Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

"Burn in" problem på MacBook Pro Retina?...

Af Mega Supporter Humlee | 14-11-2012 17:46 | 2833 visninger | 36 svar, hop til seneste
Hej drenge! jeg har i lang tid oplevet et problem med min Macbook, nemlig at billedet blev siddende lidt på skærmen når man skiftede rund mellem forskellige faner i safari, i starten troede jeg at det var et software problem (i osx) men da jeg begyndte at køre bootcamp (windows og linux) havde jeg samme problem.! dette har jeg så googlet mig lidt frem til kaldes "burn in" og var i sært kendt fra de gamle plasma skærme (kan selv huske at jeg havde et plasma tv hvor der ligegyldigt hvilken kanal man så, stod Discovery... Jeg har fundet en monster lang tråd på apple's egen hjemmeside med 350+ posts. Men synes ikke rigtigt at jeg kan komme frem til hvad jeg skal gøre, og om jeg kan få skærmen skiftet? Er der nogen af jer der har dette problem (eller lige vil checke for det) se eventuelt post nr. 6 på denne side: https://discussions.apple.com[...] serienummer info: http://www.appleserialnumberinfo.com[...] God aften drenge!
--
#1
Humlee
Mega Supporter
14-11-2012 17:47

Rapporter til Admin
har lige taget et billede af problemet: http://www.facebook.com[...]
--
#2
bQnne
Elite Nørd
14-11-2012 17:51

Rapporter til Admin
RMA hvis du spørger mig.
--
#3
Humlee
Mega Supporter
14-11-2012 19:40

Rapporter til Admin
#2 ja, det tænker jeg også? synes det er latterligt på en pc til så mange penge at lortet ikk bare VIRKER!
--
#4
Janman
Supporter Aspirant
14-11-2012 19:44

Rapporter til Admin
[BLUE]Ot og/eller spam fjernet.[/BLUE]
--
Sidst redigeret af Fjummer
#5
Ros3nlund
Mega Supporter
14-11-2012 19:45

Rapporter til Admin
Jeg vil også sige at en RMA er den udvej du skal tage. Men jeg vidste dog ikke at den type skærm kunne lave burn in.
--
i7 920 @ 3.2Ghz | Asus P6T SE | 5870+5850 Crossfire | 12GB Corsair XMS3 | Antec 1200 |Samsung P2370HD |
#6
Gill Bates
Junior Nørd
14-11-2012 19:56

Rapporter til Admin
[BLUE]Ot og/eller spam fjernet.[/BLUE]
--
Sidst redigeret af Fjummer
#7
lotus3650
Supporter
14-11-2012 20:01

Rapporter til Admin
[BLUE]Ot og/eller spam fjernet.[/BLUE]
--
Sidst redigeret af Fjummer
#8
Humlee
Mega Supporter
14-11-2012 20:02

Rapporter til Admin
#4 det er så rart ;) #5 det er faktisk heller ikke burn-in den laver, det er kun midlertidigt, atlså et par minutters tid det står på. #6 har i lang tid haft samme holdning som dig, men der er bare så mange problemer med den her skide retina skærm at det er til at brække sig over! jeg regner med at tage konsekvensen og må nøjes med en asus zenbook, selom at jeg mener at den hardware "feel-mæssigt" ikke kommer tæt på rMBP'en. Lagger din heller ikke når du skifter mellem forskellige vinduer, scroller osv.?
--
#9
Gill Bates
Junior Nørd
14-11-2012 20:07

Rapporter til Admin
#8 nej min lagger ikke Så det kan jo faktisk godt være en dårlig driver til et-eller-andet Har du Mountain Lion og kører med alle nyeste opdateringer og så'n? Du kunne prøve en fresh OS install.. Med mindre du RMA'er den (det burde du næsten gøre hvis du kan)
--
#10
zombiedude456
Gæst
14-11-2012 20:10

Rapporter til Admin
Hejsa. Har hørt om problemet før. Folk ringede ind til apple/butikken og fik den skiftet ud med et andet panel :-) Selvfølgelig skal der ikke være burn-in på så' dyr en computer.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Janman
Supporter Aspirant
14-11-2012 20:18

Rapporter til Admin
[BLUE]Ot og/eller spam fjernet.[/BLUE]
--
Sidst redigeret af Fjummer
#12
x_ecouter
Giga Nørd
14-11-2012 20:19

Rapporter til Admin
[BLUE]Ot og/eller spam fjernet.[/BLUE]
--
Sidst redigeret af Fjummer
#13
zombiedude456
Gæst
14-11-2012 20:21

Rapporter til Admin
Hvordan vil du beskrive dine "laggs" ? tung i programmer osv? Jeg har hørt fra flere at M. lion skulle være et skidt system og "langsomt" i forhold til de andre. Jeg beholder ihvertfald Lion.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Perfektus
Maxi Supporter
14-11-2012 20:24

Rapporter til Admin
#0 Jeg kan virkelig ikke se hvorfor du whiner sådan, det er uundgåeligt at der slipper fejl ud, når man masse producere produkter. Det er af samme grund du har 2 års garanti, så let dog måsen og smut ned i humac med den. jeee...
--
#15
vator
Supporter Aspirant
14-11-2012 20:24

Rapporter til Admin
Har selv haft problemet ... de skifter display 3 gange inden de vil tage bytte den, det var tilfældet for mig.. Solgte så den nye for 16000.. har dog hørt fra køber at den har samme problem.
--
Intel Core i7-3960X + Gigabyte 680 + ASUS RAMPAGE IV GENE + 1x 240 Vertex 3 + 2x 120 Vertex 3 + 3x WD Black 2tb
#16
Jimer
Nørd Aspirant
14-11-2012 20:30

Rapporter til Admin
Jeg har en nabo som også har hans inde for 3. gang nu og apple vil ikke kreditere den så han har besluttet sig for at sælge den med det samme han får den igen og købe en rigtig computer. (Ligesom jeg sagde at han skulle fra starten hehe)
--
Jeg er mega træt at ULV processorer. Livet er for kort til mega langsomme processorer og harddiske. Det kan godt være dyrt at købe billigt.
#17
Humlee
Mega Supporter
14-11-2012 20:40

Rapporter til Admin
#16 det lyder spændende... Gad vide om jeg så skal sende den ind tre gange (hvis problemet forsætter) og få pengene retur? Har forresten køb min i FONA tror i det bliver noget problem? og kan man eventuelt gå direkte til Apple?
--
#18
Jimer
Nørd Aspirant
14-11-2012 20:42

Rapporter til Admin
Jeg ville nok gå I Fona. Nu er Apple jo ikke ligefrem kendt for deres service og support - tværtimod. De har nok den dårligste service jeg kender til.
--
Jeg er mega træt at ULV processorer. Livet er for kort til mega langsomme processorer og harddiske. Det kan godt være dyrt at købe billigt.
#19
Slettetbruger5612
Guru
14-11-2012 21:41

Rapporter til Admin
#18 Kan du ikke komme med et eller andet der understøtter den påstand, for personligt har jeg hverken oplevet eller hørt noget skidt om Apple's service - At humac er fløjtende idioter, og deres service ligesådan.. er så en anden sag.
--
#20
Slettetbruger5612
Guru
14-11-2012 21:46

Rapporter til Admin
Ydermere så er jeg ganske overbevidst om at den ender samme sted, om han tager fat i Apple over telefonen og bliver henvist til at indlevere den hos en aut. Apple forhandler, eller aflevere den hos Fona. Men er enig i han skal holde sig til Fona, ikke pga. hvad du skrev omkring apples supporten, men da det er noget rod når købet skal hæves, hold det hele til samme sted.
--
#21
Humlee
Mega Supporter
16-11-2012 07:53

Rapporter til Admin
Så blev den smidt ned til fona :) nu håber jeg bare at det ikke tager en krig. og så kan man jo altid håbe på at få en retur med samme fejl, og det samme næste gang, så er der penge tilbage ;)
--
#22
Slettetbruger5612
Guru
16-11-2012 07:57

Rapporter til Admin
#21 Da jeg havde min inde i sin tid, pga. defekt skærm (Efterfølgende kom jeg faktisk frem til at min kæreste måtte være komme til at træde på den.. men blev dog skiftet på garantien alligevel) Der tog det ca halvanden uge fra indlevering til udlevering.
--
#23
Perfektus
Maxi Supporter
16-11-2012 08:09

Rapporter til Admin
Jeg har været nede med min i Humac 2 gange, grundet airport ikek gad virke. Det tog 1 dag hver gang. Har rigtigt gode erfaringer med Humac på vesterbro :-).
--
#24
Slettetbruger5612
Guru
16-11-2012 08:11

Rapporter til Admin
#23 Kan det ikke være fordi der ikke er blevet skiftet noget i den, men blot rodet med softwaren? Så vidt jeg husker har humac ikke noget decideret værksted (hvis de da overhovedet måtte) for hvis den har været på værksted er 1 dag godt nok hurtigt :)
--
#25
Perfektus
Maxi Supporter
16-11-2012 19:12

Rapporter til Admin
#24 Der er blevet skiftet airport kabel hver gang, og jo de har deres eget værksted.
--
#26
nuxx
Monster Supporter
16-11-2012 19:22

Rapporter til Admin
Yes min har samme problem. Så vidt jeg har forstået er det specifikt for Samsung producerede paneler, maskiner med LGs version af panelet har ikke denne fejl. Jeg har dog ikke haft tid til at få den RMA'et endnu (bruger den en hel del) ...men det bliver den nok til januar engang.
--
Fun: 3770K, Z77Sbrtooth, 560Ti 448c, 12GB HypX, 160GB SSD, 750W XFX Black ed., 30" Dell U3011 Work: MacBook Pro Retina + ASUS N55SF
#27
Humlee
Mega Supporter
16-11-2012 19:26

Rapporter til Admin
#26, nej det er dem med LG der er de fleste fejl på ;) har du testet hvilken producent der har lavet din skærm? prøv: Find out your display manufacturer: Open Terminal, copy & paste: ioreg -lw0 | grep \"EDID\" | sed "/[^
--
#28
Humlee
Mega Supporter
16-11-2012 19:28

Rapporter til Admin
det var da en skod funktion på fed markering :S Find out your display manufacturer: Open Terminal, copy & paste: ioreg -lw0 | grep \"EDID\" | sed "/[^
--
#29
nuxx
Monster Supporter
17-11-2012 12:23

Rapporter til Admin
#27 Ah du har ret, jeg huskede forkert... well sålænge de sætter den rette type i ved RMA ...ellers kan det velsagtens ta nogle omgange at få ordnet x)
--
Fun: 3770K, Z77Sbrtooth, 560Ti 448c, 12GB HypX, 160GB SSD, 750W XFX Black ed., 30" Dell U3011 Work: MacBook Pro Retina + ASUS N55SF
#30
Wraithbone
Elitebruger
17-11-2012 12:35

Rapporter til Admin
@Humlee Jeg har selv dette problem, dog SLET ikke så slemt som dit. Det lader til at det er et problem med nogle af de paneler der er kommet fra LG. tjek på macrumers.com's forum. Der er en helt tråd omkring det!
--
Wraithbone was here.
#31
Humlee
Mega Supporter
17-11-2012 13:59

Rapporter til Admin
Yeps, har set dem ;) ser bare ingen grund til at gennemlæse 400+ tråde :)
--
#32
Hans
Elite Nørd
17-11-2012 14:14

Rapporter til Admin
Er sikker på, at Apple afviser det som en fejl, men i stedet for fortæller, at det er en feature, så man kan huske, hvad man var i gang med for fem minutter siden ;) Så trækker de sagen i langdrag, og når de endeligt taber, så er maskinen forældet, og man får en lorte mac i stedet for (loven siger lignende mht spec, intet om kvalitet)... Ps. Referencehistorie er sagen, hvor de netop ikke erkendte en typefejl, og brugte den løsning... Pps. Er du mac elsker, så grin af første del, og glem resten :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#33
Blizz
Monster Supporter
17-11-2012 14:32

Rapporter til Admin
Har selv en MBP Retina med LG panel, og der er Ingen problemer med "ghosting". Til gengæld er der 3 døde, eller stuck pixels lige i midten på skærmen. De kan som regel kun ses på sort baggrund (måske i skulle teste jeres). Okay, der er 5,1 Mill pixels på den skærm, men på et produkt til ca. 19K (16Gb udgaven), må sådan noget altså bare ikke ske så hurtigt. Den ryger til RMA.....og nåde dem, hvis de ikke fixer det. Overvejer seriøst at sælge den og købe 2-3 PC'ere i stedet. Kvaliteten har ramt et lavpunkt for Apples vedkommende. Har også haft 2 iMacs med diverse defekter.
--
27" iMac: Quad i5. 4850HD/8Gb RAM/1Tb HD. 15" MacBook Pro Retina: Quad i7, GT650,/16Gb RAM/256Gb SSD.
#34
Arnbak
Monster Nørd
22-11-2012 09:48

Rapporter til Admin
#33 jeg havde også en rMBP (16 gb) med en død pixel (LG panel); købte min i Eplehuset. De tilbød at skifte panelet, eller give mig en ny med, med det samme. Valgte at købe maskinen hos Eplehuset, netop hvis ovenstående skulle ske. Det er sgu de færeste producenter der ikke har en vis procentdel fejl i deres produktioner. Jeg er gået hen og blevet rigtig glad for den retina skærm. Det er sgu lækkert at kode med :-)
--
Later equals never.
#35
kreutzer
Juniorbruger
22-11-2012 10:00

Rapporter til Admin
#18 Jeg havde min Macbook Pro hos eplehuset på strøget, og dagen efter kunne jeg hente den. Problemet var en død harddisk - men stadig hurtig service, så synes lidt det er noget lort du lukker ud :-).
--
har en lortecomputer, men min kærestes far har en fed bil.
#36
Slettetbruger5612
Guru
22-11-2012 10:03

Rapporter til Admin
#25 Beklager, så blev jeg da så meget klogere :) #35 Nu er eplehuset blot en forhandler af Apple produkter, lige som Fona, så kan ikke rigtigt bruges som argumentation. Men er da heller ikke enig i hans kommentar, da jeg kun har hørt skidt omkring Humac i forbindelse med en kontant udsendelse. Men at kalde det for at lukke lort ud, er måske lige hårdt nok.
--

Opret svar til indlægget: "Burn in" problem på MacBook Pro Retina?...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning