RMA hvis du spørger mig.
--
#2 ja, det tænker jeg også? synes det er latterligt på en pc til så mange penge at lortet ikk bare VIRKER!
--
[BLUE]Ot og/eller spam fjernet.[/BLUE]
--
Jeg vil også sige at en RMA er den udvej du skal tage. Men jeg vidste dog ikke at den type skærm kunne lave burn in.
--
i7 920 @ 3.2Ghz | Asus P6T SE | 5870+5850 Crossfire | 12GB Corsair XMS3 | Antec 1200 |Samsung P2370HD |
[BLUE]Ot og/eller spam fjernet.[/BLUE]
--
[BLUE]Ot og/eller spam fjernet.[/BLUE]
--
#4 det er så rart ;)
#5 det er faktisk heller ikke burn-in den laver, det er kun midlertidigt, atlså et par minutters tid det står på.
#6 har i lang tid haft samme holdning som dig, men der er bare så mange problemer med den her skide retina skærm at det er til at brække sig over! jeg regner med at tage konsekvensen og må nøjes med en asus zenbook, selom at jeg mener at den hardware "feel-mæssigt" ikke kommer tæt på rMBP'en.
Lagger din heller ikke når du skifter mellem forskellige vinduer, scroller osv.?
--
#8 nej min lagger ikke
Så det kan jo faktisk godt være en dårlig driver til et-eller-andet
Har du Mountain Lion og kører med alle nyeste opdateringer og så'n?
Du kunne prøve en fresh OS install.. Med mindre du RMA'er den (det burde du næsten gøre hvis du kan)
--
Hejsa.
Har hørt om problemet før. Folk ringede ind til apple/butikken og fik den skiftet ud med et andet panel :-)
Selvfølgelig skal der ikke være burn-in på så' dyr en computer.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. [BLUE]Ot og/eller spam fjernet.[/BLUE]
--
[BLUE]Ot og/eller spam fjernet.[/BLUE]
--
Hvordan vil du beskrive dine "laggs" ? tung i programmer osv?
Jeg har hørt fra flere at M. lion skulle være et skidt system og "langsomt" i forhold til de andre. Jeg beholder ihvertfald Lion.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0 Jeg kan virkelig ikke se hvorfor du whiner sådan, det er uundgåeligt at der slipper fejl ud, når man masse producere produkter. Det er af samme grund du har 2 års garanti, så let dog måsen og smut ned i humac med den.
jeee...
--
Har selv haft problemet ... de skifter display 3 gange inden de vil tage bytte den, det var tilfældet for mig.. Solgte så den nye for 16000.. har dog hørt fra køber at den har samme problem.
--
Intel Core i7-3960X + Gigabyte 680 + ASUS RAMPAGE IV GENE + 1x 240 Vertex 3 + 2x 120 Vertex 3 + 3x WD Black 2tb
Jeg har en nabo som også har hans inde for 3. gang nu og apple vil ikke kreditere den så han har besluttet sig for at sælge den med det samme han får den igen og købe en rigtig computer. (Ligesom jeg sagde at han skulle fra starten hehe)
--
Jeg er mega træt at ULV processorer. Livet er for kort til mega langsomme processorer og harddiske. Det kan godt være dyrt at købe billigt.
#16 det lyder spændende... Gad vide om jeg så skal sende den ind tre gange (hvis problemet forsætter) og få pengene retur?
Har forresten køb min i FONA tror i det bliver noget problem? og kan man eventuelt gå direkte til Apple?
--
Jeg ville nok gå I Fona. Nu er Apple jo ikke ligefrem kendt for deres service og support - tværtimod. De har nok den dårligste service jeg kender til.
--
Jeg er mega træt at ULV processorer. Livet er for kort til mega langsomme processorer og harddiske. Det kan godt være dyrt at købe billigt.
#18 Kan du ikke komme med et eller andet der understøtter den påstand, for personligt har jeg hverken oplevet eller hørt noget skidt om Apple's service - At humac er fløjtende idioter, og deres service ligesådan.. er så en anden sag.
--
Ydermere så er jeg ganske overbevidst om at den ender samme sted, om han tager fat i Apple over telefonen og bliver henvist til at indlevere den hos en aut. Apple forhandler, eller aflevere den hos Fona. Men er enig i han skal holde sig til Fona, ikke pga. hvad du skrev omkring apples supporten, men da det er noget rod når købet skal hæves, hold det hele til samme sted.
--
Så blev den smidt ned til fona :) nu håber jeg bare at det ikke tager en krig.
og så kan man jo altid håbe på at få en retur med samme fejl, og det samme næste gang, så er der penge tilbage ;)
--
#21 Da jeg havde min inde i sin tid, pga. defekt skærm (Efterfølgende kom jeg faktisk frem til at min kæreste måtte være komme til at træde på den.. men blev dog skiftet på garantien alligevel) Der tog det ca halvanden uge fra indlevering til udlevering.
--
Jeg har været nede med min i Humac 2 gange, grundet airport ikek gad virke. Det tog 1 dag hver gang. Har rigtigt gode erfaringer med Humac på vesterbro :-).
--
#23 Kan det ikke være fordi der ikke er blevet skiftet noget i den, men blot rodet med softwaren? Så vidt jeg husker har humac ikke noget decideret værksted (hvis de da overhovedet måtte) for hvis den har været på værksted er 1 dag godt nok hurtigt :)
--
#24 Der er blevet skiftet airport kabel hver gang, og jo de har deres eget værksted.
--
Yes min har samme problem. Så vidt jeg har forstået er det specifikt for Samsung producerede paneler, maskiner med LGs version af panelet har ikke denne fejl.
Jeg har dog ikke haft tid til at få den RMA'et endnu (bruger den en hel del) ...men det bliver den nok til januar engang.
--
Fun: 3770K, Z77Sbrtooth, 560Ti 448c, 12GB HypX, 160GB SSD, 750W XFX Black ed., 30" Dell U3011
Work: MacBook Pro Retina + ASUS N55SF
#26, nej det er dem med LG der er de fleste fejl på ;) har du testet hvilken producent der har lavet din skærm?
prøv:
Find out your display manufacturer: Open Terminal, copy & paste:
ioreg -lw0 | grep \"EDID\" | sed "/[^
--
det var da en skod funktion på fed markering :S Find out your display manufacturer: Open Terminal, copy & paste:
ioreg -lw0 | grep \"EDID\" | sed "/[^
--
#27 Ah du har ret, jeg huskede forkert... well sålænge de sætter den rette type i ved RMA ...ellers kan det velsagtens ta nogle omgange at få ordnet x)
--
Fun: 3770K, Z77Sbrtooth, 560Ti 448c, 12GB HypX, 160GB SSD, 750W XFX Black ed., 30" Dell U3011
Work: MacBook Pro Retina + ASUS N55SF
@Humlee
Jeg har selv dette problem, dog SLET ikke så slemt som dit. Det lader til at det er et problem med nogle af de paneler der er kommet fra LG. tjek på macrumers.com's forum. Der er en helt tråd omkring det!
--
Wraithbone was here.
Yeps, har set dem ;) ser bare ingen grund til at gennemlæse 400+ tråde :)
--
Er sikker på, at Apple afviser det som en fejl, men i stedet for fortæller, at det er en feature, så man kan huske, hvad man var i gang med for fem minutter siden ;)
Så trækker de sagen i langdrag, og når de endeligt taber, så er maskinen forældet, og man får en lorte mac i stedet for (loven siger lignende mht spec, intet om kvalitet)...
Ps. Referencehistorie er sagen, hvor de netop ikke erkendte en typefejl, og brugte den løsning...
Pps. Er du mac elsker, så grin af første del, og glem resten :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Har selv en MBP Retina med LG panel, og der er Ingen problemer med "ghosting". Til gengæld er der 3 døde, eller stuck pixels lige i midten på skærmen. De kan som regel kun ses på sort baggrund (måske i skulle teste jeres). Okay, der er 5,1 Mill pixels på den skærm, men på et produkt til ca. 19K (16Gb udgaven), må sådan noget altså bare ikke ske så hurtigt. Den ryger til RMA.....og nåde dem, hvis de ikke fixer det. Overvejer seriøst at sælge den og købe 2-3 PC'ere i stedet. Kvaliteten har ramt et lavpunkt for Apples vedkommende. Har også haft 2 iMacs med diverse defekter.
--
27" iMac: Quad i5. 4850HD/8Gb RAM/1Tb HD.
15" MacBook Pro Retina: Quad i7, GT650,/16Gb RAM/256Gb SSD.
#33 jeg havde også en rMBP (16 gb) med en død pixel (LG panel); købte min i Eplehuset. De tilbød at skifte panelet, eller give mig en ny med, med det samme. Valgte at købe maskinen hos Eplehuset, netop hvis ovenstående skulle ske.
Det er sgu de færeste producenter der ikke har en vis procentdel fejl i deres produktioner.
Jeg er gået hen og blevet rigtig glad for den retina skærm. Det er sgu lækkert at kode med :-)
--
Later equals never.
#18
Jeg havde min Macbook Pro hos eplehuset på strøget, og dagen efter kunne jeg hente den. Problemet var en død harddisk - men stadig hurtig service, så synes lidt det er noget lort du lukker ud :-).
--
har en lortecomputer, men min kærestes far har en fed bil.
#25 Beklager, så blev jeg da så meget klogere :)
#35 Nu er eplehuset blot en forhandler af Apple produkter, lige som Fona, så kan ikke rigtigt bruges som argumentation. Men er da heller ikke enig i hans kommentar, da jeg kun har hørt skidt omkring Humac i forbindelse med en kontant udsendelse. Men at kalde det for at lukke lort ud, er måske lige hårdt nok.
--