Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp ang. defekt lydkort!!

Af Ny på siden Neque | 10-08-2004 16:24 | 1050 visninger | 12 svar, hop til seneste
Jeg har købt et Audigy2 Lydkort d. 18/12-03 hos www.foeniks-computer.dk.[...] Kortet er nu brændt af, og ved ikke hvordan det har kunnet ske, da der ikke er blevet pillet ved noget. Jeg har sendt en mail til butikken med vedlagt billede af det afbrændte lydkort, for at bruge min garanti. Men de afviser og siger det er min egen fejl. De kommer bl.a med forslag om at det er mit bundkort’s skyld eller det har været meget støvet. Men kan udelukke det at det har været meget støvet, og forstår ikke det med bundkortet da det hele har siddet som altid og er sket efter jeg prøvede at starte min computer op normalt. Skærmen var sort og den startede ikke op. Jeg kunne lugte noget brændt og fandt ud af at det var lydkortet da der er kommet 2 brændemærker i min PCI slot. Da Føniks Computer afviste mig kontaktede jeg Creative for at høre om de kunne hjælpe mig. Jeg får af vide at jeg kan sende det ind så de kan kigge på det. Jeg skal selv stå for fragten. De kigger på kortet, og opdager de en fejl bytter de kortet, men hvis ikke der er noget med kortet, sender de det tilbage på min regning igen. Jeg syntes ikke lige jeg har lyst til at sende det ind, for så er det jo nemt for dem at sige det er min fejl. Også står jeg der med en regning til posten og et kort som jeg bare kan smide ud. Så mit spørgsmål kommer her. Er det min fejl at det er brændt af? Hvilke rettigheder har jeg da kortet ikke er mere end 8 mdr. gammelt?
--
#1
Sunshine
Supporter Aspirant
10-08-2004 16:32

Rapporter til Admin
Jeg tror nu godt at du kan sende den ind til creative, og få noget ud af det hvis det ikke virker..
--
A64 3200+ + Asus K8V + Geforce 4 ti 4600 + 1024mb 3200ram Corsair Value + 80gb Maxtor Fluid + 120 WD SATA hdd + Microsoft Natural pro Keyboard + Intelliexplorer 3.0 + Zalman Cnps7000A-Cu
#2
gæst
Gæst
10-08-2004 16:35

Rapporter til Admin
hva' vil du ha', at vi skal sige?! Vi kan da ikke udfra 10 liniers beskrivelse afgøre, om du har sat det forkert i eller på anden måde fået brændt det af uden forhandleren/Creatives 'hjælp'? Send det ind, hvis du er sikker i din sag - ellers køb et nyt og lad være med at pille! ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Neque
Ny på siden
10-08-2004 16:38

Rapporter til Admin
#2 > Der er ikke blevet pillet, og har ikke råd til at gå ud og købe lydkort til 700 kr hver 8'ende måned, fordi de brænder af. Det er sq for dyrt.
--
#4
Sunshine
Supporter Aspirant
10-08-2004 16:46

Rapporter til Admin
#3 Hvis det har kørt i 8 måneder og ligepludseligt er brændt af, og hvis man kan se det på ydersiden, så vil jeg mene at du har en ret sikker sag..
--
A64 3200+ + Asus K8V + Geforce 4 ti 4600 + 1024mb 3200ram Corsair Value + 80gb Maxtor Fluid + 120 WD SATA hdd + Microsoft Natural pro Keyboard + Intelliexplorer 3.0 + Zalman Cnps7000A-Cu
#5
holmstrup
Semi Supporter
10-08-2004 16:46

Rapporter til Admin
Hvis du ikke over for forhandleren kan bevise at kortet havde en fejl, da du købte det, og denne fejl er årsagen til at kortet er brændt af, så er eneste mulighed at sende det til Creative og så håbe på at de bytter det u/b. Fordi kortet er over 6 måneder gammelt, så er det dig som skal kunne bevise at kortet havde en defekt da du købte det, sådan er den nuværende købelov skruet sammen af EU.
--
Athlon64 3200+ 1024KB Cache Asus K8V Deluxe Radeon 9800Pro Windows 98SE USB = Ussel Seriel Bus
#6
Neque
Ny på siden
10-08-2004 16:51

Rapporter til Admin
#4 > Det eneste sted der er sket noget er ved de pins der går ned i PCI slot'en. Her et billedet af det som jeg har sendt både til Creative og Foeniks. (http://home.no[...] #5 > Har svært ved at overbevise dem om noget da de ikke mere svarer tilbage på mine mails. Men jeg har altså kun en garanti på 6 mdr.?
--
#7
Gripen90
Guru
10-08-2004 16:59

Rapporter til Admin
Har du haft din maskine overclocket ?
--
AMD XP2800+ Barton|1GB PC3200 Performance Ram|PowerColor RadeonX800XT 256MB|Inno3D Righteous 3DII Voodoo2 SLI PCI 24MB|Audigy LS|IBM Deskstar 120GXP 60GB HD|WinXP Pro+SP1
#8
Neque
Ny på siden
10-08-2004 17:01

Rapporter til Admin
#7 > Nope, den har ikke været OC'et, og hvis den skulle, havde jeg været opmærksom på at låse volten til PCI og AGP portene.
--
#9
Gripen90
Guru
10-08-2004 17:03

Rapporter til Admin
#8: Ok ville bare lige være sikker. Jeg tror du skal sende kortet ind til Creative, jeg tror ikke de er så per-nitten-gryn at de siger det er din skyld.
--
AMD XP2800+ Barton|1GB PC3200 Performance Ram|PowerColor RadeonX800XT 256MB|Inno3D Righteous 3DII Voodoo2 SLI PCI 24MB|Audigy LS|IBM Deskstar 120GXP 60GB HD|WinXP Pro+SP1
#10
Neque
Ny på siden
10-08-2004 17:06

Rapporter til Admin
#9 > Okay, jeg er bare ikke så meget for det. Men der er jo ik rigtig andre løsninger, syntes bare det er ærgeligt at bruge penge på fragt som du måske ikke får noget ud af.
--
#11
Gripen90
Guru
10-08-2004 17:07

Rapporter til Admin
#10: Jeg er nu overbevist om at du nok skal få noget ud af det og et nyt kort i erstatning.
--
AMD XP2800+ Barton|1GB PC3200 Performance Ram|PowerColor RadeonX800XT 256MB|Inno3D Righteous 3DII Voodoo2 SLI PCI 24MB|Audigy LS|IBM Deskstar 120GXP 60GB HD|WinXP Pro+SP1
#12
Neque
Ny på siden
10-08-2004 17:12

Rapporter til Admin
#11 > Det håber jeg da også på at det sker ;) Men det er bare når der er ikke er for mange penge til rådighed i forvejen du ved.
--

Opret svar til indlægget: Hjælp ang. defekt lydkort!!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning