Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Proshop RMA for penge?

Af Guru CML | 13-07-2011 10:51 | 2564 visninger | 5 svar, hop til seneste
Hej Hol. Sidder og kigger på oprettelse af RMA for en defekt SSD hos Proshop, men ser det her i deres betingelser: * Hvis den indleveret RMA er monteret i en maskine, som ikke er bygget af Proshop, så vil der blive taget en test time som gebyr, da vi skal bruge tid på afmontering og test af hele computeren * Testgebyret er DKK 500 pr. time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Vil det sige, at hvis man indsender en defekt del, som ikke har været testet i et Proshot-samlet-rig, så bliver der pålagt et testgebyr? Virker helt blæst. Det står dog formuleret som om, at der kun tænkes på hele computere, men stadig.. Ydermere: Varer bedes returneret i original emballage. Hvor strikse er de på det punkt? Mvh.
--
#1
PeterAA
Nørd Aspirant
13-07-2011 10:55

Rapporter til Admin
Deres horrible gebyr gælder kun hvis du indsender HELE maskinen og ikke kun den defekte SSD. Hvis det er med henblik på RMA/reparation så kan de ikke kræve originalemballage. Kan den ikke repareres og derfor skal returneres kan det være lige meget med samme emballage da den så ryger retur til producenten. Det eneste tilfælde hvor det er vigtigt er når man ønsker at få sine penge retur.
--
Ny spændende maskine under bygning Har en del gamle stumper som kunne være til salg. Kik forbi min profil.
#2
CML
Guru
13-07-2011 10:58

Rapporter til Admin
Præcis sådan et svar jeg ledte efter, tak Peter. Over and out.
--
#3
Trolden123
Supporter
13-07-2011 10:58

Rapporter til Admin
"er monteret i en maskine" Syntes det lyder meget rimeligt, de skal bruge tid på at afmontere den, teste den, og evt. sætte den tilbage i maskinen. Der står jo ikke noget om at de tager gebyr, hvis man piller disken ud inden man sender den. Der står også "bedes returneret ", ikke at man skal, så er den forsavrligt pakket ind i statisk pose og pakke, kan de ikke forlange mere.
--
Udtaler mig kun, når jeg vil udtale mig...
#4
BentOver
Monster Supporter
13-07-2011 11:01

Rapporter til Admin
#0 en reklamation må ikke medføre udgifter for forbrugeren, ej heller til fragt. Jeg formoder du havde tænkt dig at sende din SSD ind afmonteret, og i een eller anden form for forsvarlig emballage. For i så fald må der ikke være nogen problemer :)
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread. Del indkøbsliste på komplett: http://www.youtube.com[...]
#5
Klump
Bruger Aspirant
13-07-2011 11:22

Rapporter til Admin
Det skal så siges, at hvis man sender sin SSD eller noget andet afsted, som man mener er defekt og det viser sig den ikke er defekt. Så tager de 500,- i test gebyr..
--

Opret svar til indlægget: Proshop RMA for penge?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning