Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Penge retur for 360?

Af Bruger Marc84 | 03-12-2006 21:42 | 1463 visninger | 18 svar, hop til seneste
Pga. det ikke er muligt at svare på tråde som gæst har jeg lånt min ven Marc' profil... Jeg hedder Frederik forresten... Jeg købte en Xbox360 tilbage i januar af Merlin og jeg må desværre indrømme at jeg er blevet rigtig godt træt af den. Jeg har være igennem 2 forsk. konsoller og har ialt haft den 2 gange til reperation. Nu gør den så knuder igen. Derfor tænkte jeg på om jeg kan bede om at få alle mine penge retur? Alle reperationerne har været igennem Merlin forresten. Hvad hvis jeg ikke havde kontaktet Merlin, men havde gået direkte til Microsoft istedet? På forhånd tak! :)
--
#1
Mentor
Junior Supporter
03-12-2006 21:50

Rapporter til Admin
Så vidt jeg er orienteret, så har MS da en fantastisk reparationsservice. Prøv lige at kontakte dem. Mht. at få pengene tilbage, så burde du have gode chancer. Læs mere på forbrugerrådets hjemmeside.
--
Mentor http://www.pokerexperience.org[...]
#2
Marc84
Bruger
03-12-2006 21:55

Rapporter til Admin
#1. Jeg har skam intet imod Microsoft eller deres service. Den er skam fin. Jeg er bare træt af hele tiden at have problemer med min 360. Det lyder meget godt mht. at få pengene retur. Skal jeg gå direkte ned i merlin med min defekte 360 under armen samt kvitteringen i hånden og sige at der er problemer med den og så bede om at få mine penge retur? Ellers er det lidt mere kompliceret end det?
--
#3
Marc84
Bruger
03-12-2006 22:13

Rapporter til Admin
Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde det rigtige info på forbrugerrådets hjemmeside for synes den er meget uoverskuelig.
--
#4
StufMeister
Mega Supporter
03-12-2006 22:25

Rapporter til Admin
Nemmere at ringe til dem i morgen...Der får du det mest præcise svar
--
Gider ikke diskutere i fora. Brug mit svar eller ignorer det...
#5
Marc84
Bruger
03-12-2006 22:28

Rapporter til Admin
#4. Ok tak :)
--
#6
Turbo_crash
Guru
03-12-2006 22:38

Rapporter til Admin
Med mindre det er den samme fejl der kommer igen og igen, og de ikke kan lave den, så kan du ikke forlange pengene retur, og slet ikke efter så lang tid. Kan de lave den inden for kort tid og du får den retur og den virker, så er der heller ikke noget at gøre, der er ikke returret bare fordi det er noget lort man har fået.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL. 1,3 million+http://kortlink.dk[...]
#7
dumdum
Bruger Aspirant
03-12-2006 22:44

Rapporter til Admin
#5 Hvis du kan finde købeloven et sted online så prøv at kigge på §78 stk. 4 og 5. I dem står der, at sælger (merlin) skal afhjælpe manglen, hvis der er noget galt med din xbox. De skal afhjælpe manglen uden at det er til væsentlig ulempe for dig. Hvad der er til væsentlig ulempe for dig er altid lidt svært at sige, men efter 2-3 indleveringer uden at fejlen er rettet mener jeg godt, du kan kræve pengene retur. Det står specifikt i §78 stk. 5 at at du kan kræve at købet ophæves (og du dermed får pengene retur), hvis de ikke kan finde ud af at afhjælpe fejlen, uden at det er til væsentlig ulempe for dig.
--
#8
Chucara
Monsterbruger
03-12-2006 22:45

Rapporter til Admin
Mærkeligt at det er Merlin, der tager sig af det - da jeg købte min i EBGames fik jeg at vide at de første 10 dage (eller var det 14) skulle jeg komme til dem - derefter skulle jeg kontakte MS, ligesom der også står i dokumentationen..
--
#9
dumdum
Bruger Aspirant
03-12-2006 22:46

Rapporter til Admin
#6: han snakker ikke om returret men om at hæve købet, fordi sælger ikke kan udhjælpe manglen :-) Link til købeloven: http://www.retsinfo.dk[...]
--
#10
AmooK
Ny på siden
03-12-2006 22:47

Rapporter til Admin
Det det samme med f.eks et defekt fjernsyn, efter 3 gange reperation, kan du forlange din penge tilbage fra sælger, ellers skal sælger selv stille en ny Xbox360 til rådighed.
--
#11
Turbo_crash
Guru
04-12-2006 01:39

Rapporter til Admin
#9 Jep, men jeg snakker stadig om returret i følge købeloven, for er det en fejl som er løst men efter længere tid efter kommer igen, så er der ingen returret af den grund, og noget tyder jo på at det har været tilfældet siden den er så gammel som den er, for har der været en konstant fejl, så kunne han have lade købet ophæve i løbet af kort tid. Det samme gælder hvis der er forskellige fejl der optræder, så er der heller ingen returret.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL. 1,3 million+http://kortlink.dk[...]
#12
Thomas
BOFH
04-12-2006 03:04

Rapporter til Admin
#8>>Det er 100% forkert det de siger. Købeloven siger meget klart at butikken der har solgt varen skal håndtere servicen. Det vil sige at ingen butik kan nægte at tage apperatet ind til reperation de første 2 år. At Microsoft yder den service er kun noget ekstra du er under ingem omstændigheder forpligtet til at tage imod det tilbud. #11>>Det kommer jo helt an på hvad fejlen er og hvordan den opstår. Du kan sagtens komme ud for at selv 2 år gamle apperater bliver krediteret til fuld pris hvis det er en fejl der ikke kan repereres. Det kommer dog helt an på den enkelte sag så det er lidt svært at udtale sig præsist når vi ikke har ale detaljerne.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#13
Just
Giga Supporter
04-12-2006 03:16

Rapporter til Admin
#12 Vil det sige at jeg kan gå ned til EBgames med den 360'er jeg i sin tid købte der og lade dem foretage "RMA" proceduren, og derved blive fri for at skulle UPS'e frem og tilbage til MS?
--
The closest u'll ever get to light speed ------> Athlon FX51 på SK8V X800 PRO-VIVO @ XT-PE -------> Virtually Silent via "the blue giant"
#14
L00t
Moderator
04-12-2006 08:23

Rapporter til Admin
#13 Sagtens - men så tager det sædvanligvis en uge eller to længere, fordi EB selv skal håndtere det.
--
Bevar naturen - sylt et egern http://uvorn.dk[...] http://uvorn.dk[...]
#15
isl22481
Supporter
04-12-2006 08:44

Rapporter til Admin
Hejsa Og husk at bede om en maskine der ikke er repareret før!!! Du kan evt. anføre din historik vedr. 360. Ellers får du en repareret maskine tilbage fra MS. mvh.
--
"I was unable to test full stability before the system failed"
#16
Turbo_crash
Guru
04-12-2006 11:19

Rapporter til Admin
Thomas, der var også det jeg forsøgte at tydeliggøre, at det kræver at de ikke kan reparere den. isl22481. Han kan faktisk ikke engang forlange at få en ny maskine, men en i samme stand når den bliver ombyttet eks. der er ingen krav om at man får nyt, og de er som ligeglade med dens historik, det ændre ikke meget ved reperationen denne gang.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL. 1,3 million+http://kortlink.dk[...]
#17
isl22481
Supporter
04-12-2006 11:24

Rapporter til Admin
Hejsa Det er rigtigt #16 men hvis alternativet er at få pengene retur tror jeg nok at MS vil vælge at ombytte til nyt i stedet for at miste en kunde til PS3. Og det skader vel ikke at sige at man vil ophæve købet da man kun er forpligtet til at give forhandler 2 rep. forsøg før man kan kræve pengene tilbage jvf. købeloven og tænk. mvh.
--
"I was unable to test full stability before the system failed"
#18
Thomas
BOFH
04-12-2006 11:46

Rapporter til Admin
#16>>Det er faktisk forkert at udlevere en "refurbished" enhed ifølge dansk lov(men desværre praksis for flere alligevel). Loven siger at ombytningen skal være med en ny enhed men som sagt så er der flere internationale virksomheder der skider på det og leverer refurbished enheder som ombytning.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk

Opret svar til indlægget: Penge retur for 360?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning