Har du prøvet her:
https://rma.asus-europe.eu[...]
--
ASUS P8Z77-V LE Plus | Intel i7 3770k 3,5@4,5GHz | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB(4x4) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 860 Evo MZ-76E250B
Hvad står der i bsod og event log bagefter?
Er der nyeste bios på mobo og har du prøvet at indstille ram manuelt?
--
Asus rma på enkelte dele som fx bundkort, håndteres i Norden af de enkelte forhandlere, så du skal henvende dig til det sted du har købt det og reklamere hos dem.
Kilde: har siddet med rma af løsdele i 5 år hos Komplett.
--
Retter gerne pins - Har du spørgsmål om reklamationsret eller andet relateret til forhandler/producent?
Købte for nyligt et bundkort hos BJ-Trading. Det gik i stykker og de nægtede at hjælpe da de i mellemtiden var gået konkurs og åbnet under andet cvr.
Gik så til Asus som henviste mig til Fourcom, som tog imod mit bundkort og tager sig af rma'en. De har oplyst mig at de heller ikke kunne få liv i det og det derfor sendes til Asus. Fik vanvittig god service.
Så afventer nu det.
--
#1
Jeg har prøvet netop dit link, men den siger serienr. er forkert.
#2
Jeg har prøvet tæt på alt. Fik B2 POSTCODE i starten hvor den ikke ville poste. Dette kom meget tilfældigt - nogle gange ved hver genstart, andre gange kunne der gå flere uger, før jeg fik problemer.
Jeg har prøvet følgende:
-Opdatere Bios
-Fjerne alt hardware og se om den kunne poste
-Nyt grafikkort
-Nye ram (og skiftet mellem slots).
-Indsætte 3900x. Jeg har ikke mødt B2 POSTBODE med denne CPU men med denne fik jeg random BSOD i windows og de kom oftere end jeg var vant til.
Udfra dette tænker jeg det næsten må være bundkort. Problemet er det er meget random hvorfor det er svært at teste for og det problem tænker jeg også ASUS har (hvis de vælger at teste den)
#3
Bundkortet er over 2år gammelt, hvorfor jeg tænker det skal gøres direkte igennem ASUS. Jeg har overvejet at spørger POWER, om de vil hjælpe (regner jeg dog ikke med).
#4
Hvordan kontaktede du ASUS?
--
Sidst redigeret 01-11-2019 17:58
Jeg havde et Asus RTX 2080 grafikkort der havde en defekt, jeg fik bare vide jeg kunne få en spand lort at hoppe i af Asus. Ok måske ikke så direkte hehe, men de var pænt ligeglad. Fik bare at vide, at de ikke yder garanti i norden, og jeg skulle henvende mig til forhandleren i tyskland.
--
#6
At de ikke yder i Norden gør vel bare den skal sendes et andet sted hen, hvilket vel ikke er dit problem?
--
#7: Jeg fik slet ikke tilbuddet om RMA, de var ligeglade. Tror det hænger sammen med at hvis der stadig er reklamationsret på det hos en forhandler, så afviser de bare i de områder de ikke har service center til det
--
#5 Jeg mailede bare til dem. De afviste mig også 2 gange og sagde som nævnt at de ikke kunne servicere i Norden, og at jeg skulle henvende mig til forhandleren.
Men jeg blev ved og de henviste mig så til Fourcom.
--
Jeg har også forsøgt at reklamere flere produkter direkte hos Asus. uden held. Den service de yder på komponenter her i norden synes jeg er yderst kritisabel.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke fik mit problem løst, men med det samme deres support hører, at supporten omhandler komponenter, bliver du fejet af vejen.
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.
#10
Hvis det er sådan de kører deres support, så er jeg ikke sikker på jeg gider støtte sådan et firma - hvis man yder garanti, så må man fanme også gøre det, alt andet er yderst kritisabelt.
--
#11 Tja, altså der er jo ingen problemer, hvis du har en respektabel forhandler at køre sagen hos. Har du ikke det, så er det ikke så sjovt.
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.