Nej, det kan de ikke. Reglerne er meget klare.
Ved fjernsalg har du 14 dages FULD returret, det eneste du selv skal betale er returfragt. Og du må gerne bryde forseglingen på indpakningen. Den regel er indført for at du har mulighed for at se og røre ved varen inden du beslutter dig for at købe den - Ganske som i en fysisk forretning.
Hvis BJTrading nu mener at de skal tage sig betalt for at du undersøger varen, så bryder de helt klart med loven. Gå ind på
www.forbruger.dk[...] og find det relevante link, du kan sende til dem - Jeg har ikke selv tid til at søge efter det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. "Ved fjernsalg har du 14 dages FULD returret, det eneste du selv skal betale er returfragt. Og du må gerne bryde forseglingen på indpakningen. Den regel er indført for at du har mulighed for at se og røre ved varen inden du beslutter dig for at købe den - Ganske som i en fysisk forretning."
Sorry jeg lige spørger mere ind til det, men ellers bliver man jo ikke klogere.
Dvs. at man i fysiske butikker også må bryde pakken for at se hvordan selve produktet ser ud? Altså f.eks. tage en mus ud af æsken for at holde den i hånden for at tjekke comfort ?
--
#3
Ja, hvis du gør det i butikken og butikken tillader det. Du kan ikke kræve det.
#0
Det mener jeg de skal. At jeg så ikke er enig, er en helt anden sag. Synes ikke det er fair overfor forhandleren.
--
#4
de skriver jo selv hvor enkle reglerne er.
alle forhandlere har da extra antistat poser og en pose svejser.
i en test bænk med dem også en hurtig test så er det da ovre .
--
*Asus P5K/EPU*Intel E8500*Asus 4890 1GB*
*A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
#3 det er ikke helt rigtigt det du skriver.
En butik kan sagtens afvise at tage en vare retur hvis du har brudt emballagen. At de gør det mod et beløb for at teste det er rent faktisk bare en ekstra service.
Når det så er sagt, så skal BJtrading selvfølgelig gøre opmærksom på, at varen skal returneres i ubrudt emballage.
--
#6 Det du siger harmonere jo ikke med hvad loven siger.
Jeg ville så personligt mener at man bør tage gebyr for at få tingene i orden, så retunere man en harddisk der er ren betaler man intet, ligger der en halvfærdig windows installation på den, skal man bonges for at bringe det i orden.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45
#6, Ehm, mja, hvis der i pakken ligger fx et serienummer og emballagen er brudt, så er varen ikke i "væsentligt samme stand" længere, og dér ville de kunne nægte at tage den retur. Den problematik er der typisk ved software pakker.
Omvendt er der her tale om en hardware pakke. Som udgangspunkt vil han godt kunne levere harddisken tilbage, til trods for den brudte emballage. Men, hvis køber har haft brugt harddisken vil det så være hans opgave at sørge for, at harddisken ikke indeholder data (dvs. i væsentligt samme stand som ved modtagelsen). Det kunne fx gøres ved at skrive 0'er ud over hele disken. Hvis han leverer den tilbage med indeholdende en masse data, så vil jeg tro at de er i deres gode ret til at tage et gebyr for at sætte den tilbage i original stand, ellers ikke.
--
//Cubbs
#8 det er altså ikke helt rigtig.
Jeg arbejder selv i en elektronikforretning og jeg ved at vi overholder købeloven. Vores hovedregel er at brudt emballage = nul returret. Tit ser vi igennem fingre med den regel, men i følge loven har vi mulighed for at afvise alle som har brudt emballagen.
At andre butikker vælger at tage en vare i brudt emballage retur, mod et nedslag i prisen, ja det er jo egentlig en ekstra service fra deres side, idet de er i deres gode ret til at afvise kunden.
jeg påstår ikke at det er god kundeservice, jeg siger bare at det er de regler som butikkerne som MINIMUM skal gå efter.
--
#9 Glem hvad jeg skrev i 9'eren. Kom i tanke om at der er forskel i loven på salg i butik og fjernsalg... my bad.
--
Undskyld jeg poster i en gamel tråd.
Men er der nogen der ved, om BJ trading har en fysisk butik??
Kan nemlig ikke finde nogle oplysninger på deres hjemmeside.
--
BJtrading har været anmeldt til politiet op til flere gang og har dermed også været på tv2 og i retten!
--
# 12
På trustpilot får de en god score.
Men ja, nu skal jeg bare ha købt nogle sata cabler, så det går nok:)
--
de har før haft en butik i Thorsø Jylland
--
Forbruger expert
# 14
Men det har de ikke mere?
--
De har stadig en slags butik i Thorsø, det er ikke så længe siden jeg var der sidst.
Og den ligger på Rolighedsvej 6B 8881 Thorsø.
--
Giga X38 DS5 E8500 4.4GHZ + 2 stk 6970 i CF.
jeg har altid syntes godt om dem ti jeg her i sidste uge spurgte på psuér og her mente de at deres engen billige psu er helt på højde med de 2 -3 gange så dyre mærke vare.
ved squ ikke rigtig hvad man skal stille op med sådan en meldning.
--
*MSI 790FX-GD70*Phenom II X4 965*Gainward GTX 560TI GS
de har en fysisk butik åbningstiden er dog kort 13-17 mener jeg
--
De har altid givet mig super service - Har sendt en harddisk ind der var købt som erhvervskøb, men de var flinke nok til at sige at jeg bare kunne sende den ind alligevel selvom der er gået 1 år og 8 måneder(På erhvervskøb har du kun 1 års reklamationsret).
Det sku' service.
--
Selvom det er en gammel tråd, så vil jeg lige poste til en afgørelse vedr. "Lov om Fjernsalg" som salg via Internettet er.
http://www.forbrug.dk[...]
Ikke at jeg er enig i lovteksten, da jeg mener det stiller butikkerne i en dårlig situation. Men afgørelsen i linket omhandler en printer. Den er blevet pakket ud, patroner monteret og brugt, hvorefter den bliver returneret inden de 14 dage. Skal der her returneres det fulde beløb, eller er det ikke væsentlig for printeren værdi at den har været brugt (prøvet)? Retten var klar, det var ikke væsentlig for værdien af printeren, at patronerne var halvtomme og printeren pakket ud og brugt. Sammenholder vi det med en HD, så SKAL de tage den retur selvom den har været brugt! Derfor man har de 14 dages FULD returret - dette kan IKKE fraviges heller ikke af BJ Trading.
Men som skrevet kan vi sagtens diskutere rigtigheden af lovteksten...
/AJU
--
Okay.
Nogle der ved, om de har åbent om lørdagen??
Jeg kan nemlig ikke komme igennem det nummer, de oplyser på hjemmesiden.
--
#22 Der er sådan en knap der hedder "Kontakt kundeservice" oppe i højre hjørne. Der står:
"Du kan kontakte os på telefon 87678757
(erhverv på 86939500)
mandag til torsdag fra 10 til 16.30
og fredag fra 10 til 16"
Mvh.
--
http://www.youtube.com[...] .
FANTASTISK COMPUTER SÆLGES: http://www.hardwareonline.dk[...] # 23
Nu har jeg self set det, og ringet måske 5-10 gange igår. Derfor jeg lige postede i tråden her, for at høre om de stadig var kørende.
--
#24 Butiken er stadigt åben. Bor næste lige ved siden af den.....
--
iMac 27" Intel i7 8GB ram 256GB SSD
MacBook Air 11" 2GB ram 128GB SSD
2x 27" Apple LED Cinema Display.
#12
Kunne også godt tænke mig at vide hvad du ved, som alle andre ikke ved ;)
Har ikke kunnet finde noget om politi og BJ Trading på google i hvert fald. Blander du den ikke sammen med en anden webshop?
--
asus R3E, i7 950, corsair H70, ocz platinum 2000mhz, sapphire 6950
corsair F240, fractal design R2, chieftec nitro 950, eizo S2243WE
Bjtrading har klart den bedste service ved rma jeg har oplevet nogensinde.
--
Bj trading er, på trods af navnet, en fantastisk butik at handle i synes jeg. Jeg har altid fået mine varer til tiden. Ja jeg har endda været ude for de betalte ekstra fragt. Jeg betalte 8kr i fragt. Men der sad frimærker på for 50kr. Fedt :D
De har en hæslig hjemmeside. Men den virker da. Det er sjældent jeg køber derfra. Kun småting som regel. Men alligevel.
Jeg ved ikke med returret når du køber en harddisk. Man kan jo ikke "bare" sige returret til alt. Der er også en særskilt regel med software. At hvis forseglingen er brudt er det bare ærgerligt.
Jeg kunne forestille mig det er lidt det samme med en harddisk. Der er så mange faktorer der kan gøre, at en harddisk ikke virker 100% når den originale forsegling er brudt. Desuden er det jo ikke, som et grafikkort, noget man bare putter i og ser om det performer ordentligt. Der bliver sandsynligvis smidt en masse data på.
Når der har været data på en harddisk kan man ikke sådan "bare" fjerne det igen. Der skal lidt af en vanskelig proces til. For at det er 100% fjernet og der ikke er et eneste fragment af data tilbage. Og hvis de skal sælge den som 100% ny skal den selvfølgelig også være 100% clean for data. Så jeg forstår dem sådan set godt.
--
I burde alle trykke "Synes godt om" på min fansite! ->> http://www.facebook.com[...] Jeg syntes bj trading er et SKOD sted sagt ligeud.
Bestilte et tj07, hvor der stod den var på lager.
Hvor de så skriver, at de ikke har den hjemme, fordi det er
en ny vare..
De skriver så der er 3 dage til de får den på lager og
afsender den, 1 uge efter, har de stadig ikk fået den på lager, og jeg afmelder orderen.
Dette har jeg prøvet før, for ca et år siden da jeg skulle bestille et headset. Hvor de bare blev ved med at udeskyde og udskyde, syntes simpelthent det er den mest ringe webshop jeg nogensinde har handlet i.
At nogle andre har haft held med dem, tror jeg gerne.
Men jeg ku ALDRIG finde på at bestille derinde fra igen :-)
--
Har før købt en harddisk derfra som jeg endda sluttede til min computer for at se om min egen var defekt, og da jeg fandt ud, at den ikke var det tog jeg derud og fik pengene tilbage selvom ambelagen var brudt og den var egentligt "brugt"
--
Min erfaring er at du kan ikke bedømme Internet butikker og serviceniveauet i dem medmindre du har en RMA sag.
Jeg har købt fra en masse forskellige butikker og må sige at køb og levering altid forløber nogenlunde ens, men er der tale om RMA er der straks stor forskel på om vi taler Getmore eller Bj-Trading. Det er naturligvis ikke hensigtsmæssigt at ens varer går i stykker, men der forskel på om butikken straks tager imod og giver mig en god service eller prøver at slippe udenom og kommer med dårlige undskyldninger.
--