Tjah.. det er vel egentlig kun fair...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har desværre hørt meget dårligt om det firma, folk anbefaler at holde sig fra dem.
--
May The Force Be With You.....
--
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af fuze.
--
--
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af fuze.
--
--
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af fuze.
--
Har handlet der 4 gange uden problemer. Så jeg kan varmt anbefale dem, at folk ikke fatter, at bestille rigtigt og tjekke varen ud i det lokale, fatter man jo ikke. Dette vil kun fordyre vi andre kunders køb, gennem Shopman.
--
Jeg fatter så ikke hvorfor folk ikke bare køber i Tyskland og sparer de penge Shopman tager. Shopman er jo ikke en forhandler, men sender blot ordren videre til en tysk forhandler.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har aldrig haft problemer med dem.
#8 Mange af de ting som du bestiller hos Shopman kommer direkte fra fabrikanten, og private kan ikke handle med fabrikanterne. Prøv du at ringe til Panasonic og sige at du gerne vil købe EN enkelt dvd-optager.
--
Athlon64 3200+ | Albatron K8X800 ProII | 2x512MB Mushkin Special 2-2-2 | AOpen Aeolus GeForce 6800-GT | 2x Raptor 36.7GB i RAID-0
3Dmark 2003: 11452 | 3Dmark 2001SE: 22578
Jeg har hørt noget om at folk har bestilt dyre fjernsyn og ventet i en måned eller mere og de har ikke fået noget som helst info fra Shopman om at deres vare har været i restorde eller anden forsinkelse, og det må man altså betegne som dårlig service. Personlig vil jeg også helst gøre mit indkøb selv, men der er jo folk som synes det er dejligt nemt at få deres varer bragt til døren uden at begynde at rode med netbank og overførsler i banken, og der er Shopman jo et godt alternativ jeg mener bare ikke at deres rennomé er godt nok til at jeg vil handle der.
--
May The Force Be With You.....
I denne sag kan jeg ikk forstå der faktisk har været et problem med returnering af varen. Der står jo at ShopMan havde et anlæg med udgangs effekt på 5*100W men da det kom til stykket var det kun 5*40W. Så den vare de fik var jo ikk den som de var blevet lovet. Så det er da kun retfærdigt at ShopMan skal tage varen retur.
--
Don't ever argue with an idiot, he will bring you to his level and beat you with exprience
Det har du ret i 11# og det tegner vel også et billede af hvordan Shopman behandler deres kunder, selv om der har været mangler ved en vare.
--
May The Force Be With You.....
Jeg kan kun sige:
Hold jer langt væk fra dette firma (Shopman). Det er en pengemaskine og ikke andet. Man skal ikke forvente at få noget som helst service fra dem. Jeg har bestilt et kamera via shopman for 5 uger siden. (Der skulle være en leveringstid på 2-4 dage). Lige nu ligger det vist nok på en eller anden palle i Tyskland, og sendes hvis jeg er heldig så jeg har den i næste uge. Det vil sige mindst 6 uger. Så er prisen i butikkerne her hjemme på kameraet jo allerede nede i samme niveau. Når jeg brokker mig til Shopman henviser de til den tyske forhandler, og når jeg brokker mig til den tyske forhandler henviser de til Shopman. Så man står midt imellem, er til grin, og kan ikke gøre noget som helst. ÆV-shopman!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #11 det har du selvfølgelig ret i. men igen, burde folk der bestiller et produkt over shopman ikke ha undersøgt produktets specs inden de bestiller, igennem google og producentens hjemmeside. de er jo ikke ligefrem en impulskøb man gør derinde.
selvfølgelig er det for dårligt at shopman giver forkerte oplysninger, men kunden har også et ansvar, ved at finde lidt mere ud af produktet. det plejer man da, inden man køber noget.
--
AMD 64 3200+|MSI K8N Neo Platinum|1GB OCZ PC4200|Sapphire Radeon 9800 SE GOLD AiW|WD 36GB Raptor/250GB sata fluid|Sony DRU-500AX|Zalman Lir|Audigy 2 ZS|Lepont SF 201T3BL|Zippy|fUnc|MX500|Acer AL732TFT
#9: LOL! Sikke noget forfærdeligt sludder. Shopman fungerer KUN som mellemled mellem de tyske online forhandlere og køber. Kort sagt så betaler du for, at de oversætter evt. tysk for dig. Da der er mange af de tyske forhandlere som også har engelsk på deres sites, så behøver man ikke engang Shopman, selvom man ikke kan forstå tysk.
Hvis man godt kan forstå tysk, er der slet ingen mening med at bruge Shopman. Det er spild af penge.
--
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
-Philip K. Dick
#14 Det er jeg SLET ikke enig i. Det er 100% deres ansvar at det de saelger er det de reklamerer for! Det du siger er jo at hvis jeg vil koebe et anlaeg der er reklameret i Bilkas katalog, saa skal jeg foerst rundt til Foetex, Kvickly og Expert - og skrive til Sony for at se om det nu kan passe hvad Bilka skriver??
Det er deres ansvar at levere hvad de reklamerer for. Selvfoelgeligt kan der ske trykfejl, men i saadan et tilfaelde skulle de LIGE med det samme og uden at blinke tage fuldt ansvar, lade kunden sende produktet tilbage og saa give kunden pengene tilbage.
--
"I, Nerd"
#16 jeg mener heller ikke at shopman ikke skal returnere pengene, eller lign. for det skal de. og de har ansvaret.
men jeg synes bare at det er mærkeligt at kunden ikke ved hvad han køber, at han køber i blinde. man må da gå ud fra at kunden kender lidt til det produkt han vil købe. og derfor ligger mærke til sådan noget.
det er meget normalt at man undersøger et produkt inden man køber det, og derfor burde ha kunne forhindre det inden personen bestilte.
mener sådan set bare at kunden ikke er særlig klog.
og selvfølgelig skal shopman betale tilbage.
--
AMD 64 3200+|MSI K8N Neo Platinum|1GB OCZ PC4200|Sapphire Radeon 9800 SE GOLD AiW|WD 36GB Raptor/250GB sata fluid|Sony DRU-500AX|Zalman Lir|Audigy 2 ZS|Lepont SF 201T3BL|Zippy|fUnc|MX500|Acer AL732TFT
Jeg ville bare lige tilføje, at jeg også har handlet hos shopman, og jeg vil stærkt fraråde andre at handle der!
Jeg bestilte et Ixus 400, og betalte dagen efter... Så gik der ca. 3 uger, hvorefter jeg fik et brev om at kameraet var steget 300 kr... Det ville jeg ikke betale, og det krævede derefter utallige mails, at få dem til at tilbagebetale mine penge...
Og i sidste ende kostede det mig ca. 100 kr, fordi man betaler diverse underlige gebyrer, som jeg åbenbart ikke kunne få retur.. Egentlig burde jeg have krævet alt retur, men jeg gad simpelthen ikke mere..
--
Ok jeg har været ved at bestille et sæt Sony DAV-SB500W hos dem.
Men man skulle jo betale for at kunne bestille og det er det eneste jeg har fået gjort og har ikke hørt fra dem siden.
Kan jeg få de penge tilbage jeg har betalt??
Jeg har betalt med netbank.
--
Det kan vel diskuteres om det er shopmans skyld.. Måske har det tyske firma bare givet dem forkerte oplysninger selvom de egentligt burde tjekke varene.. Så jeg ville nok sige der er fifty-fifty..
--
Det gælder ikke om at vinde, men at håne dem der taber.. :D
#19 Tråden er over 6 mdr. gammel. Ved handel på internettet må de ikke trække pengene før de har afsendt varen. Jeg ved dog ikke helt hvordan det virker i Shopman's tilfælde da de jo sikkert skal bruge pengene for at kunne betale den tyske leverandør.
Jeg forstår dog ikke hvorfor der er nogle der vil bruge Shopman, hvis men ikke selv kan tysk, må man da kende nogle der kan nok til selv at bestille det fra en tysk hjemmeside. Shopman tager jo gebyr for deres tjeneste og desuden er de steder de køber fra i Tyskland sjældent de billigste. Det er endnu ikke lykkedes mig at finde noget hos Shopman som jeg ikke selv kunne finde en del billigere.
--
http://userportal.iha.dk[...]
Shuttle SN41G2 V1 XP1700+ @ 825MHz idle & 2075MHz load
9800 Pro@XT 200/240MHz 2D & 412/385MHz 3D