Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Multimedie-Eksperten dårlige erfaringer

Af Ultrabruger RJ-JeNsEn | 28-11-2003 15:37 | 3779 visninger | 112 svar, hop til seneste
Mit råd køb ALDRIG ved Multimedie-Eksperten mere.. de er bedragere. En af mine venner købte via nettet en dvd-brænder som han seæv afhentede i butikken. Han fandt ud af (Inden for de 14 dages fuld returret) at han ville have pengene tilbage. Men så nemt blev det ikke. Vi tog der ud og de vedhæftede sig at det ikke er fjernsalg når man selv afhenter varen. For det første passer det ikke og for det andet skal der tydeligt været skiltet i butikken det med returetten (Det er der ikke) Det endte så med at vi var ude ved dem 4 gange på en uge med beviser mht. til købeloven. Vi ringede hele 4 gange til forbrugerstyrelsen og svaret var entydigt ved bestilling på nettet og afhentning i butikken betegnets det som fjernsalg=14 dages fuld returret. Onsdag og Fredag snakkede bad vi om at snakke med salgschefen (Som sagde det samme som medarbejderen som i øvrigt var meget arrogant), vi viste ham købeloven som forbrugerstyrelsen (Eller er det forbrugerklagevævnet det hedder?) havde sagt vi skulle printe ud og vise dem. M-E´s salgschef udgav så paragraffen om fjernsalg på en anden måde en den var. Det endte så med at vi bad salgschefen om at ringe til forbrugerstyrelsen og høre dem ad, da han ikke troede på os (Selvom vi sagde til ham at vi havde ringet der ind 4 gange med samme svar). Det endte med at han kom ud og sagde at der var kø i tlf til forbrugerstyrrelsen og han ikke gad og vente,så sagde han: "Jeg gider ikke bruge 5 minutter mere på den her sag. Du får pengene tilbage.." Men han indrømmede aldrig at vi havde ret. Han mente også at under de 14 dages returret må man ikke åbne/bruge varen. Jeg kunne blive ved med at skrive om sagen da jeg er meget vred over m-e´s service og ulovlige instilling på købeloven. Selv om vi endte med at få pengene tilbage er vi ikke færdige med dem.!! -- Asus Mini-Notebook: PII 333MHz * 128mb ram * 5.5 gb Stationær: PIII 1.7GHz * 256mb ddr ram * 120gb Seagate Connection: TDC WebSpeed 512/128
--
Sidst redigeret af Thomas
#1
Psycho Zone
Junior Supporter
28-11-2003 15:39

Rapporter til Admin
Det er utroligt at forhandlere vil have sådan et rygte til at sidde på dem..
--
[AMD 1800+@2600+][EpoX 8RDA+][256 DDR Kingston HyperX PC3000][GeForce 4 TI 4600][120 GB WD][350 Watt EnermaX][Q-Tech Kabinet][Logitech SE Keyboard][Logitech MX700][8 Papst 12DB Blæsere]
#2
SystemICE2002
Semi Supporter
28-11-2003 15:42

Rapporter til Admin
#0 YiR!! Godt at høre der er nogen der vinder over de satans firmaer der er ude på at snyde folk der måske ikke er klar over alle paragrafferne i købeloven!!
--
...So whats the difference between us, we can start at the penis, or we can scream "I just don't give a fuck", and see who means it! //SystemICE2002
#3
Jens Christian
Monster Nørd
28-11-2003 15:43

Rapporter til Admin
Jeg har nu kun haft gode oplevelser med dem. De har taget en køler tilbage før jeg afhentede som endda havde været åbnet. Godt nok fordi at medarbejderen forsikrede os om at den ikke skulle bruge de 4 huller omkring solken - men det skulle den. Nu står jeg dog lidt med et problem i den anden tråd som I nok har set. Håber bare at jeg kommer godt ud af den, og stadig kan handle ved Multimedie-Experten. Indtil videre har de været "fine nok" :)
--
>> http://oc-central.dk[...] << >> http://h2okoeling.dk[...] << >> #h2o.dk @ Quakenet <<
#4
Cr4Sh
Semi Nørd
28-11-2003 15:48

Rapporter til Admin
Tja.. ikke de mest intelligente medarbejdere de har (no offence noel). Jeg venter stadig på at jeg får mit grafikkort tilbage igen, eller modtager et nyt. Har undværet det i 1 måned og 5 dage nu.
--
ham der sidder ved siden af mig er homo jeg tror BamBam og Frank er bøsser
#5
Nigaband
Supporter
28-11-2003 15:49

Rapporter til Admin
#0 Jo det gør, det er KUN ved fjernsalg at der er 14 dages returret!!
--
Intel Pentium 4-M 2.0Ghz | 512MB Kingston PC2100 DDR Memory | IBM 40GB 5400rpm UDMA100 | 15.0" Enhanced UXGA UltraSharp | ATi Radeon9000 64MB Mobile | LG CDRW/DVD Combo Drive 24x10x24/x8
#6
Thomas
BOFH
28-11-2003 15:52

Rapporter til Admin
Jeg har lige ændret overskriften dels var den i fed og dels er en bedrager noget andet end du beskriver her. Som jeg ser det så drejer det sig om at i har 2 forskellige meninger om hvad der er sket for havde han ikke bestilt over nettet så havde de haft 100% ret i deres påstande. Feks skal butikken ikke nødvendigvis skilte med regler om returret for står der ikke noget har man ingen. Men klart i er blevet behandlet dårligt og det er der ikke nogen undskyldning for.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#7
Mcbutt
Super Supporter
28-11-2003 15:54

Rapporter til Admin
som med alle andre forhandlere incl chippen har jeg aldrig haft nogen form for problemer... hverken med køb/rma/service eller andet...
--
Get away from me! Take heed to thyself and see my face no more! For the day Thou see my face.. Thou shalt die!" - {Exodus 10:28)
#8
SystemICE2002
Semi Supporter
28-11-2003 15:55

Rapporter til Admin
#5 --->Ja, men det var det jo også!! Varen blev bare afhentet - og dette har ingen betydning, da der stadig er tale om fjernsalg!
--
...So whats the difference between us, we can start at the penis, or we can scream "I just don't give a fuck", and see who means it! //SystemICE2002
#9
Benz
Ultra Supporter
28-11-2003 16:21

Rapporter til Admin
#6 Feks skal butikken ikke nødvendigvis skilte med regler om returret for står der ikke noget har man ingen. Det passer ikke helt Thomas. Man har altid returret ved fjernsalg, uanset om forhandleren mener noget andet. Enhver butik skal følge købeloven, uanset om han er uenig i den. Desuden kan jeg kun anbefale folk at læse deres betingelser, inden i handler et sted. For det siger meget om forhandleren, hvorvidt om de er til at snakke med eller ej. Jeg har kigget på flere butikkers hjemmesider - under betingelser står der f.eks at hvis man køber en "hel computer" ved dem, må man IKKE åbne den i garantiperioden. Dette er ikke at følge købeloven, for det må man godt. Andre skriver, at man end ikke må åbne pakken for hvis man vil bevare returretten. Det er jo helt ude i hampen at skrive sådan noget, for hvordan skal man ellers prøve varen ?? *G* Det er jo det der er meningen med returretten. Når man finder den slags ting i deres betingelser, er det klart man vil rende ind i problemer med den gældende butik, hvis man vil bruge returretten, eller hvis hardwaren går i stykker.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#10
Thomas
BOFH
28-11-2003 16:28

Rapporter til Admin
#9>>nu skriver jeg butikken ikke webshoppen han skriver at der skal være skiltet og derfor opfatter jeg det som den fysiske butik. Og her er det helt rigtigt det jeg skriver at der ingen returret er. Men hvorom alt er så kan ingen butik stille en forbruger dårligere end loven uansetm uanset hvad de ellers skriver i deres betingelser. Så når det opfattes som fjernsalg når man selv afhenter tingene i den fysiske butik så skal de betale pengene tilbage såfremt den er i væsenligt samme stand som ved købet. Dvs den må gerne være brugt men ikke have forringet sin værdi væsenligt, det kunne feks være hvis der var kommet ridser i den eller ligende.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#11
supra
Supporter
28-11-2003 16:34

Rapporter til Admin
#10 - det er helt korrekt Thomas. -- Nu får vi jo et rigtig "objektivt" indlæg fra rj-jensen i #0, som tilsyneladende slutter af med en trussel`? Selv om vi endte med at få pengene tilbage er vi ikke færdige med dem.!! -- Jeg har dog også selv tidligere undersøgt mht. fjernsalg/dørsalg, og der har jeg via Forbrugernes Hus fået at vide at der ved fjernsalg INGEN kontakt må være mellem køber og sælger. Spurgte dem også om det gældte hvis man bestiller en vare over nettet, og selv kommer ned og afhenter & betaler for varen - så var det ikke fjernsalg, ifg. Forbrugernes Hus, da der så er fysisk kontakt mellem sælger og køber, og køber derfor (ved overdragelsen af varen) har mulighed for at undersøge denne, præcis som man har ved dørsalg (som det også er). God weekend :-)
--
Temperatur log for min P4 [email protected] GHz 800FSB http://www.toyotasupra.dk[...] http://service.futuremark.com[...]
#12
Wiz@rd
Supporter Aspirant
28-11-2003 16:41

Rapporter til Admin
Supra, arbejder du ikke det pågældende sted sammen med Noel?? I så fald kan du jo godt svare officielt på M-E's vegne.
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#13
supra
Supporter
28-11-2003 16:43

Rapporter til Admin
#12 - jo det gør jeg :-) Jeg udtaler mig dog ikke officielt på M-E's vegne, men udelukkende som privatperson (såfremt jeg benytter mig af mit nick herinde).
--
Temperatur log for min P4 [email protected] GHz 800FSB http://www.toyotasupra.dk[...] http://service.futuremark.com[...]
#14
El_Pancake
Semibruger
28-11-2003 16:43

Rapporter til Admin
Jeg har kun haft gode oplevelser med multimedia-experten. Jeg syntes altid de er flinke og klar til at hjælpe.
--
Indsæt smart citat her: >_________<
#15
sandman
Gæst
28-11-2003 16:46

Rapporter til Admin
#11 Sjovt som folk har forskruede forestillinger omkring købeloven. Et fjernsalg er defineret ved bestillingstidspunktet - intet andet. Er bestillingen lagt via en hjemmeside eller pr. telefon, da har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret. Angående reklamation ved fejl og mangler, da har butikken/forhandleren bevisbyrden de første 6 måneder, hvorfor butikken ikke bare "kan påstå" noget. Butikken/forhandleren skal kunne "bevise", at det er forbrugerren selv, som har forvoldt skade på produktet. Bare lige, så du kunne blive lidt klogere.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
ottoman
Junior Supporter
28-11-2003 16:52

Rapporter til Admin
Var lige inde på deres side(multimedie-experten.dk) og der står intet i deres politik omkring returvarer, fejl af vare osv. Det er sku ikke særlig betrykkende. Det er åbenbart på egen risiko at købe ved dem. Holder mig laaaangt væk.
--
#17
supra
Supporter
28-11-2003 16:53

Rapporter til Admin
#16 -- jo, der står faktisk 4-5 afsnit vedr. returnering på m-e.dk
--
Temperatur log for min P4 [email protected] GHz 800FSB http://www.toyotasupra.dk[...] http://service.futuremark.com[...]
#18
AudiTom
Amatør
28-11-2003 16:54

Rapporter til Admin
jeg har kun gode erfaringer med MultimediaEksperten. Smertefri returnering, selvom jeg åbnet ram pakken. (fortrudt køb) Køb af Fladskærm (meget solidt pakket ind) osv osv osv. Alt i alt meget tilfreds :)
--
#19
Wiz@rd
Supporter Aspirant
28-11-2003 16:55

Rapporter til Admin
#17 mener du ikke 11 til og med 16?
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#20
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 16:56

Rapporter til Admin
En ting jeg har lært igennem årene, er at fine instutioner som forbrugerråd og styrelsen, LANGT fra er reglen, men OFTE en "tudeskulder" for folk som har problemer, og derfor har bruge for noget "pression" overfor et firma, og at de, når de henviser til at de kontaktet div. forbrugerråd o.l. giver efter. MEN de har ikke altid tjek på alle de regler som findes, og tit overfortolker dem til fordel for kunden, og ikke som de er skrevet og men i redegørelsenerne omkring dem, og bla. "Fjernesalg" er definitionen af et køb som kunden IKKE har mulighed for at kikke eller undersøgen inden de afslutter handlen. Og da i har HENTET varen i butikken, har i haft mulighed for at KIKKE OG UNDERSØGE varen inden i afsluttede handlen og forlader butikken, så det vil efter min indsigt i købeloven IKKE gå ind under fjernsalg, højest en "reservering" over nettet, som giver sikkerhed for pris og varetypen er som tilbudt på tidspunktet for bestillingen. Og MANGE af de sager som forbruger råde og ander i den position tager, vindes ikke til fordel for kunden, glem ikke at det er ikke en afgørelsen, men kun et råd og vejledning de giver, ikke en afgørelse før den har været gennemgået og været i retten.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#21
Wiz@rd
Supporter Aspirant
28-11-2003 17:00

Rapporter til Admin
#20 har du din pc med under armen, når du køber nyt hardware? ;O)
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#22
ottoman
Junior Supporter
28-11-2003 17:00

Rapporter til Admin
#17 det er jo også rigtigt, så kun i faq delen ;)
--
#23
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 17:01

Rapporter til Admin
P.s. Jeg har tit handlet med dem, og retuneret/byttet ting, og der har aldrig været problemer af nogen slags, så jeg vil da stadig købe mine ting hos dem. Og egentlig er jeg personligt lidt træt af alle disse "tudetråde" over forhandlere, man kan snart ikke komme på HOL uden der er en "jer er snydt". For ALLE vil på et eller andet tidspunkt føle sig "snydt" og dårligt behandlet, og med mindre forhandleren selv (som enkelte har vist) er en personlig del at problemet, og ikke bare forskellig opfattelse af div love og regler, så lad være med alt den piven over ting som man til en stor del selv har været herrer over ikke var foregået hvis man havde undersøgt om varen eller servicen var det man forventede inden man tog det med hjem.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#24
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 17:06

Rapporter til Admin
#21. Det behøver man da ikke for at sætte sig ind i hvad man skal have inden man bestille, og når man så endda selv ser varen inden man købe den, så kan problemet slet ikke opstå. Også derfor man KUN ved de køb hvor man ikke ser varen, kan leverer den tilbage, når man har SET DEN, og ikke nødvendigvis har PRØVET DEN, for det er ikke meningen med returloven, og jeg ved godt der vil komme nogen med "se her, der står man må prøve" JA sko, og tøj og andet som ikke med sikkerhed kan sige passer på "alle" men en CPU, ved man kan passe eller ikke, det er 100% aikkert at man på forhånd ved hvilke sokke den bruger, og dermed ikke BEHØVER montere for at se om den passer/virker, for har den været monteret, så er den brugt, og så er det helt andre regler der skal bruges, nemlig Reklamations reglen, og ikke returreglen.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#25
supra
Supporter
28-11-2003 17:14

Rapporter til Admin
Okay det var mange svar der kom på kort tid :-) #19 - jo! #22 - helt iorden ;-) #23/24: Ja, desværre, alle vil jo altid føle sig snydt på en eller anden måde. Desværre ligger landet bare ikke altid sådan at man kan hjælpe kunden 100% på den måde han ønsker. Jeg tror da ikke der er nogen sælgere der med vilje er ude på at "gøre livet surt" for en anden person.
--
Temperatur log for min P4 [email protected] GHz 800FSB http://www.toyotasupra.dk[...] http://service.futuremark.com[...]
#26
Protilus
Bruger
28-11-2003 17:16

Rapporter til Admin
jeg kan kun skriv min egen opfattelse af M-E og den er sq god men vis du er kommet ind men er sur mine og siger at nu vil du sq have din penge igen så kan jeg godt se hvorfor de er sådan der findes ikke være kunder JEG hader dem. og det med returreter sq noget lort folk fatter det ikke og til dem der siger jeg skal da have det med hjem og pakke det ud ja det er sq ok bare det kommer tilbage i en stand hvor man selv vil modtage det i men det er der så mange der ikke gør ..........,,,,,,,,,,,,,,,,
--
#27
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 17:17

Rapporter til Admin
#25. Nej det er også det som jeg ligesom forsøgte i et afsnit at forklare, ALLE firmaer skal jo levet, og dårlig reklame er ikke noget man opsøger, men til tider bliver de nød til at holde på sit, ellers ville ALLE jo tage røven på firmaet og de ville gå ned med flaget.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#28
supra
Supporter
28-11-2003 17:19

Rapporter til Admin
#27 - jeps! ;-)
--
Temperatur log for min P4 [email protected] GHz 800FSB http://www.toyotasupra.dk[...] http://service.futuremark.com[...]
#29
phg
Bruger Aspirant
28-11-2003 17:21

Rapporter til Admin
#23 lige mine ord jeg køber det meste af mit hardware der fordi jeg altid har fået en fin service,det med som en skriver om at medarbejderne ikke virker særlig inteligente kan jeg slet ikke genkende alt i alt en gennemprofesiolnelt drevet forretning.
--
#30
Wiz@rd
Supporter Aspirant
28-11-2003 17:21

Rapporter til Admin
Vil lige pointere: Jeg har selv kun gode erfaringer med M-E
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#31
Benz
Ultra Supporter
28-11-2003 17:32

Rapporter til Admin
#20 Og da i har HENTET varen i butikken, har i haft mulighed for at KIKKE OG UNDERSØGE varen inden i afsluttede handlen og forlader butikken, så det vil efter min indsigt i købeloven IKKE gå ind under fjernsalg, højest en "reservering" over nettet, som giver sikkerhed for pris og varetypen er som tilbudt på tidspunktet for bestillingen. Nu har jeg set flere indlæd fra dig, som har været fuldstændig udokumenteret, og her er så endnu een. Du kender vist ikke et hak til købeloven, ligesom de ansatte ved ME som optræder i denne tråd. Jeg synes det er forkasteligt, at man ikke vil følge en MEGET simpel købelov bare fordi man ikke er enig i den. Det fortæller meget om butikkens seriøsitet. De eneste der whiner er sgu dig Turbo Crash - bare fordi der er nogle "besværlige" forbrugere der kender loven. Jeg kan oplyse, at SHG følger købeloven mht at bestille over nettet, og derefter hente varen i butikken. De har tydeligt skilte med det i deres butik. Rent faktisk har de en computer ved indgangen, som man bare kan bestille ved, for derefter at gå hen til disken og hente det - igen er det fjernsalg. Problemet er jo, at disse returrets regler er dyre for butikken, og derfor er der mange butikker der bøjer reglen til deres fordel. Derfor skal man holde et vågent øje med deres betingelser.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#32
Fenix
Elitebruger
28-11-2003 17:35

Rapporter til Admin
#0 jeg er kad af at høre at du har haft en dårlig oplevelse med M-E, for jeg har kun lutter gode erfaringer med dem. Og jeg vil mene, som #20 også så fint skriver det, at da i selv har afhentet den dvd-brænder. så har i haft muligheden for at fortryde købet inden i afleverede pengene og gik ud af forretningen. Jeg vil mene at M-E er i sin fulde ret til at nægte at udbetale det fulde beløb for en returvare, i det at din ven har haft pakket den DVD-brænder ud og taget den i brug. Man kan jo vende den om og se det fra en hvilken som helst forhandlers synspunkt: "Jeg har en kunde som for en uge siden købte den pt. hurtigste DVD-brænder på markedet, og som også lige købte 35 dvd+r medier. Nu er han tilbage med brænderen under armen og vil ha det fulde beløb tilbage, men der er ikke en dvd skive med tilbage. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange timer den brænder rent faktisk har kørt, og hvor mange dvd'er den har brændt." Nu siger jeg ikke noget om at i har gjort sådan, men det kan tænkes at der muligvis er nogen som kunne finde på det, og hvis en dvd-brænder f.eks. har været brugt til at brænde et par dvd'er med, så er den brugt, og hvis den f.eks. har stået og brændt 35 dvd'er på en uge, så er den helt klart blevet brugt mere, end den almindelige bruger vil bruge en dvd-brænder på et helt år. Og der vil jeg da mene at dens værdi er blevet forringet væsentligt, og derfor vil jeg mene at enhver forhandler er i sin fulde ret til ikke at tilbagebetale det fulde beløb som den er blevet købt for. Igen, jeg påstår på ingen måde at det er det, der er foregået, men det kan ske at der er nogen som gør sådan noget, og derfor kan en forhandler tage sine sikkerhedsforanstaltninger på den måde. Og igen, jeg er ked af at høre at din kammerat og dig har haft en dårlig oplevelse med M-E, men derfra, og så til at fraråde *alle* til at handle hos dem pga. den "lille" ting, syntes jeg personligt er at gå for langt, for på den måde kan du eliminere en masse potentielle kunder, som så tænker at det er en dårlig butik, og så ikke tør handler der.
--
Se min computer på http://www.sitecenter.dk[...] E-mail: mailto:[email protected] Boycotter Hyggekrogen, HOL’s børnehave...
#33
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 17:35

Rapporter til Admin
Du FABLER stadig om en meget SIMPEL købelov, den er IKKE simpel, og bare fordi du kun har kikket på internet og kortformen af den berettiger det dig ikke til at betvivle den, så ingen du spiller klog, så læs den også det med småt i den tykke version....
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#34
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 17:36

Rapporter til Admin
det var til BENZ
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#35
Benz
Ultra Supporter
28-11-2003 17:51

Rapporter til Admin
#32 Lyder jo alt sammen meget fint - men det er jo ikke hvad DU synes der er rimeligt der er spørgsmålet. Der er en lov der skal holdes, og så er det sgu lige meget hvad der er rimeligt og hvad der ikke er rimeligt. Jeg er sikker på, at SHG ikke laver sådan en kæmpe skiltning for sjov. De vil da ikke lave en udvidelse til kundernes fordel. #33 Og igen kævler du løs uden forstand overhovedet. Købeloven er ikke simpel for ikke-jurister, men ærlig talt - tror du ikke en seriøs butik der gerne vil have et godt ry, tjekker reglerne med en jurist ?? For en enhver erhversdrivende vil jo kende reglerne, inden de sætter en biks sammen. http://www.fs.dk[...] Jeg har ikke selv haft tid til at læse den, men der er sgu noget at komme igennem. Men okay - du mener jo bare FS er en flok hyklere der holder med forbrugernes rettigheder - også selvom der sidder erhversdrivende i det udvalg der vurdere sagerne !!
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#36
supra
Supporter
28-11-2003 17:55

Rapporter til Admin
#35 -- jeg kan ikke se noget om hverken fjernsalg, fortrydelsesret eller dørsalg i det link du har skrevet.
--
Temperatur log for min P4 [email protected] GHz 800FSB http://www.toyotasupra.dk[...] http://service.futuremark.com[...]
#37
drakarth
Monsterbruger
28-11-2003 18:00

Rapporter til Admin
Tjae... EN TING er sikkert, ME burde virkelig komme med en officiel udtalelse i denne tråd, så vi kan høre hvad de har at sige til alle disse ting...
--
#38
Benz
Ultra Supporter
28-11-2003 18:01

Rapporter til Admin
#36 Okay - du har været hurtig - 4 min for at kunne se det *G* Men det er også kun et uddrag. Men hele købeloven kan også findes.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#39
supra
Supporter
28-11-2003 18:03

Rapporter til Admin
#38 -- mit tastatur har en kombination af ctrl+b hvor man kan indtaste søgeord som fjernsalg, dørsalg, fortrydelsret, returret -- fandt ingenting :-)
--
Temperatur log for min P4 [email protected] GHz 800FSB http://www.toyotasupra.dk[...] http://service.futuremark.com[...]
#40
drakarth
Monsterbruger
28-11-2003 18:05

Rapporter til Admin
#32 Det du der siger, er til gengæld så et ualmindeligt dårligt argument, idet at hvis man ønsker at UDNYTTE butikken på den måde, så kan man jo bare bestille over internettet, og få sendt som sædvanligt, og der SKAL de jo faktisk tage den tilbage, fordi de har jo ingen mulighed for at tjekke, om den har brændt 35 DVD medier...
--
#41
Benz
Ultra Supporter
28-11-2003 18:06

Rapporter til Admin
#39 Okay...har dog fundet noget andet interresant - som #0 måske havde en del ret i: Virksomheden skal gøre opmærksom på fortrydelsesretten Virksomheden skal udtrykkeligt gøre dig opmærksom på, at du har fjorten dages fortrydelsesret. Ikke kun i deres generelle salgsbetingelser, det skal også fremgå inden selve aftaleindgåelsen. Desuden skal det fremgå ved selve aftaleindgåelsen, altså på den side, hvor du indtaster modtageradresse og betalingsoplysninger. Du skal også oplyses om fortrydelsesretten enten i ordrebekræftelsen eller på en følgeseddel, der er vedlagt varen. Hvis du ikke er blevet gjort opmærksom på fortrydelsesretten inden aftaleindgåelsen, har du ret til at returnere varen op til tre måneder efter, at du har modtaget den. Hvis virksomheden inden for de tre måneder gør dig opmærksom på, at du har fortrydelsesret, kan du fortryde fjorten dage efter, du har modtaget beskeden.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#42
supra
Supporter
28-11-2003 18:09

Rapporter til Admin
#41 - hvor har du fundet det henne? Umiddelbart synes jeg da ikke der er ret mange online webshops der har store skilte fremme på deres sites om at "DU HAR 14 DAGES FORTRYDELSESRET HVIS DU GENNEMFØRER DENNE BESTILLING" eller lignende...
--
Temperatur log for min P4 [email protected] GHz 800FSB http://www.toyotasupra.dk[...] http://service.futuremark.com[...]
#43
Wiz@rd
Junior Supporter
28-11-2003 18:13

Rapporter til Admin
#42 de fleste har et link til salgs- og leveringbetingelser, hvilket jeg også tror I//M-E har
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#44
supra
Supporter
28-11-2003 18:14

Rapporter til Admin
Tilføjelse: Men det er da korrekt det du skriver med kursiv, det tror jeg også de fleste ved :-)
--
Temperatur log for min P4 [email protected] GHz 800FSB http://www.toyotasupra.dk[...] http://service.futuremark.com[...]
#45
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 18:17

Rapporter til Admin
desuden har M-E anført det under retunering som de skal. Returnering - Dørsalg (Butik) Ved afhentning/køb som er foretaget i Multimedia-Experten A/S butik på Axel Kiers Vej 8A, er der som udgangspunkt INGEN kontant returret, da kunden har lejlighed til at undersøge varen inden overdragelsen/risikoovergangen sker. Skulle købet alligevel fortrydes indenfor 8 dage, udsteder vi gerne et tilgodebevis eller tilbyder ombytning til andet produkt, med mindre andet er skriftligt aftalt. Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, og varen skal efterfølgende kunne sælges som ny. Varer der ønskes returneret inden 8 dage, men som ikke umiddelbart kan sælges som ny, kan ikke krediteres til det, på købstidspunktet fakturerede beløb, men kan ansættes skønsmæssigt af Multimedia-Experten A/S ud fra en mulig salgsværdi. Der er ingen returret på software hvor forseglingen er brudt, eller emballagen ikke er 100% intakt. Der er ingen returret på specielt fremskaffede varer.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#46
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 18:20

Rapporter til Admin
PIVPIVPIV. Og det er faktisk LOVEN når man selv tager vare med sig i en butik, der er IGEN returret, med mindre butikke SELV har lavet en som giver en ret til at komme med en vare som er købe i en butik, (ikke fjernsalg) og jeg VED det for jeg har stået i detailsalg i snart 20år.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#47
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 18:21

Rapporter til Admin
IGEN = INGEN
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#48
Wiz@rd
Junior Supporter
28-11-2003 18:24

Rapporter til Admin
#45 problemet er, hvis købeloven siger, at ting bestilt og afhentet i butikken er, at betegne som fjernsalg, kan butikken ikke skrive sig ud problemet, da køber ikke kan stilles dårligere end det i købeloven anførte
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#49
johnni
Gæst
28-11-2003 18:26

Rapporter til Admin
hehe kunne ikke lade vær nu er det jo kun nogle få stykker der brokker sig jeg kunne tænke mig at der sidder flere hundre der har gode erfaringer med denne forhandler og sikkert også chippen jeg har ikke haft problemer med nogen af den men jeg bestiller jo også det jeg ved passer eller dur i min com til folket læs dog en test eller 100 inden i køber noget
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#50
Benz
Ultra Supporter
28-11-2003 18:31

Rapporter til Admin
#42 http://www.fbr.dk[...] Synes også selv det er lidt interessant, for det gør de fleste butikker ikke. #44 JEG vidste ikke man havde 3 mdr's fortrydelsesret, hvis de ikke gjorde det tydeligt opmærksom under ens ordre bestilling. For lige netop det, plejer de at glemme. Linket var også lidt henvendt til Thomas i #6 - dog var det spørgsmålet om de skulle skilte i butikken. #45 Dette er de også i deres fulde ret til, da det er købt i forretning. Noget andet er altså hvis det er bestilt via internettet først - med evt dankort betaling (så man ikke har mulighed for at se varen inden den er betalt). #46 Du bliver mere og mere useriøs at høre på. Stod du forøvrigt i en netbutik for 20 år siden ? *LOL* Den nye købelov blev lavet i september 2003, og de 14 dages returet er først indført ved et EU direktiv i 2001. Men alt det har du tydeligvis ikke sat dig ind i. Måske du skulle opdatere din viden, så du ikke bliver skubbet til side af de unge sælgere der kender til lov og ret! Bare et godt råd........
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#51
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 18:32

Rapporter til Admin
#48 Jo, men er det fjernsalg, ikke efter min og flere andres opfattelse, og at styrelsen derinde påstår det, giver jeg ikke meget for, men kommer de med en retsafgørelse hvor et firma er blevet dømt til at tage det retur under den salgsmåde, så er det en anden sag.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#52
drakarth
Monsterbruger
28-11-2003 18:34

Rapporter til Admin
nu har jeg lige søgt lidt inde på fs.dk og fandt faktisk noget ganske relevant, men vælger her at lade være med at linke, da linket vil fylde cirka 2 linjer, og så slår den bare forum-formen i stykker, men her er nogle citater fra den: *NB* Jeg har fremhævet Visse ting med FED* ----------Citat Start:--------- Lovbekendtgørelse nr. 886 af 23. december 1987 med de ændringer, der følger af lov nr. 262 af 6. maj 1993, lov nr. 1098 af 21. december 1994 og lov nr. 442 af 31. maj 2000 § 10. Reglerne i dette kapitel gælder med de i §§ 10 c-e nævnte undtagelser for fjernsalg og Kapitel 4 Regler om fjernsalg Anvendelsesområde § 10. Reglerne i dette kapitel gælder med de i §§ 10 c-e nævnte undtagelser for fjernsalg og henvendelser med henblik på fjernsalg. § 10 a. Som fjernsalg betegnes aftale om køb af varer, om tjenesteydelser eller om løbende levering af varer eller tjenesteydelser, når aftalen 1) indgås ved brug af fjernkommunikation og uden, at parterne mødes, og 2) indgås som led i et system for fjernsalg, som drives af den erhvervsdrivende. ---------Citat Slut:------------- Som det tydeligt fremgår af dette udpluk, så betegnes det som fjernsalg, når blot AFTALEN er indgået, uden fysisk kontakt!!!! Så de argumenter der anvendes i f.eks. #10 det holder ikke... I denne specifikke sag, indgik de en handelsaftale UDEN FYSISK KONTAKT!!!! og så er det ligemeget om han har AFHENTET den nok så meget fysisk...
--
#53
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 18:41

Rapporter til Admin
Jeg vil næsten vædde en postand på at kom den omtalte sag for retten, så ville m-e vinde den, for de der netop ER fysisk afhentning af køber selv, og dermed bortfalder reglen om "fjernsalg" i hele formålet om at sikre kunden imod overraskelser når de ser varen for første gang, og det er når de pakker den op efter at have modtaget den fra fragtmand eller postvæsen, og ikke som i dette tilfælde sagtens kan efterse varen og kontrolere at de ner som forventet, det er KUN derfor loven om fjernsalg er vedtaget som den lyder i §10a.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#54
Wiz@rd
Junior Supporter
28-11-2003 18:46

Rapporter til Admin
Bekendtgørelsen anses for ude af kraft pr. 1. juli 2000 som følge af de nye regler om fjernsalg Bekendtgørelse vedr. lov om visse forbrugeraftaler Justitsministeriets bekendtgørelse nr. 599 af 12. juli 1993 Original tekst, klik på retsinfo-logo nedenfor Bekendtgørelse vedrørende oplysning om fortrydelsesret i henhold til lov om visse forbrugeraftaler I medfør af § 7, stk. 3, § 13, stk. 3 og § 13 b, stk. 3, i lov om visse forbrugeraftaler (Dørsalg m.v., fjernsalg og løbende tjenesteydelser), jf. lovbekendtgørelse nr. 886 af 23. december 1987, som ændret ved lov nr. 262 af 6. maj 1993, fastsættes: fundet her: http://www.fs.dk[...]
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#55
drakarth
Monsterbruger
28-11-2003 18:53

Rapporter til Admin
#53 Hvis du lige læser den Ordentlig igennem, så fremgår det altså tydeligt, at det KUN er selve AFTALEN, som skal finde sted, uden fysisk kontakt... Og at det er fjernsalg, så længe at blot AFTALEN er foregået, under de påkrævede forhold... Der står intet sted, at fysisk kontakt ved SELVE LEVERINGEN, begrænser ens fortrydelsesret... Jeg ved godt at det lugter lidt af ordkløvning, men når det gælder Jura, så skal tingene læses PRÆCIS som de står, og intet andet... Såe... nærlæs det lige engang, og du vil se at jeg faktisk har ret med hensyn til dette...
--
#56
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 18:55

Rapporter til Admin
ØHHH. Hvorfor poster du en bekendtgørelse som er udgået pr 2000 ?
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#57
Wiz@rd
Junior Supporter
28-11-2003 19:04

Rapporter til Admin
#54 var til #52 blot for undgå misforståelser
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#58
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 19:06

Rapporter til Admin
#55 Jo, men ligesom man så meget andet, så er det andre § som netop dækker over undtagelser i andre §, og du skal se, bare fordi du finder en § som siger som beskrevet, så er det helt sikkert der er en som tager højde for at den aftale tilretts når at udleveringen sker personligt af sælger, og køber som så har mulighed for at kontrolere varen inden den hjembringens og købet afsluttes med betaling/udlevering.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#59
drakarth
Monsterbruger
28-11-2003 19:10

Rapporter til Admin
#54 Tjae... det du linker til, står der intet specifikt om hvad loven er blevet ændret til... kun at den anden er blevet anulleret... Og tvivler på, at de har forringet forbrugernes krav i den nye lov... Desuden, så har #0 ringet til forbrugerstyrelsen, og spurgt dem ad, hvor de forklarede ham, at han STADIGVÆK havde fortrydelsesret, selvom han afhentede... At ME så bare ikke ville tro på, at han havde fået det at vide af Forbrugerstyrelsen, og ikke gad at vente på at komme ind til forbrugerstyrelsen, det er jo så ME`s problem...
--
#60
Wiz@rd
Junior Supporter
28-11-2003 19:15

Rapporter til Admin
#59 enig, men ville blot gøre dig opmærksom på, at den bekendtgørelse ikke var gældende mere.
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#61
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 19:20

Rapporter til Admin
Det er bare at fordi FS påstår at det er en fjernhandel hjælper jo ikke en pind. Jeg har også i fleer tilfælde kontaktet FS for at forhøre mig i sager hvor en køber har påstået et eller andet var i deres favøre efter FS udsagn, og hvis jeg så hendvender mig som "forbruger" i den samme sag, og fremligger det som det er foregået, så får piben en helt anden lyd, og sagen vil ikek kunne vindes, og det er fordi "køber" tit "glemmer" at oplyse noget eller "kommer" til at glæmme noget, og sagen derfor bliver en helt anden i køber øjne. og ikke som det virkeligt er foregået....
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#62
Wiz@rd
Junior Supporter
28-11-2003 19:22

Rapporter til Admin
#61 vi har pt kun #0's udsagn at dømme efter.
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#63
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 19:22

Rapporter til Admin
Nå det var samme ting to gange. Men det jeg ville sige var, at "køber" fortæller sagen i en anden rækefølge end den som i virkeligheden er tilfældet.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#64
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 19:24

Rapporter til Admin
Ja og derfor er det jeg personligt er træt af alle de pivetråde, for sagen er KUN fra en side, og hvem ved hverdan det egentlig er sket ? Så tag det som en "mand" M/K og snak med den fordømte forretning og først når ALT har været prøvet (afgørelse fra FS, restsag osv.) kan komme med sådanne advarsler..
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#65
Wiz@rd
Junior Supporter
28-11-2003 19:31

Rapporter til Admin
ikke mindre end 2 personer fra M-E er gæster i dette forum og burde kunne give M-E's udlægning af sagen, men har ikke ønsket det.se #13
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#66
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 19:46

Rapporter til Admin
Tja. Men M-E kan let komme udenom "problemet" ved at ændre bestillinen når den afhentes i butikken, til at man "forespørger" på varen til fremlægning i butikken, og får en dato for hvornår de ligger til gennemsyn, og man kan opnå en hurtigere betjening, og at der på det tidspunkt IKKE er indgået nogen handel, men at den alene forgår i butikken.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#67
Wiz@rd
Junior Supporter
28-11-2003 19:56

Rapporter til Admin
#66 enig, men det er ikke tilfældet i #0 sag. Men nu kan vist heller ikke tærskes mere langhalm på denne sag, før der fremkommer ny oplysninger.
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#68
Benz
Ultra Supporter
28-11-2003 20:07

Rapporter til Admin
Vi kan så nu konkludere at Turbo Crash kender loven bedre end resten af hols brugere, og ikke at forglemme forbrugerrådet. Det er sgu imponerende !! Når Turbo Crash formår at drage tvivl om #0 seriøsitet, så burde han da lægge nogle håndgribelige beviser på bordet - istedet slynger han bare en masse ud om hvor dumme kunderne er. Sig godnat til publikum......
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#69
TorbenMP
Gæst
28-11-2003 20:11

Rapporter til Admin
Mine erfarnringer med dem er at de ikke har nok medarbejderer eller at de ikke har nok styr på deres ting eller whatever. Jeg har aldrig prøvet ikke at kunne få retuneret noget eller noget i den stil, men jeg har prøvet hvor det tog laaang tid. Måtte undvære en deffekt HD med garanti i 8 uger selvom de sagde 2-3 til at starte med. Måtte vente 28 dage på et gfx jeg bestilte hjem hvor de havde sagt 4-5 dage. Men jeg synes det er et ok firma som jeg ikke har på fornemmelsen der prøver at snyde nogen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#70
Turbo_crash
Nørd Aspirant
28-11-2003 20:18

Rapporter til Admin
Benz du når da bunden, hvor skulle jeg få #0 papier fra, du viser en samtale måde som en 5årig på den måde, og det er noget som ligger under mit niveu i denen og andre sasger hvor du har kommenteret mit kendskab til FS og love gennerelt, UDEN selv at kunne komme med bedre henvisninger/kendskab, så jeg takker for og husker ikke at læse dine indlæg mere...
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#71
Wiz@rd
Junior Supporter
28-11-2003 20:22

Rapporter til Admin
#70 enig, wow men ikke skriv så hurtigt, at du ikke selv kan følge med ;O)
--
who is General failure and why is he reading my harddrive??? VW Golf is like a tampon, every pussy got one!
#72
Benz
Ultra Supporter
28-11-2003 20:38

Rapporter til Admin
#70 *LOL* Synes da lige du skulle læse korrektur, før du udtaler dig om hvorvidt jeg udtrykker mig som en 5 årig. Den fik du da lige tilbage i hovedet. Jeg synes du er useriøs, når du begynder at drage FS ud i nogle sammenhænge, hvor du næsten siger at FS bare er en flok klamphuggere. Dette viser netop din seriøsitet. Desuden har du ikke kunnet komme med arguemter imod et eneste punkt jeg har nævnt. Ikke engang det faktum, at det faktisk er et udvalg af forbrugere og erhversdrivende der træffer afgørelser i tvistsager mellem forbruger og sælger. Desuden forstår jeg slet ikke hvad du snakker om i dit indlæg - hvilke papirere fra #0 ?? Hvad snakker du om ? Når man anfægter andres syn på en sag og ligefrem påstår det er løgn, så er det meget normalt man har sine beviser i orden - ellers skal man holde sig uden for en diskussion. Jeg har prøvet at finde frem til en lov, men det nytter jo som sagt ikke noget, at jeg finder noget inde fra fi.dk for dem mener du jo som sagt heller ikke er sandfærdige. Problemet er vel nok snarere, at du ikke vil indrømme at du har taget fejl.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#73
supra
Supporter
28-11-2003 20:54

Rapporter til Admin
Bottom line - kunden har fået sine penge tilbage, alle pengene -- sagen er jo afsluttet. Så jeg synes ikke der er grund til yderligere diskussion i denne tråd, og jeg synes ikke I bør angribe hinanden mht. hvor god den anden er til korrektur osv - dette er sagen uvedkommende. Jeg personligt har ingen ønsker om at udtale mig om forløbet med kunden i #0, da sagen som sagt er afsluttet, og jeg ikke vil hænge nogen ud. Det er så let at misforstå hinanden på tekst, så visse ting kan blive sagt på en måde det egentlig ikke menes. Ser derfor ikke grund til yderligere indlæg i denne tråd. Mvh Klaus Thuesen // Som selv har undersøgt med bl.a. Forbrugernes Hus, der påstår der *ikke* er tale om fjernsalg så snart varen afhentes og betales i butik. Men nok om det...
--
Temperatur log for min P4 [email protected] GHz 800FSB http://www.toyotasupra.dk[...] http://service.futuremark.com[...]
#74
RJ-JeNsEn
Ultrabruger
28-11-2003 22:27

Rapporter til Admin
#5 - Det ved jeg da godt.. men m-e mente ikke at det var fjernsalg der var tale om.. selv om loven siger det..
--
Asus Mini-Notebook: PII 333MHz * 128mb ram * 5.5 gb Stationær: PIII 1.7GHz * 256mb ddr ram * 120gb Seagate Connection: TDC WebSpeed 512/128
#75
RJ-JeNsEn
Ultrabruger
28-11-2003 22:31

Rapporter til Admin
#11 - Jeg mente ikke noget som en trussel.. jeg var bare meget vred da jeg skrev det... Jeg trækker den sidste sætning tilbage :)
--
Asus Mini-Notebook: PII 333MHz * 128mb ram * 5.5 gb Stationær: PIII 1.7GHz * 256mb ddr ram * 120gb Seagate Connection: TDC WebSpeed 512/128
#76
RJ-JeNsEn
Ultrabruger
28-11-2003 22:34

Rapporter til Admin
DVD-Brændere var 100% perfekt.. der havde ikke engang været skruer I. Og det er som mange siger, det afgørene hvor bestillingen foregår..
--
Asus Mini-Notebook: PII 333MHz * 128mb ram * 5.5 gb Stationær: PIII 1.7GHz * 256mb ddr ram * 120gb Seagate Connection: TDC WebSpeed 512/128
#77
Silver
Gæst
28-11-2003 23:09

Rapporter til Admin
Da jeg gik på handelshøjskolen lærte jeg at aftalen først var juridisk bindende ved fakturering og levering. Dvs aftalen er kun foregået over nettet i det omfang at han har købt dem over nettet ved dankortbetaling på nettet og butikken så har hævet pengene og lagt varerne i en pakke til ham i butikken. I det tilfælde varerne bare er "booket" på nettet uden betaling er der ingen juridisk bindende aftale og derfor kan dette ikke betegnes som fjernsalg.. Ved ikke om #0 betale over nettet?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#78
nOel [Laptop]
Gæst
28-11-2003 23:27

Rapporter til Admin
#77 Hvis det er korrekt det du skriver så er der i de fleste tilfælde ikke tale om fjernsalg, da de fleste ikke fakturere ordren ud før denne afhentes, og det er ikke lovligt at trække beløbet vedr. ex. en dankortstransaktion før denne er sendt/udleveret. Umiddelbart lyder det meget fornuftigt det du skriver.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#79
RJ-JeNsEn
Ultrabruger
29-11-2003 00:37

Rapporter til Admin
#77 - Prøv at kigge i købeloven.. nåå gonat går i seng nu.. sov godt alle hol´lere
--
Asus Mini-Notebook: PII 333MHz * 128mb ram * 5.5 gb Stationær: PIII 1.7GHz * 256mb ddr ram * 120gb Seagate Connection: TDC WebSpeed 512/128
#80
Cazh
Giga Supporter
29-11-2003 00:52

Rapporter til Admin
Orkede ikke at læse tråden men ville lige fortælle om mine opleveser med m-e.dk... Jeg købt den 11 maj en næsten komplet comp hos dem(cpu var købt andet sted) i dele. Og jeg havde problemer med at samle de dele jeg havde købt og få lortet til at virke, vi tog derfor og smed den samlede comp ind bilen og kørte en tur til Århus for at se hvad de sagde jeg blev betjent af en venlige person som gav mig en god betjening og vi fandt hurtigt frem til at jeg mangelde at bruge af standstøtter(vidste sq ikke engang hvad det var dne gang:P) han fandt vidst en til os så vi vidste hvad det var vi skulle bruge og jeg brugte hans råd og da jeg kom hjem og fik lortet samlet ordenligt, prøvede vi at få det til at boot'e jeg fandt frem til at psu'en ikke virkede og vi måtte igen ned med psu'en, deres tekniker fandt frem til at den virkede, vi bedte dem teste dne igen, hvilket de gjorde uden brok. Det tog dem lidt tid men de fandt frem til at hvis man ryttestede den så holdte den op med at virke/begyndte at virke igen, og de gav uden brok en ny psu magen til... Og så virkede lortet sq da jeg kom hjem med en ny psu... Så gik der nogle måneder husker ikke hvor mange og så holdte loret op med at funge under et lan :( Vi måtte igen ned til dem og de fandt frem til at en ide kabel var blevet fucked og de montede et nyt for prisen 24 kr eller hvor meget kabelet nu stod til, altså ingen omkostninger på nær et nyt ide-kabel... Og så virkede det igen... Jeg havde i længere tid kørte med mit GF4TI4400 og et okay system som havde givet over 9k i 3Dmark01se... Men det var blevet mærkeligt og gav aldrig over 5k i det og der var kraftige artifacs i mørke baner i CS... Jeg kørte ned med min comp og de testede den i løbet af et par dage og meldte tilbage at der intet var i vejen, og da jeg fik det tilbage gav mit system (som havde givet ca. 9700 3dmarks fra nyt) over 10,5k, igen var jeg lykkelige:) Igen nogle måneder senere fik jeg sq brændt min anden psu af og den byttede de igen uden brok hvilket var dejligt :D Alt i alt er jeg glad for m-e.dk og jeg har lagt største delen af hvad jeg har brugt på computer der, og det er uden at fortryde det et sekund, jeg har som i måske kan forstå ud fra detj eg skriver haft et par dejlige RMA sager(så dejlige som sådane kan være) med m-e.dk og under mig over historien i #1... Jeg vil uden tøven handel der igen hvis prisen er ordenlig... Cazh - M-E.dk fan???
--
AmdR0xINTELS0xtraad.asp?fID=0&tID=26764 I was here but now i'm gone. MSN:[email protected] PCMark2002http://go.efilnet.dk[...] 3DMark2001SEhttp://go.efilnet.dk[...]
#81
Silver
Semi Nørd
29-11-2003 01:13

Rapporter til Admin
#79 ja nu har jeg efterhånden læst det meste af den fulde udgave af købeloven som iøvrigt kan læses her: http://www.retsinfo.dk[...] og det jeg kom frem til er stadig det samme: Leveringsstedet § 73. Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når genstanden er kommet i køberens besiddelse. Og hvis betaling også skete her er det altså først her aftalen binder juridisk set dvs jeg giver stadig butikken 100% ret
--
http://www.ykw.dk[...]
#82
krifosjen
Junior Supporter
29-11-2003 01:31

Rapporter til Admin
Jeg vil gerne stille mi gi den kø af folk som roser ME. Efter at shg er faldet en anelse af på den er jeg begyndt at bruge ME mere. De lever bedre op til mine forventninger - ligsom SHG gjorde det engang. Min hitliste er: 1 ME 2 Midtdata 3 SHG ... nr. 999999 Compumail Har kun talt med en som passede sit arbejde dér, og 4 som ikke engang gad slå en ordre op i deres system. Deres forum (tænk at de tør have det) fortæller det hele. blot min mening, andre har forhåbentligt været mere heldige.
--
jeg sætter lige flueben i " Ja tak, send mig en email når der bliver svaret på tråden." Så jeg får en mail når I har reflekteret på tråden.
#83
drakarth
Monsterbruger
29-11-2003 05:30

Rapporter til Admin
#81 ehmmm... § 73. Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når genstanden er kommet i køberens besiddelse. Denne paragraf, omhandler jo blot hvorvidt hvornår man anser varen for leveret, hvilke har relevans, f.eks. i følgende situation: Man har købt og betalt for en ting over internettet, og så skal den sendes med PostDanmark... så modtager man den ikke, og denne Pragraf betyder så, at sælger IKKE bare kan sige "Nej, vi har leveret den" fordi det har sælger ikke, idet at varen aldrig nogensinde har ankommet hos køberen... Men en engang i morgen, så tror jeg vidst lige, at jeg skal læse den købelov igennem...
--
#84
RJ-JeNsEn @ NotHome
Gæst
29-11-2003 19:20

Rapporter til Admin
***Til ALLE der har samme mening som M-E om FJERNSALG*** Prøv at læse købeloven grundigt igennem mht. til fjernsalg: Kapitel 4 Regler om fjernsalg Anvendelsesområde § 10. Reglerne i dette kapitel gælder med de i §§ 10 c-e nævnte undtagelser for fjernsalg og henvendelser med henblik på fjernsalg. § 10 a. Som fjernsalg betegnes aftale om køb af varer, om tjenesteydelser eller om løbende levering af varer eller tjenesteydelser, når aftalen 1) indgås ved brug af fjernkommunikation og uden, at parterne mødes, og 2) indgås som led i et system for fjernsalg, som drives af den erhvervsdrivende. Så ved fjernsalg har det kun betydning om hvor bestillingen foretages.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#85
Benz
Ultra Supporter
29-11-2003 20:27

Rapporter til Admin
#84 Tjah, det fik jo så det hele sat på plads. Det er da ikke til at misforstå. Nu gad jeg godt se de folk som har betvivlet min mening om den sag komme igen her i tråden.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#86
RJ-JeNsEn
Ultrabruger
29-11-2003 20:50

Rapporter til Admin
#85 - Hej Benz, jeg gad også godt se hvad de folk, der har sagt det modsatte, har at sige til #84 ;)
--
Asus Mini-Notebook: PII 333MHz * 128mb ram * 5.5 gb Stationær: PIII 1.7GHz * 256mb ddr ram * 120gb Seagate Connection: TDC WebSpeed 512/128
#87
RJ-JeNsEn
Ultrabruger
29-11-2003 21:36

Rapporter til Admin
Er der virkeligt ikke nogen der har noget at sige til #84? Hvad med dig Turbo_crash, har du skiftet mening eller? Måske nogen fra M-E der har noget at sige..? Venter spændt ;)
--
Asus Mini-Notebook: PII 333MHz * 128mb ram * 5.5 gb Stationær: PIII 1.7GHz * 256mb ddr ram * 120gb Seagate Connection: TDC WebSpeed 512/128
#88
Confusion
Maxi Nørd
30-11-2003 18:52

Rapporter til Admin
Ja #87 den officielle Bekendtgørelse af lov om køb findes stadig på linket: http://www.retsinfo.dk[...] og der står der ikke det om fjernsalg.
--
Du ka ikk bevise det var mig der gjorde det...! http://www.slimshady.dk[...]
#89
Confusion
Maxi Nørd
30-11-2003 18:58

Rapporter til Admin
http://www.fi.dk[...] Fjernsalg At købe ved fjernsalg vil sige, at du køber varer eller tjenesteydelser via Internettet, på postordre eller andre måder, der er indrettet med det formål at indgå aftaler, uden at du mødes med den erhvervsdrivende. jaa dvs det betyder stadig betaling over nettet fx ikke gå ned i butikken og købe det ik?
--
Du ka ikk bevise det var mig der gjorde det...! http://www.slimshady.dk[...]
#90
Confusion
Maxi Nørd
30-11-2003 19:00

Rapporter til Admin
http://www.dr.dk[...] lidt mere for at slå det fast: Fjernsalg Det kaldes fjernsalg, når du køber en vare eller en ydelse, uden at du og sælgeren “mødes fysisk”. Det vil sige, at du handler pr. telefon, pr. brev, over internettet eller du sender en kupon fra et kuponhæfte eller en annonce. Det er dog en forudsætning, at sælgerens virksomhed er helt eller delvist baseret på denne form for handel.
--
Du ka ikk bevise det var mig der gjorde det...! http://www.slimshady.dk[...]
#91
Benz
Ultra Supporter
30-11-2003 19:22

Rapporter til Admin
Confusion - jeg synes lige du skulle prøve dette link istedet. Det du har haft fat i, i indlæg 88 er bare en enkelt tilføjelse til købeloven - som der jo løbende kommer flere paragraffer og kapitler til. http://147.29.40.91[...]
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#92
Benz
Ultra Supporter
30-11-2003 19:27

Rapporter til Admin
Nå...linket virker ikke - men det står i "LOV Nr. 442 af 31/05/2000"
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#93
L00t
Junior Supporter
30-11-2003 19:40

Rapporter til Admin
Lige et par kommentarer. 1) Kunden i #0 har juridisk set ret, og M-E er forkert på den. Vil folk stadig påstå andet, så læs Forbrugeraftalelovens kapitel 4. Det er ikke Købeloven som omhandler fjernsalg, som mange ser ud til at tro. Fjernsalg er salg med indgåelse af købsaftalen online, det er juridisk set pisligegyldigt om varen hentes i butikken. Og nej, det var sikkert ikke meningen med loven, men sådan er den formuleret. 2) Slap aaaf, Turbo_Crash og Benz. I kommer begge til at ligne 5-årige med det tempo i fyrer fornærmelser af mod hinanden i.
--
http://krearte.dk[...] - illustrationer
#94
Silver
Semi Nørd
01-12-2003 05:11

Rapporter til Admin
Læs lige #90 resten giver lidt sig selv ikke. ME har retten på deres side
--
http://www.ykw.dk[...]
#95
leddderlappan
Gæst
01-12-2003 07:18

Rapporter til Admin
Kan godt forstå butikken ikke vil give 14 dages fuld returret når man selv afhenter. Når man selv afhenter i butikken har man jo fuld mulighed for at tjekke at man har fået det rigtige stykke hardware, hvilket man jo ikke har når man bestiller via en netshop og får hardwaren sendt hjem til sig selv.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#96
Peko
Gigabruger
01-12-2003 08:10

Rapporter til Admin
et andet godt råd, køb aldrig hos http://im-pro.dk[...] jeg bestilte en skærm derfra for 4 uger siden, og har stadig ikke modtaget den, selvom jeg har ordrebekræftelse hvor de lover jeg får den indenfor 3 dage. De svarer ikke på email.. Jeg er bare glad for jeg valgte at betale pr. efterkrav. Siger kun det her for at advare jer mod at forudbetale til dem.
--
:O
#97
Silver
Semi Nørd
01-12-2003 18:25

Rapporter til Admin
ingen andre?
--
http://www.ykw.dk[...]
#98
L00t
Gæst
02-12-2003 09:46

Rapporter til Admin
#94 Linket i #90 giver endnu en usagkyndig fortolkning, som ikke er den samme som Forbrugerstyrelsens, og der kan intet udledes af den.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#99
Silver
Semi Nørd
02-12-2003 10:39

Rapporter til Admin
#98 ja det er klart. DR's advokat er self usagkyndig men dig L00t du ved self hvordan det hænger sammen ikke?
--
http://www.ykw.dk[...]
#100
L00t
Junior Supporter
02-12-2003 11:01

Rapporter til Admin
#99 Som jeg siger, FS ved hvordan det hænger sammen, og det er deres ord som tæller i sidste ende. Hvad nytter det at DRs specialist har éen mening, når det er FSs holdning som firmaet retter sig efter i sidste ende?? Hold mig uden for denne sammenhæng, men ja, jeg ved hvordan det hænger sammen. FFS.
--
Hvis du ikke er bager, så lad være med at påstå at du ved bedre end bagermesteren hvordan brød skal bages.
#101
jensemand51
Superbruger
07-06-2004 14:03

Rapporter til Admin
M-E er nogle svin de prøvede at snyde mig med reklamationsretten, da det blev afgjort jeg havde ret, gav de mig en ny enhed, men ingen tvivl om at de snyder den næste uvidende kunde der har problemer, jeg har for øvrigt snyderiet på mp3, ganske interessant lytning
--
#102
tgaard
Maxibruger
07-06-2004 14:08

Rapporter til Admin
OT: var der ikke lige noget i Set og sket på TV2 her i formiddags med dem? eller ham.. for det er da vist en ret ung gut der styrer det show der.. Lød da til at være fint nok.. Men har aldrig handlet med ham selv så vil ikke udtale mig om ham
--
#103
Turbo_crash
Semi Nørd
07-06-2004 14:22

Rapporter til Admin
Når ma nselv afhenter tingene i en butik, sår er der ikke nødvendigvis tale om fjernsalg, det kommer helt an på hvordan ordren bliver behandlet, for det kan sagtens være sådan en fremgangsmåden hos M-E foregår, og det forstås også sådan at den "ordre" man afgiver på deres side er "opfordring til handel"som det så fint hedder i forbrugerloven, og derfor ikke en "handel" i en "netbutik" eller fjernsalg, fordi den som afhenter varen har muligheden for at se og vudere den inden han går ud af butikken, og dermed afslutter handlen, så er der tale om butikshandel og dermed ikken nogen returret eller ombytningsret. Så lige så let som FS siger tror jeg ikke den er, det er en af de sager som skal for en dommer med div "beviser" for det hafhænger helt af fremgangsmåden i butikken hvardan den ahndel skal betegnes. Eks. er en "handel" i en webbutik, ikke nødvendigvis indgået og dermed omfattet af loven hvis butikken oplyser om at enhver "handel" er en opfordring til køb, og først indgås når en af de ansatte behandler den i deres system og dermed tager stilling til om den er i orden eller ej" dvs. at den "handel" som kunden har afgivet kan afslås selvom den skulle være betalt med dankort og som sådan er "afsluttet" efter kundens vudering, men det er den altså ikke før en medarbejder har godkendt den. Der er SÅ meget mere bag de love end man bare lige tror, og meget af det afhænger af hvad man har sagt ja til i købsaftalen.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#104
L00t
Moderator
07-06-2004 14:40

Rapporter til Admin
#103 Hvis kunden afgiver en bestilling over nettet, og butikken fremsender en ordrebekræftelse, er det en salgsaftale via fjernsalg.
--
Bevar naturen - sylt et egern!
#105
sar
Gæst
07-06-2004 15:24

Rapporter til Admin
Er der nogen der har ringet til forbrugerstyrelsen, for at få opklaret, om der var tale om fjernsalg i dette tilfælde - i stedet for at diskutere det til døde? =)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#106
Silent
Junior Supporter
07-06-2004 15:37

Rapporter til Admin
#105 Er vel rimelig ligemeget egentlig :D han har fået pengene. :P
--
"Hvorfor spille så smart, hvis du er født dum ?" - http://silah.1go.dk[...]
#107
Turbo_crash
Semi Nørd
07-06-2004 15:42

Rapporter til Admin
Loot. Nope, det er det helt 100% ikke, det kommer an på hvordan firmaet behandler deres ordre, og som jeg skriver, selvom der kommer en bekræftigelse på hvad man vil købe er det ikke en ordrebekræftegelse i den forstand at handlen ER indgået, men at kunden ønsker at købe det omtalte, men som sagt det er op til hvordan firmaet tager stilling til den afgivende ordre.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#108
The Serious Player
Guru
07-06-2004 15:52

Rapporter til Admin
Jo de var i set og sket her i morges, og Noel som lige blev interviewet hurtigt er her aktiv på hol.dk n0el :) Har selv handlet der en enkelt gang, gik uden problemer
--
Nyeste køb: Nokia 6230 *Graphite* Google er din ven: http://www.pile.dk[...]
#109
Silent
Junior Supporter
07-06-2004 15:58

Rapporter til Admin
Har også handlet der selv nogle gange unden problemer, desuden har jeg også handlet igennem n0el, hvilket også forløb uden problemer :) så ingen alarm fra min side. Et eller andet sted synes jeg også det er underligt at købe et dvd drev hvorefter man beslutter sig for at det gider man ikke rigtig lige have alligevel, imo må man liiige overveje lidt nøje om man gider have et eller ej, der kan selvfølgelig ske nogle ting der gør at man ikke gider have det, men generet synes jeg det er for dumt: 1. Fordi butikken taber penge på det. 2. Fordi jeg ikke gider risikere at komme til at købe et "nyt" stykke hardware, som faktisk ikke er nyt. Det er ihvertfald min mening. :)
--
"Hvorfor spille så smart, hvis du er født dum ?" - http://silah.1go.dk[...]
#110
sar
Gæst
07-06-2004 16:11

Rapporter til Admin
#106 Næh, det er det da ikke - det er da godt at vide til en anden gang.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#111
Silent
Junior Supporter
07-06-2004 16:17

Rapporter til Admin
#110 Hvis du læste hvad jeg og de andre skrev ville du vide hvad jeg skrev det til :)
--
"Hvorfor spille så smart, hvis du er født dum ?" - http://silah.1go.dk[...]
#112
SeHer
Gæst
27-03-2006 14:47

Rapporter til Admin
http://www.forbrug.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Multimedie-Eksperten dårlige erfaringer

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning