* Uofficiel Black/White liste V3
|
Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Shag.dk, dårlige vare ?Af Gæst Blaze | 24-10-2003 23:52 | 1124 visninger | 20 svar, hop til seneste
For 4-5mdr. siden modtog jeg min bestilte 1700+ (Super Stepping) fra Shag.dk, der var intet galt i leveringstiden. Jeg åbner pakken og man kan se på CPU'en der er rester af kølepasta, jeg tænker ikke synderligt over det og går direkte til monteringsfasen. Jeg monterer CPU'en, men den vil ikke starte op, jeg prøver så CPU'en i alle mine Socket A bundkort, men den virker ikke i nogen af dem, så jeg synes at kunne konstatere CPU'en defekt.
Det sker jo, så jeg skriver bare en mail til shag.dk om at jeg har modtaget en CPU der ikke virker. Men intet svar kommer, så efter 1 uge sender jeg en ny mail i tilfælde af de nu skulle have overset den, men heller ikke denne mail bliver besvaret. Så det ender med jeg beslutter mig for at sende en mail til alle de angivede mails under deres "Kontakt" en uge senere, men ikke et eneste svar får jeg, så jeg opgiver det lidt på det tidspunkt.
Her, 4-5mdr. efter får jeg den idé at prøve at sende en mail igen, og jeg får faktisk svar næste dag, hvor Jannik Mortensen, Direktør og manager, fortæller mig at jeg bare kan sende den tilbage. Så 2 dage senere får jeg den sendt afsted, og 2 dage senere modtager jeg så igen en pakke, men indholdet var ikke lige hvad man håber på at finde. Jeg hiver først det ekstra stykke papir med de har vedlagt, hvorpå jeg kan læse at der er hakker i min CPU kerne, og derfor dækker garantien ikke. Jeg begynder derfor straks at søge efter disse hakker. Efter et par minutters søgen får jeg endelig øje på hakkerne, hvorvidt de har betydning skal jeg ikke kunne sige, fordi de kan kun ses når lyset falder i en bestemt vinkel fra siden, så kan man se at noget på størrelse med en myres tånegl mangler. Problemet er jo bare at jeg nok havde reageret hvis jeg kunne se hakker i kernen dengang jeg modtog den, men disse hakker er jo så små at man ikke har en jordisk chance for at se dem. Men fordi jeg ikke har set dem kan jeg ikke bevise jeg ikke har lavet dem, derfor står jeg nu med en defekt 1700+ Super Stepping, og det kan jeg ikke gøre en hujendefis ved fordi Shag.dk har solgt mig et brugt og defekt produkt, hvor de ikke oplyser de ikke yder garanti på, som tog 4-5mdr. at få slået på plads.
Det var alt for mine 600kr ! --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#0 -
Det tyder på en ringe service fra deres side? -- Jeg tager forbehold for ALT.
MSN: [email protected]
ICQ: 19922945 nøj, jeg ville være bitter.... -- Hmm. Ville nok have overvejet at ringe til dem måske.... -- Venlig hilsen Smicer Hmmm... shAg kontra shg...
Burde det ikke være ulovligt at "næsten" kopiere en kendt forhandlers navn...
Næsten ligesom Prosonic (skod) kontra Panasonic (kvalitet mærkevare)
/TSC -- Folk her skriver TIT om at man bare skal snyde firmaerne og sende lort retyr... nogle skal jo have det så, og det blev så dig. Det kan du takke en anden kunde for. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Allerede her burde alarmklokkerne RINGE
Jeg åbner pakken og man kan se på CPU'en der er rester af kølepasta, jeg tænker ikke synderligt over det og går direkte til monteringsfasen
og den skulle have været returneret med det samme. (også uden at afprøve den) Du skulle være gået ind på deres site og have udfyldt en RMA og sendt den retur samme dag som du modtog den. --
* AMD 2700 XP+ * MSI KT3 Ultra2-R * 768Mb Samsung DDR PC2700 * MSI Geforce 4 Ti4800SE 128MB DDR * 40 GB Seagate Barracuda IV * Aopen Tower HQ48 Pro * Windows XPSP1 Pro * Fuck man jeg ville tænde af over det! -- Det jeg hermed siger, at man sagtens kan være så bagklog, men alligevel:
Når du modtager varen, og ser at der er rester af noget kølepasta, så burde du allerede der havde kontrolleret CPU kernen - prøv at ligge mærke til, hvor mange forhandlere som skriver noget om det... F.eks. http://www.shg.dk[...] de advarer folk om det inden køb, og de fleste af os har nok set det på deres side, eller noget tilsvarende på andre forhandleres hjemmeside.
Jeg synes, at det er ris til egen røv, for man burde se det ved modtagelsen pga. kølepastaen - du kan nok ikke gøre noget som helst, da det er dit ord mod deres :-(
Set i bagklogskabens lys, så er det noget surt noget... -- Har kun haft gode erfaringer med shag.dk men har oplevet det samme som dig med shg.dk - tråden er her: http://www.hol.dk[...]
Fik en smadret CPU men bemærkede det ikke ved modtagelsen....og selvom jeg havde bemærket det er det stadig mig der skal bevise over for butikken at de har lavet en fejl..
Jeg fik dog en undskyldning og pengene retur, men kun først efter at jeg skrev om det på hol.dk.
Med 1850 visninger og 177 indlæg, blev shg.dk opmærksom på problemet...
Forinden havde jeg forgæves forsøgt i 2 uger at få mine penge.. -- Hardware /nm./: the part of the computer that you can kick :)
Opdateret køber & sælger liste - se i profil Bevisbyrden ligger hos forhandleren inden for de første 6 måneder af reklamationsretten.
Det er ikke dig som skal bevise at varen ikke virkede ved modtagelsen, men forhandleren som skal bevise at den ikke var beskadiget.
Hvis ikke forhandleren kan bevise at du fik et fejlfrit produkt vha. et billede, skal du have en ny.
Det vil forbrugerstyrelsen give dig medhold i, selvom butikken stritter nok så meget imod.
MEN
4 måneder er langt over rimelig tid til at reagere i og få reklameret.
Havde du reageret tidligere, ville du have retten på din side.
Det har du ikke nu, alene fordi du gav op.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Bevisbyrden ligger hos forhandleren.....man skal bare få ham til at indse at sådan er loven....men da der ligger en grænse på 500 dkr, før man kan føre en sag i Sø-, og Handelsretten eller blot klage til Forbrugerklagenævnet....kan forhandleren være fløjtende ligeglad med kunder der har købt et produkt til under 500 dkr... -- Hardware /nm./: the part of the computer that you can kick :)
Opdateret køber & sælger liste - se i profil Den virkede ikke da du modtog den... Du har da krav på at få den byttet! -- Et ryk i pølsen er bedre, end en pølse i ryggen!
To stjerner i træet er bedre, end et træ i stjernen!
Gi' mig min sko tilbage røv!
#12 - virkede ikke ved modtagelsen?? Er det ikke lidt underligt, at man så først 4 måneder siden kontaker forhandleren, og siger at den er gal?!
Hmmm, den holder jo ikke :-) -- Hvad kan jeg sige ..
har også modtaget en defekt CPU fra shg.dk, men de ville ikke give pengene retur, de mente at det var min fejl. Mit ord mod deres, og der var ikke så meget at gøre ved det. Jeg kan klage min røv i laser i forbrugerstyrelsen osv.. i længden får jeg ikke en skid ud af det. Jeg blev bare så pissed at jeg sagde til dem at de kunne beholde deres lorte CPU, og fremover ville jeg ALDRIG handle hos dem mere og fraråde alle folk jeg kendte at gøre det. Det har jeg så gjort lige siden... -- /Vær tavs - eller sig noget bedre end tavshed DE er så KLAMME mail-bomt dem for vildt osv. så køb fra www.databutikken.com[...] -- AMD xp2400@2000Mhz / Asus A7V266 / 1024 ddr ram pc2100 / Hercules 9800pro / 80 & 120gb WD HDD / SB Audigy 2 / Antec Truepower 480watt LOL bare jeg kigger på deres hjemmeside, får noget inde i mit hovede til at sige at jeg ikke ville købe noget derfra -- "When the only tool you own is a gun, every problem begins to resemble a target." - Al Capone
3d mark '03 http://service.futuremark.com[...] Godt det ikke var en dyrere CPU -- Tb 1700+@3200+ Asus A7N8X Deluxe 2x256 OcZ/3200/4.5ns PowerColor ATi9800 Pro 128Mb DDR
Join!irc://irc.quakenet.org/Spotten
Overclocking is NOT a sport, It´s a MUST! Okay, for det første. Jeg tænker ikke synderligt over at der er markeringer efter der har været kølepasta på CPU'en, om jeg tjekker naturligvis altid efter evt. hakker, men ikke ved at sidde i flere minutter under en lampe og så kigge, jeg tjekker normalt ved lige at dreje den rundt, og der er disse hakker IKKE synlige.
Jeg reagerede samme dag det skete, og i de efterfølgende 3 uger, men jeg fik intet svar, hvad kan jeg så gøre? Det er jo ikke min skyld den først er blevet sendt til RMA efter 4-5mdr.
Jeg ved godt at jeg aldrig får den CPU byttet, derfor er dette skrevet som en slags advarsel imod at handle fra Shag.dk, da de åbenbart sælger brugte og defekte cpu'er :| Den næste CPU de sælger husker de måske at fjerne alt kølepastaen fra, og så kan man intet bevise. Fordi hakkerne kan kun ske under montering, men når det er en brugt CPU behøver det ikke være ens egen skyld.
Alt i alt kan jeg da godt være bagklog og så sige at jeg burde have reageret samme dag jeg fik den ang. den var brugt. Men tror i de ville have accepteret det ? Hakkerne i kernen ville stadig være der, ergo ville der ingen garanti være.
Jeg føler ikke jeg har gjort noget forkert eller uærligt under dette forløb, jeg har bare modtaget en defekt CPU uden garanti. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er fordi der er en masse, som køber produkterne - og de kan inden 14 dage levere den tilbage..
"hæhæ" så kan jeg jo lige prøve det af, Hov der kom squ en ridse nå fuck det"
sender den ind og får pengene igen, det er så lamt ! -- // Volny- (-(-(-_-)-)-)
Com specs i profil... Nyt H2O wee :) Nu skal du ikke give op har selv en sag kørende med PC-Netto som komme op her i løbet af et par dage. Men læs her 6.3.4:
http://www.fs.dk[...] --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|
|
|