Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Foeniks-computer..Af Supporter Aspirant Marco- | 29-03-2005 10:48 | 20675 visninger | 122 svar, hop til seneste
Hej..
Jeg skal have købt en pc hos, http://www.foeniks-computer.dk[...] så bliver lige nød til at spørge:
Bliver pc'en leveret samlet ?
Og hvis der er nogle der lige har noget at tilføje så sig endelig til :)
--
hvis du køber en af deres basis pc'er hvor de vælger indhold, så er den færdig samlet.
men jeg vil bestemt fraråde føniks computer.
har oplevet enorm stupiditet fra det firma .. noget så simpel som korrekt montering af en box køler magter de ikke, hvilket resulterede i en 86 grader varm P4 ( og det er meget for en p4)
samt de har en tendens til at bruge billige lav kvalitets komponenter i deres samlede pc'er, og er derfefter ude af stand til at finde en fejl, som foresager at systemet fryser ved simpel musik af spilning.
jeg kiggede en gang på den og konkluderede det var bundkortet, og efter skift af bundkort, har der ingen fejl været. -- ¨~NoX~¨ -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. --
Efter min mening så kan de heller ikke finde ud af at samle en computer, jeg købte selv en der som var forkert samlet og et kabel manglede som de prøvede at sælge mig som ekstra udstyr.
Efter min mening så skal du heller ikke handle hos multimediaworld da jeg har vundet en sag over dem i forbrugerstyrelsen.
Kan anbefale zitech,shg,datatel. Bare lige min mening. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. min far har for et stykke tid siden haft en kunde inde med en comp til rep hvor at floppy drevet ikke virkede efter kunden havde fået den retur fra føniks computer efter den havde været til rep derinde... da det så kommer til stykket har de vendt floppy kablet forkert så drevet logisk ikke virker...
som #3 skriver kan jeg heller ikke tilråde multimediaworld har selv haft store problemer med at de havde solgt mig en OEM harddisk uden garanti... -- http://www.sluttygirl.dk[...]
Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date... jeg kender 3-4 der har føniks computer og de virker helt fint der har aldrig været noget med dem....Så det forstår jeg ikke helt :S -- Har 50 Gmail så smid en mail ind på [email protected] vis i skal bruge en :) Køb ikke der.
De er fandme det ringeste jeg nogensinde har oplevet! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har selv købt min bærbar der inde (føniks), der har ikke været nogle problemer med den endnu. Den er fra november/december 2004... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. De havde brændt en stang ram og ram-slottet i bundkortet af ved levering. Da jeg så prøvede at bytte om på rammene, men ikke fik det til at virke, sagde de, at skaden var selvforskyldt. Hva fanden fejlede den så inden, jeg pillede? -- lad vær og "pil" og send den tilbage :) -- Har 50 Gmail så smid en mail ind på [email protected] vis i skal bruge en :) Det svarer til, at du ikke må sætte dit grafikkort i, og se om det virker, for "så har du ødelagt det, da du satte det i". -- Både mig og min lillebror har føniks computere og der har været tons hvis af problemer med dem. Begge har de frosset i spil, og i begge tilfælde er grafikkortene brændt af, uden nogen for for køler skift eller OC. Jeg har selv været nød til at skifte gfx(brændt af) strømforsyning(brændt af) og ram(passede ikke til bundkort og kunne derfor ikke registrere begge blokke, eller det hva hvad de sagde efter lang tids brok og en stor porto regning)
Jeg har kun oplevet dårlig service og dårlig kvalitet fra det firma -- Sidder selv ved en føniks comp, fra september '04, og jeg fik en defekt CPU (xp2200+) til at starte med, så jeg sendte den tilbage, og fik den tilbage, oven i købet med en xp2400+ istedet... Men jeg må indrømme at de var ok, men jeg ville ikke vælge dem igen tror jeg...
De bruger også billige low-end komponenter... -- When someone annoys you, it takes 42 muscles to frown, but it only takes 4 muscles to extend your arm and smack them. En af mine venner har også haft meget dårlige erfrainger med deres computere.. Han cpu var meget varm og det viste sig så at han havde brugt altmindeligt lim til at sætte køler og cpu sammen. -- Stavefejl er gratis;) Købte en samlet pc ved dem for 3 år siden. Det var en Xp-2400@2 ghz. Da jeg fik den med hjem bootede den ved 2400 mhz....:) Det var der jeg fik øjenene op for computere. For jeg nåede ikke engang i gennem Win install (hvorfor mon?)
Men maskinen var low-end:
ECS mobo
Eliksir ram
codegen kabi
Det var jeg havde. -- Http://www.royalrock.dk[...] Har handlet gentagende gange og en del af mine venner,samt stort set hele min familie har på min anbefaling handlet ved føniks computer.
Jeg har kun haft få problemer og der har aldrig været noget der ikke blev byttet/rep hurtigt og uden problemer.
Jeg kan stadigvæk kun give mine bedste anbefalinger.
(Håberat i læser dette indlæg føniks, så jeg kan få lidt rabat næste gang vi ses) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kan heller ikke anbefale dem..
Da en af mine venner skulle købe PC for lang tid siden, påstod de at FSB'en og CPU-hastigheden skulle ligges sammen.. Det var så en 1600+ på 1,4 GHz som altså kørte 1,666 GHz (ja det gjorde den jo så ikke..) :)
Desuden gik hans harddisk i stykker 3-4 gange, før de fattede at det var PSU'en det var galt med (overspænding, eller hvad det hedder)
Ikke at det her gør dem ringere, men de sælger ikke engang tomme CD-R skiver :D
Syntes også de er lidt dyre .. SHG, M-E osv. kan klart anbefales istedet for Foeniks .. -- MSN: [email protected]
"Hvad fanden kan den bruges til?"
Robert Lloyd, Ingeniør hos IBM om mikroprocessorens fremtid, 1968 #15 man kunne muligvis tror på dig lige indtil de sidste linjer, faldt alt troværdighed som din post havde til jorden .... tsk tsk
-- 640 kilobytes ram burde være nok til alle.
Bill Gates -
You know you spend too much time with your computer: when you start double-clicking the remote control. Jeg har købt min computer hos dem, den gang AMD XP'ere kom i handlen, og der har aldrig været nogle problemer med den, jeg har dog kun rammen og harddisken tilbage fra den
dengang bestod den af en Xp1800+ og et ECS K7S5A.
Lige netop det bundkort er et mareridt for dem som får et som er defekt, og der var desværre en meget høj fejlprocent på det kort, men mit har aldrig driller, og det lever lykkeligt vidre en en anden computer nu.
PSU'en lever dog ikke mere, da den valgte at dø og tage et R9600Pro med, hos ham som jeg havde solgt kabinettet og PSU til, dette skete da PSU'en var ca 2½ år gammel.
GFX'et (noname GF2GTS) valgte også at efter 2½ år, da næsten alle kodensatorene var lækket, dette kan muligvis også skyldes at jeg kun kørte kortet på passiv køling (jeg hev bare stikket til gfx-blæseren fra)
Efter 2 år har de fleste af os herind nok alligevel skiftet det meste af vore HW ud :-)
deres kundeservice har jeg aldrig haft behøv for, så den kan jeg ikke lige udtale mig om. -- Today I become the Enemy hvorfor tuder i over komponterne....prisen er også derefter. har ikke haft problemer med føniks, afhenter ofte hos dem på falkoner alle. De har jo også en butik hvor man kan stå 3 mennesker uden at gnide op af hinanden. -- Jeg har også kun haft dårlige problemer med dem!
En af mine venner havde købt en computer hos dem, men da han fik den kom der ikke noget skærm billede. Han ringede ind til dem og de sagde han skulle prøve at tjekke om alt sad som det skulle!
Vi fandt så ud af at det var grafikkortet der var brændt af men de ville ikke erstatte det fordi han selv havde åbnet computeren og pillet ved den!
/Lars -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #20.....det kan du roligt regne med at enhver seriøs edbforretning havde gjort....altså afvist ham. -- Her er et råd # 0:
Køb ved enten ITButikken eller SHG.dk. -- AMD Athlon XP 2600+[Barton], Maxtor DiamondMax 9 160GB 7200rpm 8MB cache, 1024MB Kingston RAM PC2700 333MHz, Asus A7N8X-X MotherBoard, Asus Radeon 9600SE 128MB Først vil jeg starte med at sige at vores "ven"med
indlæg/Svar # 15 jan stein er butikchef hos føniks computer.
Så synes det er total plat at han udgiver sig for at være kunde !!!!
Det fortæller bare lidt om det firma.
Jeg har ikke haft andet end problemer med føniks computer... så alle hold jer langt væk!!!
Det er så ringe service og de har ikke styr på noget som helst. Hvorfor ja.... det er en lang historie med massere af dårlige oplevelser.
Så er i advaret!!!!
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #24 Nu kan du jo ikke med 100% sikkerhed sige at det er ham.
Det kan f.eks være dig selv der har oprettet indlægget for bagefter at brokke dig over det ;)
Ikke at jeg siger du har gjort det, men muligheden er der.... -- Jeg har handlet med masser af firmaer...Det eneste jeg har haft elendige erfaringer med er Føniks. Og kender flere andre der har fået elendig service..
Jeg havde engang et ECS k7s5a mobo som jeg havde købt hos dem..Jeg brugte det med en xp 1700 cpu, men den ville ikke køre på 133 fsb mere end 5-10 mins..
Bundkortet kørte dog stabilt ved 100 FSB.
Jeg afleverede bundkortet med en fejlbeskrivelse, og gik efter en uges tid ned for at hente det. Føniks personale sagde at de havde testet det og at det virkede fint...De havde testet det i flere timer.
Jeg sagde at jeg var sikker på min cpu virkede fint (havde testet den i andre comps og havde også prøvet boardet med andre 133 fsb cpu'ere, men de nægtede at udlevere boardet med mindre jeg betalte 250 kr (eller deromkring)..Jeg prøvede at argumentere, men intet virkede og chefen kom ud og virkede meget bister og aggresiv. TIl sidst gad jeg ikke mere og betalte dem pengene...
Jeg testede igen boardet med flere 133 fsb cpu'ere og det kunne aldrig køre stabilt ved 133 fsb...Det viste sig at en del af de K7S5A boards der var ude havde den fejl.
Jeg kender som sagt flere andre der er blevet snydt derinde, så det er det eneste firma jeg kender jeg vil sige..HOLD JER VÆK!!!
-- Vil også fraråde at benytte Føniks. Deres kunde service er elendig, især hvis man er lidt newbee inden for HW. Derimod vil jeg som #3 anbefale Datatel, hvor jeg købte min nyeste PC. Var så uheldig at HD stod af efter mindre end en måneds brug, men overhoved intet problem med RMA sag hos datatel. De fik disken ind, testede den og 2 dage efter havde jeg en ny disk. -- Arachibutyrofobi er angsten for, at peanutbutter skal sidde fast i ganen.
You know you spend too much time with your computer: when you start double-clicking the remote control. 0#
Jeg vil på det kraftigste oxo advare/fraråde dig at handle med Føniks.
Har haft meget dårlige erfaringer med dem, og har stadig en sag kørende ved forbrugerklagenævnet mod dem ! -- min fønix computer genstarter fra tid til anden - jeg ved ikke hvad det skyldes, men jeg vil tro at det er de dårlig kvalitets ram de har proppet i...
de bruger lidt for dårlige componenter... så find nogen andre -- run, run as fast as you can, you cant catch me, im the gingerbreadman Du bedes venligst lade være med at komme med sådanne beskyldninger.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Købte en engang en CPU derinde - en AMD XP 1800+... Da jeg ekspienten kom tilbage fra lageret var cpu'en i en antistatisk pose... Fedt? Benene kunne jo være bøjet frem og tilbage 50 gange... Nå tænker jeg - bare lortet virker så er jeg tilfreds... Jeg kommer hjem og tager forsigtigt CPU'en op af posen og ligger mærke til en sort plet på den - og tænker ik mere over det... Sætter skidtet i, kølepasta på samt køler! Men da compteren så skal boote så er der sort skærm og bundkortet siger med BIP lyde "Død CPU"... Tager ud til dem dagen efter for få den byttet, men ekspedienten mener at jeg selv har lavet fejlen og at min indpakning til dem var for dårlig (skal siges at jeg havde taget en plastik boks og noget pude-værk og lagt den på, samt lukket den forsvarligt - og ikke bare i en antistatisk pose som de gjorde... Derudover blev jeg kaldt for amatør til at samle pc'ere og at jeg bare enten kunne forsvinde eller købe en ny...
Ja - Så de varmeste anbefalinger til Foeniks-Computer! NEVER!
Hold dig langt væk... Er aldrig blevet behandlet så dårligt! -- [Abit AA8XE-3rd Eye][P4 3.4 @ 4.2][Kingston 1024 MB DDR-II PC4300][Sapphire X850 XT Platinium Edition 256 MB][2x WD Raptor 36 GB][200 GB Maxtor DiamondMax 10]
[Hol.dk's Download Sektions Mester] Hvorfor vælge et firma der for dårlig omtale når der er så mange som for gode anbefalinger................. -- OT : Det kunne være sjovt at forelægge denne tråd for Føniks Computer og høre hvad de har at sige :-D -- Arachibutyrofobi er angsten for, at peanutbutter skal sidde fast i ganen.
You know you spend too much time with your computer: when you start double-clicking the remote control. Beskyldninger eller ej.
Jeg siger bare som det er.
Så tænk dig en ekstra gang når du handler hos Føniks Computer. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ->#0
Det lyder til at du skal holde dig væk derfra.. Har kun handlet der en gang, hvor jeg skulle have noget kølepasta og det fik jeg gratis så det synes jeg da var meget fedt :)
Og hold dig væk fra pc-netto.dk også..
Men shg.dk, bob.dk, m-e.dk, databutikken.com/dk er nogle af dem jeg har handlet hos eg belv ikke skuffet.
mvh, Emil -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg håper virkelig at de av dere som har hatt erfaringer utenom det vanlige med Føniks legger inn deres erfaringer på edbpriser -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #32:
Sådan en cpu modtager man da heller ikke og hvis man gør får man ekspedienten til at skrive på en seddel at cpu'en er udleveret i den "tilstand".
Ikke at jeg skal forsvare Føniks computer for jeg har også hørt meget dårligt om dem. Jeg har dog handlet der et par gange før. -- "This is my boot, it will fit up your ass with the right amount of force"
[[email protected]][Shuttle SB75G2][1024MB PC3500][MSI X800 PRO] Hej alle Føniks-kunder!
Jeg overvejer at købe en bærbar fra dem, da de har nogle ret fornuftige systemer, som man selv kan bygge ud på.
Men inden jeg gør det vil jeg så lige hører om der er nogen der har erfaringer med deres bærbarer computere - stort set alle dem der her fortæller om deres dårlige erfaringer har jo købt en PC, og mange har haft skodbundkortet over dem allle: ECS socket A...
Så nogen erfaringer med deres bærbarer? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. " Det svarer til, at du ikke må sætte dit grafikkort i, og se om det virker, for "så har du ødelagt det, da du satte det i"."
Ja, hvis de kan bevise at du selv har rørt ved det dækker deres garanti ikke.
Min computer er også købt derinde, jeg måtte have den repareret 2 gange før den virkede ordenligt, siden har jeg dog aldrig haft problemer, men første gang havde de ikke sat grafikkortet ordentlige i og anden gang var rammene defekt (begge dele fra købet af) -- http://bitbyte.dk[...] #40 øøøøhhhh mener du seriøst at hvis jeg rører ved en komponent i min PC så gælder garantien ikke længere - en logisk følge deraf er at jeg fx ikke kan sætte en ekstra klods ram i min PC uden at miste garantien - og som min "gamle far" ville sige "Den går sgu ikke Monberg" Garantien dækker ligegyldig hvad du sætter i eller piller ud af din PC udskiftning af komponenter er som udgangspunkt helt legalt så længe det er gjort korrekt.
Derudover så har jeg ikke haft problemer med Føniks jeg købte for flere år siden et K7S5A med en XP1600+ CPU og der var ikke noget galt med det bundkortet lever sammen med CPU'en smukt videre i min kærestes PC -- 34# kunne jeg virkelig også godt tænke mig. Har sku set mig godt sure på dem efter den behandling jeg har fået. Det er utroligt det kan køre rundt for dem. Håber bare der er mange der læser tråde som den her og finder andre steder at handle -- Bløde hippier, nej tak - Altødelæggende brintbombe, YES SIR!! Firmaet har til en hver tid ret til at nægte gartien hvis du selv har pillet og de kan bevise det, her handler det vidst mere om firmates service. Det er der for at jeg aldrig handler på nettet eller falkoneralle, de tjener under 1% på deres vare(mainstream), og derfor er der heller ikke råd til en ordelig service. betaler gerne 10% ekstra for en god service.
Og helt ærlig en komplet computer til kr.2000 så beder man også selv om problemer. ECS & PCCHIPS skulle forbydes. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har også dårlige erfaringer med Føniks, og det vil jeg gætte på, at alle med problemer får. Firmaet nægter simpelthen at efterleve de 2 års reklamationsret, hvis det, du har købt, har kostet under 800 kr. Fidusen er, at Forbrugerrådet ikke tager klagesager op for køb under dette beløb, og så er du henvist til civilt søgsmål. Det gør de færreste for så relativt små beløb. Snedigt og aldeles umoralskt!
Da jeg stod i butikken med mit defekte motherboard - et ECS, som havde en på Internettet velbeskrevet seriemæssig fejl - fik jeg at vide, at da Føniks Computer var en discountbutik, så måtte jeg naturligvis også regne med discount-service på forretningens produkter! Jeg måtte således gå med uforrettet sag.
Nej, må jeg foreslå SHG.dk i stedet. Det er et seriøst firma. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #44
Har selv købt en del bundkort i butikken, hvoraf en enkelt ikke kunne tændes. Tilbage i butikken med den og efter en kort test fik jeg en ny uden brok. Se, det var "discount service" for alle pengene ! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. har samlet en pc for en mate der fra uden problemer køre stadigvæk fejl frit efter 1 års tid -- |AMD64 3000+||Zalman CNPS7700-CU|
|DFI Lanparty UT NF3 Ultra D|geil 1gb|
|ASUS 6800||aspire 500w atx|
|80+80gb maxtor+seagate| Den fedeste computerbutik i københavn - Jeg kan kun give mine bedste anbefalinger.
- De kommentarer der er i dette forum, bærer for manges vedkommende præg af at stamme fra amatører "Hardware eksperter" vorherre bevares" -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ja, for det er jo helt 'klart' folks egen skyld, at butikken ikke kan finde ud af at samle de PC'er de sælger.. At butikken ikke kender købeloven, det er også købernes skyld?
Hvis fortjenesten er så lille at Fønix Computer føler sig presset til at sælge defekte varer og nægte at tage dem retur, så kunne det være, at de skulle vælge at lukke butikken.
Jeg har også haft en sag kørende med dem og forventede ikke en god service, men bare en anstændig behandling. - Hvad jeg derimod fik var ubehøvlet personale, der var totalt udvidende om selv de mest basale ting i købeloven.
Alle der føler sig fristet til at handle der, burde opholde sig et kvarter i butikken og høre hvad der forgår når folk kommer tilbage med defekte varer.
Det er mig en gåde at de allerstedsnærværende forbrugerprogrammer ikke forlængst har slået ned på et sted som Fønix Computer, der så himmelråbende træder på alle der skulle være 'frække' nok til at klage over en varer.
Jeg køber ikke så meget som en skrue i den butik.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er interessant at laese dette topic, jeg skal netop i morgen til at koebe en pc fra foeniks, hvilket bliver min 4 fra dem. Det er saadan set udelukkende pga priserne og beliggenheden at jeg stadig handler hos dem. Har nemlig haft en del daarlige oplevelser med at kobe fra firmaer der enten ligger langt vaek eller ikke har butik, som fx shg (som dog sikkert er bedre en foeniks). Det er nemmere at hive fat i dem hvis man bor lige rundt om hjornet.
Foeniks pcer:
-Har en AMD stationaer paa sit 2. aar some virker upaaklageligt
-Har en INTEL laptop paa 4 maaned som virker... OK..indtil videre.
-Saa er der saa min forste AMD (st) som der ikke har varet andet end problemer med siden jeg fik den i 2003. Problemet var bare at problemerne var ikke saa store at man ligefrem kunne gaa ned og bede om pengene tilbage eller at kaempe en lang kamp med dem om at faa den repereret gratis. Pcen har altid i perioder virket godt og saa mindre godt, som fx at genstarte uden grund, fryse etc.
Anyways inden denne mogspand blev et offer (i gaar) for windowsmediaplayer 10 updaten (som f*ckede pcen up) har den altid varet mistaenkelig langsom, samt graffikortet, som er det samme jeg har paa den anden AMD, har aldrig fungeret som det skulle. Problemet var bare at der gik et halvt aars+ tid for det blev sat paa en prove, forhen havde jeg spillet mindre kraevende spil som DOD. Da jeg saa skulle spille Far Cry resulterede det i at pcen fryste, lavede streger, blinkede og jeg ved ikke hvad. Men jeg orkede sgu ikke at klage hos dem for jeg vidste at de ikke ville ordne den gratis paa trods af reklamationsretten. Jeg affandte mig i stedet med ikke at spille kraevende spil som doom 3, UT etc (dum som jeg var).
Pointen med det her er, jeg var nemlig DUM (og ung hehe) dengang. Jeg skulle ha smidt den pc i hovedet paa dem igen og faaet dem til at ordne den gratis. Det var jo deres fejl!
En af mine venner fik for nylig sat foeniks paa plads, hvor de mente at han skulle betale for at hans bundkort var gaaet i stykker, saa smed han købeloven i hovedet paa dem og oplyste dem om at den kvinde han havde diskuteret sagen med fra forbrugerrådet med glaede ville forklare det for dem hvis de var i tvivl. Og saa var de pludselig meget venlige..! :P
Men hey de er ikke vaerre end saa mange andre steder, saadan er de fleste mennesker bare. Foeniks computere er sgu generelt rimelig gode til rimelige penge. Kender mange der har kobt der uden problemer. Men faar du problemer inden for 24 maaneder saa lad vare med at bukke under for deres tricks og det gaelder i ovrigt alle steder. Reklamationsretten er der jo ikke for ingenting.
Sorry lang post... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg købte min nuværende comp derinde for ca. 3 1/2år siden,
en: føniks player line 2400+,kører klippe stabilt, har smidt flere ram , nyt gfx i hen
af vejen, aldrig nogen problemer. Har købt ca. 10 computere hos dem
til familie, venner og mit arbejde siden, og kun haft en enkelt reklamation
hvor jeg skulle råbe lidt før jeg fik det ordnet.
Alt i alt gode comps til en billig penge.
Der er mange andre der er "lige så ringe" -- nå så må det være min tur.jeg vil foreslå at købe hos betafon i kbh de er måske nok lidt dyrere end de andre til gengæld er sevicen,helt i top og de bruger kvalitetsvarer. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hej, interessant tråd, selvom #0 er ved at være halvgammel...
Men alligevel mine oplevelser med Foeniks' Århus afdeling, som jeg handlede ved for snart 2 år siden.
Maskinen ville efter 14 dage ikke starte op, kom kun med nogle bip ved opstart, men der skete ikke mere. Retur med skidtet fra Kolding til Århus til RMA. Der gik over en uge (de havde SÅ travlt i deres RMA afdeling) inden der kom besked fra dem om at jeg kunne hente den igen, bundkortet var brændt af og skiftet. Ved afhentning fik jeg ydermere information om at "det lignede at en skruetrækker havde været kørt hårdt hen over bundkortet og forvoldt denne skade, men da de ikke kunne bevise det måtte de jo bare skifte det"..
Og det eneste jeg havde gjort ved PC'en var at smide en ekstra harddisk i, som jeg havde sat i meget forsigtigt og bestemt ikke ramt bundkortet.
Næste problem kom med et grafikkort. Jeg havde købt et PoV Gforce fx5600xt og hen over 2 måneder måtte jeg have det skiftet 2 gange pga. en defekt i den lille blæser der sidder på sådan et (det var inden jeg fandt Zalmans passive gfx-køler).
Begge gange kortet var ved dem tog RMA igen over 1 uge og første gang var der ikke nogle problemer, kortet blev byttet ud med et nyt.
Anden gang der i mod, blev jeg bedt om at betale 300,- for en teknikers tid til at teste kortet, som de ikke kunne finde noget galt med. Efter en længere diskussion i butikken med en utrolig arrogant fyr, måtte jeg betale, for jeg skulle jo have det kort med hjem. Med det samme kortet kom i maskinen startede blæseren med at larme igen...
Man kan jo undre sig over hvor meget det er blevet testet?
Retur til Århus med kortet igen, som endnu engang er i test i en uge... De skulle have sendt det til mig en onsdag, men glemmer det eller når det ikke, i hvert fald kommer det ikke som aftalt. Tirsdag kommer det så, et helt nyt endda, for efter 1½ uges test (siger de selv) kom der endelig fejl på blæseren, endda 2 dage efter de skulle have sendt mig kortet.
Efter de her oplevelser valgte jeg at afmontere den org. blæser og smide passiv køling på kortet og har efterhånden også skiftet alle de dårlige dele ud, som jeg købte dengang...
Fortryder at jeg ikke undersøgte markedet bedre inden jeg købte dengang og jeg kan bestemt IKKE anbefale Foeniks til nogen.
Og endnu engang går seriøsiteten ud af Foeniks, hvis #47 igen er samme mand som #24 genkender som Foeniks' Butikschef! -- Supra Societatem Nemo Jeg har ikke haft andet end god service nede i butikken. Samt jeg ved da at der bliver solgt omkring 10-20 PC-systemer om dagen, så det er altså ikke mange fejl der er at finde når folk sidder og skriver her. Alle kan lave fejl, og føniks har åbenbart bare lavet lidt flere men alle firmaere laver fejl somsagt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Sjovt at se sådan nogle tråde. Som regl er det folk der føler sig dårligt behandlet , der sviner butikkerne til. Billigt hardwarew de propper i maskinerne ,det gør alle butikker , selv SHG bruger Asrock boards til deres standard maskiner , det er jo kun ved opgradering af systemmet man kan vælge et andet og dyre board. Så gør dog det !!!! Tænk bare !!! hvis de kunder som følte at de havde fået en god og fornuftig service og god behandling skrev i disse tråde, Så ville tråden ikke kun være på latterlig 50-60 indlæg men på flere tusind !! Så lad dog vær med at kun at svine 1 butik til , da stortset de samme regler gælder hos alle andre.. Tag feks Express Delivery , de svare ALDRIG på deres mail og man kan ikke komme i telefonisk kontakt med dem , skal vi så ikke også lave en tråd omkring dem og hvor dårligt folk føler sig behandlet af dem osv osv..
Folk som ikke kender købeloven ,bør nok lige læse den inden at de skriver og klager på div HW sider , og sviner butikkerne til.. STORT :-P
-- #54, det lyder sku fornuftigt. -- #54
Når nu # 0 spørger om erfaringer med Føniks-computer er det vel rimeligt nok at der deles ud af de erfaringer folk har. Hvis ikke vi hjælper hinanden med den slags problemer med butikkerne sker der jo ingenting.
Jeg selv har både gpde og dårlige oplevelser med dem. -- Send flere penge. Undrer mig egentligt lidt, de begrundelser folk har...
Hvis man køber harware, mener jeg det er ok at sætte det til selv.. Men køber man en færdig maskine, så kan jeg egentligt godt forstå garantien ofte bortfalder...
hvorfor ?!?!
Jo, for mange er ikke kvalificerede til at montere hardware.. men TROR de er.. Staisk elektricitet fx.. Der er Ikke mange der har dette med i deres overevejelser...
Køber jeg en sprtiny CD afspiller, og vil skifte lytterne, eller løbeværket, kan jeg heller ikek forvente at garantien dækker... Men fordi PC'ere er lavet mere brugervenlige, og så normale, så er det jo helt i orden at folk uden en hat forstand på generel elektronik, pil rode rager...
Virker maskinen ikke - Send den tilbage
Går den i stykker - Send den tilbage
Skift hardware - Vær opmærksom på, at garantien KAN bortfalde..
Ellers offer de 200,- det koster at få dem til at gøre det, så man stadig har sin garanti..
just my 5 cents.. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Føniks computer er nogle fjolser.. De bruger low end hardware.. A friend of mine's computer går ned konstant, der har ikke været andet end bøvl.. Og forbi han ÅBNEDE DEN ENE SIDE for at støvsuge kunne han ikke få garanti
-Disturbed Freak -- Helt ærlig !! # 58 STØVSUGE SIN COMPUTER .. ha ha så er man sku da selv uden om det. Statisk elektrisitet !! ding dong !! nogen klokke der ringer.. -- vil stærkt fraråde Føniks computer
det fører ikke til andet end problemer.
JEg fik en ny computer, så straks den var i gang kom der problemer med grafikkortet, vi sendte det ind første erkendte de fejlen og gav mig computeren tilbage, senere 2 måneder efter var mit grafikkkort tæt på at brænde ned,da vi ringede til dem ville de ikke dække det.
vi kom ind til dem og så på et nyt grafikkort som de selvfølgelig ikke havde på lager, så jeg måtte slippe 1400 for et nyt, selvom jeg ikke havde rørt det grafikkort. Samtdig sad han med dmin computer, da han skulle sætte det ind, der var 2 muligheder han sad med computeren! og så ja gæt selv han gav mig det forkerte! ud af 2 valgmuligheder mens han sad med computeren lige foran sig. Meget dårligere service får du ikke.
som 52`# siger kan jeg næsten kun være enig,
Sørg hvertfald for at undersøge hvad du skal have, før du køber hos dem. Kan kun fraråde Føniks computer.
det er det bedste råd jeg kan give. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Personligt har jeg ingen erfaringer med dem. Men en kammerat af mine købte en samlet com ved dem, der har KUN være problemer med den. Den køre direkte af helvde til.. Han er noob til computer..
Han så en annoce i avisen tror jeg nok en "Super" computer til ca. 9999,- med skræm.. det er ca. 2år siden.. Han fik et Geforce 4 MX .. kan ikke huske hvad MX men ved bare at det var det dårligeste med 40Gb og en AMD XP 1800+ med 256 Ram .. Ja fy for satan en super computer.
Grafikkortet kommer der nogen gange Artifact på.. Dvs små grafik fejl.. Han gjorde ikke noget ved det fordi han intet viste om det.. Så var der de ram.. Det var af et virkelig billigt mærke jeg ikke havde set før(kan ikke lige huske hvad de hed) Fandt ud af at de var defekt fordi hans com genstartede spontant.
Problemet er så bare at han ikke fatter noget om comps så han fik en anden gut til at købe nogle nye ram til ham(ham gutten satte også de nye i)
Men anyways efter det, ville jeg aldrig handle der personligt.. -- The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he
didn't exist... Der er sq mange dårlige oplevelser med dem.. Min far handlet der vist engang for 2 år siden, og der var ingen problemer.. Han købte så også en færdig brygget comp., som der bare skulle sendes.. Ikke det store i det..
Men.. Som det ser ud på svarene, har de ændret sig :)
Jeg smutter.. Kan være der er kommet indnu flere " Dårligt " respons om dem, imorgen :)
God nat!
//CML -- Lån aldrig folk penge...Det giver dem hukommelsestab!!
---------------------------
Tjek Profil For Specs! Jeg må desværre slutte mig enig til mange af mine medHOL'ere. De dele de bruger i deres samlede PC'er er af meget lav kvalitet.
Jeg købte for et par år siden, det kan selvfølgeligt have ændret sig siden. -- Assumption is the mother of all fuckups. #43
Du må godt åbne din PC og selv skifte RAM, HDD, GFX mfl. Dette uanset om butikken siger, at garantien bortfalder, hvis man tager låget af maskinen. Det har Forbrugerrådet slået fast.
Det er rigtigt, at garantien ikke dækker i det tilfælde, at man selv har været årsag til fejlen/defekten.
Butikken kan dog ikke nægte at udbedre fejlen med henvisning til, at man har haft maskinen åbnet. De skal inden for de første 6 mdr. kunne bevise, at man direkte selv har forårsaget defekten. -- Impossibilia nulla est obligatio #59 ding dong!!! pc'en skal da støvsuges hver dag!
og #0 føniks computer var det sidste sted på falkoner alle du burde købe din pc! -- Føniks er en computerbutik man skal holde sig langt væk fra. Jeg har selv handlet der nogle gange og har flere venner der har handlet der. Så længe produkterne virker er der ingen problemer. Problemet opstår hvis computeren ikke virker som den skal. I så fald er det umuligt og gøre brug af den to-årige reklamationsret som man som kunde har. Føniks føler tilsyneladende ikke at den danske købelov gør sig gældende for dem. Kender flere der har måtte føre retsag mod dem, før de kunne få deres penge. Men de fleste mennesker har ikke det store kendskab til computere og er derfor lettere at snyde på det område. Det er et spørgsmål om moral og det har Føniks computer ikke. Skam jer! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Prøver lige en lille test for at se om det nu virker med at poste. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Den her post bliver lidt længre MEN jeg garanterer for, at det kan betale sig at læse den helt igennem. Den er EKSTREM informativ...!
#7 Jeg har selv købt min bærbar omkring det tidspunkt som du har købt din der. Dog ca. et halvt år før. Der har heller ikke været problemer i de første 1½ år men læs så lige min historie under de her svar nederst! Så har du noget "tilgode" hvis din går i stykker i det sidste halve år eller deromkring!!
#15 Du er patetisk og useriøs hvilket rimelig godt beskriver Føniks-computer og deres ansattes service. Men hvad skulle man ellers forvente fra jer end at I opretter en tråd herinde for at "rose" jeres elendige måde at handle med folk på og prøve at forvirre dem i denne tråd? Patetisk!!!
#32 Kan genkende den måde du blev behandlet på med undtagelse, at jeg ikke er færdig med dem endnu og at jeg er den der bliver kanonsur hvis der er nogen der bliver så flabet som dem, så de får mere end nok l..t tilbage af mig i den kommende tid.
#37 Du har helt ret. Det her burde være meget mere offentliggjort og rygtet spredt omkring det her "firma". EDB-pisers forum er kun én ud af mange muligheder. Jeg undrer mig bare hvorfor ikke flere af de folk der er blevet r..rendt ikke hver eneste gang har kørt en sag hos http://www.forbrugerstyrelsen.dk[...] Det er da oplagt. Desuden koster det kun et gebyr på 150,- kr. som man får tilbage efter at have fået medhold og selv om man ikke får medhold så er det da bare med til at fokusere på det "firma" endnu mere så det bliver et kendt problem. Så er de penge ekstrem godt givet ud! Tænk over det. Men husk, at når du handler er der en bagatelgrænse på 800,- kr. for at forbrugerklagenævnet tager en sag. Så, det du køber SKAL være dyrere end det!!! Se også #44!
#39 Ja, jeg har en bærbar. Køb IKKE hos dem!!! Ej heller andet end en bærbar! Det firma aner ikke noget om service. De ønsker slet ikke at give dig service. De r..render dig i stedet for som service. Det er gratis hos dem! Jeg kan tale af erfaring. Læs nederst!
#44 Det du skriver beskriver SÅ perfekt det her "firmas" måde at drive "forretning" på!
#47 Du er stadigvæk patetisk..., eller burde jeg måske snarere skrive #15...???
#48 Det er netop sagen. Hvorfor, HVOR-FOR er der ikke nogen der har anmeldt det her til forbrugerprogrammer allerede for lang tid siden???
#53 Endnu en Føniks ansat??? Har I ikke noget andet at lave i butikken end at skrive her???
#54 Fatter dig ikke og dine udsagn. Selvfølgelig SKAL folk da lave en tråd om den rådne telefonservice. Hvad hulen tænker du på? Skal folk vende r..en hen en anden gang for at blive endnu engang blive sparkte i den og blive dårligt behandlet uden at sige noget som helst??? Det ER købeloven som er gældende i dette land. IKKE virksomhedernes egne "forretningsbetingelser" som står smart sat sammen på deres internetsider og fortæller kun halvdelen af det hvad købeloven giver forbrugerne som beskyttelse. Tror du jeg betaler 8500,- kr. for sjov og når jeg så får et problem så skal jeg betale en helvedes masse penge endnu en gang hvilket ellers skal høre under GRATIS reparation i reklamationsperioden? Det er da helt vildt at sige sådan noget. Du vil tage forbrugernes rettigheder op til diskussion. Helt seriøst...!!!
#56 Helt enig med dig!
#59 Får mere og mere det synspunkt, at der endnu en gang er Føniks ansatte der er på spil her. Hvad mener du med ding-dong? Din klokke ringer vist ikke rigtigt. Jeg har endda på spywarefri.dk fået anbefalet at støvsuge under mit tastatur!! Af esperter derinde!!! Og kan du lige forklare mig hvor statisk elektricitet kommer fra når jeg rører alt på den bærbare der er af PLASTIK (kabinettet, tastatur etc.) med et mundstykke af PLASTIK fra min støvsuger?? Ding-dong!!! Vågn op mester!
#66 Det er så præcise ramt i din beskrivelse, at jeg kan 110% tilslutte mig det og faktisk må jeg indrømme, at det er PRÆCISE de sætninger med den mening jeg ville have skrevet hvis ikke du havde skrevet det her allerede. Det er bagefter, problemerne opstår når man har reklamationer. De nægter alt og fordrejer sagens kendsgerninger plus at de manipulerer med beviserne og fjerner dem endda!!!
Her er så min lille Føniks-historie:
Jeg købte en bærbar hos dem i marts 2004 altså godt 2 år siden. I starten virkede den tilfredsstillende. Jeg havde prøvet, at installere XP i begyndelsen og fik efter få uger en aften de samme problemer som #30 med KONSTANT genstart af Windows. Kunne ikke gøre andet end at lade den køre natten over indtil batteriet var flad. Troede først, at det var et virusproblem som Sasser der var "populær" på det tidspunkt. Men den kunne ikke findes med anti-sasser-tools etc. på den bærbare. Installerede så Windows 2000 og det hele kørte som en drøm i lidt over 1½ år.
Da jeg modtog den bærbare den første dag var der en ujævnhed i tastaturet i øverste højre hjørne omkring backspace-tasten. Tastaturet - som var et tyndt plastiklag - var blevet fjernet for at udskifte den originale processor fra fabrikanten med en hurtigere en mod et ekstrabeløb efter mit ønske og i den forbindelse kunne jeg tydeligt se, at det ikke var blevet sat ordentligt ind igen (betalte 8500,- kr. alt i alt for hele pc'en - altså ikke ligefrem billigt!!). Jeg tænkte dog, at jeg endelig havde pc'en efter lang tids venten og ikke ville reklamere for det, da det jo ikke syntes videre problematisk ud over ujævnheden.
Da jeg for ca. 3-4 måneder skulle bruge mit tastatur igen ville enkelte taster som er spredt ud over hele tastaturet ikke fungere. Det drejede sig ca. om 20% af alle taster og viste sig, at komme og gå i perioder af helt forskellige tidspunkter og varighed. Klart, at den bærbare dermed reelt ikke var brugbart siden jeg hverken kunne skrive eller gøre andre ting med den.
Jeg skrev så nogle mails til Føniks pc i Århus og fortalte dem, at jeg havde dette problem hvorefter de sagde at jeg skulle kontakte RMA-afdelingen. De krævede først og fremmest, at jeg sendte det forsigtig og forsvarligt indpakket etc. (i deres standardmails) og begyndte allerede på det tidspunkt at fortælle mig om at jeg kom til at betale 300,- kr. pr. ½ teknikertime HVIS der ikke blev konstateret reklamationsgrund men HVIS de selv mente, at det var selvforskyldt. Hos forbrugerstyrelsen fortalte mig en jurist, at det er ulovligt på forhånd at oplyse da der står i købeloven at der først skal undersøges etc. inden det må komme på tale at kræve penge/gebyr. Desuden fik jeg oplyst, at der i købeloven står at der for kunden IKKE må være udgifter i forbindelse med en mangel på en vare. Altså skulle Føniks pc betale for forsendelsen fra mig til Århus.
Det nægtede en EKSTEM arrogant sælger - Poul Schack - over for mig med kommentaren: "Jeg gider ikke bruge tid på gentagelser. Du står selv for fragt hertil." På spørgsmålet om jeg fik erstattet pengene hvis de konstaterede denne fejl og om de så også ville betale forsendelsen tilbage til mig sagde han: "Ja, hvis der konstateres en reklamation". Meget mistænksom som udtalelse efter alle de foregående problemer tænkte jeg, men pyt tænkte jeg.
Jeg sendte så - under protest som jeg skriftligt vedlagde i pakken efter råd fra forbrugerrådets jurist - min bærbar til dem ca. 2-3 uger siden. Beløbet for forsigtig fragt og selve forsendelsen beløb sig til 246 kroner. Efter ca. 1½-2 uger ringede mig RMA-afdelingen op. "Teknikeren" fortalte mig, at den var i fin stand og godt vedligeholdt men, at det "ikke faldt under reklamationsretten" hvad jeg havde reklameret for. Det var SLID!!! Jeg spurgte ham hvordan man kunne slide et tastatur op og om han havde nogensinde hørt nogen der havde gjort det bare sådan ved almindelig brug? Det mente han der var "masser" af eksempler på hvilket fik mig til at grine. I stedet for kunne han "tilbyde" mig, at reparere den for 1300,- KRONER!!! Eller også ville han sende den tilbage så han skulle kun høre hvad jeg ville. Eftersom jeg sagde, at jeg ville klage til klagenævnet sagde han med medlidende stemme, at jeg ikke rigtig ville få noget ud af det hvilket jeg besvarede med, at det fik vi at se.
Han henviste mig så til, at ringe til den før nævnte sælger som blandt andet arrogant talte ind i mine sætninger uden at stoppe indtil jeg selv gjorde og nægtede et hvert alternativ eller kompromis til at reparere min bærbar. Selv om jeg blev irriteret og hævede stemmen forblev måden den samme og på spørgsmålet på hvor mange kunder han kunne tillade sig, at fornærme på denne måde sagde han direkte. "Det kan vi med mange"!!! Også da jeg igen henviste til at jeg ville gå til forbrugerklavenævnet etc. sagde han: "Nu har du brokket dig, nu kan du bare gøre det hvis du vil det."
Man skulle tro, at sagen her var afsluttet men det er den langt fra. Efter som jeg nu ringede til "teknikeren" og forklarede ham, at han skulle sende min pc tilbage modtog jeg 2 dage siden en postanmeldelse med en POSTOPKRÆVNING!!! Det vil sige, at uden min viden og uden at informere mig om noget som helst afpressede mig Føniks-computers "tekniker" at gå til posthuset og TVINGE mig til at betale penge for at kunne få min bærbar tilbage igen!!! Jeg var nu på kogepunktet men det blev endnu værre, da jeg opdagede at postopkrævningen lød på 590,- KRONER PLUS GEBYR 12,- KRONER!!!
På posthuset bad jeg damen bag skranken om en forklaring på mere end 3 GANGE den pris jeg havde sendt den SAMME pakke for. Efter et hurtig kig i bilaget oplyste hun, at det skyldtes en GANSKE NORMAL FORSENDELSE (det vil sige, IKKE ENGANG de SAMME krav opfyldt til forsendelse med forsigtig pakke osv. som Føniks kræver af kunderne, ej heller INGEN FORSIKRING hvis den bærbare var blevet beskadiget etc.!!!) plus at der var en REGNING PÅ EN ½ TEKNIKERTIME PÅ 300,- KRONER!!!!!!
Jeg ringede med det samme til RMA-afdelingens tekniker og spurgte ham hvem der var ansvarlig for den forsendelse hvilket jeg skulle spørge 2 gange hvorefter han indrømmede, at det var ham. I det øjeblik flippede jeg ud og spurgte hvad han havde tænkt sig med at sende mig en regning på 300,- kroner for noget som ikke engang var blevet repareret og en postopkrævning som Føniks havde fortalt mig skulle blive betalt af dem. PLUS at afpresse kunden til at betale alt dette ved rent faktisk at sende en postopkrævning. Svaret var AT JEG HAVDE FÅET AT VIDE, AT DET ENTEN KOSTEDE 1300,- KRONER ELLER AT HAN ELLERS SKULLE SÆTTE EN ½ TEKNIKERTIME PÅ!!! For INTET! INGEN reparation. ABSOLUT ZERO!
Tvungetvis gik jeg tilbage til posthuset, fik min bærbar "udleveret" og betalte presset de knap 600,- kroner og tjekkede hjemme indholdet og den bærbares software. Vedlagt lå en udskrift på hvid A4 papir med 40 punkts bogstaver og i fed for at fylde så meget som muligt på papiret så det skulle give indtrykket af en masse indhold og et mere "officiel og seriøst ark" med teksten:
"Testet tastatur defekt som følge af slid og brug af systemet over en 2 år's periode, flere taster på tastaturet er ikke funktionelle.
Reparation tilbudt men kunden valgte ikke at få skaden på tastaturet udbedret.
Dette er ikke dækket af reklamationsretten, systemet er sendt tilbage i ikke udbedret tilstand.
I alt 590kr.- inkl. Fragt."
Eftersom jeg tændte den bærbare kunne jeg konstatere de samme problemer som før og en enkelt Word-Pad fil på skrivebordet hvor "teknikeren" havde simpelthen gjort intet andet end at taste alle taster igennem hvorefter han så at de taster, som jeg havde allerede beskrevet for dem i min reklamation ikke duede. Og for DÉT skulle jeg betale 300,- KRONER!!! Det hidtil mest uhørte som jeg opdagede var, at jeg kom i tanker om at tjekke for ujævnheden i tastaturets øverste højre hjørne ved backspace-tasten og..., DEN VAR VÆK!!!! UDLIGNET!!! PERFEKT ELIMINERET!!!
På det tidspunkt gik det op for mig, at det her firma ikke skyer NOGET SOM HELST middel, ej heller at FJERNE BEVISER som kan forbinde dem i klagesager med deres inkompetence!!!!
Det ligner mafia-metoder med både afpresning af ulovlig betaling og at fjerne beviser der peger mod dem som jeg ville betegne som lige før at de er kriminel!
KØB IKKE HOS DET FIRMA!!!
Den her sag går nu videre i det juridiske system indtil jeg ikke kun har fået problemet repareret i forbindelse med købelovens paragrafer og GRATIS som det skulle have været fra starten af, men indtil jeg har fået hver eneste øre tilbage af SAMTLIGE udgifter som jeg har haft og er blevet pålagt af dem i tidens løb!!!
Husk næste gang, KØR EN SAG og kontakt FORBRUGERPROGRAMMER og AVISER!!
Adresserne er:
www.forbrug.dk[...]
www.dr.dk[...]
http://ekstrabladet.dk[...]
Og der findes flere til! Held og lykke med det. Men drop det her firma i første omgang. Gå til shg.dk eller andre. Der får du service!!! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #3
Hehehe, det minder mig om en historie. Da jeg engang skulle købe min første Amiga 500 i sin tid, købte jeg den i Bilka, fordi de havde et godt tilbud på den. Men der var ugler i mosen viste det sig, de mente nemlig at strømforsyningen til den var ekstra udstyr, og den skulle jeg lige betale 500 ekstra for :D
Det endte med at jeg fik strømforsyningen med, uden ekstra betaling, men magen til frækhed skal man sgu lede længe efter. Behøves jeg at nævne at jeg aldrig siden, har købt elektronik i Bilka ;) -- #68
Godt skrevet. Det ER nemlig en værre l*rtebutik
Til alle jer der er blevet snydt af dem og lignende butikker; BROK JER for guds skyld og lav ALLE de whiner-tråde i overhovedet magter - det er vores ENESTE våben imod sådan nogle små-skumle virksomheder som ovennævnte butik.
Og til alle Jer der IKKE er blevet snydt; hvorfor skriver i overhovedet i dette forum? Jeres "gode" oplevelser kan jo på ingen måde opveje de dårlige oplevelser som #68 og mange andre har haft! Det tilsvarer jo lidt at holde i siden af vejen med et fladt dæk, hvorefter en forbipasserende billist stopper op og siger "mine dæk er ikke flade" hvorefter han kører igen. Hvad kan vi bruge det til?? -- .:.:.:. :-D .:.:.:. Har selv haft en computer der fra, og det var ikke nogen dejlig ting. Den havde problemer med at starte bundkortet. Altså man tændte for computeren og strømforsyningen begyndte at kører men der kom ingen strøm til noget andet.
Kender også en fritidsklub hvor de købte dem, (4 stk) og efter de 3 af dem havde været til rep, 2 af dem 2 gange (harddisken var død i dem). og der er stadig problemer.
Så ville sige lad vær med at købe deres billige pc'er. -- Er her ikke så meget, men kan jo stadig godt finde ud af det der computer. :p Glemte lige det direkte link til at klage elektronisk online hos forbrugerstyrelsen:
www.klagetjek.dk[...]
Husk, at have ALLE bilag (yderligere regninger, billeder, kvittering af produktet, garantibevis etc.) klar og scannet til at kunne vedhæfte dem når du gør det på websiden og at du kun kan betale med Dankort og/eller VISA til sidst i processen (ellers skal du printe hele det færdige formular ud på en printer og sende det som almindeligt brev og betale pr. postopkrævning eller lignende!) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Så er den gal med Føniks igen! Shuttle som er 1 1/3 år gammel, bundkort brændt af. Ved indlevering oplyses, at der skal betales, hvis maskinen intet fejler. Opringning fra tekniker, der belærer om legeringer's øgede elektriske modstand osv. ja tak, jeg var fysiklæren's kæledække i skolen. Støvproblem skulle være årsag, og det er self. ikke omfattet af reklamationsretten. Maskinen kan kun findes frem og udleveres efter mit dankort var blevet misbrugt, ligesom en spion/gidsel-udlevering under den kolde krig. Jeg har 2 gange i PC'ens levetid renset med trykluft, der var intet støv hverken før ell. efter. Denne butik har en fast procedure på hvorledes man afviser kunder med reklamationsret, man skal lige vride dem for de sidste 300kr. Man skriver 2 forskellige fejlraporter, bundkort og rammoduler virker hver for sig, men ikke sammen og systemet er støv/fejlspændingsskadet. Så har vi jo ligesom en helgardering. Og "teknikeren" kan vi ikke få frem, han er i huset, men kan kun kontaktes telefonisk, man fristet til at tro at der tidligere har været fysisk nærkontakt med rasende kunder og at han måske har fået øerne i maskinen.
Men den virkelige fejl er, efter en it-orakel har kigget på maskinen(gratis), at Nordbroen er brændt så effektivt af, så der kom lidt kulstøv ud af chippen. Kølepladen er monteret med dobbeltklæbende isolerende tape, her bruger Vi altså ikke kølepasta.
Sagen består af 2 ting, reklamationsretten, hvor det er min hovedpine at bevise at Shuttlen har været fejlbehæftiget fra starten af og at forretningen ulovligt har kradset 300kr. ind.
Hele sagen er indgivet til forbrug.dk og hvis nogle skulle være interesseret, skjult camera fra de 2 sidste besøg i denne shop.
SHG kan skaffe nyt bundkort, det er iøvrigt der jeg handler fremover.
1 utilfreds kunde skader udi i 15 led, en tilfreds kunde gavner kun udi i 3 led, visdom fra Honda, håber på mere end 15 i mit tilfælde! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #74
du har fået mig på dit led, hvis jeg må se videoerne :D...
jeg har handlet i butikken et par gange, og jeg synes butikken er ligesom alle de andre på Falkoner Alle. Alle drevet af indvandrere med deres syn på service og den danske lov. Den værste er nu Multimedia Wolrd, de slår sgu alle på den gade!! -- Det tog [59,5781300000] sekunder at generere denne side #75...er du ikke lidt åndssvag at høre på. Hvad fanden har det med indvandrere at gøre. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. jeg har som tidliger sagt at jeg har vundet en sag over multimedia world og har desvære efterfølgende fundet ud af at samme ejer er af getmore.dk, var ellers blev glad for at købe der.......men man skal absolut holde sig væk fra forretninger som ikke vil efterleve afgørelser fra forbrugerstyrelsen....
føniks har jeg desvære også dårlige erfaringer med da de ikke kan finde ud af samle maskinerne ordentlig, samt prøvede de at sælge mig noget som skulle være med lydkortet fra starten som ekstra tilbehøre, fup fup. -- Jeg har lige fået en pc ind af døren fra det omtalte firma i dag, og de kører da og fik hvad jeg bestilte, ingen problemer der ;) -- "TV vil ikke være i stand til at holde fast i seerne efter de første 6 måneder. Folk bliver trætte af at sidde at kigge ind i en trækasse hver aften" Darryl Zanuck, 1946. Filmproducer i Hollywood. Guderne skal vide, at jeg har brugt SINDSSYGT mange penge på computere hardware i lang tid, og har efterhånden rutine i at klage/ombytte/reps.
Jeg har ALDRIG oplevet en så GOD service, som hos Føniks. ALT var i den skønneste orden, og jeg fik en masse gratis service oveni.
Selv med et mindre problem, stod de ret - og betvivlede ikke engang om det var selvforskyldt - og lavede alt for mig. Husk: computere ER ustabile. Der SKER ting i ny og næ - uanset hvem det er. Jeg vil til enhver tid handle og lægge mine penge hos dem igen.
And -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. meld dem til politiet - kort og godt.
glem alt om forbrugerstyrelsen o.l.
hvis alt andet fejler så er der ikke noget der siger l*rtebutik som en flok rådne æg kastet mod deres vinduesfacade en mørk nattetime.
sigt højt - så skal de nemlig ha fat i en vinduespudser med lift!
muhahaha
så kan de lære det! -- .:.:.:. :-D .:.:.:. #79 - Hvad betaler føniks dig for den kommentar?
Jeg er også selv blevet svindlet i den forretning og sætter aldrig en fod inden for deres døre igen! Teknikere og sælgere aner intet om hvad de har med at gøre - mens jeg stod derude var der en anden gut der skulle bruge ram(Altså rigtig ram) - han blev tilbudt 128MB GF4 gfx... whut? Viser deres viden meget godt...
Hold jer væk fra den butik!
-- [Abit AA8XE-3rd Eye][Pentium 4 3.4 @ 4.2][Kingston 2048MB DDR-II PC4300][Sapphire X850XT 256MB][2x WD Raptor 36GB][2x 200GB Maxtor DiamondMax 10] #81 - enig
nummer 79 lugter af korruption! -- .:.:.:. :-D .:.:.:. #76
Fordi, sådan er virkeligheden i rigtig mange forretninger. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg tror nu også at 79# må have familien ansat i forretningen, jeg ved at rigtige mange har dårlige oplevelser med føniks, de skulel også være fuldstændig klar over at de ikek behøver at efterleve forbrugerstyrelsens afgørelser, samt at min. værdien skal være 500kr. før at man evt. kan klage til forbrugerstyrelsen -- De steder jeg har fået god service er, zitech,shg,getmore(handler der ikke igen da det er multiworld der har forretningen),datatel(de har vist skiftet ejer siden jeg var der sidst),elgiganten,eletroniccity.
Desvære så oplevere man først forretningernes rigtige side når man skal køre rma sager. -- Hold dig langt væk fra Dem.
Jeg fik afvist en rma med den begrundelse at det var en udenfra kommende hændelse eller en snavset chipsætkøler der havde foresaget det!
Disse udtagelser viser at De IKKKE havde undersøgt bundkortet, når de kommer med 2 mulige årsager!! -- Hold jer langt væk fra Comtech (Pc-Netto & Office-It)
KPS/Forbrugerklagenævnet - Comtech (PC-Netto & Office-It)
1-0
Proshop-Direkte.dk er en møgbutik. Svar til #75 Nu må vi ikke skylde skarn for uret, det er etniske danskere, der bliver oplærdt udi svindleriets kunst, i Føniks i Århus.
Jeg havde forinden skjult camera optagelsen en snak med en Journalist på Friland.dr, som instruerede i at det var vigtigt ikke at anvende "trigger-ord" under optagelsen. Hvis jeg bliver gal og slynger om mig med løgnhistorie, svindel og idiot osv. sker der det at sympatien hos seeren glider fra interview'eren over på offeret. De plejer at vise et klip på denne effekt på journalisthøjskolen, hvor Morten Stig fra TV2 interview'erer (en tidligere)formand for Rideforbundet. Han er et ualmindeligt dumt svin, men der skete det at besindelsen løb af med Morten og seererne pludselig syntes det var synd for Formanden og det dumme svin i virkeligheden var Morten Stig.
Så jeg er i besiddelse af en sober optagelse, der udemærket kunne vises på en af De landsdækkende TV.kanaler
Self. fatter jeg at computere kan gå istykker, biler ligeså, ægteskaber bliver opløst og flyvemaskiner falder ned, men når man fra forretningens side har valgt en bevist politik på hvordan man tværer hundelorten af på kunden, så er det en mentalitet der meget gerne skulle uddø, helt af sig selv, bla.a. ved hjælp fra Jer! -- Jeg har handlet med Føniks computer nogle gange, og jeg har aldrig haft problemer med dem. Det system jeg skriver fra nu, er et knapt 3 år gammelt Føniks-system, det har der ikke været problemer med, udover at jeg selv har kommet til at knække mit grafikkort for 1½ år siden. I alt er der 4 pc'ere fra Føniks hjemme hos mig, og der har ingen problemer været, med nogen af dem.
Når I siger at det er noget dårligt HW de putter i deres standard pc'ere, hvad regner i så med? I kan jo selv bytte det ud til noget andet, og vælge noget bedre istedet. En bedstemor på 70 har altså ikke brug for et 7900GFX i en standard pc. Og de sælger ikke kun kow-end HW. Er Kingston Low-End? Er North-Q?
Jeg vil æde min hat på, at folk også har haft dårlige erfaringer med SHG, midtdata og what ever det alt sammen hedder. Det er bare sådan at når en tråd som denne oprettes, kommer alle jeg mennesker der har set sig sure på Føniks og brokker jeg. Husk at ingen er perfekte, ej heller SHG, Føniks eller chip-producenterner. -- <a href="http://bf2s.com[...] src="http://bf2s.com[...] alt="All Awards (minus stars and purple heart)" /></a> så må det være min tur,jeg vil foreslå at gå i computerbutikken på falkoner alle, eller betafon i gylenløvsgade,ved godt der er lidt dyrere i betafon men servicen er i top har selv købt der i mange år,og i computerbutikken får man altså osse god service tal med en fyr der hedder ROD ja he he det hedder han altså.Der snyder de ihvertfald ikke folk. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg havde faktisk tænkt mig at købe ny pc i foenix men det tror jeg sgu ikk jeg gør. -- .. Nu hiver jeg godt nok fat i en gammel tråd, men jeg sidder lige nu med en maskine jeg hentede hos Føniks tidligere i dag. Sikke dog en masse bæ man kan læse om dem her! Jeg havde egentlig en god oplevelse med at købe en maskine hos dem til at starte med, lige indtil jeg tændte for den. En eller flere blæsere kører på fuld knald, konstant! Jeg havde købte et eller andet støjreduktions-kit der skulle få støjen ned på 21 db... 21 decibel min bare!
Jeg er pisse træt af at bruge den bærbare som erstatning for den stationære som futtede af i lørdags, men det lyder vist som om at man bare skulle forsøge at få pengene tilbage, og prøve med et andet firma? Jeg ved ikke lige hvem det skal være så; jeg har hørt ligeså meget slemt om SHG, og med de specs jeg kunne få hos f.eks. Føniks har jeg ikke lyst til noget af det f.eks. Fona har stående. -- • #91. Hvad med topdata.dk ? Synes kun at jeg har hørt godt om dem herinde og overvejer selv at købe hos dem, da jeg snart skal have ny computer. Og så er de super billige.. Har selv hørt meget skidt om fcomputer og SHG er simpelhen bare for dyre efter min smag. Er vel også altid Dell, købte min bærbare der og har aldrig haft problemer med den. Men de er pænt dyrere end f.eks topdata hvad angår stationære. -- Nu har jeg læst videre her i tråden og det lyder som om det bliver svært at få pengene tilbage hos dem. Vi må se hvad der sker i morgen...
En af de der silent pc'er hos topdata ser dog meget interessant ud, lige på nær kabinettet :p -- • Jeg ville ikke købe deres billige computere. De får MEGET billige dele men så er det måske kun halvdelen af delene der virker. Så hvis du ligger i gå afstand til deres butik og kan gå ned med din pc og afleverer den i tide og utide så ville det jo være stedet at købe en pc. -- Hille her! - og du er vel der?
http://Hillezzz.dk[...]
Det tog mellem [00,0000000000] og [60,0468800000] sekunder Topdata eller Føniks? -- • #95 ville klart vælge Topdata der er mange der har handlet med dem her på det sidste. Jeg tror de er ved at have gang i noget godt derfor :) -- Antec P160 | ABIT KN8 3Eye | Athlon64 Toledo X2 3800| GF 6800GT PCI-E | 2X512MB PC3200 Crucial Ballistix | WD 320GB SATA | Samsung 959NF |
May The Force Be With You..... Nå, der var da ikke så mange ben i at få pengene tilbage. Jeg måtte dog sluge windåse-prisen, men det går nok.
Så har jeg lige nogle helligdage til at overveje næste træk. Topdatas 'silent' maskiner umiddelbart top-kandaterne... -- • Ja, jeg ér simpelthen bare god til at stave ;) -- • #97. Gav de dig bare pengene tilbage sådan uden videre ? Det overrasker mig egenligt en del, men super godt for dig og god service, når du ikke var tilfreds med købet. Ja, har selv kigget meget på Topdata's silent maskiner, men får nok ikke råd før i Feb. Men så kan jeg måske nå at hører dine erfaringer inden mit eget køb :) -- De skulle lige have den ind som en normal reklamation, men umiddelbart vurderede ham der skulle kigge på den at det ikke burde være et problem. Jeg håber selvfølgelig på, at de så ikke begynder at brokke sig.
Jeg læner meget imod såen en silent maskine. Den bliver sandsynligvis bestilt her i helligdagene. Så håber jeg, at jeg har den før nytår. -- • Bestilte for 5 måneder siden en 15k kroners maskine hos SHG.dk ... burde ikke være mange billige dele i den. Lækkert bundkort, lækker ram ... så lydløs som de kunne lave den. Den var fejlbehæftet da jeg fik den og nu 5 måneder efter venter jeg stadig på at få mine penge tilbage.
De har generelt altid været flinke ... men hold da kæft hvor tager det lang tid at få sin sag behandlet og hvor er det irriterende at man ikke i 4 forsøg kan få en maskine leveret til mig der virker.
Da jeg bor i Kbh er jeg nu MEGET interesseret i at købe i København og højst skulle til Roskilde.
Problemet er at Føniks ikke har det bedste ry og mm-vision er nogle klamhuggere. Hvor køber man en core2duo med 8800gts med lownoise?
Rasmus -- I sommer købte jeg mit system hos føniks computer, og det kom samlet og det var sq fint. -- AMD Athlon64 PR3800+ # 1GB DDR Ram PC3200 Kingston # Inno3D 7600GT PCI-E # LG Premium Artistic LX40 17 Tft Så lige at det var en meget gammel tråd
#101 opret en ny tråd. -- AMD Athlon64 PR3800+ # 1GB DDR Ram PC3200 Kingston # Inno3D 7600GT PCI-E # LG Premium Artistic LX40 17 Tft Hold fingerne fra Fønix
Jeg har en sag kørende hos Forbrugerstyrelsen
den har varet 3 år
Jeg har fået ret men fønix vil ikke betale.
1300 kr for et defekt grafik kort
De har ikke nogen foretnings moral pas på
n
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. hvis du har en familie forsikring så anvend retshjælpen i forsikringen til at tage sagen hvis de er blevet dømt via forbrugerstyrelsen.
Har selv haft bøvl med multimediaworld og de ville ikke give sig selv om de tabte sagen hos forbrugerstyrelsen, da jeg smed en advokat på dem så gav de mig pengene tilbage.....jeg syntes sku ikke at de skulle slippe.
-- -- Niels, #104: Jeg vil gerne høre om dine erfaringer med Føniks.
Med venlig hilsen
Peter Mulvany
Journalist
CRN.dk
tlf. 64551474
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Mit tlfnr er 6155 1474
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har heller ikke super gode erfaringer med Føniks - ikke noget stort, men fik bare ikke særlig god rådgivning før jeg købte. Skulle bruge en computer til at indspille musik med på hobby-basis, så jeg skulle bruge en PC som var:
1) Støjsvag
2) Havde et OK lydkort - jeg kunne af økonomiske grunde ikke investere i et super lydkort endnu, men sælgeren forsikrede mig, at det lydkort som fulgte med var ganske egnet til formålet.
Det viste sig hurtigt at der IKKE var tale om støjsvag køling, og lydkortet er nok et af de dårligste lydkort som findes - fuldstændig uegnet til at indspille med, og det har nogle sære bugs ved normalt brug som ikke har kunnet fixes; det er simpelthen bare et dårligt kort, og ingen driver kan fixe det.
Det er ikke noget jeg har klaget over eller noget; det var trods alt relativt billigt (omkring 4000 kr u. skærm & tastatur), men jeg føler mig lidt vildledt da jeg specifikt bad om at nogle specifikke ting skulle være i orden, som så ikke er det. Jeg tror, at næste gang jeg køber PC bliver det et sted hvor tingene måske er en SMULE dyrere, imod en bedre service og bedre komponenter. Og jeg vil nok heller ikke anbefale nogen at købe hos Føniks. Man skal ihvertfald ikke forvente det store af dem.
Ja ja, man lærer så længe man lever... ;)
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Angående frafald af garanti hvis man "piller" ved en computer
Ifølge købeloven frafalder garantien kun, og absolut kun, hvis firmaet, der har solgt varen kan bevise at det er fordi at man har "pillet" at den er gået i stykker. Husk det næste gang i handler hos landets to mest pilrådne selskaber, Getmore og Føniks
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg vil så sige at århus afdelingen faktisk gør det rigtigt godt, den eneste gang jeg har haft min computer til rep. var det min hd der var gået i stykker. Men den blev skiftet uden problem og den køre bare max... virkelig godt har så siden da købt 4 andre systemer som har kørt alt fra 1 år til 3 år uden nogen problemer. Jeg vil til hver en tid handle der.
Mvh René
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg er #68 her i tråden og vender nu tilbage for, at fortælle om udgangen af sagen jeg har kørt mod Føniks Computer A/S i Århus hos forbrugerstyrelsen og som du kan læse mere om længere oppe.
Efter knap 2½ års sagsbehandling mod firmaet og bedømmelse af laptoppens tastaturproblemer hvor en sagkyndig til min klare fordel konstaterede både defekt keyboard-controller PLUS en defekt i skærmen pga. skærmens halvmørke fremtoning (hvilket jeg i første omgang ikke havde klaget over men så gjorde efterfølgende oveni da jeg selv kunne konstatere problemet!) og vurderet HVER af disse to defekter til en reparationspris på 50% af laptoppens oprindelige købspris (altså 2 x 4250 kroner = 100% af laptoppens værdi!!) hvilket igen fik mig til, at reklamere for hele købsprisen på 8500 kroner og den derefter følgende bedømmelse af klagenævnet vandt jeg endelig sagen her i midten af Oktober 2007! En retfærdighed der må siges, at være sket fyldest til sidste detalje og som jeg er overordentlig tilfreds med. :)
Efterfølgende henvendte jeg mig til Føniks Computer A/S i Århus, henviste til afgørelsen og bad om mine penge. Efter krav fra Føniks fik jeg først sendt laptoppen tilbage inden udbetalingen kunne ske hvilket jeg holdt for rimeligt.
I afgørelsen blev der såmed tildelt mig retten til at kræve 8499,- kroner for laptoppen, 1844,- kroner for forsendelser og ulovlig opkrævede regninger m.m. og 1377,- kroner for renter siden kravet blev fremsat den 4. Juni 2006. Alt i alt 10780,- kroner.
For at være fair vil jeg nævne her, at Føniks overførte uden klynkeri et beløb på knap 11000,- kroner for ALLE rentedage dér gik indtil jeg fik pengene tilbage. Altså mere end jeg havde krævet oprindeligt fordi jeg oplyste dem om, at jeg ville lade dem slippe for 19 dage grundet skæve datoer i måneden hvis overførselen skete før end senere.
UDOVER dette skal Føniks også ifølge afgørelsen af med ca. 4500,- kroner (hvis jeg husker det korrekt) til sagsbehandlingen, sagkyndig og forbrugerstyrelsen. Det vil sige alt i alt har Føniks brugt mere end 2½ år på at trække en sag i langdrag som kostede dem i stedet for 8500,- kroner ca. 15500,- kroner!!!
Forstå det hvem vil men jeg gør i hvert fald ikke. For ikke at nævne den skade de har gjort på deres ry som ikke kan repareres.
Derfor har jeg udover den ene positive ting mht. tilbagebetalingen af pengene der forløb gnidningsfrit ikke andet end negativt at sige om denne 'forretning' og vil anbefale ALLE at holde sig langt væk fra at handle dér!
Trods alt succes har det krævet utrolig megen tid og kræfter der kunne have været bedre brugt omend jeg vandt sagen til sidst. Og det er vist nok det Føniks og lignende satser og håber på vil holde folk fra, at klage eller kæmpe for deres ret og penge. Jeg vil opfordre alle til at gøre netop det så det ikke bliver et smuthul for dem og til sidst en standard!
Tak til alle der har støttet mig og andre herinde og en speciel tak til #105 - Ronny - som venligst tilbød mig sin hjælp og erfaring mht. retshjælpen hvis det skulle have været nødvendigt! Mange tak til dig! ;)
Mine anbefalinger til computerkøb...
www.midtdata.dk[...]
www.data-discount.dk[...]
www.shg.dk[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hjemme hos mig har vi 3 pc'er der er købt ved Føniks i Århus.
Alle sammen har kørt godt i 3-4 år. Men mit Nvidia GeForce 8600gt er dog gået i stykker for nogle måneder siden, men havde afligevel tænkt mig at skifte det ud.
Så jeg har ikke haft nogle problemer med dem.. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #113 flot den her tråd er over 2 år gammel prøv lige, at tage dig sammen. -- Skriv hvis du vil inviteres til Lockerz.com hvor du tjene point's og købe ipod's spil osv. #114 hehe, du har ret. Men Føniks er stadig en særdeles ringe butik med en tvivlsom moral. Købeloven kender ikke, men praktiserer kassetænkning i stedet. Måske 113 er engageret i Føniks. -- Send flere penge. tror ikke jeg handler hos føniks.... selvom tråden er gammel så havde jeg ikke læst den hvis nr 113 ik havde skrevet så jeg takker;) -- Mvh Danny Aakjær Så er alt i orden og i balance. -- Send flere penge. DET ER SJOVT SOM
Alle dem som har købt hos føniks - og klager over dem har købt omkring 2005.. og alle dem som har det godt med computerene og har oplevet god service og en god computer er fra 2009-2010, så min mening er KØB hos føniks de er gode og der er intet galt. det har måske også noget at gøre med hvor kloge folk som køber der fra er.
alle dem som klager er folk som virkelig har forstand på det og så kører deres computer måske mikro lidt for langsomt og så er det bare pest eller kolera ik?
nogen af mine venner har købt lager-bærbare som nu har virket helt perfekt i et år og jeg har aldrig set bedre bærbare. så alle jer der syntes at butikken er dårlig skulle måske kigge sig i spejlet og overveje hvem der har lavet fejlen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #118 De er retarderede amatøre hos Fønix. De kan ikke holde styr på deres eget lager, de kan ikke samle PC'er og deres priser er ikke noget at råbe hurra for.
Ud over er deres sælgere ikke til nogen hjælp. De tager røven på folk uden at vide det selv. -- AMD Phenom II 955 [email protected]
C3D HD4890 Superclocked
Asus M4A785D-M PRO
4GB PC8500
500GB HDD
Antec P180 Mini
Windows 7 Home Premium x64 Føniks er da bare MEGA dyre. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har hørt fint om dem, men priserne er ikke de bedste. -- Njiiiaaarrrh ! Hold dig fra dem. Lorte firma -- quad-core q9550 8gb ddr2 ram gtx 295 3*500 gb harddiske raid 0
og en lenovo g550
I JUST LOST THE GAME
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|