Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
dårlig service, PC Universe jagtvej 9 kbhAf Gæst thorbjørn nygaard | 28-07-2007 17:42 | 12209 visninger | 58 svar, hop til seneste
PC Universe på jagtvej 9, københavn er det vildeste sted jeg kender.
Min kæreste købte en brugt computer og da jeg spugte om vi måtte prøve den igennem, om den ikke fungerede korrekt og om det var muligt at aflevere den tilbage, var svaret selvfølgelig nej. Men prisen var go'.
Det var da også fint nok og den fungerede, men adapteren larmede som om den var ved at springe. Men ok, en dag gik computeren ned og vi sendte den tilbage til butikken for at de skulle hente de private oplysninger(skoleopgaver osv.) ud, så vi kunne geninstallere Windows.
Det ville koste 400 kr. og der ville gå ca. 2 dage.
Efter ca. en uge ringer hun til butiken og spørger efter backup'en, men nu er chefen på ferie og den lille purk på ca. 15 år, der står i butikken, aner ingenting.
Hun stiller op i butikken for at få sin computer og backup, men denne gang er det en del større person der er i butikken.
Han kender dog godt til sagen men kan ike aflevere de private oplysninger, da de er løbet tør for cd rom'er.
Ok, hun får sin computer med, men opdager på vej ud, at adapteren mangler. Den får hun så med alligevel.
Dagen efter skal hun på ferie og da hun kommer tilbage ser hun, at en lille plastik dims, der skal ind i computeren, mangler.
Igen ringer hun til butikken, der straks svarer at den har hun nok selv mistet.
Dette er et kort sammendrag.
Der har været at utal af opringninger, med folk der bare ikke vidste noget, fordi chefen var på ferie.
Der er nu gået en måned.
Pc Universe Jagtvej 9, Kbh. N
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
-- --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. --
Hej beklager denne lidt uheldige oplevelse det er ikke nårmalt. Så håber alt nu er ok. Hvis ikke så ring direkte til mig på 61670385 uanset tidspunkt. I en ferie situation kan der nogle gange komme kunder i klemme, beklager endnu en gang.
VH Kristian Poulsen
Indehaver af PC-universe.dk
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det kender jeg ALT til
Har haft en mindst lige så dårlig oplevelse med PC universe.
Jeg afleverede i starten af september min bærbar til 24 timers service og specificerede at hardisken ikke fejlede noget, da jeg allerede har fået den tjekket. efter en uge har jeg to gange fået at vide at den lå på bordet og de ville ringe senere samme dag. Det samme sagde de i uge nr. 2 hvor jeg igen ringede flere gange. I trejde uge endte den på værksted og da jeg var så heldig at komme igennem fik jeg at vide at den ville blive tjekket samme dag og at han ville ringe dagen efter. Da det ikke skete ringede jeg til butikken og får at vide at den er FÆRDIG tirsdag 3 uger efter afevering, men jeg har ikke sagt god for reparationen. mandagen før ringer jeg og får at vide at de slet ikke har kigget på den og beder nu værkstedet om at aflevere den til butikken, da jeg ikke ønsker deres "service" længere.
Hvad værre er skal jeg nu betale de 99 kr for den service de ikke har leveret og deres forklaring er at de i butikken har tjekket hardisken????som ikke skulle tjekkes!!!
Heldigvis ligger der en udemærket konkurrent vedsiden af (brugtecomputere.dk) jagtvejen 3. De tjekkede min pc gratis på 10 min og gav mig den information jeg ville have.
Aldrig har jeg fået så tarvelig behandling som hos pc-universe.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Oh og helv.... det minder lidt om PC-Huset her i jylland... monster dårlig butik :(
-- -- #2
Hvad er det for noget information du skulle vide ?
Det er da usædvanligt at en forretning skulle lave gennemsyn af PC for evt. fejl, uden at have betaling for det ?
http://www.pcservicecenter.dk[...]
Hvor meget/længe vil du selv arbejde for 99 Kroner ?
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #4 Pointen var jo at de slet ikke havde kigget på den. De havde fyldt kunden med løgn, fordi de ikke kunne tage sig sammen og se på maskinen.
"mandagen før ringer jeg og får at vide at de slet ikke har kigget på den og beder nu værkstedet om at aflevere den til butikken, da jeg ikke ønsker deres "service" længere."
-- -- ASUS P5N32-E SLI • C2D E6600 • GF 8800 GTS-640 • 4 x 1GB Kingston Value • 4 x 250GB Samsung P120 • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
3Dmark06 = 11.167 Har også prøvet dem, men var nu godt tilfreds, de skiftede min skærm til under det halve hvad jeg skulle give andre steder og det tog 1 uge. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er jo også pc-universe vi snakker om..
Det er jo den værste lortebiks man kan skrabe op i et miljø hvor der bor BZ'ere over det hele..
PC-UNIVERSE holder da max på dårlig kundeservice, tjek nettet for andre folk der syntes de har noget lorte service..
Til #0 ikke et sær tilfælde, det er general service -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. I kan synge en fælles sang.
PC-Universe i er det værste lorte biks i verden.
Jeg vil ingen gang købe en kebab hos jer
Sorry er lidt tosset idag har lige genset jul på vesterbro -- My first computer was a Vic 20 at that time computer was new Jeg har fået en fed service der, synes det er en rigtig hyggelig butik,samt bedre service end nogen andre steder jeg kender, hvor kan man ellers ringe til kl 23 om aftenen? mon ikke bare der er nogen der har været "uheldige",
sådan er det vel alle steder. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har handlet ved PC -universe.dk siden de startede for ca 1 år siden, jeg er super glad for deres produkter og deres handelsvilkår. Ud over det har jeg fået kaff og en god snak med det flinke personale..... Min søsters mand anbefalede mig butikken, og har selv henvist flere af mine venner der ned... Så kun godt her fra Øterbro :-P -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. SUPER fed butik!
Sure bumser er der jo always, men kan varmt anbefale dem, og prism... er de sq helt i top. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hahah, så kommer der lige 3 "gode" beretninger om PC Universe. Lugter lidt af FUSK!
Mon det er nogle profiler, som butikken selv har fået oprettet, for at få sat et positivt spin på sagen, eller i det mindste undgå en lille katastrofe?! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kommer det så igen fra en GÆST! -- Man skal leve mens man gør det
man skal bruge penge mens man tør det Ja tak - få jer et login hvis i vil lave seriøse kommentarer, ellers er det sgu lidt svært at vide noget om. -- ... nub Der er jo også de mennesker som er negative og brokker sig uanset hvad der bliver gjort for dem.
dem kan ingen forretning undslippe, Desvære. at sidde og brække sig offenteligt, som i det her forum er topmålet af egoisme, få dog et liv og være glade for at der er nogle som vil gøre en god indsats, for at afhjælpe de problemer som vil forekomme når man har en computer.
Jeg har handlet mange gange hos pc-univers, og har fået lavet service på min pc. jeg er meget tilfreds. rep priser på langt under det halve som man skal give andre steder
gode råd og vejledning, til afhjælpning af div problemer med computern. servicen er i top hos pc-univers. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kan en admin ikke tjekke IP's fra alle de positive gæste posts? -- ... nub De positive indlæg kommer fra forskellige IPer, fra vidt forskellige danske internetudbydere. Det er ikke samme person.
Blot for at aflive spekulationerne. -- Bevar naturen - sylt et egern
2333334555 #18 Vi har alle venner og bekendte, og sådanne vil det være smart at trække på i en sådan situation, når nu man kender lidt til it, og ved hvad en ip er;-)
Nu handler jeg ikke med små brugtbikser, men advarsel er da noteret. -- #19 Med det argument er det jo så lidt omsonst at bede os checke IPer i første omgang -- you fuhl no man can kil me die no ay not man nice har en clevo der skulle have en ny skærm har kun taget mig fra den 29/10/07 til ?, jo jeg er vildt glad for de PROFs der er i pc universe mener faktisk de skulle instilles til hædersprisen.... anyway nok om de sarkastiske ord synes det er alt for langsomt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ja jeg må sige at samtlige dem der roser buikken næsten oven i hinanden er alle gæster her på sitet. Og dem ser vi sikkert aldrig igen som rigtige brugere. De vil kun give dig deres besyv med igen hvis der igen kommer kritik af den butik. Meget tankevækkende. Nu kan jeg se på den måde thorbjørn nygaard skriver på at hverken han eller hans kæreste har den store indsigt i computere. Til den slags mennesker vil jeg bare sige prøv næste gang at sætte jer lidt mere ind i det inden i farer ud og køber et eller andet tilbud bare fordi det er billigt. I det hele taget skulle i slet ikke ha købt da de i butikken fortalte jer den ikke kunne retuneres ved fejl. I har tydeligvis ladet prisen bestemme om i ville købe for prisen var jo go. Så aben et lidt havnethos jer. Men det er som med så mange andre ting i handler at man ikke får den bedste service alle steder. Jeg skal fandeme ikke ha købt noget som helst i den butik uanset om så de næsten smider det i nakken på mig. Jeg handler meget få steder på nettet med nye ting og køber kun brugt på denne type sites fra bruger til bruger og der er jeg også blevet skuffet et par gange men er dog blevet glad de fleste. Til thorbjørn nygaard: Køb nyt næste gang. Spar hellere lidt længere op og få ordentlige ting og hold jer for guds skyld fra sælgere der ingen reklamationsret vil give det skal få jer til at dreje om på hælene med det samme med besked om de kan beholde deres skrammel. :-) -- Hvad handler om dårlige IT butikker i Kbh, så kan jeg fraråde jer at handle hos DataEngross.. (Falkoneer Alle) De største amatørere jeg nogensinde har handlet hos! -- • Intel C2D 6850 • Asus P5E-VM • Asus EN8800GTS-512
• Corsair XMS2 4 Gb • 320 Sata II • Creative X-Fi
• Corsair VX550W • Vista 64 • 3D06: 11850 Jeg har siddet og vurderet den måde de "Gæster" skriver på.
Prøv at tjekke deres brug af kommaer, deres måde at afslutte sætninger på og deres sprog. Københavnsk, ny linie pludselig = sat ind fra et word dokument eller andet som er tilsendt. Deres brug af punktummer i streg...
Det er samme person. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Prøv at se #9, vedkommende har fået tilsendt teksten og bedt sat ind her på sitet. "Hun" har så bare lige glemt at tilpasse dens nye format her i svar feltet.
Hvorfor skulle 3 brugere på ½ time skamrose en så ukendt biks? Søg på deres nicks, og de fremkommer ikke andre steder. Og sikkert heller ikke hvis man tog deres IP :D -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kan man ikk lave det der med en proxy ?? Vis man kigger efter er der meget de samme stave- og grammtikfejl. Som er meget tydelige. -- Her har i indtil vidre den latterligste sælger jeg har set på hol: http://hol.dk[...] #23. Hvad er der galt med den biks?
De største amatørere jeg nogensinde har handlet hos!
Kan du være lidt mere specifik?!? -- Hellere komme galt af sted, end slet ikke komme af sted! til alle gæst tråde... smut nu med jer.. det er jo ligesom at se en tro kopi af tråden omkring butik.dk og chippen.dk.. ik andet en whineri og så oven i købet fra gæster.. så lame, det kan man sgu da ik tage seriøst.. -- #23
har heller ingen grind til at klage over
DataEngros.dk -- .·°*o0o*°·. aaa....grind = grund -- .·°*o0o*°·. Hahahahahaaaa!!! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. jeg kan kun være enig, den måde det er skrevet på og specielt sprogbrugen få mig til at tro på det er en og samme person.
lidt gammel tråd, men servicen er nok den samme. -- lige ang. deres køb
CHECK købeloven samt forbruger rådet, så er det problem løst -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg indleverede min inspiron for over en måned siden og hører intet, selv om jeg rykker.
Men kan det ikke en gang betale sig at køre ind til butikken? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg kan kun advarer mod PC universe, jeg har haft en PC skærm til reparation siden den 22. juli 2007 og har rykket og rykket, og efter 9 mdr.blev jeg pludselig ringet op, at nu kunne jeg hente min skærm og at man ikke kunne lave den og jeg måtte se at komme og hente den så hurtig som muligt.Da jeg kom til butikken for at hente min skærm blev jeg bedt om aldrig at komme der mere ? De 15 minutter jeg ventede i butikken til det blev min tur,kunne jeg også konstaterer andre utilfredse kunder. Mit råd drop den butik for rep. af PC udstyr. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hej G
Ja det er beklageligt at du ikke fik din skærm før det tidspunkt. Men du glemte at nævne dette:
1: At i hele perioden låne du en kvalitets IBM skærm af os uden nogen form for beregning.
2: At vi forgæves havde forsøgt at skaffe op til flere reservedele der alle blev brændt af pga. fejl i din skærm
3: Da du fik den udleveret kostede det dig ikke noget
4: Vi bedte dig om at forlade butikken fordig du viste en truende adfærd.
Beklager men skal nok skrive forklaringer til dem der har brug for det. Glem ikke at vi håndtere ca 6-7.000 reparationer pr. år. Så er ked af at alle de mange glade kunder vi har ikke skriver her. Når jeg ser på den streng der er her er det blot en micro procentdel ud af vores totale. Jeg skriver også her fordi det betyder noget for mig at alle er glade. Men det kan ikke lade sig gøre uanset hvilken forretning man har. Yderlige er i velkommen til at skrive.
Kristian Poulsen
Indehaver. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #36 mht. pkt 2. hvordan f....., kan en defekt ting i hans skærm brænde nogle nye dele af?, har i aldrig hørt om fejlsøgning før at man smækker de nye dele i? -- Cpu: Amd 6400+ Black edition, Mb: Asus M2N, Gfx: Msi 8600GT, 1600 Mhz DDR3 ram, HDD: Maxtor 2*250GB sata i raid 0 Tak til Junior supporter,den fatter jeg ej heller.Nu husker Kristian ikke så godt for det var kun i sidste halvdel af perioden jeg lånte en skærm, det er jo svært at undvære sin pc i 9 måneder. Og den med truende adfærd passer ej heller, for inden vi havde afleveret den lånte skærm fik vi at vide vi aldrig skulle komme der mere. Han glemte også at fortælle at han havde truet med politi-anmeldelse,og vi blev ringet op af Brønshøj politi...........han bruger mange metoder.
nå men slut med ham, vi skal videre. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Guldborg hvad tror du vi vinder eller har ud af at have din skærm inde så lang tid? Ikke noget! Det har kun været en KÆMPE udgift at have din skærm inde, den skulle du have udleveret for LAAANG tid siden uden rep. Du kunne til en hver tid ha hentet den. Vi gjorde blot det bedste for at skaffe din reservedel.
Junior supporter - Du har brug for erfaring MEGET mere før du udtaler dig her om. Men det kommer nok når du lære mere om hvordan man fejlsøger og måler på periodisk defekte komponenter.
Kristian Poulsen -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det lyder som en skod butik -- #40 helt enig -- E6750, XFX 8800 GTX, 2 GB 6400 DDR2, Samsung 226 BW #39
Det lader til at du har brug for MEGET kundeservice erfaring før du begynder at kaste dig ud i en disskusion af denne størrelse på et af danmarks størtse hardware sites.
-- -- 9 måneder!! det kan da ikke forsvares. Det er dælme dårlig service. Også selv om der er låne skærm i noget eller hele perioden. -- |MSI P6NGM-FIH | E2180 @ 3.0 | 2x1GB Corsair XMS2 PC6400 |
|Antec NSK1380|HD 3650 Passiv kølet|
|Seagate 7200.11 500GB 32MB|WD Passport 160GB | #39 tjek min profil, hvad tror du jeg arbejder med til dagligt og har gjort det de sidste 20 år........
Så måske du skulle blive tør bag ørene og finde dig et arbejde som du magter. -- Cpu: Amd 6400+ Black edition, Mb: Asus M2N, Gfx: Msi 8600GT, 1600 Mhz DDR3 ram, HDD: Maxtor 2*250GB sata i raid 0 Først vil jeg sige at jeg intet kender til PC-Universe, har aldrig handlet der (men vil nok heller ikke nu)
Et lille tip til indehaver Kristian Poulsen: At begynde og diskutere med dine kunder, især dem der har haft en dårlig oplevelse, er et farligt område at bevæge sig ind på. Især hvis man begynder med at være lidt nedladende og bedre vidende. Det hjælper ikke de kunder som har haft den dårlige oplevelse, og det hjælper heller ikke på butikkens ry.
Du må næsten kende til Chippen, men jeg ved ikke om du ved at han også brugte dette forum til at kommunikere med hans utilfredse kunder, med meget uheldige følger.
Derfor siger jeg at hvis ikke du vil ende med at have det ry som han fik, så stop nu og koncentrer dig om din forretning og dine kunder, især dem som ikke føler sig godt behandlet, for det kunne tyde på at der er en del af dem. -- http://www.strife.dk[...]
-----
http://www.mcb.dk[...] #39
du kan godt opgive at få vendt den her for det giver kun dårlig respons.
jeg arbejder selv med pcér og der er bare kunder men ikke kan gøre glsde om man så giver dem en helt ny bedre pc. -- Der var engang.................. #36:
Kan ikke lade være med at tænke over den her post:
Glem ikke at vi håndtere ca 6-7.000 reparationer pr. år. Så er ked af at alle de mange glade kunder vi har ikke skriver her.
Kan se at der er åben 6 dage om ugen. Dvs. 312 arbejdsdage på et år. Det er vel og mærke uden helligdage.
Hvis PC-Universe "kun" foretager 6.000 reparationer om året, så svarer det faktisk til 19,2 reparationer om dagen.
Alene i gebyrer for fejlsøgning, løber det op i 1.900 kr om dagen i omsætning. Godt gået.
Man må vel forvente at der ind i mellem alle de dejlige fejlsøgninger kommer nogle reparationer. Mon ikke at mindst halvdelen af de 19 daglige fejlsøgninger på kunders PC'er resulterer i mindst 10 reparationer?
Hvad så mon de betaler i gennemsnit? Lad os sige 400.
Så omsætter forretningen faktisk for ca. 4.000 ekstra om dagen plus de 1.900 for fejlsøgninger. Dertil kommer der så salg af hardware osv.
Så er det er jo alle tiders forretning det der. Nu har jeg selvfølgelig forsøgt at holde mig til "lave" tal. Sandheden er vel at PC-Universer tjener langt flere penge end hcad mit simple regnestykke indikerer.
Det er jo en guldgrubbe det der. Godt gået :)
Hvis jeg har regnet forkert, så er det min egen skyld :D
Kasper -- Glemte lige at tilføje en ting. I følge Kob.dk er der 1 ansat i firmaet PromoteIT, som står bag PC-universe. Godt gået af en ansat kan løse omkring 20 opgaver om dagen.
Kunne også godt tænke mig en ansat med 130 arme ;) -- pc-universe har jo 1000 af gode kunde men kun 50 dårlig kunde så... det er jo også kun mennesker så det er en okay service -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 1) Det #0 indleverer PC'en til, kunne man selv gøre på en aften. Selv lave backup- enten brænde nogle cd'er eller lægge følsomme ting på en usb stick eller usb harddisk.
2) Ingen grund til at indlevere en bærbar hvis det er selve strømadaptoren der hyler/larmer. Den kan man få byttet eller selv finde en ny hvis det er.
3) Geninstallation af windows er noget de fleste kan, og det skulle undre mig om der i folks omgangskred ikke er en der bare har lidt indsigt i computere og kunne gøre det.
Det selv at være en aktiv del af det kan spare mange hovedpiner. -- Intel E8500|Inno3D GeForce 9800GX2|Gigabyte GA-P35C-DS3R|AC Freezer 7Pro|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|SS SH-S203D|SS 205BW|Antec 900|Corsair TX650W Det er måske derfor at Kristian Poulsen fra PC Universe, vælger at skifte navn på butikken til PC-Express.
Men fordi man omdøber "lort" til "bæ" får det jo ikke tingene til stinke mindre. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Sjovt som alle de positive indlæg er smæk fyldt med stavefejl. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. blot en sidebemærkning:
er ked af ham, der kritiserer Data Engros, jeg handler der jævnligt og bortset fra ejeren, er de meget flinke og har gode priser og udvalg. syntes lige jeg måtte forsvare dem.
nu har jeg så ikke været der for at få vejledning på nogen særlig måde, det er måske det du kritiserer, cyber andy? -- gigabyte p35-ds3, e8400@4ghz, apack zerotherm btf95,
ocz pc8500, xfx 8800gtx, x-fi,
aerocool nitron, 120mm coolink, corsair hx620 Blot til info så andre ikke begår samme fejl som mig.
Så har butikken skiftet navn og adresse men servicen er stadig manglende, eller ikke tilstede.
PC-express
Ågade 98
2200 København N
Og den yderst mindre bemidlede ejer er stadig Kristian Poulsen.
[BLUE]Personangreb slettet[/BLUE]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. --
Jeg har lige fundet et tilgodebvis op 949kr til pc universe. Kan jeg rive det i stykker eller dur det til PC-express? -- sorry for tastefejlene. Tilgodebeviset er PÅ 949kr:) -- du kunne jo selv prøve at gå derned og spørge eller tage din telefon og ringe til dem, kan det være så svært? -- Gigabyte GA-EX58-UD5/i7 920/6 GB Kingston HyperX 1600mhz CL8/1TB HD/Noctua NH-U12P/Inno3D GTX-295 / http://www.techpowerup.com[...]
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|