Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
14 Dags fukd retur ret???Af Semi Supporter castrol2003 | 07-06-2004 10:30 | 5763 visninger | 162 svar, hop til seneste
Hey
Jeg købte en cpu sidste uge ved en forhandler på nettet, nu har jeg så fortrydt mit køb og vi benytte mig af 14dags fuld retur ret.
Jeg har lige snakket med forhandleren, han siger at jeg ikke kan få mine penge tilbage hvis emballagen er brudt, kan det virkelig passe?`
Jeg mener at lige meget hvad så har man 14dags fuld retur ret, eller tager jeg fejl her?
--
Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit|
Du har 14 dage så vidt jeg er informeret. En ven havde samme problem, men han skrev ind til forbrugerstyrelsen. Derved fik det pågældene firma lov til at give ham hans penge tilbage, og derudover har de fået forbrugerstyrelsen på nakken. -- p4p800 deluxe [email protected] || 512 pc 3200 elixir || 240 gb (sata maxtor og seagate ide-100) || Ge-force fx 5950 ultra Du har ret til at prøve varen inden for de 14 dage, så det forhandleren siger er direkte løgn. Hvis du har købt over nettet, (fjernsalg) har du 14 dage til at prøve varen (dvs hvis det er tøj, så kan du se om det passer osv) - jeg har flere gange "fortrudt" motherboards, RAM, grafikkort osv, så den holder bestemt ikke.
Du har ret til at prøve varen - det er hele ideen i fortrydelsesretten (som kun findes ved netop fjernsalg, så har du købt den i butikken hos ham, er du fucked). Har du overtværet kølepasta på den, ridset den osv, er løbet kørt, men naturligvis har du ret til at returnere den inden de 14 dage. Også selvom den har været åbnet. -- P4 3.0 @ 3.6 Ghz, Dual Corsair TwinX PC4000, Asus P4C800-D, Alpha 8942+19db Papst, Radeon 9800 Pro, 21" Philips. Custom Dark|Box Paintjob.
#sargool @ quakenet - HOL.dk's Metalkult. Hvis du har købt det over nettet, og ikke været i fysisk kontakt med butikken, skal du have dine penge tilbage, selvom emballagen er brudt. Du må dog ikke have ridset eller ødelagt noget.
Tru evt med forbrugerstyrelsen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvis varren ikke længer er den fulde værdi så kan du ikke gøre krav på den fulde værdi.
så forhandleren er i sin ret til ikke at give dig fuld pris forden, tror jeg.. han kan jo ikke sælge den som ny længere.. !!
men hvis du ikke vil have den så ring til forhandleren og hør hvormeget de vil give dig hvis de skal købe den tilbage, hvis du kan få mere forden ved at sælge den her eller den blå så gør det. snak fornuftigt med ham.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Der er ingen ridser eller nogen ting på cpuen, den er renset for kølepaste så der er hellere ikke noget at komme efter, -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| 5# noget af det smarteste at gøre i disse sager er jo helt klart at lade være med at "voldåbne" emballagen.. Så er chancen for de bare tager den retur jo MEGET stor.. Men det kan være det er for sent nu? -- hmm så vidt jeg ved/har hørt så er de 14 dags fortrydelsesret til at SE varen ikke prøve den.
det med at prøve varen tror jeg ikke holder.. så kan man jo få ny CPU hver 14 dag... lyder jo lame..
at man nogle gange godt kan få pengene tilbage selvom varen er brugt er bare til ens held =)
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du SKAL hold på at få samtlige dine penge tilbage, det ville jeg gøre.
#7 Jo, men kan i princippet godt skifte CPU hver 14. dag, hvis det er det man har lyst til. -- p4p800 deluxe [email protected] || 512 pc 3200 elixir || 240 gb (sata maxtor og seagate ide-100) || Ge-force fx 5950 ultra Du har de 14 dage hvis den er i salgsbar tilstand.
Det er det som står i loven.
Det vil sige...
Hvis du vil være tilfreds med en brugt CPU men raster af kølepaste på?
Så går den nok...
Men i og med at du har brugt den så er den faktisk slit og forhandleren må ikke sælge den som en ny. Du må gerne åbne enmabalagen men faktisk ikke slide på den.
Så er spørgsmålet jo bare om du har slidt på den eller om du bare har set om den har passet i din comp.
Som regel så skal en forhandler bytte hvis han vil holde sig gode venner med forbrugerstyrelsen.
Jeg er selv medejere af en golf shop på nettet. Vi tillader gerne at vores kunder tager en kølle ud og svinger med den bare de ikke rammer en bold eller på anden måde ridser den.
Håber du får den byttet... -- HTTP://www.golfimporten.dk[...] #6
Kender du emballagen til cpu´er, det er total svejset sammen, så man skal næsten bruge en kniv/saks for at åbne pakken, har lige taget et billede af emballagen efter jeg har gjordt pakken klar til at blive sendt retur:
http://up.peecee.dk[...]
http://up.peecee.dk[...]
-- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| Har lige snakket med ham igen, de tager ikke en vare retur når emballagen er brudt, nå men så ryger den til salg :)
TAk for hjælpen -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| Anmeld svinet for vores alles skyld.
#7
Sådan er loven altså.. jeg købte fx en bærbar til 17000kr, brugte den i 13 dage, og bestemte mig for at jeg ikke ville have den.. så jeg pakkede den ned i kassen den kom i, lagde alle tingene ned i deres poser (som var brudte, alle som en), og sendte den tilbage med post DK. Fik alle pengene retur uden brok.
Det var hos GREENdata vil jeg lige sige - et trygt sted at handle :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #12
Han siger det er fordi varen er plomberet -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| #11 hvad firma snakker vi om her, for at vi andre ikke får samme problem med dem... hader butikker der ikke kan deres egne regler ?? -- PS : pantsæt dit tandsæt #14 Det er kun på cd'er, spil, dvd'er og man kan plombere varene -- Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death
The day the earth stood still traad.asp?fID=23&tID=174021#45 Nej emballagen som cpuen kom i, er svejset sammen(det de kalder en plombering)
#15
Det er pc-focus, har lige tjekket deres hjemmeside der står godt nok at de ikke tager imod varen som kommer i brudt emballage :/ -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| #17
Ændrer jo ikke på det der står i forbrugerloven. De er da godt dumme hvis de plomberer en vare - hvordan skal folk så bruge den, uden at bryde plomberingen ?
Der er mange forhandlere der har underlige kriterier og ting stående i deres handelsbetingelser, men alle som én skal de altså alligevel følge forbrugerloven. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #17 Det må de ikke skrive for det går direkte imod forbrugerloven!
Du har ret til at prøve varen, den skal bare kunne sendes tilbage i original embalage og i væsentligt samme stand! -- BØH
Har en silverado 50 køler der ligger og samler støv! Skriv hvis du er interesseret! #17 Det jeg mente det er kun cd'er, dvd'er og film (altså ting der kan kopires) at man kan plombere således at de ikke kan returneres hvis plomben er brudt -- Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death
The day the earth stood still traad.asp?fID=23&tID=174021#45 Det passer ikke. Du kan snildt få returneret din cpu. Bare den er i samme stand som da du fik den. Det pis med embalage osv. de kommer med er bullshit. Du har loven på din side (Hvis den er købt over nettet/bestilt via nettet) -- N.I.G.G.A.Z.: Networked Individual Generated for Galactic Assassination and Zoology
Microsoft har patent på dobbeltklik! #3 - Det er ligemeget om du har haft fysisk kontakt med butikken. Så længe din vare er BESTILIT på nettet har du de 14 dages FULD returet! -- N.I.G.G.A.Z.: Networked Individual Generated for Galactic Assassination and Zoology
Microsoft har patent på dobbeltklik! #7 - NEJ, man har lov til at teste ens vare i de 14 dage. -- N.I.G.G.A.Z.: Networked Individual Generated for Galactic Assassination and Zoology
Microsoft har patent på dobbeltklik! Citat PCfocus.dk:
Fortrydelses køb:
Ønsker du at gøre brug af din 14 dages fortrydelses ret, indsend da produktet med tydelig angivelse af at det fortrydelses køb. Pakken skal senest være afsendt 14 dage fra faktura dato. (Ifølge Post Danmarks stempel).
Varen skal sendes retur i original & ubeskadiget emballage. Husk at vedligge en kopi af faktura.
Send din Fortrydelses sag til:
PC Focus
Adelgade 71
9500 Hobro
ATT: Fortrydelses køb <-skal mærkes tydeligt uden på pakken.!
-- XP PRO, Duron 1300, 768 DDR 21+2700, ATI Radeon 9200SE 128 DDR, Creative Audigy ES, Maxtor DiamondMax 40GB 7200 rpm, Philips Cd-rw & Arrgo DVD, Mus Logitech MX310, Tastatur Genius Comfy KB-21e. I er sku så kloge allesammen, tænk sig at have så mange jura studerne på hol....... I burde ikke udtale jer om loven for at hjælpe hvis i ikke ved noget om det og bare gætter, det forvirrer da bare mere end det gavner! -- P4 2.4 kører derud ad->
Msn -> [email protected] Hør dem lige af om de har deres dankorts godkendelse fra DIBS.dk for i følge dem så godkender de kun shops som tillader at varene returneres i åbnet embalage. -- HTTP://www.golfimporten.dk[...] Jamen de påstår jo hårnakket at emballagen skal være ubrudt(som de skriver på deres hjemmeside)
Og det med at gå til forbruger styrelsen, vil det ikke komme til at lang tid inden jeg kan forvente at få mine penge?
-- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| #26
Hvem har sagt at vi gætter?
#24
Læs de andre kommentarer :D
#22
Det mener jeg nu ikke - der var vist en sag for noget siden, med én der havde bestilt over nettet, men hentet det i butikken. Han kunne ikke sende den retur, da han havde haft mulighed for at prøve den, da han hentede den i butikken. Men lad det ligge, det er jo tråden uvedkommende. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Tjae.. Jeg kan da nemt følge PC focus.. Self er der ingen købmand der vil tage en vare han ikke kan sælge igen retur.. Ville i måske ikke blive pissed hvis i modtog en CPU fra PC focus hvor emballagen var brudt? tror jeg nok!..
Men jeg skal ikke kloge i købeloven.. -- #30 Det er jo fuldstændigt ligegyldigt, Pc focus kender (eller bør kende) loven og så må de så vælge om de har lyst til at starte et firma udfra det.
Jeg kan godt blive lidt små knotten over at folk gerne vil ha deres 14 dage returret men ikke vil acceptere varer som andre har "afprøvet" -- Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death
The day the earth stood still traad.asp?fID=23&tID=174021#45 29# Har jeg gjort :-)
Det var bare for at præciserer hvad PcFocus.dk enlig skriver i deres købsbetingelser.
-- XP PRO, Duron 1300, 768 DDR 21+2700, ATI Radeon 9200SE 128 DDR, Creative Audigy ES, Maxtor DiamondMax 40GB 7200 rpm, Philips Cd-rw & Arrgo DVD, Mus Logitech MX310, Tastatur Genius Comfy KB-21e. http://www.forbrug.dk[...]
søg selv på flere, der er oplysninger om ca alt derinde, vedr handel regler , annoncering, udsalg retur blablabla
Returret og ombytningsret
Et butikskøb er en bindende aftale, og der er ingen fortrydelsesret.
For køb uden for fast forretningssted, postordre, internethandel o.l. har du derimod som hovedregel fortrydelsesret.
En del butikker giver dog alligevel forbrugeren fortrydelsesret. Enten i form af en returret, hvor forbrugeren får pengene tilbage, eller som en ombytningsret, hvor forbrugeren kan vælge en anden vare i butikken eller få et tilgodebevis.
De butikker, der tilbyder fortrydelsesret, vil som regel reklamere med det på en eller anden måde. Det kan fx stå på kvitteringen eller på skilte i butikken. Fortrydelsesretten er tidsbegrænset. Hvis der ikke er aftalt en fortrydelsesfrist, skal du gøre brug af fortrydelsesretten inden for en rimelig tid.
Nogle butikker giver fortrydelsesret, selvom det ikke står nogen steder. Hvis det er velkendt, at en butik plejer at give fortrydelsesret, har du ret til at levere varen tilbage.
Hvis en butik ikke længere vil give fortrydelsesret eller ikke vil give det på bestemte varer, fx udsalgsvarer, skal det fremgå meget tydeligt af skilte i butikken, af kvitteringen eller andre steder, hvor der gives eller før er givet oplysning om fortrydelsesretten.
Selvom en butik ikke normalt tilbyder fortrydelsesret, kan man ofte forhandle sig til det. Det kan være rart at sikre sig en fortrydelsesret fx for gaver og varer, der skal passe til noget andet, man har derhjemme.
Hvis du aftaler en fortrydelsesret, så få det skrevet på kvitteringen, så der ikke senere opstår tvivl om, hvad der var aftalt.
Det bør også fremgå, om det er en returret eller ombytningsret, der er ydet.
Altså: Ved butikskøb har du kun fortrydelsesret hvis:
Det blev aftalt ved købet
Butikken reklamerer med, at de yder returret eller ombytningsret
Det er velkendt, at butikken altid giver fortrydelsesret
Returret – Ombytningsret
En returret giver forbrugeren ret til at få den betalte pris tilbage. Det gælder, selvom prisen for varen senere er sat ned. En ombytningsret (bytteret) giver ikke forbrugeren ret til at få pengene tilbage, men alene en ret til at bytte varen. Også her gælder det, at selvom varen på ombytningsdagen er sat ned, kan forbrugeren vælge varer til en pris, der modsvarer den oprindeligt betalte pris. En ombytningsret giver forbrugeren ret til at vælge varer inden for forretningens varesortiment.
Butikkens krav ved brug af fortrydelsesretten
Da det er en frivillig sag at tilbyde en fortrydelsesret, kan butikken også stille nogle betingelser for at tage varen tilbage. Hvis butikken skal tage en vare tilbage, må du være forberedt på at:
Varen skal være hel og ubeskadiget og må ikke have været brugt
Kvitteringen skal kunne fremvises
Varen skal leveres tilbage inden rimelig tid
Hvis sælgeren stiller andre krav, skal det tydeligt oplyses inden aftalens indgåelse. Sælgeren kan fx stille krav om at:
Varen skal tilbageleveres i originalemballagen
Plomberinger o.l. på fx parfume, videofilm og cd’er skal være ubrudte
Varen skal tilbageleveres inden en fastsat frist
Mærkesedler på varen skal være ubeskadigede
Hvis du tilbageleverer varen, fordi der er noget galt med den, kan sælgeren ikke stille sådanne krav, så er det nemlig en reklamation. Læs om fejl og mangler.
Hvornår er købsaftalen indgået?
Du har købt en vare i det øjeblik, du har indgået en aftale med sælgeren – den kan være skriftlig eller mundtlig. En købsaftale kan altså være indgået, selvom varen ikke er leveret eller betalt.
Hvis du går ind i en butik og bestiller et køleskab, som skal betales, når det leveres næste dag, kan du ikke uden videre komme ud af handlen ved at nægte at modtage skabet, når det ankommer.
En aftale er bindende og kan som udgangspunkt ikke fortrydes.
Altså: En aftale om køb er bindende, hvis ikke der er aftalt en fortrydelsesret – også selvom aftalen er indgået mundtligt.
-- PS : pantsæt dit tandsæt Ring til forbrugerstyrrelsen, de skal sikkert svare på det med det samme. Det tager lidt tid at komme igennem til dem men de plejer være flinke og komme med et svar. -- "Use The Force" ->http://www.hardwareonline.dk[...] Altså. Hvis vi kan komme med kronkrete eksempler på folk som fik deres ting byttede selvom emballagen var brudt, kan vi da godt udtale os. Jeg købte en CPU hos shg, men fandt senere ud af at den ikke passede til mig bundkort (selvom det stod på asus' hjemmeside) Det vil sige at jeg havde brudt emballagen og testet cpu'en. Jeg brugte min 14 dages selvom emballagen var brudt.
Du er ikke speciel smart hvis du lader dem slippe afsted med det. Du kan gøre krav på de penge du betalte for varen. -- p4p800 deluxe [email protected] || 512 pc 3200 elixir || 240 gb (sata maxtor og seagate ide-100) || Ge-force fx 5950 ultra #34>> Jeg har købt et bundkort hos itbutikken, sendte det tilbage efter en uge pga. det ikke var noget for mig alligevel.
Jeg har også leget lidt med et gfx nogle dage fra bj-trading, som jeg også sendte tilbage.
Ingen problemer overhovedet, i begge tilfælde. -- Hellere 10 strøg på pølsen, end 10 pølser på strøget. Det var selvfølgelig ikke ment til #34 -- Hellere 10 strøg på pølsen, end 10 pølser på strøget. #34
Jeg har lige snakket med forbrugerstyrrelsen, de giver mig ret, pc focus skal tage min vare retur selvom den er i brudt emballage.
Ringer lige til pc focus.... :) -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| keep us posted :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. fra http://www.forbrug.dk[...]
Varen skal tilbageleveres i væsentlig samme stand
Som udgangspunkt skal varen være hel og ubeskadiget. Tøj o.l. må dog gerne have været prøvet, men må ikke være brugt. Varen skal tilbageleveres i original emballagen, hvis sælgeren skriftligt har gjort køberen opmærksom på dette krav. Det er ikke tilstrækkeligt, at kravet fremgår af den erhvervsdrivendes hjemmeside.
Ved køb af lyd- og billedeoptagelser eller edb-programmer – det kan fx være computerspil, cd-ere med musik, dvd-film o.l. – falder fortrydelsesretten væk, hvis du bryder forseglingen.
Ovenstående må tages til at betyde, at såfremt varen ser ubrugt ud og ikke er beskadiget, kan købet gå tilbage selv om emballagen er brudt - undtaget de tilfælde beskrevet i nederste afsnit.
-- It is by will alone I set my mind in motion. It is by the juice of Sapho that thoughts acquire speed, the lips acquire stains, stains become a warning. It is by will alone I set my mind in motion. Fatter ikke du er så dum, send varen tilbage inde de 14 dage og skriv til dem om de har modtaget varen. Sig til dem, at du benytter dig af fortrydelsesretten og hvis de mener der skal trækkes et mindre beløb fra, begrund af emballagen, så fint nok.
Hvis de ikke vil sende dig dine penge, så kontakt forbrugerstyrrelsen. Da de både holder dine varer og dine penge.
Hvis folk prøver at snyde dig, så snyd igen.
Sig at da du modtog varen, så var emballagen åben og derfor vil du ikke have varen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har heller aldrig haft problemer med fortrydelseskøb, har både haft bundkort, RAM og grafikkort som jeg har haft 7-10 dage, hvorefter jeg har sendt dem tilbage da det ikke var noget alligevel.
#0 Jeg vil råde dig til at stå ved at du vil have ALLE dine penge tilbage, og ellers følge #34's råd. -- P4-C [email protected] GHz | IC7-G | 512 MB RAM | 160 GB HD | R9500@9700@384/283.5 MHz | 360W PSU | SUPER LOW NOISE Så fik jeg snakket med dem igen.
De påstår forsat at de ikke har ret til at tage imod min vare, da der står i deres forrentnings betingelser at de ikke modtager vare som kommer i brudt emballage.
Jeg sagde så at juristen inde ved forbrugerstyrrelsen gav mig ret og at de skulle tage imod min vare selv om emballgen er brudt.
Han nægtede forsat, jeg sagde så at jeg ville sende cpuen samt et brev idag og gå vidre med sagen. -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| #38: Meld lige tilbage med resultatet :-) -- Vigilance is the foundation upon which victory is built #43: Jeg har før oplevet noget lignende, jeg fik et skriftlig udtalelese fra forbrugerklage nævntet vedr. returret som jeg vedlagde det der skulle returneres, og jeg fik pengene tilbage selvom butikken ellers ikke ville tage varen retur !. -- Vigilance is the foundation upon which victory is built #41
Det har sku da ikke noget med dum at gøre, det er første gang jeg er i sådan en situation.
Det er vel meget naturligt at man spørger til råds inden mand handler! -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| #47 2247kr ekls forsendelse -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| ...det lyder godt nok urimeligt, at de skal tage en CPU retur, som du har haft startet (incl. påføring af kølepasta). Hvis du skal have alle pengene retur, så løber regnestykket kun rundt, hvis forhandleren kan sælge til fuld pris igen - noget som ingen vel heller er helt tilfredse med? Vi kender vel alle til at modtage HW, som tydeligt har været ude af emballagen - det er sgu' ikke helt det samme, vel? :)
Oven i det har forhandleren så haft udgifter til porto, hvilket heller ikke gør det sjovere for ham.
Jo, jeg forstår faktisk godt en forhandler, der er lidt tung at danse med, når folk vil benytte deres returret udfra intet andet end 'jeg var ikke selv i stand til at vurdere mine behov og købte derfor noget, jeg ikke skulle bruge'.
I min verden har den slags folk ikke selvstændig adgang til betalingsmidler - de får lommepenge og lørdagsslik og sover med lyset tændt. ;) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #29 - NEJ det jeg siger i #22 er HELT korrekt! TRO mig jeg ved alt om det... -- N.I.G.G.A.Z.: Networked Individual Generated for Galactic Assassination and Zoology
Microsoft har patent på dobbeltklik! #49
Så kan man lade vær med at starte et net butik ;)
Og portoen betaler man jo slev, gør man ikke, det skulle jeg gøre når jeg bestilte fra nettet....
Og dessuden, fortrydelsesretten er en frivillig ting butikken kan tilbyde, det kan de jo bare lade vær med.... -- Athlon 1.2GHz, Ati Radeon 9500@9700, 256MB RAM, 40GB HD, SB Live!@ Audigy 2
http://service.futuremark.com[...]
http://service.futuremark.com[...]
Men det er en udpræget misforståelse at man må "PRØVE" en vare, og det er ikke alle vare som går ind under den, det er KUN vare som kan have at gøre med eks. Tøj, sko og andet som ikke har en sikker standart som ALTID er ens og er lavet specielt til eks. sokkelen.
Eks. er en CPU altid lavet efter en bestemt type, og passer HELT SIKKERT til den sokkel som er beskrevet til den, og DERFOR vil denne vare ikke kunne forlanges tilbageleveret efter at have været "prøvet" for når man tænder for PCen, så er den ikke længere "prøvet" men BRUGT, dvs. den har arbejdet i maskinen, ligesom en Jakke man havde taget en tur på igennem byen for at se om den trak opmærksomheden man ønskede (OC om man vil)
Ligesom der også står beskrevet i teksten
Som udgangspunkt skal varen være hel og ubeskadiget. Tøj o.l. må dog gerne have været prøvet, men må ikke være brugt. -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#49 Hvad du mener og synes er jo fuldstændigt ligemeget, heldigvis for det. Loven er sådanne indrettet at der er 14 dages returret og det ved butikkerne. Desuden er det jo kun varens pris og ikke porto man skal ha igen.
Jeg ville også nødigt købe en vare en anden har åbnet men thats lief. -- Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death
The day the earth stood still traad.asp?fID=23&tID=174021#45 #51
Fortrydelsesretten er en frivillig ting butikken kan tilbyde - det er det så ikke for netbutikker, der er det en del af købeloven. -- “Anyone can become angry - that is easy. But to be angry with the right person, to the right degree, at the right time, for the right purpose, and in the right way - this is not easy.” Jeg har set nærmere på dit problem og
hvis de 14 dage ikke er udløbet.
Så send varen tilbage, du behøver ikke deres tilladelse og de kan ikke nægte, at modtage den.
Du må som udgangspunkt gerne bryde emballagen, ubrudt plombering glæder så vidt ikke for Cpu'er.
Fortrydelsenretten kræver kun at du aflever varen tilbage i væsentlig sammen stand.
Tag dig sammen og send det tilbage NU
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #52
Så har alle os der har fået vores ting-der-er-lavet-efter-en-sikker-standard byttet åbenbart været enormt heldige, at de ansatte ved butikken ikke har været så godt verseret i den danske lov som du er ! :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #53
Ja, så bør man jo nok overveje at stemme på et parti, som vil afskaffe denne latterlige lov. Jeg sikrer mig ALTID at min nye HW er "jomfruelig" - brugt HW nedsætter glæden med 90+ %!
Med tøj og andre varer, som skal passe individuelt kan loven da forsvares - men HW ER altså en vare, som det er ufatteligt nemt at skaffe specs på!
Jeg synes simpelthen at "retur-ryttere" er en flok egoister både overfor butikkerne, og deres medmennesker...
/TSC
P.S. Sorry for O.T. men flere af ovenstående indlæg provokerede mig altså :-) -- Turbo_crash du lukkede også det (undskyld udtrykket) bullshit ud under multi-medie ekspert tråden! ( http://hol.dk[...]
Prøv at læse købeloven grundigt igennem mht. til fjernsalg:
Kapitel 4
Regler om fjernsalg
Anvendelsesområde
§ 10. Reglerne i dette kapitel gælder med de i §§ 10 c-e nævnte undtagelser for fjernsalg og henvendelser med henblik på fjernsalg.
§ 10 a. Som fjernsalg betegnes aftale om køb af varer, om tjenesteydelser eller om løbende levering af varer eller tjenesteydelser, når aftalen
1) indgås ved brug af fjernkommunikation og uden, at parterne mødes, og
2) indgås som led i et system for fjernsalg, som drives af den erhvervsdrivende.
Så ved fjernsalg har det kun betydning om hvor bestillingen foretages.
-- N.I.G.G.A.Z.: Networked Individual Generated for Galactic Assassination and Zoology
Microsoft har patent på dobbeltklik! Og HUSK!
Lige meget hvad firmaer skriver på deres side, er det ALTID hvad Forbruger styrelsen siger der er rigtigt.
Prøv at tjekke Multi-Medie Tråden, der blev det vidst GODT OG GRUNDIGT fastslået at man har 14 dages fuld returet ved bestilling på nettet. Og at man må teste sit hardware i maskinen i de 14 dage!
http://hol.dk[...] -- N.I.G.G.A.Z.: Networked Individual Generated for Galactic Assassination and Zoology
Microsoft har patent på dobbeltklik! Sælgeren prøver at benytte sig af forbrugeraftalelovens §12, som kan ophæve forFortrydelsenretten men den gælder ikke for CPU'er.
jeg er kun sur over at sælgeren lyver, og sådan er altså internethandel at man har Fortrydelsenret, ellers må de åben en normal butik på en gade.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hej.
Jeg har lige idag - for 2. gang - afgivet ordre til PC-focus, så jeg kan ikke sige at jeg kender firmaet, men priserne er rimelige. Nu regner jeg ikke med at fortryde, og hvis varerne er defekte bliver de jo nok byttet. Jeg har tidligere andre steder fået byttet harddiske indenfor 3-års garantien, som jo er en fabriksgaranti - ikke forhandlerens.
Men jeg har skrevet til PC-focus, at de får dårlig reklame her ved ikke at tilbyde at tage CPU'en tilbage mod f.eks. 10% reduktion.
Jeg mener det er korrekt, at de ikke er forpligtet til at give den fulde pris tilbage når varen er udtaget af en emballage, således at varen ikke kan sælges som ny.
Der er jo jævnligt hos forhandlere tilbud på demovarer, det er vist ofte varer der har været ude hos kunder. Det er nok også muligt at fratrække noget på firmaets selvangivelse for varer der er blevet returneret og dermed forringet.
Men inden man køber en CPU til over 2K skal man da tænke sig om, om det virkelig er det der gør livet bedre, - det svarer til 50 flasker udmærket rødvin. Jeg er tilfreds med min AMD 2400+
M.v.h. Jørn -- Født før transistoren
[email protected] Sjovt som forretningerne synes der er forskel på reglerne. Købte engang selv 2 grafik kort hos shg, vidste sig så at de computere ikke kunne køre med grafikkort af den type (freaky!) ringede herefter til shg for at høre om muligheden for at få den byttet selvom den havde været i brug, og manden lød helt uforstående for hvorfor jeg ringede, det var jo inden for de 14 dage så jeg skulle bare sende dem tilbage. -- #62 Rigtigt. Shg.dk har jeg aldrig haft problemer med mht. fortrydelsesretten. Reglerne skal overholdes, og det gør PC-Focus åbenbart ikke. -- P4-C [email protected] GHz | IC7-G | 512 MB RAM | 160 GB HD | R9500@9700@384/283.5 MHz | 360W PSU | SUPER LOW NOISE #26
ja, ja ja, folk er vældig kloge her på sitet :/
paragrafryttere alle sammen, eller også ved de bare ikke hvad de taler om, lovtekster er noget sjovt noget der står een ting eet sted, og en anden ting et andet sted, folk tror de har ret hvis de kan finde en §§§ der gir dem umiddelbar ret
#59 har fat i noget, men kun noget :/
lovtekster kan ikke bruges til hverken hat eller briller, hvad der er aktuelt er hvad hhv butikken og forbrugerklagenævnet siger...
ja, for det er faktisk forbrugerklagenævnet der behandler sådanne sager....
ved ikk hvor mange herinde der har nævnt forbrugerstyrelsen nu, men de (bør) slet ikke tage sig af sådanne sager, tvivler meget på de overhovedet vil
hvis du er blevet røvrendt så glem at spørge herinde og glem at lede efter paragraffer på internetsider, du kan indgå studehandler med buttikken eller høre forbrugerklagenævnets umiddelbare vurdering
jeg har samlet PC'ere de sidste mange år, og een ting har jeg lært, jeg ved ikke en skid på det her område, og jeg kan ligeså godt prøve at lade værd, fordi i modsætning til så mange andre ting kan stridigheder ikke afgøres på et eller andet citat man finder på en ellers officiel side, det hele handler om tolkninger og sædvanelig praksis, vurderinger laves udfra normer fastlagt for lang tid siden, tro det eller ej, det er ikke sådan at der sidder folk og vurderer hvordan "brugt" skal defineres fx indenfor IT, det er defineret på forhånd af tidligere sager :/
folk der taler herinde om lovparagraffer aner ikke hvad fanden de taler om, medmindre de taler ud fra sager de selv har prøvet, og selv derfra er det meget forskelligt fra sag til sag
Hvis firmaet sir de ikke vil modtage din CPU modtager de den ikke, uanset hvad nogen mener de er forpligtiget til, hvis du er blevet rådet af forbrugerklagenævnet til at insende en klage (koster et gebyr hvis de vælger at modtage klagen) så indsend klagen, fra den dato de modtager klagen er de 14dage mere eller mindre ligegyldigt, forbrugerklagenævnet vil behandle din klage igennem en slags fiktiv retssag og komme til en konklusion, en guideline, den vil de udsende til dig og firmaet, og det er så op til firmaet og efterfølge denne guideline, eller modstride den, hvis de modstrider dem, kan du teoretisk lave en rigtig retssag mod den, hvor en dommer muligvis vil give dig og forbrugerklagenævnets klage medhold, og muligvis ikke vil
hvis de vurderer du ikke kan få dine penge igen, er sagen tabt
har haft ca 15 klager igennem forbrugerklagenævnet, alle de gange de har givet mig medhold har firmaet rettet sig efter forbrugerklagenævnet, men man behøver ikke læse længe for at finde ud af at mange firmaer ikke handler sådan, specielt ikke de store
et godt eksempel på klager er en sag jeg har haft kørende indtil for godt en uge siden, købte et grafikkort for 1 år og en måned siden der pludselig lavede acid drops, en standard fejl, på trods af jeg aldrig havde OC'ed den eller lign, jeg kontaktede firmaet og den korte historie går ud på de nægtede at reparere den udfra den halvårlige formodningsregel, der blev implementeret i købeloven for ikke så længe siden, basalt set gør den reklamationsretten for hardware ubrugelig et halvt år efter anskaffelsen, der står mere eller mindre direkte i den relevante paragraf, at det er op til køber at bevise at varen har haft mangler eller defekter ved anskaffelse, hvis den fx går i stykker halvandet år senere, som du sikkert har regnet ud kan man ikke det, det er umuligt, dvs teoretisk set, ifølge paragraffen havde jeg tabt mit grafikkort, imidlertid handler sådanne sager ikke om paragraffer men om tolkninger, og da den krævne bevisbyrde i denne sag for mig var umulig, vurderede forbrugerklagenævnet at jeg skulle have repareret grafikkortet omkostningsfrit hvilket jeg fik
en lille anekdote måske, men viser meget godt hvordan citater fra paragraffer er fuldstændig ligegyldige for sagens udartning
kender personligt ikke til præcedens sager udfra den 14-dages returret da min personlige holdning er at det er noget svineri at købe et produkt isætte den i computere, smøre kølepasta ud over det hele og bruge den i et par dage, hvorefter man vil forlange pengene tilbage, (i mine øjne) svarer det til at købe et computerspil, gennemføre det inden for kort tid, og derefter gå ned og kræve pengene tilbage på trods af brugt cdkey brudt embalage osv, men min mening er ligegyldig...
kendte forresten heller ikke til den nye tilføjelse i købeloven om reklamationsret, men sådan blir man klogere hver dag
ergo; drop den her tråd (du må da godt lige poste udfaldet til os andre så vi kan blive klogere), fortsæt din klage i forbrugerklagenævnet, og håb at firmaet ombestemmer sig, enten ved truslen om forbrugerklagenævnet, eller efter en decideret afgørelse hos dem, men lad være med at tro at et par citater et sted giver dig ret til at gøre hvad du vil med produktet (fx sende det til dem på trods af de har sagt de ikke vil modtage det), eller sort på hvidt kræve dine penge tilbage, indtil andet er afgjort er det de betingelser som du trykkede ok ved (nemlig at embalagen ikke må være ubrudt) der gælder
gl -- SAR og Niggaz.
Det er fordi jeg har ret, og fordi du/i har fået pengene ertur for vare som i har brugt og så sendt retur er ikke det samme som at "du har uret" i din påstand, men nok nærmere at de lader sig afskrække af omtale og måske ikke gider blive uvenner med folk.
Fordi den med "returting ikke må BRUGES" er taget fra den siden som der længere oppe blev linket til fra www.forbrug.dk[...] om FJERNSALG, ikke om butiksalg, så jeg har ikke misset noget som helst, kun jer som tror kunden altid har ret, især i netkøb fordi nogen tolker loven så "forbrugervenligt" hos bla. forbrugerstyrelsen, fordi den nye lov ikke har stillet forbrugeren en skid bedre end den gamle, men nu tolker man den så bare så den passer forbrugeren, og ikke efter loven.
linket til udtalen, er den 3 sidste med fremhævet skrift.
http://www.forbrug.dk[...] -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#64
1:Du syntes det er svineri at montere cpuen, ( smøre kølepasta ud over det hele, ved ikke hvordan du smøre kølepasta på din cpu, men for du det ikke til at lyde lidt voldsomt?
2:Så længe de reklamere med 14 dags Fuld retur ret, har de sku bare at tage i mod cpuen og retunere mine penge.
3:Forbrugerstyrrelse sagde at jeg skulle sende cpuen samt vedlægge et brev hvor i jeg skriver at loven er på min side osv osv, så det gør jeg.
Regner da med at den jurist jeg snakkede med inde fra forbrugerstyrrelsen kan sit kram, så hvordan kan du så påstå at indtil andet er afgjort er det de betingelser som du trykkede ok ved (nemlig at embalagen ikke må være ubrudt) der gælder?
De skirver hellere ikke noget om det med ubrudt emballage på deres faktura, det mente juristen også var en afgørende ting.
Men en ting er sikkert jeg handler aldrig ved pc focus mere, de fortjener samme rygte som chippen.
-- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| #66.
Jeg syntes også det er en svinestreg og først bruge CPUen og så rense den for at sende den retur, og jeg gætter på den ikek kunne OC så meget som ha nhavde håbet på, og derfor ikke vil bruge 2250Kr på den.
Man kan stadig ikke retunere brugte vare. -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
Generelt om internetkøb og fortrydelsesret
http://www.forbrug.dk[...]
Aktuelt: Eksempler på ulovlige vilkår - fortrydelsesret
http://www.forbrug.dk[...]
Du har således ret til at tage varen ud af fabrikkens sammensvejsede emballage og sørge for at den ikke bliver beskadiet på nogen måde under besigtigelsen/afprøvningen. Til fremtidige købere hvor emballagen er sammensvejset, anbefales det at bruge en hobbykniv til at skære i det øverste lag langs sammensvejsningen, for at bevare emballagen mest mulig som original. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #64
Du har da fuldstændigt ret i at man ikke kan gøre meget overfor firmaer i sådan en situation, men det betyder da ikke at dansk lovgivning skal tilsidesættes.
Folk hjælper manden ved at poste citater fra sider med forbrugerinformation og fra de danske love - og det kan da kun være en hjælp.
Som du udlægger det, skal man bare give op overfor firmaer som ikke følger dansk lovgivning.
Jeg er lige så arg som du over at man kan finde på at bruge en CPU for så at ville returnere den, men lov er lov og den skal overholdes.
Du opfordrer til at droppe diskussionen. Hvorfor? Uden den aner folk ikke hvad de skal stille op, og firmaet får lov til at fortsætte som hidtil. Kravet om ubrudt emballage er ikke lovligt, og det bør da give ting til eftertanke.
-- Bevar naturen - sylt et egern! #67
Hvis manden ikke havde brugt CPUen, blot åbnet emballagen, ville du så stadig mene at den ikke kunne returneres? -- Bevar naturen - sylt et egern! #67
Hvordan kan du lave beskyldninger, om noget du ikke ved?
Nej, man kan ikke returnere en brugt vare, men han har heller ikke brugt den, kun prøvet den. Så har han læoven på sin side, så det er jo ikke så meget mere at sige til det. -- Athlon 1.2GHz, Ati Radeon 9500@9700, 256MB RAM, 40GB HD, SB Live!@ Audigy 2
http://service.futuremark.com[...]
http://service.futuremark.com[...]
#67
Se du antager noget uden at vide det!
Jeg købte en cpu herinde på hol.dk, da jeg modtog den var den defekt, jeg sendte den så tilbage til sælger og han ville skaffe mig en ny.
Jeg var så usikker på om jeg ville få en ny cpu fra ham eller penge igen, derfor bestilte jeg en ny på nettet.
Jeg modtog så cpuen før forventet og ville så benytte mig af min 14 dags fuld retur ret, har ikke en pind at gøre med oc! -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| #66
1. jo måske men det var bare min holdning, den mindst vigtige pointe i min tråd
2. kommer jo an på hvordan du gradbøjer fuld returret, men du har da ret, skriver de det skal de overholde det, jo også det jeg siger, på trods af min egen personlige holdning
3. nice, så gør du jo osse det mest fornuftige hvis du da følger min logik :) ... nemlig følger eksperterne fremfor os amatørerer
Forstår ikk hvad du mener med at ham juristen kan sit kram, jo lige netop det jeg siger, vi andre ved ikke en pind om det, følg hans ord fremfor vores, skriver jo netop flere gange at fx min viden er ubrugelig, det eneste jeg siger er bare, at før du har en afgørelse til din favør fra forbrugerklagenævnet, så er det købebetingelserne der gælder
fair nok du ikke vil handle der mere, hvis jeg var blevet lovet noget jeg ikke følte jeg fik overholdt vil jeg reagere på samme måde, sir jo blot jeg ikke kan forstå at den ret er der i første omgang
#69
hvis dansk lovgivning er ordkløveri af paragraffer, jo så mener jeg at den skal tilsidesættes, jeg anser imidlertid også udøvende dommere for at være en del af dansk lovgivning og de har ofte andre tolkninger af lovtekster end os lægmænd
vil ikke give dig ret i det du siger, folk prøver muligvis på at hjælpe men det gør det ikke, de diskuterer i vilden sky, først kommer der 10 styks der sir at han 100% har ret til ditten og datten, så følger han måske det råd, og ringer og får fyret en masse lort af til butikken, så bagefter drejer diskussionen og så kommer der en række andre lovtekster der lyder anderledes, i sidste ende får det da ham til at virke mindre seriøs hos sælger, specielt hvis han kommer med en masse postulater som egentlig ikke bruges alligevel .... du må i det mindste give mig ret i at der er nogen uenighed om i denne tråd hvad der er 100% sandheden og derfor medfører det imo til mere forvirring end egentlig gavn, derfor mener jeg ikke sådanne tråde skal diskuteres herinde, det bør afgøres af eksperter
hvad der kan diskuteres er fx om det er rimeligt eller ej, om hvilke firmaer der udøver sådan praksis og hvad man kan gøre hvis man selv havner i samme situation, synes ikke man bør diskutere hvad han har ret til og ikke ret til, når de i sidste ende kommer til en lang række forvredne diskussioner hvor folk lemfældigt finder citater fra www.forbrug.dk[...] der modsiger hinanden, derfor synes jeg den her tråd skal lukke, ikke som i "låses" af admin, men som i han holder sig til hvad forbrugerklagenævnet har rådet ham og dropper alle de forskellige henvisninger til lovtekster herinde
jeg er meget meget meget, ked af at du tolker mit indlæg som om at man bare skal finde sig i at blive snydt, det er lige præcis det modsatte jeg prøver at få frem, nemlig at man ringer igen, prøver at indgå studehandler, truer med læserbreve forbrugerklagenævnet osv, og derefter, hvis mislykket, går til forbrugerklagenævnet og laver en seriøs klage.... jeg kæmper altid for mine rettigheder, og i førnævnte anekdote om grafikkortet gik jeg 2 måneder uden gfx for at få min ret igennem, synes altid man bør kæmpe, selvom det er symbolske beløb, så ved ikk hvor du har fået den opfattelse, at jeg mener man bør give op, henne af...
kravet om ubrudt embalage er som du sir bl.a. ulovligt (men det gir dig ikke automatisk din retturret igen) men hvis klagen ikke behandles af forbrugerklagenævnet hjælper det ligegodt, da det indtil da er accepterede købsbetingelser der gælder -- #73
Jeg kan følge dig lidt bedre denne gang.
Hvis diskussionen i sidste ende kan afklare blot en smule, er den berettiget. Du kan jo selv se hvor få her er som faktisk ved noget om sagen - de kan også lære lidt.
Hvis disse sager aldrig diskuteres, vil folk til evighed rende rundt i uvidenhed IMO.
Nok om tråden.
Jeg tolkede dit indlæg som jeg gjorde, fordi du siger det du gør om dansk lov.
Med dit sidste indlæg bliver det klarere hvad du mener, og den holdning kan du næppe finde nogen som er uenige i, inkl jeg selv. Selvfølgelig skal man kæmpe :)
Det er altid dansk lov som gælder, og købsbetingelser som annullerer disse eller stiller forbrugeren dårligere er per automatik ugyldige. Butikken handler ikke derefter - korrekt - men i retten holder de ikke.
Min pointe : forhandleren handler i urette. Selvom det er moralsk forkasteligt at gøre som #0 vil, overtræder forhandleren loven ved at kræve ubrudt emballage. Hvis de sagde at fortrydelsesretten frafaldt pga. at CPUen er brugt, var det en anden sag. -- Bevar naturen - sylt et egern! LOOt og Mr_Mo.
Så var det svar og tanker til 66# ikke til den pågældnede person om hans "ikke brug".
Hvorfor skulle han da tage den ud af pakken hvis det ikke var fordi han ville montere, og kan han ikke kende forskel på de forskellige CPUer, så skal ha nholde fingerene væk fra den slags ting... bare min mening... -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#76
KAn du kende forskel på ret og uret?
Hvis ikke skulle du da lade være med at poste i denne tråd! -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| #76 // Gæsten - Styr din attitude. Det er blevet påpeget før. Hvis du ikke kan lade være med at hidse dig op, så lad være med at poste.
Det er egentlig utroligt at det stadig kan være et diskussionsemne på hol om loven skal overholdes eller ej. Teksten er da klar nok! Dog tror jeg visse personer har ondt i den del (som de normalt tænker med?) der kaldes røven, over at man kan returnere en vare som man har brugt/prøvet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #78 HØRT -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| Normalt 14 dages fortrydelsesret
Du skal normalt give forbrugerne adgang til at fortryde en aftale i 14 dage. (§)
De 14 dage regnes fra:
den dag, hvor forbrugeren modtager varen/den første af flere vareleveringer,
den dag, hvor forbrugeren får meddelelse om, at der er indgået en aftale om tjenesteydelser/løbende levering af tjenesteydelser, eller
den dag, hvor forbrugeren modtager de efterfølgende oplysninger.
Maksimalt 3 måneder
Hvis du ikke giver oplysninger om fortrydelsesretten til forbrugeren, udløber fortrydelsesfristen først 3 måneder, efter at forbrugeren
har modtaget varen/den første af flere vareleveringer eller
har modtaget meddelelse om, at der er indgået en aftale om tjenesteydelser/løbende levering af tjenesteydelser. (§)
samt
Det er en betingelse for forbrugerens udnyttelse af fortrydelsesretten, at du kan få det modtagne tilbage i væsentlig samme stand og mængde, som det var ved leveringen til forbrugeren. (§)
Forbrugeren må således gerne prøve en vare, hvis dette blot ikke forringer varens salgsværdi. Fjernelse af emballagen afskærer ikke fortrydelsesretten, medmindre emballagen repræsenterer en ikke ubetydelig værdi for sælgeren, og normalt af forbrugerne benyttes til opbevaring af varen.
For så vidt angår aftaler om
- tjenesteydelser,
- varer, der skal afhentes af sælgeren, og
- varer, som skal leveres løbende, og som er beregnet til engangsbrug,
har forbrugeren ikke pligt til at tilbagelevere det evt. modtagne, før du har tilbagebetalt en modtagen betaling.(§)
Sker der hændelige skader på den bestilte vare - skader som ikke skyldes forbrugerens forhold - kan forbrugeren alligevel fortryde købet, således at du skal tilbagetale et eventuelt modtaget vederlag, når varen returneres, selv om den er beskadiget.
Det forhold, at du bærer leveringsrisikoen, medfører, at forbrugerens adgang til at fortryde købet af en vare ikke begrænses af skader mv., der måtte være sket, før leveringen fandt sted.
Hændelige skader, der er sket efter leveringen til forbrugeren, berøver heller ikke forbrugeren adgangen til at fortryde købet. (§)
kilde http://www.forbrug.dk[...] -- #78 Folk skal bare så også accepterer at det er reelt de modtager brugte varer så. -- #81 nej, det skal de ikke acceptere, da det heller ikke er lovligt at sælge brugte varer som nye. Det er en ulempe postordrevirksomhederne må lærer at leve med. Enten bogfører det som tab, eller sælge det som demovare - eller begge dele.
Loot:
Jeg synes snart du skal komme dig over dine mindreværdskomplekser. Der er absolut intet i min post der strider mod forumreglerne. Jeg påpegede bare, at man som butiksassisten nok har en forudfattet holdning til forbugere, hvilket Turbo crash har givet udtryk for i mange tråde. Dette har absolut intet med loven at gøre, og derfor mente jeg det var på sin plads, at fortælle ham at hans mening ikke var lov. Såvidt jeg ved, har du jo selv været ansat ved SHG engang, og selv forsvaret butikken i store ord når du syntes det var nødvendigt. Igen kan moderatorne ikke skelne deres personlige meninger fra forumreglerne. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0
SELFØLGELIG kan du ikke få penge tilbage hvis du har prøvet den eller pakket den ud det har han da fuld ret til og det siger loven også sååe... sådan er det.
Ved godt der sikkert er mange som tager imod selv om man lige har prøvet nogle ram som ikke helt kunne tage de Mhz man skulle bruge osv. men det er ren Service så fra deres side eller man har været smart ikke at ødelægge emballagen :D -- [AMD Barton 2600+ @ 1922Mhz][Asus A7N8X-E Deluxe][1024 pc3200 Dual Corsair Value ram][Hercules 9800pro 128mb ddr][80 & 120gb WD 8mb cache HDD][Creative SB Audigy 2][Antec Truepower 480watt] #83 Du lyder meget sikker i din sag ! Men hvorfor undersøger du det ikke, inden du udtaler dig så skråsikker ?
http://makeashorterlink.com[...]
Dette skulle forhånbentligt være nok til at overbevise dig. Men igen - der er jo så også dem der mener at forbrugerstyrelsen er en krejler orginisation. Også selvom det er et råd bestående af erhversdrivende og forbrugere der træffer afgørelser i de enkelte sager. Deres forklaring i det link er jo bare en fortolkning af loven, som indtil nu kun visse hol brugere og Chippen.dk har stillet spørgsmåltegn ved. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hold da kæft, hvor er der mange folk der lukker l*rt ud i denne tråd. Hvad forretningen skriver på deres hjemmeside er komplet LIGEGYLDIGT! Man kan ikke bare undtage sig selv fra loven, ved at skrive det.
Det svarer til, at jeg skev på et stort papskilt, at jeg har lov til at køre 200 KM/t og så satte det i bagruden af min bil, og således mente at være undtaget fra færdelsloven.
Man har 14 dages returret UANSET emballagens tilstand, så længe varen ikke er BESKADIGET! Så kan man argumentere indtil man bliver blå i hovedet, det nytter ikke noget. Hvis PC-focus ikke vil tage varen retur og refundere det fulde beløb, så bryder de loven. Det kan ikke diskuteres!
Hvorledes forretningen skal sælge den returnerede vare igen, er sådan set ligegyldigt for forbrugeren. Tråden viser, at visse forretninger tror de kan bilde kunderne ind, at loven ikke gælder for dem. Godt at vide hvor man ikke skal handle nogensinde!
-- "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
-Philip K. Dick
#84 ja jeg ved det godt men.
Efter som man har taget HHX og har haft salg og service + afsætning så ved man også at alt det med pengene tilbage og returret og til-gode-bevis og jeg skal komme efter dig, det er slet ikke nogen LOV som sådan, det er bare noget butikkerne yde som en extra service og nogen yder mere for at få flere kunder.
Hvis du har købt et helt par nye bukser i jack & Jones og du går ud af butikken med dem og 10meter nede af gaden finder du ud af at du ikke vil have dem. Så går du tilbage og vil have pengene igen, det for du jo sikkert også, men i realiteten kunne de godt sige nej du har købt dem det er synd, men gør de bar ikke for det mister de jo klart kunder på og det ved andre butikker også :D
-- ________________________
AMD & ATI Cooled By Air. #86: Fat nu, at der er noget der hedder fjernsalg, og reglerne er anderledes end for almindeli butikssalg!
14 dages retturret ved fjernsalg er ikke en service eller ydelse, det er en RET. -- "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
-Philip K. Dick
#86: Du har ikke hørt efter i timerne hvis du ikke er klar over at der er lovfæstet 14 dages fuld returret for al fjernsalg. Det gælder så længe, og her citerer jeg løst marketingsloven, "Varen er i væsenlig samme stand". Endvidere må forhandleren, såfremt varen IKKE er i væsenlig samme stand som ved modtagelsen, fratrække en sum han dømmer rimeligt repræsenterer det beløb varen har mistet i værdi. Det kan f.eks. være hvis der mangler kabler, manualer eller software eller hvis emballagen er mishandlet og varen ikke umiddelbart kan gensælges.
L. -- visit http://wireframed.com[...]
aarhuslan is @ http://aarhuslan.wireframed.com[...] #0 - Synes sku' endda du skal sende den tilbage uden emballage, da denne ikke engang er et krav for at returnere varen HA HA HA! Varens stand er jo ikke anhængi af emballagens...
# 67 - I følge loven om forbrugerkøb, så er alle vare nye! Altså medmindre andet er anført... At du så risikere at modtage en vare hvor emballagen er brudt er sku' meget normalt... Synes det er helt fint at folk kan test om lortet nu også kan rende så stærkt som de ønsker den skal ku'! Det tager den jo ingen skade af alligevel... Og hvis den gør, så tjekker butikken det jo inden de sælger den igen. Hav tillid til din hardwarepusher!
/CyberOpz -- #90: Det første er helt forkert. Den bestemmende faktor er om varen er forringet i værdi og desuden at den er i væsenlig samme stand. En vare uden emballage er forringet i værdi (fordi man ikke vil købe en "ny" vare der ingen emballage har, det kvalificerer for de fleste som en demo vare der skal nedsættes), og er ikke i væsenlig samme stand.
Det andet er umoralsk. De 14 dages returret er ment som et alternativ til at kunne se varen i en butik. Der er ingen butik i verden der vil lade dig sætte en CPU i en af deres maskiner og overclocke den før de sælger dig den.
At overclocke den først og dernæst returnere den er, hvis det kan påvises at det er sket, en væsenlig forringelse af varen, da man kan risikere at skade den permanent, selv hvis der udadtil ikke er nogen forskel.
Desuden er det at tage teenage moral til nye dybder. Det er slemt nok at edbpriser butikker er nødt til at installere overvågning under vareforsendelse så man ikke senere kan franarre butikken hardware ved at hævde at der mangler noget, nu skal de også gætte sig til hvorfor en given CPU er returneret.
L. -- visit http://wireframed.com[...]
aarhuslan is @ http://aarhuslan.wireframed.com[...] #85
"doc"
synes nu selv dine formuleringer går i retning deraf nevermind
han køber varen, er for dum til at læse de betingelser som den sælges under (det er det mindste man kan gøre, tar 5 minutter) da han skal levere den tilbage bliver han overrasket
havde han læst betingelserne havde han vidst forretningens holdning til at bytte efter den 14-dages returret, så medmindre han direkte ville udfordre firmaets lovlighed, hvilket er en lang proces, så har han keglet i det?
tror ikke der er så mange der har betvivlet dig i at butikkens krav måske er ulovligt, men fakta er at hvis han vil have nogen penge tilbage, og have ændret firmaets politik, skal han først og fremmest betale et gebyr på et par hundrede for at få forbrugerklagenævnet til at behandle sagen, og derefter vente et godt stykke tid for at få sine penge tilbage (ja medmindre han kan få truet firmaet nok med paragrafferne hvilket jeg stærkt tvivler på)
så hvad fanden skal man bruge paragrafferne til når der ikke umiddelbart er nogle til at overholde dem, i din anekdote noget færdselspoliti, vil du ringe til politiet og bede dem lukke shoppen med det samme?; nej vel? derfor er det for åndsvagt at købe varer under betingelser man ikke har læst, og så derfor blive forfærdet over at butikken ikke accepterer samme købebetignelser som de burde, efter købet
når jeg kommer i klemme med virksomheder er det som regel på formuleringen af nogle af deres betingelser, som jeg kan forstå stod det med embalagen sort på hvidt, så det er mere eller mindre selvforskyldt, så kan det godt være det er ulovligt (som jeg sagde tidligere, det vil jeg ikke ind på, jeg har ikke nok arrogance til at udråbe mig selv til jurist og lade som om noget er selvfølgeligt i denne sag), men ved du hvad, det er sq bare ærgeligt når den eneste lovhåndhæver er et organ der tar penge for sit arbejde, og for øvrigt, fuldt ud, tager sin tid til det... -- #92: Man kan jo kun ryste på hovedet af det indlæg. Magen til forvrøvlet sludder skal man da lede længe efter.
En forretning kan under ingen omstændigheder opstille betingelser, der er dårligere end det loven kræver som minimum. Så simpelt er det!
Med din argumentation, kunne forretningen også skrive på deres hjemmeside, at de kun giver 2 timers reklamationsret/garanti på deres varer, heh.
Så fabler du om hvordan og hvorledes det bliver håndhævet? Det er sgu da ikke mindre ulovligt, fordi politiet ikke kommer rendende og lukker forretningen! Hvad er det for en latterlig argumentation?
Det lyder som om du selv arbejder i en forretning, og derfor forsøger at bilde folk det samme sludder ind som PC-focus. Hvorfor ellers den negative kommentar om forbrugerstyrelsen/forbrugerklagenævnet?
Man behøver ikke være jurist for, at kende reglerne eller, at vide at det er en selvfølgelighed, at forretningerne skal overholde loven. -- "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
-Philip K. Dick
#92: Og nej, man skal ikke finde sig i det, bare fordi det måske vil tage tid at køre en sag. -- "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
-Philip K. Dick
Doc, det han siger, og det er jo i princippet rigtigt nok, er at OP har ikke læst betingelserne igennem, og derfor brænder han fingrene. JA, butikken skal give 14 dages fuld returret, men det nytter bare ikke noget at have ret når man ikke kan få ret, som man siger.
Så selvom det er butikken der overtræder loven, så har du reelt ikke noget pressionsmiddel, især fordi FS er nogle klaphatte, der giver advarsler hvorefter butikkerne ignorerer dem hvis de har lyst. (Case in point, sagen på kontant med Chippen der havde fået påtaler af FS og alligevel kunne ignorere dem, så kunden fik intet ud af sit medhold). Det er også sket for andre butikker.
L. -- visit http://wireframed.com[...]
aarhuslan is @ http://aarhuslan.wireframed.com[...] #95
Det er jo ikke FS, der er nogle klaphatte, men folketinget. Det er dem, der har vedtaget loven/reglerne, men de har ikke formået give nogle reelle muligheder for sanktioner/straf, hvis der sker overtrædelser på området. -- “Anyone can become angry - that is easy. But to be angry with the right person, to the right degree, at the right time, for the right purpose, and in the right way - this is not easy.” ~~
kunne ikke selv have sagt det bedre selv en lestat, troede det var tydeligt nok i #92
at du synes det er noget vrøvl sir vidst det hele, med det jeg sir kan firmaet skrive hvad som helst, hvis du er dum nok til at sende en portion penge indtil dem, nytter det ikke noget medmindre du som, jeg skrev, klager til forbrugerklagenævnet
En forretning kan opstille lige præcis de betingelser det passer dem, indtil de bliver rettet, og det har de så ganske tydeligvis ikke blevet hos den butik #0 handlede hos
jeg fabler ikke om noget, jeg ridser fakta op for dig, at du så sidder og bliver hidsig på din kontorstol er ærgeligt, hjælper ikke noget at du kan bevise at de ikke følger loven hvis du ikke har nogen til at håndhæve den for dig, det er ikke så svær logik
Jeg har arbejdet i en PC butik, gør det ikke længere, har lige fået et grafikkort sendt til mig takket være forbrugerklagenævnet så ærlig talt du, har ikke noget imod dem, hvad med du fokuserede på hvad jeg skrev i stedet for min baggrund for det
du har reelt skrevet en halv sides ord, uden de på nogen måde omtvinger min pointe, at hvis du sender penge til et sted, hvor du ikke læser betingelserne, kan de betingelser indeholde alt hvad det skulle være, og indtil du får forbrugerklagenævnets ord på det modsatte er det bare ærgeligt mester, sådan er det det er hverken fabulering eller vrøvl, det er virkeligheden, godmorgen
-- #96: Ja. Der skal være en mulighed for at udskrive dagbøder indtil sagen er bragt i orden. F.eks. ved dispensation for FS til at udskrive dem i sager hvor det vurderes nødvendigt. Sagen kunne så ankes til en domstol, men det skulle så være således at bevisbyrden påligger forretningen og sagsomkostninger tilfalder butikken hvis den taber eller ellers FS.
Derved skabes ligeligt pres, butikken står overfor en dyr sag hvor de selv skal tilbagevise anklagerne, men FS kommer til at betale sagsomkostninger hvis de har taget en forkert beslutning. Hvis ikke man skaber dette pres, så vil butikken anke alle sager til domstolen bare for at forhale sagen.
L. -- visit http://wireframed.com[...]
aarhuslan is @ http://aarhuslan.wireframed.com[...] #95: Ja, det forstår jeg godt, men når man køber i en butik i Danmark, må man jo regne med, at den følger dansk lovgivning. Hvis man ikke kan regne med det, er det jo den rene "vilde vesten".
Så selvom OP ikke har læst betingelserne igennem, mener jeg helt klart, at det er forretningen der er problemet i denne sag og ikke OP, da man jo må forvente, at en butik som minimum følger loven. Det er helt ved siden af, at lægge skylden på køberen som #92 gør. Der er ikke nogen undskyldning for PC-focus fremgangsmåde, og jeg er ikke helt enig i, at man ikke kan få ret. Det kan måske tage noget tid, men det skal nok kunne lade sig gøre.
-- "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
-Philip K. Dick
#120 kan ikke helt finde ud af om du forsøger at spille hård med det du skriver der, det virker ihvertfald ikke...
Hvorfor fanden skulle det være en moderators opgave at slette din bruge, kan du ikke selv finde du af det?
#0
ville helt klart gå så langt som det overhovedet var muligt med en sådan sag for at statuere et eksempel over for butikkerne -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #97:
"at du synes det er noget vrøvl sir vidst det hele, med det jeg sir kan firmaet skrive hvad som helst, hvis du er dum nok til at sende en portion penge indtil dem, nytter det ikke noget medmindre du som, jeg skrev, klager til forbrugerklagenævnet"
Heh, ser du problemet med det skriver der er, at du lægger ansvaret over på køber og ikke på forretningen. Du skriver også, at man ikke kan gøre noget som helst for at få forretningen til at følge loven, men i samme sætning skriver du løsningen: Nemlig forbrugerklagenævnet. Hvis en butik forsøger at tage røven på én så går man til forbrugerklagenævnet, istedet for at bukke sig forover og sige "værsgo".
"jeg fabler ikke om noget, jeg ridser fakta op for dig, at du så sidder og bliver hidsig på din kontorstol er ærgeligt, hjælper ikke noget at du kan bevise at de ikke følger loven hvis du ikke har nogen til at håndhæve den for dig, det er ikke så svær logik"
Igen, så er det forkert, at der ikke er nogle der kan håndhæve loven. Læs evt. #94. Grunden til jeg bliver hidsig er, at du i grunden giver udtryk for at man må acceptere det butikken gør, og at det bare er købers skyld.
"Jeg har arbejdet i en PC butik, gør det ikke længere, har lige fået et grafikkort sendt til mig takket være forbrugerklagenævnet så ærlig talt du, har ikke noget imod dem, hvad med du fokuserede på hvad jeg skrev i stedet for min baggrund for det"
Grunden til jeg spurgte, er er tydelig at se fra din holdning til sagen (se ovenstående). Som tidligere butiksansat ser du det fra forretningens side, hvor det øjensynlig er ok at gøre noget ulovligt, så længe håndhævelsen ikke lige sker af sig selv.
"du har reelt skrevet en halv sides ord, uden de på nogen måde omtvinger min pointe, at hvis du sender penge til et sted, hvor du ikke læser betingelserne, kan de betingelser indeholde alt hvad det skulle være, og indtil du får forbrugerklagenævnets ord på det modsatte er det bare ærgeligt mester, sådan er det det er hverken fabulering eller vrøvl, det er virkeligheden."
Heh, nej det jeg skrev var, at butikken handler ulovligt, at det ikke er acceptabelt og at det er BESTEMT ikke købers skyld. Man skal bare slæbe forretningen i forbrugerklagenævnet hvis de ikke makker ret. Igen, det jeg reagerede på i din post var, at du tydeligvis var på forretningens side, og mente det var købers problem, at han regnede med butikken handlede efter loven, samt at du antydede der ikke var noget at gøre, selvom forbrugerklagenævnet nok skal vinde en sag på det.
Man skal ikke acceptere ulovligheder, selvom det måske kan tage tid at få en sag afgjort. Det er mit synspunkt. Forretninger som PC-focus lever af, at folk tror på personer som dig, når du siger der ikke er noget at gøre, og derfor forholder sig passivt i sådan en sag. -- "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
-Philip K. Dick
#82
Min personlige mening iht. denne sag har *intet* at gøre med at dit indlæg blev slettet.
Du kunne som sædvanligt ikke lade være med at provokere, og den del af indlægget som gik over stregen, blev slettet.
Så længe du ikke kan holde dine svar i et normalt toneleje uden at skulle prikke til folk må du indse at du har meget kort snor - lev med det. -- Bevar naturen - sylt et egern! #99: Jo, men nu viser det sig jo at OP ikke kan bruge loven til noget, for han skal igennem en lang sag med FS, og selv derefter kan det være han bare har fået medhold men stadig ikke får hverken vare eller penge.
I virkelighedens verden er det ikke altid "fair", og man må indse at man er nødt til at gøre et benarbejde selv nogen gange, for ellers kommer man i klemme hos en butik som dybest set er ligeglad.
Jeg sørger for, når det er dyre varer jeg har en forventning om jeg kan få brug for at returnere (dyre 20" TFT'er f.eks. ;)), at læse deres betingelser grundigt igennem og ringe til butikken for at spørge ind til hvordan det forholder sig.
Én ting er hvad loven siger, noget andet er hvad du får ud af det i praksis.
L. -- visit http://wireframed.com[...]
aarhuslan is @ http://aarhuslan.wireframed.com[...] #101 Du kunne som sædvanligt ikke lade være med at provokere, og den del af indlægget som gik over stregen, blev slettet.
Og du kalder ikke dine udtalelser en provokation mod mig ?? Man sletter sgu da ikke indlæg på for godt befindende, fordi man provokere. Så skulle dine udtalelser som "SÅ STOPPER DU", da også fjernes med det samme. (bliver jo nok fjernet, men what the hell). Så længe du ikke selv opfører dig modent, skal du sgu ikke forvente at jeg tager fløjlshandskerne på makker.
Jeg ser desuden ikke at min "provokation" generede nogen - vedkommende har i hvert fald ikke givet svar på tiltale. At du føler det er en provokation fordi man ikke har samme holdning er jo helt til grin. Det er jo trods alt en debat, hvilket de sidste indlæg jo oser tydeligt af. Forskellen er bare, at jeg ikke ser noget galt i det - det er kun dig.
Når #97 meget kraftigt antyder at det er købers egen skyld, at han er blevet taget ved næsen, så er jeg da vist ikke den eneste der føler det som en provokation.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #101 Du kunne som sædvanligt ikke lade være med at provokere, og den del af indlægget som gik over stregen, blev slettet.
Og du kalder ikke dine udtalelser en provokation mod mig ?? Man sletter sgu da ikke indlæg på for godt befindende, fordi man provokere. Så skulle dine udtalelser som "SÅ STOPPER DU", da også fjernes med det samme. (bliver jo nok fjernet, men what the hell). Så længe du ikke selv opfører dig modent, skal du sgu ikke forvente at jeg tager fløjlshandskerne på makker.
Jeg ser desuden ikke at min "provokation" generede nogen - vedkommende har i hvert fald ikke givet svar på tiltale. At du føler det er en provokation fordi man ikke har samme holdning er jo helt til grin. Det er jo trods alt en debat, hvilket de sidste indlæg jo oser tydeligt af. Forskellen er bare, at jeg ikke ser noget galt i det - det er kun dig.
Når #97 meget kraftigt antyder at det er købers egen skyld, at han er blevet taget ved næsen, så er jeg da vist ikke den eneste der føler det som en provokation.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ~~
gider ikk mere, fakta er krystalklare, jeg har kun een gang givet udtryk for min holdning her, og den er, at der ikke burde være noget der hedder 14 dages returret, og den gav jeg meget tidligere før du kom til i diskussionen og den holder jeg på
har ikke svinet forbrugerrådet (har for øvrigt ikke nævnt dem, nævner forbrugerklagenævnet stadigvæk), har ikke forsvaret forretningen eller noget lign. blot konstanteret, at hvis man er lidt smart oveni, så læser man betingelserne før man køber, må de være rigtige eller forkerte
jeg er mange gange blev snydt af butikker, også i tilfælde hvor jeg ikke har fået ret, tro ikke jeg forsvarer butikker der snyder folk, har svinet masser af butikker hvis de har fortjent det, 2 indenfor den seneste tid på det her forum, drop den der "mine skjulte motiver"... gider ikke poste mere i denne tråd, pointen skulle være fuldstændig tydelig og ubesværet, hvis du ikke gider læse købsbetingelserne før du køber, kan du komme ud i noget skidt, dansk lovgivning eller ej, og det er fakta uanset hvordan du har det med det...
-- Benz >
Pkt 1. Drop de person-angreb. Omgående.
Pkt 2. Vi (crewet) har alle vores personlige holdninger, dem har vi nøjagtig samme ret til at udtrykke som alle andre har det. Det skal ingen klandre os for, overhovedet.
Pkt 3. Om du kan se at dit indlæg er en provokation eller ej, er totalt irrellevant. Det er noget crewet vurderer, og såfremt du måtte være utilfreds med en sådan beslutning , kender du kommando-vejen. Mail til pågældende , og såfremt dette ikke virker , sender du en mail til thomas. Dette har du trods alt fået at vide før, samt det står i forumreglerne, så lad være med at diskutere crewets beslutninger i trådene , eller i det hele taget på hol. Alle klager foregår over mail, ligeledes hvis man er utilfreds og ønsker at gøre pågældende opmærksom på dette, foregår dette også via mail.
Dette er forholdsvis simple fakta som alle står i forumreglerne. Læs dem , og hold dig/jer til dem.
Nuff said. -- What doesnt kill you, makes you stronger
http://www.sargool.dk[...]
Freelance hitma.... øøøøøh kok i FFHAU #106 Og endnu engang beviser du din inkompetence som moderator. For min pointe skrev jeg netop i det du redigerede væk.
Hvis dine pointer med indlægget blev slettet, og man samtidig får en svada smidt i hovedet for det, tror du så for alvor jeg vil sende en mail til vedkommende ? Så længe mine indlæg bliver slettet med SÅ barnlige kommentarer, sålænge bliver de påtalt på forummet og ikke via mail/icq. Hvis du ikke kan se logikken i det, så har jeg godt nok overvurderet dig.
Men du vil nok ikke kunne forstå det, men så kan jeg da sige at både dig og Loot er velkommen til at skrive en mail til mig, hvis i er så utilfredse med mine såkaldte provokationer og personangreb. Men der er jo nok en grund til at i ikke gør dette - deraf kan du se grunden til hvorfor jeg ikke gør det. Nu har jeg prøvet at udpensle det for dig, så kan du måske se logikken i det. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. BenZ > Dvs dette : "Du er ikke min far snotunge" <-- var din pointe med tråden?
Tror du vist hellere må læse forumreglerne en hel del gange indtil du forstår dem, for du har øjensynligt ingen forståelse for hvordan du skal opføre dig herinde -- What doesnt kill you, makes you stronger
http://www.sargool.dk[...]
Freelance hitma.... øøøøøh kok i FFHAU *LOL* Jeg opgiver dig sgu sweep. du er da håbløs - hvis du ikke er tilfreds med min person eller fremtoning, er du velkommen til at skrive en mail. I det mindste fik du da ikke skrevet "Så stopper du", så lidt af min pointe fattede du da godt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Benz... Det ENESTE jeg slettede var det stykke tekst i #108.
Det siger du selv tidligere at det er din pointe. Lur mig om det ikke virker ret svært at forstå.
Og nej, jeg skriver ikke "Nu stopper du", af den simple grund at alle herinde efterhånden ved at du ikke stopper, selvom du bliver bedt om det, ligesom du til stadighed skal gå imod reglerne, igen, selvom du bliver bedt om at følge dem.
Så nej, du hører ikke efter noget som helst der bliver sagt til dig herinde. -- What doesnt kill you, makes you stronger
http://www.sargool.dk[...]
Freelance hitma.... øøøøøh kok i FFHAU Pointen er at vi modererer herinde, og er der så spørgsmål kan pågældende bruger stille spørgsmål om hvorfor per mail. Det er der sjældent brug for, men det sker.
Hvis en bruger opfører sig upassende eller provokerende modereres der, fremfor at vi kontakter per mail eller andet. Ikke omvendt.
Din pointe var aldeles uacceptabel og blev fjernet, og sådan vil det være fremover også så længe du/andre går over stregen.
Jeg står personligt uforstående over for dine kritikpunkter. -- Bevar naturen - sylt et egern! Hvad fanden var det nu tråden handlede om? Nåh jo, fortrydelsesret. Blev sgu lige forvirret af alt det med administrator shit her til sidst...
Jeg vil mene at man står ret dårligt som forbruger sådan som loven er nu. Hvis et firma vælger ikke at yde en ordentlig service og ikke følge købeloven så er det svært at gøre noget ved det. Hvis man melder det pågældende firma til FS, hvilket man bør, så er det jo ikke engang sikkert at det ændrer på noget. Gang på gang har man jo set firmaer ignorere FS' kendelser. Det er sgu ærgeligt. Jeg håber dælendytme at du får dine penge fuldt tilbage og sagen kommer i orden... -- Er ovenstående indlæg dårligt eller på anden måde elendigt, tryk da Ctrl+W (6F) Hvorfor afskaffer man bare ikke alle de her love så det er op til firmaerne selv at bestemme, de følger jo det alligevel ikke, og skriver lige hvad de har lyst til deres betingelser. Enten skal det have konsekvenser af at ikke følge loven, ellers skal loven afskaffes. -- Athlon 1.2GHz, Ati Radeon 9500@9700, 256MB RAM, 40GB HD, SB Live!@ Audigy 2
http://service.futuremark.com[...]
http://service.futuremark.com[...]
#114
Hehe.
Mon ikke det er bedre at vi arbejder på at der kommer konsekvenser for de som ikke følger loven :) Vi skal have i mente at det er et helt nyt markede det med onlinehandel.
Jo flere år der går, jo flere handler online, og jo flere råber op så poltikerne får øjnene op for området. -- Bevar naturen - sylt et egern! Hmm... Lækker nok tråd, som består af 36 A4-sider, som tog mig en time at læse igennem :o)
...Nå, men til sagen, jeg gider egentlig ikke at kommentere diskussionen mellem Lestat, Jensemand51 og Doc.... Men kort, kan jeg da fortælle at jeg til hver en tid tager Doc's parti...!
Nok om det. Jeg tror vi alle er blevet enige om efterhånden hvad der er tilladt og hvad der ikke er. Så mit forslag til #0 er at han skal forsætte det han er i gang med nu - altså at tage sagen op mod PC-Focus via forbrugerklagenævnet, for der er ingen tvivl om at #0 vil vinde denne sag.
Hvorvidt det er moralsk korrekt at returnere en CPU der har været brugt, vil jeg ikke tage stilling til, da det er sagen uvedkommende. Faktum er at det er tilladt at prøve en varer man har købt som fjernsalg, i op til 14 dage... -- Nowadays everybody wanna talk like they got somethin' to say,
but nothin' comes out when they move their lips; just a bunch of gibberish!
//SystemICE2002 Ja, og så lige til #0 ----> Jeg kunne MEGET godt tænke mig at høre hvad der videre sker i sagen, så plz post løbende med updates i tråden ;)
thx! -- Nowadays everybody wanna talk like they got somethin' to say,
but nothin' comes out when they move their lips; just a bunch of gibberish!
//SystemICE2002 Det bør også tages i betragtning at disse firmaer, som ikke overholder lovgivningen, med tiden bliver sorteret fra eller bliver tvunget til at rette sig ind. Jo mere kendt det bliver at de ikke overholder loven, jo færre køber hos dem.
Det nyeste tiltag fra forbrugerstyrelsen med en blacklisting over slyngel-firmaer er et skridt på vejen, og hjælper sikkert gevaldigt på processen.
Altså: Lad være med at købe hos disse firmaer. Så går naturen sin gang. -- Bevar naturen - sylt et egern! #110
Og nej, jeg skriver ikke "Nu stopper du", af den simple grund at alle herinde efterhånden ved at du ikke stopper, selvom du bliver bedt om det, ligesom du til stadighed skal gå imod reglerne, igen, selvom du bliver bedt om at følge dem.
Nu hvor du bliver presset, så prøver du at få andre folk med på dine ideer. Det er typisk meget svage personer der gør det. Til din orientering kan jeg da sige, at jeg har snakket med fuze om de andre indlæg, og om hvor vidt jeg synes det var rimeligt. Men jeg har lidt fornemmelsen af at det er ligesom at snakke til en betonklods, da der ikke bliver gjort noget som helst. Jeg prøvede med intern kommunikation, og håbede på at det virkede. Da det åbenlyst ikke gjorde, bad jeg om at få min bruger slettet. Dette er heller ikke sket. Så ærlig talt forstår jeg ikke jeres ytringer om jeres utilfredshed med min person. Er der ikke nogen på hol.dk der har nosser til at banne mig så ? Tomme trusler har i kommet med i evigheder nu.
At du Loot stille dig uforstående overfor min kritik, beviser jo netop at du heller ikke er din opgave voksen. Personligt finder jeg mig ikke i at blive irettesat på den måde - og da slet ikke af en (ja, det var det der blev redigeret væk før, men som havde relevans) *bip*. At det kan være så svært at forstå for dig, at man selv bliver behandlet som man behandler andre er mig lidt af en gåde. Man skal ikke komme med personlige angreb på en person i de indlæg man redigere. hvis man gør, så forvent da at jeg svare tilbage på det. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Gider ikke engang læse alt det her. Så længe varens salgsværdi ikke er forringet har en sin fulde ret til at retunere cpu'en og få sine penge tilbage. At nogle så synes det er svineri kan han da være så ligeglad med? Jeg vil da til værd en tid udnytte mine rettigheder til dets fulde for ærligt talt så er jeg lidt ligeglad med at et firma der alligevel omsætter for et par mio. om året mister 200kr i omsætning fordi de bliver nød til at sælge varen som "demo" varer eller sådann noget. #0 Du er i din fulde ret til at få alle pengene tilbage hvis cpu'en er i samme stand som da du fik den. Det er ikke dit problem at de måske får sværere ved at sælge den nu, det er sq deres -- http://www.Blastzone.dk[...] - Stedet for folk med trang til computerspil og fed humor! Please join #blastzone.dk @ Quakenet Tilføjelse til #121
Kom lige i tanke om en ting min far altid siger:
Tag med arme og ben, før de tager fra dig ;) -- http://www.Blastzone.dk[...] - Stedet for folk med trang til computerspil og fed humor! Please join #blastzone.dk @ Quakenet Har ikke ovrskud til at læse hele tråden igennem.
Du har ret til at prøve varen, dvs. installere cpu'en for at se om den kører i henhold til de forventninger du har haft, evt. om du synes den er hurtig nok osv.
Et krav om, at pakken skal returneres i org. emballage er uden betydning. I en rapport fra Forbrugerombudsmanden gør denne det klart, at et firma ikke kan kræve, at varen returneres i org. emballage. -- Impossibilia nulla est obligatio Benz...
Jeg gider ikke bruge mere krudt på dig - dér traf du min grænse. Det kan være du synes provokation er en sjov hobby, men for mig er det en ærgelig irritation.
Fremtidige indlæg fra din side som ikke er konstruktive, som indeholder provokation eller bryder reglerne, bliver slettet. Kommentarer til evt. slettede indlæg vil også blive slettet, osv. Jeg gider ikke mere kævl. Du er velkommen på ICQ. -- Bevar naturen - sylt et egern! --
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af L00t. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. de 2 moderatore som har et problem med min person - De er ikke alene... -- “Anyone can become angry - that is easy. But to be angry with the right person, to the right degree, at the right time, for the right purpose, and in the right way - this is not easy.” Jeg gad godt vide hvor den der ytrinsfrihed er, eller bedre endnu, er den kun forebeholdt nogle få udvalgte ?
Jeg har moderatoerer sidde og svine navne til på andre tråde - altså, jeg er lige landet i den her tråd, men jeg er ærlig tal forarget over nogle moderatores manglende evne til at forholde sig professionelt til det arbejde de nu engang har sagt ja til.
Det var bare hvad jeg ville bidrage med.
P.S godt valg på søndag. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. --
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af L00t. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #129
Uddyb, tak. Helst over mail eller ICQ. -- Bevar naturen - sylt et egern! Lækkert hvis de tager cpu tilbage til fuld pris.
Så kan vi andre jo købe en brugt cpu til billige penge -- Hvor var det lige tråden gik galt mht det med moderatorerne ?.
Ja her er skam ytringsfrihed i DK, men man må indordne sig under det regelsæt på hol.dk som nu engang er. Hvis man ikke kan, bør man ikke skrive her, så simpelt er det. -- -Why do we sometimes ignore the real performance of the things we have and care only about the others being worse?!
--
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af L00t. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. spørg dog her : http://www.forbrug.dk[...]
De ved det helt sikkert ! -- |Abit AN7|Xp-m barton 2400+@2500Mhz 1,78 V|OCZ Platinum Enhanced Bandwidth PC3500 2x 512 mb|R9800se AIW@R9800pro AIW|Zalman 7000A-CU|IBM P 275 (21")| Varen skal tilbageleveres i væsentlig samme stand
Som udgangspunkt skal varen være hel og ubeskadiget. Tøj o.l. må dog gerne have været prøvet, men må ikke være brugt. Varen skal tilbageleveres i original emballagen, hvis sælgeren skriftligt har gjort køberen opmærksom på dette krav. Det er ikke tilstrækkeligt, at kravet fremgår af den erhvervsdrivendes hjemmeside.
link fix : http://www.forbrug.dk[...]
-- |Abit AN7|Xp-m barton 2400+@2500Mhz 1,78 V|OCZ Platinum Enhanced Bandwidth PC3500 2x 512 mb|R9800se AIW@R9800pro AIW|Zalman 7000A-CU|IBM P 275 (21")| #134
Hørt... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #134: Hold nu op mand, fat at HOL ikke er et demokrati. I meatspace svarer det til du er på besøg hos Thomas og han beder dig om at lige holde op med at køre motormund stilen hele aftenen, hvilket du ignorerer.
Lige så lidt hjælper det dig at brokke på HOL som det ville gøre hjemme hos Thomas når han bad dig pisse af. Alle dine underlige ideer om "Fair" og at du må skrive hvad du vil på et privat ejet forum holder ingen steder. Thomas ord er både i overført betydning og i praksis LOV på dette forum. Sådan er det bare.
L -- visit http://wireframed.com[...]
aarhuslan is @ http://aarhuslan.wireframed.com[...] Hva`så Castrol2003?
Fik du den hjælp du havde brug for? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. --
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af L00t. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #140: Thomas behøver ikke sige noget direkte, moderatorene er hans talerør, og medmindre han siger andet skal du gå ud fra at hvad mods siger kommer direkte fra Thomas.
Pointen er at der er egenligt ikke noget at diskutere. Thomas kan sætte regler op som at lyshårede ikke må skrive på hol og alle profiler med "z" i bliver slettet, og det kan du ikke gøre en sk*d ved. Det har intet med "fair" eller "rimeligt" at gøre, det er Thomas (og dermed i forlængelse, moderatorene) der bestemmer. HOL er et diktatur, som alle andre privat ejede fora, og sådan er det bare.
L. -- visit http://wireframed.com[...]
aarhuslan is @ http://aarhuslan.wireframed.com[...] #140: Er det ikke spild af tid for dig at være på hol.dk i det hele taget så ?
#0: har du fundet ud af noget med den CPU ? -- -Why do we sometimes ignore the real performance of the things we have and care only about the others being worse?!
--
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af L00t. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Benz... Lige så længe du fortsætter denne diskussion, vil indlæggene blive slettet.
Du har fået chancer nok. -- Bevar naturen - sylt et egern! Jeg kunne meget godt tænke mig at høre noget fra #0 efterhånden.... Hvad er der sket siden osv...?
Og mon ikke barnlighederne snart vil tage sin ende fra både moderatorne og Benz?? -- Nowadays everybody wanna talk like they got somethin' to say,
but nothin' comes out when they move their lips; just a bunch of gibberish!
//SystemICE2002 #144 I bliver da nødt til at gøre noget andet end at fortsætte på denne måde. Af det jeg har nået at læse i hans indlæg så forsøger manden jo bare at argumentere, hvorfor han mener der er et problem. Rigtig eller forkert skal jeg lade være usagt.
Jeg kender intet til forhistorien for til dette "skænderi" (og det rager jo heller ikke mig), men hvis det ikke er tilladt for ham at skrive mere (forsvare sig selv) så må I da helt udelukke ham fra siden (ban), som han også selv påpeger. Det er da lidt plat med alle de redigerede indlæg. -- Der var engang en mand, der skrev noget til nogle andre mænd, der sad og havde en masse magt......
hvad siger den vits lige jer ? ....
"hvor er pointen" kan i så spørge mig - dertil kan jeg svare "den har været der" ....
men jeg uddyber gerne ...
Man vælger at slette Gæst/benz's indlæg, men man vælger også at kommenterer disse indlæg, som af førnævne årsager ikke kan læses af andre ....
Det er lidt for langt ude, hvis nogen spørger mig. Enten så sletter i de indlæg fra Gæst/benz og lader være med at kommenterer ham, eller også banner i ham, som han sådanset selv har bedt om op til flere gange.
Jeg syns sådanset at moderatoprene ligenu opfører sig langt mere barnagtigt end de siger at benz gør - jeg kan ikke vuderer hvor barligt benz opfører sig, da der er nogen der har slettet hans indlæg.... så, som jeg ser det, er det kun moderatorene der er barnlige.....
venlig hilsen
Mathine -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #147 -----> Word up boy :D!! Men hvis du er user på HOL er der da bestemt ingen grund til at gemme dig som gæst?? Det gælder om at sige sin mening, og den skal man stå ved (Sorry hvis du ikke er bruger på hol.dk :D) - ...Men er da fuldstændig enig med dig...!
Men lad os for helved høre lidt fra #0 nu... Er spændt på hvad der skal ske i sagen ;) -- Nowadays everybody wanna talk like they got somethin' to say,
but nothin' comes out when they move their lips; just a bunch of gibberish!
//SystemICE2002 #148
jeg er enig, derfor har jeg underskrevet med mit IRL navn - Mathine
jeg er ikke bange for at stå ved det jeg mener og siger :-)) - der er sågar en e-mail adresse også. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #149 ----> Hehe cool nok ...Så er jeg mere rolig :D -- Nowadays everybody wanna talk like they got somethin' to say,
but nothin' comes out when they move their lips; just a bunch of gibberish!
//SystemICE2002 Godt så.
Dette er det sidste der kommer i tråden omkring dette. Læs det, tag det til jer, og kom videre. Såfremt i har yderligere spørgsmål eller kommentarer er i velkomne til at smide dem via mail, icq elller at logge ind på #hol.dk på quakenet.
På hardwareonline er det således at vi har nogle forumregler. Disse regler forventer vi at folk overholder. Heriblandt er der lidt omkring det at være efter andre, altå blive personlige. Dette vil vi selvsagt ikke se. Når folk bliver personlige , ja så vælger vi at slette eller redigere deres indlæg således at det ikke længere står som et angreb mod andre. Når disse ting gentager sig, kan vi give pågældende en advarsel, en advarsel pågældende har fået flere gange. Når denne advarsel ikke følges, ja så har langt størstedelen af crewet et problem. Vi kan ikke banne. Den mulighed har vi simpelthen ikke tildelt, ergo kan vi ikke gøre noget ved det. Der er kun få af crewet der kan dette, og såfremt en af dem ikke er online kan der gå et stykke tid inden et ban kan effektiveres.
Samtidig. Et crew-medlems beslutning om at lukke/redigere/slette er ikke til diskussion herinde. Det er noget der kan foregå via mail, et faktum der ligeledes er beskrevet i forumreglerne. Såfremt man måtte være utilfreds med et crew-medlems beslutning , har man følgende muligheder. Enten kontakt pågældende direkte, evt via mail, eller indsend en klage over pågældende til Thomas som ejer sitet, på [email protected]
Sidst. Nogle brugere har en tendens til at tro at de kan gøre som de lyster, at det er et brud på deres personlige rettigheder at vi redigerer eller sletter deres indlæg. Ofte hører vi udsagn som "Der er ytringsfrihed i Danmark". Ja bevares. Dog tæller den ikke på hardwareonline. Dette er stadig et privat-ejet site, og derfor kan ejeren af dette site bestemme 100% hvad der må og ikke må være at forefinde af kommentarer og lignende.
Dette er som sagt det sidste der skal være omkring dette i tråden, yderligere indlæg vil blive slettet omgående såfremt de er off-topic. Måtte i have mere at tilføje eller flere spørgsmål, så er mail, icq, eller irc vejen frem. -- What doesnt kill you, makes you stronger
http://www.sargool.dk[...]
Freelance hitma.... øøøøøh kok i FFHAU Man kan ikke opføre sig som man vil og regne med det ikke får konsekvenser.
I skal passe på med at begynde at kritisere det arbejde vi udfører når I ikke kan se hvad der ligger til grund. Hvis man provokerer og opfører sig på en upassende måde i virkeligheden, får det med tiden konsekvenser - ligeledes hér.
Et ban et ingen let sag at gennemføre, og indtil et sådant måtte træde i kraft, må vi bruge de midler til moderering vi har. De sidste par indlæg har været forsøg på at forklare hans syn på problemet, og selvom det ikke er provokerende, er der blevet sagt stop - diskussionen skal ikke fortsætte.
Der bliver talt om ytringsfrihed. Der er her i forummet ytringsfrihed præcis som i virkeligheden, så længe det ikke overskrider reglerne. Provokation er en overskridelse af reglerne. Provokerende indlæg er altså ikke omfattet af ytringsfriheden, og ligeledes når vi har sagt stop skal der stoppes - ellers må vi moderere, og det er det I har set.
Videre kommentarer bedes rettes over ICQ eller mail. -- Bevar naturen - sylt et egern! Sweeper...
Det var da en mægtig god idé - betyder det så også at man så bare sletter de indlæg man skønner er u-vigtige, og ikke kommenterer dem så der bliver endnu mere forvirring på den gældne tråd ? ...... det skriver du nemlig ikke noget om, og det kunne da være rart at vide ?
Mathine -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Læs forumreglerne - Alt står deri. Og som sagt, hold jer til topic. Ønskes dette diskuteret, er mail , icq og irc en mulighed, herinde bliver det slettet fremover.
http://www.hol.dk[...] -- What doesnt kill you, makes you stronger
http://www.sargool.dk[...]
Freelance hitma.... øøøøøh kok i FFHAU Det er forstået, og jeg har nu læst reglerne, men der står ikke noget nogle steder om mit spørgsmål.
Jeg bruger hverken ICQ eller irc..... så jeg må så tage mig til takke med aldig at få det spørgsmål besvaret.....
# 0 - jeg vil sådanset også gerne høre hvordan det går i sagen ??? .....
Det er jo trods alt derfor jeg er her på denne tråd .............. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kan se i har fået diskuteret en del her i tråden.....
Nå men en lille update herfra:
Som sagt havde jeg problemer med at benytte mig af 14dags fuld retur ret.
Jeg kontaktede forbrugerreådet som gav mig ret, ligemeget hvad de skriver på deres hjemmeside er det loven der tæller og ikke pc focuses egen regler, nå nok om det.
Jeg fik at vide at der kunne gå op til et år inden sagen ville være færdig, så jeg har valgt at sælge cpuen vidre til en anden som kunne bruge den.
Jeg havde sipelthen ikke lige 2000kr ekstra til hardware(opgradering) som jeg kunne ligge ud indtil sagen var afgjordt, så derfor valgte jeg at sælge den.
Men en ting er da sikkert, jeg handler ikke ved pc focus mere!
Og om jeg mener det er umoralsk at sende en afprøvet cpu tilbage, syntes jeg # 78 svare meget godt på. -- Chaintech Nf3-250|ClawhammerA64
3200+@2650Mhz|2x512 Corsair Xms4000|Prometeia Mach I/Lian li Kit| --
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af L00t. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ja ok, jeg dropper sagen, var da heller ikke min plan at fotsætte den, synes bare lige jeg skulle komme med min mening!
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af SystemICE2002
//X'er fjernet da de smadrede layoutet.
--
Nowadays everybody wanna talk like they got somethin' to say,
but nothin' comes out when they move their lips; just a bunch of gibberish!
//SystemICE2002 -- --
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af []Sweeper. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Nu ryger det her indlæg så også om lidt. Man skulle fandme tro i fik bank af jeres kæreste med det magtbehov i har.
LOL.... Noget af det SJOVESTE jeg LÆNGE har hørt - nice comeback ;)!!
#156 ---> Det er vel ok så, det var da godt at du har fundet en køber, håber du får en go' pris for det, så du ikke mister for meget ;) -- Nowadays everybody wanna talk like they got somethin' to say,
but nothin' comes out when they move their lips; just a bunch of gibberish!
//SystemICE2002 OK Admins/mods
Kunne I ikke bare ignorere alle indlæg fra gæsten når I nu alligevel sletter dem. Det virker ret underligt/amatøragtigt at I svare på et indlæg for blot at slette indlægget 10 sekunder senere. Det er jo modstridende at I tillægger et indlæg værdi nok til at svare på det mens I samtidigt sletter det fordi det ikke er konstruktivt nok. Hvis I svarer på et indlæg bør dette indlæg også bevares, da det ellers er umuligt for andre at se hvem der træder på hvem.
I bør gå tilbage og slette jeres egne svar og så ellers blot slette de indlæg fra gæsten som ikke hører hjemme nogensteder og ellers ignorere ham/hende.
#0 Du har loven på din side men hvis du tager kampen op går der med garanti LANG TID inden du ser dine penge. Men jeg håber du gør det! -- http://www.photoshop-designs.dk[...]
Første afsnit uploadet! Hørt -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
Denne tråd er låst, og du kan derfor ikke oprette svar i den.
Begrundelse
Tråden har taget en skarp drejning væk fra hvad debatten egentlig handlede om.<br><br>De forstyrrende parter har fået blokeret deres adgang til siden.<br><br>Ønsker ophavsmanden til tråden at fortsætte debatten, er han velkommen til at oprette en ny tråd.<br><br>/fuze
Låst af fuze | 11-06-2004 16:19
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|