* Uofficiel Black/White liste V3
|
Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Ros til Shg.dkAf Ultrabruger Frezz | 06-11-2003 00:31 | 1701 visninger | 50 svar, hop til seneste
OK der har efterhånden været mange tråde om Shg.dk som har handlet om hvor dårlige de er.
Dette vil jeg ikke kommenter blot fortælle lidt om mine egne erfaringer.
Jeg har købt for omkring 100.000,- fra dem gennem tiderne, dog ikke til mig selv det hele.
Jeg har en gang fået et GFX som ikke svarede til de opgivede specifikationer. Jeg kontaktede dem og de gav mig pengene tilbage pp.
Nu har jeg så sendt et defekt bundkort til RMA.
Jeg sendte det d. 3/11 om eftermiddagen.
D. 4/11-03 fik jeg besked om at de havde modtaget det.
I dag d. 5/11-03 fik jeg kl. 17.23 en mail om at de havde konstateret kortet er defekt.
Kl. 21.58 modtog jeg en mail om at de havde afsendt et nyt bundkort.
Det er sku service. --
Ja har også kun oplevet gode ting hos dem ! -- Soltek 75-FRN2-L|AMD1800+@2210MHz|512Mb pc2700 ram|R9500 256bit@385/317|http://arc.aquamark3.com[...] Jeg plejer heller ikke at have problemer med dem.. de har sq været mega super over for mig..
KANON.. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Der har været mange positive tråde om SHG før - en af de nyeste involverede en bummert fra SHG, men der var ophavsmanden til tråden selv tidligere trofast SHG-kunde, og var ikke ude på at hænge dem ud. SHG plejer at være OK, men når de sender folk defekte, brugte, beskidte bundkort, og beskylder deres kunder for tyveri, så er det OK at løfte et øjenbryn. Faktisk var personens tråd her på HOL en væsentlig grund til at SHG fik "spændt hjelmen" og taget hans sag seriøst. -- P4 2.6C @ 3.55 Ghz, Dual Corsair TwinX PC4000, Asus P4C800-D, Alpha 8942+19db Papst, Radeon 9800 Pro, 21" Philips. Custom Dark|Box Paintjob.
#3
Ja jeg er godt klar over det, har læst de tråde.
Jeg har også modtaget en del pakker fra dem som var tvivlsomt pakket ind.
Men dette er også kun ment som ros fra min side af, ikke noget med at fedte der. -- Jeg har også handlet der en helt del, og aldrig haft problemer, og har retuneret uden problemer, alle dele har været ok pakke osv. -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
Jeg fik et bundkort i forgårs fra Shg, og det var nyt...Man kunne lugte det var nyt..desuden kunne man se at der aldrig havde siddet et agp kort i det, da der sad tape over. Bundkortet virker perfekt, ingen problemer herfra ! -- Med venlig hilsen
Mougli
Skal du holde Lan ?
Kontakt mig for et tilbud på udstyr Meget af det I roser dem for er vel hvad man må forvente fra en butik - ikke at de gør noget særligt..
Jeg har en gang fået et GFX som ikke svarede til de opgivede specifikationer. Jeg kontaktede dem og de gav mig pengene tilbage pp.
Det er vel det som en butik ifølge loven skal gøre - det er ikke en ekstra service fra Shg.dk..
Jeg fik et bundkort i forgårs fra Shg, og det var nyt...
Håber det var ironisk ment..:)
Har selv lavet rigtigt mange køb hos shg.dk og det hele var fint indtil de dummede sig og prøvede at give mig skylden.....De rettede så op på fejlen for at redde deres eget ry, men jeg har ikke tænkt mig at handle der igen..
Det er som om ting som man opfatter som sædvane i branchen kategoriseres som en ekstra service hos dem.. -- Købes: Gameport->USB converter
Opdateret køber & sælger liste - se i profil #7 Man kan så sige, at de har det med at give god besked fra sig. De laver sjældent fejl - især når man tænker på hvor mange varer de sælger dagligt. Bare deres butik er jo overrendt af folk som vil købe hardware. Fejl sker da, og shg er ikke ufejlbarlige. Jeg har bare handlet der så mange gange, og har også haft brug for deres 14 dages returret et par gange. Jeg kan sige dig, at ikke alle butikker er lige glade for den returret - og det beviser de tit ved at bryde loven. Her har shg til fulde levet op til mine forventninger.
Jeg er derimod træt af forretninger der ikke kan holde deres aftaler mht leveringstid. Dem er der ret mange af efterhånden. Så er der dem der lader hånt om alt og alle (et godt eksempel ville være chippen). -- Der er intet som duften af ny computer....!! Jeg modtog for lidt tid siden en PSU fra shg.dk der var "dead on arrival". Øv, øv, men den slags sker jo og det var da på ingen måde shg´s skyld. I fredags tog jeg mig sammen og sendte PSU´en retur til dem. Mandag fik jeg mail fra dem om at de havde modtaget varen, og få timer senere sendte de en mail om at de havde afsendt en ny PSU. I går modtog jeg den så, og så til min rædsel at blæseren var FYLDT med støv. Det var altså en godt og grundigt brugt PSU de havde sendt mig. Synes bestemt ikke det var fair at de havde ombyttet min spritnye PSU til en brugt, så derfor sendte jeg dem straks en mail, hvor jeg forklarede dem fejltagelsen. Og her kommer så skuffelsen: Jeg fik et standard-svar hvor der stod at jeg skal oprettet en NY RMA?! I mine øjne burde de have gjort gjort en af disse 2 ting:
Sendt mig en ny PSU uden beregning og ladet mig beholde den brugte.
eller
Sendt mig en ny PSU og have holdt med skadesfri mht. porto for returnering af den brugte... -- SLOT A RoX! Jeg kan ikke se hvad beløber i bruger på den butik med service at gøre, jeg har også brugt over 500.000 kr i bilka eller netto i madvare i tidens løb, og stadig handler der?? så hvad har beløbet med service at gøre.. og nej shg er ikke hellige.
Så lad være med at forsvare en butik, fordi du har haft god oplevelse betyder ikke at alle de negative tråde om shg har haft det samme?? ..
Fuck, hvor jeg er trætte af de shg tråde.. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. OK med alle de fluekneppere der er herinde skulle jeg nok bare have ladet være med at oprette denne tråd *S* -- Jeg har også kun gode erfaringer med shg.dk. Jeg køber næsten altid hos dem da de tit er billgst, og de har også god service. -- http://www.casetech.dk[...] - Casemodding: billeder og guides
"Jamen en tundra kan da ikke... 80!" Har da også kun positive handler fra shg.dk. Har bestilt Skærm, lydkort og har lige bestilt ny brænder :). Såååå shg.dk fejler da ikke noget fra min side :) -- Træmand-Træmand-Træmand-Træmand-Træmand-Træmand-Træmand-Træmand-Træmand-Træmand-Træmand-Træmand-http://www.hyggeklub.dk[...]
http://www.motn.frac.dk[...] # 10 der er jo heldigvis ingen der tvinger dig til at læse disse shg-tråde....man kan jo bare lade være med at kigge på dem.
Jeg har personligt også kun haft gode oplevelser med SHG. Jeg har handlet der adskillelige gange, og har altid fået god og hurtig service. Selvom deres indpakning en gang imellem er "tvivlsom" vil jeg fortsat handle der -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Og så #10 Nå.
Beløbet er ikke for at prale, men indikere hvor meget man har handlet med firmaet, for har du kun købet for 34,50, er det meget usandsynligt der har været mulighed for fejl, men har man købt for 500,000, så har man haft chancen for at der kune have været mange fejl, men har der ikke været andet end måske 2-3 ud af 400, så kan man jo ikke rigtig klage efter min mening, for det vil altid ske et eller andet smutter på et elller andet tidspunkt. -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
Jeg venter stadig på det kabinet jeg bestilte for 3 uger siden, hvor der stod at ventetiden var "3-4 dage".. de bliver ved med at sende en mail hvor der står at de ikke har fået skaffet varen hjem til den tid de havde regnet med.. -- dobbeltmorale må jo være dobbelt så godt som en morale....eller?? Bestilte min computer fra dem... ingen problemer der :) -- BLaCK BoX : Abit NF7 | AMD Barton 2800+ @ 3000+ | Sapphire Ati Radeon 9700 Pro | Kingston HyperX 512 MB DDR3000 :D
FRI HASH! VILD UNGDOM!
Jeg har handlet der EN gang og gør det aldrig igen...
1) jeg vil ikke beskyldes for at smadre noget som DE har haft (dvs. jeg ikke har rørt det)
2) Jeg vil sq have at vide at det at de tester det faktisk koster 200,- spir minumum oveni
3) Jeg vil ikke råbes af midt i butikken
4) jeg vil ikke have at vide jeg ikke kan få byttet et defekt produkt Indefor RMA tiden
5) jeg vil ikke vente 3 måneder på at få Et pisse GFX kort byttet....
6) jeg vil ikke køre fra hvor jeg bor og til Århus 1 gang ommånender i 3 måneder for at blive sendt tomhændet hjem igen. (bor ca. 540 Km fra Århus.)
Derfor handler jeg ikke ved SHG.dk mere. Basta. og så er jeg ligeglad, de har bare at behandle deres kunder med mere respekt!
/Sure WaY -- FFHAU - Her er der rart
HP: Http://www.cool-case.dk[...]
HP: http://www.cat.1go.dk[...]
De har også været hurtige til at bytte mit asus bundkort dengang.. denne her gang hvor min cheiftec psu skulle byttes så sender de mig fanme en 400w noname PSU?! Det finder jeg mig da self ikke i og sender den tilbage og de er da også ved at skaffe en cheiftec til mig nu! :) (Der var åbenbart sket en PLUK fejl (?))
Men så stopper glæden også :|
I fredags modtog jeg en rykker på at jeg skulle betale 939kr for det asus a7n8x deluxe som var inde til rma i september og blev kendt defekt og jeg fik et nyt. Jeg hiver fat i dem på mandag og hvis de ikke siger pænt undskyld og får fejlen rettet så går den fanme i retten. Det er fanme for latterligt -- http://www.Blastzone.dk[...] - Stedet for folk med trang til computerspil og fed humor! Please join #blastzone.dk @ Quakenet Jeg har også kun oplevet gode ting ved dem... -- har ikke læst hele tråden igennem men har KUN godt at sige om Shag.dk
KANON service. kommer her om et par dage med an LAANG tråd med Ris, ros til shag + en meget lang historie om shg.dk som nu bliver taget til forbrugerrådet.
Shag.dk har virkelig en kanon service og vil råde alle til at benytte dem.
hurtig fragt, kanon lækker service, venlige og hjælpsommer personer + meget mere.
Shag til gengæld.. det 2talt modsatte.. ikke meget til overs for dem mere.
vender stært tilbage, med en underholdende histore ( a true story ) ;)
STØT SHAG.dk - DEN BEDSTE HARDWARE BUTIK I DK; -- Mail: [email protected]
ICQ: 126618316
jeg har også kun oplevede gode ting ved shg.. -- Tak for sidst #21 Vi snakker om SHG og ikke SHAG!!!! -- har heller ikke haft nogle problemer med dem. -- jeg samler på stavefejl:S
hvad gør man når man har gåsehud på pikken???? svar: man trækker pikken ud af gåsen:DD
#21 Undskyld, er ikke helt vågen :P -- Jeg har heller ikke haft nogle problemer.......
Har købt stort set alle mine dele til min nye computer hos dem, og der har ik været andet end god service !
Kender ikke noget til alt det negative der skrives om dem ! :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har handlet meget med SHG.dk igennem tiderne, og jeg må indrømme at de har levet op til mine forventninger.
Jeg handler ikke hos dem mere, og det er fordi at jeg ved at de snyder med deres RMA sager.
Jeg sendte et *defekt* bundkort ind til dem. dagen efter fik jeg et opkald af dem af en mand der spurgte mig hvad der var galt med det, og jeg svarede at bundkortet var ødelagt pga, en defekt strømforsyning.
men han svarede igen at han startede bundkortet op uden fejl og at det hele kørte fint.
Han sendte kortet tilbage til mig + en regning på 180 kroner.
jeg satte kortet i computeren, og så virkede det. - sjovt nok var det ikke samme kort jeg havde fået:
1: det var ikke samme bios version, jeg havde flashet min bios.
2: serienummeret var heller ikke det samme. Jeg er datafagtekninker, og jeg udfyldte et papir med serienummer og model på arbejde.
3: bundkortet var tydeligt brugt før. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #10 FUCK jeg er træt af gæster!! og dig!! det du skriver har jo ingen pointe..
shg er en ganske udemærket butik som så mange andre har handlet der meget og har kun haft gode erfaringer so what? enten handler man der ellers lader man være..
men kan anbefale at handle der de snyder dig ikk... -- barton 2800+@2500mhz (AQUCA) TYAN radeon 9800pro (450/750) (this is the power: http://service.futuremark.com[...] mine festbilleder: www.livefest.dk[...]
Til brokhovederne...
Alle laver fejl...
Fat det dog.
"Uha, jeg handler der ikke mere, for de SNYDER" ... ja, eller også havde fyren som behandlede din sag bare tømmermænd og lavede en fejl? Det er præcis samme slags mennesker der arbejder i branchen, som os der sidder herinde. Get a grip. -- En drøm i opfyldelse http://krearte.dk[...] Ja #29 du har ret... Shg.dk har lavet fejl 2 ud af 2 gange jeg har handlet med dem!! Jeg handler fremover kun med dem hvis de har et MEGET godt tilbud. -- Intel Pentium 66 MHz, S3 Trio 4 MB GFX, 16 MB RAM, 3 GB HD, SoundBlaster 16 PCI, 8x CD-ROM, KFC 14" Monitor En ting jeg ikke forstår er hvordan servicen kan være så utroligt svingende. Nogle oplever kanon service mens andre nærmest må true sig til at få byttet varer.
Jeg har selv handlet der, og har ikke oplevet nogle problemer med mit hardware.
Men ifølge loven har man IKKE ret til at bytte noget inden for 14dage hvis man har købt varen i butikken, det er ren service fra butikkernes side hvis man kan. Det gælder kun for postordre hvor man ikke på forhånd har set varen.
Ens hardware skal også sættes i af kvalificerede personer, og så snart man åbner sit kabinet er garantien i realiteten røget. Så jo der kan da være tale om god service når en butik strækker sig til at yde en bedre service end de ifølge loven skal. At så mange firmaer yder mere end loven siger har vel bare vendet folk til det, og så tager man det for givet. -- If it doesn't fit use force. If it breaks it needed replacing anyway!
mail: [email protected] problemet er som regel heller ikke at handle hos dem .. men ligeså snart de skal ha penge OP af lommen, så kommer problemet. -- /Vær tavs - eller sig noget bedre end tavshed Altså jeg har personligt købt stort ind hos dem op til flere gang, bl.a. for 1måned siden hvor jeg købte mit nye grej.
Overall MEGET hurtig levering! :-)
Men jeg har dog ikke prøvet at sende noget til RMA eller retur endnu.. -- Jeg tager forbehold for ALT.
MSN: [email protected]
ICQ: 19922945 #33
Siger det ikke sig selv?
Kan du bebrejde dem det, objektivt set? -- En drøm i opfyldelse http://krearte.dk[...] Jeg sendte mit R9700pro indtil dem , fordi det var i stykker..
De sendte det så videre til deres distrubtør..
De skrev flere mails at det ville komme til mig i denne uge o.s.v - den gik bare ikke i 2 uger i træk.
Så skrev de så at de ikke kunne skaffe kortet mere, da det var udgået ( okay fint nok ) - Og at de kun KUNNE give mig 2700kr tilbage ( betalte 3300,- for det ) da det var deres dagspris, og det var deres politik. Ringer så og siger til dem at det kan de jo ikke bare sige - og at iflg. købeloven skal de give mig det fulde beløb tilbage, eller sende mig en tilsvarende eller bedre vare.. Ham jeg snakkede med var ubehøvlet, og sagde jamen det er sådan det er.. Da jeg så sagde at jeg ville ringe til forbrugerrådet og min advokat bliver røret smækket på ( service ? nahh ) Så ringer jeg så til forbrugerrådet som giver mig fuldstændig ret i at jeg har krav på alle pengene. Og vil give dem en chance til inden jeg tager kontakt med min advokat , får fat i en ny mand derinde - og jeg får det samme fortalt igen , og kan må ikke komme i kontakt med deres chef. Så begynder jeg igen at sige at jeg vil tage kontakt med Advokat, og jeg havde snakket med forbrugerrådet og de sagde at de skulle give mig pengene igen..
Der bliver røret også smækket på..
Og forbruger-rådet vil gerne køre sag imod dem .. Såh - synes ikke at de kan være det bekendt.
Men det kommer vel til og tage lidt tid igennem forbrugerrådet, Så min Advokat skriver et lille fint brev til dem.
-- // Volny- (-(-(-_-)-)-)
Com specs i profil... Nyt H2O wee :) #36
Bed om at tale med service- og support chefen.
Taler du pænt til dem du taler med?
Det lyder utroligt at du får smækket røret på to gange. -- En drøm i opfyldelse http://krearte.dk[...] #37 Ja selvfølgelig gør jeg det , man får jo ikke noget ud af og være ubehøvlet.. Men hver gang jeg vil bruge advokat eller forbrugerrådet bliver røret smækket på .. Bange ? eller hvad... -- // Volny- (-(-(-_-)-)-)
Com specs i profil... Nyt H2O wee :) #38
Uerfaren supporter...
Prøv at gå højere op i de rette led og tag kontakt der.
Fortæl hvad der er sket og at de har smækket røret på... -- En drøm i opfyldelse http://krearte.dk[...] #39 tager kontakt med dem her mandag / tirsdag eller når nu jeg har tid til og kunne få det igennem :)
men stadigvæk , de går imod købeloven - de vil kun give deres seneste dagspris af kortet (2700kr) når jeg har krav på mine 3300,- .. -- // Volny- (-(-(-_-)-)-)
Com specs i profil... Nyt H2O wee :) jeg forsøger altid at handle gennem shg
hurtig levering
god betjening
ligger næsten altid i den laveste del af pris-skalaen -- Anatidaephobia: The fear that somehow, somewhere, a duck is watching you #40
Hvis de ikke tilbyder dig et tilsvarende kort har du nok ret, selvom det næppe specifikt er omfattet af købeloven. -- En drøm i opfyldelse http://krearte.dk[...] #38 - At begynde at true med advokater og forbrugerrådet har ikke gjort din sag nemmere. Nærmere modsat... for nu har du truet med dem, så forventer butikken også at du gør brug af dem. Og så kommer der til at gå lang tid, før du ser skyggen af dine penge. Istedet for at du kunne have fået kolde kontanter mellem hænderne i den kommende uge, må du nu vente flere måneder (der kan nemt gå ½ år) på at se dine penge.
Jeg kan godt forstå butikken, jeg ville heller ikke snakke med en der ville udnytte enhver mulighed for at trække advokater ind i sagen. Så kunne der nemlig rigtig gå ged i den.
Og nu til en historie fra det virkelige liv (;-)). Dengang jeg gik på HTX i en pc-klasse, var der en der havde kæmpe problemer med hans bærbare (ligesom ca. 70% af hele klassen - det kan nemt købes for billigt). Anyway, da der for 3. gang var samme problem med computeren, som ellers var blevet sendt til reperation hver gang, og hver gang kommet retur, "reperaret", så ville han, som han har krav på iflg. købeloven, gerne lade handlen gå tilbage og have sine penge igen for det billige l*rt. Men det ville butikken ikke, men tilbød ham en ny, bedre model (andet mærke - "kvalitets"-mærke fremfor bambusmodellen). Han afslog, og der var lidt konfereren frem og tilbage, indtil han til sidst blev træt af dem og sagde at han nu gik til forbrugerklagenævnet. Da han havde sagt det magiske ord, ville forhandleren ikke tale med ham mere, og al kommunikation kom nu til at foregå fra advokat til advokat og det hjalp ikke ligefrem. - Selvom forbrugerklagenævnet mente han havde en meget god sag, og gerne ville bistå ham, så er alt dette nu skræmmende tæt på 4 år siden, og han har stadig ikke set skyggen af de penge. Og forbrugerklagenævnet har efterhånden også mistet interessen, så nu står han med håret i postkassen. -- Crew @ HardwareOnline.dk
NB! -> Don't eat yellow snow!!! har handlet der et par gange, uden problemer (min mor var dog ved at blive sindssyg utolmodig på at de fik fundet de vare jeg skulle have i butikken:)) -- #43 - men derfor vil jeg ikke finde mig i at de skal snørre mig for 600,- .. og jeg gør skam også brug af det.. ! -- // Volny- (-(-(-_-)-)-)
Com specs i profil... Nyt H2O wee :) Meeen... Kunder er jo bare uvidende fjolser som ikke ved hvad der er rigtigt og forkert, eller endsige godt for dem selv, så du bør slet ikke have dine penge... det er ikke godt for dig!!
.... næsten fiktive tanker fra en fiktiv telefonsupporter ...
Sådan tænker man efter 2 arbejdsdage med brok fra Jer ;) -- En drøm i opfyldelse http://krearte.dk[...] #46 - ehm ... Okay ? forstod jeg ikke meget af.. -- // Volny- (-(-(-_-)-)-)
Com specs i profil... Nyt H2O wee :) Tjaaa det er sikkert lige præcist det de vil have, folk der tager de penge de tilbyder (de 2700,-) istedet for at vente på at få alle de penge de har krav på (3300,-). -- "Use The Force" ->http://www.hardwareonline.dk[...] Jeg modtog det meste af en computer deroppe fra. De havde så glemt at sende Gfx og desuden var HDD tabt på gulvet, således den var bulet og der IKKE kunne sættes et strømstik på.
Kørte direkte derop fra Odense på min mc (45 min :o) ) og brokkede mig.Efter lidt snak byttede de den. Fair nok
Tog så hjem med ny HDD og Gfx. Finder ud af at GFX ikke er et 9600Pro kort, da mem og core er alt for langsom.. på den igen, men denne gang med postDK. De refundede pengene.. Fair nok
Så har ikke oplevet noget skidt herfra endnu -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #47 - det lyder lidt utroligt, at røret skulle være smidt på 2 gange af to forskellige medarbejdere, måske er du bare ulidelig at snakke med?! :-) ... Har selv erfaring for, at når folk bliver ved med at true med advokat eller forbrugerstyrrelsen, så gider en sælger blive ret irriteret over at forklarer sagen overfor kunden flere gange, samt at få kastet de samme trusler om advokat eller forbrugerstyrrelsen...
Så i stedet for at true med det ene eller det andet, så snak stille og roligt med personen, kontakt evt. deres salgschef, gerne på mail og forklar din sag - på den måde er de garanteret mere imødekommende (jeg ville i hvert fald, i stedet for at hører om diverse trusler)... --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|
|
|