Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fragtomkostninger ved RMA

Af Juniorbruger togsverd | 09-04-2021 13:07 | 811 visninger | 7 svar, hop til seneste
Der må sidde nogen herinde med viden om online handel og RMA... Sagen er, at jeg har købt en dims til en given pris og betalt porto for at få den tilsendt. Efter 4 måneder stopper dimsen med at virke, og jeg opretter RMA ved firmaet. Jeg sender dimsen tilbage med pakkepost og betaler selv for porto for tilbagesendelse. Jeg får medhold i RMA og får købsbeløbet tilbage (dimsen sælges ikke hos firmaet længere, så de kan ikke sende mig en ny). Jeg får dog ikke penge for portoen, jeg har betalt - hverken ved køb eller ved returledning til firmaet. Er det bare sådan, det er?
--
#1
jonasmv
Gæst
09-04-2021 13:11

Rapporter til Admin
#0 Nu er jeg ikke jurist eller lignene. Men så vidt jeg ved så skal fragten ved RMA ske på firmaetas regning
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Juusuhako
Elite Nørd
09-04-2021 13:11

Rapporter til Admin
Der er altid debat om hvem der står for fragtlabelen retur til forhandler...typisk dukker der også nogle paragrafer/regler op fra folk herinde, hvor der står at forhandler altid står for dette (som jeg lige husker det) - men hvis det var sagen, hvorfor opretholdes det så næsten aldrig? Hvor jeg arbejder, hvis der er medhold i en sag under garanti, får de returlabelen krediteret. Det samme gælder dog ikke ved brug af f.eks. fortrydelsesret.
--
Gigabyte Z77X-D3H i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i 8GB Corsair Vengeance Asus RX580 4GB
#3
Luffe
Ultra Nørd
09-04-2021 13:12

Rapporter til Admin
De burde dække fragtomkostningerne ved en RMA, men jeg tror kun det er hvis du beder dem om en returlabel. Hvis du selv har betalt tror jeg ikke de skal dække det, men er i tvivl. Hvad angår købs porto, så er det ikke noget der dækkes en af en reklamation.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
#4
Toxic
Supporter Aspirant
09-04-2021 13:32

Rapporter til Admin
Der er nok nogle specielle regler ved online handel. Men hvis man køber noget fysisk, som skal byttes fysisk i butikken, får man jo heller ikke benzin/bus eller andet dækket af butikken
--
#5
jonasmv
Gæst
09-04-2021 13:33

Rapporter til Admin
#4 Nej men man kan få fri fragt mht sende varen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Maruchin
Junior Supporter
09-04-2021 13:44

Rapporter til Admin
Butikken skal betale for fragten, hvis produktet godkendes til reklamation. De skal også betale den fragt du betale for produktet i første omgang. Dvs. RMA-fragt og købsfragt skal returneres. https://www.emaerket.dk[...] https://www.forbrug.dk[...] https://www.forbrugereuropa.dk[...] Spørgsmål af Anton d. 15. november 2019 kl. 14:54 Hej Jeg har købt et par sko hos en webshop, men det viser sig efterfølgende at skoene har en mangel. Webshoppen har nu accepteret at refundere mig for skoene, men har jeg også retten til at få refunderet fragten jeg betalte i sin tid? Mvh Anton Svar af Kristina d. 19. november 2019 kl. 11:36 Webshoppen skal også tilbagebetale den oprindelige fragt. Når I er blevet enige om, at der er en mangel ved skoene, skal webshoppen også betale for den fragt, du betalte for at få skoene leveret. Det er en forudsætning, at der er tale om en webshop inden for EU, da der kan gælde andre regler uden for EU. Lille bemærkning (hvilket egentlig giver god mening), det lader til, at man også kan få egne transportomkostninger dækket: Spørgsmål af Peter Simonsen d. 03. marts 2020 kl. 21:02 Jeg har købt et TV hos Power i Viby J i slutningen af maj 2019. Det var 1 måned gammelt, da det udviste fejl. Vi har nu bragt TV'et frem og tilbage til Power for 3. gang - Bringe og hente = 208 km i alt pr. dobbelttur - har vi krav på at få dækket vores kørselsomkostninger? Svar af Tan d. 05. marts 2020 kl. 11:44 Som udgangspunkt har du krav på, at sælger dækker dine kørselsomkostninger, når det er en defekt vare. Du har en tabsbegrænsningspligt, hvilket vil sige, at du skal fragte varen billigst muligt – dog inden for det rimelige. Det er en god idé at gemme kvitteringer, så du kan dokumentere dine kørselsomkostninger over for sælger. Fordi der er tale om et køb hos en dansk virksomhed, kan du kontakte Center for Klageløsning/Forbrugerklagenævnet, hvis du og sælger ikke kan nå til enighed om hvem, der skal dække dine kørselsomkostninger. Du kan læse mere her: https://naevneneshus.dk[...]
--
Sidst redigeret 09-04-2021 13:50
#7
steffen v
Gigabruger
09-04-2021 13:47

Rapporter til Admin
Ved en Reklamation SKAL forbrugeren holdes omkostningsfri og selv om en Webshop ligger en retur label med sammen med varen eller sender dig en, må du gerne selv ligge ud for retur fragten ved et andet firma og kræve pengene af webshoppen hvis reklamationen bliver godkendt.
--

Opret svar til indlægget: Fragtomkostninger ved RMA

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE