selvfølgelig kan du det, skynd dig med det da :)
--
Selvfølgelig, der er 2 års reklamationsret og det skal de bare overholde. Jeg har fået pengene tilbage for en GPU med 1 måned tilbage.
--
Ja self :)
det jo ikke for sjov du har 24 måneders reklamationsret :)
--
Dræll Niss
Du kan tillade dig at sende det tilbage til RMA til og med den sidste dag der er reklamationsret på :D
--
Indholdet i en signatur kan være spændende og lærerigt. Det er ikke sikkert det er det, men det kommer også helt an på hvilke øjne der læser det.
Jamen så smider jeg det afsted :) Tak for hjælpen!
--
Indtast cool signatur her.
Det kan du godt - dog har du bevisbyrden for at fejlen har været der på købstidspunktet hvis butikken står stejlt på at det er din skyld.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #6 Så, for at det skal gå under reklamationen, skal jeg besvise, at fejlen - som er sket 22 måneder efter - også var der ved købstidspunktet?
--
Indtast cool signatur her.
Ja, i princippet.
I købeloven er der en såkaldt "formodningsregel". Den betyder, at hvis forbrugeren opdager en mangel ved en vare
inden for de første seks måneder efter købet, formodes det, at manglen også var til stede ved købet.
I op til 2 år kan forbrugeren ifølge købeloven klage til forhandleren, hvis varen går i stykker. Hvis varen havde en fejl,
da den blev solgt, har man ret til at få byttet varen til en ny eller få fejlen repareret.
http://taenk.dk[...]
--
http://chipsguiden.dk[...]
Konsoller købes! Undtaget Xbox/Xbox 360/NES/SNES/N64/Gamecube/Sega Master System II/Sega Mega Drive/Dreamcast/PS1/PS2 # 7 Ja hvis butikken kræver det. Der findes formodningsreglen hvilket siger at sker fejlen indenfor 6 måneder har butikken bevisbyrden, men efter denne er det kunden.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #7 Ja stort set
derfor glem det køb et nyt
da det har kørt 22mdr er der nok intet at gøre.
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
#7
Reklamationsretten dækker fejl/mangler som var tilstede ved købstidspunktet. Du kan ikke vide, om der er en produktionsfejl, så det du skal er, at udelukke er det ikke er din fejl.
Argumenter du kunne overveje(såfremt de er korrekte) - Korrekt monteret, ingen overclocking, ingen fugt o.l.
Du skal ikke prøve, at overdrive ved at nævne tidligere ustabilitet eller problemet har været der længe. Reklamationsretten træder nemlig ud af kraft, såfremt man ikke handler "hurtigst muligt" når man opdager fejl/mangler.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Modstridende råd må man sige ;D
Det gik dødt for et par dage siden, så hvis jeg sender det ind, vil jeg klart fortælle hvad der præcist er sket..
--
Indtast cool signatur her.
#12
Du har alt at vinde og intet at tabe.
#11
Du mener vel at han skal udelukke at det er hans fejl? :-)
--
Det skal også tilføjes at de fleste butikker naturligvis gerne vil hjælpe da det jo handler om fremtidige kunder. Så forsøg da endelig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. man skal ikke bevise noget på et teknisk kompliceret produkt. Det siger sig selv at man uden videre kan godtgøre at fejlen (eftersom det ikke virker, herp derp) er som følge af en produktionsfejl/svaghed, og altså ikke som følge af forkert brug. Jeg antager selvfølgelig at OP er oprigtig ;)
Faktum er at dit motherboard ikke virke = mangel. Da du har ret til at påberåbe dig en mangel indenfor reklamationsperioden, go for it.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
Del indkøbsliste på komplett:
http://www.youtube.com[...]