Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

laptops.dk - ???

Af Bruger Aspirant NoVoNord | 22-03-2005 09:20 | 5652 visninger | 35 svar, hop til seneste
Hvad er diin mening om laptops.dk ??? (http://www.laptops.dk[...]
--
#1
dvaske
Bruger Aspirant
22-03-2005 09:27

Rapporter til Admin
Har handlet der en gang. Først sendte jeg en mail med nogle forespørgsler til opgraderinger på en bærbar, der blev hurtigt og præcist svaret, så jeg købte. Hurtig levering - ingen problemer her!
--
Celeron 533 | Asus P2L97 | 2x 128 MB Apacer PC133 SDRAM @ 66 MHz | 18 GB WD hdd | Soundblaster AWE 32 Full-Size ISA board | Geforce 3 Ti200 64 MB Det rykker max !!!
#2
Dracuella
Monsterbruger
22-03-2005 09:31

Rapporter til Admin
Jeg har aldrig personligt handlet med dem, men når man forespørger og beder om specifikationer, er de hurtige og uddybende. Flinker mennesker er mit indtryk, jeg ville handle med dem
--
Live long and prosper
#3
Ronson
Maxi Nørd
22-03-2005 09:59

Rapporter til Admin
Har købt et digitalkamera hos dem gennem QXL uden problemer
--
Ronson http://www.chipsguiden.dk[...] For os der elsker chips! HOL Bladet: http://www.chipsguiden.dk[...]
#4
Rune | WildChild
Ultrabruger
22-03-2005 10:14

Rapporter til Admin
Har købt en NC4000 hos dem, hvor de tog min gamle M300 i bytte, det hele fungere gnidningsfrit, udover at jeg havde tastet min mail-adresse forkert, så jeg ikk lige modtog mails omkring fragt mm. Men det ka jo dårligt siges at være deres skyld.. Har været meget tilfreds med laptops.dk bl.a. også pga. de hurtige svar, hvis man har spm angående deres produkter..
--
Min subnote, HP NC4000: Pentium M 1,4 GHz, 768 MB PC2100 ram, 40 GB Hitatchi 5400rpm, ATI M350IGP, 12,1" skærm, batt. tid 3½ time
#5
And
Gæst
22-03-2005 10:14

Rapporter til Admin
Du kan evt prøve at læse nogle af de gamle tråde igennem... http://www.hardwareonline.dk[...] http://www.hardwareonline.dk[...] http://www.hardwareonline.dk[...] http://www.hardwareonline.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Erik Gejl
Maxibruger
22-03-2005 11:30

Rapporter til Admin
Det er egentlig pudsigt at de utilfredse folk altid står som gæster. Hvorfor tør de ikke gøre sig til kende!
--
"Hvis man ikke konstant stræber efter at blive bedre, ophører man med at være god.."
#7
Yomellamo
Supporter Aspirant
22-03-2005 12:01

Rapporter til Admin
Jeg har handlet der en gang, og jeg var 100% tilfreds. Jeg giver dem min anbefaling :o)
--
Asus P4C800-E, P4 [email protected], 1 GB Dual Corsair PC3500@225 MHz 2-2-2-5, Asus GeForce 6800GT, 2x120 Gb Seagate SATA Raid0
#8
Core!
Maxibruger
22-03-2005 12:22

Rapporter til Admin
Ok, nu vil jeg lige komme med et par kommentare om laptops.dk Laptops.dk kan på ingen måde love at IBM giver garanti på de maskiner som er blevet importeret fra udlandet da IBM Danmark har meget strenge regler for hvad de kan og vil give garanti på. disse regler er netop istand for at forhindre firma´er som Laptops.dk eller andre i at importerer fra USA eller Asien og sælge dem meget billige i Danmark og derved snyde IBM Danmark. Denne regel kan laptops.dk ikke komme uden om da IBM Danmark ved en hver forspørgelse chekker serienummeret og kan tydlig se hvor og hvornår maskine er blevet lavet og hvor den er blevet solgt og hvis den kommer op som alt andet end en emea maskine, er det surt for den vil ikke blive lavet hos IBM Danmark. Laptops.dk står derfor selv for den garanti og ser jo ikke ud til at være noget problemer i henhold til laptops.dk post her på HOL, men historen er en helt anden hvis du høre de folk som IBM Danmark snakker med som har købt igennem laptops.dk, der kan man høre om at laptops.dk prøvet at løbe fra den garanti men desværre bliver han nød til at tage den da han jo ikke kan omgås den dansk lovgiving. Men her til sidste vil jeg sige at hvis du har lyst til at spare penge, køb endlig igennem laptops.dk men husk bare at du får hvad du betaler for. og tror ikke hvis laptops.dk ikke vil lave den eller kan ikke at du kan komme løbende til IBM.
--
640 kilobytes ram burde være nok til alle. Bill Gates - You know you spend too much time with your computer: when you start double-clicking the remote control.
#9
Rune | WildChild
Ultrabruger
22-03-2005 12:48

Rapporter til Admin
#8 Men har du noget belæg for det du siger?? Nogle kilder eller personlige erfaringer, synes det er meget det samme vi hører hver gang laptops.dk kommer på tapetet og der er aldrig rigtigt nogle hardcore facts.. Desuden er parallel import ikk ulovligt, som du får det til at lyde som, det ses i mange brancher, bl.a. som noget nyt i bilbranchen.. At IBM så har nogle strikse interne krav mht. hvilke produkter de ønsker at servicere er klart nok noget skidt, men det må man jo så leve med... Desuden har vi set i div. tråde at nogle folk faktisk kan få support hos IBM selvom deres bærbare er fra udlandet..
--
Min subnote, HP NC4000: Pentium M 1,4 GHz, 768 MB PC2100 ram, 40 GB Hitatchi 5400rpm, ATI M350IGP, 12,1" skærm, batt. tid 3½ time
#10
Core!
Maxibruger
22-03-2005 13:54

Rapporter til Admin
#9 Jeg har personlig erfaring med det, kender udemærket godt til laptops.dk, de få som har fået support har fået det pågrund af de har købt en maskine som er dansk, og hvis den er dansk har laptops.dk enten købt den brugt eller købt den som en refurbished model, ellers ville laptops.dk jo tabe penge på det. IBM har meget strikse regler med support, og ALLE kunder som har problemer med sin IBM computer skal oplyse serienummer ellers er det 0 support, falsk serie nummer virker ikke da ibm har 100% styr på hvor og hvornår en computer er lavet og solgt. Du har ret i at paraelle support ikke er ulovligt og derfor kan de som sådan heller ikke gøre noget ved laptops.dk, tror mig de har skam haft advokater på sagen. det eneste de kan ramme laptops.dk på er at den butik aldrig vil blive en aut. ibm forhandler og at hans kunder med mindre de køber en Dansk ibm computer hos laptops.dk ikke få support. Men igen jeg siger ikke at du eller andre ikke skal købe hos laptops.dk bare at i skal være klar over at der ingen support er fra IBM Danmark.
--
640 kilobytes ram burde være nok til alle. Bill Gates - You know you spend too much time with your computer: when you start double-clicking the remote control.
#11
Rune | WildChild
Ultrabruger
22-03-2005 13:57

Rapporter til Admin
#10 Det kan du så have ret i ;-) Det er så meget heldigt at min er en HP, så har man slet ikk de problemer med IBM... Udover produktet slet ikk markedsføres i DK officielt og der ingen dansk support er på produktet ;-) Men sådan havde det jo været lige gyldig hvor jeg havde købt den..
--
Min subnote, HP NC4000: Pentium M 1,4 GHz, 768 MB PC2100 ram, 40 GB Hitatchi 5400rpm, ATI M350IGP, 12,1" skærm, batt. tid 3½ time
#12
NoVoNord
Bruger Aspirant
22-03-2005 13:59

Rapporter til Admin
#11 Hvilken HP har du?
--
#13
Rune | WildChild
Ultrabruger
22-03-2005 14:01

Rapporter til Admin
#12 Tjek signatur;)
--
Min subnote, HP NC4000: Pentium M 1,4 GHz, 768 MB PC2100 ram, 40 GB Hitatchi 5400rpm, ATI M350IGP, 12,1" skærm, batt. tid 3½ time
#14
Cal
Elitebruger
22-03-2005 14:07

Rapporter til Admin
Jeg har købt gennem Laptops.dk, jeg har solgt til laptops og har kun gode erfaringer.
--
Det er sørgeligt, men well, HOL er for mig ikke længere et seriøst site hvor man kan finde hjælp, det er et sted hvor man fordriver sin tid når man ikke lige har andet at lave.
#15
NoVoNord
Bruger Aspirant
22-03-2005 16:08

Rapporter til Admin
Har bl.a. hørt rygter om at laptops selv sidder og samler deres pc'er, ud fra brugte dele og sådan..?
--
#16
Core!
Gæst
22-03-2005 16:23

Rapporter til Admin
#15 Ved ikke om det rygte er sandt og kan derfor ikke kommentere på det, rygter har det med at være usande som regel, men jeg ved med 100% sikkerhed at laptops.dk de sælger gammel udgående og refurbished IBM modeller og de IBM bærbare de køber i andre lande skifter de om til dansk keyboard og dansk windows. Alt det gør de uden at informere kunder om det, hverken på deres hjemmeside eller når du får den leveret. muligvis kan du få det at vide hvis du spørg, men kan det være rigtigt?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Søren Jansen
Gæst
29-03-2005 01:29

Rapporter til Admin
Hej alle Hvem siger vi ikke kan sælge danske IBM bærbare uden at tabe penge på det ? Det er utroligt så kloge nogle er ! Der er Worldwide garanti på IBM, og kunden kan altid sende sin bærbar til os, hvis IBM ikke vil lave den. Det er IBM Danmark der er skurken i dette spil, de prøvet at snyde danskerne ved at tage højere priser i Danmark end i udlandet, og vi spare dankerne for millioner af kroner ved at skaffe dem billigere Thinkpad`s For at genere os, prøver de at slippe for at opfylde deres garanti forpligtelse, så vi selv står med det. Vi kan altid få dem lavet i udlandet, så det er ikke noget problem, udover at det er noget bøvl. Medmindre der tydeligt står andet på siden, sælger vi ALTID KUN HELT NYE bærbare og med normal IBM garanti periode: Thinkpad R: 2 års reklamationsret (1 års garanti) Thinkpad T og X: 3 års garanti Og jeg skriver det lige én gang til: ALTID KUN HELT NYE bærbare, mendmindre der tydeligt står andet på vores side. Hvis "Core!" skrive de usande rygter en gang til bliver der anlagt en injurie sag mod ham. Lad dog være med at køre rundt i nogle 2-3 år gamle histoerier om en eller anden der er utilfreds med at hans bærbar er gået i stykker 3 gange, og IBM ikke kom ud og lavede den midt om natten. 1000 tak for alle de positive indlæg der er fra vores tilfredse kunder :-) Mvh Søren Jansen, Laptops.dk
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Doct
Gæst
29-03-2005 03:18

Rapporter til Admin
Har handlet med laptop.dk er 100% tilfreds!!! :) Doct
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Doct
Monsterbruger
29-03-2005 03:21

Rapporter til Admin
Loggede lige ind, sa ikke ikke ville tro jeg var en gæst her!!! Doct
--
I won the internet yesterday... The last boss was HARD.... :þ
#20
T-savO
Elitebruger
29-03-2005 05:09

Rapporter til Admin
med andre ord har du nu fået af vide at de koster mindre ved laptop tilgengæld må man gå ud fra der er længere rma tid hvis der skulle ske noget..... med andre ord jeg ville købe der! det ibm chancen for de går i stykker er lille og hvis de gør ville 2-3 dage ekstre(anslået ekstre tid) ikke gøre mig det store :)
--
#21
Mion
Mega Supporter
29-03-2005 08:59

Rapporter til Admin
som jeg har skrevet i forrige tråder. så fik jeg tjekke serie nummer på 1 T30 samt 3 X27 som vi aftog på IOT.. fik koldt og kontant svaret af IBM. at dem måtte vi have fået billigt, da det var import pc´er (fra malaysia og de der østlande (2sortering), og dengang var de ikke billige gav 19.000 for min T30 som jeg returnerede med hjælpe af en advokat og fik en hos ibm til 1000kr mere. gider reelt ik udtale mig mere om laptops.. end lige det her. da jeg har haft et kæmpe besværd med det firma. JA man er flink. indtil bluffet bliver kaldt. ved ik om det er en del bedre i dag. men går man ind på laptop4u. så skriver de jo direkte at det er pc´er der er taget hjem fra udlandet, og der er sat dansk tastetur på, det stod der intet på laptops side om, dengang jeg købte min pc derinde. Ring til IBM forhør jer om JANSENS CONSULT / LAPTOPS.DK. og har stadig et par venner der har deres X modeller de virker fint, men har stadig de serie koder der beviser at de ikke er danske. men købt som danske. det hele startede fint med at en medarbejde tilbød at han nok skulle bytte min t30, fordi det måtte være en fejl. så ringer chefen og starter næsten med at svine en til, fordi at jeg kan fandeme ik få byttet et nyt produkt. Så det der gode kundeservice kan rende mig.. når man tjener penge kan man altid være flink. Men som sagt kender ikke firmaet i dag. alt kan være ændret, ser flere og flere bærbare med danske serie koder på hans bærbare
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#22
Mion
Mega Supporter
29-03-2005 09:11

Rapporter til Admin
sorry for alle stavefejl, damn trættere end jeg troede, blev lige onkel i går, så det krævede jeg var oppe til kl død. NEJ jeg er ikke ordblind ;-) bare træt.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#23
Core!
Maxibruger
29-03-2005 09:55

Rapporter til Admin
Søren : Det gør du bare hvis du tror at du har en sag, men fakta er at du sælger billige IBM laptops importeret fra Asien og USA uden at informere kunden om at de ikke har IBM garenti. du har ret at IBM giver worldwide garanti men det er kun hvis du kan bevise at du har købt den i det pågælende land som den står til hos IBM. Sådan er det og det kan du ikke løbe fra,. Desuden snakker vi ikke 2-3 år gammel sager, men om sager helt op til forrige uge. så stop med at lyve for dine kunder og fortæl dem sandheden, Men jeg glæder mig til din injure sag, for hvis du har en sag skulle du måske til at bevise det. og måske skulle jeg til at gå til forbrugerrådet for du kan vist dømmes for falsk markedsføring.
--
640 kilobytes ram burde være nok til alle. Bill Gates - You know you spend too much time with your computer: when you start double-clicking the remote control.
#24
bjarne003
Super Supporter
29-03-2005 11:07

Rapporter til Admin
Jeg har været yderst tilfreds med laptops.dk, og har handlet (og fået bedre support end de fleste steder) dem. Ingen problemer. Det er fuldstændig rigtigt, at IBM Danmark ikke bryder sig om laptops.dk. Men fakta er, du får en billig IBM, og du får også den garanti du er blevet lovet på laptops.dk. Og laptops.dk er ikke aut. IBM forhandlere. Lige som rigtig mange andre forhandlere af IBM. Det er et frit land, og alle må sælge IBM. Også selvom IBM Danmark ikke bryder sig om det. IBM thinkpads er i Danmark alt for dyre, og jeg synes faktisk Søren/laptops.dk skal have ros for at presse IBM Danmark.
--
Der skal en klog mand til at håndtere en løgn. En idiot bør holde sig til sandheden
#25
Core!
Maxibruger
29-03-2005 12:59

Rapporter til Admin
#24 Ok, det er fint nok at du er tilfreds med laptops.dk og jeg har heller ikke nævnt at det er en dårlig ting at du kan få en IBM bærbar billigere end IBM DK sælge dem. men det jeg har sagt er at laptops.dk skal holde op med at fortie at de ret faktisk ikke har købt dem de fleste af deres bærbare hos IBM DK men hos forhandlere i Asien og USA. og derved har den person ikke nogen garanti for at få support eller recovery medier fra IBM DK som de ellers ville have krav på. Fint nok er der nok nogen som vil sige vi kan jo bare få garanti hos laptops.dk, ja men ville du have købt den hvis du havde fået at vide før købet, at du ikke har garanti fra ibm men skal regne med laptops.dk
--
640 kilobytes ram burde være nok til alle. Bill Gates - You know you spend too much time with your computer: when you start double-clicking the remote control.
#26
bjarne003
Super Supporter
29-03-2005 13:17

Rapporter til Admin
#15 Søren/laptops.dk har tidligere udtalt at de i alt har solgt 20 refurbished IBM thinkpads. Det har Søren personligt undskyldt, og sagt det ikke vil ske igen. #25 Udover at du ikke stoler på, at laptops.dk i samarbejde med IBM USA kan varetage garantien, hvad er så problemet?
--
Der skal en klog mand til at håndtere en løgn. En idiot bør holde sig til sandheden
#27
Core!
Maxibruger
29-03-2005 15:06

Rapporter til Admin
#25 Jamen nu er problemeret jo bare hvis laptops.dk samarbejder med IBM USA, hvorfor ikke fortæller det?? det kan da ikke være så svært at oplyse kunden om at der ikke medfølger dansk garanti på importeret IBM laptops. og oplyse dem om da de samarbejder med IBM usa og derved stadig har en IBM garanti? Næe, det de gør hos laptops.dk er at henvise dem til IBM danmark. hvor de så får besked om at gå tilbage til laptops.dk. hvorfor ikke droppe det, og bare være ærlig.
--
640 kilobytes ram burde være nok til alle. Bill Gates - You know you spend too much time with your computer: when you start double-clicking the remote control.
#28
Core!
Maxibruger
29-03-2005 15:09

Rapporter til Admin
ups der skulle have stået #26 ikke 25 :)
--
640 kilobytes ram burde være nok til alle. Bill Gates - You know you spend too much time with your computer: when you start double-clicking the remote control.
#29
Pedanten
Gæst
29-03-2005 16:00

Rapporter til Admin
#27, #25, #8 + Core!s øvrige indlæg. Lær at bøje de danske verber. Læs dine indlæg igennem inden du poster dem. Du fremstår som en alternativt begavet person. Det er uhensigtsmæssigt at svinge om sig med juridiske trusler og autoritative udbasuneringer, når du ikke engang kan bøje danske verder, endsige skelne imellem punktum [.] og komma [,]. Jeg foreslår du melder dig til dette kursus: http://www.lengua-latina.com[...] Du kan evt. finansiere dit sprogkursus ved at ansøge om at få dine skolepenge tilbage. Jeg vil tro at det er Undervisningsministeriet du skal tale med om den sag. Deres hjemmeside finder du her: http://www.uvm.dk[...] Held og lykke!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Core!
Gæst
29-03-2005 16:11

Rapporter til Admin
Pendanten Tak for dit indlæg, men kan ikke lige se hvad det har med laptops.dk at gøre. men hvis du skulle få lyst kunne du måske give en forklaring. Jeg ville have kommet med et modangreb, men der er ikke nogen grund til at begynde at diskutere med en tosse, for de trækker dig bare ned på deres niveau og slår dig med deres erfaring. Men igen hvis du ikke bryder dig om mine danskkundskaber, er der jo ikke nogen som tvinger dig til at læse det eller at deltage i denne debat. Husk vi lever i et frit land.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#31
[UAV]Sniper
Juniorbruger
29-03-2005 16:19

Rapporter til Admin
Er det her ikke ved at udvikle sig til en ny Chippen tråd eller hvad. ?
--
#32
dosis
Gæst
29-03-2005 16:57

Rapporter til Admin
hør tag jer sammen, laptops.dk har sagt at de dækker garantien. og hvad fanden er en #25 dansk garanti? de giver sku dansk garanti, 2 år (3år) dækning. Grunden til at IBM dk ikke vil dække garantien er fordi at de ikke tjener penge på det. IBM USA og IBM Dk har intet med hinanden at gøre, de er 2 forskellige pengekasser. Så det er klart at ibm dk taler dårligt om laptops.dk da de giver dem underskud.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
Jonas Petersen
Gæst
17-04-2008 00:31

Rapporter til Admin
Har lige inden for de sidste 2 måneder købt to stationærer IBM/Lenovo ThinkCentre hos Laptops.dk henholdsvis til mit arbejde og for min kusine! Jeg har også jævntligt spurgt til tidligere reservedele til mine Thinkpad'er. Der har altid været en prof. og god service fra deres side med både levering og svar pr. mail. Jeg kan og vil kun anbefale, at skal man købe IBM / Lenovo som jo er kvalitet, uanset om det er importeret fra USA, eller Kina... Så er det sådan at maskinen ikke længere samles i USA, men i Fjernøsten, og med de priser Laptops.dk har, vil jeg sige, at skulkle begynde at sende en computer frem og tilbage vil være spild af kroner og ressoucer og så købe en ny del eller ny maskine... hvor svært kan det være! Til Søren Jansen, tak for nogle gode handler! Der skal nok komme flere fra min side og anbefalinger.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
-benne-
Juniorbruger
17-04-2008 00:49

Rapporter til Admin
he he, du ved godt at den tråd er 3 år gammel??
--
#35
Peter
Gæst
17-04-2008 02:08

Rapporter til Admin
Hvor er jeg dog træt af folk som Core! Der prøver at bringe en ærlig mands firma i dårlig lys? Enda lader det til OVERHOVEDET ikke at være et problem hvorfor så bringe det op?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: laptops.dk - ???

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login

Denne tråd er låst, og du kan derfor ikke oprette svar i den.

Begrundelse

gammel tråd<br>

Låst af Ronson | 17-04-2008 08:53

NYHEDSBREV
Afstemning