Så vidt jeg er orienteret, så har MS da en fantastisk reparationsservice. Prøv lige at kontakte dem. Mht. at få pengene tilbage, så burde du have gode chancer. Læs mere på forbrugerrådets hjemmeside.
--
Mentor
http://www.pokerexperience.org[...] #1. Jeg har skam intet imod Microsoft eller deres service. Den er skam fin. Jeg er bare træt af hele tiden at have problemer med min 360.
Det lyder meget godt mht. at få pengene retur. Skal jeg gå direkte ned i merlin med min defekte 360 under armen samt kvitteringen i hånden og sige at der er problemer med den og så bede om at få mine penge retur? Ellers er det lidt mere kompliceret end det?
--
Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde det rigtige info på forbrugerrådets hjemmeside for synes den er meget uoverskuelig.
--
Nemmere at ringe til dem i morgen...Der får du det mest præcise svar
--
Gider ikke diskutere i fora. Brug mit svar eller ignorer det...
Med mindre det er den samme fejl der kommer igen og igen, og de ikke kan lave den, så kan du ikke forlange pengene retur, og slet ikke efter så lang tid.
Kan de lave den inden for kort tid og du får den retur og den virker, så er der heller ikke noget at gøre, der er ikke returret bare fordi det er noget lort man har fået.
--
.........
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#1 på UD Agent TEAM HOL. 1,3 million+http://kortlink.dk[...] #5 Hvis du kan finde købeloven et sted online så prøv at kigge på §78 stk. 4 og 5. I dem står der, at sælger (merlin) skal afhjælpe manglen, hvis der er noget galt med din xbox. De skal afhjælpe manglen uden at det er til væsentlig ulempe for dig. Hvad der er til væsentlig ulempe for dig er altid lidt svært at sige, men efter 2-3 indleveringer uden at fejlen er rettet mener jeg godt, du kan kræve pengene retur. Det står specifikt i §78 stk. 5 at at du kan kræve at købet ophæves (og du dermed får pengene retur), hvis de ikke kan finde ud af at afhjælpe fejlen, uden at det er til væsentlig ulempe for dig.
--
Mærkeligt at det er Merlin, der tager sig af det - da jeg købte min i EBGames fik jeg at vide at de første 10 dage (eller var det 14) skulle jeg komme til dem - derefter skulle jeg kontakte MS, ligesom der også står i dokumentationen..
--
#6: han snakker ikke om returret men om at hæve købet, fordi sælger ikke kan udhjælpe manglen :-)
Link til købeloven:
http://www.retsinfo.dk[...]
--
Det det samme med f.eks et defekt fjernsyn, efter 3 gange reperation, kan du forlange din penge tilbage fra sælger, ellers skal sælger selv stille en ny Xbox360 til rådighed.
--
#9
Jep, men jeg snakker stadig om returret i følge købeloven, for er det en fejl som er løst men efter længere tid efter kommer igen, så er der ingen returret af den grund, og noget tyder jo på at det har været tilfældet siden den er så gammel som den er, for har der været en konstant fejl, så kunne han have lade købet ophæve i løbet af kort tid.
Det samme gælder hvis der er forskellige fejl der optræder, så er der heller ingen returret.
--
.........
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#1 på UD Agent TEAM HOL. 1,3 million+http://kortlink.dk[...] #8>>Det er 100% forkert det de siger. Købeloven siger meget klart at butikken der har solgt varen skal håndtere servicen. Det vil sige at ingen butik kan nægte at tage apperatet ind til reperation de første 2 år. At Microsoft yder den service er kun noget ekstra du er under ingem omstændigheder forpligtet til at tage imod det tilbud.
#11>>Det kommer jo helt an på hvad fejlen er og hvordan den opstår. Du kan sagtens komme ud for at selv 2 år gamle apperater bliver krediteret til fuld pris hvis det er en fejl der ikke kan repereres. Det kommer dog helt an på den enkelte sag så det er lidt svært at udtale sig præsist når vi ikke har ale detaljerne.
--
hilsen
Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#12 Vil det sige at jeg kan gå ned til EBgames med den 360'er jeg i sin tid købte der og lade dem foretage "RMA" proceduren, og derved blive fri for at skulle UPS'e frem og tilbage til MS?
--
The closest u'll ever get to light speed ------> Athlon FX51 på SK8V
X800 PRO-VIVO @ XT-PE -------> Virtually Silent via "the blue giant"
Hejsa
Og husk at bede om en maskine der ikke er repareret før!!!
Du kan evt. anføre din historik vedr. 360.
Ellers får du en repareret maskine tilbage fra MS.
mvh.
--
"I was unable to test full stability before the system failed"
Thomas, der var også det jeg forsøgte at tydeliggøre, at det kræver at de ikke kan reparere den.
isl22481.
Han kan faktisk ikke engang forlange at få en ny maskine, men en i samme stand når den bliver ombyttet eks. der er ingen krav om at man får nyt, og de er som ligeglade med dens historik, det ændre ikke meget ved reperationen denne gang.
--
.........
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#1 på UD Agent TEAM HOL. 1,3 million+http://kortlink.dk[...] Hejsa
Det er rigtigt #16 men hvis alternativet er at få pengene retur
tror jeg nok at MS vil vælge at ombytte til nyt i stedet for at
miste en kunde til PS3.
Og det skader vel ikke at sige at man vil ophæve købet da man
kun er forpligtet til at give forhandler 2 rep. forsøg før man kan
kræve pengene tilbage jvf. købeloven og tænk.
mvh.
--
"I was unable to test full stability before the system failed"
#16>>Det er faktisk forkert at udlevere en "refurbished" enhed ifølge dansk lov(men desværre praksis for flere alligevel). Loven siger at ombytningen skal være med en ny enhed men som sagt så er der flere internationale virksomheder der skider på det og leverer refurbished enheder som ombytning.
--
hilsen
Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk