Derfor jeg handler hos komplett som har en fantastisk RMA.. Har oplevet jeg ikke engang skulle sende den defekte vare ind - de sendte bare en ny til mig :=)
Men det da trist at høre.. Håber det hele redder sig ud og du får et nyt GFX eller pengene tilbage.. Helst det sidste så du kan købet andet steds :)
--
www.riftgame.com[...] - Tjek det ud !
http://valid.canardpc.com[...] 5GHz 24/7 på Luft ! #1. har været nødsat til at købe et gtx460 bare for at have noget til min com. 750kr ekstra. :(
--
det er jeg ked af at høre :( de virkede ellers reel nok
--
.............
Det er ikke fair. Trist og en skam at du skal opleve det. Har selv haft en uheldig oplevelse med dem, og deres måde at håndtere en rma. Vil dog stadig gerne handle der men er mere påpasselig med hvilke produkter jeg køber hos dem.
håber det løser sig i sidste ende
--
i5 750 @3,6GHz | Ati HD5850 Premium| Corsair 4GB 1600MHz CL9 | Gigabyte P55A-UD3 rev.1 | Corsair HX650W | Antec Performance 180 | BENQ 2420HDBL
Det var sgu da en forfærdelig historie sikke nogle hængerøve de er! Tænker på de lige har solgt en komplet computer og du har lagt en masse penge, det kan de ikke være bekendt kør sagen gennem forbrugerrådet, så må de lære det skidesprællere!
--
Jeg kunne da heller aldrig drømme om at købe der. Man skal finde en forhandler man stoler mest muligt på, og århus PC lager ligger meget langt nede på min liste.
Jeg handler personligt efterhånden kun hos MM-Vision da jeg bor i nærheden, samt har enormt gode erfaringer med dem, også hvad angår RMa.
Under alle omstændigheder plejer jeg at sige at en forhandler skal overholde følgende:
1. Være E-mærket
2. Have over 9 på trustpilot ved minimum 4-500 anmeldelser
http://www.trustpilot.dk[...]
Begge punkter bør være rimeligt sikre i de fleste tilfælde, men enkelte forhandlere som f.eks. pc-lager.dk køber jeg aldrig hos igen, så de er på en blackliste.
Man skal huske på ikke bare altid at købe det billigste sted for at spare nogle få procent. Det kan absolut ikke altid svare sig i ærgelser og bekymringer.
Bare for lige at nævne det så har jeg og mange andre altså mega dårlige oplevelser med RMA hos Komplett.
--
Kvalitet koster, men skaber også oftest størst glæde. Det kan godt være dyrt at købe billigt. #2 var det også nødvendigt at købe et kort til 750 kr?
--
Kører AMD style :b
AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3.40 Ghz - 8 Gb ram DDR2 - 750 GB Harddisk - GT 220 1 GB - ATX 520 Watt - Win 7 64-bit.
Kan ikke se de har gjort noget galt.
når noget er defekt skal det da retur og tjekkes
der hvor Forhandler har købt det.
Sådan er det mange steder
og 2-3 uger er helt normalt.
Det kan jo være dig selv der har brænd det a
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
Enig med #8
--
X6 1055T @ 4.2Ghz * Crosshair IV @300FSB * 4GB OCZ Mushkin 1600Mhz CL6 * ASUS 5850 * ZM1000-HP
Træls, men det eneste problem jeg kan se i sagen, er det han siger til dig, at du måske ikke får noget igen.
Har haft RMA hos pc-lager to gange nu og det har bare foregået perfekt!
--
#8 & #9. Det er skam fint nok hvis de skal lave det. men kortet er færdig. Billeder:
http://www.baboom.dk[...]
De får aldrig liv i det kort. Derfor siger købeloven. som skrevet.
3) give mig en anden vare af samme model - farve osv.
4) give mig mine penge tilbage hvis jeg ønsker det.
De bryder købeloven og de ved det godt. for ringet til dem og fortalte dem hvad forbrugerklagenævnet har sagt til denne sag. og de holder fast i deres ret til at sende min vare til kina for at få leverandøren til at betale for nyt.
Køben loven sig klart og tidligt at "Et evt garantikrav forhandel kan have ved deres leverandør intet har med dig som køber at gøre. De skal forholde sig til købeloven. Det er den lov de SKAL rette sig efter for at kunne sælge via cvr.
--
# 10. da jeg ringet og sagde hvad forbrugerklagenævnet fortalte mig. skulle han lige snakke med sin boss. kommer tilbage i telefonen efter ca 4-5min og siger at hans boss sagde at jeg skulle være velkommen til at køre en sag imod dem!. hvis ikke han kender købeloven så er der sq noget galt med det firma..
--
mulle ta ned og få dine penge tilbage med det samme, inden for det første halve år hvis der mangel på tilbehør el. lign.
eller hvis det går i stykker, så SKAL de give dig et nyt med det samme, eller også skal du have dine penge retur med det samme.
Kan ikke forstå hvordan folk kan spidse sig af med at lade den gå ind til RMA og afvente.. det er som din første arbejdsplads hvor de snyder dig for pension eller timer/løn.
Det er som at stjæle slik fra naive børn.
Få det nu banket ind i knolden, 6månender fra købte har du ret til at få dine penge tilbage med det samme eller få det byttet med det sammen!!!. Skal siges jeg selv har været derinde og købe EN gang. Jeg havde nogen ram der var fejl på, de gjorde det samme som du bliver udsat for. Blev sindsyg gal, og fandt lovgivningen frem til dem på papir. Der gik ikke mere end 30 sekunder efter de havde set disse papir til jeg stod med pengene i hånden.
--
P6TD Deluxe. i7 930 @ 4.4ghz. Noctua DH14. ATI Toxic Edition 5850 1024GDDR5. Corsair Dominator 1600@1904mhz red v2.1 7-7-7-20. 1.64volt.
Glemte at skrive, når det går i stykker inden for det halve år, så vil de jo tilbyde dig at få det lavet eller sende det ind, der siger du NEJ/NÆGTER. Derved skal de give dig et tilsvarende kort eller bedre, eller i sidste ende give dig dine penge tilbage som du gav for dit produkt.
--
P6TD Deluxe. i7 930 @ 4.4ghz. Noctua DH14. ATI Toxic Edition 5850 1024GDDR5. Corsair Dominator 1600@1904mhz red v2.1 7-7-7-20. 1.64volt.
Du kun bare ha forlangt et nyt ved disken det gør jeg, så får man det standard svar, jamen det skal sendes ind osv. så siger du bare
JEG HAR 14 DAGES RETURRET
giv mig mine penge retur nu.
hvis det ikke virker skal du bare fortælle dem du lige havde snakket med forbrugerstyrelsen inden du kom.
så får piben altid en anden lyd. og du kan gå ud med enten dine kontanter eller et nyt kort.
Har selv lige haft problemet med proshop med mit GTX460, men jeg fik bare mine penge retur. krævede dog lidt brok og trueri.
--
Core i 5 2500K / Corsair XMS3 4GB / Corsair Obsidian 700 / GTX460 @ OSX86
- MacBook Pro 13"
Jeg har lige bestillet en GPU igår på PC-Lager, men efter se det her så gør I mig en lille smule bange :(
--
#0
http://www.forbrug.dk[...]
Du skriver:
Mit kort har nu været under vejs i godt 12dage
Forbrug skriver:
Som udgangspunkt er ”rimelig tid” nogle få uger, men sælger har i nogle tilfælde ret til at bruge længere tid hvis der er tale om teknisk kompliceret produkt, som er vanskeligt at undersøge og reparere.
#11
Du skriver :
De får aldrig liv i det kort. Derfor siger købeloven. som skrevet.
3) give mig en anden vare af samme model - farve osv.
4) give mig mine penge tilbage hvis jeg ønsker det.
Forbrug skriver:
Hvis sælger ikke afhjælper eller ombytter inden for "rimelig tid", kan du i stedet stille krav om en anden løsning. Du skal i første omgang give sælgeren en rimelig frist til at få sagen afsluttet og derudover oplyse, hvad du efter fristens udløb vil stille krav om, fx at du vil hæve købet og have dine penge igen.
Du skriver:
de holder fast i deres ret til at sende min vare til kina
Forbrug skriver:
Sælgeren skal selvfølgelig have mulighed for at undersøge varen, og hvis han ønsker at producenten eller importøren også skal undersøge varen, må sælger selv sørge for, at det sker.
--
#17: Dejligt med facts!
#0: Jeg synes du skal køre en sag, og jeg tror ikke PC-lager har noget at frygte ;-)
--
X6 1055T @ 4.2Ghz * Crosshair IV @300FSB * 4GB OCZ Mushkin 1600Mhz CL6 * ASUS 5850 * ZM1000-HP