnings reglen på 6 mdr. Kan gøres ugyldig hvis butikken kan bevise misbrug eller forkert håndtering af produktet. @#0 uanset hvad du gør så opfør dig pænt og sobert overfor dem, en vred og fræk kunde får som offrest tilbage af samme skuffe med hensyn til flexibilitet og service.
Skrevet fra min HTC radar m. Forum talk
--
>>> 2 års reklamationsret
#8 lad være med at gøre dig klog på ting du tror du ved noget om. Returret er kun en service i fysiske butikker. Garanti eksistere kun i specielle aftaler, formodnings reglen på 6 mdr. Kan gøres ugyldig hvis butikken kan bevise misbrug eller forkert håndtering af produktet. @#0 uanset hvad du gør så opfør dig pænt og sobert overfor dem, en vred og fræk kunde får som offrest tilbage af samme skuffe med hensyn til flexibilitet og service.
Skrevet fra min HTC radar m. Forum talk
--
>>> 2 års reklamationsret
Sorry for spam, håber du blev klogere #0
--
>>> 2 års reklamationsret