Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Shg starter på en frisk på onsdagAf Monsterbruger wezi | 07-07-2008 22:42 | 4721 visninger | 120 svar, hop til seneste
Fra Newz.dk;
Poul Thyregod, direktør i onlinebutikken Proshop, kunne i dag fortælle, at opkøbet af Shg, der måtte gå i betalingsstandsning i sidste måned, nu er gennemført.
Med købet så vil Shg starte forfra på onsdag, alle systemer nulstilles og det forventes, at firmaet er i fuld gang igen om 14 dage.
Vi starter helt frisk op fra på onsdag. Derefter regner jeg med, at vi er i fuld drift om 14 dage.Poul Thyregod
Den tidligere ejer af Shg, Thomas Falborg, fortsætter i selskabet, men nu som regnskabschef. Opkøbet kommer til at påvirke de, der har købt varer hos Shg de seneste 2 år, idet det nye selskab ikke overtager garantisager fra det gamle selskab.
Thyregod vil dog arbejde på at lave en ordning, der kan hjælpe med at skabe kontakt til leverandører og producenter i tilfælde af fejl.
WTF! De kan da ikke bare skrotte alle de gamle garantier! ?!? :S har lige købt pc der for mange tusind kroner!? :S
hvordan kan det være de ikke kan overføre de gamle "kuponger, boner, garantibeviser" ?? :S --
Damn, godt jeg ikke købte min PC der :) Eller i hvert fald nogen af delene, og dette var netop pga. deres betalingsstandsning.
Men lyder meget surt! -- :-) Det er da løgn, de har sgu da et retsmæssigt ansvar til at udføre support på varerne? :S -- ja, det var du sgu! men for søren, Det kan da ikke passe de ikke kan overføre alle de gamle regenskaber og købsbeviser og sådan, så folk kan få deres ting byttet.. Manden er da for sulan stadig i firmaet ? :S -- hvis ikke de finder en løsning angående rma sager,
for folk som har købt ved shg de sidste 2 år kan de godt drege nøglen om. jeg har mange ting selv fra shg.
og hvis de går til ja så skal shg tage sig af det.
men lad os se hvad der sker.
generalt har jeg fundet mig en anden levrandør dog. -- just get i on Når man overtager en anden virksomhed overtager man da vel også virksomhedens forpligtigelser?
Men det kan jo være en smart (og dyr) advokat har fundet en genvej :( -- mvh
Metze #4 & #5, helt enig!
#5, "Men det kan jo være en smart (og dyr) advokat har fundet en genvej"
-Ja hvis man køber et firma som dette burde man også have penge nok!
Men lad os da håbe ALLE får deres fulde support som man har gjordt hidtil.. Hvis ikke det finder sted, ka' jeg hurtigt finde et nyt sted og handle!! -- hvorfor synes i det kræver en dyr advokat.
enhver med lidt juraindsigt kan da denne løsningsmodel.
det er da nogenlunde det samme som alle håndværkerne gør.
og pizzariaerne. -- E8400, 2GB HyperX PC6400, 8800GTS 512MB,
SAMSUNG F1 750GB, X-FI EXTREMEGAMER, P5K P35,
CORSAIR HX620W, LIFESTYLE SOLO,
SONY CMT-SE1, WIN-XP #7 Ok jamen det var jeg ikke klar over når man nu engang overtager både navn og brand OG bygger videre på det. Tænk det kan være så nemt :( -- mvh
Metze Jeg troede helt sikkert at man havde ansvar for garanti sager fra det firma man overtager.
Nu er det så expert , 2tal , og punkt1 man handler med, de er alle ejet af samme selskab der ejer proshop nemlig. -- Nu er det Elbodan som ejer 67% af Proshop.dk, og så er ham Poul Thyregod så direktør/medejer i dette.
Derudover står Poul / Elbodan for følgende:
PRC-Data
og nu også SHG.
Om Elbodan, så er det et datterselskab af Expert i Norge som i Danmark fungere som logistikcenter for Punkt1, Expert, Lysmesteren og Happii.
Så mon ikke SHG ser lidt bedre tider i møde? Dog muligvis ikke mht. garanti sager med tidligere køb fra netbutikken.
Hele artiklen ->
http://www.crn.dk[...] -- :-) #9 og hvem er det egentlig?
_
jeg kan ikke fatte, hvordan man kan overtage/købe et firma, forsætte med samme "gode navn/ry" men så samtidigt lige sylte alle garanti og rma sager, der nu måtte komme indenfor perioden.??
det er da imod alt etik.
kunne forstå det, hvis SHG.dk var gået helt ned med flaget og navn og det hele var sløjfet og man bare kørte butikken videre under andet navn osv, men nu hvor de arbejder videre som intet var hænt og glemme alle shg's gamle kunder, kan jeg ikke forstå, kan lade sig gøre i dk
nu har jeg ikke selv noget i saksen, men jeg ville da føle mig godt snydt, hvis jeg ikke lige havde læst om denne overtagelse og stod med et defekt produkt.
så må man da håbe at ham Thyregod gør alt for at hjælpe de uheldige. -- E8400 ^ 4GB KHX PC6400 ^ X-Fi ^ P5E X38
Antec P182 ^ Corsair HX520W ^ NEC 20WGX² ^ Z5500
Xigmatek HDT-S1283 RS og Battle-Axe på XFX 8800GT 512MB #2: Nej:
"Shg.dk bliver startet op i et helt nyt selskab. Det betyder, at der bliver trukket en streg i sandet. Gamle garantisager bliver tilbage i det gamle Shg-selskab."
#9: Elbodan ejer ikke butikkerne, det er franchise-butikker der "køber sig adgang" til f.eks. Expert-kæden. -- http://chipsguiden.dk[...] Fedt så kan jeg godt tage mine faktura på min PC, der består af 95% dele købt fra SHG (i februar) og smide i brændeovnen. Nice... nul garanti/reklamation på noget af det.
Det er satme dårlig stil.
-- -- Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|AC Freezer 7Pro|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|SS SH-S203D|SS 205BW|Antec 900|Corsair TX650W #13
Ja det må man sku sige.
Har også selv lige samlet en ny PC, med dele købt fra SHG:(
Så må man jo bare håbe, de ikke går i stykker.
Ellers er det vel muligt at sende direkte til producenten? -- No One Likes Us, We Don't Care #14: Jo men det tid og krudt man så selv skal bruge på det, så kan man "lige så godt købe nyt".
-- -- Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|AC Freezer 7Pro|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|SS SH-S203D|SS 205BW|Antec 900|Corsair TX650W Det er jo ikke anderledes, end hvis du forudbetaler ½ mio til en entrepenør for at bygge dit hus. Dagen efter går han konkurs og dine penge er væk. Ugen efter starter firmaet op igen i konens navn - dine penge er stadig væk. Sådan er vores latterlige lov nu en gang. -- Intel E2160 1,8Ghz@3,35Ghz (450 kroners CPU)
Gigabyte P35 bundkort
Corsair - XMS2 DDRII PC6400 800Mhz@900Mhz.
Geforce 8800GT 512MB Der kommer til at blive billige hardware dele til salg, brugt hardeware uden garanti indbringer jo ikke ret meget.
Men det er synd for alle jer der har handlet der en del, jeg har ikke handlet hos shg siden jeg havde en rma sag med dem, der fandt jeg nemlig ud af at jeg ikke syntes om firmaet. -- det er dog utroligt en massepsykose folk bliver grebet af herinde. læs lige artiklen ordentligt, Thyregod siger jo at der er en risiko for at komme i klemme for tidligere kunder, men at han vil gøre sit bedste for at det ikke sker. er det ikke godt nok, eller hvad? -- gigabyte p35-ds3, e8400@ 4ghz, apack zerotherm btf95,
ocz pc8500, accelero xtreme@ xfx 8800gtx, x-fi,
aerocool nitron, coolink, corsair hx620 #18 - Lidt enig der.. Det har jo nok ikke været bevidst at føre alle kunderne "bag lyset" om man så må sige mht. tabt garanti.. Men kan sku godt forstå dem hvis de lige har købt nyt hardware til mange tusinde kroner.. og at de så ikke har en jordisk chance for at få det lavet eller sendt et nyt hvis det går i stykker.. :/ -- // h3mp - A64|3800 - 2GB - 7950GT 512MB - Asus M2N-E - NorthQ 550W - 320GB #18: Hvis der er handling bag orderne så ja. Men det er set før at det ikke har holdt vandt. Been there done that !. -- Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|AC Freezer 7Pro|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|SS SH-S203D|SS 205BW|Antec 900|Corsair TX650W ja, ja, klart nok, men folk her i tråden taler jo som det allerede er givet at tidligere kunder kan få lov at sejle deres egen sø :) -- gigabyte p35-ds3, e8400@ 4ghz, apack zerotherm btf95,
ocz pc8500, accelero xtreme@ xfx 8800gtx, x-fi,
aerocool nitron, coolink, corsair hx620 Fuck noget pis.
har en pc jeg købte hos dem i foråret- til knap 10k som er halv defekt.. lukker ned et par gange om ugen uden nogen grund og kan ikke selv finde fejlen.. Den kommer sku nok aldrig til at køre optimalt igen så hvis jeg ikke kan få shg til at lave reparationen på garantien. -- vær nu ikke så hurtige til at male fanden på væggen.
"Thyregod vil dog arbejde på at lave en ordning, der kan hjælpe med at skabe kontakt til leverandører og producenter i tilfælde af fejl."
Som I kan se så vil det nye selskab gøre hvad de kan for at få producenterne på plads med hensyn til reklamationer.
Som mange af jer har jeg selv købt stumper ved dem og lad os nu se om de ikke efterhånden er store nok samlet (Proshop, Happii, PRC og SHG) til at kunne presse dem. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg havde 1.000,- til gode ved shg. De er væk ifølge shg.dk's support. Jeg fatter ikke man kan købe et firma på den måde uden moral og etik. Jeg har tillige et bundkort der skal til RMA - det ser jeg sikkert heller aldrig igen.
Tak for intet shg. -- #23 people har jo lov, til at ha en vis skepsis..
i forvejen er en rma sag, ikke altid lige til.
men jo lad os se tiden an og give dem en chance, for at holde deres ord.
de har vel også en intr. i at holde på shg's kunder. -- E8400 ^ 4GB KHX PC6400 ^ X-Fi ^ P5E X38
Antec P182 ^ Corsair HX520W ^ NEC 20WGX² ^ Z5500
Xigmatek HDT-S1283 RS og Battle-Axe på XFX 8800GT 512MB Hmmm, jeg har ca. 1200,- til gode ved SHG som jeg fik tilkendt INDEN de gik i btalingsstandsning (d. 3/7 hvor de gik i betaingsstandsning d. 17/7). Jeg har bare ikke fået pengene endnu... Gad vide om de også er tabt?
Håber seriøst ikke for SHG at det er tilfældet, for så har jeg brugt mine sidste penge der nogensinde, og med årene har jeg vel total smidt en 30 - 40.000 kr derinde. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. jeg er også færdig med shg. har ellers handlet 90% af mit hardware der, men det er slut.
jeg kan ikke bruge udtalelsen om at de vil gøre hvad de kan til noget som helst.
da midtdata gik ned med flaget og måttet startes op i et nyt selskab overtog de de tidligere rma sager, så det er altså en mulighed.
så hvis shg virkeligt vil gøre alt for deres tidligere kunder, hvofor fanden så ikke bare overføre tidligere rma sagerne til det nye selskab?
det er der naturligvis et enkelt svar på, og det er for at spare penge/starte på en frisk, MEN så bør det bare IKKE ske under samme navn.
noget andet er: læg mærke til deres hjemmeside. nu er der så "opdatering af betalingssystemet", men selv efter betalingsstandsningen køre hjemmesiden videre uden at informere om dette.
så dem der uvidende bestilte hardware for en uge siden, står altså nu uden for rma muligheder.
jeg deler Gripen90's skepsis her, og der er alt mulig grund til at male fanden på væggen! -- amd x2 3800+@2,5 (2,9 uden låg), 2 gb pc4000 ram, 7900gt, thermeltake tsunami, 19" tft. laptop: dell latitude d820
born to be a geek... Edit: #27 Midtdata's RMA virker rigtig godt. Sendte min HD501LJ (med fejl) ind til dem. Jeg havde en ny 4 dage efter.
Sendte den fredag og havde en ny tirdag. Super service.
"Den tidligere ejer af Shg, Thomas Falborg, fortsætter i selskabet, men nu som regnskabschef"
Undskyld, men var det ikke hans inkompetence der var skyld i at SHG gik i betalingsstandsning?
Hvis han var ejer af SHG som det er beskrevet, så var det hans skyld, da det var hans firma.
Hvem ansætter en mand, der har kørt et velrenomeret firma i sænk, som regnskabschef?
Det fatter jeg godt nok ikk det der.
-- -- Home is where you can say whatever you want .... nobody is listening anyway. #28 hvem med respekt for sig selv vil fortsætte i firmaet, når man ikke selv kan få virksomheden til at køre - jeg ville i hvert fald ikke. Han får jo ikke samme "magt" som han førhen har haft -- Hvis det ikke er rigtigt det jeg skriver, så er det bare fordi jeg har udtalt mig om noget jeg ikke ved noget om... Der er en stor forskel mellem Midt-Data og SHG.
Ved Midt-Data var det de samme ejere der fortsatte den samme forretning.
Ved SHG er et andet firma trådt ind som ejere. De havde ikke noget med det gamle SHG at gøre og er derfor ikke en del af de problemer som SHG er landet i.
Men jeg vil endnu engang sige at lad dem nu komme i gang. Hvis de kan få producenterne på plads så er alt dette for ingenting. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg troede det kørte godt for shg, jeg forstår ikke hvorfor de gik i betalingsstandsning når de har så mange kunder. -- Min kæreste hedder .avi 31# Efter hvad jeg har læst, slulle det være en blanding af nogle investeringer der mislykkedes, sammen med nogle ændrede kreditforhold og så den omtalte strejke i foråret, der skulle gøre udslaget.. -- man kan godt være tyk selv om man har tynd mave.. "Den tidligere ejer af Shg, Thomas Falborg, fortsætter i selskabet, men nu som regnskabschef."
Det vil sige den mand der fik det til at gå i betalingsstandsning nu står for at skulle holde styr på alle pengene i shg.
Det lyder da som en rigtig god ide´.
I danmark er det okay at tage røven på folk for de gør ikke noget ved det... jo de går hjem og snakker om det der hjemme og ikke andet.
Der er rigtig mange i danmark der laver af at tage røven på andre men sådan er det jo næsten alle steder i verden.
Hvis i ikke kan få byttet de ting i har købt hos shg før så bliver det nok fordi ham i har købt det af siger til poul der ikke er penge nok til det.
-- -- Mvh. Mr. WoLF (Nico)
E-mail: nicowf@hotmail Håhåh! købt for 7000kr derinde for 1mdr siden...
nu skal jeg nok gøre alt for at stoppe deres kunder her i Randers... føj nogle svin fy for fanden... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Damm, jeg har købt en tube kølepaste til 59 kr. derinde. :/
Jeg synes selv jeg er heldig, og mine klasse kammerater der har købt alle deres dele inde på SHG er uheldige.
SHG var bare for dyrt, så købte fra getmore. :) -- GB GA-X48-DS5, 2 x 2GB PC2-8000, Xeon X3350 2.66 GHz m. ThermalTake V1 køler, Inno3D 8800GT m. Accelero S1 passiv, Antec Nine Hundred #27: Ja, hvis det havde været ordentlig overtagelse så havde de også taget deres "købs-kunder" med over i samme ombæring. Jeg er faktisk godt gammeldags sur over det - jeg havde forventet garantien/reklamationen blev overført hvis de nu stadig skulle bibeholde SHG navnet, men det bliver der set stort på. Jeg har før stået i sådan en situation hvor reklamationen skulle overtages af det nye firma - men i praksis kom det aldrig til at ske da de afviste sagen. En reklamtion ved producenten selv skulle koste mig mere i tid og penge end at gå ud og købe nyt.
Jeg har nu bundkort, cpu, gfx liggende jeg har pillet ud af pc'en og smider på qxl - kabinettet burde der ikke komme reklamtion på, og PSU'en ja der er jo kommet Corsair i Europa så det går nok.
/update.
Kontooversigterne hos alle er blevet ryddet inden for de sidste 2-3 timer. Det er vældig flot af SHG at slette alt fra potientielle RMA sager så folk ikke har en chance for at få hentet fakturaerne, hvis dem af papir er blevet væk... min respekt er totalt væk fra det firma. Magen til måde at røvrende kunder på - jeg lægger aldrig en krone der mere.
-- -- Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|AC Freezer 7Pro|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|SS SH-S203D|SS 205BW|Antec 900|Corsair TX650W Vi skal lige have slået en ting fast - det er den nye ejer, Elbodan / Poul Thyregod der har startet et nyt selskab - SHG.DK A/S ONLINESHOP. Det selskab har købt aktiviteterne ud af det gamle selskab og parkeret gælden i det gamle selskab. Det er jo omkostningsfuldt at varetage RMA, men det er virkelig, virkelig dårlig service overfor os der har været trofaste overfor shg.dk.
Jeg håber sgu, at de har folk der sidder herinde og kigger hvad vi kunder skriver - for det er 100 % sikkert i mine øjne, at 90 % af de gamle kunder som har købt derinde og ikke længere kan få ombyttet vores varer ikke i fremtiden vil købe der... Og hvis det sker, så sker der det samme som skete med ITbutikken.dk for shg.dk, nemlig butikken taber alt...
Det er simpelthen - som de siger i Tuborg reklamerne - en om'er, og en vældig stor en af slagsen. -- Jeg beklager hvis det ikke er tilladt, men på et andet site har den nye ejer selv et par indlæg omkring alt dette
http://newz.dk[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Poul thyregod er ligesom ham fra Chippen - jeg støtter IKKE shg længere!
Check bare recordere.dk hvor Poul Thyregod kaldte en kunde for "manipulerende" efter kunden vandt en sag i forbrugerklagenævnet.
HOLD JER VÆK -- To forget is to repeat
at glemme er at gentage citat Thyregod:
"...Det jeg vil forsøge er, at få producenter og distributører til at hjælpe med at udbedre fejl og derved stå som mellemmand i et eventuelt problem. Hvis en producent ikke ønsker at hjælpe, så må vi se på samarbejder fremadrettet! Jeg betaler arbejdskraften og portoen og har sat kr. 300.000,- bare af til det.
Det er ikke gratis at yde service, men I min verden er Kunden kongen og jeg har også et ønske om at betale lønninger fremadrettet og derved være i markedet i mange år..." -- gigabyte p35-ds3, e8400@ 4ghz, apack zerotherm btf95,
ocz pc8500, accelero xtreme@ xfx 8800gtx, x-fi,
aerocool nitron, coolink, corsair hx620 Hvad er det lige folk regner med? At et firma vil købe et andet firma for gældens skyld?
Hvis et firma sætter 300.000 kr af til noget de egentlig ikke behøver hvad er der så at brokke sig over? Hvis det ikke er godt nok så kan de lige så godt droppe det og helt lade være med at hjælpe kunderne videre.
Jeg synes også lige følgende skal med fra http://newz.dk[...]
" Da jeg ikke har tjent på det solgte, så er der ikke opsparet nogle penge til de reparationer – det virker meget logisk." -- http://chipsguiden.dk[...] Og min pointe var egentlig: Hvad er bedst? At SHG går helt neden om og hjem, alt RMA og garanti er tabt? Eller at nogle købte aktiverne og trods alt forsøger at hjælpe kunderne? -- http://chipsguiden.dk[...] Nu har jeg ikke læst hele tråden.
#12
Jeg mener meget bestemt ikke, at et firma kan fortsætte med samme navn(SHG)og bare fra sige sig alle tidligere købsaftaler. Bare fordi de er blevet opkøbt. Derfor skal de skifte navn, hvis de ønsker at fra skrive sig alle købsaftaler. Derved har #2 ret vil jeg formode.
-- -- #42: At SHG helt drejer nøglen og lever videre under andet navn hvis reklamationen ikke kan varetages 100%.
Det P.T skriver er i sig selv intet værd, for i realiteten "kan formidlingen" bare bestå i at de oplyser tlf og adresse man kan henvende sig på mht RMA/Reklamation. Jeg lader mig ikke stikke blår i øjenene af sådanne udtalelser - som sagt jeg har prøvet at være igennem møllen før og det er påstand mod påstand. -- Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|AC Freezer 7Pro|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|SS SH-S203D|SS 205BW|Antec 900|Corsair TX650W Det virker da besynderligt at de vælger at opkøbe SHG.dk for derefter intet mindre end at voldtage deres brand. SHG.dk har for mig været et navn der var til at stole på, det samme med Proshop. Nu har de da fuldstændig ødelagt det for sig selv det næste stykke tid, for tiden heler trods alt alle sår, men kan de økonomisk klarer det?
De mister da stort set alt goodwill hos de fleste computer enthusiaster her i Danmark.
Jeg tror det er en kæmpe fejlsatsning fra Poul Thyregod, den goodwill det ville skabe, hvis han overtog RMA og ilgnende, ville sandsynligvis skabe idntæger der dækkede omkostninger til de gamle RMA sager.
Personligt har jeg lagt min sidste ordre hos både SHG.dk.
#41
For den gennemsnitlige bruger fremstår det som om at SHG.dk kom i pengeproblemer, lavede et smart krumspring og på den måde kunne skide på alt hvad der hed service på gamle kunder, for at maksimerer profitten. Det er simpelthen for dumt.
Hvis han har købt dem for brandets skyld, så er det da naturligt at yde en god service. -- Vil du have en gratis DVD film? Opret dig hos [L]http://www.lovefilm.dk[...] med gavekoden 42359 :-) Forresten lagde jeg lige mærke til at min konto stadig fungerede, med alle mine oplysninger og lignende.
Sådan rent hypotetisk, er det så ulovligt for dem at overfører mine personlige oplysninger? Jeg mener det er jo teknisk set flyttet fra SHG A/S til SHG Online A/S (Eller hvad det nye selvskab nu hed). Nu er det egentlig fint nok med mig, men kunne det ikke tæneks at nogen ville hidse sig op over det?
Det skal siges jeg absolut ikke har forstand på jura :-) -- Vil du have en gratis DVD film? Opret dig hos [L]http://www.lovefilm.dk[...] med gavekoden 42359 :-) SHG/ProShop/Elbodan har i mine øjne optrådt dumt, i marketingsmæssigt øjemed, og reelt er det heller ikke en god måde at behandle de kunder, der trods alt har givet SHG deres brand og deres marked på hidtil.
De har jo reelt set købt en historik og et brand, men i denne henseende taget nogle kritisable beslutninger om ikke automatisk at videreføre garantien.
At det næppe er ulovligt, gør det ikke mere tiltrækkende i mine øjne, og som sagt tidligere i tråden, læger tiden alle sår, men for mit eget vedkommende må jeg desværre indrømme, at SHG/ProShop/Elbodan ikke længere fremstår som en attraktiv forhandler, uagtet at jeg længe har været fast kunde hos SHG.
Det minder mig lidt om Midtdata der også i mine øjne gjorde i nælderne. Ikke nødvendigvis ud mod deres kunder, men i og med at de vælger at parkere gammel gæld i et selskab og lukke det (Ligesom SHG her), fremhæver det dem ikke som en god partner for deres kreditorer (Producenter og distributører formoder jeg), og det er i min bog heller ikke et foretagende jeg kan støtte op om!
Jeg mener, jeg føler ikke jeg som kunde kan stole på et foretagende der i den grad lader kunder og leverrandører i stikken (Bevares, det med kunderne står endnu hen i det uvisse, men sådan tolker jeg PT's udtalelse).
Næh, jeg må nok søge andet steds hen og håber egentligt at nogle af de kapitalstærke udenlandske virksomheder kommer til DK med et ordentligt setup snarest (Dustin Home fra Sverige skulle være på vej, og har så vidt jeg kan forstå et fornuftigt setup, og der er sikkert også andre der kunne have interesse i DK). -- Som en lille tilføjelse vil jeg sige, at jeg har ikke nogle garantiudeståender med SHG (Garantien er trods alt kun ½ år i dag), så jeg har egentligt ikke mistet noget på dette, men det er selve princippet om ikke at videreføre garantisagerne der falder mig for brystet.
For SHG's skyld må man håbe at de formår at køre en fornuftig forretning fremover. For mit vedkommende varer det noget før jeg tør stole på dem igen, hvis overhovedet...
Og ja, det er da i øvrigt godt set af PT at han forsøger at videreføre arbejdspladsen og en virksomhed der set udefra har været drevet fornuftig forretning hidtil (Selv om det naturligvis næppe er uselvisk, hvilket også er helt i orden), men nu halter - Men som man siger, tillid er ikke noget man får, men noget man gør sig fortjent til. Og her starter det nye SHG et eller andet sted fra bunden og uden mig som kunde (Om ikke andet, så fra starten). -- Kunne være rart hvis SHG begyndte at tage reaklamationer alvorligt, fremover.
Indtil dato har SHG kun være noget skidt. -- Jeg handler ikke hos SHG og Topdata. Jeg har i hvert fald handlet der for sidste gang og har trods alt købt for omkring 40.000 kr. hos dem.
De var endda så frække, at sende mig en regning for en RMA, der for længst var gennemført og hvor varen blev udbyttet til en ny. Det var sikkert et febrilsk håb om, at presse den sidste dråbe ud af citronen hos kunden ind de gik i betalingsstandsning. Nogle betaler jo bare når de får stukket en regning i hovedet, selvom den kan give nok så lidt mening. -- Asus P5K/EPU, E8400, 2x2GB Mushkin PC8500, 750GB Spinpoint, Pioneer 115D DVDR, Corsair TX750, Antec Solo, Powercolor 4870 http://www.forbrug.dk[...]
Der er forskellige fortolkninger omkring betalings standsning kontra opkøbet.
Men Poul Thyregod kommer altså til at tage _ALLE_ de rma sager der end er, han kan ikke frasige sig den ret, been there, done that before.. Overtager man en butik, overtager man også "retten" til at behandle alle RMA sager. -- hol.dk er blevet for penittengryn!
http://www.fis.se[...] !! #51
Nemlig, som jeg også sagde. -- Jeg forstår simpelthen ikke Poul Thyregods forretningssans... Han overtager shg.dk som var Danmarks største forhandler med trofaste kunder. Nu vil man ikke behandle RMA sager længere for de gamle trofaste kunder.
Med købet af shg.dk har PT overtaget en af de bedste forhandlere i DK, men på den måde at potentielt pisse kunder af som har købt for over 500 mio kroner fatter jeg simpelthen ikke. shg.dk har formået at tjene gode penge før i tiden, og det kan man sagtens gøre igen såfremt man hjalp gamle kunder med deres RMA sager.
- Det er en falliterklæring når en direktør som PT er så kortsynet, at udtale sig "jeg har ikke tjent penge på de 500 mio kroner" - nej, det er korrekt nok, men du kommer i hvert fald ikke til, at tjene synderligt meget på genkøb på de kunder som har lagt de 500 mio kroner igennem årene...
Jeg synes det er ærgerligt, at der ikke er kommet en mere fornuftig køber ind over, som har kunnet se hvordan man i fremtiden kan drive shg.dk og derved tjene. Mit bedste gæt er, at Proshop vil bruge shg.dks lager og robotsystemer fremover, og hen over en årrække lukke shg ned når man har mistet tilpas mange kunder - ligesom der skete efter shg.dk opkøbte ITbutikken.dk.
Så jeg råber igen: Det er en om'er kære Poul Thyregod. -- Finder også et andet sted fremover!
Min konto stod vel efterhånden på 100k - og så vælger de at slette alle fakturaer, så jeg nu reelt set ikke har nogle beviser for mine varer er købt lovligt! Er egentlig det jeg synes er værst, for har stort set aldrig haft en reklamation alligevel... -- #43: Det er ikke samme navn og ikke samme firma.
Jeg forstår virkelig ikke at folk er sure på proshop/thyregod, det er da Shg der selv har kørt deres egen forretning i sænk, proshop køber navn og aktiver og så er straks en pisbutik fordi de ikke retter alle Shg's fejl?
(Ikke at jeg har en forkærlighed for Shg, faktisk handlede jeg der nødigt, men jeg er ikke dum)
Det er de samme mennesker der arbejder der, alligevel vil folk ikke handle der..
Jeg synes det er ret tydeligt at folk ikke tænker sig om, det er en omgang massehysteri og folk drager konklusioner som de lyster.
#51: De har ikke købt/overtaget virksomheden, de har købt aktiverne. Shg A/S går konkurs så vidt jeg kan læse mig til. -- http://chipsguiden.dk[...] Har også lagt >50000 i det "gamle" SHG og jeg melder mig godt nok også i klubben af eks kunder... kan virkelig ikke forstå de vil have eksisterende navn/brand uden at give tidligere kunder deres garanti med, er det overhovedet lovligt at bruge gamle kunde kartoteker uden at tilbyde dem eksisterende garanti? -- En fejl er først en fejl 2 gang....... ronson arbejder du i SHG? ;-) Du må da indrømme at i og med de gerne vil have SHG navn/brand/profil og i det hele taget "lade" som samme firma, ville have været smart også at have invisteret i tidligere stabile kunders tilfredshed, det har de ikke i mine øjne gjort... -- En fejl er først en fejl 2 gang....... Kære debattører,
Da de fleste af os ikke er eksperter i konkursret, så smider jeg lige nogle fakta på bordet.
Jeg har fulgt Shg.dk gennem mange år og havde stor respekt for firmaet, selvom de har kørt en anden strategi end min. Grundet mange satsninger på ting der ikke var ”Core business”, så manglede de penge til at betale deres kreditorer.
Det betød at advokaten valgte, at sætte de sunde dele til salg af virksomheden. Jeg valgte, at byde på det hele og kun samlet da mit mål var at redde hele virksomheden. Juridisk betyder det, at man køber lager, bygninger, medarbejderforpligtigelser, robot og ned til skruetrækker med over. Man køber ikke kunde og leverandørgæld.
Når dette foretages, så har man intet med den tidligere drift at gøre. Derfor kommer der nogle kunder i klemme i kommende garantisager, hvis man ikke forsøger at hjælpe dem. Da det gamle selskab har solgt for over kr. 500.000.000,- elektronik til glade kunder, så ligger der en potentiel bombe af garantisager og lurer i horisonten. Men en fejlprocent på bare 4, så koster det kr. 20 millioner at overtage garantien.
Jeg er ikke en smart advokat, men en af Danmarks ældste Internetkøbmænd. Jeg kunne have valgt at give et simpelt bud på lageret og så kunne alle gamle kunder kunne have smovset i gode tilbud i mine andre butikker og Shg.dk ville være fortid.
Jeg har valgt dog at købe en virksomhed grundet min respekt for nogle dygtige medarbejdere og det er med dem og navnet Shg.dk som jeg viderefører et stadig godt koncept.
Jeg forstår jeres frustration, men jeg fik nøglen kl. 12.00 i går og vi kæmper for at åbne ”butikken” igen. Derefter kommer turen til at få strikket et ”hjælpeprogram” i gang for de gamle kunder der potentielt kan komme i en garantiklemme.
Så husk det er let at slagte, det er meget svære at være konstruktiv…
Hilsen,
Poul Thyregod -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Sådan :)
Hatten af for Poul. Må det gå dig bedre end det gik Faldborg. -- den danske sprog er en svær en at trykke sig ud i Lad os få et par ting på det rene.
Det gamle SHG med bl.a. Thomas Falborg som ejer er konkurs. Grunden er simpel. De skylder flere penge væk end de kan betale. Når man som firma ikke kan betale enhver sit så er man konkurs. Man får en chance til at få det på plads. Derfor har lovgivningen noget som hedder en betalingsstandsning. Det er en kort periode hvor firmaet får fred fra kreditorerne til at få styr på sagerne. Finder man i denne periode af at der faktisk er penge nok inde i firmaet så går man tilbage til normale tilstande igen og alt er som det plejer.
Det var der ikke i dette tilfælde. Så SHG var færdig og dermed bortfalder alle reklamationer.
Herefter kunne den advokat der styrer denne betalingsstandsning/konkurs gøre en af to ting
1. Enten prøve at sælge de sunde dele samlet og dermed redde 40 danske arbejdspladser
2. Tage varerne på reolerne, inventaret og sælge det del for del og samtidig fyre alle 40.
For de 40 mennesker der dagligt har serviceret så mange af os så fik han heldigvis noget på plads under punkt 1. Dette var aldrig sket hvis en eventuel køber skulle tage 500 millioner kr's salgs reklamationer med i handlen.
Lad os bare hypotetisk sige 5% går i stykker. Det vil sige det nye SHG sidder med en regning på 25.000.000 kr. for noget der er solgt i det gamle selskab før de nye ejere havde noget med det at gøre.
Det Poul Thyregod siger er at han vil afsætte 300.000 kr. til porto. Så med alle de producenter han får reklamationsaftaler i stand med kan man indlevere varerne til det ny SHG og de vil stå for at sende det til producenterne. Det er i hvertfald sådan jeg læser det.
Det der faktisk undrer mig mest i denne sag er Forbrugerstyrelsen. Det ser ud som om Proshop/Poul Thyregod har prøvet at få dem med på at finde en løsning så alle parter (kunder og nye ejere) kan være tilfredse, men bare er blevet afvist af Forbrugerombudsmanden Henrik Øe. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kære Poul Thyregod
Først stort tillykke med købet, jeg håber at du får en god forretning ud af købet og jeg er bestemt ikke ude på at slagte det nye "SHG" meeen.. jeg har altid købt hos SHG, selvom det "nogle" gange økonomist kunne betale sig har at handle andre steder, alene på baggrund af det gamle "SHG" gode renome, deres gode service og ikke mindst sikkerheden bla for min garanti.... den holdte så ikke og undskyld mig men det gode renome har du altså ikke købt med over i det nye SHG, især ikke med den mistede garenti. Så derfor leder jeg efter et nyt godt og sikkert sted at handle... Mvh JoKo -- En fejl er først en fejl 2 gang....... #Henriks Hvis det nu er et nyt firma kan de så tage kundedatabasen med? -- En fejl er først en fejl 2 gang....... Hvad kommer det gamle SHG så til at hedde? Man kan da ikke rent lovmæssigt fortsætte med navnet SHG da vil binde de tidligere købsaftaler. Da Firmaet enten er blevet opkøbt eller gået konkurs.
-- -- #63
Det fortsætter vel med at hedde SHG?
Det nye hedder jo noget mere, onlinebutik, eller hvad det nu var. -- den danske sprog er en svær en at trykke sig ud i SHG Online A/S kommer det vist til at hedde. -- :-) Shit happens...
Jeg er nu faktisk glad for at SHG stadig findes. Har ikke købt der i et par år, men har stor respekt for stedet og er faktisk glad for at der er 40 personer som kan beholde deres job. Det bør man ikke glemme.
Naturligvis er det trist for de som mister deres ret til reklamation, men se sådan på det: Det ville de jo under alle omstændigheder hvis SHG helt forsvandt ud af billedet... -- Intel Core 2 Quad q6600 CPU|4 GB DDR2|NV8800GT 512MB|500GB HDD|Mjødhorn|Kaleun #sargool@quakenet|DualScreen 24" #58 som gammel shg kunde (med stort k) synes jeg virkeligt du skulle have købt lageret, lukket shg, og tjent det du kunne tjene på det.
jeg har handlet hos shg (og betalt den sjat ekstra) på grund af den gode service, samt ikke mindst oversigten over ens fakturaer og handler.
nu vil i så løse "fremtidige problemer" men alle beviser for jeg nogensinde har handlet hos shg er væk, der er intet om jeres lille "stunt" på shg's hjemmeside
tilgegnæld har det nye selskab (indtil videre ihvertfald) overtaget min kundeprofil mens mine fakturaer og den slags er væk. så her er lidt konstruktivt fra min side.
- jeg går naturligvis ud fra at i ikke overtager shg's kundeforhold og mine kundeoplysninger derfor AUTOMATISK bliver slettet og IKKE overført til det nye selskab.
- jeg går også ud fra at der kommer en ordentlig udmeldeing på shg's hjemmeside. indtil videre har det jo bare været gemmeleg, og alle kunder (også dem der ikke hænger her) har vel ret til at vide at alle deres tidligere handler er glemt og at de faktisk nu handler med et nyt selskab?
der er tusindvis af kunder der har betalt overpris for shg produkter i mange år, bl på grund af service og shg brandet.
du må da virkeligt have spist noget du ikke kan tåle hvis du tror det kan køre videre som hidtil?
personligt er jeg hamrende ligeglad med hvad dine tal og advokater siger, men ethvert intesiment for at handle hos shg er jo væk, og medmindre at shg får markant lavere priser/skifter forretningsfokus eller lignende er vi en kæmpe mængde tidligere shg kunder der nu handler andetsteds.
tja jeg mener, hvofor skulle jeg betale ekstra for et shg produkt, jeg kan få billigere hos getmore efter sådan en omgang?
så er jeg ligeglad med vis skyld det er og hvem der har ansvaret -- amd x2 3800+@2,5 (2,9 uden låg), 2 gb pc4000 ram, 7900gt, thermeltake tsunami, 19" tft. laptop: dell latitude d820
born to be a geek... Fat det nu! Der er sgu da ikke nogen der vil købe et konkursramt selskab, hvis de skal hæfte for potentielle 25 millioner uden at have solgt en eneste vare. Man må bare acceptere, at når man køber en vare, fra en hvilken som helst virksomhed er der en chance for, at det går konkurs, og man kan risikere at komme i klemme.
I kan stadig få "garanti" hos producenten, omend det ikke er så let.
Istedet for at græde over at de nye ejere af SHG ikke vil give jer garanti, burde i koncentere jer om det faktum at SHG vil forblive SHG, med nogenlunde samme koncept. I skal endelig ikke tro at så store virksomheder går konkurs bare for at slippe af med RMA sager, det kan langt fra betale sig.
Det eneste der er kritisabelt er det faktum at de blot uden varsel har slettet alle fakturaer fra brugerne, før folk der måske havde smidt dem væk kunne få taget kopier. -- Husk at politianmelde dem for spam hvis i får så meget som en eneste email fra dem.
Man kan ikke overtage en kundeprofil, og slette alt deres historik, og samtidig beholde deres mail adresser. Enten sletter man det hele, eller intet.
Jeg er ligeglad med rma og alt andet. Er sikker på den nye ejer vil gøre hvad han kan, ellers fucker han jo sig selv, men jeg er sur over min profil er slettet uden varsel, og medmindre min historik kommer tilbage, ryger eventuelle spam mails videre til politiet. -- Who gives a rats ass. Jeg forstår nu heller ikke hvorfor i skulle fjerne vores fakturaer, og vil da også tage kontakt for at høre om det skulle være muligt at få dem tilbage.
For i mit vedkommende kører jeg et lille selvstændigt firma hvor det faktisk er nogle fakturaer som jeg kun havde ved SHG (muligvis også stadig på min mail, men ikke der jeg primært gemte dem). Så det er ikke så sjovt hvis skattefar pludselig kommer på besøg og jeg har trukket 40.000 kr fra i skat til udstyr som jeg ikke kan forklare...
-- -- - E8200 @ 2,66GHz, 8600GT 512MB, 2GB DDR2 PC6400, 500GB SATAII, 22" Widescreen TFT - #69 De har bestemt ikke slettet det hele. Alle "indkøbskurve" som man har gemt, de er der stadig.
Og så er jeg fuldstændig enig i det #67 siger. Bare det at alt er foregået i hemmelighed og alle kvitteringer bare bliver slettet uden videre er under al kritik.
Jeg har smidt mange penge i SHG gennem årene og altid handlet der fordi jeg har fået god service, men nu har jeg INGEN grund overhovedet, til at handle hos dem igen. -- Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP -> Poul Thyregod er en af de ældeste internetkøbmænd, hurra for det, men hvis manden er så klog bør han så ikke kunne se, at han smadrer shgs brand i stedet for at opbygge det igen...
RMA forpligtelserne er jo basal for en virksomhed, og det er noget shg har gjort fornuftigt førhen. Jeg synes det er en falliterklæring at man sletter kundernes fakturaer og derved deres kommende RMA sager, men samtidigt beholder deres login informationer uden videre information om, at det nye selskab ikke ordner deres RMA.
- Ligegyldigt om det gamle shg.dk er gået konkurs, så har man stadig garanti fra leverandører og producenterne, dvs. de har ikke noget tab, udover arbejdsløn og porto på pakkerne... Men det vil jo øjensynligt hurtigt kunne tjenes hjem efter min bedste overbevisning... -- Slap nu af!
Jeg kan simpelthen ikke forstå at folk fuldstændig undlader at kigge på fakta i denne sag.
Hvis SHG blot var gået konkurs uden at det var blevet opkøbt, så havde der da slet ikke været nogen chance for at i kunne få hjælp til at få byttet jeres ting, samtidig med at 80 mennesker havde stået uden arbejde.
Nu har Elbodan opkøbt forretningen og 80 mennesker har stadig deres arbejde. Samtidig vil de prøve at lave aftaler med leverandørerne så i stadig kan få byttet jeres ting.
Det var da det bedste der kunne ske i denne situation, når nu de tidligere ejere har klokket i det.
Jeg har selv købt for 60-80000 kr ved dem gennem de seneste år, og det kan da godt være at det er lidt mere bøvlet hvis der skulle komme nogle RMA sager, men i det mindste er der stadig nogen der vil prøve på at hjæpe. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Konkurs eller nye ejere
Hvis du har penge tilgode i en virksomhed, der går konkurs, kan du anmelde dit krav i konkursboet. Det foregår rent
praktisk ved, at du kontakter byretten i den retskreds, virksomheden hører under. I København er det dog Sø- og Handelsretten.
Find retskredsen her
http://www.domstol.dk[...]
Du kan ikke være sikker på at få dine penge igen, da der ofte er meget få eller ingen penge i konkursboet.
Ophør eller ejerskifte
Hvis virksomheden er blevet solgt, hæfter den tidligere ejer personligt, medmindre virksomheden har været drevet som et selskab. -- #33
Helt enig, jeg tror også der er mere i det end bare det. De har nok lavet et eller andet så de kan tjene mere på den måde. Det er jo absurd at sætte manden som ejede det før og fik det til at gå dårligt, og ansætte ham som regnskabschef. -- Min kæreste hedder .avi Folk der piver over garantien er væk glemmer alternativet i denne sag.
Proshop køber ikke SHG pga. de syntes det er "synd" at en af de store spillere bare forsvinder fra markedet. Proshop køber SHG pga. de forventer at kunne tjene penge på det.
Skulle Proshop samtidig håndterer alle rma sager o.lign. fra det gamle SHG ville udgiften for at købe SHG stige og der ville formenligt ikke blive tale om et salg. Så ville SHG gå konkurs og i ville stadigvæk ikke have nogen garanti.
Så rent garantimæssigt er der ingen forskel om Proshop køber shg eller ej.
Uanset hvordan man vender og drejer det ville i stadigvæk stå med pikke i postkassen hvis jeres grej går i stykker.
På den her måde betyder det bare at alle de ansatte stadigvæk har et job og at antallet af webbutikker i dk ikke er forminsket pga. af denne konkurs.
#27
Man kan godt sig at det var "flot" af Midt Data at tage garantien med over da de gik konkurs, men i mine øjne kunne de moralsk ikke gøre andet.
I Midt Data sagen var der egenligt tale om at de erklærede sig selv konkurs og derefter købte sig selv i et andet A/S for en slik.
Et smart trick, men samtidig også moralsk forkasteligt da det i bund og grund var et stunt som skulle tage røven på deres leverandøre.
Så i den situation syntes jeg ikke man kan tillade sig andet end at vidrefører garantien i det nye firma (selvom man juridisk godt kunne slippe).
I denne sag er der tale om der kommer en ude fra der gerne vil købe et andet firmas konkursbo. dvs. der er ikke tale om et stunt som skal snyde nogen. og i det lys syntes jeg godt man kan tillade sig ikke at tage garantien med over. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #68:
Istedet for at græde over at de nye ejere af SHG ikke vil give jer garanti, burde i koncentere jer om det faktum at SHG vil forblive SHG, med nogenlunde samme koncept. I skal endelig ikke tro at så store virksomheder går konkurs bare for at slippe af med RMA sager, det kan langt fra betale sig.
Hvad er det for noget crap at lukke ud ! hvis du står med et apperat til over 15'000kr og lige pludselig ikke længere havde nogen "garanti" for en garanti så ville du sku heller ikke sidde så roligt på måsen. Det gør sgu da ikke at en stadig kan "glæde sig over" at de er de samme.
De forbliver jo netop iKKE SHG. Hvis alt var som det "plejer at være" så var ALLE garanti ordninger flyttet med.
Jeg havde fuld ud forståelse for hvis opkøbet havde indebåret en komplet lukning med en nystart for en ny virksomhed uden relation til det forrige. Så havde jeg langt nemmere kunne forholde mig til de problemer der ville være med mistet garanti og reklamation.
Det der gør mig vred, er at det fortsættes under samme navn og brand og stadig kalde sig den samme butik, mens man smider kunder igennem 2år ud i kulden. Det er måske fuldt lovligt iflg. lovgivningen, men der giver satme ikke noget flot indtryk på tidligere kunder udaf til.
Giv mig en eneste god grund til at mit næste hardware køb af f.eks grafikkort til 4000kr skal gøres hos det ny SHG, når det grafikkort jeg købte til 4000kr ved selvsamme butik i februar nu har mistet alt i værdi og garanti.
En anden ting er videresalget af ens brugte HW - ingen gider jo købe det når de ved at reklamation og garanti kan de se langt efter... eller i hvertfald vil de ikke købe det i tilfælde af at de skal igennem en lang og bøvlet RMA proces der er ukendt land.
Det er sgu sådanne ting der giver ringe i vandet.
#76: Hvis du læste ordentlig efter ville du se at det ikke er problematikken, men det er princippet og det indtryk det efterlades ud af til. Det er muligt det er "by the book", men moralsk behøver det ikke at være lig med pænt.
Nej jeg er FÆRDIG med den butik.
-- -- Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|AC Freezer 7Pro|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|SS SH-S203D|SS 205BW|Antec 900|Corsair TX650W Nu skal jeg ikke gøre mig klog på den juridiske side af sagen, men jeg synes der er et par ting som fremtidige kunder i det "nye" shg bør være ekstra opmærksomme på.
Punkt 1.
http://www.crn.dk[...]
En 90 dages plan, hvordan skal vi lige tolke det?? Hvis alt ikke er guld og grønne skove om 90 dage lukker de så biksen igen, så vi kan stå med garanti sager og håret i postkassen endnu engang????? Forklaring udbedes tak.
Punkt 2.
http://www.crn.dk[...]
Det minder i høj grad om at et firma har taget munden for fuld, ligesom shg og Midt-Data gjorde ved at købe op og udvidde til højre og venstre. Her er der selvfølgelig en pengetank i ryggen, men de må vel også have en grænse for hvor mange penge de vil hælde i en underskudsforretning der køber en anden underskudsforretning.
Nu har vi Proshop, Happii, PRC-Data og shg under samme paraply. Enten går det godt eller også ramler det hele med et brag. Personligt gambler jeg aldrig, så mine køb bliver lagt andre steder. -- http://www.crn.dk[...] -- OCTeamDenmark Crew|Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|Antec 900|Corsair TX650W #77: Hvem er det helt præcist du er sur på? Du burde være sur på SHG A/S fordi de gik (eller snart går) konkurs.
Du skal da ikke være sur på en mand der købte aktiverne. Det er da ikke Thyregods skyld at du har mistet din garanti?
" Jeg havde fuld ud forståelse for hvis opkøbet havde indebåret en komplet lukning med en nystart for en ny virksomhed uden relation til det forrige. Så havde jeg langt nemmere kunne forholde mig til de problemer der ville være med mistet garanti og reklamation."
Hvad forskel gør det om de hedder SHJ eller SHG, og om personen der tager telefonen hedder Søren eller Hans??
Eller er du sur over at robotten der piller dine varer ud tidligere har pillet et apparat ud du har mistet garantien på?
Jeg forstår virkelig ikke folk i denne tråd.
#74: Konkurs - ikke nye ejere -- http://chipsguiden.dk[...] #80: læs igen har forklaret det før.
Hvad forskel gør det om de hedder SHJ eller SHG, og om personen der tager telefonen hedder Søren eller Hans??
Der er moralsk forskel og det ved du. Det er meget muligt min moral selv i sådanne situationer ligger noget over andres, men det gør den ikke mindre forkert.
Har beskrevet det før,
Eller er du sur over at robotten der piller dine varer ud tidligere har pillet et apparat ud du har mistet garantien på?
Det kan godt være du synes det er en latterlig problematik og uden betydning for dig, men det er det måske ikke for andre.
Det kan godt være du ikke forstår denne tråd, men der er noget om det når mindst to gør.
-- -- OCTeamDenmark Crew|Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|Antec 900|Corsair TX650W #77 De bliver jo nød til at starte på en frisk for at det kan betale sig, der er næppe nogen der har lyst til at videreføre en butik der gik konkurs, uden at lave ændringere. -- #82: Korrekt, men så burde de også starte på en frisk - aka kappe alle bånd der har med shg brandet at gøre. -- OCTeamDenmark Crew|Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|Antec 900|Corsair TX650W #78
Jeg er ret sikker på det er 90 og alt kører som det skal. dvs. i de første 90 dage vil man kunne forvente længere leveringstider osv. jeg er helt sikker på at elbodan og proshop ikke smider et 2 cifret mio. beløb i et projekt og derefter kun giver det 90 dage.
Derudover kan du ikke helt sammenligne det med gamle shg og midtdatas tidligere opkøb.
for det første er der en langt større kabital i rykken i form af elbodan.
for det andet kørte itbutikken/pcnetto/express delivery bare som aliaser for deres moderbutikker.
Den eneste af de 4 butikker du nævner som gør det er Hapii.
Shg og PRC Data kører som selvstændinge firmaer, med egne lokaler ansatte osv.
Dvs. skulle pro shop gå konkurs ville PRC Data og SHG formenligt blive ved med at leve, såfremt de kan producerer et overskud. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. kæft en debat jeg fik sat igang her! :O -- #83
Det kunne man principielt godt, men så var der dog ikke ret meget ide i at købe shg brandet.
Hvis man ikke skulle vidreføre shg i samme navn, ville man skulle til at opbygge et nyt brand fra bunden og det vil formenligt være alt for omfattende/ for stort et sats.
Så skulle man ikke fører shg videre i samme navn, vil det formenligt ende med at de eneste man købe var varerlageret og resten lod man dø i konkursboet.
det vil betyde at 80 mand mistede deres job og danmark blev en butik fattigere.
Jeg syntes personligt at dette er klart den bedste løsning. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. SHG er stadige min ynglish butik med hensyn til garantien så går det stadige at sende ind til producenten-hvor efter jeg har läst mig til så har shg afsat penge til at hjälpe kommende RMA ager
Men det kan og vil blive en sund forreting igen.
måske kunne håbe på nogen ting bliver anderledes, så noget som de lange lager status der bliver udskud gang på gang.
Måske skulle de også lave en lille ändering af portoen , de må ha tat en del penge på uafhented post order pakker. Men igen det kommer an på om de har en speciel aftale med posten så de rent faktisk kuun betaler for de pakkersom folk henter, sad og regnet ud at 10 uafhented pakker koster midste 500kr for shg (regnet ud på portoen og den tid en medarbejder bruger på at pakke 10 pakker). Efterlign komplett.dk der og begräns muligheden for postorder.
Nu bor jeg i sverige og de danske priser er ofte lidt billigere ind svenske, så på den måde kan de også konkurrer i udlandet (nordiske market) men ike igennem shg.biz men sats på shg.se og shg.no
vender tilbage med mere.... -- My first computer was a Vic 20 at that time computer was new #86: Da kunne de 80 blive fyret og ansat i det nye. Det er set før i mange andre sammenhæng.
Jeg synes bare ikke det er okay. Jeg bryder mig ikke om at mine profil oplysninger mv. automatisk er overført til det nye "shg" mens hele konto oversigten er væk. Jeg har ikke bedt dem om at overføre min "bruger".
Hvis et mærke sælger, så sælger det også på omdømme - men det kan man vist godt skyde en hvid pil efter nu. I hvertfald det IT-firma jeg arbejder hos, har lagt kursen uden om SHG nu mht PC-dele mv.
-- -- OCTeamDenmark Crew|Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|Antec 900|Corsair TX650W #88 jeg tror du misforstår mig.
Pro Shop har ikke nogen interesse i at skulle bygge et nyt brand op fra bunden. Dvs. hvis de ikke skulle bruge SHG brandet er varerlageret det eneste de kunne bruge til noget.
I den situation at pro shop kun købte varelageret ville forretningen SHG forsvinder og medarbejderne miste deres job.
Pro Shop har jo heller ikke plads til 80 nye medarbejdere hvis firmaet shg ikke fortsætter. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #89: Jeg forstår dig skam, men ikke destomindre finder jeg det stadig moralsk usmageligt - hele håndteringen og manglen på information overfor kunderne. Går du ind på siden ser alt jo normalt ud .... men det passer jo ikke.
-- -- OCTeamDenmark Crew|Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|Antec 900|Corsair TX650W Forstår fuldt ud hvorfor de ikke kan sørge for alle RMA-sager - ville nok være en dødssejler fra start. Det jeg er bitter over er måden overtagelsen bliver håndteret på, for det er bestemt ikke noget jeg forbinder med "gamle" SHG!
Virker som om de forsøger at "skjule" situationen for gamle kunder. Alt er på overfladen som før: Man kan stadig logge ind og købe varer med sin konto (selvom man jo egentlig ikke har oprettet sig som kunde hos SHG Online) - først når man MÅSKE får problemer med et gammelt produkt opdager man at alle fakturaer før 9/7 er fjernet..
Kommer der ikke et nyhedsbrev eller oplysninger på hjemmesiden inden for de næste dage opfatter jeg dem som et forsøg på at udnytte gamle gamle "uvidende" kunder ved at lede dem bag om lyset og udnytte SHGs gode rygte UDEN at ville tage konsekvenserne for SHGs fejl!
Måske en god forretning - vil tiden vise - men virker uærligt og lyssky på en måde jeg ikke har den store lyst til at støtte, og i sidste ende bliver det måske dyrt. Er sikker at ærlighed og god service (imod lidt højere pris) var grunden til SHGs succes - og hvor er den ærlighed og service nu??
Har på fornemmelsen at flere er af denne opfattelse? -- Som tilføjelse til #91 vil jeg lige sige at jeg fuldt ud forstår at SHG er lukket ned og reklamationer på varer købt i det gamle selskab derfor som udgangspunkt ikke længere kan oprettes! Er jo spillets regler uanset hvad man køber og hvor man køber det... -- jeg skal ikke handle fremover hos det nye shg, ikke fordi de ikke vil dække garantien, men fordi de har slettet alle de gamle fakture, nu kan jeg ikke engang lave en rma hos producenten. -- #93
Det er nu engang dit eget job at gemme din faktura, at det gamle shg gjorde det muligt at printe dem ud var jo bare en service. Hvis du har smidt din faktura væk er det jo din egen skyld. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #94
Det er rigtigt.
Problemet er dog, at når en virksomhed tilbyder den slags som en service, følger der forpligtelser med.
Hvad SHG-classic burde have gjort i samarbejder med SHG Next, var at sætte sig ved at bord og sige: "Da vi har tilbudt vores ca. utrolig-mange kunder denne service, skal vi rydde pænt op."
Og det gør man ved at:
Annoncere hvad der sker - hvem køber hvad, hvornår.
Der skulle være sent en mail ud til kunderne hvor der stod, at man havde f.eks 7 dage til at hente sine faktura (som PDF fra sitet) hvorefter de ville blive fjernet som en led af overtagelse.
I den her sag, er der mig bekendt sket NULL rent service/kunde-mæssigt. Nogle newssites har skrevet om hvad der ER sket: SHG ER gået i betalingsstandsning, Proshop HAR overtaget, faktura ER blevet slettet.
Kunderne skulle på forhånd have noget at vide, således der kunne være taget stilling til det.
Virksomheder som har købt ved SHG skal gemme deres faktura/bilag i 5 år pga. regnskab så de har deres på det tørre.
Men private brugere som benytter sig af den service SHG stillede til rådighed er blevet dårligt behandlet.
Idag forventer alle at alt er online tilgængeligt: SKAT, Netbank, Nemkonto, Borgerservice osv.
Men skal man være bange for at en stor, kendt, gammel indenfor faget, virksomhed går ned og derfor gemme alt offline på tryk fordi de ikke tænker sig om og giver deres trofaste kunder en mulighed for at gemme data?
Svaret er nej.
Jeg har intet imod Proshop ikke gider betale for RMA hos tidligere SHG-classic kunder og man selv skal snakke med producenten - men at slette de faktura uden warning - den er dum og det fortjener ingen. -- ...crew incognitus
E8200 @ 3750MHz (7.5 * 500) | Ultra 120 eXtreme | Asus P5E3 | Corsair XMS3 DDR3 | XFX 8800GTX XXX 768MB | Raptor 10K 150GB Bare lige for at lukke munden lidt på dem som fortsætter med evindeligt mudderkastning og tilsvining af shg og den nye direktør Poul Thyregod.
I burde i stedet rette jeres vrede imod forbrugerstyrelsen som heller ikke vil hjælpe..
http://www.crn.dk[...]
Og desuden syntes jeg i skal læse Poul Thyregods debatindlæg på crn.dk
http://www.crn.dk[...]
Det er SUPER vigtigt for alle at forstå at shg med Poul Thyregod i spidsen forsøger at finde en løsning på alle de her RMA sager så kunderne kan få deres Reklamationssager behandlet indenfor garantien.
De gør hvad de kan for at hjælpe os kunder!
Husk lige på det inden i vender dem ryggen.. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Nå!
Jeg må sige at PT fortager en rimelig satsning ved at forsøge at drive en gammel virksomhed i et nyt navn (delvis). uden at påtage sig ansvaret for rma og udestående gæld, til kunder og leverandører.
Det svarer lidt til at købe en bil der er blevet påkørt og ikke kan rettes op, men dog er der altid personer der vil forsøge at køre bilen alligevel (hmmm) naivt.
Det bedste PT kunne have gjort, var at lade SHG gå konkurs og istedet have satset på et nyt navn eller koncept, hvor han kunne have købt resten af SHG'lager smidt i røven på noget nyt.
Proshop er en super shop, og intet ondt om PT, men der vil skulle bruges ufattelig mange resurcer på at vinde tideligere kunders tillid tilbage, kan det overhovedet ske nu efter de udmeldinger? thats the question?
Der ville have været mange penge at bygge et nyt brand op for.
Pøj pøj PT. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #96, og hvad skal vi bruge det til?
selvfølgelig er det da ikke forbrugerstyrelsens ansvar at gå ind i sådanne aftaler. har da intet med dem at gøre.
har da INTET med mudderkastning at gøre, men læs lige #95 igen, synes han forklarer det meget godt.
desuden står der følgende på shg's hjemmeside:
"Når De besøger shg.dk kan De opleve, at De skal aflevere oplysninger såsom navn, adresse, e-mailadresse eller telefonnumre, i forbindelse med tilmelding til en eller flere services, samt bestilling af varer. Disse oplysninger vil shg.dk A/S aldrig sælge eller på anden måde videregive uden Deres udtrykkelige tilladelse."
taget fra http://www.shg.dk[...]
læg mærke til at der INGEN information er på hjemmesiden. dem der handler i shg om en uge vil ikke engang opdage at det er et nyt selskab. er det ikke hamrende forkert?
desuden er der et juridisk spørgsmål. da det nye selskab ikke overtager kundeforhold, hvorfor i alhelvede bliver mine kundeoplysninger så overført til det nye selskab.
de har jo travlt med at slette fakturaer og den slags, men medmindre de fjerner alle personoplysninger fra tidligere kunder (eller specifikt beder om lov til at overføre dem) har de ihvertfald handlet imod loven omkring datasikkehred, og jeg agter at politianmelde dem/melde dem til datatilsynet for dette.
og nej, jeg er ikke specielt indebrændt. for min skyld kunne de have lukket og slukket butikken, men man kan altså ikke bare køre videre som om intet or hændt og da slet ikke vælge og vrage i hvilke kundeforhold man ønsker at overføre til et nyt selskab! -- amd x2 3800+@2,5 (2,9 uden låg), 2 gb pc4000 ram, 7900gt, thermeltake tsunami, 19" tft. laptop: dell latitude d820
born to be a geek... Jeg har over de sidste tre-fire år købt for over 200.000kr. hos SHG og må nok sige jeg sank en klump i halsen da jeg læste om garanti problemet.
Eneste plus jeg så kan finde er det for det meste er mærkevare med selvstændig garanti jeg har købt. Maxtor, Hitachi osv. der selv yder garanti via deres side.
Dog at man så selv skal finde ud af det og betale fragten til udlandet.
Men vil gætte på der er mange af mine vare der ingen garanti har på den måde uden en forhandler sender varen ind.
Men sådan er livet sku når man en forhandler går ned med røven.
Samme med kredit nota/penge til gode, de en del af firmaet likviditet så længe de er i firmaet, og dne dag firmaet begære konkurs fastfryses alt af værdier, sågar folks kontorstol repræsentere en værdi og må ikke forlade firmaet, da alt dette skal bruges til evt. at betale kreditore, eller fastsætte en værdi ved auktion/salg af firmaet.
Detteindebære også garanti vare der så snart de lander hos SHG er SHG's ejendom.. Desværre.
Ved ikke hvor meget mere jeg vil handle hos SHG fremover. Men igen nu bør de være mere fremtidsstærke end før. Og når et firma som SHG man ikke regner med har problemer går ned. Tja så kan alle IT forhandlere sku gå ned imorgen. -- Jeg siger tak for jeres Indput! -- Så fik jeg sendt min klage til SHG! -- Hvis man bliver angrebet af Zorro om natten, vågner med så med et set(Z)? Ved opkøb af et Firma, følger alle tidligere Aftaler (Herved Garentier) med over.. så teknisk set SKAL det nye SHG tilbyde Garentien.
Selv hvis SHG var gået Konkurs skulle Thomas Falborg stå for tidligere kunders Garentier.
Så de kan sku ikke løbe fra det, ellers må folk taget forbrugstyrelsen i hånden. -- Naaa why #102 sikker på det? man kan jo vende og dreje tingene meget herhjemme.. så er sikker på at de har ansvaret for de tidligere kunder... men er selv enig med dig om at de burde have fået alle garanti sager osv... -- Amd 3800+ 64 2x512 Geil dual 2x512 hyperx dual, 512mb Ati Radeon X1950 Pro, Creative Audigy 2 ZS, Microsoft Explorer Intelli 3.0, Steelpad MegaNight ->
Du kan læse forbrugerstyrelsen udtalelse omkring denne sag lige her ->
http://www.crn.dk[...]
Så du er lidt galt på den :) -- Q9450 | P5Q DLX | 4GB XMS2 CL4 | HD4870 | TX750W | LiteOn 20x | VelociRaptor 300GB + F1 750GB + WD 400GB | TT Soprano DX | Z2300/Z5500 | SM245B+ 24" | Ahh damnet.. så er det jo bare plain unfair det game de har gang i der. -- Naaa why Jeg har selv penge i klemme ved SHG.dk for en vare som jeg var så uheldig at købe.
Da jeg fik den fra shg blev jeg inden for 10 minutter klar over at det ikke var en ny vare jeg havde modtaget men derimod en gammel vare som var blevet sendt til mig og der var mangler og andet, så retunerede den, fik en kredit nota som nu er værdiløs..
Spildte penge på noget jeg opfatter som decideret svindel fra deres side.
Handler nok ikke lige ved shg igen, og kan ikke anbefale nogen at gøre det. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har lige prøvet at ringe ind med en RMA... Synd for dig, fik jeg at vide.... Vi dækker ikke da det er købt i det gamle firma.
Når jeg tænker på alle de penge jeg har lagt i det firma. Jeg har altid KUN handlet hos SHG.
....JEG HANDLER ALDRIG HOS DEM IGEN.... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Han er ret sjov ham thyregod, han siger "de mistede deres livsværk..." LOL, det kan da ikke være et livsværk når det gik galt, lol.
Og en konfirmering om at han ikke vil rodes ind i shg's fortid, men han vil gerne bruge navnet, lol, han er for sjov. -- #107 Same shit med mig!! Handler der ALDRIG mere!!!! :'( -- "»Jeg kæmper for at finde en løsning, hvor vi stiller medarbejdere til rådighed. Og giver gratis porto fra vores lager til producenten og fra vores lager og tilbage igen til kunden. Det er uhyre vigtigt for mig, at vi ikke indtræder i forpligtelserne. Jeg vil ikke sætte det nye koncept for Shg.dk under pres fra dag ét. Derfor er det vigtigt for mig, at vi strikker en model sammen, hvor vi bliver formidlingscenter, for de gamle sager og ikke indtræder i garantiforpligtelserne,« siger Poul Thyregod."
jeg ville faktisk være tilfreds hvis han i det mindste prøvede at hjælpe de kunder som kommer i klemme, og evt. må nogle af garantierne afvises hvis producenten er en rotte. -- #110 Det er bare surt hvor producenten ikke yder garanti på deres produkt overfor slutbrugeren, eller hvor den er udløbet da producenter kan give fra ingen garanti til livstid garanti. -- Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45 "Jeg kæmper for at finde en løsning, hvor vi stiller medarbejdere til rådighed. Og giver gratis porto fra vores lager til producenten og fra vores lager og tilbage igen til kunden."
Jamen hvorfor fik jeg så at vide samtlige RMA sager er ved at blive pakket om, og vil blive sendt tilbage til brugeren? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #112 Der foregår noget lusket ved det "nye" SHG... Jeg holder mig derfra, det er sikkert! -- Ligesom inde på newz.dk virker det som om at er der 2 der udtaler sig dårligt så følger resten med.
VI VIL IK HANDLE DER........
Nej okay men syntes folk sku gi SHG/Paul en chance istedet for at slagte ham for noget han reelt intet har med at gøre.,
Husk lige at det gamle SHG som folk kender det indgir konkurs begæring, surt men der er intet at hente that´s life.
At Paul så muligvis finder en løsning på eventuelle RMA sager ska man da takke manden for, for at det dette ska ku gi sig ska han trække X antal kroner ud af et firma der intet har tjent.
Så stop lige op en gang inden i brokker jer ""SHG" fra igår er ikke samme firma som SHG fra idag!".
Og jov har lagt tonsvis af kroner derinde og vil fortsætte med det.
Go vind fremover til Paul og det ny SHG........ -- Gigabyte GA-EP35C-DS3R, Core 2 Duo E8400 3,00GHz, 2GB Kingston Ram PC6400 DDR800MHz, Inno3D GeForce 8800GT(680/1960/1688), osv... Super.. Jeg har dog aldrig brudt mig om SHG.. Ved ikke hvorfor -- 2 hænder der arbejder, er bedre end 2 millioner hænder i bøn #114
Lad nu være med at få det til at fremstå som om Poul Thyregod er vores alle sammens frelser.
Jo, jeg havde gjort præcis det samme i hans situation. Han er en dygtig leder, og jeg har personligt lagt mange af mine ordre hos Proshop.
Problemet er i jo, at han nu ønsker at udnytte SHG.dk's gode navn. SHG.dk er muligvis det mest respekteret navn i "computer nørd" kredse. Men det er et fejt trick det han har gang i. Det eneste han ønsker er naturligvis at pumpe SHG.dk brandet for penge.
"Jamen han redder mange medarbejerderes arbejdsplads". Helt ærligt, ledigheden i Danmark er utrolig lav - de skulle nok finde sig et nyt arbejde rimelig hurtigt.
Respekt for hans kompetencer. Det nye SHG.dk skal nok blive en success, tiden heler jo trods alt alle sår.
Personligt vil jeg dog ikke støtte et foretagende som på den måde bare pumper branded, men samtidig skider på kunderne. For udadtil er det jo ikke til at at SHG faktisk er gået på røven. Havde jeg været en måned i USA havde jeg i god tro handlet videre ved SHG.dk. Poul Thyregod ved jo godt, at det ikke går at skrive på forsiden
"Alle tidligere kunder har ikke længere reklamation på deres produkter. Kom og køb glad!"
Dermed ikke sagt at jeg ikke vil handle ved Proshop. -- Vil du have en gratis DVD film? Opret dig hos [L]http://www.lovefilm.dk[...] med gavekoden 42359 :-) 116# Frelser ej nu må du styre dig (med mindre han har horn i panden :-), prøver bare at se lidt positivt på det istedet for at slagte ham.
Og jov har faktisk en RMA sag min Logitech G5 mus er lige gået i laser optikken efter 6 måneder, men eftersom firmaet ik eksisterer mer kan jeg brokke mig fra nu og til juleaften. -- - - We know where we want to go
We just need a light, to get us there... -- -- #117: Du burde læse det hele igennem også P.T egne kommentarer. Der er faktisk mange der er ekstremt utilfredse med hvordan overtagelsen er foregået - det er en princip sag.
Yderligere er der nogle stykker der er kommet gevaldigt i klemme med garanti sager.
Der er faktisk ikke ret meget positivt i det. -- OCTeamDenmark Crew|Intel E8500|Afventer GFX|Gigabyte GA-P35C-DS3R|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|Antec 900|Corsair TX650W har ikke læst hele tråden. men må da sige at jeg os lige sank en klump da jeg læste at de var gået konkurs (har jeg først fundet ud af, fra denne tråd) jeg undrede mig enda over at alle mine fakture på shg var væk. og ikke nok med det, så har jeg for små 14 dage siden købt nået hos shg. hvor jeg ingen fakture fik med i pakken.. hvorfor mon..!! FEDT..
jeg deler #118 holdning fuldstændig, med dine indlæg. fint nok de har overtaget "shg" men at de INTET oplyser om dette er HELT FORKERT
og ja man blir da lidt harm, når de sagtens kan tage ens kunde oplysninger med sig, "men RMA sager, fuck dem" det pisser mig sq lidt af, samt at de INTET skriver herom på "SHG's" hjemmeside.
helt klart sidste gang jeg hander der, med denne manglende information til kunderne..!!
håber det kun må gå ned af bakke for shg online fremover..!
-- -- og så det jo bare rigtig fedt, at man har købt delene til sin nye computer fra henholdsvis PC-netto og shg. pc-netto går konkurs 1½ måned efter mit køb og nu shg. fedt må man sige. nu sidder man bare med en computer man håber aldrig går i stykker :-/ Har et msi 7900 gto der lige er gået puff,så forhørt mig for en en uges tid side hvad jeg skulle stille op,jo jo det skulle han nok finde ud af.
Nå ingen mail efter en uge så tog derover idag og fik og vide det sku bare ærgeligt for dig,deres teknikerne har sagt det ikke er deres problem.
Nå gode råd er dyre kunne dog få min regning printet ud derover så helt ubrugelige er de da ikke.
Med da man ikke bare kan sende sit hardware til msi,fandt jeg ud af ROSENMEIER er det firma der er distributør for msi til shg.
Så på tlf igen og snakket med en gut derfra,som meget godt kunne se problemt,med de handler jo kun forretning til forretning og ikke privat :( grrr tænkt jeg men han ville snakke med direktøren imorgen, da vi hutig blev enig om, at det her var nok ikke den eneste henvendelse i den nærmest fremtid.
Han ringe imorgen til mig om hvordan vi muligvis kan fix en løsning.Så håber på det bedste.
ps: så udtalte han osse det var meget uprofessionelt hvordan SHG håndtere problemt på,da de bare sender det der er i stykker til ROSENMEIER.
Og de får et nyt tilbage,men det koster jo osse tid hos SHG kan jeg se MEEENNNN det kun jo være all de gammle kunder blev så. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|