Det er både hos Bring og Dustin. Men faktisk mest hos Dustin.
Bring er billige og derfor er der flere og flere der bruger dem. Det er det ringeste fragtfirma i verden. Man får hvad man betaler for, og man kan vælge at betale for mere eller mindre. Hvor Dustin så har valgt at samle returvarer før de sendes, for at spare endnu mere.
Det er meget normalt returpakkerne strander, for at blive samlet på en palle for videre forsendelse. Det er meget billigere på den måde. De har jo "rimelig tid" til at behandle din RMA. Så hvorfor bruge penge på at gøre det hurtigt, så længe man gør det indenfor "rimelig tid". For god kundeservice selvfølgelig. Men er det pengene værd? Det er der nogen hos dem der har regnet på, og vurderet at det er det ikke, prisen for hurtigere retur, målt op mod antallet af returvarer årligt på tværs af norden.
Og det vækker minder!
Da jeg arbejdede i Dustin havde vi en hel masse returvarer der var strandet i Norge. Selvom de skulle til Sverige fra Danmark. En palle var blevet fejlsorteret og sendt til Norge ved en fejl. Hvor den sad fast. I månedsvis. Det viste sig at en medarbejder/chauffør/andet havde lagt en pakke panodiler på pallen og sikkert glemt den. Bring troede så panlodilerne var en del af forsendelsen, og det kræver en fandens masse dokumentation at sende medicin ind og ud af EU. Det tog lang tid at forklare Bring at panodilerne ikke havde noget med os at gøre, og de bare skulle fucking fjerne dem fra pallen. Men ikke desto mindre, det var "sjovt" at have vrede kunder i røret som ikke forstod hvorfor deres retursager ikke blev behandlet, og trackingen sagde at pakken var i Norge :D
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-08-2021 09:08