Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Er Proshop faldet af på den?Af Super Supporter Mazies | 14-02-2024 11:06 | 1962 visninger | 20 svar, hop til seneste
Jeg har i lang tid købt næsten alt IT udstyr hos Proshop, da jeg udelukkende har haft positive oplevelser med kundeservice osv.
Af samme grund købte jeg langt det meste til min nye PC hos dem til Black Friday, men synes det har været en skuffende omgang.
Kabinettet jeg bestilte, skulle så vidt jeg husker, leveres d. 12 december.
Det blev udskudt af flere omgange, og på intet tidspunkt fik jeg information, det var kun fordi jeg selv gik ind og tjekkede ordren på deres side.
Det endte med at stå til levering d. 22 December, hvilket jeg tjekkede op på d. 21 hvor der fortsat stod d. 22.
Her efter tjekkede jeg d. 22 og så var den igen rykket til efter jul.
Så jeg ringede til dem og spurgte på en status, hvor til svaret var at de ikke ville tage kontakt til leverandøren og sikre sig om den rent faktisk ville være der efter jul. Og det endte da også med at jeg først modtog ordren d. 2/1.
Efterfølgende har jeg lavet RMA på en Gigabyte skærm hos dem, som blev sendt ind og kom retur 3 uger senere som repareret, men problemet var der fortsat med skærmen. Derfor tog jeg fat i Proshop for at høre om de kunne informere mig hvad der var gjort, og om jeg blot skulle lavet en RMA igen. Hertil var svaret at de ikke kunne sige hvad der var gjort, men at jeg bare måtte lave RMA igen da de havde 3 forsøg til at udbedre fejlen.
Jeg kunne så se på pakken, at de havde sendt den ind til Gigabyte, og jeg tog fat direkte i dem. 5 minutter efter jeg sendte mailen, kom der svar at panelet var udskiftet. 10 minutter efter jeg svarede på denne, kom der fragtlabel til Gigabyte, som også kunne informere at de ville sende mig en ny skærm som erstatning.
Er Proshop begyndt at falde af på den, eller har jeg bare højere forventning til kundeservice end man bør have nu til dags hos webshops? --
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
Lyder mere som et leverandør og reparatør problem, som Proshop jo ikke har meget indflydelse over. Jeg har kun én regel med Proshop, hvilket er at jeg aldrig køber bundkort hos dem. -- Enig med #1, det er ikke Proshop der nødvendigvis fejler her. Hvis en leverandør giver forventet leveringsdato på dag X, så kan Proshop jo ikke forvente andet før end de får ny info.
I forhold til reklamationen, det er ikke altid at producenternes servicepartnere rent faktisk giver nogen konkret besked på hvad der er udført af arbejde på det der kommer tilbage, det kan nogengange være ekstremt vagt. Du skal dog være sikker på om det at skifte skærmen direkte ved Gigabyte kommer til at stille dig værre i forhold til reklamationsret, da du effektivt har sat den ud af spil ved at reklamere direkte ved producenten og ikke ved sælger. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
jeg oplever også i mit job at vi får X uge levering og så sker det at det udsættes 1-2 uger, jeg har ikke en kina mands indflydelse på det desværrre :/ -- -----------------------------------
Status på B/W-listen: +2/-0
----------------------------------- Men jo Proshop er faldet gevaldigt af på den på nogle steder
Samme med komplett. -- jep jep #1 og #2
Kan godt være i har ret, jeg ville nok bare forvente at man var villig til at gøre lidt ekstra fra kunden når en ordre er forsinket så meget af flere omgange. Specielt set ud fra det er ordrer fra black friday som de forsinker hen over jul. Og så tænker jeg også de har mulighed for selv at kontakte leverandøren og få en status, frem for bare at stole blindt på det og så først udskyde ordren samme dag den skulle leveres...
Men ja, jeg har nok for høje forventninger til kundeservice. -- I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440 Jeg har det lige omvendt, jeg synes faktisk Proshop har oppet sig gevaldigt på de seneste 2 år. Pakker ankommer sygt hurtigt, deres RMA har oppet sig på behandlingstid og generel "friendliness" men deres priser og "tilbud" er stadig lidt i hampen.
Det er så stor en biks at der selvfølgelig vil være forskellige opfattelser af dem fra forskellige kunder. Men min erfaring med dem på det seneste er ovevejende positiv faktisk, selvom jeg har været rigtig meget anti-proshop før i tiden. -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret) Tror generelt alt levering som kommer udefra (asien især) er lidt usikkert i tiden.
Synes som regel proshop er rimlig åbne omkring, hvornår man kan forvente en levering, bestilte selv et kabinet for et par uger siden, som stod til at komme i dag, fik dog en besked om den kommer først kommer i morgen. Og jeg er da glad for jeg trods alt bliver opdateret løbende i stedet for man bare forbliver i det uvisse.
Bestillinger på black friday skal man nok også forvente der kan være lidt vente tid på, selvom det er træls.
Deres rma er (heldigvis) ikke noget jeg har erfaring med i nu, selvom jeg har handlet der en del.
Men jeg har fået penge retur et par gange fordi de har kørt tilbud på en vare lige efter jeg havde købt den, og det har der ikke været noget problem med. -- #5
i det tilfælde på mit job vil jeg også gøre alt jeg kan for kunden, men problemet er at mine leverandrører også har leverandører, så hvis supply chainen går ned, så forhandler og kunden med aben. :(
i en globaliseret verden, så er det desværre bare sådan, nu hvor vi vi ikke vil betale prisen for at alting skal produceres mm. lokalt
-- -----------------------------------
Status på B/W-listen: +2/-0
----------------------------------- #5 De forventninger må du gerne have, men så skal du nok også forvente at betale væsentlig mere for produkterne. -- #4 Komplett har ikke været sig selv i snart 10år, sorry to say :D -- Signatur (Valgfri) Well - for et pænt stykke tid siden, fik vi jo en del tråde om øv-situationer med rma sager - hovedsageligt med MB og Gpu'er, men synes ikke det i længere tid har været tilfældet? Måske det kan forklare med en form for forbedring - enten i deres rma afdeling, hvor der måske (?) er tilkommet bedre kontrol for rma samt ikke mindst fortrydelses returneringen, før de igen bliver sendt ud til køberne som nye produkter - og til tider stadigvæk er/var - øv - produkter!.
Tror ikke ligefrem, at denne negative omtale, med evt. færre købere af aktuelle hw, sku være årsagen til færre reklamationer af rma.
De har jo bla. i form af deres størrelse deres egne muligheder for specifikke aftaler/rabatter med deres leverandører, som mindre forhandlere (økonomi) kke har. Måske er disse aftaler blevet nemmere/billigere for ProShop, så de ikke er helt så 'kundefordømmende" længere.
Går det stadigvæk skidt for nogle vedr. returneringstiden, er det derfor svært at pindsvinet enkelte årsager, og helt fri for ekstra tillagt ventetid slipper vi nok aldrig for :) -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
Over 200 handler på Hol og 34+/0÷ på B&W listen.. --
Sidst redigeret 14-02-2024 13:34 Pindsvinet = pinpointe hehe.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
Over 200 handler på Hol og 34+/0÷ på B&W listen.. #10 - Komplett startede deres nedtur i september 2013 så det er faktisk rigtig godt ramt :D -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret) #13 I know ;)
Du var god i supporten, Casper (Mener jeg han hed) havde jeg også en rigtig god weekend med til CPHG inden de begyndte at rykke det hele hjem. -- Signatur (Valgfri) Hmm.. uanset hvilken forhandler man har haft bare e'n dårlig rma oplevelse hos, vil de fleste huske det, da de jo ikke køber 5-10 MB/GPU'er om året.
Har selv tidligere haft øv oplevelse hos ProShop, hvor jeg fik bla. MB med en del bøjede pins + andet, hvilket jeg så grundet tidsnød selv ordnede. Nu går jeg mest efter priserne, hvor ProShop jo langt fra altid, er de billigste. Evt. Issues tager jeg så i fuld fart, stiv pxx og håret tilbage - ohh yeaah :)
Handler stadigvæk jævnligt med dem, men ikke så meget de dyrere typer hw. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
Over 200 handler på Hol og 34+/0÷ på B&W listen.. --
Sidst redigeret 14-02-2024 14:22 #7
Jeg kan faktisk sagtens acceptere lang leveringstid, og da jeg selv arbejder med logistik er jeg helt klar over de udfordringer der kan være og er.
Det jeg egentlig stiller mest spørgsmål til er at Proshop ikke engang informerer om forsinkelse, og bare kalder det "beklageligt" når man for 2. og 3. gang spørger om ikke de burde informere.
Men ud fra svarene herinde må jeg nok erkende at jeg bare har for høje forventninger til kundeservice, som nogle firmaer dog sagtens kan leve optil... F.eks. Gigabyte i eksemplet her, de har også forsinkelse på min erstatningsskærm, men de har informeret om det, og ikke bare i en auto-genereret mail. -- I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440 hardware shops er som din købmand. 1 dårlig oplevelse = buhuuu og tuder i 2 dage. Efter 14 dage "nå SSD disk sat 250 kr ned, køb køb" ved købmanden er det "der var ingen leverpostaj på tilbud, og de slog en agurk for meget ind" buuhuuu 3 dage efter arrr mælk på tilbud købkøb. Alt er gennemregnet logistisk med tab af kunder/nye i folden, svind, RMA ved producenten = ingen koldt varelager osv. Men jo altid træls når man bliver taget i røven, men firmaet stadig består. -- Proshop er blevet min fortrukne leverandør af diverse ting.
Ingen problemer med bestilling, afhentning og retur af vare.
Brugte komplett rigtig meget i sin tid, men var til sidst ikke så imponeret af dem. -- Plejer at være super tilfreds, og 100 pr siden jeg har haft en rma hos dem, men datterens nye pc havde 1 ud af 2 ram sticks der gav issues, tog 2 uger og er så sendt videre til leverandøren, så 3 uger siden de røg afsted, troede blot det var en formalitet, er glad for jeg kunne snuppe 16 fra en anden pc i mellemtiden -- #17
Det er vel op til den enkelte. Jeg har butikker/webshops som jeg aldrig kunne finde på at ligge en krone ved, uanset hvor gode tilbud de har.
Proshop er ikke på den liste, men hvor jeg tidligere har foretrukket Proshop, så ser jeg dem nok bare på linje med mange af de andre nu.
Listen med butikker hvor jeg aldrig kunne finde på at købe noget igen, er faktisk ret kort:
Labtech Data -- I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|