Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Forbrugerklagenævnets behandlingstid?

Af Moderator L00t | 27-12-2004 21:18 | 2954 visninger | 14 svar, hop til seneste
Hej HOL. Jeg står overfor at skulle indlede en klagesag hos Forbrugerstyrelsen (forbrugerklagenævnet), fordi Fona har valgt at tage den hårde linie og spille efter egne regler istedet for købeloven. Jeg er sikker på at vinde i en sag hos FS, men jeg kender intet til deres behandlingstider pt. Mine kommende handlinger i sagen afhænger lidt af om der stadig er 1½ års ventetid eller ej. Derfor vil jeg meget gerne høre fra folk som har fået afsluttet en sag hos Forbrugerstyrelsen indenfor de sidste par måneder - hvor lang var behandlingstiden fra start til slut? På forhånd tak.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af Djævelen selv. At du beder om hurtig hjælp, resulterer ikke i hjælp hurtigere.
#1
santa
Giga Supporter
27-12-2004 21:21

Rapporter til Admin
Har du ikke spurgt FS om hvor lang tid det tager? Forklar sagen, det er altid underholdende at høre om andres lidelser ;)
--
Konstruktiv kritik rimer på sut min pik Søger arbejde i Aalborg. Skriv hvis du kender nogen der mangler noget arbejdskraft
#2
L00t
Moderator
27-12-2004 21:26

Rapporter til Admin
#1 Jeg har ikke spurgt FS, sidste gang jeg mailede dem om en sag, fik jeg et autosvar tilbage og det var det. Jeg har hørt om folk, som først får godkendelse af modtagelsen af sagen efter flere måneder... håber det er faldet.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af Djævelen selv. At du beder om hurtig hjælp, resulterer ikke i hjælp hurtigere.
#3
L00t
Moderator
27-12-2004 21:28

Rapporter til Admin
Og jeg vil helst ikke forklare noget, for indtil videre har de stadig frist til 7. Januar, før jeg indgiver sagen og der er noget at skrive om - de skal ikke hænges ud, hvis de til syvende og sidst vælger at overholde deres forpligtelser (selvom det er elendig service).
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af Djævelen selv. At du beder om hurtig hjælp, resulterer ikke i hjælp hurtigere.
#4
Kenneth Koustrup
Semibruger
27-12-2004 21:30

Rapporter til Admin
Min sag mod laptop4you.dk har lige haft 1 års fødselsdag i midten af november, så mindst et år...
--
#5
L00t
Moderator
27-12-2004 21:37

Rapporter til Admin
Okay. Tak. Hører gerne fra så mange som muligt.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af Djævelen selv. At du beder om hurtig hjælp, resulterer ikke i hjælp hurtigere.
#6
Turbo_crash
Giga Nørd
27-12-2004 21:39

Rapporter til Admin
Har en kammi som klage over en scooter, og der fik firmaet en hendvendelse efter ca. 1 uge hvor de blev bedt om en forklaring, at han så ikke fik medhold i sin klage er så en anden ting, men der gik kun nogen få uger i det hele.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG No 1# på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#7
L00t
Moderator
27-12-2004 22:29

Rapporter til Admin
#6 Hvor lang tid siden er det, ca. ?
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af Djævelen selv. At du beder om hurtig hjælp, resulterer ikke i hjælp hurtigere.
#8
Kenneth Koustrup
Semibruger
27-12-2004 23:14

Rapporter til Admin
Jo jo men firmaet fik også henvdelse efter et par uger, men selve sagen er stadig under behandlig
--
#9
Turbo_crash
Giga Nørd
28-12-2004 15:46

Rapporter til Admin
Det var i foråret, men det kommer vel også lidt an på hvad for en type klage det er og hvad kravet er. For at bede om en udtaelse kan vel ikke tage så lang tid, og der er jo også forskellige kontore rundt omkring, så det kan være nogen har mere travlt end andre.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG No 1# på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#10
[]Sweeper
Mega Nørd
28-12-2004 15:48

Rapporter til Admin
L00t din knold, du kunne have spurgt mig. Hvad angår behandlingstiden er den nedsat væsentligt, mener den er på under en måned , altså at sagen skal være igang inden en måned.
--
I'm not a moderator anymore, so now I get to beat the living shit out of all you whining bastards! http://www.sargool.dk[...]
#11
L00t
Moderator
30-12-2004 17:05

Rapporter til Admin
Nå. Update. Jeg var i Fona og tale med butikschefen idag, forsøgte at bruge Forbrugerklagenævnet som pression men - som forventet - var han hverken til at hugge eller stikke i. Fona mener bestemt at de overholder købelovens §78, stk. 4 som lyder Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning. selvom de har haft min telefon til reparation i 22 dage uden at lave noget, for så at trække mig lidt rundt i managen i en lille uge oveni, så vi nu er oppe på en måned. Det mener jeg ikke, og jeg skal bruge den telefon. Nu ryger der en klage til Forbrugerklagenævnet afsted, så må vi jo se om Fona formår at fixe telefonen inden klagen går igennem.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af Djævelen selv. At du beder om hurtig hjælp, resulterer ikke i hjælp hurtigere.
#12
Turbo_crash
Giga Nørd
30-12-2004 17:09

Rapporter til Admin
Er der steder hvor jeg ikke køber noget så er det på #1 Merlin, magen til fuskere & knaldhætter skal man lede længe efter, og en tæt #2 er Fona, en rigtig flok amatøre og studenter med en lavt gennemsnit der ikke kunne blive andet. Og i det hele taget så undgår jeg alt der har noget med (FDB) Coop hedder det vist i dag.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG No 1# på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#13
L00t
Moderator
03-02-2005 13:25

Rapporter til Admin
Update. Fona ringede igår, som tilfældigvis lige er mindre end en uge siden de har fået brev fra Forbrugerstyrelsen om at der er en klage igang om sagen. De erkendte at de har smidt telefonen væk, så jeg kunne komme ned og vælge en ny. Jeg smutter derned senere idag og gør mit krav om ophævelse af købet gældende endnu en gang, håber de indser at det er håbløst at stritte imod og punger ud. Skal ikke kunne sige om det kun er Fona i Ryesgade, Århus, som kører med dette niveau af service - men jeg vil anbefale folk at undgå Fona i det omfang det er muligt.
--
Quest guides og hjælp til World of Warcraft http://questkeep.com[...]
#14
Turbo_crash
Ultra Nørd
03-02-2005 13:42

Rapporter til Admin
Det er da godt de får fingerne ud, så er det bare om de får dem ud alle sammen, for der må jo være en del fingere deroppe. Men det er ikke kun den ene butik, jeg har været i Fona for at købe, og de har ikke meget tjek på det, lige så lidt som hos Merlin, og det siger jo ikke så lidt.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]

Opret svar til indlægget: Forbrugerklagenævnets behandlingstid?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning